УХВАЛА
про залишення скарги без руху
30.11.2023 Справа №607/2395/23 Провадження № 4-с/607/49/2023
м. Тернопіль
Суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області Марциновська І.В. під час вирішення питання про прийняття до розгляду скарги ОСОБА_1 на бездіяльність начальника Торецького відділу державної виконавчої служби у Бахмутському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Рижка Андрія Павловича під час примусового виконання рішення Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 21.04.2023 у справі № 607/2395/23
УСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 , від імені якого діє адвокат Коцюба Н.Я., звернувся до Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської із вказаною вище скаргою.
Ознайомившись зі змістом скарги та доданих до неї документів, доходжу такого висновку.
Відповідно до ст. 447 ЦПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.
Так, скарги в порядку виконання судових рішень подаються до суду у порядку, передбаченому розділом VІІ ЦПК України та повинні відповідати як загальним вимогам, передбаченим у ст. 175, 177 ЦПК України, так і спеціальним, які передбачені ст. 447-449 ЦПК України.
Відповідно до ч. 3 ст. 175 ЦПК України позовна заява повинна містити, зокрема : 1) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв`язку та адреси електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету; 2) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; 3) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності).
Крім цього, ч. 5 ст. 177 ЦПК України визначає, що позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Разом з тим подана скарга указаним вимогам закону не відповідає з огляду на таке.
Так, відповідно до ч. 6 ст. 14 ЦПК України адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.
Зі змісту скарги вбачається, що така скарга підписана представником скаржника адвокатом Коцюбою Н.Я. Разом з тим у скарзі відсутні передбачені п. 2 ч. 3 ст. 175 ЦПК України відомості про наявність електронного кабінету, який відповідно до ч. 6 ст. 14 ЦПК України в обов`язковому порядку має бути зареєстрований адвокатом. Так само у скарзі не зазначений реєстраційний номер облікової картки платника податків адвоката Коцюби Н.Я., що позбавляє суд можливості внести відомості про представника скаржника до електронного примірника справи та відповідно здійснювати судочинство в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, як то визначено ст. 14 ЦПК України.
За загальним правилом, у разі оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу ДВС або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого за правилами цивільного судочинства, зазначена скарга розглядається судом, який ухвалив вказане рішення, за правилами цивільного судочинства.
Якщо скарга подається на рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб ДВС щодо виконання судового рішення, ухваленого за правилами господарського судочинства, таку скаргу розглядає відповідний господарський суд, який ухвалив таке рішення, за правилами господарського судочинства.
Адміністративні справи з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи ДВС щодо виконання ними рішень, ухвалених місцевим загальним судом як адміністративним судом, розглядаються місцевим загальним судом як адміністративним судом, який видав виконавчий лист.
Це правило діє і при виконанні зведеного виконавчого провадження, у якому об`єднані судові рішення, ухвалені за правилами однієї юрисдикції.
Крім цього, згідно з правилами адміністративного судочинства щодо особливостей провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця за ч. 1 ст. 287 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду з позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Оскільки чинним законодавством не врегульовано порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу ДВС або приватного виконавця під час виконання зведеного виконавчого провадження, у якому об`єднано виконання судових рішень, ухвалених судами за правилами різних юрисдикцій, в такому випадку потрібно застосовувати ч. 1 ст. 287 КАС України і вказані справи належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Подібний правовий висновок викладено, зокрема, в постановах Великої Палати Верховного Суду від 14.03.2018 у справі № 660/612/16-ц, від 12.09.2018 у справі № 906/530/17, від 17.10.2018 у справах № 927/395/13 та № 5028/16/2/2012, від 13.02.2019 у справі № 808/2265/16.
Так, зі змісту інформації про виконавче провадження, яка долучена до матеріалів скарги, та відповіді начальника Торецького ВДВС у Бахмутському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції № 36П7131024 від 26.10.2023 вбачається, що на виконанні у вказаному відділі ДВС перебуває зведене виконавче провадження № 7131024, в межах якого об`єднано 459 виконавчих проваджень, боржником у яких є Державне підприємство «Торецьквугілля», у тому числі і виконавче провадження № 72033665 щодо виконання рішення Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 21.04.2023 у справі № 607/2395/23.
Проте зі змісту долучених до скарги документів не вбачається, чи зведене виконавче провадження № 72033665 стосується виконання судових рішень, ухвалених судами лише за правилами цивільної юрисдикції чи за правилами різних юрисдикцій.
Указані обставини позбавлять суд можливості встановити, чи підлягає дана скарга розгляду в порядку цивільного судочинства чи в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до ч. 9 ст. 10 ЦПК України якщо спірні відносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).
Відтак,оскільки нормамиЦПК Українине передбаченозалишення безруху скарги в порядку здійснення судового контролю за виконанням судових рішень, в даному випадку підлягають застосуванню за аналогією положення ЦПК України щодо залишення без руху позовної заяви.
Відповідно до ч. 1, 2ст.185ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях175і177цьогоКодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
З урахуванням викладеного скаржнику слід виправити недоліки поданої скарги шляхом зазначення передбачених п. 2 ч. 3 ст. 175 ЦПК України відомостей про реєстраційний номер облікової картки платника податків представника скаржника та наявність у неї електронного кабінету.
Також скаржнику слід виправити недоліки поданої скарги шляхом зазначення обставин, які підтверджують, що розгляд даної скарги слід здійснювати за правилами цивільної юрисдикції, а також надання доказів на підтвердження цих обставин.
Зважаючи на характер та обсяг виявлених недоліків позовної заяви, строк на їх усунення доцільно визначити десять днів з дня отримання копії ухвали.
Керуючись ст. 10, 175, 177, 185 ч. 1, 2, 258-261, 353, 447-449 ЦПК України, суддя
ПОСТАНОВИЛА:
Залишити без руху скаргу ОСОБА_1 на бездіяльність начальника Торецького відділу державної виконавчої служби у Бахмутському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Рижка Андрія Павловича, надавши скаржнику строк десять днів з дня отримання копії ухвали для усунення зазначених в мотивувальній частині ухвали недоліків.
Роз`яснити, що якщо скаржник не усуне недоліки скарги у строк, встановлений судом, скарга буде вважатися неподаною та буде повернута скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає.
СуддяІ. В. Марциновська
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2023 |
Оприлюднено | 04.12.2023 |
Номер документу | 115339504 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Марциновська І. В.
Цивільне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Марциновська І. В.
Цивільне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Герчаківська О. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні