Ухвала
від 17.09.2024 по справі 520/24586/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

17 вересня 2024 р.Справа № 520/24586/23 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Мельнікової Л.В.,

Суддів: Бегунца А.О. , Курило Л.В. ,

розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду у місті Харкові справу за апеляційною скаргою представника позивача ОСОБА_1 адвоката Павлуненко Катерини Леонідівни на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року по справі за адміністратвиним позовом ОСОБА_1 до Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області, Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області про визнання протиправними та скасування рішення, -

В с т а н о в и в:

У вересні 2023 року позивач ОСОБА_1 звернувсь до суду з позовом, в якому просить:

- визнати незаконним та скасувати підпункт 1.3 пункту 1 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 310 від 27.06.2023 року щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області»;

- визнати незаконним та скасувати підпункт 1.3. пункту 1 Наказу Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області № 20-ОД від 27.06.2023 року щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу та виключення можливості сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовими договорами у період дії воєнного стану у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області».

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 28.11.2023 року відмовлено у задоволенні вимог адміністративного позову ОСОБА_1 .

Представником позивача ОСОБА_1 адвокатом Павлуненко К.Л. подано апеляційну скаргу на означене рішення суду.

Апеляційний розгляд справи судом призначено в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України.

Відповідно ч. 2 ст. 311 КАС України якщо під час письмового провадження за наявними у справі матеріалами суд апеляційної інстанції дійде висновку про те, що справу необхідно розглядати у судовому засіданні, то він призначає її до апеляційного розгляду в судовому засіданні.

За приписами ч. 4 ст. 9 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Дослідивши письмові доказами, що маються в матеріалах справи, колегія суддів дійшла висновку про необхідність продовження розгляду справи у відкритому судовому засіданні, у зв`язку із необхідністю з`ясування обставин, що не були з`ясовані судом першої інстанції, з огляду на наступне.

Спірні правовідносини стосуються вирішення питання правомірності ухваленого Вільхівською сільською військовою адміністрацією Харківського району Харківської області Розпорядження № 310 від 27.06.2023 року щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області».

Організацію, повноваження і порядок діяльності військово-цивільних адміністрацій, що утворюються як тимчасовий вимушений захід з елементами військової організації управління для забезпечення безпеки та нормалізації життєдіяльності населення в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції, що не має на меті зміни та/або скасування конституційно закріпленого права територіальних громад на місцеве самоврядування визначає Закон України від 03.02.2015 року № 141-VIII «Про військово-цивільні адміністрації» (далі Закон № 141-VIII).

Пунктом 8 ч. 3 ст. 6 Закону № 141-VIII визначено, що керівник військово-цивільної адміністрації: видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради (рад). Проекти наказів керівника військово-цивільної адміністрації, які є нормативно-правовими актами, підлягають оприлюдненню в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти оприлюднюються негайно після їх підготовки. Накази та розпорядження керівника військово-цивільної адміністрації можуть бути оскаржені до суду.

У статті 4 КАС України визначено терміни «нормативно-правовий акт» та «індивідуальний акт»:

- нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування;

- індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Отже, до нормативно-правових актів відносяться прийняті уповноваженими органами акти, які встановлюють, змінюють норми права, носять загальний чи локальний характер, розраховані на невизначене коло осіб та застосовуються неодноразово.

Стаття 264 КАС України визначає особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч.ч. 4-8 ст. 264 КАС України у разі відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта суд зобов`язує відповідача опублікувати оголошення про це у виданні, у якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.

Оголошення повинно містити вимоги позивача щодо оскаржуваного акта, реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи. Оголошення має бути опубліковано не пізніше як за сім днів до судового розгляду.

Якщо оголошення опубліковано своєчасно, уважається, що всі заінтересовані особи належним чином повідомлені про судовий розгляд справи. Скарги на судові рішення в цій справі таких осіб, якщо вони не брали участі у справі, залишаються без розгляду.

Адміністративна справа щодо оскарження нормативно-правових актів вирішується за правилами загального позовного провадження.

У постанові від 26.03.2021 року у справі № 522/5362/17 Верховний Суд зазначив:

« 34. Зважаючи на можливість багаторазового застосування нормативно-правового акта та поширення відповідних вимог на невизначене коло осіб, у випадку відкриття провадження у справі щодо оскарження нормативно-правового акта відповідач повинен виконати покладений на нього судом обов`язок опублікувати оголошення про це у виданні, в якому вказаний акт був або мав бути офіційно оприлюднений, зокрема, з урахуванням правил указів Президента України «Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ним чинності» від 10.06.1997 року № 503/97, «Про опублікування актів законодавства України в інформаційному бюлетні «Офіційний вісник України» від 13.12.1996 року № 1207/96.

35. Своєчасна публікація оголошення про оскарження нормативно-правового акта зумовлює презумпцію належного повідомлення про судовий розгляд справи всіх заінтересованих осіб.

36. Після набрання законної сили рішенням суду про визнання нормативно-правового акта протиправним і нечинним резолютивна частина такого судового рішення підлягає невідкладному опублікуванню у виданні, у якому його було офіційно оприлюднено. У такий спосіб унеможливлюється подальша дія оскарженого нормативно-правового акта та порушення прав, свобод і законних інтересів осіб, на яких поширюються вимоги цього акта.

37. Отже, для оскарження нормативно-правових актів органу місцевого самоврядування передбачена інша процедура, ніж та, що передбачена для оскарження актів індивідуальної дії.

38. Недотримання встановленого законом спеціального порядку розгляду спорів щодо оскарження нормативно-правого акта є істотним порушенням процесуального права, який впливає на права та інтереси інших осіб, на яких поширюється дія нормативно-правового акта, та є безумовною підставою для скасування судових рішень».

Аналогічна позиція викладена у постановах Верховного Суду, зокрема, відвід 11.12.2019 року у справі № 369/7296/16-а, від 27.02.2020 року у справі № 405/6347/15-а, від 04.03.2020 року у справі № 450/1236/17, від 24.09.2022 року у справі № 740/851/18, від 20.09.2021 у справі № 809/1806/16.

Ураховуючи те, що предметом оскарження у цій справі є, серед іншого, нормативно-правовий акт суб`єкта владних повноважень, колегія суддів дійшла висновку про зобов`язання Вільхівську сільську військову адміністрацію Харківського району Харківської області у семиденний строк після отримання копії цієї ухвали опублікувати оголошення про відкриття провадження у справі № 520/24586/23 щодо визнання незаконним та скасування підпункт 1.3 пункту 1 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 310 від 27.06.2023 року щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» у виданні, в якому цей нормативно-правовий акт був або мав бути офіційно оприлюднений із зазначенням вимог позивача щодо оскаржуваного акту, реквізитів нормативно-правового акту, дати, часу і місця судового розгляду адміністративної справи.

Враховуючи наведене та керуючись ст. 9, ч. 2 ст. 311, ч. 2 ст. 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Адміністративну справу за апеляційною скаргою представника позивача ОСОБА_1 адвоката Павлуненко Катерини Леонідівни на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року по справі за адміністратвиним позовом ОСОБА_1 до Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області, Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області про визнання протиправними та скасування рішення, - призначити до апеляційного розгляду на 05.11.2024 року о 13:00 год. у відкритому судовому засіданні в приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду у залі судових засідань № 4.

У судове засідання викликати осіб, які беруть участь у справі.

Зобов`язати Вільхівську сільську військову адміністрацію Харківського району Харківської області у семиденний строк після отримання копії цієї ухвали опублікувати оголошення про відкриття провадження у справі № 520/24586/23 щодо визнання незаконним та скасування підпункт 1.3 пункту 1 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 310 від 27.06.2023 року щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» у виданні, в якому цей нормативно-правовий акт був або мав бути офіційно оприлюднений із зазначенням вимог позивача щодо оскаржуваного акту, реквізитів нормативно-правового акту, дати, часу і місця судового розгляду адміністративної справи.

Ухвала Другого апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її підписання, і на підставі ч. 3 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Мельнікова Л.В.Судді Бегунц А.О. Курило Л.В.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121672517
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —520/24586/23

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 28.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні