Рішення
від 29.11.2023 по справі 369/5049/23
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/5049/23

Провадження № 2/369/3787/23

РІШЕННЯ

Іменем України

29.11.2023 м. Київ

Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі:

головуючого судді Дубас Т.В.,

при секретарі судових засідань Житар А.А., Варваровій М.П.,

за участю позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м. Києва в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Вишневої міської ради Бучанського району, Київської області, Управління освіти Вишневої міської ради, Бучанського району, Київської області, «Дитячо-юнацької спортивної школи, Бучанського району, Київської області» про визнання незаконним та скасування наказу про звільнення, поновлення на раніше займаній посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,

У С Т А Н О В И В :

У квітні 2023 року ОСОБА_1 звернувся до Києво-Святошинського районного суду Київської області з позовом до Вишневої міської ради Бучанського району, Київської області, Управління освіти Вишневої міської ради, Бучанського району, Київської області, «Дитячо-юнацької спортивної школи, Бучанського району, Київської області» про визнання незаконним та скасування наказу про звільнення, поновлення на раніше займаній посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Заявлені позовні вимоги обґрунтовував тим, що Наказом № 04-04/06 від 09 березня 2023 року Начальника Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на підставі пункту 1 частини першої статті 41 КЗпП України ОСОБА_1 з 09.03.2023 р. було звільнено з посади директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» за неналежне керівництво фінансово-господарською діяльністю установи, що призвело до неодноразових грубих порушень фінансової дисципліни у вигляді виплати надмірного розміру премій окремим працівникам ДЮСШ. Підстава: копія Акту проведення службового розслідування від 07.03.2023 р.

Вказував, що зміст Наказу про звільнення від 09.03.2023 р. та зміст Акту службового розслідування від 07.03.2023р. не містить чітко сформульоване одноразове грубе порушення трудових обов?язків ОСОБА_1 , Директором «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області», яке стало підставою для звільнення, а тому Позивача було звільнено без законної підстави, що є підставою для визнання наказу незаконним, скасування та поновлення на раніше займаній посаді на підставі частини першої статті 235 КЗпП України.

Крім тоговказував,що службоверозслідування,результати якогооформлені Актомвід 07.03.2023р.,проводилося нестосовно ОСОБА_1 ,як директора«Дитячо-юнацькоїспортивної школиВишневої міськоїради Бучанськогорайону Київськоїобласті»,а стосовно ОСОБА_3 ,як в.о.Директора «Дитячо-юнацькоїспортивної школиВишневої міськоїради Бучанськогорайону Київськоїобласті»,що єпорушенням пунктів 1, 2, 5, 6, 11, 12 Порядку проведення службових розслідувань. Наведені в Акті від 07.03.2023 р. висновки про неодноразові грубі порушення фінансової дисципліни у виді виплати надмірного розміру премій окремим працівникам спростовуються фактичними обставинами, оскільки премії на підставі наказів № 08-осн. від 14.03.2022 р., №34-осн. від 07.11.2022 р., № 35 від 07.11.2022 р. та № 38 від 20.12.2022р. були нараховані у відповідності з вимогами законодавства;

В Акті від 07.03.2023 р. відсутня пропозиція виду дисциплінарного стягнення, який комісія запропонувала застосувати до Директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» ОСОБА_1 , що є порушенням п. 12 Порядку проведення службових розслідувань. Зі змісту Акту від 07.03.2023 р. та Наказу про звільнення неможливо встановити, за який із дисциплінарних проступків, нібито вчинених Директором «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» ОСОБА_1 , до Позивача було застосовано дисциплінарне стягнення, з якого неможливо встановити чи було дотримано Управлінням освіти вимоги статті 148 КЗпП України щодо строків застосування (накладення) дисциплінарного стягнення.

Управлінням освіти, при застосуванні дисциплінарного стягнення не отримано пояснення від Позивача по кожному дисциплінарному проступку, який нібито було вчинено, що є порушенням частини першої статті 149 КЗпП України. При застосуванні дисциплінарного стягнення не враховувалися ступінь тяжкості проступку і заподіяну шкоду та обставини за яких вчинено проступок (відомості про це відсутні в Акті від 07.03.2023 р. та Наказі про звільнення), а також не було враховано попередню роботу ОСОБА_1 як на посаді директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області», так і на посаді тренера «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області».

З огляду на вищевикладене, позивач просив суд:

- визнати незаконним та скасувати Наказ №04-04/06 від 09 березня 2023 року Начальника Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області про звільнення ОСОБА_1 з 09.03.2023 р. з посади директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області»;

- поновити ОСОБА_1 на посаді Директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області з 09 березня 2023 року;

- стягнути з «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 09 березня 2023 року по дату ухвалення рішення.

13.04.2022 ухвалою Києво-Святошинського районного суду Київської області було відкрито провадження у даній справі та було ухвалено вирішувати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

24.05.2023 ухвалою Києво-Святошинського районного суду Київської області було витребувано Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та в Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області:

- відомості про нараховану та виплачену заробітну плату ОСОБА_1 за січень, лютий та березень 2023 року;

-штатний розпис по «Дитячо-юнацькій спортивній школі Вишневої міської ради Бучанського району Київської області», з 01.01.2022 року, затверджений міським головою Іллею Діковим, погодженим Начальником управління фінансів Тетяною Зубченко, Начальником Управління освіти Валерієм Скочко, з відомостями про фонд заробітної плати;

- відомості про кількість зайнятих та кількість вакантних посад в «Дитячо- юнацькій спортивній школі Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» в 2022 році;

- відомості про те, чи застосовувались дисциплінарні стягнення до осіб, вказаних в акті службового розслідування від 07.03.2023 р., яке проводилося на підставі розпорядження міського голови від 10.02.2023 р. № 3/03-11 «Про проведення службового розслідування стосовно заступника директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» ОСОБА_3 під час виконання ним обов`язків директора»?

Витребувано в «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області»:

- відомості про нараховану та виплачену заробітну плату ОСОБА_1 за січень, лютий та березень 2023 року;

- штатний розпис по «Дитячо-юнацькій спортивній школі Вишневої міської ради Бучанського району Київської області», з 01.01.2022 року, затверджений міським головою Іллею Діковим, погодженим Начальником управління фінансів Тетяною Зубченко, Начальником Управління освіти Валерієм Скочко з відомостями про фонд заробітної плати;

- відомості про кількість зайнятих та кількість вакантних посад в «Дитячо- юнацькій спортивній школі Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» в 2022 році.

Від Вишневої міської ради Бучанського району, Київської області, Управління освіти Вишневої міської ради, Бучанського району, Київської області до суду надійшли відзиви на позовну заяву, зі змісту яких слідує, що відповідачі заперечують проти задоволення позовних вимог, стверджують, що Наказ начальника Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області від 09.03.2023 року №04-04/06 про звільнення директора Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області ОСОБА_1 був законним з огляду на такі доводи:

- положення про преміювання працівників ДЮСШ не містить шкалу розмірів премій та періодичність преміювання працівників;

- директором ДЮСШ ОСОБА_1 здійснювався розподіл фонду преміювання між працівниками необґрунтовано оскільки не враховано займані посади працівників ДЮСШ, їх розміри посадових окладів, кількість відпрацьованого часту та коефіцієнт внеску в колективний результат роботи, що унеможливлює визначити до яких критерій та шкли визначався розмір премій, за який період, виплачується премія;

- в умовах воєнного стану ДЮСШ не було забезпечено раціональне використання бюджетних коштів, відповідно до ст. 113 Кодексу законів про працю України, постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 р. № 221 «Деякі питання оплати праці працівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, що фінансуються з бюджету, в умовах воєнного стану»;

- штатним розписом ДЮСШ не встановлено преміювання;

- премії працівникам були виплачені за рахунок економії фонду заробітної плати у зв?язку з перебуванням частини працівників на простої;

- службове розслідування проведено у відповідності з вимогами законодавства;

- накази директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» видані в листопаді 2022 року (від 07.11.2022 р. № 34, 35) є моментом вчинення одноразового порушення фінансової дисципліни, а Позивач неправильно пов?язує між собою в часі накази, а саме наказ № 08-осн від 14.03.2022 р. та накази №34, 35 від 07.11.2022р., так як між даними вчинками проступку фінансової дисципліни пройшло більше шести місяців, і даний факт не є систематичним грубим порушенням фінансової дисципліни;

- преміювання тренерів-викладачів відділення фехтування відбулося два рази за одні і ті самі здобутки/досягнення;

- начальником Управління освіти ОСОБА_4 було надано вказівку керівникам бюджетних закладів здійснювати економію фонду оплати праці;

- позивачем вчинено одноразове порушення фінансової дисципліни, а саме безпідставна та незаконна виплата премій працівникам ДЮСШ на підставі наказів від 07.11.2022 р. № 34, 07.11.2022 р. № 35, що є підставою для звільнення на підставі п. 1 ч. 1 ст. 41 КЗпП України.

Відзив на позовну заяву також було подано «Дитячо-юнацькою спортивною школою Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» відповідно до якого відповідач просить відмовити у задоволенні позову оскільки звільнення позивача відбулося у відповідності до вимог трудового законодавства.

Представником позивача було подано відповіді на відзив на позовну заяву Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та на відзив на позовну заяву Вишневої міської ради Бучанського району Київської області з наступними доводами. В Акті від 07.03.2023 р. та в Наказі від 09.03.2023 р. вказано про надмірне преміювання окремих працівників. При цьому, зі змісту Акту та зі змісту Наказу неможливо встановити: кому конкретно з працівників ДЮСШ було нараховано та виплачено надмірні премії, тобто премії в розмірі, що перевищує дозволений розмір премії, на яку величину нараховані та виплачені премії перевищують дозволений розмір премій.

Підставою для преміювання тренерів-викладачів відділення фехтування ДЮСШ у листопаді 2022 року були досягнення вихованців ДЮСШ в офіційних змаганнях Чемпіонаті України з фехтування на шаблях серед кадетів, які пройшли 02-03.11.2022 р. у м. Києві, де ОСОБА_5 посів третє місце (що підтверджується копією Диплома від 03.11.2022 р. та відомостями з веб-сайту Національної федерації фехтування України), а команда Київської області, сформована на базі ДЮСШ, посіла четверте місце (підтверджується відомостями з веб-сайту Національної федерації фехтування України).

В Наказі від 07.11.2022 р. № 35 допущені технічні помилки, в результаті чого невірно вказано відомості про дату проведення змагань: «замість 05-06 листопада 2021р.» має бути «03-04 листопада 2022 року», невірно вказано відомості про вікову категорію змагань: замість «юніорів», має бути «кадети».

Щодо тверджень Відповідача-2 про те, що начальником Управління освіти ОСОБА_4 було надано вказівку керівникам бюджетних закладів здійснювати економію фонду оплати праці, то вказане твердження не відповідає дійсності, оскільки Відповідачем-2 не надано доказів наявності такої вказівки.

Щодо твердження Відповідача-2 про не забезпечення раціонального використання бюджетних коштів, то вказане твердження не доводить законність Наказу від 09.03.2023 р., а преміювання працівників ДЮСШ здійснювалося в межах фонду заробітної плати ДЮСШ, що не спростовано Відповідачем-2.

Щодо твердження Відповідача-2 про відсутність у штатному розписі ДЮСШ відомостей про преміювання.

Наявність в штатному розписі відомостей про преміювання не передбачено законодавством, натомість питання преміювання в ДЮСШ регулюються чинним законодавством, Статутом ДЮСШ та Положенням про преміювання.

Щодо тверджень Відповідача-2 про те, що премії були виплачені за рахунок економії фонду заробітної плати у зв?язку з перебуванням частини працівників на простої, то вказане твердження не відповідає дійсності.

Щодо тверджень Відповідача-2 щодо порядку проведення службового розслідування.

Відсутність висновків Відповідачів про те, кому конкретно з працівників ДЮСШ було виплачено надмірні премії, і який розмір премій визнано надмірним, підтверджують, що під час проведення службового розслідування та під час прийняття рішення про звільнення Позивача не було забезпечено об?єктивне та неупереджене з?ясування усіх обставин прийняття наказів про преміювання, в результаті чого було прийнято незаконне рішення про звільнення Позивача.

Щодо висновку Відповідача-2 про вчинення Позивачем одноразового порушення фінансової дисципліни, а саме безпідставна та незаконна виплата премій працівникам ДЮСШ на підставі наказів від 07.11.2022 р. № 34, 07.11.2022 р. № 35, що є підставою для звільнення на підставі п. 1 ч. 1 ст. 41 КЗпП України, такий висновок є таким, що не відповідає фактичними обставинам справи:

а) Відповідачем-2 не обґрунтовано свої твердження про безпідставність та незаконність виплати премій працівникам ДЮСШ як загалом протягом 2022 року, так і на підставі Наказу № 34 від 07.11.2022 р. та № 35 від 07.11.2022 р.

б) Підстави звільнення позивача вказані в Наказі від 09.03.2023 р. неналежне керівництво фінансово-господарською діяльністю установи, що призвело до неодноразових грубих порушень фінансової дисципліни у вигляді виплати надмірного розміру премій окремим працівника ДЮСШ. Підстава: Акт проведення службового розслідування від 07.03.2023 р.

в) Відповідачем-2, на підставі Акту від 07.03.2023 р., прийнято рішення, що нараховані та виплачені розміри премії окремим працівникам ДЮСШ були завищені. При цьому в Акті від 07.03.2023 р. не вказано кому з працівників ДЮСШ та на підставі якого саме наказу Позивача було виплачено надмірний розмір премії, а наявність в Наказі формулювань «неналежне керівництво» та «неодноразові порушення» свідчить про врахування всіх наказів про преміювання при прийняття рішення про звільнення.

г) З фактичних обставин справи слідує, що прийняті Позивачем, як директором ДЮСШ, рішення про преміювання кожного з працівників ДЮСШ, за кожним із наказів, були здійсненні у відповідності до вимог законодавства, Статуту ДЮСШ та Положення про преміювання.

г) Саме на роботодавця покладається обов?язок доведення, що звільнення відбулося у відповідності до вимог законодавства. Однак, Відповідаче-1 не доведено в чому полягало, за твердженням Відповідачів, надмірне преміювання окремих працівників ДЮСШ.

21.08.2023 р. представником позивача було подано клопотання про приєднання доказів, а саме копії листа ДЮСШ від 04.08.2023 р. № 113 та Виписки від 30.12.2023 р.

28.09.2023 р. представником Позивача було надано суду письмові пояснення у справі.

28.09.2023 р. під час судового засідання судом було задоволено заяву представника Позивача про допит свідка та було допитано свідка ОСОБА_6 , старшого тренера відділу фехтування «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» який повідомив суду, що упродовж тривалого періоду часу працює тренером з фехтування в ДЮСШ, не перебуває у дружніх чи приятельських відносинах з Позивачем, а також повідомив, що упродовж 2022 року тренерів відділу фехтування преміювали за спортивні досягнення у 2022 році, зокрема команди Київської області, до складу яких входили вихованці ДЮСШ посідали призові місця на Чемпіонаті України, а в особистих змаганнях вихованці ДЮСШ також посідали високі місця, також ОСОБА_7 повідомив, що в 2022 році не отримував премій за 2021 рік, а премії в 2022 році виплачувалися за спортивні досягнення в 2022 році.

У судове засідання 29.11.2023 року позивач та представник позивача з`явилися.

Відповідачі були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, проте не забезпечили явку уповноважених представників.

Суд, заслухавши думку учасників справи, дослідивши матеріали справи та письмові докази в їх сукупності, оцінивши їх відповідно дост. 89 ЦПК України, приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

Вишнева міська територіальна громада в особі Вишневої міської ради Бучанського району Київської області є засновником «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» (ДЮСШ), що встановлено п. 1.5. Статуту.

Відповідно до п. 1.6. Статуту ДЮСШ уповноваженим органом управління є Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та Виконавчий комітет Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.

Відповідно до п. 6.1. Статуту ДЮСШ управління закладом в межах повноважень, визначеним законами та Статутом здійснюють: засновник, уповноважений орган управління, керівник закладу директор.

Відповідно до п. 6.5. Статуту ДЮСШ заклад очолює директор, що призначається на посаду (звільняється з посади) власником (засновником) або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

Наказом № 204-к від 31 жовтня 2019 року Начальника відділу освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області М. Івашко, ОСОБА_1 , старшого тренера-викладача відділення дзюдо Києво-Святошинської районної дитячо-юнацької спортивної школи, було переведено на посаду директора Києво-Святошинської районної дитячо-юнацької спортивної школи з 01 листопада 2019 року

Правонаступником Києво-Святошинської районної дитячо-юнацької спортивної школи є «Дитячо-юнацька спортивна школа Вишневої міської ради Бучанського район Київської області», що підтверджується п.1.1. та 1.2. Статуту «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського район Київської області», затвердженого Рішенням ХІІ сесії Вишневої міської ради Бучанського району Київської області VIII скликання від 23.12.2021 р. № 1-01/ХІІ8-16.

Відповідно до Наказу Директора ДЮСШ ОСОБА_1 № 08-осн. від 14.03.2022 р. «Про преміювання працівників та надання матеріальної допомоги» було премійовано:

- трьох адміністративних працівників школи за організацію чіткої роботи закладу, створення сприятливого мікроклімату в педагогічному колективі, організацію та проведення навчально-виховного процесу в школі на належному рівні;

- чотирнадцятьох тренерів-викладачів школи за посідання призових місць в оглядах та конкурсах, офіційних змаганнях різного рівня;

- чотирьох інженерно-технічних працівників ДЮСШ за сумлінне виконання службових обов?язків, добросовісне забезпечення функціонування об`єкту, за складність і напруженість у роботі;

- тринадцятьох працівників технічного персоналу за сумлінне виконання службових обов?язків, якісне забезпечення роботи закладу, утримання школи в належному санітарному стані.

Відповідно до Наказу Директора ДЮСШ ОСОБА_1 № 34-осн. від 07.11.2022 р. «Про преміювання технічного персоналу школи» було премійовано тринадцятьох працівників технічного персоналу за сумлінне виконання службових обов?язків, якісне забезпечення роботи закладу, утримання школи в належному санітарному стані, активну участь у обладнанні найпростішого укриття.

Відповідно до Наказу Директора ДЮСШ ОСОБА_1 № 35 від 07.11.2022 р. «Про преміювання тренерів-викладачів відділення фехтування» за спортивні здобутки (четверте місце команди юніорів Київської області, сформованої на базі ДЮСШ на Чемпіонаті України з фехтування на шаблях серед юніорів, третє місце в особистому заліку ОСОБА_8 ), а також за якісну підготовку команди до Чемпіонату України та високий результат показаний в змаганнях було премійовано заступника директора з навчально-виховної роботи, старшого тренера та двох тренерів з фехтування.

Відповідно до Наказу в.о. Директора ДЮСШ ОСОБА_3 № 38 від 20.12.2022 р. «Про преміювання працівників ДЮСШ» за підсумками роботи в 2022 році було премійовано тринадцятьох працівників ДЮСШ.

Розпорядженням міського голови м. Вишневе Бучанського району Київської області Іллі Дікова № 3/03-11 від 10.02.2023 р. «Про проведення службового розслідування стосовно заступника директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» ОСОБА_3 під час виконання ним обов?язків директора» на підставі доповідної записки заступника міського голови ОСОБА_9 та з метою встановлення наявності (відсутності) в діях заступника директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» ОСОБА_3 під час виконання ним обов?язків директора, за фактом встановлення надмірної премії працівникам, було утворено комісію з проведення службового розслідування стосовно заступника директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» ОСОБА_3 під час виконання ним обов?язків директора, за фактом виконання посадових обов?язків та метою встановлення наявності (відсутності) в його діях зловживань та було доручено провести службове розслідування в термін з 15 лютого до 01 березня 2023 року стосовно заступника директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» ОСОБА_3 під час виконання ним обов?язків директора, за фактом виконання посадових обов?язків та метою встановлення наявності (відсутності) в його діях зловживань.

Термін проведення службового розслідування було продовжено до 10 березня 2023 року на підставі Розпорядження міського голови м. Вишневе Бучанського району Київської області Іллі Дікова № 3/03-20 від 28.02.2023 р.

За результатом розслідування 07.03.2023 р. було складено Акт проведення службового розслідування, в якому вказано, що в ході проведення службового розслідування комісією отримано лист від 22.02.2023 р. вх. №3/01-1108 від Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області з наступними документами: пояснювальна записка начальника управління освіти Вишневої міської ради ОСОБА_4 , пояснювальна записка начальнику відділу фінансів та бухгалтерського обліку та звітності головного бухгалтера Управління освіти Вишневої міської ради ОСОБА_10 , пояснювальна записка заступника директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» ОСОБА_3 , пояснювальна записка директора ДЮСШ ОСОБА_1 , пояснювальна записка головного бухгалтера ДЮСШ ОСОБА_11 , копії наказів про преміювання працівників ДЮСШ за період з 01.01.2023 р. по 31.12.2022 р., копії розрахункових відомостей про виплати заробітних плат за період з 01.01.2022 р. по 31.12.2022 р. в розрізі кожного місяця, копії табелів обліку робочого часу за період з 01.01.2022 р. по 31.12.2022 р., копію наказу про покладання обов?язків директора ДЮСШ на ОСОБА_3 , копію річної фінансової звітності за 2022 р. (баланс (форма 1ДС)) та звіт про фінансові результати (форма 2ДС).

В акті проведення службового розслідування вказано, що метою проведення розслідування є з`ясування обставин, викладених в доповідній записці заступника міського голови ОСОБА_9 , встановлення наявності (відсутності) зловживань в діях заступника директора ДЮСШ ОСОБА_3 під час виконання ним обов?язків директора, за фактом встановлення надмірної премії окремими працівниками, а також вжиття заходів щодо недопущення в подальшому подібних випадків.

В ході службового розслідування встановлено наступне:

Згідно пояснювальної записки ОСОБА_4 від 15.02.2023 р., начальника Управління освіти, в ході збору та аналізу інформації по використанню бюджетних коштів розпорядниками третього рівня підпорядкованим Управлінню освіти, виявлені надмірні суми преміювання працівників ДЮСШ за грудень 2022 року.

Пояснювальна записка ОСОБА_10 начальника відділу фінансів і бухгалтерського обліку та звітності головного бухгалтера Управління освіти від 15.02.2022 р. містить аналогічну позицію, яка викладена в пояснювальній записці начальника Управління освіти ОСОБА_4 .

Положення про преміювання працівника ДЮСШ затверджено не в установленому порядку, оскільки відсутнє затвердження або погодження уповноваженого органу управління, Положення не містить шкалу та розміри премій, періодичність преміювання.

З відомостей нарахувань заробітної плати, які підписані головних бухгалтером ДЮСШ ОСОБА_11 за грудень 2022 р. вбачається, що за підписом головного бухгалтера ДЮСШ ОСОБА_11 та затверджених в.о. директора ДЮСШ ОСОБА_3 надмірно завищені розміри преміальних виплат окремим працівникам ДЮСШ.

В ході службового розслідування, відповідно до Відомостей нарахувань заробітної плати, які підписані головних бухгалтером ДЮСШ ОСОБА_11 та затверджені директором ДЮСШ ОСОБА_1 комісією виявлено факти, надмірного завищення розмірів преміальних виплат окремим працівникам ДЮСШ за березень та листопад місяць 2022 року.

На підставі наказів директора ДЮСШ ОСОБА_1 від 14.03.2022 р. № 08-осн. «Про преміювання працівників ДЮСШ», від 07.11.2022 р № 34-осн. «Про преміювання технічного персоналу школи», від 07.11.2022 р. № 35 «Про преміювання тренерів-викладачів відділення фехтування» було нараховано та виплачено надмірні суми премій окремим працівникам ДЮСШ за березень та листопад 2022 р.

Членами комісії було встановлено грубе порушення фінансової дисципліни директором ДЮСШ ОСОБА_1 , і було запропоновано за грубі порушення фінансової дисципліни, що спричинили неодноразові надмірні виплати премій окремим працівникам «Дитячою-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» - притягнути до дисциплінарної відповідальності директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Бучанського району Київської області» ОСОБА_1 та розглянути питання щодо його невідповідності зайнятій посаді.

Наказом № 04-04/06 від 09 березня 2023 року Начальника Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на підставі п. 1 ч. першої ст. 41 КЗпП України ОСОБА_1 з 09.03.2023 р. було звільнено з посади директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» за неналежне керівництво фінансово-господарською діяльністю установи, що призвело до неодноразових грубих порушень фінансової дисципліни у вигляді виплати надмірного розміру премій окремим працівникам ДЮСШ. Підстава: копія Акту проведення службового розслідування від 07.03.2023 р.

Підстави припинення трудового договору з ініціативи роботодавця встановлені ст.ст. 36, 40 та 41 КЗпП України.

Відповідно до п.1 ч. першої ст. 41 КЗпП України трудовий договір з ініціативи роботодавця може бути розірваний у випадку одноразового грубого порушення трудових обов`язків керівником підприємства, установи, організації всіх форм власності (філіалу, представництва, відділення та іншого відокремленого підрозділу), його заступниками, головним бухгалтером підприємства, установи, організації, його заступниками, а також службовими особами податкових та митних органів, яким присвоєно спеціальні звання, і службовими особами центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах державного фінансового контролю та контролю за цінами.

Відповідно до усталеної практики Верховного Суду застосування пункту 1 ч. першої ст. 41 КЗпП України (Постанови Верховного Суду від 16.12.2022 р. справа № 761/34905/20, від 05.09.2022 р. справа № 233/5553/18, від 09.04.2021 р. справа№ 489/3510/19, від 22.01.2022 р. справа № 607/25677/18, 17.07.2019р. справа № 461/4863/16-ц):

Важливою умовою застосування п. 1 ч. першої ст. 41 КЗпП України є звільнення керівника за порушення, яке має ознаку одноразовості;

Під разовим грубим порушенням необхідно розуміти таку протиправну поведінку, що є обмеженою в часі та вчиненою саме одноразово (одна дія або бездіяльність). Не є одноразовим грубим порушенням трудових обов?язків тривале, неналежне «керування» роботою установи, ослаблення контролю підлеглих тощо.

Рішення компетентного органу власника підприємства і наказ про звільнення повинні містити чітко сформульоване одноразове порушення, яке стало підставою для звільнення. За своїм змістом наказ про звільнення не повинен містити посилання на цілу низку (систему) порушень, за які був звільнений керівник, а лише вказувати на одноразове грубе порушення конкретних трудових обов`язків.

Звільнення на підставі п. 1 ч. першої ст. 41 КЗпП України за своєю природою є дисциплінарним, а тому воно має здійснюватися з дотриманням порядку і строків, встановлених ст.ст. 148 та 149 КЗпП України.

В Наказі про звільнення від 09.03.2023 р. підставою для звільнення вказано Акт проведення службового розслідування від 07.03.2023 р. в якому вказано, що на підставі наказів директора ДЮСШ ОСОБА_1 від 14.03.2022 р. № 08-осн. «Про преміювання працівників ДЮСШ», від 07.11.2022 р № 34-осн. «Про преміювання технічного персоналу школи», від 07.11.2022 р. № 35 «Про преміювання тренерів-викладачів відділення фехтування» було нараховано та виплачено надмірні суми премій окремим працівникам ДЮСШ за березень та листопад 2022 р.

Відповідно до ч. другої та третьої ст. 97 КЗпП України, частини першої та другої ст. 15 Закону України «Про оплату праці» форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійношляхом погодження таких норм у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами, а у разі не укладення колективного договору, шляхом погодження цих питань з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а в разі його відсутності з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективним органом.

П.п. 6.1, 6.5 та 6.7. Статуту ДЮCШ встановлено, що:

Управління закладом в межах повноважень, визначених законами та Статутом Спортивної школи, здійснюють Засновник, Уповноважений орган управління та Керівник закладу Директор.

Безпосереднє керівництво Спортивною школою здійснює директор, який призначається на посаду (звільняється з посади) засновником (власником) або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

Директор спортивної школи розробляє структуру, штатний розпис спортивної школи та подає на затвердження відповідної установи (організації) вищого рівня, контролює додержання виконавської та фінансової дисципліни;

Директор установлює в межах затвердженого фонду заробітної плати надбавки і розглядає питання щодо надання доплат, премій і матеріальної допомоги тренерам-викладачам та іншим фахівцям спортивної школи, вживає інших заходів заохочення, а також дисциплінарного впливу.

Наказом директора ДЮСШ від 06.09.2021 р. № 02-осн., погодженого з Головою профспілкового комітету ДЮСШ Максименко В.В., було затверджено Положення про преміювання працівників та надання матеріальної допомоги.

Зі змісту ч. першої ст. 51 Бюджетного кодексу України, ч. п?ятої ст. 97 КЗпП України, ч. третьої ст. 15 Закону України «Про оплату праці», п. 3 Наказу Міністерства України у справах молоді та спорту від 23.09.2005 р. №2097 «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури та спорту» слідує, що видатки на премії та інші види заохочень здійснюються в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату, затверджених для бюджетних установ у кошторисах (у межах наявних коштів на оплату заробітної плати), і такі виплати можуть здійснюватися після виконання зобов?язань щодо оплати праці.

Відповідно до п.п. 2.1., 6.11. Положення про преміювання ДЮСШ на преміювання направляються кошти за рахунок економії фонду заробітної плати, що утворюється протягом року, розмір премії кожному окремому працівнику встановлюється відповідно до особистого внеску та не має обмежень.

Штатний розпис на 2022-2023 навчальний рік «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» та розміри посадових окладів затверджено в кількості 62 штатних одиниць.

Відповідно до табелів обліку використання робочого працівників ДЮСШ, у лютому-березні 2022 року в ДЮСШ працювало 39 осіб, у жовтні-листопаді 2022 року 35 та 40 осіб відповідно, а в грудні 2022 року 35 осіб.

Відповідно до Виписки за 30.12.2022 р. на рахунку ДЮСШ за кодом 2111 обліковувалися грошові кошти в сумі 981768,22 грн.

Відповідно до п.п. 2.1.1.1. п. 2.1. Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України № 333 від 12.02.2012 р., за кодом 2111 обліковуються грошові кошти, передбачені на виплату заробітної плати.

Встановлені обставини свідчать, що станом на 30.12.2022 р. на рахунку ДЮСШ обліковувалися грошові кошти фонду заробітної плати в сумі 981768,22 грн., що свідчить про преміювання працівників ДЮСШ в межах фонду заробітної плати та про дотримання директором ДЮСШ ОСОБА_1 вимог ч. першої ст. 51 Бюджетного кодексу України, ч. п?ятої ст. 97 КЗпП України, ч. третьої ст. 15 Закону України «Про оплату праці», п. 3 Наказу Міністерства України у справах молоді та спорту від 23.09.2005 р. №2097 «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури та спорту», п.п. 2.1., 6.11. Положення про преміювання працівників ДЮСШ.

Досліджуючи зміст Наказу про звільнення від 09.03.2023 р. та Акту проведення службового розслідування від 07.03.2023 р. Судом встановлено, що вказані документи не містять чітко сформульоване одноразове грубе порушення трудових обов?язків ОСОБА_1 , натомість містять формулювання про неналежне керівництво фінансово-господарською діяльністю установи, що призвело до неодноразових грубих порушень фінансової дисципліни у вигляді виплати надмірного розміру премій окремим працівникам ДЮСШ, що не може вважатися формулюванням, яке відповідає вимогам п. 1 ч. 1 ст. 41 КЗпП України.

Окрім цього, Відповідачами не було доведено факти виплати надмірного розміру премій окремим працівника ДЮСШ, що на думку відповідачів є підставою для звільнення Позивача та про що вказано в Наказі № 04-04/06 від 09.03.2023 р. та в Акті службового розслідування від 07.03.2023 р.

Як встановлено судом нарахування премій працівникам ДЮСШ на підставі наказів № 08-осн. від 14.03.2022 р., №34-осн. від 07.11.2022 р., № 35 від 07.11.2022 р. здійснювалося на підставі п. 6.7. Статуту та Положення про преміювання в ДЮСШ. Премії нараховувались та виплачувались в межах фонду заробітної плати та за рахунок грошових коштів кошторису ДЮСШ, що відповідає вимогам частини першої статті 51 Бюджетного кодексу України, частини п?ятої статті 97 КЗпП України, частини третьої статті 15 Закону України «Про оплату праці», пункту 3 Наказу Міністерства України у справах молоді та спорту від 23.09.2005 р. №2097. Премії були нараховані на підставі Положення про преміювання в ДЮСШ з урахуванням наявних коштів, передбачених на виплату заробітної плати. При цьому законодавством, яке регулює порядок нарахування та виплату премій, а також Положенням про преміювання в ДЮСШ визначено, що конкретні розміри премій встановлюються роботодавцем та обмежуються коштами фонду заробітної плати.

Як слідує з встановлених обставин справи на підставі наказів № 08-осн. від 14.03.2022р., №34-осн. від 07.11.2022 р., № 35 від 07.11.2022 р. було премійовано 33 працівники ДЮСШ. Проте зі змісту Акту службового розслідування від 07.03.2023 р., а також зі змісту Наказу про звільнення неможливо встановити кому конкретно з працівників ДЮСШ на думку Відповідачів було нараховано та виплачено надмірні премії, тобто премії в розмірі, що перевищує дозволений розмір премії, а також неможливо встановити на яку величину нараховані та виплачені премії, на думку Відповідачів, перевищують дозволений розмір премій.

Ч.1та 2ст.148КЗпП Українивстановлено,що дисциплінарнестягнення застосовуєтьсяроботодавцем безпосередньоза виявленнямпроступку,але непізніше одногомісяця здня йоговиявлення,не рахуючичасу звільненняпрацівника відроботи узв`язкуз тимчасовоюнепрацездатністю абоперебування йогоу відпустці. Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.

Ст.149КЗпП Українивстановлено порядокзастосування дисциплінарногостягнення:До застосуваннядисциплінарного стягненняроботодавець повинензажадати відпорушника трудовоїдисципліни письмовіпояснення. Закожне порушеннятрудової дисципліниможе бутизастосовано лишеодне дисциплінарнестягнення. Приобранні видустягнення роботодавецьповинен враховуватиступінь тяжкостівчиненого проступкуі заподіянуним шкоду,обставини,за якихвчинено проступок,і попереднюроботу працівника. Стягнення оголошується в наказі (розпорядженні) і повідомляється працівникові під розписку.

Порядок проведення службових розслідувань, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2020 р. № 950.

П. 1 вказаного Порядку встановлено, що відповідно до цього Порядку стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України Про запобігання корупції (далі - Закон) прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, може бути проведено службове розслідування.

Відповідно до п. 8 Порядку у разі прийняття рішення щодо притягнення особи, стосовно якої проведено службове розслідування, до відповідальності комісія пропонує вид дисциплінарного стягнення, передбаченого законодавством. Під час визначення виду дисциплінарного стягнення члени комісії повинні враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу особи, стосовно якої проведено службове розслідування.

Відповідно до п. 9 Порядку Акт службового розслідування підписується членами комісії та подається на розгляд керівника органу в одному примірнику.

Відповідно до п. 10 Порядку за результатами розгляду акта службового розслідування керівник органу приймає у десятиденний строк з дати його надходження відповідне рішення, з яким ознайомлюється особа, стосовно якої проводилося службове розслідування. За результатами службового розслідування особа, стосовно якої проведено службове розслідування, може бути притягнута до відповідальності згідно із законодавством.

Зі змісту наведених норм Порядку слідує, що службове розслідування проводиться у відношенні конкретної особи, яка для цілей Закону України Про запобігання корупції прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за наявності підстав для дисциплінарної відповідальності комісія пропонує вид дисциплінарного стягнення, а рішення за результатом розгляду акту приймається керівником органу, який призначив службове розслідування і таке рішення приймається щодо особи, стосовно якої було проведено службове розслідування.

Як встановлено судом та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, службове розслідування стосовно ОСОБА_1 не проводилося. Натомість, на підставі Розпорядження міського голови м. Вишневе Бучанського району Київської області Іллі Дікова № 3/03-11 від 10.02.2023 р. службове розслідування було проведено у відношенні ОСОБА_3 , виконуючого обов?язки директора ДЮСШ.

Окрім того, в порушення вимог Порядку проведення службових розслідувань членами комісії не було запропоновано вид дисциплінарного стягнення, який пропонувалося застосувати до ОСОБА_1 , в Акті проведення службового розслідування відсутні відомості про врахування ступеня тяжкості вчиненого проступку і заподіяну шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу особи, стосовно якої проведено службове розслідування, а рішення за результатом розгляду Акту проведення службового розслідування приймав начальник Управління освіти, а не міський голова м. Вишневе, який призначив службове розслідування.

Окрім цього, Відповідачами не надано докази, зі змісту яких можливо було б встановити, що при обранні такого виду дисциплінарного стягнення як звільнення Позивача Управлінням освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області було враховано ступінь тяжкості вчиненого проступку, заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок і попередню роботу Позивача.

Відповідачами також не надано докази витребування від Позивача пояснень щодо усіх порушень, вказаних в Акті проведення службового розслідування, зокрема Управлінням освіти не вимагалися від Позивача пояснення щодо Наказу № 34 від 07.11.2022 р. та Наказу № 35 від 07.11.2022 р. При цьому, як стверджували Відповідачі, Наказ №34 від 07.11.2022 р. та Наказ № 35 від 07.11.2022 р. є доказами одноразового грубого порушенням трудових обов?язків Позивачем.

Судом відповіднодо доказів,наявних вматеріалах справи,встановлено обставинипопередньої роботипозивача напосаді директораДЮСШ,які свідчатьпро належневиконання посадовихобов?язків,зокрема,це підтверджуютьфакти неодноразовогопреміювання ОСОБА_1 упродовж 2022року,в томучислі післявидачі нимнаказів пропреміювання вберезні талистопаді 2022року,що підтверджується наказами Начальника Управління освіти: від 01.03.2022 року про преміювання працівників та встановлення надбавки за високі досягнення у роботі за лютий 2022 року, від 25.03.2022 року про преміювання працівників та встановлення надбавки за високі досягнення у роботі за квітень 2022 року, від 14.12.2022 року про надання винагороди керівникам закладів освіти Вишневої міської територіальної громади.

Управління освіти стверджує, що виплата премій працівникам ДЮСШ на підставі наказів №34-осн. від 07.11.2022 р., № 35 від 07.11.2022 р. є умовою для звільнення на підставі п. 1 ч. першої ст.41 КЗпП України. Але такою умовою могло бути одноразове грубе порушення трудових обов?язків. При цьому не є одноразовим грубим порушенням трудових обов?язків неналежне «керування» роботою установи, а також «неналежне керівництвофінансово-господарськоюдіяльністю установи,що призвелодо неодноразовихгрубих порушеньфінансової дисципліни».

Наведені обставини в сукупності з обставинами про дотримання вимог законодавства під час нарахування та виплати премій на підставі наказів № 08-осн. від 14.03.2022 р., №34-осн. від 07.11.2022 р., № 35 від 07.11.2022 р. свідчать про недоведеність відповідачами порушення фінансової дисципліни і неналежного керівництва Позивачем фінансово-господарською діяльністю ДЮСШ, про недоведеність фактів виплати надмірних розмірів премій окремим працівникам ДЮСШ, а також про недоведеність вчинення ОСОБА_1 як директором ДЮСШ одноразового грубого порушення трудових обов?язків.

З наведеногослідує,що Позивачабуло звільненобез законноїпідстави,оскільки вінне вчиняводноразове грубепорушення трудовихобов?язків,а процедуразвільнення невідповідала вимогамзаконодавства.

Відповідно до ч. 1. ст. 235 КЗпП України у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу, у тому числі у зв`язку з повідомленням про порушення вимогЗакону України"Про запобігання корупції" іншою особою, працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір.

Ч. 2 ст. КЗпП України встановлено, що при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року, не з вини працівника, орган, який розглядає трудовий спір, виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу.

Оскільки суд приходить до висновку про наявність підстав для визнання незаконним Наказу про звільнення Позивача та поновлення Позивача на посаді директора ДЮСШ з 09.03.2023 р.. то підлягає задоволенню позовна вимога про стягнення з ДЮСШ середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 09.03.2023 р. по 29.11.2023 р, розмір якого, з урахуванням відомостей про заробітну плату Позивача, становить 133342,88 грн. (сто тридцять три тисячі триста сорок дві грн. 88 коп.).

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог, тому суд, задовольняючи позов, стягує з відповідача Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на користь держави судовий збір у розмірі 3480,63 грн..

На підставі вищевикладеного, на підставі ст. ст. 5-1, 41-1, 235 КЗпП України, ст. ст. 2,12,13,76-81,141,259,263-265 Цивільного процесуального кодексу України, суд, -

У Х В А Л И В :

Позов ОСОБА_1 до Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, «Дитячо-юнацької спортивної школи, Бучанського району, Київської області» про визнання незаконним та скасування наказу про звільнення, поновлення на раніше займаній посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу- задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати Наказ №04-04/06 від 09 березня 2023 року Начальника Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області про звільнення ОСОБА_1 з 09.03.2023 р. з посади директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області».

Поновити ОСОБА_1 на посаді Директора «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області з 09 березня 2023 року.

Стягнути з «Дитячо-юнацької спортивної школи Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 09 березня 2023 року по 29 листопада 2023 року у розмірі 133342, 88 грн. (сто тридцять три тисячі триста сорок дві грн. 88 коп.).

Стягнути з Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на користь держави судовий збір у розмірі 3480,63 грн. (три тисячі чотириста вісімдесят грн. 63 коп.).

Відповідно до ст.430 ЦПК України допустити негайне виконання судового рішення в частині поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в межах суми платежу за один місяць.

Інформація про учасників справи.

Позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 .

Відповідач 1: Вишнева міська рада Бучанського району Київської області, код ЄДРПОУ 04054628, адреса: вул.Святошинська, буд. 29, м.Вишневе, Бучанський район, Київська область.

Відповідач 2: Управління освіти Вишневої міської ради Бучанського району, Київської області, код ЄДРПОУ 44039000, адреса: вул.Святошинська, буд. 29, м.Вишневе, Бучанський район, Київська область.

Відповідач 3: «Дитячо-юнацька спортивна школа, Бучанського району Київської області», код ЄДРПОУ 25667283, вул.Машинобудівників, 3-А, м.Вишневе, Бучанський район, Київська область.

Повний текст рішення суду виготовлено 19.12.2023.

Суддя Тетяна ДУБАС

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення29.11.2023
Оприлюднено22.12.2023
Номер документу115803346
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них у зв’язку зі звільненням за вчинення дисциплінарного проступку

Судовий реєстр по справі —369/5049/23

Рішення від 29.11.2023

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Дубас Т. В.

Рішення від 29.11.2023

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Дубас Т. В.

Ухвала від 23.11.2023

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Дубас Т. В.

Постанова від 20.11.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Лапчевська Олена Федорівна

Ухвала від 04.09.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Лапчевська Олена Федорівна

Ухвала від 04.09.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Лапчевська Олена Федорівна

Ухвала від 19.06.2023

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Дубас Т. В.

Ухвала від 24.05.2023

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Дубас Т. В.

Ухвала від 24.05.2023

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Дубас Т. В.

Ухвала від 13.04.2023

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Дубас Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні