Постанова
від 17.01.2024 по справі 320/13256/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 січня 2024 року м. Дніпросправа № 320/13256/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2023 року (суддя Татаринов Д.В.) у справі за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «МАСТЕР ЛІТ ІНДАСТРІЛЗ» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами,-

ВСТАНОВИВ:

Державна служби геології та надр України звернулась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «МАСТЕР ЛІТ ІНДАСТРІЛЗ» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Позивач просить припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4978 від 5 березня 2019 року, наданий позивачу.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2023 року у задоволенні позову відмовлено.

Позивачем подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, позов задовольнити.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції не було враховано вимоги Кодексу України про надра, ЗУ «Про основі засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», та те, що невиконання припису може слугувати самостійною та достатньою підставою для припинення права користування надрами.

Зазначено, що головною з підстав припинення дії дозволу на спеціальне використання надр є порушення надрокористувачем умов та порядку користування надрами та невиконання обов`язків, визначених ст. 24 Кодексу України про надра, спеціальним дозволом на користування надрами та Угодою до нього.

Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.

Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Як було встановлено судом першої інстанції, ТОВ «МАСТЕР ЛІТ ІНДАСТРІЛЗ» надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 4978 від 05 березня 2019 року метою геологічного вивчення, пошуків і розвідки вуглеводнів, у разі відкриття родовища - дослідно-промислова розробка, геологічно-економічна оцінка і затвердження запасів ДКЗ України, промислова розробка.

Наказом Державної служби геології та надр України від 25 жовтня 2021 року №775 «Про проведення позапланових перевірок» Департаменту державного нагляду (контролю) доручено провести позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «МАСТЕР ЛІТ ІНДАСТРІЛЗ» в період з 01 по 12 листопада 2021 року відповідно до спеціального дозволу № 4978 від 05 березня 2019 року, на предмет дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр з питань, зазначених у Переліку питань проведення заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єкта господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, затвердженої наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 26 червня 2019 року за № 229, зареєстрованої в Мін`юсті 25 липня 2019 року за № 81833789.

Згідно з актом перевірки № 270 від 12 листопада 2021 року виявлено наступні порушення вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр:

- Товариство з обмеженою відповідальністю «Мастер ЛІТ Індастрілз» не внесено зміни до пункту 1 особливих умов спеціального дозволу на користування надрами № 4978 від 05 березня 2019 року, в частині доповнення пункту 1 виконанням рекомендацій протоколу ДКЗ України від 05 березня 2019 року №4727;

- Товариство з обмеженою відповідальністю «Мастер ЛІТ Індастрілз» проводяться роботи на ділянці надр наданої з метою геологічного вивчення, пошуку і розвідки вуглеводнів без відповідних документів;

- надрокористувачем не виконується пункт 4 Програми робіт, додаток 2 до Угоди від 10 червня 2019 року № 4978, а саме не проведенні сейсморозвідувальні роботи. Відповідно до Програми робіт сейсморозвідувальні роботи повинні були проведенні у строк до II кв.2019 по І кв.2021 року.

Приписом від 19 листопада 2021 року № 270 відповідача зобов`язано у строк до 19 грудня 2021 року усунути вищезазначені порушення у сфері надрокористування та подати в письмовій формі до Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.

Листом відповідача від 17 грудня 2021 року № 17/12-2021 повідомлено про кроки вчинені для усунення порушень, а саме:

- стосовно першого порушення, зазначеного у приписі відповідача, супровідним листом № 2021/12-14 від 15 грудня 2021 року направлено до Державної служби геології та надр України заяву № 14/12-2021 про внесення змін до пункту до пункту 1 особливих умов Спеціального дозволу користування надрами № 4978 від 05 березня 2019 року;

- стосовно другого порушення, зазначеного у приписі відповідача, на основі проведення робіт ДП «Укргеофізика» «Сейсморозвідувальні роботи з уточненням геологічної будови П`ятигорської ліцензійної площі по відкладах середнього та нижнього карбону щляхом аналізу, переробки та інтерпретації геолого-геофізичних матеріалів» із ТОВ «Геолого-екологічним дослідний центр» укладено договір № 1-11/2021 від 29 листопада 2021 року щодо складання «Геологічного проекту пошукових робіт на нафту та газ П`ятигорської площі та договір № 2-11-2021 від 29 листопада 2021 року на розробку проектно-кошторисної документації (ПКД) на влаштування пошукової свердловини № 1 П`ятигорської площі»;

Стосовно третього порушення, зазначеного у приписі, з метою продовження геологічного вивчення П`ятигорської площі та визначення доцільності подальшого проведення польових сейсморозвідувальних робіт ТОВ «МАСТЕР ІНДАСТРІЛЗ» 22 лютого 2021 року з ДГП «Укргеофізика» уклало договір № 01/02-2021 на проведення сейсморозвідувальних робіт з уточненням геологічної будови П`ятигорської ліцензійної площі по відкладах середнього та нижнього карбону шляхом аналізу переробки та інтерпретації геолого-фізичних матеріалів. За результатами розгляду звіту про виконання сейсморозвідувальних роботі за цим договором на спільне засідання НТР ТОВ «Мастер Літ Індастрілз» ДП «Укргеофізика» рекомендовано проведення деталізованих сейсморозвідувальних робіт по додаткових п`яти профілях МСГТ загальною довжиною 37 км. Отримані результати дадуть змогу виконати комплексну інтерпретацію сейсмічних матеріалів з метою уточнення будови П`ятигорської нафтогазоперспективного об`єкту. 10 грудня 2021 року між ТОВ «Мастер Літ Індастрілз» та ДГП «Укргеофізика» укладеного договір № 10.12-2021 на виконання сейсморозвідувальних робіт МСГТ 2D П`ятигорської площі. Термін початку виконання цих робіт заплановано на лютий 2021 року, а після їх завершення у травні 2022 року розглянути звіт про проведені роботи у сумісному засіданні НТР.

Наказом Державної служби геології та надр України від 31 грудня 2021 року № 1015 «Про поновлення зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушена та внесення змін до наказів» - зупинено дію спеціального дозволу з 01 березня 2021 року.

13 січня 2022 року за № 387/01/02-22 Державною службою геології та надр України на адресу відповідача направлено лист щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами.

Наказом Державної служби геології та надр України від 01 квітня 2022 року № 122 «Про поновлення зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів на усунень», відповідачу відтерміновано дату зупинення дії спеціального дозволу до 01 липня 2022 року.

Державною службою геології та надр України на адресу відповідача направлено лист щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами, але вказаний лист не одержано відповідачем з незалежних від позивача причин.

Відповідач листом від 24 лютого 2022 року за № 24/02-2022вих. повідомив позивача про кроки вчинені для усунення порушень, визначених у приписі.

Так, стосовно першого порушення, зазначеного у приписі відповідача, 10 лютого 2022 року направлено до Державної служби геології та надр України заяву № 10-02/22 про внесення змін до Спеціального дозволу користування надрами, в частині додавання до пункту 1 особливих умов Спеціального дозволу на користування № 4978 від 05 березня 2019 року посилання на протокол ДКЗ № 4727 від 05 березня 2019 року.

Щодо другого порушення, зазначеного у приписі відповідача, на основі проведення робіт ДП «Укргеофізика» «Сейсморозвідувальні роботи з уточненням геологічної будови П`ятигорської ліцензійної площі по відкладах середнього та нижнього карбону щляхом аналізу, переробки та інтерпретації геолого-геофізичних матеріалів» із ТОВ «Геолого-екологічним дослідний центр» укладено договір № 1-11/2021 від 29 листопада 2021 року щодо складання «Геологічного проекту пошукових робіт на нафту та газ П`ятигорської площі та договір № 2-11-2021 від 29 листопада 2021 року на розробку проектно-кошторисної документації (ПКД) на влаштування пошукової свердловини № 1 П`ятигорської площі». На цей час роботи за вказаними договорами тривають та перебувають на завершальному етапі.

Стосовно третього порушення, зазначеного у приписі, з метою продовження геологічного вивчення П`ятигорської площі та визначення доцільності подальшого проведення польових сейсморозвідувальних робіт ТОВ «МАСТЕР ІНДАСТРІЛЗ» 22 лютого 2021 року з ДГП «Укргеофізика» уклало договір № 01/02-2021 на проведення сейсморозвідувальних робіт з уточненням геологічної будови П`ятигорської ліцензійної площі по відкладах середнього та нижнього карбону шляхом аналізу переробки та інтерпретації геолого-фізичних матеріалів. За результатами розгляду звіту про виконання сейсморозвідувальних роботі за цим договором на спільне засідання НТР ТОВ «Мастер Літ Індастрілз» ДП «Укргеофізика» рекомендовано проведення деталізованих сейсморозвідувальних робіт по додаткових п`яти профілях МСГТ загальною довжиною 37 км. Отримані результати дадуть змогу виконати комплексну інтерпретацію сейсмічних матеріалів з метою уточнення будови П`ятигорськго нафтогазоперспективного об`єкту. 10 грудня 2021 року між ТОВ «Мастер Літ Індастрілз» та ДГП «Укргеофізика» укладеного договір № 10.12-2021 на виконання сейсморозвідувальних робіт МСГТ 2D П`ятигорської площі. Однак, через введення надзвичайного стану в Україні терміни початку робіт можуть змінитися. Після їх завершення планується розглядати звіт про проведення роботи на сумісному засіданні НТР.

Наказом Державної служби геології та надр України від 13 липня 2022 року № 232 «Про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами», відповідачу відтерміновано дачу зупинення лії спеціального дозволу до 01 жовтня 2022 року.

18 липня 2022 року Державною службою геології та надр України на адресу відповідача направлено лист щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами, але вказаний лист не одержано відповідачем з незалежних від позивача причин.

Службовою запискою головного спеціаліста Східного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Панченко Н.В. у зв`язку із неусуненням відповідачем порушень запропоновано винести на розгляд Робочої групи з питань надрокористування питання стосовно подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами № 4978 від 05 березня 2019 року з метою видобування питних підземних вод водозбору ТОВ «Мастер Літ Індастрілз».

Наказом Державної служби геології та надр України від 26 жовтня 2022 року № 360 «Про продовження термінів на усунення порушень», відтерміновано дату зупинення дії спеціального дозволу до 01 грудня 2022 року.

Станом на грудень 2022 відповідачем не усунуто порушення законодавства щодо надрокористування, у зв`язку із чим Державна служба геології та надр України звернулась із листом від 02 грудня 2022 року № 1974/02-1до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мастер ЛІТ Індастрілз» про надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами №4978.

З огляду на те, що інформації від ТОВ «Мастер Літ Індастрілз» про усунення останнім порушень законодавства про надра до Держгеонадра України не надходило, так само, як і згоди/незгоди щодо анулювання спеціальних дозволів, позивач звернувся із цим позовом до суду.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції зазначив, що позивачем вжито заходів щодо усунення порушень, виявлених відповідачем під час проведення позапланової перевірки, та враховуючи наявність поважних причин неможливості усунення порушень, визначених у приписі, у суду, з урахуванням положень статті 26 Кодексу України про надра, відсутні правові підстави для припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4978 від 05 березня 2019 року.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.

Згідно з частиною другою статті 24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов`язані: використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Статтею 60 Кодексу України про надра передбачено, що державний контроль і нагляд за веденням робіт по геологічному вивченню надр, їх використанням та охороною спрямовані на забезпечення додержання всіма державними органами, підприємствами, установами, організаціями та громадянами встановленого порядку користування надрами, виконання інших обов`язків щодо охорони надр, встановлених законодавством України.

Відповідно статті 61 Кодексу України про надра Державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Державний нагляд за веденням робіт з геологічного вивчення надр, їх використанням та охороною, а також використанням і переробкою мінеральної сировини (державний гірничий нагляд) здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Державний контроль за використанням і охороною надр у межах своєї компетенції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, здійснює в межах своєї компетенції розрахунок розміру збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного користування надрами, відповідно до методики визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного користування надрами, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Згідно частини першої статті 57 Кодексу України про надра у разі порушення вимог статті 56 та інших статей цього Кодексу користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) або припинено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або іншим державним органом, уповноваженим на застосування таких заходів реагування, в порядку, встановленому законодавством.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін визначає Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року №615.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 615 надання спеціальних дозволів на користування надрами невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.

Пунктом 22 Порядку № 615 надання спеціальних дозволів на користування надрами визначено, що право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Частиною сьомою статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» передбачено, що дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;

2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Законом можуть передбачатися інші підстави для анулювання документа дозвільного характеру.

Відповідно до частин першої, другої статті 26 Кодексу України про надра Право користування надрами припиняється у разі закінчення встановленого строку користування надрами, внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку з відчуженням прав на користування надрами шляхом укладення договору купівлі-продажу чи внесення таких прав як вклад до статутного капіталу суб`єктів господарювання, анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Право користування надрами припиняється у разі:

1) звернення користувача надр із заявою про анулювання спеціального дозволу на користування надрами, в тому числі якщо відпала потреба у користуванні надрами;

2) виявлення факту вичерпання запасів, визначених спеціальним дозволом на користування надрами, на основі звітності, поданої надрокористувачем, - якщо надрокористувач не звернувся у встановленому цим Кодексом порядку із заявою про внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами на підставі пункту 5 частини першої статті 16-5 цього Кодексу;

3) наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи, яка є надрокористувачем, шляхом ліквідації або відомостей про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, яка є надрокористувачем, а також у разі неподання надрокористувачем заяви про внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку з перетворенням юридичної особи - власника спеціального дозволу на користування надрами у строк, встановлений пунктом 14 частини першої статті 16-5 цього Кодексу;

4) заподіяння внаслідок проведення робіт, пов`язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої шкоди життю чи здоров`ю людей або виникнення істотного забруднення навколишнього природного середовища;

5) невиконання, за винятком наявності обставин, не залежних від надрокористувача, затвердженої програми робіт з порушенням строків на більш як один рік з дати закінчення виконання відповідного етапу програми робіт;

6) встановлення факту подання в заяві про видачу спеціального дозволу на користування надрами та документах, що додаються до неї, недостовірних відомостей щодо заявника;

7) невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку з порушенням вимог законодавства - після зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку з таким порушенням із наданням достатнього часу для їх усунення;

8) застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України «Про санкції» у вигляді анулювання спеціального дозволу на користування надрами;

9) наявності підстави, передбаченої частиною четвертою статті 16-1 цього Кодексу;

10) виявлення підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами, передбачених Законом України "Про газ (метан) вугільних родовищ" - для спеціальних дозволів на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку, та видобування газу (метану) вугільних родовищ.

Згідно зі статтею 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає відповідний наказ, який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, і предмет перевірки, та на підставі якого оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, що підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові) і засвідчується печаткою. Перед початком перевірки суб`єкта господарювання посадові особи, які проводять перевірку, пред`являють керівнику суб`єкта господарювання або уповноваженій ним особі направлення та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу, і надають суб`єкту господарювання копію направлення на перевірку, а також інформують цих осіб про мету перевірки.

За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що анулювання спеціального дозволу на користування надрами у судовому порядку можливе у разі виявлення у встановленому законом порядку порушення надрокористувачем законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища, умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, та невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення цих порушень за відсутності поважних причин неможливості їх усунення й за умови, що надрокористувачем не надано згоди на припинення права користування надрами.

Суд першої інстанції вірно взяв до уваги, що підставою для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами та, як наслідок, звернення позивача до суду з позовом, слугувало саме неусунення ТОВ «Мастер Літ Індастріалз» порушень, зазначених у відповідному приписі Державної служби геології та надр України.

Як було встановлено судом першої інстанції, відповідачем після винесення припису вживались заходи щодо усунення порушень, виявлених позивачем під час проведення позапланової перевірки.

Суд першої інстанції встановив, що з метою усунення порушень відповідачем направлялись заяви про внесення змін до Спеціального дозволу користування надрами, в частині додавання до пункту 1 особливих умов Спеціального дозволу на користування № 4978 від 05 березня 2019 року; укладено договір № 1-11/2021 від 29 листопада 2021 року щодо складання «Геологічного проекту пошукових робіт на нафту та газ П`ятигорської площі та договір № 2-11-2021 від 29 листопада 2021 року на розробку проектно-кошторисної документації (ПКД) на влаштування пошукової свердловини № 1 П`ятигорської площі», укладено договір № 01/02-2021 на проведення сейсморозвідувальних робіт з уточненням геологічної будови П`ятигорської ліцензійної площі по відкладах середнього та нижнього карбону шляхом аналізу переробки та інтерпретації геолого-фізичних матеріалів.

Матеріали справи містять копії вказаних заяв та договорів.

Через введення надзвичайного стану в Україні 24 лютого 2022 року, який триває і станом на дату ухвалення судового рішення в адміністративній справі № 320/13256/23, терміни початку робіт за вказаними договорами змінились.

Суд першої інстанції вірно взяв до уваги, що про можливість зміни терміну виконання робіт за вказаними договорами у зв`язку із введенням на всій території України надзвичайного стану, позивач повідомлявся листом відповідача 24 лютого 2022 року № 24/02-22 вих., копія якого додана позивачем до позовної заяви.

Першої інстанції обґрунтовано взяв до уваги, що дана обставина жодним чином не залежить від дій відповідача, відтак, відповідач у справі позбавлений можливості прискорити терміни виконання робіт/надання послуг за вказаними договорами з метою усунення порушень, вказаних у приписі.

Також, суд першої інстанції вірно врахував, що позивач позбавлений можливості вплинути на Державну службу геології та надр України стосовно внесення змін до Спеціального дозволу користування надрами, в частині додавання до пункту 1 особливих умов Спеціального дозволу на користування № 4978 від 05 березня 2019 року посилання на протокол ДКЗ № 4727 від 05 березня 2019 року, оскільки відповідно до пункту 17 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615 та статті 16-5 Кодексу України про надра, внесення змін до дозволу здійснюється органом з питань надання дозволу на підставі заяви та поданих надрокористувачем документів.

Також колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про необхідність врахувати і місцерозташування П`ятигорівської ліцензійної площі, а саме Чернігівська область, яка у відповідності до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України з грудня 2022 року віднесена до територій активних бойових дій, оскільки із ним безпосередньо пов`язана можливість усунення відповідачем порушень (сторонами за договорами, укладеними з метою усунення порушень) , визначених у приписі.

Заходи щодо усунення порушень, виявлених позивачем під час проведення позапланової перевірки, почали вживатись відповідачем одразу після одержання припису, а не через сплив тривалого проміжку часу, що підтверджується відповідними листами, заявами та договорами, копії яких містяться в матеріалах справи.

Таким чином, вірними є висновки суду першої інстанції, що позивачем вжито заходів щодо усунення порушень, виявлених відповідачем під час проведення позапланової перевірки, та враховуючи наявність поважних причин неможливості усунення порушень, визначених у приписі, у суду, з урахуванням положень статті 26 Кодексу України про надра, відсутні правові підстави для припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4978 від 05 березня 2019 року.

Доводи апеляційної скарги вказаних висновків суду першої інстанції не спростовують.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2023 року у справі за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «МАСТЕР ЛІТ ІНДАСТРІЛЗ» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Постанова у повному обсязі складена 17 січня 2024 року.

Головуючий - суддяА.А. Щербак

суддяН.П. Баранник

суддяН.І. Малиш

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2024
Оприлюднено22.01.2024
Номер документу116395186
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —320/13256/23

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Постанова від 15.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 14.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 17.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні