Справа № 456/2813/22
Провадження № 1-кс/456/1238/2023
УХВАЛА
про продовження запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту
01 грудня 2023 року місто Стрий
Слідчий суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши клопотання прокурора Стрийської окружної прокуратури Львівської області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України, про продовження запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту щодо ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, уродженця та жителя АДРЕСА_1 , з вищою освітою, одруженого, працюючого директором Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, раніше не судимого,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Стрийської окружної прокуратури звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку застосування щодо підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту без використання електронних засобів контролю.
В обґрунтування клопотання покликається на те, що слідчим відділенням Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України, за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Славської селищної ради Стрийського району за попередньою змовою групою осіб, що виразилося в порушенні правил екологічної безпеки при експлуатації об`єктів, що спричинило тяжкі наслідки, та за фактом розтрати майна шляхом зловживання службовим становищем посадовими особами комунальних підприємств Славської селищної ради Стрийського району та ряду суб`єктів підприємницької діяльності міста Стрия та Стрийського району.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до Статутів Славського комунального водоканалізаційного підприємства, затверджених рішеннями Славської селищної ради № 650 від 24.10.2018 та № 1859 від 11.08.2022, вказане комунальне підприємство засноване на власності Славської об`єднаної територіальної громади. Засновником підприємства є Славська селищна рада Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області (ідентифікаційний код 04370314).
Відповідно до пункту 2.1 Статутів підприємство є юридичною особою, здійснює свою господарську діяльність на засадах повної самостійності, несе відповідні обов`язки, укладає угоди (договори, контракти) з юридичними та фізичними особами, має закріплене майно, поточний та інші рахунки в установах банків, казначейства, печатки з власним найменуванням, штампи, затверджені в установленому порядку, фірмовий знак чи знак обслуговування, бланки з власними реквізитами та інші атрибути, а також згідно з п. 2.4 виконує роботи та надає послуги за цінами і тарифами, встановленими самостійно або на підставі підписаних договорів, а у випадках, визначених законодавством, за державними розцінками.
Відповідно до абзацу 1 пункту 3.1 Статутів підприємство створено з метою ведення господарської діяльності і надання послуг юридичним, фізичним особам у сфері водопостачання, водовідведення та вивезення твердих побутових відходів.
Крім цього, відповідно до підпунктів 3.2.1, 3.2.2, 3.2.4 пункту 3.2 Статутів предметом діяльності підприємства є вивіз та переробка сміття та твердих побутових відходів, заготівля та переробка вторинної сировини та утримання полігону твердих побутових відходів.
Відповідно до Статутів керівництво підприємством здійснюється директором, який відповідно до пункту 6.2 призначається на посаду та звільняється з посади Славським селищним головою на контрактній основі.
Так, згідно з розпорядженням селищного голови Славської селищної ради № 04-01/33 від 20.03.2018 на посаду директора Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області, код ЄДРПОУ 32747220, з 22.03.2018 призначено ОСОБА_6 .
Відповідно до посадової інструкції № 1 директора Славського КВКП, затвердженої наказом № 02 від 16.02.2018, директор підприємства визначає, формулює, планує, здійснює і координує всі види діяльності підприємства; вживає заходів щодо додержання вимог законодавства про охорону навколишнього середовища; несе відповідальність: за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, в тому числі за правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.
Таким чином, ОСОБА_5 , працюючи до 20.03.2019 на посаді головного інженера Славського КВКП, а з 21.03.2019 по даний час на посаді директора Славського КВКП, постійно обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України є службовою особою.
Разом з тим, ОСОБА_5 до 20.03.2019 як головний інженер Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського району) Львівської області, а з 21.03.2019 по даний час як директор Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області, за попередньою змовою в групі осіб із ОСОБА_6 , який до 20.03.2019 перебував на посаді директора Славського КВКП, а з 21.03.2019 по даний час перебуває на посаді директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області, розуміючи та усвідомлюючи заборону використання полігону ТПВ, вдались до злочинної змови, направленої на умисне порушення правил екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ, який знаходиться за адресою: вул. І.Франка, смт. Славське Стрийського району Львівської області, що в подальшому спричинило тяжкі наслідки, за наступних обставин.
Так, за наслідками перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Славської селищної ради 27-31.05.2010 № 122 11.06.2010 виконуючим обов`язки головного державного інспектора охорони навколишнього природного середовища Львівської області винесено рішення № 13 про зупинення (тимчасово) захоронення ТПВ на Славському полігоні твердих побутових відходів.
Попри це ОСОБА_5 як головний інженер Славського КВКП, а з 21.03.2019 як директор Славського КВКП, будучи добре обізнаним про необхідність проводити збір та вивезення побутових відходів на території населених пунктів Славської територіальної громади та надавати споживачам послуги з поводження з побутовими відходами, що включає збирання, вивезення та захоронення твердих побутових відходів, володіючи інформацією про надходження комунальному підприємству бюджетних коштів та коштів споживачів, діючи умисно, всупереч інтересам служби та підпорядкованого йому підприємства, усвідомлюючи можливість настання негативних наслідків у вигляді забруднення земельних ділянок, за попередньою змовою в групі із ОСОБА_6 у невстановленому досудовим розслідуванням місці та часі, але не раніше 17 квітня 2018 року, вступили в змову щодо спільного вчинення дій, направлених на систематичне порушення правил екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону твердих побутових відходів (далі по тексту Славський полігон ТПВ), організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття) на заборонений для використання Славський міський полігон ТПВ, при цьому створюючи документальну видимість вивезення твердих побутових відходів на Стрийський полігон твердих побутових відходів, що по вул. Нижанківського у місті Стрию Львівської області, таким чином надавши ознак законності діяльності підприємства щодо вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття) шляхом підписання актів приймання-виконання робіт, інших документів за договорами № 253 від 17.10.2017 та від 17.04.2018 «Про надання послуг по вивезенню побутових відходів», укладеними між Славським КВКП (споживач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець), хоча фактично такі не надавалися.
Рішенням Славської селищної ради від 12.04.2018 № 259 «Про визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради», яке підписано головою Славської селищної ради ОСОБА_7 , затверджено протокол засідання конкурсної комісії по організації та проведенню конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради від 28.03.2018, визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради ТзОВ «Комунальник-2», визначено укласти з ТзОВ «Комунальник-2» строком на 5 років договір про надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. На виконання вищевказаного рішення 17.04.2018 між Славською селищною радою (замовник) в особі Славського селищного голови ОСОБА_7 , з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник 2» (виконавець) в особі директора ОСОБА_8 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, предметом якого є надання виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. Відповідно до договору послуги надаються на території Славської селищної ради, до якої входять населені пункти: селище Славське, села Волосянка, Ялинкувате, Хащованя, Нижня Рожанка, Верхня Рожанка, Либохора, Грабовець.
Одночасно із підписанням Славською ОТГ вищевказаного договору 17.04.2018 між Славським КВКП (споживач) в особі директора ОСОБА_6 , з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець) в особі директора ОСОБА_8 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, тим самим продублювавши зазначений вище договір, хоча наміру виконувати такий у сторін не було, виходячи із наведеного нижче.
Зокрема, встановлено, що між ТзОВ «Комунальник-2» (замовник) і Стрийським міським комбінатом комунальних підприємств не укладались договори, предметом яких є надання виконавцями за завданням замовника послуг по захороненню твердих побутових відходів на Стрийському полігоні ТПВ у м. Стрию по вул. Нижанківського, вивезених з смт. Славське Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.
Таким чином, у виконавця робіт ТзОВ «Комунальник 2» були відсутні будь-які законні підстави для здійснення захоронення ТПВ на Стрийському полігоні ТПВ, вивезених із смт. Славське Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.
В той же час, фактично побутові відходи ТзОВ «Комунальник 2» з території Славської селищної ради не вивозилися, а також даним підприємством будь-які роботи, пов`язані із збиранням, вивозом чи утилізацією ТПВ, не виконувались.
Таким чином, укладені угоди між Славським КВКП та ТзОВ «Комунальник 2» містять ознаки формальності, а їх виконання зведено до підписання фіктивних актів про приймання-виконання робіт та інших документів.
Як наслідок, на виконання вказівок ОСОБА_5 та ОСОБА_6 та під їх особистим контролем, починаючи з 17.04.2018 до 31.08.2022, працівниками Славського КВКП за допомогою техніки вищевказаного комунального підприємства здійснено збір та вивезення твердих побутових відходів (сміття) з селища Славське, сіл Волосянка, Ялинкувате, Хащованя, Нижня Рожанка, Верхня Рожанка, Либохора, Грабовець та в подальшому їх незаконне захоронення на закритому Славському міському полігоні ТПВ в загальній кількості 48869,25 м3 на земельній ділянці з кадастровим № 4624555700:01:005:0103, площею 1,1553га, розташованій в смт. Славське, вул. І.Франка, з цільовим призначенням: для обслуговування Славського полігону твердих побутових відходів, постійним користувачем якої відповідно до Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ № 183473 є Славське КВКП.
Як наслідок, відповідно до результатів проведених ДУ «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» досліджень встановлено наступне: відібрані грунти на Славському міському полігоні ТПВ та прилеглій території за мікробіологічними показниками помірно забруднені бактеріями групи кишкової палички клостридіум перфрінгенс (Clostridium perringens), санітарно-показовим мікроорганізмом, що є збудником харчових отруєнь людини і одним із збудників газової гангрени людини.
Відповідно до проведених досліджень поверхневої води р. Опір вище скиду стічних вод з КОС смт. Славське за санітарно-хімічними показниками вода відповідає вимогам для задоволення питних та господарсько-побутових потреб. Разом з тим, нижче скиду стічних вод з КОС смт. Славське за санітарно-хімічними показниками вода не відповідає вимогам для задоволення питних та господарсько-побутових потреб, виявлено патогенний мікроорганізм Salmonella Enteriditis var.jena (сальмонела).
Крім цього, відповідно до висновку судової інженерно-екологічної експертизи розмір шкоди (збитків), завданих державі внаслідок забруднення земель у АДРЕСА_2 за кадастровим номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138, що є суміжними із земельною ділянкою з кадастровим № 4624555700:01:005:0103, на якій розміщений Славський міський полігон ТПВ, та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір становить 2416120,05 грн. Перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин у пробах ґрунту, відібраних на земельних ділянках у АДРЕСА_2 з кадастровим номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу, призвело до забруднення земельних ресурсів, що в свою чергу, може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.
Таким чином, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 у період 17.04.2018 до 31.08.2022, будучи службовими особами, які в силу своїх повноважень здійснювали керівництво господарською діяльністю Славського КВКП та експлуатацію Славського міського полігону ТПВ, діючи за попередньою змовою групою осіб, умисно порушуючи правила екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ, а саме: вимоги Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991, Закону України «Про відходи» від 05.03.1998, Закону України «Про охорону земель» від 19.06.2003, Земельного кодексу України від 25.10.2001, організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття) на території забороненого для використання Славського міського полігону ТПВ, що знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 4624555700:01:005:0103, чим допустили тяжкі наслідки у вигляді забруднення суміжних земельних ділянок за кадастровими номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір, що в свою чергу, може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.
Таким чином, у діях ОСОБА_5 наявні всі підстави для обґрунтованої підозри його у порушенні правил екологічної безпеки під час експлуатації інших об`єктів, що спричинило інші тяжкі наслідки, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України.
29.09.2023 ОСОБА_5 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України.
04.10.2023 допитаний як підозрюваний ОСОБА_5 , свою вину в інкримінованому кримінальному правопорушенні не визнав.
Саме тому, 05.10.2023 ухвалою слідчого судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області підозрюваному ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту терміном на 60 днів до 03.12.2023 включно.
Постановою керівника Стрийської окружної прокуратури ОСОБА_9 від 22.11.2023 продовжено строк досудового розслідування до 29.12.2023 включно.
Ризики для обрання запобіжного заходу, зазначені в ухвалі слідчого судді від 05.10.2023, а саме: необхідність запобігання спробам переховуватися від органу досудового розслідування та суду, можливість незаконно впливати на свідків, спеціалістів та експертів, знищити, сховати або спотворити будь-яку з речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, вчиняти інше кримінальне правопорушення, на даний час не відпали.
Враховуючи вищенаведене, а також необхідність забезпечення належної поведінки підозрюваного ОСОБА_5 та запобігання вище зазначеним ризикам просить про продовження строку застосування щодо підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту без використання електронних засобів контролю в межах строку досудового розслідування.
У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав, покликаючись на викладені у ньому мотиви, та просить клопотання задовольнити.
Підозрюваний ОСОБА_5 та його захисник ОСОБА_4 заперечили проти заявленого клопотання та просили відмовити в його задоволенні.
Заслухавши думку учасників процесу, перевіривши матеріали клопотання та кримінального провадження, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає до задоволення з наступних підстав.
Як встановлено з витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань, 13.01.2022 внесено відомості про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України (кримінальне провадження № 42022142330000007). Останнє розпочато у зв`язку з отриманням матеріалів від Управління Служби безпеки України у Львівській області № 68/51-23 від 11.01.2022, відповідно до яких працівниками Стрийського РВ УСБУ у Львівській області в ході оперативно-службової діяльності виявлено факти зловживання службовим становищем посадовими особами Славської селищної ради Стрийського району при експлуатації об`єктів, що може спричинити екологічне забруднення значної території /а.с. 10/.
29.09.2023 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України, тобто у порушенні правил екологічної безпеки під час експлуатації інших об`єктів, що спричинило інші тяжкі наслідки, вчиненого за попередньою змовою групою осіб /а.с. 15-19/.
05.10.2023 ухвалою слідчого судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області підозрюваному ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту терміном на 60 днів до 03.12.2023 включно /а.с. 22-24/.
Разом з тим, слідчим суддею встановлено, що відповідно до постанови керівника Стрийської окружної прокуратури ОСОБА_9 від 22.11.2023 продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022142330000007 від 13.01.2022 до трьох місяців, тобто до 29.12.2023 /а.с. 28-34/.
Відповідно до частини 1 ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Відповідно до частини 2 ст. 177 КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.
Домашній арешт як запобіжний захід полягає в обмеженні свободи пересування обвинуваченого шляхом його ізоляції в житлі через заборону залишати житло цілодобово або у певний період доби. Його може бути застосовано лише до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі.
Відповідно до ч. 6 ст. 181 КПК України строк дії ухвали слідчого судді про тримання особи під домашнім арештом не може перевищувати двох місяців. У разі необхідності строк тримання особи під домашнім арештом може бути продовжений за клопотанням прокурора в межах строку досудового розслідування в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу.
З моменту обрання ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту до вирішення вказаного клопотання не змінилися обставини, які стали підставою для обрання запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, та не змінилася обстановка, яка дає суду підстави вважати, що належну процесуальну поведінку обвинуваченого може забезпечити і більш м`який запобіжний захід.
Наведені стороною захисту в судовому засіданні обставини, які характеризують ОСОБА_5 , не є самостійною підставою для у відмови у продовженні домашнього арешту чи обранні більш м'якого запобіжного заходу.
Слідчий суддя вважає, що наведені прокурором у судовому засіданні доводи для продовження домашнього арешту у певний період доби є належним чином обґрунтовані та мотивовані, ризики, які слугували підставою для обрання запобіжного заходу, на даний час не змінилися.
Відтак саме запобіжний захід у вигляді домашнього арешту забезпечить виконання підозрюваним ОСОБА_5 процесуальних обов`язків у даному кримінальному провадженні.
Будь-яких даних про зменшення чи відсутність ризиків для застосування підозрюваному більш м`якого запобіжного заходу, ніж домашній арешт, у судовому засіданні не встановлено.
Таким чином, виходячи з положень КПК України та враховуючи матеріали справи, які свідчать, що інші запобіжні заходи не забезпечать належної процесуальної поведінки обвинуваченого під час розгляду справи, суд дійшов висновку, що підозрюваному ОСОБА_5 необхідно продовжити запобіжний захід у вигляді домашнього арешту.
Суд вважає, що інші, більш м`які запобіжні заходи, є недостатніми для запобігання ризикам, встановленим ст. 177 КПК України, а тому клопотання прокурора про продовження строку домашнього арешту слід задовольнити та продовжити строк домашнього арешту в межах строку досудового розслідування із збереженням покладених обов`язків на ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ухвалою слідчого судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області від 05.10.2023.
Керуючись ст. 176, 177, 178, 181, 193, 194, 196 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Стрийської окружної прокуратури Львівської області про продовження ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту задовольнити.
Підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українцю, громадянину України, уродженцю та жителю АДРЕСА_1 , з вищою освітою, одруженому, працюючому директором Славського комунального водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, раніше не судимому, продовжити запобіжний захід у вигляді домашнього арешту в межах строку досудового розслідування до 29 грудня 2023 року включно, із збереженням покладених на ОСОБА_5 обов`язків ухвалою слідчого судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області від 05.10.2023, а саме:
- прибувати за першою вимогою до слідчого, прокурора або суду;
- не покидати своє місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 у період з 22:00 до 06:00;
- не відлучатися з території Львівської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд, залежно від стадії кримінального провадження, про зміну свого місця проживання.
Ухвала слідчого судді діє з 01 грудня 2023 року до 29 грудня 2023 року включно.
Виконання даної ухвали доручити Стрийському РУП ГУ НП у Львівській області.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Стрийський міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2023 |
Оприлюднено | 07.12.2023 |
Номер документу | 115403621 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку тримання особи під домашнім арештом |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні