Рішення
від 28.12.2023 по справі 380/18802/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 грудня 2023 рокусправа № 380/18802/22Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Костецького Н.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області (вул. Героїв УПА, 73, корп. 8, м. Львів, код ЄДРПОУ 41322361), Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (вул. Митрополита Андрея, 10, м. Львів, код ЄДРПОУ 13814885), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Головне управління статистики у Львівській області (просп. В. Чорновола, 4, м. Львів, код ЄДРПОУ 02361400), про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Головне управління статистики у Львівській області, у якій позивач, з урахуванням клопотань про уточнення позовних вимог, просить суд:

- визнати бездіяльність Відповідача 1 - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області, /правонаступника/ Відповідача 2 - Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області, щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 щомісячних виплат частини втраченого заробітку у зв`язку з нещасним випадком на виробництві з урахуванням - 70% втрати професійної працездатності від щомісячної мінімальної заробітної плати в період часу з вересня місяця 2004 року по 03 листопада 2019 року, а з 04 листопада 2019 року до наступного переосвідування - 80% втрати професійної працездатності від щомісячної мінімальної заробітної плати з урахуванням раніше виплачених страхових сум та щодо проведення подальших перерахунків та виплаті індексації страхових виплат з вересня місяця 2004 року за весь час перебування на Обліку у відповідності до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» та висновку суду, а саме ухвали Львівського обласного суду від 15 лютого 1999 року по справі № 22-150/1999 року;

- зобов`язати Відповідача 1 - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області, /правонаступника/ Відповідача 2 - Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щомісячні виплати частини втраченого заробітку у зв`язку з нещасним випадком на виробництві з урахуванням - 70% втрати професійної працездатності від щомісячної мінімальної заробітної плати в період часу з вересня місяця 2004 року по 03 листопада 2019 року, а з 04 листопада 2019 року до наступного переосвідування - 80% втрати професійної працездатності від щомісячної мінімальної заробітної плати з урахуванням раніше виплачених страхових сум з проведенням подальших перерахунків та виплаті індексації страхових виплат з вересня місяця 2004 року за весь час перебування на обліку у відповідності до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» та висновку суду, а саме ухвали Львівського обласного суду від 15 лютого 1999 року по справі № 22-150/1999 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є особою з інвалідністю 2 групи трудового каліцтва. До вересня 2004 року Львівське обласне управління статистики виплачувало позивачу щомісячні виплати частини втраченого заробітку внаслідок нещасного випадку на виробництві з урахуванням ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року у справі №22-150. З вересня 2004 року справу про страхові виплати позивача було передано до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Львівській області, яке з 2004 року і по даний час стало нараховувати та виплачувати позивачу страхові виплати, при цьому не доплачуючи суму відшкодування, яку встановив у своїй ухвалі Львівський обласний суд. На думку позивача, всі розрахунки Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Львівській області з вересня 2004 року і по даний час є заниженими та проведеними без включення розрахунків, призначених позивачу ухвалою Львівського обласного суду від 15.02.1999 року, яким зобов`язано сплачувати позивачу щомісячні виплати з розрахунку 70% (на даний час встановлено МСЕК 80 %) втрати професійної працездатності від щомісячної мінімальної заробітної плати, встановленої за кожний рік, проводячи перерахунки у відповідності до вимог п. 28 Правил відшкодування шкоди та Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», що вказує на бездіяльність відповідача. Позивач вважає, що загальна недорахована та невиплачена грошова сума з вересня 2004 року по грудень 2022 року становить 75667,33 грн., що є порушенням її права на належне соціальне забезпечення.

Ухвалою суду від 30.12.2022 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 28.02.2023 замінено відповідача у справі з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в особі Львівського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області на належного відповідача - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області.

Ухвалою суду від 04.04.2023 залучено до участі у справі Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області як другого відповідача. Розгляд справи розпочато спочатку.

Відповідачем-1 - Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області подано до суду відзив на позовну заяву, у якому заперечує заявлені позовні вимоги. Зазначає, що позивач з вересня 2004 року перебуває на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Львівській області. Відповідно до п. 3 Розділу XI «Прикінцеві положення» Закону України №1105, в редакції, що діяла до 01.01.2015, та Інструкції про порядок передачі виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документів, що підтверджують право застрахованого або членів його сім`ї на страхову виплату, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування України від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 20.04.2001 №10, справа ОСОБА_1 про страхові виплати була передана по акту прийняття - передачі Головним управлінням статистики у Львівській області до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Львові (далі - Відділення) у вересні 2004 року. Згідно довідки про розмір втраченого заробітку, витрат на медичну та соціальну допомогу та інших страхових виплат, розмір щомісячної страхової виплати, що виплачувався Головним управлінням статистики у Львівській області ОСОБА_1 станом на 01.04.2001 (дата набрання чинності Законом України №1105) становив - 51,80 грн. (при 70% стійкої втрати професійної працездатності). Відділенням відповідно до Постанови від 14.09.2004 №225 «Про продовження раніше призначеної страхової виплати» продовжено страхову виплату позивачу згідно довідки роботодавця про розмір втраченого заробітку, витрат на медичну та соціальну допомогу та інших страхових виплат на дату передачі особової справи потерпілого.

Відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону № 1105, у редакції, що діяла до 01.01.2015, передбачено, що перерахування сум щомісячних страхових виплат провадиться також у разі зростання у попередньому календарному році середньої заробітної плати у галузях національної економіки за даними центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики. Таке перерахування провадиться з 1 березня наступного року. При цьому визначена раніше сума щомісячної страхової виплати зменшенню не підлягає. Щомісячні страхові виплати позивачеві перераховувались з урахуванням вимог абзацу 3 ч. 1 ст. 34 вищезазначеного Закону, а саме, у разі коли потерпілому одночасно із щомісячною страховою виплатою призначено пенсію по інвалідності у зв`язку з одним і тим самим нещасним випадком або професійним захворюванням, їх сума не повинна перевищувати середньомісячний заробіток, який потерпілий мав до ушкодження здоров`я. Тому, сума перерахованої щомісячної страхової виплати та пенсії по інвалідності обмежується відкоригованим середньомісячним заробітком потерпілого.

Коефіцієнт перерахування до 2014 року (включно), відповідно до Порядку призначення та здійснення страхових виплат потерпілим (членам їх сімей), затвердженої постановою правління Фонду від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 31.01.2002 року № 7, Порядку призначення та здійснення страхових виплат застрахованим особам (членам їх сімей), затвердженого постановою правління Фонду від 22.12.2005 № 83, та Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, затвердженого постановою правління Фонду від 27.04.2007 №24, щорічно визначався правлінням Фонду.

Отже, потерпілій ОСОБА_1 щомісячна страхова виплата була перерахована:

- за 2002 р. на коефіцієнт 1,193 та склала 51,80 грн.: 74,00*1,193=88,28грн. (середньомісячний заробіток, який потерпілий мав до ушкодження здоров`я, з урахуванням коригування на коефіцієнт зростання); 51.80*1,193=61,80грн.; 61,80+129,00 (розмір пенсії по інвалідності внаслідок трудового каліцтва) = 190,80грн., що перевищує 88,28грн.;

- за 2003 р. на коефіцієнт 1,182 та склала 51,80 грн.; 88,28*1,182=104,35грн., 51,80*1,182=61,23грн.; 61,23+141,90 (розмір пенсії по інвалідності внаслідок трудового каліцтва) = 203,13грн., що перевищує 104,35грн.

- за 2004 р. на коефіцієнт 1,152 та склала 51,80 грн. 104,35*1,152=120,21 грн., 51,80*1,152=59,67грн.; 59,67+150,00 (розмір пенсії по інвалідності внаслідок трудового каліцтва) = 209,67грн., що перевищує 120,21грн.

- у 2005 р. на коефіцієнт 1,238 та склала 51,80 грн. 120,21 *1,238= 148,82 грн., 51,80*1,238=64,13грн.; 64,13+150,00 (розмір пенсії по інвалідності внаслідок трудового каліцтва) = 214,13грн., що перевищує 148,82 грн.

З 2006 року згідно підпункту 3.6.2 Порядку призначення та здійснення страхових виплат застрахованим особам (членам їх сімей), затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 22.12.2005 № 83, у разі коли за особа замість пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання обрала інший вид пенсії відповідно до законодавства, перерахування розміру щомісячної страхової виплати проводиться з дати переходу на інший вид пенсії, виходячи з відкоригованої заробітної плати.

Таким чином, страхову виплату у зв`язку з нещасним випадком на виробництві позивачу перераховано: у 2006 р. на коефіцієнт 1,203 та склала 125,32грн. (148,82* 1,203=179,03грн.,179,09*70%=125,32грн.); у 2007 р. на коефіцієнт 1,183 та склала 148,25 грн.; у 2008 р. на коефіцієнт 1,125 та склала 166,79 грн.; у 2009 р. на коефіцієнт 1,063 та склала 177,30 грн.; у 2010 р. на коефіцієнт 1,000 та склала 177,30 грн.; у 2011 р. на коефіцієнт 1,102 та склала 195,38 грн.; у 2012 р. на коефіцієнт 1,176 та склала 229,77 грн.

Після перерахунку, проведеного Відділенням відповідно до постанови правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 30.03.2012 №15 «Про проведення перерахунку щомісячних страхових виплат потерпілим та членам їх сімей у 2012 році» розмір щомісячної страхової виплати становив 292,64 грн. (74,00*1,352*1,210*1,228*1,275*1,203 *1,183 1,125 1,063*1,000 1,102*1,176-418,05 відкоригована заробітна плата станом на 01.03.2012р.*70%), а після перерахунку, проведеного відповідно до постанови правління Фонду від 21.09.2012 №31 - 363,17грн. (74,00*1,352*1,210*1,228*1,275*1,367*1,292*1,125*1,063*1,000*1,102*1,176 = 518,81 відкоригована заробітна плата станом на 01.09.2012р.*70%).

У 2013 році щомісячна страхова виплата ОСОБА_1 була перерахована на коефіцієнт 1,149 та склала 417,28 грн.

В січні 2015 згідно з постановою правління Фонду від 11.12.2014 № 19 « Про внесення змін до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат», здійснено перерахунок щомісячних страхових виплат з 01.03.2014 р. на коефіцієнт 1,079. Внаслідок цього перерахунку розмір щомісячної страхової виплати ОСОБА_1 збільшився до 450,25 грн., а сума доплати за 2014 рік склала 242,49 грн. Відповідно до рішення правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України сума доплати за 2014 рік виплачувалася щомісячно протягом 2015 року.

Пунктом 11 Прикінцевих положень Закону України № 1105 в редакції, що набрала чинності з 01.01.2015, було зупинено з 01.01.2015 до стабілізації фінансово-економічного становища держави перерахунок сум щомісячних страхових виплат, який проводився з 1 березня. Відновлення такого перерахунку мало визначатись законом. Тому, перерахунок щомісячних страхових виплат в 2015 та 2016 роках не проводився.

Згідно п. 7 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 № 1774 з 1 січня 2017 року встановлено новий розмір щомісячної страхової виплати потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, у яких цей розмір менший за розмір мінімальної заробітної плати у перерахунку на 100 відсотків втрати працездатності, на рівні розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 грудня 2016 року, з урахуванням ступеня втрати працездатності.

Тому, з 01.01.2017 ОСОБА_1 було встановлено новий розмір щомісячної страхової виплати в сумі 1120,00 грн. (70% від 1600 грн. - розміру мінімальної заробітної плати станом на 01.12.2016).

Також Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 № 1774 внесено зміни до Закону України №1105 відповідно до яких з 01.01.2017 перерахування страхових виплат провадиться з 1 березня наступного року відповідно до коефіцієнта, затвердженого Кабінетом Міністрів України на підставі даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 року №145 «Деякі питання соціального захисту застрахованих осіб» було затверджено коефіцієнт перерахування сум щомісячних страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві з 1 березня 2017 року у розмірі 1,236. Згідно цієї норми, позивачеві було здійснено перерахунок страхової виплати 01.03.2017р. - 1600,00 грн. х 1,236 х 70% =1384,32 грн.

В січні 2018 р. проведено перерахунок щомісячної страхової виплати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1053 «Про перерахування розміру страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та членам їх сімей» (далі - Постанова № 1053). Відповідно до зазначеної постанови, для осіб, які мали право на виплати станом на 1 січня 2018 р. та мали право на перерахування сум щомісячних страхових виплат за період з 1 березня 2008 р. по 1 березня 2011 р., перерахування здійснюється з 1 січня 2018 року шляхом визначення розміру щомісячної страхової виплати із збільшеного розміру заробітної плати, з якої станом на 1 березня 2017 р. розраховувалися суми страхових виплат. Для осіб, які мали право на перерахування з 1 березня 2008 р., 1 березня 2009 р., 1 березня 2010 р., 1 березня 2011 р. розмір збільшення становив 1281,92 грн. Таким чином, після перерахування з 01.01.2018 розмір щомісячної страхової виплати позивача склав 2281,66грн. (1,236 *1600,00+1281,92 грн.) х 70%.

Крім цього, Постановою №1053 було затверджено коефіцієнт перерахування сум щомісячних страхових виплат у розмірі 1,2 з 01 березня 2018 року. Під час проведення перерахування з 1 березня 2018 року встановлено новий розмір помісячної страхової виплати потерпілим від нещасних випадків на виробництві в професійних захворювань, у яких розмір сум щомісячних страхових виплат після проведеного перерахування менше розміру мінімальної заробітної плати у перерахунку на 100 відсотків втрати працездатності, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2017 року, з урахуванням ступеня втрати працездатності. Згідно цієї норми було здійснено перерахунок страхової заплати позивача з 01.03.2018 - (1,236 х 1600,00+1281,92 грн.)*1,2 х 70%=2737,99 грн.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 року №160 «Про перерахування розміру щомісячних страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та особам, які мають право на страхові виплати у разі смерті потерпілого» було затверджено коефіцієнт перерахування сум щомісячних виплат з 1 березня 2019 року у розмірі 1,05.

Згідно цієї норми було здійснено перерахунок страхової виплати 01.03.2019 - (1,236 х 600,00+1281,92)* 1,2* 1,05 х 70%=2874,90 грн.

У 2020 році був здійснений перерахунок страхової виплати на коефіцієнт 1,11 та сума склала 3191, 13 грн. (Постанова КМУ від 01.04.2020 №249).

У 2021 році був здійснений перерахунок страхової виплати на коефіцієнт 1,11 та сума склала 3542,15 грн. (Постанова КМУ від 24.03.2021 № 239).

Також, згідно заяви позивача від 12.05.2021 було здійснено перерахунок суми страхових виплат згідно виписки МСЕК з урахуванням зміни відсотка втрати працездатності з 17.10.2019 (з 70% стало 80%), тому сума перерахунку становила: 2019 рік - 3285,60 грн.; 2020 рік - 3647,01 грн.; 2021 рік - 4048,18грн.

Додатково, було проведено донарахування виплат за період з жовтня 2019 року по квітень 2021 року.

У 2022 році відповідно до ч. 2 ст. 37 Закону України №1105, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 року № 200, виплату позивача перераховано на коефіцієнт 1,14 і сума склала 4614,93 грн.

Щодо зазначених у позовній заяві рішень судів, а також виконавчого листа місцевого суду Шевченківського району м. Львова від 17.11.2003 року у справі № 2-2145/1998 року повідомляє, що відповідачем у справі було Львівське обласне управління статистики. Фонд соціального страхування України не приймав участь у розгляді даної справи та жодних зобов`язань документами не має. Крім того, в резолютивній частині ухвали Львівського обласного суду від 15 лютого 1999 року у справі №22-150, яку позивач долучив до позовної заяви, жодним чином не зазначається, що сума, яка повинна стягуватись з Львівського обласного управління статистики має становити 70 відсотків мінімальної заробітної плати, а визначено конкретну щомісячну суму. У виконавчому листі, виданому місцевим судом Шевченківського району 26.11.1998, також зазначено конкретну щомісячну суму, яка підлягає стягненню, і при цьому уточнено, що вона на момент виконавчого листа складає 70 відсотків мінімальної заробітної плати на день. Таким чином, твердження позивача, що йому належиться як страхова виплата щомісячно70, а з 2019 року - 80 відсотків від розміру мінімальної заробітної плати, є маніпуляцією. Вважає, що продовження перерахунку та виплата ОСОБА_1 щомісячної страхової виплати у зв`язку з нещасним випадком на виробництві відповідачем здійснювалась відповідно до нормативно-правових актів, чинних на момент вчинення відповідних дій. З наведених підстав відповідач просить відмовити в задоволенні позову.

У поданій до суду відповіді на відзив, позивач, зокрема, вказує, що в копії довідки від 05.02.1999 року за Вих. № 92/16, виданої позивачу начальником Львівського обласного управління статистики, зазначається, що згідно наказу начальника Львівського обласного управління статистики за № 65-к від 28.07.1998 року ОСОБА_1 , в зв`язку з підвищенням розміру мінімальної заробітної плати, з 1 липня 1998 року встановлено новий розмір щомісячної виплати на відшкодування шкоди, заподіяної ушкодженням здоров`я в сумі 38 грн. 50 коп., що підтверджує той факт, що самим Львівським обласним управлінням статистики було визначено новий розмір щомісячної виплати на відшкодування шкоди на підставі підвищеного розміру мінімальної заробітної плати, що і було взято за основу судовою колегією в цивільних справах Львівського обласного суду в ухвалі від 15.02.1999 року по справі № 22-150 з постановленням рішення подальшим перерахунком виплат у відповідності до підвищеної мінімальної заробітної плати.

Позивач зазначає, що Відповідачем - Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області до свого письмового відзиву долучена копія довідки від 18.08.2004 року за № 278/18 про розмір втраченого заробітку, витрат на медичну допомогу та соціальну допомогу та інших страхових виплат на дату передачі особової справи потерпілого, виданої Головним управлінням статистики у Фонд, про те, що станом на 01.04.2001 року в ОСОБА_1 сума відшкодування втраченого потерпілим заробітку становить 51 грн. 80 коп. На думку позивача, дана довідка складена Головним управлінням статистики з грубим рушенням чинного законодавства і не у відповідності до визначеного ухвалою Львівського обласного суду від 15.02.1999 року перерахунку втраченого ОСОБА_1 заробітку та послужила в подальшому у неправильних розрахунках з боку Відповідача - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області, після передачі Відповідачу справи позивача Головним управлінням статистики.

На думку позивача, при передачі її справи в 2004 року Головним управлінням статистики до Відповідача - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області, Головне управління статистики повинно було у відповідності до чинного законодавства в 2004 році створити наказ по підприємству, яким у відповідності до ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року здійснити позивачу перерахунок втраченого заробітку - 70% від мінімальної заробітної плати станом 2004 рік, яка становила 205 грн., при цьому 70% втрати професійної працездатності з 205 грн. (мінімальної заробітної плати) становила 143 грн. 50 коп. Дану суму в розмірі 143 грн. 50 коп. Головне управління статистики повинно було зазначити в довідці про втрачений заробіток позивача при передачі особової справи. Вважає, що згідно ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року даний перерахунок станом на 01.04.2001 року повинен бути наступним: 70 % втрати професійної працездатності з мінімальної заробітної плати станом на 2001 рік яка становила -118 грн. Отже 70% від 118 грн. = 82 грн. 60 коп. Отже в даній довідці станом на 01 квітня 2001 року повинна була б зазначена сума перерахунку 82 грн. 60 коп., а не 51 грн. 80 коп., як це неправильно вказано в довідці. Отже, на думку позивача, довідка Головного управління статистики з перерахунком станом 2001 рік вказує на те, що в період часу з 2001 року і по 2004 рік до часу передачі справи позивача, Головне управління статистики по підприємству не створювало наказ відносно перерахунку втраченого позивачем заробітку та взагалі не перераховувало позивачу втраченого заробітку. А тому, при неправильному перерахунку з боку Головного управління статистики, в подальшому при прийнятті справи Фонд соціального страхування України у Львівській області так само не став виконувати перерахунки, визначені ухвалою Львівського обласного суду від 15.02.1999 року, ігноруючи дане рішення суду. А тому всі розрахунки Відповідача - Фонду соціального страхування України у Львівській області у виплаті позивачу страхових відшкодувань в період з вересня 2004 року і по даний час є заниженими без включення розрахунків призначених позивачу саме Львівським апеляційним судом від 15 лютого 1999 року, де зобов`язано сплачувати позивачу щомісячні виплати з розрахунку 70 % (на даний час встановлено МСЕК 80%) втрата професійної працездатності від щомісячної мінімальної заробітної плати встановленої за місяць, рік, проводячи відповідні перерахунки в тому числі згідно ЗУ «Про індексацію грошових доходів населення», то вказує на бездіяльність Відповідача.

Відповідачем-2 - Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області подано до суду відзив на позовну заяву, у якому заперечує заявлені позовні вимоги. Зазначає, що продовження перерахунку та виплати Позивачу щомісячної страхової виплати у зв`язку з нещасним випадком на виробництві здійснювалась органами Фонду соціального страхування відповідно до нормативно-правових актів, чинних на дату проведення перерахунку. Щодо посилань у позовній заяві позивача на ухвалу Львівського обласного суду від 15.02.1999 у справі № 22-150 1999р. та виданого Місцевим судом Шевченківського району м. Львова на виконання даної ухвали апеляційного суду виконавчого листа від 17.11.2003 року у справі № 2-2145/1998 року, з врахуванням яких повинні здійснюватися страхові виплати, відповідач повідомляє наступне. Ухвалою Львівського обласного суду від 15.02.1999 у справі № 22-150 1999р. касаційну скаргу Львівського обласного управління статистики на рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 26.11.1998 у справі за позовом ОСОБА_1 до Львівського обласного управління статистики про відшкодування моральної та матеріальної шкоди задоволено частково, змінено частково рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 26.11.1998, а саме: стягнено з Львівського обласного управління статистики в користь позивача 16 грн. 92 коп. заборгованості по щомісячних платежах за період з 01.08.1995 по 31.07.1997, а починаючи з 01.11.1998 до 01.10.2000 постановлено стягувати щомісячно по 38 грн. 50 коп. проводячи перерахунки у відповідності до вимог п. 28 Правил відшкодування шкоди та Закону України «Про індексацію грошових доходів населення». В частині стягнення додаткової суми одноразової допомоги - відмовлено в задоволенні позовних вимог. В решті рішення суду залишено без змін, а касаційну скаргу позивача - без задоволення. Отже, з вказаної ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 слідує наступне: відповідачем у справі було Львівське обласне управління статистики; судом визначено конкретний період здійснення Львівським обласним управлінням статистики відшкодування шкоди позивачу, а саме в користь позивача за період 01.08.1995 - 31.07.1997 визначено стягнути заборгованість в розмірі 16 грн. 92 коп., а починаючи з 01.11.1998 до 01.10.2000 зобов`язано щомісячно здійснювати позивачу виплату відшкодування шкоди по 38 грн. 50 коп., проводячи перерахунки у відповідності до вимог п.28 Правил відшкодування шкоди та Закону України «Про індексацію грошових доходів населення». Надалі після 01.10.2000 жодних зобов`язань щодо відшкодування шкоди позивачу, в тому числі з врахуванням розміру мінімальної заробітної плати при здійсненні перерахування відшкодування шкоди, ухвалою Львівського обласного суду від 15.02.1999 на Львівське обласне управління статистики не покладено. В резолютивній частині ухвали жодним чином не зазначено, що щомісячна сума відшкодування шкоди має становити 70 відсотків мінімальної заробітної плати, натомість визначено конкретну щомісячну суму відшкодування шкоди з 01.01.1998, яка повинна становити 38 грн. 50 коп. У виконавчому листі у справі 2-2145/1998 р., виданому 17.11.2003 Місцевим судом Шевченківського району м. Львова, зазначено конкретний розмір відшкодування шкоди, який підлягає стягненню щомісячно з 01.11.1998, а саме 38грн. 50 коп., і при цьому наведено розрахунок вказаного розміру відшкодування шкоди (70 відсотків від 55грн. мінімальної заробітної плати). Додатково відповідач зазначає, що позивач в позовній заяві вказує, що перерахування їй щомісячних страхових виплат після передачі особової справи необхідно здійснювати згідно Правил відшкодування власником підприємства, установи і організації або уповноваженим ним органом шкоди, заподіяної працівникові ушкодженням здоров`я, пов`язаним з виконанням ним трудових обов`язків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.06.1993р. № 472 (далі - Правила № 472), проте Правила № 472 втратили чинність 11.07.2001 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2001 № 807 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України». Таким чином, твердження позивача, що їй належиться щомісячна виплата частини втраченого заробітку у зв`язку з нещасним випадком на виробництві з урахуванням 70% втрати професійної працездатності від щомісячної мінімальної заробітної плати за період часу з вересня місяця 2004 року по 03 листопада 2019 року, а з 04 листопада 2019 року до наступного переосвідування - 80% втрати професійної працездатності від щомісячної мінімальної заробітної плати є невірними. З наведених підстав просить відмовити в задоволенні позову.

Третя особа - Головне управління статистики у Львівській області, правом на надання пояснень по суті позову не скористалась.

У наданих до суду додаткових поясненнях, позивач, зокрема, вказує, що при передачі страхової справи в вересні місяці 2004, третя особа - Головне управління статистики у Львівській області, грубо ігноруючи пунктом 4 підпунктом 4.9 Інструкції про порядок передачі виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві документів, не здійснило розрахунок у формі довідки про розмір втраченого позивачем заробітку, в який повинен входити розрахунок індексацій щомісячних відшкодувань на підставі ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року у відповідності до Закону України від 03.07.1991 № 1282-ХІІ «Про індексацію грошових доходів населення», а надало розрахунок відшкодування без його перерахунку за попередній 2001 рік, що призвело станом на час передачі страхової справи до заниження розміру втраченого заробітку позивача, який не може бути станом на 29.01.1999 року та станом на день передачі страхової справи вересень 2004 року в незмінному розмірі6 протягом майже п`яти років в розмірі - 51.9 грн. Так як Головним управлінням статистики у Львівській області страхова справа позивача в вересні 2004 року була передана Актом прийому-передачі, для виплати страхових відшкодувань Відповідачу-1 - Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області, то з часу передачі страхової справи і по даний час Відповідач 1 - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області, правонаступником якого є Відповідач 2- Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області зобов`язаний був при виплаті позивачу страхових відшкодувань у зазначений період часу (за весь час перебування на обліку) нараховувати та виплачувати індексацію щомісячних страхових виплат на підставі ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року у відповідності до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення». Але з часу передачі страхової справи позивача з вересня 2004 року і по даний час Відповідач 1 - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області ігнорує та не виконує тривалий час ухвалу Львівського обласного суду від 15.02.1999 року та грубо порушує Закону України «Про індексацію грошових доходів населення». Зауважує, що у долучених Відповідачем-1 до відзиву постановах про призначення позивачу перерахованих щомісячних страхових виплат не зазначається жодної інформації (розрахунку) про будь-яке нарахування та виплату позивачу сум індексації щомісячних страхових виплат починаючи з вересня 2004 року за весь час перебування мого позивача на обліку в Фонді соціального страхування. Відповідач-1 не представив відповідної винесеної постанови (постанов) про розрахунок саме сум індексації щомісячних страхових виплат позивачу з вересня 2004 року за весь час отримання страхових виплат та не представив відповідних платіжних доручень які б вказували на даний перерахунок саме сум індексації. Зазначає, що у відзиві Відповідач-1 взагалі уникає питання, щодо виконання ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року, в тому числі в частині, щодо перерахунку призначених позивачу судом відшкодувань у відповідності до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», що вказує на грубе ігнорування Відповідачем-1 та правонаступником Відповідачем-2 - Головним управлінням Пенсійного фонду України ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року, яка є чинною по даний час.

Ухвалою суду від 07.04.2023 відмовлено задоволенні клопотання позивача про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 25.04.2023 про витребування доказів витребувано в Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області Акт прийняття-передачі (складений в вересні місяці 2004 року) справи ОСОБА_1 про страхові виплати Головним управлінням статистики у Львівській області до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Львові. Витребувано в Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області копію завіреної справи ОСОБА_1 про страхові виплати (яку Відповідачу 2 передав 16.01.2023 року Відповідач 1). Витребувано в Головного управління статистики у Львівській області: Акт прийняття-передачі (складений в вересні місяці 2004 року) справи ОСОБА_1 про страхові виплати - Головним управлінням статистики у Львівській області до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Львові; наказ № 65-к від 28.07.1998 року по Головному управлінню статистики у Львівській області (третя особа), в якому зазначається, що в зв`язку з підвищенням розміру мінімальної заробітної плати, з 01 липня 1998 року встановлено новий розмір щомісячної виплати на відшкодування шкоди, заподіяної ОСОБА_1 ушкодженням здоров`я в сумі 38 грн. 50 коп.; інші накази (у разі їх оформлення Головним управлінням статистики у Львівській області) в період часу з 28.07.1998 року (день видачі Наказу № 65-к) по вересень місяць 2004 рік (момент передачі страхової справи ОСОБА_1 ) по Головному управлінню статистики у Львівській області, щодо встановлення нового розміру щомісячної виплати на відшкодування шкоди заподіяної ОСОБА_1 виходячи з підвищення мінімальної заробітної плати у вказаний період часу у відповідності до ухвали Апеляційного суду від 15.02.1999 року.

Ухвалою суду від 12.05.2023 про витребування доказів витребувано в Головного управління статистики у Львівській області: належним чином засвідчені копії наказів № 96-к від 02.11.1998 року, № 10-к від 29.01.1999 року, № 96-к від 20.12.2000 року, № 90-5 від 03.10.2003 року, витяги з яких було направлено до суду на виконання ухвали від 25.04.2023 про витребування доказів; належним чином засвідчену копію Акту прийняття-передачі (складений в вересні місяці 2004 року) справи ОСОБА_1 про страхові виплати - Головним управлінням статистики у Львівській області до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Львові.

Ухвалою суду від 20.06.2023 повернуто позивачу без розгляду клопотання про залучення до участі у справі Головне управління статистики у Львівській області як співвідповідача.

Ухвалою суду від 21.07.2023 відмовлено у задоволенні клопотання позивача про залучення до участі у справі Головне управління статистики у Львівській області як співвідповідача.

18.12.2023 на адресу суду надійшла заява позивача про уточнення позовних вимог та клопотання про поновлення строку на подання такої заяви. Судом, для забезпечення принципу змагальності, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі прийнято до розгляду уточнені позовні вимоги.

Ухвалою від 27.12.2023 судом відмовлено позивачу у витребуванні доказів.

Дослідивши наявні у справі докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.

Позивач станом на 1983 рік працювала бухгалтером-ревізором у Львівському обласному управлінні статистики.

21.06.1983 року позивач, при виконанні службових обов`язків, отримала на робочому місці трудове каліцтво. В подальшому, була визнана особою з інвалідністю 2 групи трудового каліцтва із втратою професійної працездатності 70% за висновком МСЕК від 04.10.2002 серії ЛВА-1 №014175.

Відповідно до Правил відшкодування власником підприємства, установи і організації або уповноваженим ним органом шкоди, заподіяної працівникові ушкодженням здоров`я, пов`язаним з виконанням ним трудових обов`язків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.06.1993 № 472, Львівське обласне управління статистики здійснювало відшкодування позивачу шкоди, заподіяної працівникові ушкодженням здоров`я, пов`язаним з виконанням ним трудових обов`язків.

Наказом Львівського обласного управління статистики від 28.07.1998 №65-к встановлено ОСОБА_1 , колишньому старшому бухгалтеру-ревізору обчислювального центру статуправління, виплату відшкодування шкоди, заподіяної їй ушкодженням здоров`я, у розмірі 38,5 грн. щомісячно з 01.07.98 по 11.08.98 та виплачено одноразову допомогу в розмірі 2563,8 грн. відшкодування шкоди, заподіяної ушкодженням здоров`я.

Наказом Львівського обласного управління статистики від 02.11.1998 №96-к продовжено ОСОБА_1 , колишньому старшому бухгалтерові-ревізору обчислювального центру статуправління, виплату відшкодування шкоди, заподіяної їй ушкодженням здоров`я, у розмірі 38,5 грн. у місяць з 12.08.1998 по 09.09.2000.

Ухвалою Львівського обласного суду від 15.02.1999 року у справі №22-150 задоволено частково касаційну скаргу Львівського обласного управління статистики, змінивши частково рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 26.11.1998 року, а саме: «…стягнути з Львівського обласного управління статистики в користь ОСОБА_1 16 грн. 92 коп заборгованості по щомісячних платежах за період з 1.08.1995 по липень 1997 року, а починаючи з 1.11.1998 року до 1.10.2000 р. стягувати щомісячно по 38,5 грн. проводячи перерахунки у відповідності до вимог п.28 Правил відшкодування шкоди та Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» В частині стягнення додаткової суми одноразової допомоги -відмовити в задоволенні заявлених вимог. Стягнути з відповідача в дохід держави 1 грн. 70 коп. В решті рішення суду залишити без зміни, а касаційну скаргу ОСОБА_1 - без задоволення.».

Наказом Львівського обласного управління статистики від 29.01.1999 №10-к «Про встановлення мінімального посадового окладу 74 грн. на місяць працівникам управління» встановлено ОСОБА_1 , колишньому старшому бухгалтерові-ревізору обчислювального центру статуправління, виплату відшкодування шкоди, заподіяної їй ушкодженням здоров`я, у розмірі 51,8 грн. в місяць з 01.01.1999 р. по 09.09.2000 р.

Наказом Львівського обласного управління статистики від 20.12.2000 №95-к продовжено ОСОБА_1 , колишньому старшому бухгалтерові-ревізору обчислювального центру статуправління, виплату відшкодування шкоди, заподіяної їй ушкодженням здоров`я, у розмірі 51,8 грн. з 10.09.2000 по 04.10.2002.

Наказом Львівського обласного управління статистики від 03.10.2003 №90-к продовжено ОСОБА_1 , колишньому старшому бухгалтерові-ревізору обчислювального центру статуправління Львівської області, щомісячну виплату частини втраченого заробітку внаслідок нещасного випадку на виробництві у розмірі 51,8 грн. з 04.10.2002 за рахунок страхових внесків управління на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.

У вересні 2004 року, відповідно до вимог п. 3 розділу ХІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23.09.1999 №1105-ХIV (далі Закон №1105, в редакції, чинній станом на 27.01.2004), Інструкції про порядок передачі виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документів, що підтверджують право застрахованого або членів його сім`ї на страхову виплату, затвердженої Постанова Правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 20.04.2001 року №10, та на підставі акту приймання-передачі, справу позивача про страхові виплати було передано від Головного управління статистики у Львівській області (правонаступника Львівського обласного управління статистики) до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Львові.

На виконання вимог підпункту «б» п. 6 розділу ХІ «Прикінцеві положення» Закону №1105, Головним управлінням статистики видано довідку від 18.08.2004 №278/18 про розмір втраченого заробітку, витрат на медичну та соціальну допомогу та інших страхових виплат на дату передачі особової справи потерпілого, відповідно до якої станом на 01.04.2001 року сума відшкодування втраченого позивачем заробітку становить 51,80 грн.

14.09.2004 Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Львові прийнято постанову №225 про продовження раніше призначеної страхової виплати ОСОБА_1 щомісячної грошової суми в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку в розмірі 51,80 грн. (стійка втрата професійної працездатності 70%). Постановлено провадити платежі з 01.07.2004 безтерміново.

12.05.2021 Львівським відділенням Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області прийнято постанову №1323/50225/52 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати у разі зміни ступеня втрати професійної працездатності, відповідно до якої призначено ОСОБА_1 перераховану страхову виплату в розмірі 3285,60 грн. у зв`язку із встановленням позивачу стійкої втрати працездатності 80% та 2 групи інвалідності безстроково під час повторного переогляду за висновком МСЕК від 17.10.2019 серія ААА №025961.

На виконання вимог п.п. 2, 3 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105 (в редакції Закону України від 21.09.2022 року №2620-ІХ) та вимог постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням» від 29.11.2022 №1323, справу позивача про страхові виплати передано від Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області. З 01.01.2023 ГУ ПФУ у Львівській області здійснює щомісячні страхові виплати позивачу втраченого заробітку.

У позовній заяві та додаткових поясненнях позивач вказує, що, в порушення вимог підпункту 4.9 пункту 4 Інструкції про порядок передачі виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві документів, Головне управління статистики у Львівській області не здійснило розрахунок у формі довідки про розмір втраченого позивачем заробітку, в який повинен входити розрахунок індексацій щомісячних відшкодувань на підставі ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року у справі №22-150 (яким було призначено до сплати позивачу щомісячні виплати частини втраченого заробітку у зв`язку з нещасним випадком на виробництві з урахуванням 70% втрати професійної працездатності від щомісячної мінімальної заробітної плати до наступного переосвідування з проведенням подальших перерахунків) із врахуванням вимог Закону України від 03.07.1991 № 1282-ХІІ «Про індексацію грошових доходів населення», а надало розрахунок відшкодування без його перерахунку за попередній 2001 рік, що призвело станом на час передачі страхової справи (вересень 2004 року) до заниження розміру втраченого заробітку позивача. Це, на думку позивача, в свою чергу в подальшому призвело до неправильних розрахунків розміру втраченого заробітку з боку Відповідача - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області. Крім цього, позивач вважає, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області ігнорує та не виконує тривалий час ухвалу Львівського обласного суду від 15.02.1999 року та грубо порушує норми Закону України «Про індексацію грошових доходів населення».

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не проведення належного перерахунку страхових виплат, позивач звернулась до суду із даним позовом.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Призначення щомісячних страхових виплат до прийняття і набрання чинності Законом №1105, проводилося роботодавцями відповідно до нормативно-правових документів, що діяли на момент настання у потерпілого права на страхову виплату.

Відповідно до п. 1 Правил відшкодування власником підприємства, установи і організації або уповноваженим ним органом шкоди, заподіяної працівникові ушкодженням здоров`я, пов`язаним з виконанням ним трудових обов`язків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.06.1993 № 472 (втратила чинність 11.07.2001) (далі - Правила), власник підприємства, установи і організації (надалі - підприємство) або уповноважений ним орган (надалі - власник) несе матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну працівникові каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, пов`язаним з виконанням ним трудових обов`язків (надалі - ушкодження здоров`я), а також за моральну шкоду, заподіяну потерпілому власником фізичного чи психічного впливу небезпечних або шкідливих умов праці.

Пунктом 5 Правил було встановлено, що ступінь втрати працездатності визначається медико-соціальною експертною комісією (МСЕК) у відсотках до професійної працездатності, яку мав потерпілий до ушкодження здоров`я. МСЕК установлює обмеження рівня життєдіяльності потерпілого, причину, час настання та групу інвалідності у зв`язку з ушкодженням здоров`я, а також визначає необхідні види медичної та соціальної допомоги.

Розмір відшкодування втраченого потерпілим заробітку встановлюється відповідно до ступеня втрати професійної працездатності і середньомісячного заробітку, який він мав до ушкодження здоров`я. Утрачений заробіток або його частина відповідно до ступеня втрати професійної працездатності виплачується власником у повному розмірі, тобто без урахування розміру пенсії по інвалідності, а також незалежно від одержуваних потерпілим інших видів пенсій, заробітку (доходу) і стипендії. Визначений розмір втраченого заробітку або відповідна його частина залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності коригуванню у бік зменшення не підлягає (п. 9 Правил).

Відповідно до п.п. 28, 29 Правил, перерахування розміру відшкодування шкоди (втраченого заробітку, витрат на соціальну і медичну допомогу) проводиться у разі: зміни ступеня втрати професійної працездатності; зміни складу сім`ї померлого; підвищення розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян в порядку, визначеному законодавством; підвищення тарифних ставок (окладів) працівників госпрозрахункових і бюджетних підприємств. Перерахований або нарахований розмір втраченого заробітку у перерахунку на 100 відсотків втрати професійної працездатності не може бути більшим від середньомісячного заробітку відповідного працівника (після підвищення тарифних ставок) за умови його роботи протягом повного календарного місяця або у перерахунку на повний календарний місяць роботи. Індексація суми відшкодування шкоди провадиться відповідно до чинного законодавства.

З матеріалів справи судом встановлено, що, відповідно до наказу №65-к від 28.07.1998 року, Львівським обласним управлінням статистики була призначена позивачу виплата щомісячні виплати частини втраченого заробітку внаслідок нещасного випадку на виробництві.

Із наявної в матеріалах справи копії ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року у справі №22-150 встановлено, що даним судом здійснено розгляд касаційних скарг ОСОБА_1 та Львівського обласного управління статистики на рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 26.11.1998 у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Львівського обласного управління статистики про відшкодування моральної та матеріальної шкоди.

Вказаною ухвалою задоволено частково касаційну скаргу Львівського обласного управління статистики, змінивши частково рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 26.11.1998 року, а саме: «…стягнути з Львівського обласного управління статистики в користь ОСОБА_1 16 грн. 92 коп. заборгованості по щомісячних платежах за період з 1.08.1995 по липень 1997 року, а починаючи з 1.11.1998 року до 1.10.2000 р. стягувати щомісячно по 38,5 грн. проводячи перерахунки у відповідності до вимог п.28 Правил відшкодування шкоди та Закону України «Про індексацію грошових доходів населення». В частині стягнення додаткової суми одноразової допомоги -відмовити в задоволенні заявлених вимог. Стягнути з відповідача в дохід держави 1 грн. 70 коп. В решті рішення суду залишити без зміни, а касаційну скаргу ОСОБА_1 - без задоволення.».

У матеріалах справи наявна копія виконавчого листа у справі №2-2145, виданого Шевченківським районним судом м. Львова 15.03.1999 року, у якому викладено резолютивну частину рішення суду від 26.11.1998 року, а саме: «Стягувати з Львівського обласного управління статистики в користь ОСОБА_1 починаючи з 1.11.1998р. до 1.10.2000р. щомісячно по 38,5 грн. проводячи перерахунки у відповідності до вимог п. 28 Правил відшкодування шкоди та Закону України «Про індексацію грошових доходів населення».

Крім цього, в матеріалах справи наявна копія виконавчого листа у справі №2-2145, виданого Шевченківським районним судом м. Львова 17.11.2003 року, у якому викладено резолютивну частину рішення суду від 26.11.1998 року, а саме: «Згідно ухвали апеляційного суду від 15.02.1999 р. касаційну скаргу Львівського обласного управління статистики задоволити частково, змінивши частково рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 26.11.1998 р., а саме: стягнути з Львівського обласного управління статистики в користь ОСОБА_1 16 (шістнадцять) гривень 92 коп. заборгованості по щомісячних платежах за період з 01.08.1995 р. по липень 1997 р., а починаючи з 01.11.1998 року до 01.10.2000 р. і дo наступного переосвідування, стягувати щомісячно по 38 (тридцять вісім) гривень 50 коп(70% від 55грн., мінімальної зарплати), проводячи перерахунки у відповідності до вимог п. 28 Правил відшкодування шкоди та ЗУ "Про індексацію грошових доходів населення"».

Суд звертає увагу, що зміст виконавчих листів, виданих Шевченківським районним судом м. Львова 15.03.1999 року та 17.11.2003 року у справі №2-2145, не відповідають змісту резолютивної частини ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року у справі №22-150.

У зв`язку із виявленими невідповідностями та зважаючи на предмет спору, у суду відсутня можливість для надання належної оцінки виконанню Львівським обласним управлінням статистики ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року у справі №22-150 щодо правильності проведення перерахунку та виплати позивачу щомісячних страхових платежів у відповідності до вимог п. 28 Правил відшкодування шкоди та Закону України «Про індексацію грошових доходів населення».

Окрім цього суд зазначає, що питання контролю виконання рішення суду що набрало законної сили слід здійснювати в порядку ЗУ "Про виконавче провадження".

Щодо твердження позивача про те, що довідка від 18.08.2004 року № 278/18, складена Головним управлінням статистики з грубим рушенням чинного законодавства і не у відповідності до визначеного ухвалою Львівського обласного суду від 15.02.1999 року перерахунку втраченого ОСОБА_1 заробітку та послужила в подальшому у неправильних розрахунках з боку Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області, після передачі справи позивача у вересні 2004 року, суд зауважує, що у даній справі позивачем не оскаржуються дії Головного управління статистики, як правонаступника Львівського обласного управління статистики, щодо правомірності визначення у довідці від 18.08.2004 року № 278/18 суми відшкодування позивачу, як потерпілій, втраченого заробітку. Крім цього позивачем не надано доказів оскарження такої довідки в іншому провадженні.

Водночас суд вважає, що Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Львові та Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області здійснювали призначення та подальший перерахунок позивачу щомісячної страхової виплати відповідно до норм Закону №1105, Порядку призначення та здійснення страхових виплат потерпілим (членам їх сімей), затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 31.01.2002 року № 7, Порядку призначення та здійснення страхових виплат застрахованим особам (членам їх сімей), затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 22.12.2005 №83 та Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 27.04.2007 №24, на підставі довідки роботодавця - Головного управління статистики (правонаступника Львівського обласного управління статистики) від 18.08.2004 року № 278/18, як документа, що підтверджує право позивача на страхову виплату.

За відсутності доказів оскарження довідки від 18.08.2004 року № 278/18, складеної Головним управлінням статистики та за наявності в матеріалах справи виконавчих листів виданих Шевченківським районним судом м. Львова 15.03.1999 року та 17.11.2003 року у справі №2-2145, які не відповідають змісту резолютивної частини ухвали Львівського обласного суду від 15.02.1999 року у справі №22-150 котра фактично слугувала підставою нарахування та виплати позивачці щомісячних виплат частини втраченого заробітку у зв`язку з нещасним випадком на виробництві, суд висновує про відсутність підстав для визнання протиправними дій Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області щодо нарахування та виплати таких виплат позивача.

Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та, враховуючи всі наведені обставини, суд висновує про відмову у задоволенні позову.

Оскільки суд зробив висновок про відмову у задоволенні позову, то, в силу приписів ст. 139 КАС України судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись статтями 242-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

у задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Головне управління статистики у Львівській області, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст судового рішення складено 28.12.2023 року.

СуддяКостецький Назар Володимирович

Дата ухвалення рішення28.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116052874
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —380/18802/22

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 13.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 28.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні