Ухвала
від 11.12.2023 по справі 200/6257/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

11 грудня 2023 року Справа №200/6257/21

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 в порядку ст. 382 КАС України про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 200/6257/21 за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )

до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ 25954290, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, 11)

про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року у справі № 200/6257/21 позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ 25954290, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, 11) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії задоволено у повному обсязі. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ 25954290, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, 11) щодо не нарахування та не виплати ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ 25954290, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, 11) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року у справі № 200/6257/21 в апеляційному порядку не оскаржувалась та набрало законної сили 23 липня 2021 року.

18 серпня 2021 року Донецьким окружним адміністративним судом був виданий виконавчий лист у справі № 200/6257/21 щодо зобов`язання Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ 25954290, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, 11) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги. Строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 24 липня 2024 року.

Ухвалою від 08 жовтня 2021 року внесено виправлення у резолютивну частину рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року у справі № 200/6257/21, шляхом зазначення року грошової допомоги «до 5 травня за 2021 рік».

Ухвалою суду від 04 серпня 2022 року заяву представника позивача про зміну способу і порядку виконання рішення суду в адміністративній справі № 200/6257/21 повернуто без розгляду.

Ухвалою від 17 серпня 2022 року суд відмовив у задоволенні заяви ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення в адміністративній справі № 200/6257/21.

Ухвалою суду від 27 вересня 2023 року заяву ОСОБА_1 в порядку ст. 383 КАС України про визнання протиправною бездіяльності суб`єкта владних повноважень відповідача на виконання рішення суду в адміністративній справі № 200/6257/21 повернуто без розгляду.

Ухвалою від 30 жовтня 2023 року суд відмовив у задоволенні заяви ОСОБА_1 в порядку ст. 383 КАС України про визнання протиправною бездіяльності суб`єкта владних повноважень відповідача на виконання рішення суду в адміністративній справі № 200/6257/21.

Ухвалою від 07 грудня 2023 року заяву ОСОБА_1 про заміну відповідача правонаступником в адміністративній справі № 200/6257/21 задоволено частково. Замінено у виконавчому листі, виданому 18 серпня 2021 року Донецьким окружним адміністративним судом у справі №200/6257/21, про: «зобов`язання Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ 25954290, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, 11) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги», боржника Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ 25954290) на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (код за ЄДРПОУ 44522551).

30 листопада 2023 року ОСОБА_1 подана заява в порядку ст. 382 КАС України про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 200/6257/21, в якій заявник просить встановити судовий контроль шляхом зобов`язання Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради надати до суду звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року у справі № 200/6257/21.

В обґрунтування заяви позивач зазначив, що рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 22.06.2021 року по справі № 200/6257/21 позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код СДРПОУ 25954290, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, 11) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії задоволено у повному обсязі. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код СДРПОУ 25954290, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, 11) щодо не нарахування та не виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код СДРПОУ 25954290, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, 11) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги. Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 08.10.2021 року по справі № 200/6257/21 внесені виправлення у резолютивну частину рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року № 200/6257/21, шляхом зазначення року грошової допомоги «до 5 травня за 2021 рік». 13.09.2021 року державним виконавцем у відповідності до вимог Закону України «Про виконавче провадження» винесено постанову про відкриття виконавчого провадження, яку скеровано боржнику для виконання, а стягувачу для відома. 29.09.2021 року за вх. № 17.19.15/19383 до відділу надійшов лист Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради із зазначенням, що виплата недоплаченої суми по даному виконавчому документу буде проведена після надходження коштів на виконання судових рішень з Державного бюджету в порядку черговості за датою набрання рішенням законної сили. 21.02.2022 року оскільки рішення не може бути виконано без участі боржника, не було повторно виконане, виконавцем надіслано до органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та прийнято рішення про закінчення виконавчого провадження. Судове рішення на даний час залишається не виконаним, у зв`язку з чим позивач просить встановити судовий контроль за виконанням рішення суду.

Розглянувши заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 200/6257/21, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 14 КАС України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Положеннями ст. 370 КАС України встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до положень статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Суд зауважує, що виконання рішення суду є невід`ємною частиною права на справедливий суд. Правосуддя визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості й забезпечує ефективне поновлення у правах.

Нормами статті 6 КАС України закріплено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Так, у справах Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ) «Ді Педе проти Італії» (Di Pede v. Italy) та «Заппія проти Італії» (Zappia v. Italy) від 26 вересня 1996 року, рішення у справі «Будров проти Росії» від 27.05.2002 року, «Віктор Ромашов проти України» від 27.07.2004 року, «Олександр Шевченко проти України» від 26.04.2007 року Суд поширює вимогу щодо розумності строків не тільки на розгляд справи в суді, але й на виконання судового рішення. Не можна уявити, що стаття 6 Конвенції, захищаючи право на розумний строк розгляду справи, не передбачала би захисту права на виконання судового рішення.

Як зазначив Європейський суд з прав людини в пункті 40 рішення у справі «Горнсбі проти Греції» від 19 березня 1997 року, право на суд було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави допускала невиконання остаточного та обов`язкового судового рішення на шкоду одній зі сторін.

Вимогу щодо комплексності характеру права на справедливий суд і визнання виконання рішень одним з його елементів ЄСПЛ поширює і у рішенні в справі «Шмалько проти України» від 20.07.2004 року. У зазначеному рішенні дублюється положення пункту 40 рішення у справі «Горнсбі проти Греції» та ЄСПЛ звертає увагу на те, що орган державної влади не має права посилатися на брак коштів як виправдання неспроможності виконати судове рішення про виплату боргу. Зрозуміло, що за певних обставин затримка з виконанням судового рішення може бути виправданою. Але затримка не може бути такою, що зводить нанівець сутність гарантованого пунктом 1 статті 6 права.

Ефективний захист сторони у справі, а отже і відновлення справедливості, передбачає зобов`язання адміністративних органів виконувати рішення.

Так, відповідачем до суду не надано доказів виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року у справі 200/6257/21.

Отже, перевіривши доводи заяви позивача, оцінивши подані докази в їх сукупності, зважаючи на встановлення судом невиконання судового рішення, як складову права на судовий захист, суд доходить висновку про обґрунтованість заяви позивача та необхідність встановлення судового контролю за виконанням рішення Донецького окружного адміністративного суду 22 червня 2021 року у справі 200/6257/21.

Суд зазначає, що заявник просить зобов`язати Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради надати до суду звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року у справі № 200/6257/21.

Проте, оскільки ухвалою від 07 грудня 2023 року замінено у виконавчому листі, виданому 18 серпня 2021 року Донецьким окружним адміністративним судом у справі №200/6257/21 боржника Управління соціального захисту населення Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ 25954290) на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (код за ЄДРПОУ 44522551), суд вважає за необхідне зобов`язати саме Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (код за ЄДРПОУ 44522551) подати звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року у справі № 200/6257/21.

Відповідно до ч. 2 ст. 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись статтями 243, 248, 256, 294, 295, 297, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1.Заяву ОСОБА_1 , подану в порядку ст. 382 КАС України про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 200/6257/21 задовольнити.

2.Встановити судовий контроль за виконанням рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року у справі № 200/6257/21.

3.Зобов`язати Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (ЄДРПОУ 44522551) подати до 11 січня 2024 року звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2021 року у справі № 200/6257/21.

4.Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо справа була розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.

5.Повний текст ухвали складений та підписаний 11 грудня 2023 року.

Суддя С.В. Смагар

Дата ухвалення рішення11.12.2023
Оприлюднено15.12.2023
Номер документу115622466
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —200/6257/21

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 07.12.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Постанова від 13.07.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні