Ухвала
від 18.12.2023 по справі 520/32370/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження

18 грудня 2023 року справа № 520/32370/23

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Григоров Д.В., розглянувши адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПФК ТЕРРАМЕТ" (просп. Науки, буд. 36,м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н,61166, код ЄДРПОУ: 37366958) до Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Антоновича, буд. 51,м. Київ,03150, код ЄДРПОУ39816845) про визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПФК ТЕРРАМЕТ" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправною та скасувати Постанову за № 034765 від 03.10.2023р. Відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській, Харківській областях Державної служби з безпеки на транспорті про застосування до Товариство з обмеженою відповідальністю "ПФК ТЕРРАМЕТ" адміністративно-господарського штрафу на суму 17000, 00 грн.

Ухвалою суду від 20.11.2023р. відкрито провадження у справі. Ухвалою суду від 08.12.2023р. було зупинено провадження у справі з метою вирішення питання про відвід судді.

До суду позивачем було надано заяву від 04.12.2023р. про збільшення позовних вимог, згідно якої він просив, крім заявлених раніше вимог, стягнути з Державної служби України з безпеки на транспорті 19001,00 грн., стягнутих з позивача на виконання Постанови за № 034765 від 03.10.2023р. Відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях Державної служби України з безпеки на транспорті.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Дослідивши заяву про збільшення позовних вимог, в якій додатково викладено зазначені вище позовні вимоги, беручи до уваги, що за вказаними позовними вимогами провадження у справі відкрито не було, суд вважає наявними підстави для відмови у відкритті провадження за зазначеними позовними вимогами, з огляду на такі обставини.

Відповідно до ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін "суб`єкт владних повноважень" означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (пункт 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, іншим суб`єктом при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні публічно-владних управлінських функцій, для яких не встановлено іншого порядку судового провадження.

Як вбачається з заяви про збільшення позовних вимог, позивач вважає, що спір щодо суми грошових коштів, стягнутої з нього в якості адміністративного штрафу на виконання оскаржуваної в порядку адміністративного судочинства постанови про накладення штрафу, має розглядатися в порядку адміністративного судочинства. На обгрунтування вказаної позиції він посилається на Постанову Великої Палати Верховного Суду у справі № 910/5880/21 від 08.08.2023р., за висновками якої сума адміністративного штрафу може бути стягнута на користь платника згідно зі ст. 1212 ЦК України як безпідставно утримувана.

Оцінюючи вказані доводи, суд цілком погоджується з позицією про можливість стягнення суми адміністративного штрафу згідно зі ст. 1212 ЦК України, проте наголошує, що наведена вище Постанова Великої Палати Верховного Суду у справі № 910/5880/21 від 08.08.2023р. містить висновки про те, що справа про таке стягнення має бути розглянута господарським судом в порядку господарського судочинства.

Так, у вказаній постанові досліджувалося питання про стягнення суми адміністративного штрафу в позасудовому порядку згідно з Порядком № 787 за поданням органу, що контролює справляння надходжень бюджету або в судовому порядку за матеріальними нормами ст. 1212 ЦК України. Як зазначалося вище, Велика Палата Верховного Суду відступила від раніше висловленої правової позиції та визначила, що зазначені суми мають бути стягнуті в судовому порядку.

При цьому, Постановою Великої Палати Верховного Суду у справі № 910/5880/21 від 08.08.2023р. залишено без змін попередні судові рішення, ухвалені в порядку господарського судочинства.

Крім того, Велика Палата Верховного Суду зауважила, що висновок суду першої інстанції, який підтримав апеляційний суд, про те, що кошти слід стягнути на користь позивача саме з Державного бюджету України, а не з Укртрансбезпеки за рахунок її бюджетних асигнувань, відповідає висновку Великої Палати Верховного Суду, викладеному у постанові від 19 червня 2018 року у справі № 910/23967/16. Згідно з цим висновком ГПК України не передбачає необхідності зазначення суб`єкта виконання судового рішення (органу, через який треба перераховувати кошти), номера чи виду рахунку, з якого їх слід стягнути (списати). Такі відомості не впливають ні на підстави, ні на обов`язковість відновлення порушеного права позивача та є регламентацією способу та порядку виконання судового рішення, які мають бути врегульовані у нормативних актах, а не у резолютивній частині рішення (пункти 6.21, 7.1, 7.2 відповідної постанови).

З урахуванням викладеного суд підсумовує, що при визначенні судової юрисдикції щодо вирішення справи необхідно виходити з характеру спірних правовідносин, прав та інтересів, за захистом яких звернувся позивач, суб`єктного складу сторін, предмета спірних правовідносин.

Відповідно до п.1 ч. ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

З огляду на викладене, слід дійти висновку про наявність підстав для відмови у відкритті провадження щодо позовних вимог, заявлених у заяві про збільшення позовних вимог ТОВ "ПФК ТЕРРАМЕТ" від 04.12.2023р.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 170, 243, 248, 256, 287, 294 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПФК ТЕРРАМЕТ" до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови, в частині позовних вимог про стягнення з Державної служби України з безпеки на транспорті 19001,00 грн., стягнутих з позивача на виконання Постанови за № 034765 від 03.10.2023р. Відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях Державної служби України з безпеки на транспорті.

Роз`яснити позивачу, що даний спір належить до юрисдикції господарського суду та має розглядатися в порядку господарського судочинства.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів до Другого апеляційного адміністративного суду. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя Д.В. Григоров

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2023
Оприлюднено20.12.2023
Номер документу115718245
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —520/32370/23

Постанова від 09.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 09.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Рішення від 12.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні