Справа № 595/1272/23
Провадження № 3/595/1/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.01.2024 м. Бучач
Суддя Бучацького районного суду Тернопільської області Тхорик І.І., за участю секретаря судового засідання Боднара М.Г., прокурора Борис І.С., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , його захисника, адвоката Пасічника А.З., розглянувши матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Тернопільській області, про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , працюючого директором Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка,
за ч. 1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , працюючи на посаді директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, всупереч інтересам держави та в порушення п.2 ч.1 ст.28 вказаного Закону, не повідомив у встановлених цим Законом випадках та порядку свого безпосереднього керівника, а саме Бучацьку міську раду, про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед підписанням та видачею наказу №38 від 10 березня 2023 року «Про преміювання педагогічних працівників Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка», яким встановив виплату премії працівникам гімназії, в тому числі своїй дружині ОСОБА_2 в сумі 392,80 грн, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Окрім того, ОСОБА_1 , працюючи на посаді директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, всупереч інтересам держави та в порушення п.2 ч.1 ст.28 вказаного Закону, не повідомив у встановлених цим Законом випадках та порядку свого безпосереднього керівника, а саме Бучацьку міську раду, про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед підписанням та видачею наказу №38 від 10 березня 2023 року «Про преміювання педагогічних працівників Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка», яким встановив виплату премії працівникам гімназії, в тому числі своїй дружині ОСОБА_2 в сумі 309,20 грн, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Також, ОСОБА_1 , працюючи на посаді директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, всупереч інтересам держави, особисто видав та підписав наказ №38 від 10 березня 2023 року «Про преміювання педагогічних працівників Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка», яким встановив виплату премії працівникам гімназії, в тому числі своїй дружині ОСОБА_2 в сумі 392,80 грн, тобто, в порушення п.3 ч.1 ст. 28 Закону, прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Крім того, ОСОБА_1 , працюючи на посаді директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до пп. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, всупереч інтересам держави, особисто видав та підписав наказ №38 від 10 березня 2023 року «Про преміювання педагогічних працівників Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка», яким встановив виплату премії працівникам гімназії, в тому числі своїй дружині ОСОБА_2 в сумі 309,20 грн, тобто, в порушення п.3 ч.1 ст. 28 Закону, прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Постановою Бучацького районного суду Тернопільської області від 31 липня 2023 року справи про адміністративні правопорушення №595/1272/23, №595/1273/23, №595/1274/23 та №595/1275/23 відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП об`єднано в одне провадження та присвоєно об`єднаній справі №595/1272/23.
27 листопада 2023 року постановою Бучацького районного суду Тернопільської області строк розгляду справи про адміністративні правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП, на підставі ч.4 ст.277 КУпАП, зупинено до 11 грудня 2023 року.
Окрім того, постановою суду від 20 грудня 2023 року строк розгляду справи про адміністративні правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП, на підставі ч.4 ст.277 КУпАП, зупинено до 27 грудня 2023 року.
Також, 27 грудня 2023 року постановою суду розгляд справи відкладено, доручено відділенню поліції №2 (м. Бучач) Чортківського РВП ГУНП в Тернопільській області здійснити привід ОСОБА_1 в судове засідання, строк розгляду справи про адміністративні корупційні правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП, на підставі ч.4 ст.277 КУпАП, зупинено до 04 січня 2024 року.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 та його захисник - адвокат Пасічник А.З., будучи присутніми у судовому засіданні, просили закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень. ОСОБА_1 вказав, що 10 березня 2023 року від начальника відділу освіти Бучацької міської ради Кафтана М.П. надійшло смс-повідомлення, в якому зазначалося, що працівникам школи потрібно виплатити індексацію шляхом виплати премій, що він і зробив. Одночасно вказує, що його не було повідомлено про те, що на нього поширюється вимоги ЗУ «Про запобігання корупції». Суми, які зазначені у наказі про преміювання, є незначними, оскільки є саме індексацією. ОСОБА_1 зазначив, що умислу на вчинення інкримінованих йому адміністративних правопорушень у нього не було.
Прокурор Борис І.С. в судовому засіданні зазначила про доведеність в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП та просила визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні вказаних адміністративних правопорушень та накласти на нього адміністративне стягнення: за ч.1 ст.172-7 КУпАП у виді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 грн; за ч.2 ст.172-7 КУпАП у виді штрафу в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 грн. На підставі ст.36 КУпАП остаточно накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 грн.
Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, його захисника, думку прокурора, дослідивши та оцінивши письмові докази на предмет належності, допустимості та достовірності, а їх сукупність на достатність для доведення винуватості особи у вчиненні адміністративних правопорушень, суд прийшов до таких висновків.
Відповідно до ч. 2 ст. 7 КУпАП, провадження в справах про адміністративне правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Згідно ст.245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом.
Статтею 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.
Згідно ст.251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
За змістом ст.ст. 279, 280 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення має суддею розглядатись лише у межах тих обставин, які зазначені у протоколі про таке порушення.
Судом встановлено, що наказом начальника відділу освіти Бучацької районної державної адміністрації №267-К від 14 вересня 2015 року, ОСОБА_1 призначено на посаду директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка з 14.09.2015.
25 травня 2020 року, на підставі наказу начальника відділу освіти Бучацької районної державної адміністрації №15-К, продовжено трудові відносини з директором Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, ОСОБА_1 , на умовах укладеного строкового договору на 6 років з 25.06.2020 по 25.06.2026 включно.
Наказом директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, ОСОБА_1 «Про прийняття ОСОБА_2 » від 03 лютого 2020 року, ОСОБА_2 прийнято на роботу вчителем мистецтва та керівником гуртків, на підставі заяви ОСОБА_2 від 03.02.2020.
Відповідно до рішення дванадцятої сесії восьмого скликання Бучацької міської ради Тернопільської області №2832 від 30 вересня 2022 року «Про затвердження нової редакції статуту Бучацької гімназії імені В.М. Гнатюка та погодження штатного розпису даного навчального закладу», внесено зміни до відомостей про засновника юридичної особи - Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, ЄДРПОУ 24623318, а саме місцем знаходження Бучацької міської ради, ЄДРПОУ 04058479, адреса: 48402, Тернопільська область, Чортківський район, місто Бучач, майдан Волі, 1.
Згідно зі статутом Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка (нова редакція), затвердженого рішенням сесії Бучацької міської ради восьмого скликання від 30 вересня 2022 року №2832, засновником закладу загальної середньої освіти є Бучацька міська рада. Бучацька гімназія ім. В.М. Гнатюка є юридичною особою, має печатку, штамп, бланки зі своєю назвою. Заклад загальної середньої освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством та власним статутом.
Відповідно до п.п.4.1., 4.3., 4.4., 4.6., 4.7. Розділу 4 статуту, управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: засновник (власник), керівник закладу, колегіальний орган управління закладу освіти, колегіальний орган громадського самоврядування закладу, інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти. Безпосереднє керівництво закладом освіти здійснюється його директором. Директор призначається і звільняється з посади міським головою відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншого чинного законодавства. Директор комунального закладу освіти призначається на посаду міським головою шляхом укладання строкового трудового договору за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого засновником (власником). Конкурс проводиться засновником (власником) згідно вимог чинного законодавства.
Відповідно до пп.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами відповідальності за корупційні та правопорушення, пов`язані з корупцією, є посадові особи юридичних осіб публічного права.
Таким чином, ОСОБА_1 , як директор гімназії, наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими повноваженнями і в розумінні п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» є посадовою особою юридичної особи публічного права.
Умови та порядок оплати праці працівників навчального закладу визначені постановою Кабінету Міністрів України №1298 від 30.08.2002 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери», наказом Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 №557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ».
Згідно п.4 вказаної постанови КМУ керівникам місцевих органів виконавчої органів місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії, керівникам бюджетних установ, закладів та організацій в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків надати право установлювати працівникам цих установ, закладів та організацій конкретні розміри окладів та доплат і надбавок до них; надавати працівникам матеріальну допомогу, в тому числі на оздоровлення, в сумі не більше ніж один посадовий оклад на рік, крім матеріальної допомоги на поховання; затверджувати порядок і розміри преміювання працівників відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи в межах коштів на оплату праці.
Як зазначено у п.5 постанови Кабінету Міністрів України №1298 від 30.08.2002 умови оплати праці, посадові оклади (ставки заробітної плати) та ставки погодинної оплати праці, визначені постановою, поширюються на відповідні категорії працівників всіх бюджетних установ, закладів та організацій незалежно від відомчого підпорядкування.
Згідно п.п.2.1.10, 2.1.11 Строкового договору від 25 травня 2020 року, укладеного між Відділом освіти Бучацької районної державної адміністрації, в особі ОСОБА_3 , який діє на підставі положення (роботодавець) з однієї сторони, та ОСОБА_1 (керівник), з іншої сторони, та п.п.3.9 посадової інструкції директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка від 20 березня 2018 року, директор школи заохочує і стимулює творчу ініціативу працівників, підтримує сприятливий морально-психологічний клімат в колективі. Визначає порядок, розміри преміювання працівників закладу загальної середньої освіти за погодженням із профспілковим комітетом первинної профспілкової організації закладу. Визначає надбавки і доплати до ставок і посадових окладів працівників школи в межах кошторисних призначень.
Протоколом №8 від 02 березня 2022 року на зборах первинної профспілкової організації Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка затверджено колективний договір між адміністрацією та профспілковим комітетом Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка на 2022 - 2027 роки.
Відповідно до Положення про преміювання працівників закладів та установ освіти, яке є додатком №11 до Колективного договору укладеного між адміністрацією та профспілковим комітетом, затвердженого на зборах первинної профспілкової організації Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, премії призначаються педагогічним працівникам, спеціалістам та робітникам за: успішну організацію навчально-виховного процесу; участь у конкурсах педагогічної майстерності; підготовку учнів до олімпіад, конкурсів, виставок; активне проведення фізкультурно-масової роботи; дотримання норм і вимог охорони праці та техніки безпеки; здійснення оздоровчих заходів, забезпечення виконання санітарних правил та особистої гігієни учнів, забезпечення висококалорійного харчування учнів; зразкове виконання службових обов`язків; збереження будівель, споруд і агрегатів; дотримання кошторисно-штатної дисципліни; своєчасну та якісну підготовку школи до нового навчального року, високу професійну майстерність та інші ефективні показники. Преміювання окремих працівників може проводитись з нагоди ювілейних дат, за виконання особливо важливої роботи, при усуненні аварійних ситуацій. Премії виплачуються в межах фонду оплати праці за рахунок економії фонду оплати праці. Розмір премії не обмежується. Нарахування та виплату премій здійснює бухгалтерія відділу освіти або закладу, згідно наказу керівника та за погодженням з профспілковим комітетом первинної профорганізації навчального закладу або установи.
Наказом директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка ОСОБА_1 «Про преміювання педагогічних працівників Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка» №38 від 10 березня 2023 року вирішено, поміж іншого, надати премію ОСОБА_2 в розмірі 392,80 грн та 309,20 грн.
За наведених обставин, судом встановлено, що ОСОБА_1 , працюючи на посаді директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, всупереч вимогам п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції», не повідомив у встановлених цим Законом випадках та порядку свого безпосереднього керівника, а саме Бучацьку міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів при підписанні наказу №38 від 10.03.2023 «Про преміювання педагогічних працівників Бучацької гімназії ім. В.М. Гнаюка», яким визначив премії працівникам гімназії, в тому числі своїй дружині ОСОБА_2 , в сумі 392,80 грн та 309,20 грн. Також ОСОБА_1 вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів під час підписання та видачі наказу №38 від 10 березня 2023 року, яким встановив виплату премії в тому числі і своїй дружині ОСОБА_2 в сумі 392,80 грн та 209,20 грн. Згідно п.1 зазначеного наказу преміювання працівників Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка здійснювалось з урахуванням особистого внеску в розвиток освіти та результатів роботи.
Вимогами Закону України «Про запобігання корупції» визначено правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення недоліків корупційних правопорушень.
Згідно відповіді директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка ОСОБА_1 за №55 від 09 червня 2023 року, адресованої начальнику управління стратегічних розслідувань в Тернопільській області В.Юращуку, ОСОБА_1 повідомив, що ОСОБА_2 являється його дружиною, згідно наказу №68-К від 10 вересня 2015 року була прийнята за сумісництвом керівником гуртків, працює вчителем мистецтва Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, згідно наказу 2-К від 03.02.2020.
Як вбачається з повного витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб №00040133756, сформованого 16 червня 2023 року, ОСОБА_1 уклав шлюб із ОСОБА_4 (після реєстрації шлюбу прізвище змінено на ОСОБА_1 ), зареєстрований відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Бучацького районного управління юстиції у Тернопільської області 27 червня 2014 року, актовий запис №63.
Відповідно до понять, визначених у ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VІІ від 14.10.2014:
- близькі особи - члени сім`ї суб`єкта, зазначеного у частині першій статті 3 цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта;
- реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;
- приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Згідно ч.1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
В розумінні ст.1 ЗУ «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 та ОСОБА_2 є близькими особами.
Щодо посилання ОСОБА_1 на те, що його не було повідомлено про те, що на нього поширюється вимоги ЗУ «Про запобігання корупції», то суд зазначає таке.
Як слідує з відповіді директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка ОСОБА_1 №55 від 09 червня 2023 року, наданої начальнику управління стратегічних розслідувань в Тернопільській області В. Юращуку, у відповідь на лист від 30 травня 2023 року № 1439/118/01-2023 «Про надання інформації», ОСОБА_1 , як директор Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, окрім іншого, повідомив, що повідомлення про можливі факти виникнення конфлікту інтересів відповідно до ЗУ «Про запобігання корупції» від працівників Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка не надходили та не направлялись на адресу інших органів державної влади чи місцевого самоврядування. Одночасно ОСОБА_1 зазначив, що з Законом України «Про запобігання корупції» ознайомлений».
Окрім того, слід зазначити, що згідно зі статтею 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Враховуючи вищенаведене, а також зміст статті 68 Конституції України, такі твердження ОСОБА_1 відхиляються, враховуючи конституційний принцип презумпції знання закону. Окрім того, особа, яка має сумнів щодо наявності в неї конфлікту інтересів, має право звернутися за відповідним роз`ясненням до НАЗК.
Щодо вказівки захисника адвоката Пасічника А.З. на закінчення на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення, слід зазначити таке.
У відповідності до положень пункту 7 статті 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Частиною 4 статті 38 КУпАП передбачено, що адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
У судовому засідання ОСОБА_1 та його захисник - адвокат Пасічник А.З. просили вважати днем виявлення адміністративного правопорушення, інкримінованого ОСОБА_1 , 09 червня 2023 року, а саме коли була надіслана відповідь за №55, адресована начальнику управління стратегічних розслідувань в Тернопільській області В.Юращуку, де ОСОБА_1 повідомив, що ОСОБА_2 являється його дружиною, згідно наказу №68-К від 10 вересня 2015 року була прийнята за сумісництвом керівником гуртків, працює вчителем мистецтва Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, згідно наказу 2-К від 03.02.2020.
Так, у листі Управління стратегічних розслідувань в Тернопільській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України за №1650/55/118/01-2023, адресованому 15 червня 2023 року голові Бучацької міської ради Чортківського району Тернопільської області В.Фреяку, зазначено, що їхніми працівниками проводиться збирання матеріалів по факту можливого порушення вимог ЗУ «Про запобігання корупції», в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів зі сторони керівників закладів освіти Бучацької міської ради. У вказаному листі міститься прохання надати інформацію, в тому числі, про нарахування премій працівнику Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка ОСОБА_2 .
Згідно рапорту ст. о/у 1-го сектору (протидії корупції) УСР в Тернопільській області ДСР Національної поліції України І.Балащук, адресованого 29.06.2023 начальникові УСР в Тернопільській області ДСР Національної поліції України В.Юращуку, така доповіла про те, що працівниками 1-го сектору (протидії корупції) УСР в Тернопільській області ДСР НП України, як спеціально уповноваженим суб`єктом у сфері протидії корупції, відповідно до положень ст.1 ЗУ «Про запобігання корупції», з додержанням вимог ст.ст.254-256 КУпАП, складено протоколи про вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, відповідальність за які передбачена ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП відносно директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, ОСОБА_1 .
Відтак, вважаю, що днем виявлення інкримінованих ОСОБА_1 адміністративних правопорушень слід вважати саме 29 червня 2023 року, тобто дата складення протоколів відносно нього.
Разом з тим, відповідно до положень пункту 12 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17 жовтня 2014 року №11 «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення», у випадку відкладення розгляду справи про адміністративні правопорушення за клопотанням учасників судового розгляду строк накладення адміністративного стягнення, передбачений статтею 38 КУпАП, обчислюється починаючи з дня вчинення адміністративного правопорушення, а при триваючому правопорушенні - починаючи з дня його виявлення. Можливість зупинення цього строку у зв`язку з перенесенням розгляду справи не передбачено, крім випадку, визначеного частиною четвертою статті 277 КУпАП.
Тобто, абзац третій вказаної постанови Пленуму визначає єдиний випадок зупинення строку накладення адміністративного стягнення, передбаченого статтею 38 КУпАП у разі відкладення розгляду справи про адміністративні правопорушення за клопотанням учасників судового розгляду з підстав, визначених частиною четвертою статті 277 КУпАП (у разі якщо особа, щодо якої складено протокол про вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, умисно ухиляється від явки до суду або з поважних причин не може туди з`явитися (хвороба, перебування у відрядженні чи на лікуванні, у відпустці тощо).
При цьому слід звернути увагу, що розгляд справи неодноразово відкладався через неявку особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 та клопотань захисника Пасічника А.З. У зв`язку з наявністю випадків, визначених частиною четвертою статті 277 КУпАП, судом тричі строк розгляду даної справи зупинявся, зокрема: постановою Бучацького районного суду Тернопільської області від 27 листопада 2023 року до 11 грудня 2023 року; постановою суду від 20 грудня 2023 року до 27 грудня 2023 року; постановою суду від 27 грудня 2023 року до 04 січня 2024 року.
За наведених обставин, враховуючи положення пункту 12 вищезазначеної постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17 жовтня 2014 року №11 «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення», з урахуванням зупинення строків розгляду справи, на переконання суду, визначений статтею 38 КУпАП строк накладення адміністративного стягнення, не закінчився.
За даними характеристики, виданої в.о. начальника відділу освіти М.Кафтана, щодо професійної діяльності директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка, ОСОБА_1 має повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю «вчитель історії, правознавства і етики». Загальний стаж педагогічної роботи - 13 років, з них 11 на керівній роботі. На посаді директора Бучацької гімназії ім. В.М. Гнатюка працює з вересня 2015 року. Має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». За період роботи зарекомендував себе виключно з позитивної сторони, користується авторитетом серед учнів, батьків, працівників закладу та жителів міста.
Щодо наданого стороною захисту скриншоту переписки з телефону ОСОБА_1 , то суд позбавлений надати такій оцінку, з огляду на те, що з долученої копії переписки неможливо зрозуміти між ким вона відбувається та її зміст.
Згідно ч.1 ст.172-7 КУпАП особа несе відповідальність за неповідомлення у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
За частиною 2 ст.172-7 КУпАП відповідальність настає за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Всебічно, повно, об`єктивно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, оцінивши за своїм внутрішнім переконанням докази, доходжу висновку, що, незважаючи на невизнання ОСОБА_1 вини, в його діях наявний склад адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених частиною першою та другою статті 172-7 КУпАП, а саме: неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів та вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів.
Відповідно до ст.36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
Враховуючи характер вчинених правопорушень, особу порушника, який позитивно характеризується за місцем роботи, ступінь його вини, майновий стан, а також те, що він притягається до адміністративної відповідальності вперше, суд вважає за необхідне призначити ОСОБА_1 мінімальне стягнення в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених, зокрема в межах санкції ч.2 ст.172-7 КУпАП.
Також, враховуючи вимоги ст. 40-1 КУпАП, вважаю за необхідне стягнути із ОСОБА_1 судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення.
Керуючись ст.ст. 36, 40-1, ч.1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7, ст.ст. 252, 280, 283 КУпАП, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Визнати винуватим ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у сумі 605 (шістсот п`ять) грн 60 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана до Тернопільського апеляційного суду через Бучацький районний суд протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Повний текст постанови складено 08 січня 2024 року.
Суддя І. І. Тхорик
Суд | Бучацький районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2024 |
Оприлюднено | 10.01.2024 |
Номер документу | 116161466 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Бучацький районний суд Тернопільської області
Тхорик І. І.
Адмінправопорушення
Бучацький районний суд Тернопільської області
Тхорик І. І.
Адмінправопорушення
Бучацький районний суд Тернопільської області
Тхорик І. І.
Адмінправопорушення
Бучацький районний суд Тернопільської області
Тхорик І. І.
Адмінправопорушення
Бучацький районний суд Тернопільської області
Тхорик І. І.
Адмінправопорушення
Бучацький районний суд Тернопільської області
Федорончук В. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні