Постанова
від 28.12.2023 по справі 553/1570/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Справа № 553/1570/23

Провадження № 3/553/2198/2023

П О С Т А Н О В А

Іменем України

28.12.2023м. Полтава

Суддя Ленінського районного суду міста Полтави Грошова Н.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Полтавської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Польщі, місце роботи: фемер, Перемишль Польща, проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

-за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України,

в с т а н о в и в :

До Ленінського районного суду м. Полтави 05.12.2023 вдесяте надійшов протокол № 0006/80600/23 від 16.03.2023 про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні громадянина Польщі ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Вказана справа про порушення митних правил надійшла до суду вдесяте, після повернення адміністративної справи до Полтавської митниці Державної митної служби України для проведення додаткової перевірки відповідно до постанови судді Ленінського районного суду м. Полтави Москаленко В.В. від 21.06.2023, судді Ленінського районного суду м. Полтави Ткачука Ю.А. від 12.07.2023, судді Ленінського районного суду м. Полтави Грошової Н.М. від 14.09.2023, судді Ленінського районного суду м. Полтави Крючко Н.І. від 02.10.2023, судді Ленінського районного суду м. Полтави Грошової Н.М. від 20.10.2023, судді Ленінського районного суду м. Полтави Тимчука Р.І. від 07.11.2023, судді Ленінського районного суду м. Полтави Крючко Н.І. від 14.11.2023, судді Ленінського районного суду м. Полтави Ткачука Ю.А. від 21.11.2023, судді Ленінського районного суду м. Полтави Грошової Н.М. від 29.11.2023.

Згідно із вказаним протоколом № 0006/80600/23 від 16.03.2023 про порушення митних правил, вбачається, що Полтавською митницею здійснювалася перевірка законності ввезення на митну територію України транспортних засобів як гуманітарної допомоги із звільненням від сплати обов`язкових митних платежів, зокрема автомобіля FORD RANGER, кузов № НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 . В ході проведення перевірки було встановлено, що зазначений автомобіль задекларований та ввезений на митну територію України 29.10.2022 громадянином Польщі ОСОБА_2 через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного посту Мостиська Львівської митниці як гуманітарна допомога. Згідно листа Львівської митниці від 09.01.2023 № 7.4-4/20-01/7/571 як підставу для ввезення на митну територію України автомобіля FORD RANGER, кузов № НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 громадяном OPALA RYSZARD надано наступні документи: декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 29.10.2022, де в розділі 6 «Отримувач» вказано «ГО «Лохвицьке земляцтво» код 35665848» та в розділі 9 «Вид допомоги» заначено інформацію по транспортному засобу: FORD RANGER, кузов № НОМЕР_1 ; лист ГО «Лохвицьке земляцтво» від 27.10.2022 № 16/10; свідоцтво про реєстрацію на транспортний засіб FORD RANGER, кузов № НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 . За результатами проведених перевірочних заходів Полтавською митницею отриманий 06.02.2023 та зареєстрований за вх. № 687/13 лист ГО «Лохвицьке земляцтво» (вул. Сенчанська, 8/1, м. Лохвиця Миргородського району Полтавської області, 37200, код ЄДРПОУ 35665848) від 06.02.2023 № 02-3, згідно якого повідомлено, що лист від 27.10.2022 № 16/10 організацією не надсилався, не підписувався та не реєструвався; про походження даного листа ГО «Лохвицьке земляцтво» нічого не відомо, інформацією про вказаний транспортний засіб організація не володіє; фірмовий бланк, нумерація та стиль оформлення зазначеного листа не відповідає стандартам прийнятим в організації.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, шляхом розміщення оголошенняна офіційномувеб-сайтісудової владиУкраїни. Заяви про відкладення розгляду справи чи пояснення не надав.

Представник Полтавської Митниці Сидоренко О.М. у судовому засіданні обставини, викладені в протоколі про порушення митних правил підтвердив, просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення та застосувати відносно нього стягнення. В обґрунтування своєї позиції послався на викладені у письмових поясненнях обставини (довідка у справі про порушення митних правил № 0006/80600/23, дані диспечера ЗМК та Пасажирського пункту пропуску) а також лист ГО «Лохвицькеземляцтво» завих.№ 02-3від 06.02.2023року, які приєднані до справи.

Згідно зі ст. 7 КУпАП провадження у справах про адміністративне правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 486 Митного кодексу України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Положеннями ст. 487 Митного кодексу України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

За умовами ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При цьому, в силу положень п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Частиною 1 ст. 467 МК України передбачено, що якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

Вперше справа № 0006/80600/23 про порушення митних правил у відношенні громадянина Польщі ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , надійшов до суду 20.06.2023 року (більше як через 4 місяці після виявлення правопорушення).

Постановою судді Ленінського районного суду м. Полтави Москаленко В.В. від 21.06.2023 вказану справу про порушення митних правил повернуто до Полтавської Митниці,для додаткової перевірки.

Точну дату надходження до Полтавської Митниці вказаної митної справи з матеріалів встановити неможливо. Згідно даних Комп`ютерної програми документообіг загальних судів "Д-3" справа повернута до Полтавської митниці ДФС 26.06.2023 року.

Після додаткової перевірки вказаний матеріал надійшов до суду 11.07.2023 року.

Постановою судді Ленінського районного суду м. Полтави Ткачука Ю.А. від 12.07.2023 справу повернуто до Полтавської Митниці для додаткової перевірки. Згідно даних Комп`ютерної програми документообіг загальних судів "Д-3" справа повернута до Полтавської митниці ДФС 13.07.2023 року.

Після додаткової перевірки вказаний матеріал надійшов до суду 02.08.2023 року.

Постановою судді Ленінського районного суду м. Полтави Грошової Н.М. від 14.09.2023 вказану справу повернуто до Полтавської Митниці для додаткової перевірки. Згідно даних Комп`ютерної програми документообіг загальних судів "Д-3" справа повернута до Полтавської митниці ДФС 19.09.2023 року.

Після додаткової перевірки вказаний матеріал надійшов до суду 26.09.2023 року.

Постановою судді Ленінського районного суду м. Полтави Крючко Н.І. від 02.10.2023 справу про порушення митних правил повернуто до Полтавської Митниці для додаткової перевірки. Згідно даних Комп`ютерної програми документообіг загальних судів "Д-3" справа повернута до Полтавської митниці ДФС 09.10.2023 року.

Після додаткової перевірки справа надійшла до суду 19.10.2023 року.

Постановою судді Ленінського районного суду м. Полтави Грошової Н.М. від 20.10.2023 справу про порушення митних правил повернуто до Полтавської Митниці для додаткової перевірки. Згідно даних Комп`ютерної програми документообіг загальних судів "Д-3" справа повернута до Полтавської митниці ДФС 23.10.2023 року.

Після додаткової перевірки справа надійшла до суду 06.11.2023 року.

Постановою судді Ленінського районного суду м. Полтави Тимчука Р.І. від 07.11.2023 справу про порушення митних правил повернуто до Полтавської Митниці для додаткової перевірки. Згідно даних Комп`ютерної програми документообіг загальних судів "Д-3" справа повернута до Полтавської митниці ДФС 09.11.2023 року.

Після додаткової перевірки справа надійшла до суду 13.11.2023 року.

Постановою судді Ленінського районного суду м. Полтави Крючко Н.І. від 14.11.2023 справу про порушення митних правил повернуто до Полтавської Митниці для додаткової перевірки. Згідно даних Комп`ютерної програми документообіг загальних судів "Д-3" справа повернута до Полтавської митниці ДФС 16.11.2023 року.

Після додаткової перевірки справа надійшла до суду 20.11.2023 року.

Постановою судді Ленінського районного суду м. Полтави Ткачука Р.І. від 21.11.2023 справу про порушення митних правил повернуто до Полтавської Митниці для додаткової перевірки. Згідно даних Комп`ютерної програми документообіг загальних судів "Д-3" справа повернута до Полтавської митниці ДФС 22.11.2023 року.

Після додаткової перевірки справа надійшла до суду 28.11.2023 року.

Постановою судді Ленінського районного суду м. Полтави Грошової Н.І. від 29.11.2023 справу про порушення митних правил повернуто до Полтавської Митниці для додаткової перевірки. Згідно даних Комп`ютерної програми документообіг загальних судів "Д-3" справа повернута до Полтавської митниці ДФС 01.12.2023 року.

Після додаткової перевірки справа надійшла до суду 05.12.2023 року.

Вказані відомості також зазначено у довідці, яка надана канцелярією Ленінського районного суду м. Полтави.

Суди при здійсненні правосуддя повинні діяти у встановлених Конституцією України межах і відповідно до законів України, не втручаючись у діяльність інших гілок державної влади, зокрема діяльність адміністративних органів.

Обставини, що виключають провадження по справі про адміністративне правопорушення визначені статтею 247 КУпАП. Відповідно до п. 7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи строків накладення стягнення.

Дана норма є імперативною, у зв`язку з чим, суд позбавлений можливості досліджувати та давати будь-яку оцінку доказам у справі, а також встановлювати наявність вини особи у скоєному після спливу строків, передбачених, у даному випадку ч 1 ст. 467 МК України.

Отже, наявність або відсутність вини встановлюється саме під час здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Таким чином, вина осіб, що притягуються до адміністративної відповідальності, не встановлюється у справах, у яких провадження закривається.

Пункт 7 частини першої статті 247 КУпАП не містить положень про наявність у суду повноважень щодо встановлення обставин вчинення адміністративного правопорушення, наявності вини особи у його вчиненні у разі закриття провадження про адміністративні правопорушення.

Крім того, логічне тлумачення абзацу першого статті 247 КУпАП дозволяє дійти висновку, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення (стаття 280 КУпАП), у тому числі й вини особи у його вчиненні.

Таким чином, поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення є взаємовиключними рішеннями, і прийняття таких двох взаємовиключних рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. За правилами статті 284 КУпАП рішенням, що доводить вину особи, є постанова про накладення адміністративного стягнення або застосування заходів впливу, умовою якої є визначення вини.

З протоколу про адміністративне правопорушення № 0006/80600/23 від 16.03.2023 відносно громадянина Польщі ОСОБА_1 та інших матеріалів доданих до протоколу, вбачається, що адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, не носить характеру триваючого, виявлене 06.02.2023 (отримання листа ГО «Лохвицьке земляцтво» за вих. № 02-3 від 06.02.2023), тобто на момент повторного надходження справидо суду (05.12.2023)та їїрозгляду, з урахуванням зупинення на час розгляду справи судом, строки накладення адміністративного стягнення, передбачені ч. 1 ст. 467 МК України сплинули, у зв`язку з чим, провадження в даній адміністративній справі підлягає закриттю.

Можливість відновлення або поновлення цих строків КУпАП не передбачає.

У зв`язку з закриттям провадження по даній справі на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП питання щодо доведеності вини осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності не вирішується, з урахуванням положень рішення ЄСПЛ у справі «Грабчук проти України» від 26.09.2006 року, у якому зазначено, що у разу закриття провадження по справі з нереабілітуючих обставин, питання про доведеність вини особи не вирішується.

На підставівикладеного такеруючись ст.467МК України,ст.247,283,284КУпАП,суд,

п о с т а н о в и в:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України - закрити у зв`язку із закінченням на момент її розгляду строку накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Полтавського апеляційного суду через Ленінський районний суд м. Полтави протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: Н.М. Грошова

СудЛенінський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення28.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116033761
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —553/1570/23

Постанова від 28.12.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Грошова Н. М.

Постанова від 29.11.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Грошова Н. М.

Постанова від 21.11.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Ткачук Ю. А.

Постанова від 14.11.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Крючко Н. І.

Постанова від 07.11.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Тимчук Р. І.

Постанова від 20.10.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Грошова Н. М.

Постанова від 02.10.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Крючко Н. І.

Постанова від 14.09.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Грошова Н. М.

Постанова від 12.07.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Ткачук Ю. А.

Постанова від 21.06.2023

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м.Полтави

Москаленко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні