Постанова
від 03.12.2024 по справі 520/24586/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Головуючий І інстанції: Біленський О.О.

03 грудня 2024 р.Справа № 520/24586/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Мельнікової Л.В.,

Суддів: Русанової В.Б. , Бегунца А.О. ,

за участю секретаря судового засідання Колесник О.Е.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду у місті Харкові справу за апеляційною скаргою представника позивача ОСОБА_1 адвоката Павлуненко Катерини Леонідівни на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області, Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області про визнання протиправними та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

06.09.2023 позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом, у якому просить:

- визнати незаконним та скасувати підпункт 1.3 пункту 1 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 310 від 27.06.2023 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області»;

- визнати незаконним та скасувати підпункт 1.3. пункту 1 Наказу Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області № 20-ОД від 27.06.2023 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу та виключення можливості сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовими договорами у період дії воєнного стану у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачі порушили право її малолітнього сина ОСОБА_2 , народження ІНФОРМАЦІЯ_1 , на освіту, перешкоджають у використанні її дитиною можливостей, що надані та гарантовані державою для одержання освіти, перешкоджають в отриманні освіти, що гарантована державою, переступили через волевиявлення батьків про вибір виду та форми навчання дітей у певному навчальному закладі. З посиланням на висновки, викладені у рішенні Конституційного Суду України від 04.03.2004 у справі за № 1-4/2004 (справа про доступність і безоплатність освіти) вказує, що прийом дітей у дошкільні навчальні заклади проводиться виключно за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють (ч. 2 ст. 34 Закону України від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про освіту» (далі Закон № 2145-VIII)), тобто за вибором ними навчального закладу чи форми навчання для їх дітей, а на державу покладено обов`язок збереження існуючої мережі навчальних закладів, з метою забезпечення доступності та безоплатності освіти щодо навчальних закладів державної і комунальної форм власності.

Також позивач зазначає, що вона є вчителькою цього ж учбового закладу та колектив найманих працівників - вчителів Комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» також вважає, що оскаржуваним рішенням порушені їх права та інтереси, та реалізував своє право на оскарження у вигляді реєстрації наявного колективного трудового спору в Національній службі посередництва і примирення в Харківській області, про що видано Розпорядження № 046-р від 03.08.2023 .

Крім того, позивач зазначає, що зарахування дітей до закладу освіти здійснюється виключно на підставі заяви одного з батьків. Проте, із батьками дітей дані умови не обговорювались, громадського обговорення не було. З 24.02.2022 діти навчаються дистанційно, у подальшому вони також продовжуватимуть навчання дистанційно. Більшість батьків шкіл, вказаних у п. 1 наказу, впевнені, що продовження навчання дітей з тими самими педагогами, у тих умовах до яких діти звикли будуть комфортними та більш корисними для психіки дітей, аніж переведення їх до іншої школи, до нових педагогів та нового колективу однокласників.

Також позивач зазначає, що в умовах дії воєнного стану, працівникам закладів освіти гарантується державою організація освітнього процесу в будь-якій безпечній формі, зокрема, дистанційній, а також збереження місця роботи та середнього заробітку. Що свідчить про неправомірність прийняття рішення щодо виключення можливості сторін трудових відносин виконувати обов`язку, передбачені трудовим договором, у період дії воєнного стану. Доручення викладене у п. 4.3 наказу, що оскаржується варто розцінювати також і як грубе порушення права на працю працівників закладів освіти про яких йде мова в п. 1 наказу. Вчителя виконують свої функції у повній мірі у дистанційній формі, яка не потребує наявності окремої будівлі. Більш того, навчальний процес у Комунальному закладі «Елітнянський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» також проводився та буде проводитися у дистанційній формі, тому вважає ліквідацію Комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» окрім незаконної ще й нелогічною та необґрунтованою.

Заперечуючи вимоги адміністративного позову ОСОБА_1 , у відзиві на позов Відділ освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області вказує, що з метою обстеження, прийняття обґрунтованого рішення щодо можливості подальшої безпечної експлуатації будівлі Комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області», можливого відновлення будівлі, планування робіт з відновлення будівлі, консервації або припинення експлуатації будівлі, відділом освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради було замовлено оцінку технічного стану і експлуатаційної придатності будівлі ліцею (звіт № 23/1-23-1 за результатами обстеження будівлі ліцею за адресою: Харківська область, Харківський район, с. Вільхівка, вул. Шкільна, 2). За результатами обстеження визначено, що будівля Комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» не непридатна для використання за цільовим призначенням, повністю втратила свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об`єкта (зруйновані об`єкти).

Також відповідач зазначає, з урахуванням прийняття 30.12.2022 Кабінетом Міністрів України Постанови № 1472 «Деякі питання розподілу обсягу освітньої субвенції на 2023 рік», що призвело до неможливості органам місцевого самоврядування врахувати затверджені показники освітньої субвенції у рішеннях про місцеві бюджети на 2023 рік, зокрема відсутності пропозицій та стратегічного плану керівника Комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» щодо розвитку, відновлення, фінансової спроможності та діяльності закладу, спираючись на реальну обстановку, попереднього узгодження між сільською військовою адміністрацією, відділом освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради та керівниками комунальних закладів загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради з метою забезпечення рівного залучення працівників закладів освіти до навчального процесу з урахуванням їх компетентностей до проведення дистанційного навчання, не порушуючи права здобувачів на освіту, ефективного використання коштів місцевого бюджету та пріоритету відновлення закладів освіти, які найменше зруйновані внаслідок збройної агресії, було прийнято рішення про створення умов для організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти сільської ради на період дії воєнного стану. Відповідач наголошує на тому, що рішень про ліквідацію чи реорганізацію комунального закладу загальної середньої освіти громади Вільхівською сільською військовою адміністрацією не приймалося.

Крім того, відповідач звернув увагу, що розпорядженням Національної служби посередництва й примирення «Про зняття з реєстрації колективного трудового спору (конфлікту) між найманими працівниками Комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» та відділом освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» від 18.09.2023 № 049-р знято з реєстрації колективний трудовий спір (конфлікт) між найманими працівниками Комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» та відділом освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області, зареєстрований розпордженням Національної служби посередництва і примирення від 03.08.2023 № 046-р (реєстраційний номер № 002-23/20-В), як вирішений № 049-р від 18.09.2023 .

Заперечуючи вимоги адміністративного позову ОСОБА_1 , у відзиві на позов Вільхівська сільська військова адміністрація Харківського району Харківської області вказує аргументи, фактично аналогічні наведеному у відзиві на позов Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 28.11.2023 (розгляд справи відбувся за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадження)) у задоволенні вимог адміністративного позову ОСОБА_1 відмовлено.

Судове рішення вмотивовано тим, що згідно висновку експерта Комунальний заклад «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області», непридатний для використання за цільовим призначенням, повністю втратив свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об`єкта (зруйновані об`єкти), що також убачається із доданих до експертного звіту матеріалів.

Крім того, суд звернув увагу, що Розпорядженням № 310 від 27.06.2023 будь-якого рішення щодо ліквідації чи реорганізації Комунального закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» не приймалось. Натомість підпунктом 4.5 пункту 4 вказаного розпорядження визначено, що після припинення чи скасування воєнного стану в Україні підготувати пропозиції щодо відновлення діяльності закладів освіти, зазначених у пункті 1 цього розпорядження.

Враховуючи, що оскаржуваний наказ Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області № 20-ОД від 27.06.2023 прийнятий на виконання Розпорядження начальника Вільхівської сільської військової адміністрації № 310 від 27.06.2023, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в частині скасування його підпункту 1.3. пункту 1 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» задоволенню не підлягають.

Не погоджуючись із судовим рішенням, в апеляційній скарзі представник позивача ОСОБА_1 адвокат Павлуненко К.Л. просить його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити у повному обсязі.

Аргументи, наведені представником позивача в обґрунтування вимог апеляційної скарги, фактично аналогічні наведеному у позові.

Крім того, представник позивача ОСОБА_1 адвокат Павлуненко К.Л. зазначає, що позовні вимоги позивача обґрунтовані взагалі іншими підставами, на які суд першої інстанції не звернув жодної уваги. Діти давно займаються дистанційно, будівлю можна змінити на іншу, зруйнованість цієї будівлі не надає відповідачам жодного права на ліквідацію закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту». Ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

У відзиві на апеляційну скаргу Вільхівська сільська військова адміністрація Харківського району Харківської області просить залишити її без задоволення, а рішення суду, - без змін.

У додаткових поясненнях Відділ освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду, - без змін.

За приписами ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги (ч. 1 ст. 308). Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язкової підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права (ч. 2 ст. 308).

За приписами ч. 1 ст. 78 КАС України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши судове рішення в межах доводів і вимог апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин справи та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а судове рішення на підставі ст. 316 КАС України слід залишити без змін, з огляду на наступне.

Згідно з положеннями частини першої статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає засновник (засновники).

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства.

Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради.

Реорганізація і ліквідація спеціальних закладів загальної середньої освіти допускаються лише після погодження проекту відповідного рішення засновника центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Відповідно до статті 24 Закону України «Про освіту» система управління закладами освіти визначається законом та установчими документами.

Частиною другою статті 25 Закону України «Про освіту» передбачено, що засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа): приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом.

Абзацом другим пункту 30 частини першої ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

У зв`язку із повномасштабним вторгненням в Україну військ російської федерації, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, який затверджено Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022, дія якого неодноразово продовжувалась та триває до сьогодні.

Відповідно до частини 5 ст. 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради за наявності підстав, передбачених пунктом 3 частини першої цієї статті, достроково припиняються з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації.

Відповідно до положень ст. 4 Закону України від 12.05.2015 № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі - Закон № 389-VIII) на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.

Військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом.

Військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.

Частиною 2 ст. 10 Закону № 389-VIII визначено, що у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування начальник військової адміністрації крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону № 389-VIII військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України «Про оборону України», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про критичну інфраструктуру", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Пунктом 15 ч. 2 ст. 15 Закону № 389-VIII визначено, що військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із управління закладами освіти, установами освіти, закладами охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, надавачами соціальних послуг, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними, підлітковими закладами за місцем проживання; організації їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; організації надання ними послуг, у тому числі соціальних.

Судом встановлено, що за замовленням Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області будівельним експертом ТОВ «АЗОВ-ГАРРЕТ» здійснено оцінку технічного стану і експлуатаційної придатності будівлі ліцею за адресою: Харківська область, Харківський район, с. Вільхівка, вул. Шкільна, буд. 2.

За результатами оцінки експертом технічного стану і експлуатаційної придатності будівлі ліцею складено Звіт № 23/1-23-1, зареєстрований в ЄДЕССБ 24.01.2023 за номером ТО01:3010-1001-8592-5295.

Згідно висновку експерта, що міститься у вищевказаному звіті, об`єкт (Комунальний заклад «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області») внаслідок прямого влучання боєприпасів та дій вибухової хвилі непридатний для використання за цільовим призначенням, повністю втратив свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об`єкта (зруйновані об`єкти) (т. 1, а.с. 93-110).

Розпорядженням начальника Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області від 27.06.2023 № 310 «Про створення умов для організації освітнього процесу в деяких закладах загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради на період дії воєнного стану», у зв`язку з неможливістю в умовах воєнного стану забезпечити утримання та розвиток деяких закладів загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради, їх матеріально - технічної бази нарівні достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, створення безпечних умов для здобуття освіти, з метою додержання державних гарантій для здобувачів освіти, працівників закладі освіти в умовах воєнного стану, відповідно до Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64.2022 (зі змінами), ст. 37 Закону України «Про повну загальну середню освіту», ст. ст. 25, 57-1 Закону України «Про освіту», п. 2-1 Закону України «Про внесення змін до розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану», Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Постанови Верховної Ради України «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Харківській області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 16.11.2022 № 2777-ІХ, з огляду на положення ст. ст. 32, 42, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», визначено факт неможливості створення умов для організації освітнього процесу у період дії воєнного стану, у таких закладах загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради, зокрема: підпункт 1.3 пункту 1 - Комунальному закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області».

На виконання розпорядження начальника Вільхівської сільської військової адміністрації № 310 від 27.06.2023, відповідно до Кодексу законів про працю України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин», постанови Верховної Ради України «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Харківській області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 16.11.2022 № 2777-ІХ, ст. 3 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», наказу Міністерства реінтеграції тимчасово окупованих територій України «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 22.12.2022 № 309 (зі змінами), листі Міністерства економіки України «Про надання роз`яснення» від 09.05.2022 № 4712-06/22838-09, у зв`язку із збройною агресію російської федерації проти України, виключенням можливості сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовими договорами в деяких закладах освіти сільської ради із-за значних руйнувань, що призвели до повної неможливості використання будівель закладів освіти за належністю та відсутності можливості відновлення таких закладів освіти до навчального року 2023/2024 у змішаному форматі, а також граничну не наповнюваність класів, з метою забезпечення рівного доступу здобувачів освіти до якісної освіти, створення належних умов для організованого початку 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти сільської ради, Відділом освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області прийнято наказ № 20-ОД від 27.06.2023 «Про створення умов для організації освітнього процесу в деяких закладах загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради на період дії воєнного стану».

Відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 вказаного наказу визначено факт неможливості створення умов для організації освітнього процесу та виключення можливості сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовими договорами у період дії воєнного стану, у Комунальному закладу "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області".

Згідно даних Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що засновником Комунального закладу "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області" (код ЄДРПОУ 25780045) є Вільхівська сільська рада (код ЄДРПОУ 04396667), функції якої на час введення воєнного стану виконує начальник Вільхівської сільської військової адміністрації.

Враховуючи, що згідно висновку експерта Комунальний заклад "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області", непридатний для використання за цільовим призначенням, повністю втратив свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об`єкта (зруйновані об`єкти), що також убачається із доданих до експертного звіту матеріалів, колегія сддів пгоджується з висновком суду першої інстанції щодо правомірності прийняття начальником Вільхівської сільської військової адміністрації Розпорядження № 310 від 27.06.2023 в частині підпункту 1.3 пункту 1 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області».

При цьому, колегія суддів зауважує, що право малолітнього сина позивачки на освіту відповідачем не порушено, оскільки відповідно до п.п. 3.1 п. 3 розпорядження відповідача. - Відділу освіти, культури, молоді і спорту Вільхівської сільської ради спільно із керівником закладу загальної середньої освіти, зокрема Комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» наказано забезпечити переведення здобувачів освіти до Комунального закладу «ЕЛІТНЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ВІЛЬХОВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ» з вжиттям заходів щодо забезпечення здобувачам освіти, працівникам закладу державних гарантій в умовах воєнного стану.

Крім того, суд звертає увагу, що Розпорядженням № 310 від 27.06.2023 будь-якого рішення щодо ліквідації чи реорганізації Комунального закладі "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області" не приймалось. Натомість підпунктом 4.5 пункту 4 вказаного розпорядження визначено, що після припинення чи скасування воєнного стану в Україні підготувати пропозиції щодо відновлення діяльності закладів освіти, зазначених у пункті 1 цього розпорядження.

Колегія суддів зазначає, що позивачкою не спростовується факт руйнації Комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» внаслідок прямого влучання боєприпасів та дій вибухової хвилі та встановлений експертним висновком факт непридатності цієї будівлі для використання за цільовим призначенням.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позовна вимога про визнання незаконним та скасування підпункт 1.3 пункту 1 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області № 310 від 27.06.2023 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» задоволенню не підлягає.

Враховуючи, що оскаржуваний наказ Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області № 20-ОД від 27.06.2023 прийнятий на виконання Розпорядження начальника Вільхівської сільської військової адміністрації № 310 від 27.06.2023, то позовні вимоги в частині скасування його підпункту 1.3. пункту 1 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області" задоволенню також не підлягають.

Інші доводи апеляційної скарги висновки колегії суддів не спростовують.

При цьому, колегія суддів враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у апеляційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (№ 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (№ 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v.Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 292, 293, 308, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу представника позивача ОСОБА_1 адвоката Павлуненко Катерини Леонідівни залишити без задоволення, а рішення Харківського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року, - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Л.В. МельніковаСудді В.Б. Русанова А.О. Бегунц Повний текст постанови складено 12.12.2024 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2024
Оприлюднено16.12.2024
Номер документу123731133
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —520/24586/23

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 28.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні