Рішення
від 14.12.2023 по справі 420/16235/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/16235/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОТРАНССЕРВІСБУД до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

І. Зміст позовних вимог.

До суду з позовною заявою звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОТРАНССЕРВІСБУД (далі - позивач) до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області (далі - відповідач), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, яка полягає у не вчиненні дій у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт. Таїрове, Одеського району, Одеської області;

- зобов`язати Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт. Таїрове, Одеського району, Одеської області.

ІІ. Позиція сторін.

На обґрунтування вказаних вимог позивач зазначає, що маючи на праві об`єкт нерухомого майна «Спецавтоцентр», який розташований на земельній ділянці загальною площею 4,6797 га кадастровий номер 51237555800:01:003:0422 за адресою: Одеська область, Одеський район, смт. Таїрове, вул. Пивоварна, 11, проте не має можливості використовувати вказаний об`єкт у господарській діяльності у зв`язку з відсутністю дорожнього покриття на прилеглій до нього вулиці Пивоварній, що у смт.Таїрове. Наразі, потрапляння на вказаний об`єкт нерухомості значно ускладнилось та унеможливилось через руйнування дорожнього полотна. З огляду на вказане, протягом 2020-2021 років позивач неодноразово звертався до відповідача із заявами щодо надання дозволу товариству на проектування будівництва автомобільної дороги та винесенням на розгляд Таїровської селищної ради питання щодо можливості фінансування будівництва автомобільної дороги та подальше інвестування у її будівництво, у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка вздовж червоного бетонного паркану до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт. Таїрове, Одеського району Одеської області, у рівних частках ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» та Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області. Після отримання від відповідача листа від 22.11.2021 р., про необхідність позивачу привести передпроектну пропозиції по розміщенню об`єкта вулично-дорожньої інфраструктури згідно затвердженій містобудівній документації без порушення права власності третіх осіб з метою його належного розгляду, ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» було прийнято рішення відмовитися від своєї пропозиції щодо фінансування дорожнього покриття, оскільки такі видатки на будівництво дорожнього покриття повинні здійснюватися з коштів місцевого бюджету. У 2023 році позивач двічі звертався до відповідача з заявами стосовно припинення бездіяльності, яка полягає у вчиненні дій щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами по вул. Пивоварній, що у смт.Таїрове, Одеського району, Одеської області у напрямку м. Одеса вздовж червоної бетонної огорожі. Проте, станом на дату звернення до суду жодної відповіді по суті розгляду звернень відповідачем не надано. Враховуючи, прямі обов`язки органів місцевого самоврядування, передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування», в частині організації будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, правилами та нормами позивач вважає вказану бездіяльність протиправною.

05.07.2023 р. відповідач надав відзив на позов, яким заперечує проти його задоволення, вказуючи, що питання відновлення або влаштування дороги для проїзду автотранспорту у напрямку від залізничного переїзду, який знаходиться у напрямку міста Одеса, що знаходиться біля с. Бурлача Балка та до якого прилягають вулиці Центральна та Пивоварна, Таїровською селищною радою велися перемовини з попереднім власником вказаного майна ТОВ «Авто Сервіс Компанія», як зацікавленою особою у будівництві цієї дороги для заїзду на територію свого підприємства, до об`єкту нерухомості - «Спецавтоцентр». Таїровська селищна рада погоджується з необхідністю забезпечення доступу до нерухомого майна та земельної ділянки, на якій воно розташоване, проте вважає, що це можливе лише після набрання судовим рішенням законної сили у господарській справі № 916/1859/16 за позовом ТОВ «Авто Сервіс Компанія» до власника залізничної колії ПАТ «Антарктика» про зобов`язання усунути перешкоди у користуванні Спецавтоцентром за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, вул. Пивоварна, 11, а також інших чисельних судових справ. Також вказує, що ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» неодноразово було запропоновано надати на адресу Таїровської селищної ради передпроектну (ескізну) пропозицію по розміщенню вказаного об`єкта вулично-дорожньої інфраструктури на графічних матеріалах топографо-геодезичної основи, що дозволить однозначно визначити у просторі об`єкт який пропонується до проектування. Проте, лише 21.10.2021 року ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» надано до Таїровської селищної ради передпроектну пропозицію щодо організації проїзду в смт. Таїрове до належного їм майна, з урахуванням проходження проїзду біля будинку по вул. Центральна, 120, з метою розгляду та можливого отримання дозволу на розробку відповідного проекту. Однак, після його розгляду профільними Управліннями Таїровської селищної ради було виявлено порушення законодавства в частині накладення дороги на земельні ділянки приватної власності та повернене на коригування. Проте, 27.10.2022 ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» відмовилося від вказаної передпроектної пропозиції. Також відповідач вказує, що ситуація з зазначеними будинками та спорудами ускладняється тим, що навколо них усі земельні ділянки перебувають у приватній власності громадян, тому Таїровська селищна рада разом з Одеською обласною державною адміністрацією та Одеською районною державною адміністрацією шукають можливі шляхи вирішення вищезазначеного питання. При цьому, відповідач звертає увагу суду, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 року по справі № 420/155/23, яке набрало законної сили зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області. Позивач звернувся з позовною вимогою до відповідача про той самий предмет і з тих самих підстав, який був розглянутий у справі № 420/155/23. Разом з тим, з метою виконання рішення суду у справі № 420/155/23, Таїровською селищною радою 11.07.2023 за № 616-V111 «Про внесення змін до рішення Таїровської селищної ради від 22 грудня 2022 року № 474 -VIII «Про бюджет Таїровської селищної територіальної громади на 2023 рік», відповідно до додатку № 6 до вказаного рішення, передбачено у 2023 році виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси N4-27 на масиві 20 смт. Таїрове Одеського району Одеської області».

02.08.2023 року від представника позивача до суду надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, зокрема, що твердження Відповідача щодо вирішення питання щодо забезпечення доступу до нерухомого майна та земельної ділянки, на якій воно розташоване лише після набрання законної сили рішення у справі № 916/1859/16 є необґрунтованими, оскільки вказане є лише його спробою виправдати свою бездіяльність, яка проявляється у ігноруванні нагальної проблеми відсутності дорожнього покриття по вул. Пивоварній, що унеможливлює проїзд транспортних засобів та як наслідок унеможливлює реалізацію Позивачем свого права власності у повній мірі. Крім того, ухвалою Господарського суду Одеської області від 22.09.2016 року у справі № 916/1859/16, яка набрала законної сили, припинено провадження у справі в частині позовних вимог ТОВ „Авто Сервіс Компанія" про зобов`язання власника залізничної колії усунути перешкоди у користуванні належним позивачу на праві приватної власності майновим комплексом, що вже дозволяє органу місцевого самоврядування вчиняти дії щодо сприяння ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» у забезпеченні користування об`єктом нерухомого майна, який належить останньому на праві приватної власності. Щодо позиції відповідача стосовно відмови ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від вжиття заходів, направлених на будівництво дорожнього покриття, після виявлення профільним Управлінням Таїровської селищної ради певних порушень законодавства у наданій передпроектній пропозиції щодо організації проїзду в смт Таїрове до належного їм майна, з урахуванням проходження проїзду біля будинку по вул. Центральна, 120, то згідно ч. 1 ст. 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 р. № 280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема: організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об`єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах). Натомість, замість того аби налагодити процес інвестування у дорожнє покриття по вул. Пивоварній Таїровська селищна рада спочатку взагалі не відповідала на звернення Позивача, потім запропонувала надати передпроектну пропозицію по розміщенню дороги, а після її надання вказала на її невідповідність містобудівній документації, що доводить явну незацікавленість Таїровської селищної ради у інвестиційних пропозиція суб`єктів господарювання. ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» обізнаний про хід справи № 420/155/23 та про рішення, які були прийняті у результаті розгляду даної справи. Проте, наголошує, що наявність у справі № 420/155/23 та у справі № 420/16235/23 того самого предмету та тих самих підстав звернення є недоцільним. Зокрема, в обох вищезгаданих справ дійсно предметом розгляду є зобов`язання вчинення Таїровською селищною радою дій у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області, проте є різними адреси та підстави звернення. Наразі Таїровська селищна рада ухиляється від виконання обов`язків, покладених на неї законодавством України та допускає зі свого боку протиправну бездіяльність, якою порушує права Позивача.

III. Процесуальні дії у справі.

Ухвалою суду від 17.07.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, якою передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Ухвалою суду від 03.10.2023 року відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.

ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД є власником об`єкту нерухомого майна «Спецавтоцентр», що розташований за адресом м. Одеса, Овідіопольський (наразі Одеський район) смт. Таїрове, вул. Пивоварна, будинок № 11, на підставі акту приймання-передачі майнового внеску до статутного капіталу ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД за номерами 126-127 від 21.11.2019 р., у т.ч. складові частини об`єкта нерухомого майна естакада, ІІ та залізної дороги колія ІІІ, зареєстровано згідно рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 03.12.2019 р., що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності. (а.с.10)

Згідно з Витягом з Державного реєстру речових прав ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД є власником об`єкту нерухомого майна «Спецавтоцентр», що розташований за адресом м. Одеса, Овідіопольський (наразі Одеський район) смт. Таїрове, вул. Пивоварна, будинок № 11, на підставі акту приймання-передачі б/н від 23.06.2023 р., видавник ТОВ «ІСАГІС», ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД згідно рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 27.06.2023 р. (а.с. 11)

30.05.2023 року позивач звернувся до відповідача з листом за вих. № 30/05, в якому зазначив, що TOB «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» являється власником об`єкту нерухомого майна Спецавтоцентр, який розташований за адресом: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, вул. Пивоварна, 11, що розташований на земельній ділянці, загальною площею 4,6797 га кадастровий номер 51237555800:01:003:0422. Про підстави набуття ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» права власності на об`єкт нерухомості Спецавтоцентр. що розташований за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове. вул. Пивоварна. 11, зазначалося у заяві адресованій Таїровській селищній раді, що була зареєстрована за вхід. №2763/0207 від 27.08.2021 року, та інших заявах, оскільки ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» неодноразово звертався зі зверненнями, що стосувалися усунення перешкод у користуванні Спецавтоцентром, шляхом демонтажу шлагбауму та будівництва дорожнього покриття. Разом з тим, станом на теперішній час підстави, які були причинами звернення ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» до Таїровської селищної ради, починаючи з 2019 року, й досі не усунуто, ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» надалі чиняться перешкоди, які унеможливлюють користування Спецавтоцентром, зокрема: до в`їзду на територію Спецавтоцентру невідомими особами демонтовано під`їзну дорогу; перед в`їздом на територію Спецавтоцентру невідомими особами встановлено шлагбаум, який унеможливлює безперешкодний проїзд; на прилеглій до Спецавтоцентру вулиці Пивоварній, що у смт. Таїрове відсутнє дорожнє покриття, що унеможливлює проїзд будь - якого транспорту. Щодо відсутності дорожнього покриття по вул. Пивоварній, що у смт. Таїрове, то ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» неодноразово звертався з заявами до Таїровської селищної ради, зокрема щодо питання проектування будівництва автомобільної дороги до земельної ділянки комунальної власності ( кадастровий № 5123755800:003:0422) - по іншим незабудованим землям комунальної власності Таїровської селищної ради. Наразі, потрапляння на об`єкт нерухомості належний ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» значно ускладнилось та унеможливилось через руйнування дорожнього полотна, тому ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» зверталося на адресу Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області із заявою щодо надання дозволу товариству на розроблення відповідного проекту щодо будівництва автомобільної дороги та подальше інвестування у її монтаж, у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоної бетонної огорожі до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт. Таїрове, Овідіопольського району Одеської області. ( копії заяв наведені у додатках до листа.) Проте не зважаючи на покладений на Таїровську селищну раду законодавством обов`язок щодо здійснення заходів розвитку, удосконалення та утримання у безпечному для дорожнього руху стані доріг, забезпечення економічних та комфортних умов дорожнього руху, неодноразових (протягом трьох років!!!) ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» до Таїровської ради листами та заявами щодо здійснення будівництва ділянки дороги Пивоварній, проте такі звернення було проігноровано, що знову підтверджує ознаки бездіяльності Таїровської селищної ради, просив:

- припинити бездіяльність яка полягає у невчиненні дій, які знаходяться у межах компетенції відповідача щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове Одеського району, Одеської області у напрямку м. Одеса вздовж червоної бетонної огорожі відновленні залізничного переїзду та демонтажі шлагбауму, що перешкоджають доступу TOB АГРОТРАНССЕРВІСБУД до Спецавтоцентру, що розташований на земельній ділянці загальною площею А,6191 га кадастровий номер 51237555800:01:003:0422 за адресою м. Одеса, Овідіопольський (наразі Одеський район) смт. Таїрове, вул. Пивоварна, земельна ділянка 11;

- відновити існуючий залізничний переїзд з метою безперешкодного користування ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД Спецавтоцентром за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, вул. Пивоварна, 11;

- здійснити демонтаж або надати дозвіл ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД на самостійне демонтування шлагбаума, який розташований на під`їзній дорозі до об`єктів нерухомого майна, що знаходяться на земельній ділянці загальною площею 4,6797 га кадастровий номер 5123755800:01:003:0422, за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, вул. Пивоварна, земельна ділянка 11;

- здійснити будівництво дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області.

Додатками до вказаного листа є копія відповіді Таїровської селищної ради Одеського району Одеської об.і № 1505 від 15.11.2019 року; копія відповіді Таїровської селищної ради Одеського району Одеської обл. № 1608 від 04.12.2019 року; копія відповіді Таїровської селищної ради Одеського району Одеської обл № 1485 від 09.06.2020 року; копія відповіді Таїровської селищної ради Одеського району Одеської обл. № 1663 від 30.06.2020 року; копія заяви ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від 21.07.2020року; копія заяви ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від 13.08.2020року; копія заяви ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від 09.10.2020 року; копія заяви ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від 09.12.2020 року; копія відповіді Таїровської селищної ради Одеського району Одеської обл № 237 від 02.02.2021 року; копія заяви ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від 22.02.2021 року; копія відповіді Таїровської селищної ради Одеського району Одеської обл. № 799 від 01.04.2021 року; копія заяви ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від 12.04.2023 року; копія відповіді Таїровської селищної ради Одеського району Одеської обл. № 2763/0207 від 17.09.2021 року; копія заяви ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від 21.10.2021 року; копія відповіді Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області № 3349/0207 від 22.11.2021 року; копія заяви ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від 27.10.2022 р. ( а.с. 42-45)

Даний лист направлений засобами поштового зв`язку, що підтверджується описом вкладення у рекомендовану повідомлення, поштовою накладною про відправлення. ( а.с. 46-47)

14.06.2023 року позивач повторно звернувся до відповідача з листом за вих. № 14-2/06, в якому зазначив, що TOB «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» являється власником об`єкту нерухомості Спецавтоцентр, що розташований за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, вул. Пивоварна, 11, що розташований на земельній ділянці загальною площею 4,6797 га кадастровий номер 51237555800:01:003:0422 (надалі за текстом Спецавтоцентр). Про обставини набуття ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» права власності на об`єкт нерухомості Спецавтоцентр, що розташований за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, вул. Пивоварна, 11, зазначалося у заяві адресованій до Таїровської селищної ради, що була зареєстрована за вхід.№2763/0207 від 27.08.2021 року, та інших заявах, оскільки ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» неодноразово звертався зі зверненнями, що стосувалися усунення перешкод у користуванні Спецавтоцентром. шляхом демонтажу шлагбауму та будівництва дорожнього покриття. Разом з тим, станом на теперішній час підстави, які були причинами звернення ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД)) до Таїровської селищної ради, починаючи з 2019 року, наразі не усунуто, ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» надалі чиняться перешкоди, які унеможливлюють користування Спецавтоцентром, зокрема: на прилеглій до Спецавтоцентру вулиці Пивоварній, що у смт. Таїрове відсутнє дорожнє покриття, що унеможливлює проїзд жодного транспорту. Щодо відсутності дорожнього покриття по вул. Пивоварній, що у смт. Таїрове, то ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» неодноразово звертався з заявами до Таїровської селищної, зокрема щодо питання проектування будівництва автомобільної дороги до земельної ділянки комунальної власності (кадастровий №5123755800:003:0422) - по іншим незабудованим землям комунальної власності Таїровської селищної ради. Наразі, потрапляння на об`єкт нерухомості належний ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» значно ускладнилось та унеможливилось через руйнування дорожнього полотна, тому ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» зверталося на адресу Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області із заявою щодо надання дозволу товариству на розроблення відповідного проекту водо будівництва автомобільної дороги та подальше інвестування у її монтаж, у направленні із міста Одеса до с.Бурлача Балка, вдовж червоної бетонної огорожі до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт.Таїрове, Овідіопольського району Одеської області. Не зважаючи на покладений на Таїровську селищну раду чинним законодавством обов`язок, щодо здійснення заходів розвитку, удосконалення, ремонту та утримання у безпечному для дорожнього руху стані доріг, забезпечення безпечних, економічних та комфортних умов дорожнього руху виконано останньою не було. Неодноразові звернення (протягом трьох років!!!) ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» до Таїровської селищної ради, щодо здійснення будівництва ділянки дороги по вул. Пивоварній орган місцевого самоврядування проігнорував, що знову підтверджує очевидні ознаки бездіяльності Таїровської селищної ради. З огляду на вказане просив припинити бездіяльність, яка полягає у невчиненні дій у межах компетенції відповідача щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами державними стандартами по вул. Пивоварній, що у смт. Таїрове, Одеського району Одеської області у напрямку м. Одеса вздовж червоної бетонної огорожі, відновленні залізничного переїзду та демонтажі шлагбауму, що перешкоджають доступу ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД до Спецавтоцентру, що розташований на земельній ділянці загальною площею 4,6797 га кадастровий номер 51237555800:01:003:0422 за адресою м. Одеса, Овідіопольський (наразі Одеський район) смт. Таїрове, вул. Пивоварна, земельна ділянка 11; здійснити будівництво дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області. Додатками до вказаного листа є перелік документів, аналогічний тому, що вказаний у листі від 30.05.2023 р. (а.с.48-55)

Даний лист направлений засобами поштового зв`язку, що підтверджується описом вкладення у рекомендовану повідомлення, поштовою накладною про відправлення. ( а.с. 56-57)

Не отримавши відповіді на вказані звернення та вважаючи бездіяльність відповідача в організації та вчиненні дій щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами протиправною, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

V. Норми права, які застосував суд.

Приписами частини другої статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 140 Конституції України передбачено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до Конституції України систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України " Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР ( далі - Закон № 280/97-ВР), яким передбачено,

- місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст. ( стаття 2 Закону № 280/97-ВР);

- сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. ( ч. 1 ст. 10 Закону № 280/97-ВР)

- сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях. ( стаття 12 Закону №280/97-ВР)

- сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання. (ст. 25 Закону № 280/97-ВР)

- виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:, зокрема, затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування; розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету; ( пункти 22-23 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР)

- до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об`єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах). ( пп. 1 п. «а». ч. 1 ст. 31 Закону № 280/97-ВР)

- сільський, селищний, міський голова, зокрема забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради. ( частина 4 ст. 42 Закону № 280/97-ВР)

Відповідно до ст. 7 Закону України Про дорожній рух від 30 червня 1993 р. № 3353-ХІІ до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, серед іншого, сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об`єктами сервісу.

Правові, економічні, організаційні та соціальні засади забезпечення функціонування автомобільних доріг, їх будівництва, реконструкції, ремонту та утримання в інтересах держави і користувачів автомобільних доріг визначає Закон України Про автомобільні дороги від 8 вересня 2005 р. № 2862-IV (далі Закон № 2862-IV), яким передбачено

- вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю. ( частина 1 ст. 16 Закону № 2862-IV)

- основними обов`язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є: 1) забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; 2) організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, правилами та нормами; 3) видача дозволів на прокладання нових та ремонт існуючих мереж у межах "червоних ліній" вулиць і доріг міст та інших населених пунктів. ( пункти 1- 3 статті 19 Закону № 2862-IV)

- органи місцевого самоврядування, що управляють функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, відповідають за: 1) стан вулиць і доріг міст та інших населених пунктів відповідно до діючих норм, у тому числі щодо безпеки руху транспортних засобів і пішоходів; 2) якість робіт з проектування, будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів. (пункти 1-2 статті ст. 21 Закону № 2862-IV)

VI. Оцінка суду.

З аналізу наведених норм вбачається, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю. При цьому, органи місцевого самоврядування є особами відповідальними за утримання доріг у межах населеного пункту, який перебуває у їх віданні, є відповідальним за утримання, поточний та капітальний ремонт вулично-шляхової мережі відповідного населеного пункту.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, позивач з 2019 року є власником об`єкту нерухомого майна «Спецавтоцентр», що розташований за адресом м. Одеса, Овідіопольський (наразі Одеський район) смт. Таїрове, вул. Пивоварна, будинок № 11, проте на прилеглій до місце розташування вказаного об`єкту вулиці Пивоварній відсутнє дорожнє покриття, що унеможливлює проїзд будь - якого транспорту.

З наявного у справі листування між позивачем та Таїровською селищною радою вбачається, що починаючи з 2019 року позивач неодноразово звертався до відповідача із заявами щодо надання дозволу на розроблення проекту будівництва автомобільної дороги, винесення на розгляд Таїровської селищної ради питання щодо можливості фінансування будівництва автомобільної дороги та подальше інвестування у її будівництво, у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка вздовж червоного бетонного паркану до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт Таїрове, Овідіопольського району, Одеської області, у рівних частках ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД та Таїровською селищною радою Овідіопольського району Одеської області. ( листи від 21.07.2020 р., від 22.02.2021 р., від 12.04.2021 р. (а.с.12-15, 22-24,26-27 )

Після чергового розгляду заяви позивача від 27 серпня 2021 р., відповідач у листі від 17.09.2021 р. за № 2763/02-07 серед іншого, запропоновував позивачу надати на адресу селищної ради передпроектну (ескізну) пропозицію по розміщенню вказаного об`єкта вулично-дорожньої інфраструктури на графічних матеріалах топографо-геодезичної основи, що дозволить однозначно визначити у просторі об`єкт, який пропонується до проектування. ( а.с. 28)

21.10.2021 року позивач разом з черговою заявою про надання TOB АГРОТРАНССЕРВІСБУД дозволу на проектування будівництва вказаної ділянки автомобільної дороги з можливим його фінансуванням у рівних частках ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД та Таїровською селищною радою, надав Передпроектну пропозицію щодо організації проїзду в смт. Таїрове. ( а.с. 29-37)

У відповідь на вказану заяву позивача, 22.11.2021 р. відповідач своїм листом повідомив TOB АГРОТРАНССЕРВІСБУД, серед іншого, що при перевірці схеми передпроектної пропозиції по розміщенню об`єкта вулично-дорожньої інфраструктури було встановлено, що будівництво останнього порушує право приватної власності, так як його прокладання буде частково здійснюватися на земельних ділянках, які перебувають у приватній власності громадян. (а.с.38)

27.10.2022 року позивач повідомив відповідача, що він відмовляється від передпроектної пропозиції щодо організації проїзду в смт Таїрово, яку надано на розгляд Таїровської селищної ради, питання, вжиття подальших заходів направлених на організацію будівництва дорожнього покриття у вказаній місцевості, втратило свою чинність та на сьогоднішній день ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД більше не розглядається. (а.с.39)

В подальшому, у травні-червні 2023 року позивач вже звернувся до відповідача з заявами, в яких просив здійснити Таїровською селищною радою будівництво дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області з огляду на вимоги статті 19 Закону № 2862-IV Закону України Про дорожній рух, якими визначений обов`язок органів місцевого самоврядування щодо організації будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, правилами та нормами.

На момент вирішення спірних правовідносин у даній справі відповідачем не надано суду доказів розгляду вказаних заяв позивача або пояснень щодо підстав їх не розгляду.

Разом з тим, з вказаного листування та відзиву на позов вбачається, що відповідач погоджується з необхідністю забезпечення доступу до нерухомого майна позивача та земельної ділянки, на якій воно розташоване.

Крім того, з матеріалів справи не вбачається наявність заперечень відповідача стосовно того, що спірна ділянка дороги знаходиться у віданні Таїровської селищної ради, а тому відповідач є відповідальною особою за її стан.

З огляду на встановлені судом обставини та відсутність заперечень відповідача щодо відсутності дорожнього покриття на ділянці автомобільної дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоної бетонної огорожі до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт.Таїрове, Овідіопольського району Одеської області спірність питання у даній справі полягає у не вчиненні відповідачем дій щодо здійснення будівництва дорожнього покриття на вказаній ділянці автомобільної дороги за встановленим будівельними нормами, державними стандартами.

Вирішуючи дані спірні правовідносини, суд вказує про таке.

У відзиві на позов, в якості однієї з підстав, яка унеможливлює вирішити означене питання, відповідач покликається на наявність чисельних справ, при цьому вказує лише на господарську справу № 916/1859/16.

Разом з тим, судом встановлено, що згідно з Єдиного державного реєстру судових рішень, ухвалою Господарського суду Одеської області від 22.09.2019 року, яка набрала законної сили 22.09.2019 року, припинено провадження у справі № 916/1859/16 в частині позовних вимог ТОВ „Авто Сервіс Компанія" про зобов`язання власника залізничної колії усунути перешкоди у користуванні належним позивачу на праві приватної власності майновим комплексом Спецавтоцентр за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, вул. Пивоварна, 11, шляхом не чинити заборони проїзду транспортних засобів до майна позивача на переїзді, який знаходиться за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, з прив`язкою 6 км ПК 1 та в смузі відведення ПАТ „Укрзалізниця"; про зобов`язання власника залізничної колії надати технічні умови щодо розробки проектно-дозвільної документації на встановлення технічного переїзду, який знаходиться за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове з прив`язкою 6 км ПК 1 ділянки, та в смузі відведення ПАТ „Укрзалізниця", та дозвіл на встановлення технічного переїзду з метою доцільного використання об`єкту нерухомості Спецавтоцентру; залишено без розгляду позов ПАТ „Антарктика" про зобов`язання ТОВ „Авто Сервіс Компанія" усунути перешкоди у користуванні належним ПАТ „Антарктика" на праві колективної власності нерухомим майном (спорудою) - ділянкою залізничної колії довжиною 6678м, розташованої в межах від Іллічівського рибного порту до передпоромного парку (Іллічівськ-Паромна), шляхом звернення до ТОВ „Пивоварня „Південна" з метою оформлення права користування земельною ділянкою на умовах сервітуту на право проїзду автотранспорту до Спецавтоцентру.

Щодо наявності інших судових справ, які унеможливлюють вирішення спірного питання відповідачем не наведено та доказів суду не надано.

З огляду на вказане, після набрання вказаним судовим рішенням законної сили у відповідача відсутні підстави для не вирішення питань, вказаних у заявах позивача, а тому дане твердження відповідача є необґрунтованим.

Щодо позиції відповідача про порушення прав приватної власності внаслідок будівництва автомобільної дороги, то на підтвердження вказаного відповідачем не надано суду жодного доказу.

Стосовно покликання відповідача на відмову ТОВ «АГРОТРАНССЕРВІСБУД» від передпроектної пропозиції щодо організації проїзду в смт. Таїрове до належного йому майна, з урахуванням проходження проїзду біля будинку по вул. Центральна, 120, то суд зазначає, що дана відмова позивача є його правом, а не обов`язком.

Як зазначалось вище, позивач неодноразово звертався до відповідача із заявами щодо надання дозволу на розроблення проекту будівництва автомобільної дороги, винесення на розгляд Таїровської селищної ради питання щодо можливості фінансування будівництва автомобільної дороги та подальше інвестування у її будівництво, у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка вздовж червоного бетонного паркану до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт Таїрове, Овідіопольського району, Одеської області, у рівних частках ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД та Таїровською селищною радою Овідіопольського району Одеської області.

Проте, подальша відмова позивача від своєї пропозиції розробки проекту будівництва та дольової участі у фінансуванні будівництва на вказаній ділянці дороги та відповідно відмова позивача від усунення недоліків у передпроектній пропозиції щодо організації проїзду в смт. Таїрово не звільняє відповідача від виконання обов`язку по організації будівництва на вказаній ділянці дороги.

Крім того, суд враховує наданий позивачем Висновок судового експерта від 24.08.2023 року № 45/23, яким при співставленні передпроектної пропозиції, наданої ТОВ АГРОТРАНССЕРВІСБУД, щодо організації проїзду в смт. Таїрове з відомостями кадастрової бази даних не встановлено накладення місця орієнтованого розміщення дорожнього покриття по вул. Пивоварній, що у смт. Таїрове, Одеського району, Одеської області на земельні ділянки, що знаходиться у приватній власності на території Таїровської селищної влади, Одеського району, Одеської області.

Вказаним висновком судового експерта спростовується довід відповідача щодо наявності у вказаній передпроектній пропозиції порушення законодавства в частині накладення дороги на земельні ділянки приватної власності. ( а.с.123-133).

Щодо рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 року № 420/155/23, яке набрало законної сили 04.05.2023 року, про задоволення позову ОСОБА_1 до Таїровської селищної ради про визнання протиправною бездіяльність Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, яка полягає у не вчиненні дій у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області та зобов`язання Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами, державними стандартами та нормами по вул. Пивоварній, що у смт Таїрове, Одеського району, Одеської області, то у порівняні з назвою сторін та підставою звернення до суду в межах справи, яка розглядається, дані справи є різними.

Суд зазначає, що протиправна бездіяльність - це зовнішня форма поведінки (діяння) цього органу, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Підсумовуючи вищевказане та зважаючи на покладений чинним законодавством на відповідача обов`язок щодо здійснення заходів розвитку, удосконалення, ремонту та утримання у безпечному для дорожнього руху стані доріг, забезпечення безпечних, економічних та комфортних умов дорожнього руху, а також неодноразових протягом 2019-2023 років звернень позивача до відповідача з листами та заявами щодо надання дозволу на розроблення проекту щодо будівництва автомобільної дороги та подальше інвестування у її будівництво, у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером АДРЕСА_1 , а в подальшому щодо будівництва дорожнього покриття за встановленим будівельними нормами державними стандартами на вказаній ділянці дороги, суд вважає, що у даному випадку наявні підстави для визнання спірної бездіяльності відповідача протиправною.

При цьому, суд вказує, що статтею 9 КАС України передбачено що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи, що фактичне порушення прав позивача пов`язане з неможливістю доступу до об`єкту нерухомого майна «Спецавтоцентр», що розташований за адресом АДРЕСА_1 та земельної ділянки, на якій воно розташоване через відсутність дорожнього покриття на ділянці автомобільної дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером АДРЕСА_1 , то суд вважає за необхідне вийте за межі позовних вимог та визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка полягає у не вчиненні дій у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером АДРЕСА_1 .

Відповідно до пункту 23 частини 1 статі 4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

З метою відновлення порушеного права позивача похідна позовна вимога підлягає задоволенню шляхом зобов`язання відповідача вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером АДРЕСА_1 .

Щодо наданого відповідачем рішення Таїровської селищної ради від 11.07.2023 за № 616-V111 «Про внесення змін до рішення Таїровської селищної ради від 22 грудня 2022 року № 474 -VIII «Про бюджет Таїровської селищної територіальної громади на 2023 рік», відповідно до додатку № 6 до вказаного рішення, передбачено у 2023 році виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво дороги від вул. Пивоварна до вул. Старої Люстдорфської дороги вздовж залізничної колії та траси №4-27 на масиві 20 смт. Таїрове Одеського району Одеської області», то вказані наміри відповідача не є доказом здійснення будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами щодо ділянки дороги, про яку вказує позивач у заявах від 30.05.2023 р. та від 14.06.2023 року.

При цьому, суд зауважує, що протягом розгляду справи відповідачем не надано суду результатів розгляду заяв позивача від 30.05.2023 р. та від 14.06.2023 р. або пояснень щодо підстав їх не розгляду, а тому вказане рішення Таїровської селищної ради не може вважатися доказом припинення відповідачем оскаржуваної бездіяльності.

У контексті оцінки інших доводів сторін звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах "Проніна проти України" (пункт 23) та " Серявін та інші проти України" (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

VII. Висновок суду.

Згідно із ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. ( ч. 2 ст. 77 КАС України).

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Надавши оцінку усім доказам в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення позову.

VIII. Розподіл судових витрат.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем до позовної заяви про сплату судового збору за подання даного адміністративного позову додано квитанцію від 17.07.2023 року на суму 5368,00 грн. (а.с.66)

Проте, виходячи зі змісту позовних вимог та їх обґрунтувань, позивачем заявлено одну основну вимогу немайнового характеру та одну похідну від неї вимогу зобов`язального характеру.

Отже, стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача підлягає належна сума судового збору в розмірі 2 684,00 грн.

При цьому, суд звертає увагу позивача на те, що підстави та порядок повернення судового збору, в тому числі внесеного судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом, встановлені ст. 7 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року № 3674-VI.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, -

вирішив:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОТРАНССЕРВІСБУД (вул. Пивоварна, буд. 11, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ:43257038) до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області (вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, смт. Таїрове, Одеський р-н, Одеська обл., 65496, код ЄДРПОУ: 05582159) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, яка полягає у не вчиненні дій у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт Таїрове, Овідіопольського району Одеської області.

Зобов`язати Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області вчинити дії у межах компетенції щодо будівництва дорожнього покриття за встановленими будівельними нормами, державними стандартами та нормами на ділянці дороги у направленні із міста Одеса до с. Бурлача Балка, вдовж червоного бетонного забору до земельної ділянки за номером 11 по вул. Пивоварна в смт. Таїрове, Овідіопольського району Одеської області.

Стягнути з Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОТРАНССЕРВІСБУД судовий збір в сумі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн. 00 коп) гривні.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя В.А. Дубровна

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2023
Оприлюднено18.12.2023
Номер документу115661207
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/16235/23

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Повістка від 23.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 01.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Рішення від 14.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні