Справа № 297/3227/23
УХВАЛА
про закриття підготовчого провадження
та призначення справи до судового розгляду
13 грудня 2023 року м. Берегове
Берегівський районнийсуд Закарпатськоїобластів особі: головуючогосудді Гал Л. Л.,за участю секретаря Адамчо К.С., розглянувши в підготовчому засіданні цивільну справу за позовом керівника Берегівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Берегівської міської ради Закарпатської області до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою,
встановив:
Керівник Берегівської окружної прокуратури, м. Берегове, вул. Сечені, 15, в інтересах держави в особі Берегівської міської ради Закарпатської області, яке знаходиться за адресою м. Берегове, вул. Б.Хмельницького, 7, код ЄДРПОУ: 04053683, звернувся із позовною заявою до ОСОБА_1 , мешканки АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , про стягнення безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою у розмірі 141266,98 гривень.
Позов мотиваний тим, що 07.06.2017 року ОСОБА_1 на підставі свідоцтва про право на спадщину набула право власності на будівельний комплекс площею 2765,7 кв. м., що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 . В подальшому, 03.08.2021 року згідно акту приймання-передачі, ОСОБА_1 передала дану нерухомість у власність ТОВ «Вюсс-Велз» як внесок до статутного капіталу товариства. Вказане нерухоме майно розташоване на земельній ділянці з кадастровим номером 2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га, яка сформована та зареєстрована в Державному земельному кадастрі 23.12.2020, що підтверджується інформацією із ДЗК та земельна ділянка належить на праві комунальної власності Берегівській міській раді. Водночас, з часу набуття права власності на нерухоме майно до 03.08.2021 року ОСОБА_1 здійснювала користування земельною ділянкою з кадастровимномером 2110200000:01:047:0041площею 1,6537га безправовстановлюючих документівта несплачувала орендуплату закористування такоюдо місцевогобюджету. На лист Берегівської міської ради за № 03-07/447 від 12.07.2023 про необхідність оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, кадастровий номер 2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га ОСОБА_1 жодним чином не відреагувала, договір оренди земельної ділянки з її власником не уклала.
Прокурор вказує на те, що змістом ст.ст. 120, 125, 126 ЗК України, ст. 377 ЦК України, виникнення права власності на будинок, будівлю, споруду не є підставою для виникнення права оренди земельної ділянки, на якій вони розміщені і яка не була відведена в оренду попередньому власнику. Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права.
У той же час, ОСОБА_1 набувши право власності на нерухоме майно по АДРЕСА_2 , упродовж тривалого часу не оформляла правовідносини щодо користування земельною ділянкою площею 1,6537 га, на якій розташований належний їй об`єкт нерухомості.
Відповідно до положень ст. 83 ЗК України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності. В силу ст. 206 ЗК України, використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону. Плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України).
ОСОБА_1 не є власником або постійним землекористувачем спірної земельної ділянки з кадастровим номером2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га, а тому не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, при цьому, єдиною можливою формою здійснення плати за землю для неї як землекористувача є орендна плата (підпункт 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 ПК України).
У разі надання земельної ділянки в оренду укладається договір оренди земельної ділянки, яким за положенням ч.1 ст. 21 Закону України «Про оренду землі» визначається орендна плата за землю як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями пункту 288.5.1 статті 288 ПК України (аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду від 10.09.2018 по справі № 920/739/17).
Відтак, у період часу з 01.01.2021 до 03.08.2021 ОСОБА_1 фактично користувалася земельною ділянкою з кадастровим номером 2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га за відсутності укладеного договору оренди, орендну плату за землю не сплачувала, у зв`язку з чим місцевий бюджет Берегівської міської ради недоотримав кошти у вигляді орендної плати за використання даної земельної ділянки, чим заподіяно значну шкоду інтересам територіальної громади.
Окрім того, оскільки на земельній ділянці розміщене майно, що перебувало у власності ОСОБА_1 , міська рада позбавлена можливості вільно розпоряджатися вказаною земельною ділянкою з метою отримання доходу у вигляді орендної плати та наповнення місцевого бюджету.
Враховуючи викладене, ОСОБА_1 без достатньої правової підстави, знаючи про необхідність укладення договору та сплати орендної плати, за рахунок позивача зберегла у себе майно (кошти) у вигляді орендної плати, які повинна була сплатити за користування земельною ділянкою з кадастровим номером2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га за період з 01.01.2021 року до 03.08.2021 року.
Згідно інформації управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області витяг про нормативно грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 2110200000:01:047:0041 за 2021 рік не формувався та встановлено, що середня базова вартість одного метра квадратного земель населеного земель м. Берегове, із застосування значення зонального коефіцієнта Км2-1,08; сукупного коефіцієнта Км3 - 0,8965; коефіцієнта КФ-1,2; коефіцієнта індексації 1,519 за 2021 становить 290,32 грн. З урахуванням наведених числових показників нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки за 2021 рік склала 4798366,47 грн. (290,32 х 16527). Рішенням Берегівської міської ради №88 від 10.02.2016 затверджено розміри річних орендних ставок за використання земель населеного пункту міста Берегове Закарпатської області. А саме, згідно додатку до рішення встановлено, що розмір орендних ставок за використання земель для розміщеннята експлуатаціїосновних,підсобних ідопоміжних будівельта спорудпідприємств переробної,машинобудівної таіншої промисловості складає5%від нормативноїгрошової оцінкиземельної ділянки. Також,рішенням Берегівськоїміської радивід 28.04.2021затверджено Порядокдобровільного відшкодуваннябезпідставно збереженихкоштів завикористання земелькомунальної власностіна територіїБерегівської міськоїтериторіальної громадиз порушеннямвимог законодавства. Зокрема, вказаним порядком передбачено, що самоврядний контроль за використанням земель комунальної форми власності територіальної громади м. Берегове здійснює виконавчий орган Берегівської міської ради в особі Управління земельних відносин Берегівської міської ради. У межах здійснення заходів самоврядного контролю за використанням земель комунальної форми власності м. Берегове здійснює обстеження будь-яких земельних ділянок комунальної власності на території Берегівської міської територіальної громади, здійснює фото- та відеозйомку земельної ділянки, застосовує технічні засоби фіксування фактів порушення вимог земельного законодавства та інтересів Берегівської міської територіальної громади, складає довідку за результатами обстеження таких земельних ділянок. Розрахунок безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати здійснюється Комісією «Для розрахунку безпідставно збережених коштів за використання земельних ділянок комунальної форми власності на території Берегівської міської територіальної громади з порушенням вимог законодавства України» за фактичний період використання землекористувачем земельної ділянки (з моменту набуття права власності на нерухоме майно до моменту оформлення власником цього майна права оренди або власності земельної ділянки, на якій розташоване це майно, з урахуванням строків давності). Сума відшкодування має бути зменшена на розмір внесених землекористувачем платежів за використання землі у вигляді земельного податку (за наявності).(п.п. 5.3, 5.4, 5.5 Порядку).
Отже, саме управління земельних відносин Берегівської міської ради уповноважений, за результатами вжитих заходів самоврядного контролю, здійснити розрахунок безпідставно збережених коштів в розмірі орендної плати за користування земельними ділянками без правовстановлюючих документів.
Зазначені величини (нормативна грошова оцінка земельної ділянки в розмірі 4798366,47 грн. та відсоткова ставка орендної плати в розмірі 5%) використані Берегівською міською радою для розрахунку суми безпідставно збережених ОСОБА_1 грошових коштів, які підлягають сплаті якби фактичним користувачем було укладено договір оренди земельної ділянки з органом місцевого самоврядування.
Відповідно до розрахунку безпідставно збережених ОСОБА_1 грошових коштів за користування земельною ділянкою, що наведений в додатку до листа Берегівської міської ради № 2339/03-17 від 07.08.2023, ОСОБА_1 за період з 01.01.2021до 03.08.2021 не сплатила до місцевого бюджету грошові кошти у вигляді орендної плати в розмірі 141266,98 грн.
Згідно з ч. 1 ст. 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. З аналізу змісту норм ст.ст.1212-1214Цивільного кодексуУкраїни випливає, що зобов`язання з набуття, збереження майна без достатньої правової підстави (кондикційне зобов`язання) виникає за одночасної наявності трьох умов: 1) відбувається набуття чи збереження майна; 2) правові підстави для набуття чи збереження майна відсутні; 3) набуття чи збереження здійснюється за рахунок іншої особи.
Тобто, до моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними.
З огляду на викладене, відповідач ОСОБА_1 як фактичний користувач земельної ділянки, що без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки (Берегівської міської ради) зберегла у себе кошти, які мала заплатити за користування нею, зобов`язана повернути ці кошти власнику земельної ділянки Берегівській міській раді на підставі ст.1212 ЦК України.
Наведене відповідає правовій позиції, викладеній у постановах Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі № 905/1680/20, від 04.12.2019 року у справі № 917/1739/17, від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17, Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 14.02.2022 у справі №646/473/19, Касаційного господарського суду від 05.08.2022 №922/2060/20.
Ухвалою Берегівського районного суду від 20.09.2023 року відкрито провадження у справі та справу призначено до підготовчого засідання за правилами загального позовного провадження в приміщенні Берегівського районного суду Закарпатської області на 18.10. 2023 року на 09:00 годин (а.с. 49-50).
18.10.2023 року підготовче засідання було відкладено на 08.11.2023 року у зв`язку з тим, що відповідач ОСОБА_1 копію позовної заяви з додатками отримала лише 16.10.2023 року та нею було подано письмове клопотання про відкладення розгляду справи (а.с. 54,60).
03.11.2023 року відповідачкою ОСОБА_1 був поданий відзив на позовну заяву, згідно якого остання заперечила проти позову та зазначила, що 03.08.2021року їй, ОСОБА_1 ,було переданоТОВ "ВюссВелз"на підставіакту приймання-передачінерухомого майнасерія таномер 1247/1248комплекс будівель(реєстраційнийномер 1270936621102)площею 2765,7квв.м.,що знаходитьсяза адресою: АДРЕСА_2 .Вказане нерухомемайно розташованена земельнійділянці зкадастровим номером2110200000:01:047:0041площею 1,6537га. 04.11.2022 року рішенням Берегівсьокої міської ради №1706 затверджено проекти землеустрою щодо відведення двох земельних ділянок площами 1,6537 га (кадастровий номер 2110200000:01:047:0041) та 0,2000га (кадастровий номер 2110200000:01:047:0040) за адресою: АДРЕСА_2 та передачу вказаних земельних ділянок ТОВ "ВЮСС ВЕЛЗ" у користування на умовах оренди.
У періодз 01.01.2021року по30.07.2022року заземельну ділянкупл.1,6537га,кадастровий номер2110200000:01:047:0041по АДРЕСА_2 сплатане сплачувалася,так якземельна ділянкане буласформована згідноз вимогчастин 1,3,4,9ст.79-1Земельного кодексуУкраїни увизначенні земельноїділянки якоб`єкта цивільнихправ.Правових підставдля нарахуванняБерегівською міськоюрадою тастягнення з ОСОБА_1 безпідставно збереженихкоштів згідноч.1та ч.2ст.212Цивільного кодексуУкраїни уперіод з01.01.2021року по30.07.2021року -не було.Вищенаведене підтверджуєтьсяпозивачем увідповіді назапит Берегівськоїокружної прокуратуривід 08.06.2023року за№1654/03-17,копія якоїдолучена позивачемдо позовноїзаяви.Формування земельнихділянок (крімвипадків,визначених участинах шостій-сьомій цієїстатті)здійснюється запроектами землеустроющодо відведенняземельних ділянок.(ПостановаКГС ВСвід 14.02.2019N922/1019/18).Щодо твердженняпозивача проте,що вона, ОСОБА_1 ,жодним чиномне відреагувалана листБерегівської міськоїради за№03-07/447від 12.07.2023року невідповідає дійсності,оскільки відповідачне отримувавданого листа,а квитанціяпоштового відправленняне являєтьсяналежним доказом,оскільки немає копіїконверту зданим номеромпоштового відправленнята описувкладення доданого листа,який бивказав якийсаме документбуло відправленопозивачем наадресу відповідача.Крім того,додана квитанціяпозивачем повідстеженню трекінгуУкрпошти вказує,що данийлист буловручено 08.08.2023року,при цьомукомісія згіднонаданого листапозивачем малавідбутись 21.07.2023року.Після тогояк відпровідачотримав увласність комплексбудівель напідставі свідоцтвапро правона спадщинуз метоюреалізації праваоформити земельнуділянку підсвоєю нерухомістюу тимчасовекористування (оренду)усно звернуласядо Берегівськоїміської радиз відповіднимклопотанням пронадання дозволуна розробленнядокументації ізземлеустрою щодовідведення земельноїділянки.Однак отрималавідмову відУправління земельнихвідносин Берегівськоїміської радиоскільки даназемельна ділянкане буласформована згідноз вимогчастин 1,3,4,9ст.79-1Земельного кодексуУкраїни увизначенні земельноїділянки якоб`єкта цивільнихправ.Тобто,відповідачу фактичновідмовлено вдії щодонеобхідності укладеннядоговору тасплати орендноїплати,оскільки власникземельної ділянкизапевнив утому,що підставитакої немає.Для вирішенняспору щодофактичного користуванняземельною ділянкоюбез правовстановлюючихдокументів табез державноїреєстрації правна неївстановленню підлягаютьобставини,зокрема,чи єземельна ділянка,за фактичнекористування якоюпрокурор проситьстягнути безпідставнозбережені кошти,сформованим об`єктомцивільних правпротягом усьогоперіоду,зазначеного упозові.Щодо наданого позивачем розрахунку безпідставно збережених нею грошових коштів за користування земельною ділянкою у вигляді довідки про встановлення факту неправомірного використання земельної ділянки комунальної форми власності на території Берегівської міської територіальної громади з порушенням вимог законодавства, відповідачка зазначила, що з неї неможливо встановити коли ця довідка була сформована та зареєстрована Берегівською міською радою.
Крім того позивач стверджує, що згідно інформації управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області витяг про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 2110200000:01:047:0041 за 2021 рік неформувався.Тобто відсутній витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку за 2021 рік.
Відповідачка зазначає, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, який сформований в режимі «реального часу», тобто на час звернення заявника, за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі актуальних відомостей про земельну ділянку, внесених до Державного земельного кадастру, є належним та допустимим доказом, що підтверджує дані про нормативну грошову оцінку землі. (Постанова КГС ВС від 16 березня 2021 року у справі N 924/730/20).
Тобто судповинен перевіритирозрахунок розмірубезпідставно збереженихкоштів,дослідивши витягиіз технічноїдокументації пронормативну грошовуоцінку,надані Головнимуправлінням Держгеокадаструобласті,та іншінаявні усправі доказив їхсукупності.Отже ОСОБА_1 ставши власникомкомплексу будівельне отримувалавід попередньоговласника комплексубудівель правокористування земельноюділянкою закадастровим номером2110200000:01:047:0041,оскільки даназемельна ділянкане буласформована якоб`єкт цивільнихправ,та немаєпідстав длянарахування безпідставнозбережених коштівдля користуванняземельною ділянкою.При цьому для визначення розміру орендної плати використовується нормативно-грошова оцінка земельної ділянки (п. 289.1 ПКУ). А це свідчить про те, що земельна ділянка має бути відведена в натурі, їй присвоюється кадастровий номер та видається Витяг з державного земельного кадастру (постанова Великої палати ВС від 23.05.2018 р. справа №629/4628/16-ц).Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Тобто для отримання відшкодування (понесені збитки) органами місцевої влади земельна ділянка має існувати як об`єкт цивільного права. Якщо ж сама земельна ділянка не сформована в натурі, дані про неї не внесені до Державного земельного кадастру, то жодних претензій до власника нерухомості (будівлі) місцева влада не може пред`являти. ВС упостанові від11.09.2019р.справа№922/393/18 (а.с. 66-70).
Крім того, 03.11.2023 року відповідачкою ОСОБА_1 було подано клопотання про витребування доказів, зокрема просила витребувати у Берегівської окружної прокуратури документально підтверджені відомості про технічну документацію на земельну ділянку за кадастровим номером 2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га, виготовлену компетентним органом для оформлення договору оренди, довідку із Державного земельного кадастру або витяг із Державного земельного кадастру на земельну ділянку за кадастровим номером 2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га. Клопотання мотивоване тим, що отримати відомості про технічну документацію на обґрунтування нормативної грошової оцінки відповідачка не в змозі через відсутність відповідних владних повноважень, якими наділений, зокрема, суд (а.с. 64-65).
08.11.2023 року підготовче засідання було відкладено на 04.12.2023 року за клопотанням прокурора, який бажав підготувати заперечення на відзив з викладенням своєї позиції (а.с. 80,81
04.12.2023року прокуроромподано заперечення наклопотання ОСОБА_1 про витребуваннядоказів,в якомузазначає,що відповідачкою ОСОБА_1 всупереч вимогам пунктів 3, 4 частини 2 статті 84 ЦПК України не надано доказів звернення із відповідним запитом щодо надання документів до позивача та не наведено які заходи вжила відповідач щодо отримання даних документів і причин неможливості отримати цей доказ самостійно, а також не наведено підстави вважати, що технічна документація на оспорювану земельну ділянку знаходяться у Берегівській окружній прокуратурі. Таким чином, подане відповідачем клопотання про витребування в позивача доказів не відповідає пунктам 3, 4 частини 2 статті 84 ЦПК України. Разом з тим, при поданні позовної заяви та відповіді на відзив ОСОБА_1 , прокуратурою долучено довідку уповноваженого органу, а саме управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області про розрахунок нормативно-грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га (а.с. 83-85).
Крім того, 04.12.2023 року прокурором була подана відповідь на відзив ОСОБА_1 , згідно якої твердження того, що ОСОБА_1 у період з 01.01.2021 по 03.08.2021 не сплачувалась оренда плата за землю, оскільки земельна ділянка не була сформована згідно ч. 1,3, 4,9 ст. 79-1 ЗК України як об`єкт цивільних відносин, тому підстав для стягнення з ОСОБА_1 безпідставно збережених коштів не було є безпідставним з наступних підстав.
Згідно із частинами 1- 4 статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Так, земельна ділянка з кадастровим номером 2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га сформована та зареєстрована в Державному земельному кадастрі 23.12.2020, що підтверджується інформацією із ДЗК.
Нездійснення державної реєстрації речового права на сформовану земельну ділянку за органом місцевого самоврядування у відповідності до положень статті 79-1 Земельного кодексу України не є підставою для звільнення набувача права власності на будівлю або споруду від обов`язку сплачувати за фактичне користування земельною ділянкою комунальної власності, на якій розташований такий об`єкт нерухомості".
Такий висновок виклав Верховний Суд від 05.08.2022 у постанові у справі № 922/2060/20.
Зазначення відповідачем, що нарахування безпідставно збережених коштів має здійснюватися виключно на підставі витягу про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки є безпідставним.
Відповідно до пунктів 289.1, 289.2 статті 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за певною формулою.
Згідно з положеннями частини 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру.
Відповідно до п. 4 Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.
Згідно пункті 162 Порядку № 1051 визначено відомості, які можуть бути надані державними кадастровими реєстраторами у формі: 1) витягу з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру; 2) довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), за формою згідно з додатком 41; 3) викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану); 4) копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру. Витяги, довідки, викопіювання та копії документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру, в паперовій та електронній формі відповідно до Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" мають однакову юридичну силу.
Зважаючи на викладене, як положення ПК України, так і законодавство про оцінку земель визнають належними доказами на обґрунтування оцінки землі довідку, витяг із Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка є об`єктом плати за землю, та технічну документацію на земельну ділянку, виготовлену компетентним органом.
З оглядуна те,що земельнезаконодавство іПК Українине обмежуютьможливості поданнядоказів щодонормативної грошовоїоцінки земельноїділянки державної(комунальної)власності дляцілей сплатиорендної плативиключно витягоміз Державногоземельного кадастру,належними доказамина обґрунтування нормативної грошової оцінки земельної ділянки можуть бути: технічна документація на спірну земельну ділянку, виготовлена компетентним органом для оформлення договору оренди, довідка із Державного земельного кадастру, витяг із Державного земельного кадастру.
Такий висновок виклав Верховний Суд від 05.08.2022 у постанові у справі № 922/2060/20 (а.с. 88-91).
Підготовче судове засідання 04.12.2023 року було відкладено за клопотанням прокурора на 13.12.2023 року (а.с. 96-98)
Прокурор Міндак В.В. в підготовче засідання не з`явився, ним була подана заява, згідно якої просив провести підготовче судове засідання без його участі, позовні вимоги підтримав в повному обсязі (а.с. 101).
Представник Берегівської міської ради в підготовче засідання не з`явився, 17.10.2023 року представником Берегівської міської ради був поданий лист, в якому просив справу розглядати без участі представника міської ради (а.с. 56).
Відповідачка ОСОБА_1 в підготовче засідання не з`явилася, 12.12.2023 року відповідачкою було подано клопотання, згідно якого просила відкласти розгляд справи у зв`язку з тим, що вона виїхала за межі України за сімейними обставинами (а.с. 99).
Оскільки це вже четверте підготовче засідання у даній справі, у відповідності до ст. 198 ЦПК України підстав для задоволення клопотання відповідачки про його відкладення немає.
Перевіривши матеріали справи, суд приходить до наступного.
Підстави для залишення позовної заяви без розгляду, закриття провадження в справі судом не встановлені.
Щодо клопотання відповідачки ОСОБА_1 про витребування доказів слід зазначити наступне.
Згідно ч. 1 ст. 84 ЦПК України учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений у частинах другій та третій статті 83 цього Кодексу.
Так, відповідачка ОСОБА_1 просить у своєму клопотанні витребувати у Берегівської окружної прокуратури документально підтверджені відомості про технічну документацію на земельну ділянку за кадастровим номером 2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га, виготовлену компетентним органом для оформлення договору оренди, довідку із Державного земельного кадастру або витяг із Державного земельного кадастру на земельну ділянку за кадастровим номером 2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га.
Частиною 2 ст. 84 ЦПК України передбачено, що у клопотанні про витребуваннядоказів повиннобути зазначено: якийдоказ витребовується; обставини,які можепідтвердити цейдоказ,або аргументи,які вінможе спростувати; підстави,з якихвипливає,що цейдоказ маєвідповідна особа; вжиті особою, яка подає клопотання, заходи для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.
Так, відповідачкою ОСОБА_1 не зазначено у клопотанні підстави, з яких випливає, що доказ, який вона просить витребувати знаходиться у Берегівській окружній прокуратурі, а також не зазначено вжиті нею заходи для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу. Зокрема нею не вказано чи зверталася вона до Берегівської окружної прокуратури з метою отримання вказаних доказів.
Крім того у матеріалах справи містяться дві довідки управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області про розрахунок нормативно-грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером2110200000:01:047:0041 площею 1,6537 га (а.с. 38, 92).
Таким чином, суд вважає, що у задоволенні клопотання відповідачки ОСОБА_1 про витребування доказів, слід відмовити.
Суд встановлює наступний порядок з`ясування обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень: заслуховування вступного слова учасників справи, в разі їх явки в судове засідання, дослідження поданих ними доказів, відзиву відповідача, відповіді прокурора на відзив.
Суд, здійснив необхідні дії для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті приходить до висновку, що справа підлягає призначенню до судового розгляду.
Керуючись ст. ст. 197-200 ЦПК України,
ухвалив:
В задоволенні клопотання відповідачки ОСОБА_1 про витребування доказів по цивільній справі за позовом керівника Берегівської окружноїпрокуратури вінтересах державив особіБерегівської міськоїради Закарпатськоїобласті до ОСОБА_1 про стягненнябезпідставно збереженихкоштів закористування земельноюділянкою відмовити.
Закрити підготовче засідання та призначити справу за позовом керівника Берегівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Берегівської міської ради Закарпатської області до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою, до розгляду по суті на 11:00 годин 01 лютого 2024 року в залі судових засідань в приміщенні Берегівського районного суду Закарпатської області за адресою м. Берегове, вул. Бетлена, 3.
Про час, дату та місце судових засідань з розгляду справи по суті повідомити учасників справи.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи, що розглядається на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://court.gov.ua/fair/sud0701/.
Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Лайош ГАЛ
Суд | Берегівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2023 |
Оприлюднено | 25.12.2023 |
Номер документу | 115841391 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Берегівський районний суд Закарпатської області
ГАЛ Л. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні