Ухвала
від 06.12.2023 по справі 922/2242/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд Харківської області

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"06" грудня 2023 р. Справа № 922/2242/22 Господарський суд Харківської області у складі:

судді Байбака О.І.

при секретарі судового засідання: Пугачові Д. І.

розглянувши клопотання розпорядника майна Бандоли О. О. (вх. № 29052 від 24.10.2023) про зобов`язання вчинити певні дії, подане у справі

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Іоніті" (адреса: 01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, буд. 36-Д, офіс 54.1; код ЄДРПОУ 42153109) про визнання банкрутом Приватного підприємства "АЄ Фекторі" (адреса: 61070, м. Харків, вул. Рудика, буд. 6; код ЄДРПОУ 40709169)

за участю представників учасників:

кредитора (ТОВ "Іоніті") - Москаль Р. Б.

кредитора (ПП "Автоентерпрайз") - Сичов А. Ю.

кредитора (АТ "Мегабанк") - не з`явився;

боржника - Слупицький В. С., Волторність С.І.

розпорядника майна - не з`явився.

ВСТАНОВИВ:

У провадженні господарського суду перебуває справа № 922/2242/22 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Іоніті" про визнання банкрутом Приватного підприємства "АЄ Фекторі".

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 06.12.2022 відкрито провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "АЄ Фекторі"; призначено розпорядником майна Приватного підприємства "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандолу Олександра Олексійовича; призначено проведення попереднього судового засідання на 30.01.2023.

Офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "АЄ Фекторі" здійснено від 07.12.2022 оголошенням № 40709169

За результатами розгляду справи в попередньому засіданні ухвалою Господарського суду Харківської області від 08.05.2023 постановлено, що до реєстру вимог кредиторів підлягають включенню визнані судом вимоги, а саме:

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Іоніті" у розмірі 2177783,68 грн (четверта черга), та 85110 грн витрати пов`язаних з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді у розмірі;

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Сеа електронікс Україна" у розмірі 541702,32 грн. (четверта черга) та 5368 грн судового збору (1 черга);

- Акціонерного товариства "Мегабанк" в розмірі 98836,14 Євро та 86483,02 грн, що разом в гривневому еквіваленті за курсом НБУ станом на 05.01.2023 становить 3920346,78 грн - забезпечені заставою майна боржника; 5368 грн. судового збору (1 черга).

Зобов`язано розпорядника майна за результатами попереднього засідання внести до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги, та надати суду реєстр вимог кредиторів; зобов`язано розпорядника майна в десятиденний строк з дня винесення ухвали відповідно до ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства організувати та провести збори кредиторів та комітету кредиторів, визначивши час та місце проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів; зобов`язано розпорядника майна надати суду протокол зборів кредиторів боржника, на яких обрати комітет кредиторів, прийняти рішення щодо схвалення плану санації боржника або щодо звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство, а також надати протокол зборів комітету кредиторів, на яких вирішити питання щодо призначення ліквідатора або керуючого санацією боржника; призначено підсумкове засідання суду на 21.06.2023.

Підсумкове засідання неодноразово відкладалось.

Розпорядник майна Бандола О. О. звернувся до Господарського суду Харківської області з клопотанням (вх. № 29052 від 24.10.2023) про зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить суд:

1) визнати бездіяльність керівника ПП "АЄ Фекторі" (код ЄДРПОУ 40709169) у зв`язку із ненаданням розпоряднику майна арбітражному керуючому Бандолі О.О. документів боржника незаконною;

2) зобов`язати керівника ПП "АЄ Фекторі" (код ЄДРПОУ 40709169) забезпечити розпоряднику майна можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитися з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна;

3) зобов`язати керівника ПП "АЄ Фекторі" (код ЄДРПОУ 40709169) передати розпоряднику майна арбітражному керуючому Бандолі О.О. (адреса: вул. Коперніка, буд. 3, кв. 255, м. Київ, 04116) належним чином завірені копії наступних документів:

- документи, що підтверджують права підприємства на нерухоме майно, земельні ділянки, відповідні технічні паспорти;

- внутрішні документи підприємства, що підтверджують повноваження керівних органів (положення про раду директорів, про правління тощо),

- протоколи зборів керівних органів підприємства;

- накази та розпорядження керівника підприємства;

- щорічні звіти ревізійної комісії про результати діяльності, висновки аудиторів;

- договори, угоди, контракти, укладені підприємства з усіма юридичними та фізичними особами;

- номери розрахункового та інших рахунків підприємства, назви та реквізити банківських установ, відомості про залишки грошових коштів на рахунках;

- документи, що свідчать про виконання або невиконання підприємством грошових зобов`язань перед контрагентами, бюджетом, позабюджетними фондами (невиконані платіжні вимоги, платіжні доручення та інше);

- документи первинного бухгалтерського обліку, бухгалтерської звітності (квартальні та річні), надані до податкової інспекції, позабюджетних фондів, державного статистичного управління, з відповідними відмітками про прийняття, наказ про прийняття бюджетної політики, останні акти про інвентаризацію майна та фінансових зобов`язань, останні інвентарні відомості;

- копії ліцензій, сертифікатів;

- відомості про основні напрямки діяльності (основні види продукції, робіт, послуг);

- відомості про основних постачальників та споживачів продукції (оціночна доля у загальному обсязі реалізації, поставок);

- відомості про наявність майна, у тому числі цінних паперів;

- відомості про обтяження майна підприємства зобов`язаннями перед третіми особами (оренда, застава та інше);

- відомості про наявність вимог третіх осіб на майно (активи) підприємства (судові спори, рішення судів, вимоги державних виконавців, органів податкової служби та інше);

- відомості про внутрішню структуру підприємства, перелік його структурних підрозділів, філій, представництв;

- відомості про фактичну чисельність робітників підприємства, затверджений штатний розклад;

- відомості про видані довіреності;

- найменування та адреси організацій, в яких підприємство є засновником (учасником), відомості про частину участі;

- відомості про організацію та функціонування служби безпеки (охорони) підприємства, матеріально відповідальних осіб та осіб, відповідальних за техніку безпеки, пожежну безпеку, з наданням відповідних наказів;

- перелік знищеного та пошкодженого майна, яке постраждало від влучання ракетних ударів та підтверджуючи документи такого влучання;

- інші документи пов`язані із діяльністю підприємства;

- установчі документи підприємства (засновницький договір, статут), а також довідка про включення до ЄДРПОУ, свідоцтво про державну реєстрацію, реєстр власників акцій (за наявності);

- баланс підприємства (форма № 1), для суб`єктів малого підприємництва -форма № 1-м);

- звіт про фінансові результати (форма № 2), для суб`єктів малого підприємництва - форма № 2-м);

- звіт про рух грошових коштів (форма № 3);

- звіт про власний капітал (форма № 4);

- примітки до річної фінансової звітності (форма № 5);

- звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) (форма № 11-ОЗ);

- обстеження технологічних інновацій промислового підприємства (форма № 1 інновація);

- звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість (форма № 1-Б);

- звіт з праці (форма № 1-ПВ);

- звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці (форма № 1-ПВ (умови праці);

- звіт про використання робочого часу (форма № 3-ПВ);

- звіт про виробництво промислової продукції (форма N 1П-НПП);

- інша інформація, необхідна для проведення аналізу та виявлення резервів виробництва.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 25.10.2023 розгляд наведеного клопотання призначено на 08.11.2023.

Ухвалами Господарського суду Харківської області від 08.11.2023 та від 22.11.2023 розгляд клопотання відкладався.

Приватне підприємство "АЄ Фекторі" надало суду лист вих. № 07-11/23 від 07.11.2023 щодо направлення на адресу розпорядника майна Звітів про фінансові результати (форма № 2) та довідку про наявність документів від 05.12.2023

У судове засідання 06.12.2023 прибули представники кредиторів та боржника.

Представник кредитора - ТОВ "Іоніті" підтримав клопотання розпордника майна.

Представник кредитора - ПП "Автоентерпрайз" та представники боржника просять суд відмовити в задоволенні клопотання розпорядника майна.

Розглянувши клопотання розпорядника майна (вх. № 29052 від 24.10.2023), суд зазначає.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 19.07.2023 задоволено скаргу ТОВ "Сеа електонікс Україна" (вх. № 15916 від 21.06.2023) на дії розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандоли Олександра Олексійовича. Визнано дії розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандоли Олександра Олексійовича щодо складання протоколу інвентаризації активів та зобов`язань боржника від 16.01.2023, такими, що не відповідають вимогам п. 10 ч. З ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 10 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", та пунктів 5, 6 Розділу 1 Положення про інвентаризацію активів і зобов`язань, затвердженого наказом Мінфіну України № 879 від 02.09.2014. Визнано бездіяльність розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандоли Олександра Олексійовича щодо непроведення інвентаризації майна боржника за місцем знаходження боржника, непроведення перевірки фактичної наявності, стану і оцінки активів боржника незаконною, тобто такою, що не відповідає вимогам п. 10 ч. З ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 10 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні". Зобов`язано розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандолу Олександра Олексійовича провести інвентаризацію активів та зобов`язань боржника у відповідності до вимог законодавства. Зобов`язано розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандолу Олександра Олексійовича провести аналіз фінансово-господарського стану підприємства, у відповідності до методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затверджених наказом Міністерства економіки України № 14 від 19.01.2006. Зобов`язано розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандолу Олександра Олексійовича провести збори кредиторів після проведення у відповідності до вимог законодавства інвентаризації майна боржника та аналізу фінансово-господарського стану підприємства.

З метою виконання ухвали розпорядник майна Бандола О.О. звернувся до ПП «АЄ Фекторі» з вимогою за № 02-120/261 в якій просив:

1. Організувати проведення інвентаризації на ПП «АЄ Фекторі» (код ЄДРПОУ 40709169) та створити належні умови для її проведення.

2. Направити до 01.08.2023 на поштову адресу розпорядника майна: вул. Коперніка, буд. 3, кв. 255, м. Київ, 04116 (або передати мені особисто) та для оперативного реагування на електронну адресу розпорядника майна: bandola@ukr.net належним чином засвідчені копії документів про діяльність ПП «АЄ Фекторі» за три роки, що передували відкриттю провадження у справі про банкрутство, в тому числі, але не виключно:

1. Перелік кредиторів та дебіторів Підприємства із зазначенням їх повного найменування, коду згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження, а також детальну розшифровку розміру кредиторської та дебіторської заборгованості.

2. Перелік податкових та інших уповноважених органів, в яких Підприємство є платником податків, зборів і обов`язкових платежів, із зазначенням їх місцезнаходження.

3. Установчих документів Підприємства (статут, установчий договір, свідоцтво про реєстрацію, довідку про внесення підприємства до Єдиного державного реєстру підприємств, організацій, установ) з усіма змінами та доповненнями;

4. Документи, що підтверджують права Підприємства на нерухоме майно, земельні ділянки, відповідні технічні паспорти;

5. Внутрішні документи Підприємства, що підтверджують повноваження керівних органів (положення про раду директорів, про правління тощо).

6. Протоколи зборів керівних органів Підприємства.

7. Накази та розпорядження керівника Підприємства.

8. Щорічні звіти ревізійної комісії про результати діяльності, висновки аудиторів.

9. Договори, угоди, контракти, укладені Підприємства з усіма юридичними та фізичними особами.

10. Номери розрахункового та інших рахунків Підприємства, назви та реквізити банківських установ, відомості про залишки грошових коштів на рахунках.

11. Документи, що свідчать про виконання або невиконання Підприємством грошових зобов`язань перед контрагентами, бюджетом, позабюджетними фондами (невиконані платіжні вимоги, платіжні доручення та інше).

12. Документи первинного бухгалтерського обліку, бухгалтерської звітності (квартальні та річні), надані до податкової інспекції, позабюджетних фондів, державного статистичного управління, з відповідними відмітками про прийняття, наказ про прийняття бюджетної політики, останні акти про інвентаризацію майна та фінансових зобов`язань, останні інвентарні відомості.

13. Довідку про заборгованість Підприємства перед бюджетом та позабюджетними фондами.

14. Копії ліцензій, сертифікатів.

15. Відомості про основні напрямки діяльності (основні види продукції, робіт, послуг).

16. Відомості про основних постачальників та споживачів продукції (оціночна доля у загальному обсязі реалізації, поставок);

17. Відомості про наявність майна, у тому числі цінних паперів;

18. Відомості про обтяження майна Підприємства зобов`язаннями перед третіми особами (оренда, застава та інше);

19. Відомості про наявність вимог третіх осіб на майно (активи) Підприємства (судові спори, рішення судів, вимоги державних виконавців, органів податкової служби та інше);

20. Відомості про внутрішню структуру Підприємства, перелік його структурних підрозділів, філій, представництв;

21. Відомості про фактичну чисельність робітників Підприємства, затверджений штатний розклад;

22. Відомості про видані довіреності;

23. Найменування та адреси організацій, в яких Підприємство є засновником (учасником), відомості про частину участі;

24. Нормативно-правові акти органів виконавчої влади, які стосуються Підприємства, його функцій та видів діяльності;

25. Відомості про організацію та функціонування служби безпеки (охорони) Підприємства, матеріально відповідальних осіб та осіб, відповідальних за техніку безпеки, пожежну безпеку, з наданням відповідних наказів.

26. Повний обсяг документів щодо проведення позапланової інвентаризації від 02.01.2023.

27. Перелік знищеного та пошкодженого майна, яке постраждало від влучання ракетних ударів та підтверджуючи документи такого влучання.

3. Видати наказ про проведення інвентаризації на ПП «АЄ Фекторі» (код ЄДРПОУ 40709169) та включити до складу інвентаризаційної комісії: розпорядника майна Бандолу О.О., представників кредиторів, а саме: ТОВ «Іоніті» (код ЄДРПОУ 42153109), ТОВ «Сеа Електронікс Україна» (код ЄДРПОУ 38013262), АТ «Мегабанк» (код ЄДРПОУ 09804119), матеріально відповідальних осіб та інших осіб відповідно до законодавства України.

У разі відмови включення до складу інвентаризаційної комісії представників кредиторів: ТОВ «Іоніті» (код ЄДРПОУ 42153109), ТОВ «Сеа Електронікс Україна» (код ЄДРПОУ 38013262), АТ «Мегабанк» (код ЄДРПОУ 09804119) надати можливість представникам кредиторів бути присутніми під час проведення інвентаризації, а саме: перевірки наявності активів (майна) ПП «АЄ Фекторі».

4. Призначити проведення інвентаризації у строки з 31.07.2023 по 11.08.2023 за місцезнаходженням ПП «АЄ Фекторі» (код ЄДРПОУ 40709169).

5. Призначити перевірку наявності активів (майна) на 08.08.2023 об 12:00 год. За місцезнаходженням ПП «АЄ Фекторі» (код ЄДРПОУ 40709169) та його активів (майна).

6. Завірену належним чином копію наказу про проведення інвентаризації направити на поштову адресу розпорядника майна: вул. Коперніка, буд. 3, кв. 255, м. Київ, 04116 та для оперативного реагування на електронну адресу розпорядника майна: bandola@ukr.net.

Згідно з відомостями на сайті Укрпошта - https://track.ukrposhta.ua/tracking_UA.html трекінг поштових направлень, розміщено інформацію про те, що поштове відправлення 0600034108258 вручено за довіреністю 28.07.2023.

З метою перевірки наявності активів у ПП «АЄ Фекторі» (код ЄДРПОУ 40709169) та отримання бухгалтерських документів за місцезнаходженням боржника 08.08.2023 прибули: представник розпорядника майна ПП «АЄ Фекторі» Бандоли О.О. - Махонін О.С, представник кредитора ТОВ «Іоніті» адвокат Москаль Р.Б. та представник АТ «Мегабанк» Одинець В.В.

08.08.2023 складено Акт, яким вищевказані представники засвідчили відмову посадової особи боржника у наданні документів на підтвердження розміру та складу активів боржника та відмову у допуску до таких активів та майна боржника.

Розпорядником майна направлено керівнику ПП «АЄ Фекторі» запит від 18.08.2023 за № 02-120/268 з проханням направити на електронну адресу розпорядника майна: bandola@ukr.net скан-копії наступних документів:

1. Наказ про проведення інвентаризації із обов`язковим залученням розпорядника майна, до складу інвентаризаційної комісії.

2. Перелік кредиторів та дебіторів Підприємства із зазначенням їх повного найменування, коду згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження, а також детальну розшифровку розміру кредиторської та дебіторської заборгованості.

3. Перелік податкових та інших уповноважених органів, в яких Підприємство є платником податків, зборів і обов`язкових платежів, із зазначенням їх місцезнаходження.

4. Установчих документів Підприємства (статут, установчий договір, свідоцтво про реєстрацію, довідку про внесення підприємства до Єдиного державного реєстру підприємств, організацій, установ) з усіма змінами та доповненнями;

5. Документи, що підтверджують права Підприємства на нерухоме майно, земельні ділянки, відповідні технічні паспорти;

6. Внутрішні документи Підприємства, що підтверджують повноваження керівних органів (положення про раду директорів, про правління тощо).

7. Протоколи зборів керівних органів Підприємства.

8. Накази та розпорядження керівника Підприємства.

9. Щорічні звіти ревізійної комісії про результати діяльності, висновки аудиторів.

10. Договори, угоди, контракти, укладені Підприємства з усіма юридичними та фізичними особами.

11. Номери розрахункового та інших рахунків Підприємства, назви та реквізити банківських установ, відомості про залишки грошових коштів на рахунках.

12. Документи, що свідчать про виконання або невиконання Підприємством грошових зобов`язань перед контрагентами, бюджетом, позабюджетними фондами (невиконані платіжні вимоги, платіжні доручення та інше).

13. Документи первинного бухгалтерського обліку, бухгалтерської звітності (квартальні та річні), надані до податкової інспекції, позабюджетних фондів, державного статистичного управління, з відповідними відмітками про прийняття, наказ про прийняття бюджетної політики, останні акти про інвентаризацію майна та фінансових зобов`язань, останні інвентарні відомості.

14. Довідку про заборгованість Підприємства перед бюджетом та позабюджетними фондами.

15. Копії ліцензій, сертифікатів.

16. Відомості про основні напрямки діяльності (основні види продукції, робіт, послуг).

17. Відомості про основних постачальників та споживачів продукції (оціночна доля у загальному обсязі реалізації, поставок);

18. Відомості про наявність майна, у тому числі цінних паперів;

19. Відомості про обтяження майна Підприємства зобов`язаннями перед третіми особами (оренда, застава та інше);

20. Відомості про наявність вимог третіх осіб на майно (активи) Підприємства (судові спори, рішення судів, вимоги державних виконавців, органів податкової служби та інше);

21. Відомості про внутрішню структуру Підприємства, перелік його структурних підрозділів, філій, представництв;

22. Відомості про фактичну чисельність робітників Підприємства, затверджений штатний розклад;

23. Відомості про видані довіреності;

24. Найменування та адреси організацій, в яких Підприємство є засновником (учасником), відомості про частину участі;

25. Нормативно-правові акти органів виконавчої влади, які стосуються Підприємства, його функцій та видів діяльності;

26. Відомості про організацію та функціонування служби безпеки (охорони) Підприємства, матеріально відповідальних осіб та осіб, відповідальних за техніку безпеки, пожежну безпеку, з наданням відповідних наказів.

27. Повний обсяг документів щодо проведення позапланової інвентаризації від 02.01.2023.

28. Перелік знищеного та пошкодженого майна, яке постраждало від влучання ракетних ударів та підтверджуючи документи такого влучання.

Як зазначає розпорядник майна, 29.08.2023 ним отримано лист уповноваженої особи ПП «АЄ Фекторі» б/н, б/д, з Наказом від 14.08.2023 щодо проведення інвентаризації активів та зобов`язань ПП «АЄ Фекторі» у справі про банкрутство № 922/2242/22, згідно з яким інвентаризація активів проводилася з 14.08.2023 до 07.09.2023.

Представник розпорядника майна разом із представниками ініціюючого кредитора ТОВ «Іоніті» та кредитора АТ «Мегабанк» прибув до боржника для проведення інвентаризації 04.09.2023р., однак не був допущений керівником до проведення інвентаризації про що ним було складено Акт, який представник розпорядника майна підписав із запереченнями на примірнику Акта боржника.

Як зазначає розпорядник майна, станом на час подання клопотання (вх. № 29052 від 24.10.2023) керівником боржника не виконано ухвалу суду від 23.11.2022, не надано розпоряднику майна на чисельні письмові запити документи, що зберігаються у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, у зв`язку з чим розпорядник майна не має можливості виконати ухвалу Господарського суду Харківської області від 19.07.2023 в частині проведення аналізу фінансово-господарської діяльності боржника та перевірити достовірність даних зазначених в протоколі інвентаризації боржника.

Зазначені обставини стали підставами для подання розпорядником майна клопотання (вх. № 29052 від 24.10.2023) в якому його заявник просить суд визнати бездіяльність керівника ПП "АЄ Фекторі" (код ЄДРПОУ 40709169), пов`язаною із ненаданням розпоряднику майна документів - незаконною, зобов`язати боржника вчинити певні дії та надати певні документи, необхідні для проведення інвентаризації.

Разом з тим, ПП "АЄ Фекторі" в процесі розгляду вказаного клопотання зазначає, що воно не ухиляється від виконання покладених на нього обов`язків, в обґрунтування чого надало суду лист вих. № 07-11/23 від 07.11.2023 щодо направлення на адресу розпорядника майна Звітів про фінансові результати (форма № 2) та довідку про наявність документів від 05.12.2023.

З цього приводу суд зазначає наступне.

Згідно з вимогами ст. ст. 73-74 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 ГПК України передбачено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

При цьому, статтями 77-78 ГПК України також передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Згідно з п. п. 1, 4 ст. 80 ГПК України, учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду. Якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк; докази, які підтверджують, що особа здійснила всі залежні від неї дії, спрямовані на отримання вказаного доказу.

Згідно з п. 1 ст. 81 ГПК України, учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 80 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї.

Частинами 1, 2, 6 ст. 91 ГПК України передбачено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Якщо подано копію (електронну копію) письмового доказу, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи може витребувати у відповідної особи оригінал письмового доказу. Якщо оригінал письмового доказу не поданий, а учасник справи або суд ставить під сумнів відповідність поданої копії (електронної копії) оригіналу, такий доказ не береться судом до уваги.

Згідно зі статтею 10 Закону України, Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов`язані проводити інвентаризацію активів і зобов`язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка.

При цьому, порядок проведення інвентаризації активів і зобов`язань юридичних осіб врегульовано Положенням про інвентаризацію активів і зобов`язань, затвердженого наказом Мінфіну України N 879 від 02.09.2014 (далі - Положення)

Зокрема, згідно з п. п. 1-2 Розділу 1 Положення, це Положення визначає порядок проведення інвентаризації активів і зобов`язань та оформлення її результатів.

Це Положення застосовується юридичними особами, створеними відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництвами іноземних суб`єктів господарської діяльності (далі - підприємства).

За приписами пунктів 5, 6 Розділу 1 Положення, Інвентаризація проводиться з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства. Під час інвентаризації активів і зобов`язань перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан, відповідність критеріям визнання і оцінка. В акті інвентаризації та інвентаризаційних описах мають бути зафіксовані фактична наявність, стан, вартість та інших показники майна боржника.

Згідно з п. 1-3 ч. 2 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства, арбітражний керуючий зобов`язаний:

1) неухильно дотримуватися вимог законодавства;

2) здійснювати заходи щодо захисту майна боржника;

3) проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію.

Згідно з ст. 12-1 Кодексу України з процедур банкрутства, запит арбітражного керуючого - це письмове або у формі електронного документа звернення арбітражного керуючого, призначеного господарським судом розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією, керуючим реалізацією, до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань, фізичних осіб про надання інформації, копій документів, необхідних арбітражному керуючому для здійснення повноважень у справі про банкрутство (неплатоспроможність) щодо боржника, а також членів сім`ї боржника - фізичних осіб, визначених абзацом другим частини п`ятої статті 116 цього Кодексу, стосовно якого арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацію або керуючого реалізацією. Отримання арбітражним керуючим від банків інформації, що містить банківську таємницю, здійснюється в порядку та обсязі, визначених Законом України "Про банки і банківську діяльність". Отримання арбітражним керуючим інформації від небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, що містить таємницю надавача платіжних послуг або емітента електронних грошей, здійснюється в порядку та обсязі, визначених Національним банком України. До запиту арбітражного керуючого додається посвідчена арбітражним керуючим копія судового рішення про призначення його у справі про банкрутство (неплатоспроможність) розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією або керуючим реалізацією. Вимагати від арбітражного керуючого надання разом із запитом арбітражного керуючого інших документів забороняється. Запит арбітражного керуючого не може стосуватися надання консультацій і роз`яснень положень законодавства. Орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, фізичні особи, яким направлено запит арбітражного керуючого, зобов`язані не пізніше десяти робочих днів з дня отримання запиту надати арбітражному керуючому відповідну інформацію, у тому числі таку, що становить банківську таємницю, таємницю надавача платіжних послуг або емітента електронних грошей, крім таємної та/або службової інформації та копій документів, у яких міститься таємна та/або службова інформація, копії документів. У разі якщо запит арбітражного керуючого стосується надання значного обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту арбітражного керуючого може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням причин такого продовження, про що арбітражному керуючому письмово повідомляється не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту арбітражного керуючого. Задоволення запиту арбітражного керуючого може бути здійснено шляхом надання відповідної інформації, копій документів у формі електронного документа. У разі якщо задоволення запиту арбітражного керуючого передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як десять сторінок, арбітражний керуючий зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір таких витрат не може перевищувати граничних норм витрат на копіювання та друк, встановлених відповідно до законодавства. Відмова в наданні інформації на запит арбітражного керуючого, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації тягнуть за собою відповідальність згідно із законом, крім випадків відмови в наданні таємної та/або службової інформації.

Відповідно до ч. 1 ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства під розпорядженням майном розуміється система заходів щодо нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника з метою забезпечення збереження, ефективного використання майнових активів боржника, здійснення аналізу його фінансового стану, а також визначення наступної процедури (санації чи ліквідації).

Відповідно до ч. З ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства, розпорядник майна, зокрема, зобов`язаний:

- не пізніше двох місяців з дня відкриття провадження у справі про банкрутство провести інвентаризацію майна боржника та визначити його вартість;

- за можливості проведення санації боржника розробити план санації боржника та подати його на розгляд зборам кредиторів.

Згідно з ч. 7 ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства у процедурі розпорядження майном боржник зобов`язаний забезпечити розпоряднику майна можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитися з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна, з урахуванням вимоги частини четвертої статті 10 цього Кодексу.

В даному випадку, як вже зазначалося, підставою для звернення розпорядника майна з клопотанням стало не надання йому керівником боржника на чисельні письмові запити (зокрема від 19.07.2023 та від 18.08.2023) відповідного переліку документів необхідних для проведення інвентаризації.

Однак, в процесі розгляду клопотання ПП "АЄ Фекторі" надано суду лист вих. № 07-11/23 від 07.11.2023 щодо направлення на адресу розпорядника майна Звітів про фінансові результати (форма № 2).

Також ПП "АЄ Фекторі" надано суду Довідку про наявність документів від 05.12.2023 згідно з якою повідомляється розпорядника майна та суд про наступне:

1. Щодо доступу до баз даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та (або) забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитися з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та (або) копіювати документи необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна - можемо надати доступ до внутрішніх баз даних розпоряднику майна, або його представнику з можливістю роздруковувати. Необхідно звернутись до боржника за адресою його знаходження.

2. Документи, що підтверджують права підприємства на нерухоме майно, земельні ділянки - в ПП «АЄ Фекторі» відсутнє нерухоме майно та земельні ділянки. Дану інформацію можна перевірити у відкритому доступі в Державному реєстрі нерухомого майна.

3. Внутрішні документи підприємства, що підтверджують повноваження керівника - надавались розпоряднику майна, супровідним листом, Вих. № 07-11/23.

4. Протоколи зборів керівних органів підприємства - надавались супровідним листом, Вих. № 07-11/23 (протокол про призначення підписанта). Інших протоколів не має на підприємстві.

5. Накази та розпорядження керівника підприємства - знищені пожежею (Кримінальне провадження № 42022221750000320 від 03.11.2022 року).

6. Щорічні звіти ревізійної комісії про результати діяльності, висновки аудиторів - не має, оскільки такі звіти не складались на підприємстві.

7. Договори, угоди, контракти, укладені підприємством з усіма юридичними та фізичними особами - надаються ті, що залишились після пожежі (Кримінальне провадження № 42022221750000320 від 03.11.2022 року). Надано 14 договорів, що були укладені з контрагентами у період з 2019 по 2022 роки.

8. Номери розрахункового та інших рахунків підприємства, назви та реквізити банківських установ, відомості про залишки грошових коштів на підприємстві - надавались разом з відомостями про інвентаризацією майна та є у розпорядника.

9. Документи, що свідчать про виконання або невиконання підприємством грошових зобов`язань перед контрагентами - таких документів у підприємства не має.

10. Документи первинного бухгалтерського обліку, бухгалтерської звітності, (квартальні та річні) надані до податкової інспекції, державного статистичного управління, з відповідними відмітками про прийняття - надавались супровідним листом, Вих. № 07-11/23.

11. Наказ про прийняття бюджетної політики - не має на підприємстві, не приймався на підприємстві.

12. Копії ліцензій, сертифікатів - ліцензій не має, не оформлювались та не отримувались. Надаємо паспорт відповідності та сертифікат.

13. Відомості про основні напрямки діяльності (основні види продукції, робіт, послуг) - інформацію про КВЕДИ та напрямки діяльності є у відкритому доступі в ЄДРЮОФОП.

14. Відомості про основних постачальників та споживачів продукції - така база даних на підприємстві не створювалась.

15. Відомості про наявність майна, у тому числі, цінних паперів - надавались разом з відомостями про інвентаризацією майна та є у розпорядника майна. Цінні папери відсутні.

16. Відомості про обтяження майна підприємства зобов`язання перед третіми особами - оренда відсутня, застава наведена в інвентаризації та в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна.

17. Відомості про наявність вимог третіх осіб на майно (активи) (судові спори, рішення судів, вимоги державних виконавців, податкових органів) - не має.

18. Відомості про внутрішню структуру підприємства, перелік його структурних підрозділів, філій, представництв - не має.

19. Відомості про фактичну чисельність робітників підприємства, затверджений штатний розклад - штатний розклад надаємо. Станом на день подання цієї довідки, на підприємстві працевлаштований лише один директор.

20. Відомості про видані довіреності - не має такої відомості на підприємстві.

21. Найменування та адреси організацій, в яких підприємство є засновником - ПП «АЄ Фекторі» не виступає засновником організацій.

22. Відомості про організацію та функціонування служби безпеки (охорони) підприємства, матеріально відповідальних осіб, відповідальних за техніку безпеки, пожежну безпеку - не має.

23. Перелік знищеного та пошкодженого майна, яке постраждало від влучання ракетних ударів та підтверджуючі документи такого влучання - надавались разом з інвентаризацією майна. (У відомостях про інвентаризацію майна, в графі «відхилення» зазначене майно, що було знищено, в графі «сума відхилення» вказана вартість знищеного майна).

24. Інші документи пов`язані з діяльністю підприємства - не має.

25. Установчі документи підприємства (засновницький договір, статут), а також довідка про включення в ЄДРПОУ - надавались супровідним листом, Вих. № 07-11/23 (протокол про призначення підписанта).

26. Баланс підприємства (форма №1) для суб`єктів малого підприємництва - надавались супровідним листом, Вих. № 07-11/23 (протокол про призначення підписанта).

27. Податкові декларації ПП «АЄ Фекторі» - надаються податкові декларації боржника на 703 аркушах.

28. Звіт про фінансові результати (форма № 2) надавались супровідним листом, Вих. № 07-11/23 (протокол про призначення підписанта).

29. Звіт про рух грошових коштів (форма №3) - не має (не ведеться на підприємстві).

30. Звіт про власний капітал (форма № 4) - не має, не ведеться на підприємстві.

31. Примітки до річної фінансової звітності (форма № 5) - не має, не ведеться на підприємстві.

32. Звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію, знос, форма № 11 ОЗ - не ведеться на підприємстві.

33. Обстеження технологічних інновацій промислового підприємства форма № 1 інновація - не ведеться на підприємстві.

34. Звіт про фінансові результати, дебіторську та кредиторська заборгованість форма № 1Б - не ведеться на підприємстві але дебітори та кредитори подавались в інвентаризації та є у розпорядника майна

35. Звіт з праці форма № 1ПВ - не ведеться на підприємстві.

36. Звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці, форма № 1ПВ (умови праці) - не ведеться на підприємстві.

37. Звіт про використання робочого часу форма № 3 ПВ - не ведеться на підприємстві.

38. Звіт про виробництво промислової продукції форма № 1П-НПП - не ведеться на підприємстві.

39. Інша інформація необхідна для проведення аналізу та виявлення резервів виробництва - відсутня.

Також повідомляється суд, що документи:

Податкові декларації на 703 аркушах, 14 договорів з контрагентами, штатний розклад, сертифікати та декларація про відповідність направлені розпоряднику майна на його електронну адресу. Доступ до електронної бази даних боржника, готові надати розпоряднику майна або його представнику, з можливістю копіювання даних за адресою реєстрації підприємства: вул. Рудика, буд. 6, м. Харків, 61170.

Розглянувши зазначену Довідку про наявність документів від 05.12.2023 та лист вих. № 07-11/23 суд констатує, що згідно з ними ПП «АЄ Фекторі» надано розпоряднику майна всі документи які були в наявності у названого підприємства та про зобов`язання надання яких вказано в клопотанні розпорядника майна (вх. № 29052 від 24.10.2023). Як зазначається в зазначеній довідці, інші документи, які не були надані, у ПП «АЄ Фекторі» відсутні.

З урахуванням викладеного, клопотання розпорядника майна (вх. № 29052 від 24.10.2023) в частині вимог про визнання бездіяльності керівника ПП "АЄ Фекторі" незаконною та в частині зобов`язання керівника ПП "АЄ Фекторі" передати розпоряднику майна належним чином завірені копії документів згідно з переліком не підлягає задоволенню.

При цьому, суд вважає задовольнити вказане клопотання в частині зобов`язання керівника ПП "АЄ Фекторі" (код ЄДРПОУ 40709169) вчинити певні дії (а саме, забезпечити розпоряднику майна можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитися з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна) оскільки по-перше, такий обов`язок боржника передбачено ч. 7 ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства, по-друге, враховуючи, що станом на дату винесення даної ухвали таких доступ розпорядник майна ще не отримував (що також підтверджує і боржник, зокрема зазначаючи в Довідці про наявність документів від 05.12.2023 про свою готовність надати такий доступ за зверненням розпорядника майна).

При цьому, не підлягає визнанню незаконною бездіяльність керівника ПП "АЄ Фекторі" щодо попереднього ненадання такого доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), оскільки в запитах від 19.07.2023 та від 18.08.2023, на які посилається розпорядник майна в клопотанні (вх. № 29052 від 24.10.2023), не йдеться про необхідність надання такого доступу. Окрім того, матеріали справи не містять доказів безпосереднього особистого звернення розпорядника майна до керівника боржника з цього приводу та отримання від керівника боржника відмови.

З урахуванням викладеного, та з метою необхідності забезпечення можливості виконання розпорядником майна покладених на нього обов`язків, подане розпорядником майна в клопотання (вх. № 29052 від 24.10.2023) підлягає задоволенню часоково.

Керуючись ст. ст. 12, 12-1 44 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 76-81, 91, 233-235 ГПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Клопотання розпорядника майна Бандоли О. О. (вх. № 29052 від 24.10.2023) про зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

2. Зобов`язати керівника Приватного підприємства "АЄ Фекторі" (код ЄДРПОУ 40709169) забезпечити розпоряднику майна можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитись з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна.

3. В задоволенні іншої частини клопотання відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в порядку та у строки, передбачені статтями 254-258 ГПК України з урахуванням вимог п. п. 17.5 п.17 ч. 1 Перехідних положень ГПК України.

Суддя Байбак О.І.

Дата ухвалення рішення06.12.2023
Оприлюднено11.12.2023
Номер документу115518087
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання банкрутом Приватного підприємства "АЄ Фекторі" (адреса: 61070, м. Харків, вул. Рудика, буд. 6; код ЄДРПОУ 40709169)

Судовий реєстр по справі —922/2242/22

Ухвала від 03.05.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 23.04.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Постанова від 20.02.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 12.02.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Постанова від 17.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 17.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 11.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні