Справа № 456/2813/22
Провадження № 1-кс/456/1239/2023
УХВАЛА
про продовження строку відсторонення від посади
01 грудня 2023 року місто Стрий
Слідчий суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши клопотання прокурора Стрийської окружної прокуратури Львівської області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України, про продовження строку відсторонення від посади директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, уродженця та жителя АДРЕСА_1 , з вищою освітою, одруженого, раніше не судимого,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Стрийської окружної прокуратури Львівської області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку відсторонення від посади директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області ОСОБА_5 терміном на два місяці.
В обґрунтування клопотання покликається на те, що слідчим відділенням Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України, за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Славської селищної ради Стрийського району за попередньою змовою групою осіб, що виразилося в порушенні правил екологічної безпеки при експлуатації об`єктів, що спричинило тяжкі наслідки, та за фактом розтрати майна шляхом зловживання службовим становищем посадовими особами комунальних підприємств Славської селищної ради Стрийського району та ряду суб`єктів підприємницької діяльності міста Стрия та Стрийського району.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до Статутів Славського комунального водоканалізаційного підприємства, затверджених рішеннями Славської селищної ради № 650 від 24.10.2018 та № 1859 від 11.08.2022, вказане комунальне підприємство засноване на власності Славської об`єднаної територіальної громади. Засновником підприємства є Славська селищна рада Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області (ідентифікаційний код 04370314).
Відповідно до пункту 2.1 Статутів підприємство є юридичною особою, здійснює свою господарську діяльність на засадах повної самостійності, несе відповідні обов`язки, укладає угоди (договори, контракти) з юридичними та фізичними особами, має закріплене майно, поточний та інші рахунки в установах банків, казначейства, печатки з власним найменуванням, штампи, затверджені в установленому порядку, фірмовий знак чи знак обслуговування, бланки з власними реквізитами та інші атрибути, а також згідно з п. 2.4 виконує роботи та надає послуги за цінами і тарифами, встановленими самостійно або на підставі підписаних договорів, а у випадках, визначених законодавством, за державними розцінками.
Відповідно до абзацу 1 пункту 3.1 Статутів підприємство створено з метою ведення господарської діяльності і надання послуг юридичним, фізичним особам у сфері водопостачання, водовідведення та вивезення твердих побутових відходів.
Крім цього, відповідно до підпунктів 3.2.1, 3.2.2, 3.2.4 пункту 3.2 Статутів предметом діяльності підприємства є вивіз та переробка сміття та твердих побутових відходів, заготівля та переробка вторинної сировини та утримання полігону твердих побутових відходів.
Відповідно до Статутів керівництво підприємством здійснюється директором, який відповідно до пункту 6.2 призначається на посаду та звільняється з посади Славським селищним головою на контрактній основі.
Так, згідно з розпорядженням селищного голови Славської селищної ради № 04-01/33 від 20.03.2018 на посаду директора Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області, код ЄДРПОУ 32747220, з 22.03.2018 призначено ОСОБА_6 .
Відповідно до посадової інструкції № 1 директора Славського КВКП, затвердженої наказом № 02 від 16.02.2018, директор підприємства визначає, формулює, планує, здійснює і координує всі види діяльності підприємства; вживає заходів щодо додержання вимог законодавства про охорону навколишнього середовища; несе відповідальність: за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, в тому числі за правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.
Таким чином, ОСОБА_5 , працюючи до 20.03.2019 на посаді головного інженера Славського КВКП, а з 21.03.2019 по даний час на посаді директора Славського КВКП, постійно обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст.18КК України є службовою особою.
Разом з тим, ОСОБА_5 до 20.03.2019 як головний інженер Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського району) Львівської області, а з 21.03.2019 по даний час як директор Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області, за попередньою змовою в групі осіб із ОСОБА_6 , який до 20.03.2019 перебував на посаді директора Славського КВКП, а з 21.03.2019 по даний час перебуває на посаді директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області, розуміючи та усвідомлюючи заборону використання полігону ТПВ, вдались до злочинної змови, направленої на умисне порушення правил екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ, який знаходиться за адресою: вул. І.Франка, смт. Славське Стрийського району Львівської області, що в подальшому спричинило тяжкі наслідки, за наступних обставин.
Так, за наслідками перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Славської селищної ради 27-31.05.2010 № 122 11.06.2010 виконуючим обов`язки головного державного інспектора охорони навколишнього природного середовища Львівської області винесено рішення № 13 про зупинення (тимчасово) захоронення ТПВ на Славському полігоні твердих побутових відходів.
Попри це ОСОБА_5 як головний інженер Славського КВКП, а з 21.03.2019 як директор Славського КВКП, будучи добре обізнаним про необхідність проводити збір та вивезення побутових відходів на території населених пунктів Славської територіальної громади та надавати споживачам послуги з поводження з побутовими відходами, що включає збирання, вивезення та захоронення твердих побутових відходів, володіючи інформацією про надходження комунальному підприємству бюджетних коштів та коштів споживачів, діючи умисно, всупереч інтересам служби та підпорядкованого йому підприємства, усвідомлюючи можливість настання негативних наслідків у вигляді забруднення земельних ділянок, за попередньою змовою в групі із ОСОБА_6 у невстановленому досудовим розслідуванням місці та часі, але не раніше 17 квітня 2018 року, вступили в змову щодо спільного вчинення дій, направлених на систематичне порушення правил екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону твердих побутових відходів (далі по тексту Славський полігон ТПВ), організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття) на заборонений для використання Славський міський полігон ТПВ, при цьому створюючи документальну видимість вивезення твердих побутових відходів на Стрийський полігон твердих побутових відходів, що по вул. Нижанківського у місті Стрию Львівської області, таким чином надавши ознак законності діяльності підприємства щодо вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття) шляхом підписання актів приймання-виконання робіт, інших документів за договорами № 253 від 17.10.2017 та від 17.04.2018 «Про надання послуг по вивезенню побутових відходів», укладеними між Славським КВКП (споживач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець), хоча фактично такі не надавалися.
Рішенням Славської селищної ради від 12.04.2018 № 259 «Про визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради», яке підписано головою Славської селищної ради ОСОБА_7 , затверджено протокол засідання конкурсної комісії по організації та проведенню конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради від 28.03.2018, визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради ТзОВ «Комунальник-2», визначено укласти з ТзОВ «Комунальник-2» строком на 5 років договір про надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. На виконання вищевказаного рішення 17.04.2018 між Славською селищною радою (замовник) в особі Славського селищного голови ОСОБА_7 , з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник 2» (виконавець) в особі директора ОСОБА_8 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, предметом якого є надання виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. Відповідно до договору послуги надаються на території Славської селищної ради, до якої входять населені пункти: селище Славське, села Волосянка, Ялинкувате, Хащованя, Нижня Рожанка, Верхня Рожанка, Либохора, Грабовець.
Одночасно із підписанням Славською ОТГ вищевказаного договору 17.04.2018 між Славським КВКП (споживач) в особі директора ОСОБА_6 , з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець) в особі директора ОСОБА_8 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, тим самим продублювавши зазначений вище договір, хоча наміру виконувати такий у сторін не було, виходячи із наведеного нижче.
Зокрема, встановлено, що між ТзОВ «Комунальник-2» (замовник) і Стрийським міським комбінатом комунальних підприємств не укладались договори, предметом яких є надання виконавцями за завданням замовника послуг по захороненню твердих побутових відходів на Стрийському полігоні ТПВ у м. Стрию по вул. Нижанківського, вивезених з смт. Славське Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.
Таким чином, у виконавця робіт ТзОВ «Комунальник 2» були відсутні будь-які законні підстави для здійснення захоронення ТПВ на Стрийському полігоні ТПВ, вивезених із смт. Славське Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.
В той же час, фактично побутові відходи ТзОВ «Комунальник 2» з території Славської селищної ради не вивозилися, а також даним підприємством будь-які роботи, пов`язані із збиранням, вивозом чи утилізацією ТПВ, не виконувались.
Таким чином, укладені угоди між Славським КВКП та ТзОВ «Комунальник 2» містять ознаки формальності, а їх виконання зведено до підписання фіктивних актів про приймання-виконання робіт та інших документів.
Як наслідок, на виконання вказівок ОСОБА_5 та ОСОБА_6 та під їх особистим контролем, починаючи з 17.04.2018 до 31.08.2022, працівниками Славського КВКП за допомогою техніки вищевказаного комунального підприємства здійснено збір та вивезення твердих побутових відходів (сміття) з селища Славське, сіл Волосянка, Ялинкувате, Хащованя, Нижня Рожанка, Верхня Рожанка, Либохора, Грабовець та в подальшому їх незаконне захоронення на закритому Славському міському полігоні ТПВ в загальній кількості 48869,25 м3 на земельній ділянці з кадастровим № 4624555700:01:005:0103, площею 1,1553га, розташованій в смт. Славське, вул. І.Франка, з цільовим призначенням: для обслуговування Славського полігону твердих побутових відходів, постійним користувачем якої відповідно до Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ № 183473 є Славське КВКП.
Як наслідок,відповідно дорезультатів проведенихДУ «Львівськийобласний центрконтролю тапрофілактики хворобМОЗ України»досліджень встановленонаступне:відібрані грунтина Славськомуміському полігоніТПВ таприлеглій територіїза мікробіологічнимипоказниками помірнозабруднені бактеріямигрупи кишковоїпалички клостридіумперфрінгенс (Clostridiumperringens), санітарно-показовим мікроорганізмом, що є збудником харчових отруєнь людини і одним із збудників газової гангрени людини.
Відповідно допроведених дослідженьповерхневої водир.Опір вищескиду стічнихвод зКОС смт.Славське засанітарно-хімічнимипоказниками водавідповідає вимогамдля задоволенняпитних та господарсько-побутових потреб. Разом з тим, нижче скиду стічних вод зКОС смт.Славське засанітарно-хімічнимипоказниками водане відповідає вимогам для задоволення питних та господарсько-побутових потреб, виявлено патогенний мікроорганізм Salmonella Enteriditis var.jena (сальмонела).
Крім цього, відповідно до висновку судової інженерно-екологічної експертизи розмір шкоди (збитків), завданих державі внаслідок забруднення земель у смт. Славське по вул. І.Франка за кадастровим номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138, що є суміжними із земельною ділянкою з кадастровим № 4624555700:01:005:0103, на якій розміщений Славський міський полігон ТПВ, та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір становить 2416120,05 грн. Перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин у пробах ґрунту, відібраних на земельних ділянках у смт. Славське по вул. І.Франка з кадастровим номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу, призвело до забруднення земельних ресурсів, що в свою чергу, може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.
Таким чином, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 у період 17.04.2018 до 31.08.2022, будучи службовими особами, які в силу своїх повноважень здійснювали керівництво господарською діяльністю Славського КВКП та експлуатацію Славського міського полігону ТПВ, діючи за попередньою змовою групою осіб, умисно порушуючи правила екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ, а саме: вимоги Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991, Закону України «Про відходи» від 05.03.1998, Закону України «Про охорону земель» від 19.06.2003, Земельного кодексу України від 25.10.2001, організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття) на території забороненого для використання Славського міського полігону ТПВ, що знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 4624555700:01:005:0103, чим допустили тяжкі наслідки у вигляді забруднення суміжних земельних ділянок за кадастровими номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір, що в свою чергу, може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.
Таким чином, в діях ОСОБА_5 наявні всі підстави для обґрунтованої підозри його у порушенні правил екологічної безпеки під час експлуатації інших об`єктів, що спричинило інші тяжкі наслідки, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України.
29.09.2023 ОСОБА_5 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України.
04.10.2023 допитаний як підозрюваний ОСОБА_5 свою вину в інкримінованому кримінальному правопорушенні не визнав.
Підставність підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами.
Саме тому, 05.10.2023 ухвалою слідчого судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області, підозрюваному ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту терміном на 60 днів до 03.12.2023 включно.
Також встановлено, що до 20.03.2019 ОСОБА_5 працював на посаді головного інженера Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.
Крім цього, згідно з розпорядженням селищного голови Славської селищної ради № 04-01/9 від 14.03.2019 з 21.03.2019 по даний час ОСОБА_5 перебуває на посаді директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, який наділений правами та обов`язками відповідно до своєї посадової інструкції.
Таким чином, ОСОБА_5 , працюючи до 20.03.2019 на посаді головного інженера Славського КВКП, а з 21.03.2019 по даний час на посаді директора Славського КВКП, постійно обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст.18КК України був і є службовою особою.
В діях ОСОБА_5 наявні всі підстави для обґрунтованої підозри у вчиненні тяжкого злочину, вчиненого при виконанні своїх службових обов`язків, за який законом передбачено покарання у виді позбавленням волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Встановлені досудовим розслідуванням факти дають підстави вважати, що перебування ОСОБА_5 на займаній посаді сприяло йому у вчиненні тяжкого злочину.
Відтак є підстави вважати, що ОСОБА_5 , перебуваючи й надалі на займаній посаді директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, з метою ухилення від кримінальної відповідальності за вчинення тяжкого злочину зможе знищити чи підробити документи, які мають суттєве значення для здійснення досудового розслідування, а в подальшому для судового розгляду, а також незаконними засобами впливатиме на свідків з числа працівників Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, які перебувають в його підпорядкуванні, чи повторно вчинити кримінальне правопорушення, аналогічне вчиненому, а також зможе, перебуваючи на вказаній посаді, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 підтримав клопотання з наведених у ньому підстав.
Підозрюваний ОСОБА_5 та його захисник ОСОБА_4 заперечили проти заявленого клопотання та просили відмовити в його задоволенні.
Заслухавши думку прокурора, захисника, пояснення підозрюваного, дослідивши матеріали клопотання, вважаю, що клопотання слід задовольнити частково з наступних підстав.
Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження, які застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, визначене відсторонення від посади.
Статтею 132КПК України встановлені загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускаються, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
Згідно зі ст.43Конституції України кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.
Відповідно до ст.154КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.
Як встановлено з витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань, 13.01.2022 внесено відомості про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28 ст. 236КК України (кримінальне провадження № 42022142330000007). Останнє розпочато у зв`язку з отриманням матеріалів від Управління Служби безпеки України у Львівській області № 68/51-23 від 11.01.2022, відповідно до яких працівниками Стрийського РВ УСБУ у Львівській області в ході оперативно-службової діяльності виявлено факти зловживання службовим становищем посадовими особами Славської селищної ради Стрийського району при експлуатації об`єктів, що може спричинити екологічне забруднення значної території.
Згідно з розпорядженням селищного голови Славської селищної ради № 04-01/9 від 14.03.2019 з 21.03.2019 по даний час ОСОБА_5 перебуває на посаді директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області.
29.09.2023 ОСОБА_5 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України, тобто у порушенні правил екологічної безпеки під час експлуатації інших об`єктів, що спричинило інші тяжкі наслідки, вчиненого за попередньою змовою групою осіб.
05.10.2023 ухвалами слідчого судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області підозрюваному ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту та відсторонено від посади директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області терміном на 60 днів до 03.12.2023 включно.
Разом з тим, слідчим суддею встановлено, що відповідно до постанови керівника Стрийської окружної прокуратури ОСОБА_9 від 22.11.2023 продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022142330000007 від 13.01.2022 до трьох місяців, тобто до 29.12.2023.
Відповідно до ст. 158 КПК України прокурор, а щодо Голови Національного агентства з питань запобігання корупції, його заступника - Генеральний прокурор або заступник Генерального прокурора - керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, має право звернутися з клопотанням про продовження строку відсторонення від посади, яке розглядається в порядку, передбаченому статтею 156 цього Кодексу.
Вирішуючи заявлене прокурором клопотання про продовження строку відсторонення підозрюваного від посади, слідчий суддя на виконання вимог ч. 2 ст. 157, ст. 158 КПК України враховує наступне.
Так, застосовуючи до підозрюваного такий захід забезпечення кримінального провадження як відсторонення від посади, слідчий суддя враховує той факт, що досудове розслідування у вказаному кримінальному провадженні не завершено, прокурором повідомлено суд про те, що не всі свідки допитані, проведення експертиз у кримінальному провадженні не виключає потребу органу досудового розслідування у витребуванні інших документів, які мають значення у вказаному кримінальному провадженні.
Доводи захисника, що пред`явлена підозра ОСОБА_5 є необгрунтованою, слідчий суддя не бере до уваги та звертає увагу сторони захисту, що оцінка доказів з точки зору, в тому числі, допустимості, а сукупності доказів з точки зору вагомості, достатності та взаємозв`язку, буде надана судом відповідно до вимог ст. 89, 94КПК України на іншій стадії провадження стадії судового розгляду кримінального провадження по суті, натомість, на теперішній час слідчий суддя під час розгляду клопотання лише вирішує питання щодо достатності певного обсягу зібраних доказів для переконання стороннього спостерігача у тому, що особа причетна до вчинення злочину та стосовно неї існують законодавчо встановлені підстави для відсторонення від посади.
Відтак слідчий суддя доходить висновку, що ОСОБА_5 обгрунтовано підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України, тобто у порушенні правил екологічної безпеки під час експлуатації інших об`єктів, що спричинило інші тяжкі наслідки, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, який він вчинив, перебуваючи на посаді директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області з використанням наданого йому службового становища, а тому після вчинення злочину, який йому інкримінують, перебуваючи на вказаній посаді, ОСОБА_5 може негативно вплинути на хід досудового розслідування та судового розгляду шляхом здійснення впливу на свідків, може знищити, сховати або спотворити будь-які документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення у цьому кримінальному провадженні, вчинити інше кримінальне правопорушення.
Наведенні стороною захисту в судовому засіданні обставини, які характеризують ОСОБА_5 , не є самостійною підставою для у відмови у продовженні строку відсторонення від посади в розумінні ч. 2 ст. 158 КПК України.
Крім того, враховуючи відсутність негативних наслідків відсторонення підозрюваного від посади для інших осіб, а також те, що саме перебування підозрюваного на посаді директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області сприяло вчиненню кримінального правопорушення і в подальшому перебування на вказаній посаді може перешкоджати кримінальному провадженню, слідчий суддя доходить висновку, що досягнути завдання кримінального судочинства неможливо без відсторонення підозрюваного ОСОБА_5 від посади директора.
Таким чином прокурор довів, що обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати, а сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали, а тому наявні достатні правові підстави для продовження застосування даного заходу забезпечення кримінального провадження.
При цьому, продовжуючи застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади, слідчий суддя враховує, що постановою керівника Стрийської окружної прокуратури Львівської області строк досудового розслідування кримінального провадження № 42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України, продовжено до 29.12.2023 включно, а тому слід продовжити строк відсторонення підозрюваного ОСОБА_5 від посади директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області виключно в межах строку досудового розслідування.
Керуючись ст. 40, 131, 132, 154, 155, 309, 395 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Стрийської окружної прокуратури Львівської області про продовження строку відсторонення від посади директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області ОСОБА_5 задовольнити частково.
Продовжити строк відсторонення підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади директора Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області в межах строку досудового розслідування до 29 грудня 2023 року.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Стрийський міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2023 |
Оприлюднено | 06.12.2023 |
Номер документу | 115391642 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні