Постанова
від 30.09.2010 по справі 2а-4143/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-4143/09/2670 Гол овуючий у 1-й інстанції: < Текс т >

Суддя-доповідач: Попович О.В.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"30" вересня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду в складі:

Головуючого судді Попович О.В.

Суддів Мельничука В.П., Желтобрюх І.Л.

при секретарі Кравченко Д.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу відповідача Держав ної податкової інспекції у П ечерському районі м.Києва на Постанову Окружного адмініс тративного суду м.Києва від 23. 09.2009 року по справі за адмініст ративним позовом підприємст ва з іноземним капіталом «Дж іммі Інтернешнл Трейдінг Ком пані»до Державної податково ї інспекції у Печерському ра йоні м.Києва про визнання неч инним податкового повідомле ння-рішення,

В С Т А Н О В И Л А:

Постановою Окружного а дміністративного суду м.Києв а від 23.09.2009 року було завдоволен о повністю адміністративний позов підприємства з інозем ним капіталом «Джіммі Інтерн ешнл Трейдінг Компані»до Дер жавної податкової інспкції у Печерському районі м.Києва п ро визнання нечинним податко вого повідомлення-рішення. В изнано протправним та скасов ане податкове повідомлення-р ішення Державної податкової інспекції у Печерському рай оні м.Києва №0009602310/0 від 01.12.08 року пр о зменьшення сум бюджетного відшкодування по декларація м за липнь-жовтень 2005 року.

Не погоджуючись з вищезазн аченою Постановою, відповіда ч подав апеляційну скаргу, в я кій просить апеляційну інста нцію скасувати Постанову суд у першої інстанції та постан овити нову про задоволення п озову. В своїй апеляційній ск арзі апелянт посилається на те, що оскаржувана Постанова винесена з порушенням норма матеріального та процесуаль ного права.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення учасників проц есу, які з' явилися в судове з асідання, перевіривши матері али справи, доводи апеляційн ої скарги, колегія суддів при ходить до наступного.

Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС У країни).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні сп рави керується принципом зак онності, відповідно до якого органи державної влади, орга ни місцевого самоврядування , їхні посадові і службові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Задовольняючи адмініст ративний позов суд першої ін станції зазначив, що Державн ою податковою інспекцією бул а проведена перевірка на під ставі нечинного нормативног о акту, а тому відповідач не на був права проводити перевірк у.

З висновками суду не можна п огодитися виходячи з наступн ого.

Судом апеляційної істанці ї встановлено, що Державною п одатковою інспекцією у Печер ському районі м.Києва в періо д з 27.11.2008 року по 01.12.2008 року проводи лась невиїздна документальн а перевірка на підприємстві з іноземним капіталом «Джімм і Інтернешнл Трейдінг Компан і»відповідно до Наказу ДПА У країни №350 від 18.08.2005 року «Про зат вердження Методичних рекоме ндацій щодо взаємодії між пі дрозділами органів державно ї податкової служби України при організації та проведенн і перевірок достовірності на рахування бюджетного відшко дування податку на додану ва ртість»з питань достовірнос ті нарахування суми бюджетно го відшкодування з податку н а додану вартість. Дійсно дан і Методичні рекомендації нос ять міжвідомчий, рекоментова ний характер, а не обов»язков ий, а тому не підлягають реєст рації в Міністерстві Юстиції України. Однак такі рекоменд ації ніким не скасовані, не ви знавалися протиравними, і во ни є чинними на день розгляду справи.

В результаті перевірки бул и встановленні порушення вим ог п.п.4.1.4.п.4.1.ст.4 Закону України « Про порядок погашення зобов» язань платників податків пер ед бюджетом та державними ці льовими фондами»від 21.12.2000 року № 2181-Ш (зхі змінами та доповнен нями) та порушення вимог Нака зу ДПА України від 30.05.1997 року №166 «Про порядок заповнення декл арації по податку на додану в артість», зареєстрованого в Міністерстві Юстиції Україн и 09.07.1997 року № 250/2054 ( із змінами і до повненнями), а саме: перевірко ю було встановлено неправомі рне завищення підприємством з іноземним капіталом «Джім мі Інтернешнл Трейдінг Компа ні»податкового кредиту з под атку на додану вартість на су му 989 грн. По декларації з ПДВ за липень 2005 року., на суму 57 583 грн. П о декларації з ПДВ за вересен ь 2005 року; на суму 14 988 грн. по декл арації з ПДВ за грудень 2005 року ; встановлено відсутність пр ава підприємства з іноземним капіталом «Джіммі Інтернешн л Трейдінг Компані»на отрима ння бюджетного відшкодуванн я податку на додану вартість на суму 989 грн. По декларації з ПДВ за липень 2005 року., на суму 57 583 грн. По декларації з ПДВ за ве ресень 2005 року; на суму 14 988 грн. п о декларації з ПДВ за грудень 2005 року, яка підлягає зменьшен ню.

За результатами перевірки встановлено, що підприємств о з іноземним капіталом «Джі мі Інтернешл Трейдінг Компан і»в липні 2005 року було придбан о у ПП «Агросенс»молодняк ве ликої рогатої хутоби на зага льну суму 99 048,05 грн., в т.ч. ПДВ 16 508,01 грн.

За результатами зустрічно ї перевірки від 20,12.2005 року № 40/32934278/ 23 ПП «АФ «Агросенс»є посередн иком. Постачальником у 2 ланцю зі реалізованої ПП «АФ «Агро сенс»продукції є в т.ч. УВМКП « Актрос».

Відповідно Листа від 16.05.2006 р оку №52/7/23-315 Борзнянського відді лення Бахмацької МДПІ, поста вщику УВМКП «Актрос», який ма є ознаки фіктивності сума 952,23 г рн. знята з податкового креди ту ПП «АФ «Агросенс», і тому в 2 ланцюгу не підтверджується заявлена до відшкодування с ума ПДВ 989,33 грн. у серпні 2005 року ( а.с.37,39), і не можливо встановити походження придбаних позива чем молодняку великої рогато ї худоби на загальну суму 5 934,64 г рн., в т.ч. ПДВ 989 грн. та підтверди ти податковий кредит на зазн ачену суму. Податковий креди т сформований позивачем за р езультатами фінансово-госпо дарської діяльності у липні 2005 року підлягає зменьшенню н а суму 989 грн.

У вересні 2005 року позивач при дбав у ТОВ. «Медлен»кормові д обавки на загальну суму 345 499,98 г рн. в т.ч. ПДВ 57 583,33 грн.

Згідно листів-повідомлень ДПІ у Заводському районі м.Ми колаїва від 20.03.2006 року та від 01.06.20 06 року , як про це зазначено в Ак ті перевірки (а.с.16), ТОВ. «Медле н»не знаходиться за юридично ю адресою в м.Миколаїві, подає звіти поштою з м.Києва, провес ти зустрічну перевірку ТОВ. « Медлен»не є можливим , а тому і немає можливості встановити походження придбаних позива чем кормових.

Зазначений акт перевірки є чинним.на день розгляду спра ви.

Судом апеляційної інстанц ії встановлено, що позивач у г рудні 2005 року придбав у ТОВ. «Лі дер»комбікорм на загальну су му 89 928,90 грн. в т.ч. ПДВ 988,15 грн., яке є посередником. В акті пе ревірки зазначено, що зазнач ене товариство закупило това р у підприємства РСУ «Прогре с». Відповідно інформаці йної бази даних АІС ОР «Подат ки», свідоцтво про реєстраці ю платника ПДВ за №38439322 анульов ане 01.06.2004 року. Таким чином, в 2 ла нцюгу не підтверджується зая влена до відшкодування сума ПДВ у розмірі 14 988,15 грн. Податко вий кредит, сформований підп риємством за результатами пе ревірки фінансово-господарс ької діяльності в грудні 2005 ро ку було зменшено на суму в роз мірі 14 988,15 грн.

Висновок перевіряючих про порушення позивачем п.п.7.4.1,п.п .7.4.5 п.7.4. ст.7 Закону України «Про п одаток на додану вартість» т а неправомірність заявленої позивачем суми бюджетного в ідшкодування з податку на до дану вартість за серпень,жов тнеть 2005 року та січень 2006 року в розмірі 73 560, 00 грн. - є правомір ним.

Відповідно до пп.7.2.4 п.7.2 ст.7 З акону України від 03.04.1997 року №168 « Про податок на додану вартіс ть»право на нарахування пода тку та складання податкових накладних надається виключн о особам, зареєстрованим як п латних податку у порядку, пер едбаченому статтею 9 зазначе ного Закону.

Відповідно до зазначеног о Закону платник податку зоб ов»язаний надати покупцю нак ладну, яка складаєтьс у момен т виникнення податкових зобо в»язань продавця у двох прим ірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю , копія залишається у продавц я товарів(робіт, послуг). Подак ова накладна є звітним подат ковим документом та враховує ться у визначенні загальних податкових зобов»язань (пп.7.2. 3., п.7.2 ст.7 Закону України від 03.04.199 7 року №168 «Про податок на додан у вартість».

У разі, коли платник придбає товари(товари, послуги), варті сть яких не віднесено до скла ду валових витрат виробництв а і не підлгає амортизації, по датки, що сплачені у зв»язку з таким придбанням, відшкодов уються за рахунок відповідни х джерел і до складу податков ого кредиту не включаються. Н е дозволяється включенння до податкового кредиту будь-як их витрат по сплаті податку, щ о не підтверджені потаковими накладними чи митними декла раціями, а при імпорті робіт(п ослуг)- актом прийняття робіт (послуг) чи банківським докум ентом, який засвідчує перера хування коштів в оплату варт ості таких робіт(послуг). Дока зами сплати покупцем податку на додану вартість товарів(р обіт, послуг), є видана продавц ем податкова накладна, випис ана у відповідності з вимога ми п.7.2 ст.7 Закону України від 03.0 4.1997 року №168 «Про податок на дода ну вартість».

У разі, коли на момент перев ірки платника податку, орган ом державної податкової служ би суми податку, попередньо в ключені до складу податковог о кредиту, залишаються не під твердженими зазначеними п.п. 7.4.2 п.7.4 ст.7 Закону України від 03.04.1 997 року №168 «Про податок на дода ну вартість»документами, пла тник податку несе відповідал ьність у вигляді фінансових санкцій.

Подакову накладну складає особа, яка зареєстрована як п латник податку в податковому органі і якій присвоєно інди відувльний податковий номер платника податку на додану в артість, що передбачено п.2.5 По рядку заповнення податкової накладної, затвердженого на казом ДПА України «Про затве рдження форм податкової накл адної, книги обліку придбанн я та книги обліку продажу тов арів(робіт, послуг), порядку їх заповнення»від 30.05.1997 року №165, за реєстрованого Мінстерством юстиції України від 23.06.1997 року за № 233/2037.

Відповідно до п.п.7.4.1 п.7.4. ста тті 7 Закону України від 03.04.1997 ро ку №168 «Про податок на додану в артість», суми податку на дод ану вартість зараховуються д о Державного бюджету Кукраїн и, а зараховані суми використ овуються для бюджетного відш кодуванн податку на додану в артість.

Перевіркою податкового ор гану не встановлено факту на дмірної сплати податку на до дану вартість до бюджету, а то му немає і підстав для відшко дування податку на додану ва ртість з бюджету.

Враховуючи всі обставини п о справі, колегія суддів прих одить до висновку, що апеляці йна скарга відповідача є обр унтовано. і підлягає задовол енню, а постанова суду першої інстанції скасуванню з пост ановленням нової постанови.

Згідно зі ст.198 ч.1, п.4 та ст. 202 КАС України, суд апеляційної інстанції скасовує постанов у суду першої інстанції та пр иймає нове рішення, якщо вста новить, що суд першої інстанц ії постановив рішення з пору шенням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 2, 160, 195, 196, 198, 202, 207, 212, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, судов а колегія, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу відпові дача Державної податкової ін спекції у Печерському районі м.Києва на Постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 23.09.2009 року - задово льнити.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 23.09.2009 року - скасувати.

Постановити нову постанов у, якою в задоволенні адмініс тративного позову підприємс тва з іноземним капіталом «Д жіммі Інтернешнл Трейдінг Ко мпані»до Державної податков ої інспекції у Печерському р айоні м.Києва про визнання не чинним податкового повідомл ення-рішення - відмовити.

Постанова набирає чинност і з моменту проголошення, але може бути оскаржена безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів з дня складанн я Постанови в повному обсязі .

Голову ючий суддя О.В. Попович

Судді В.П.Мельничук

І.Л .Желтобрюх

Повний текст Постанов и складено 08.10.2010 року

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2010
Оприлюднено18.10.2010
Номер документу11639834
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4143/09/2670

Ухвала від 03.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 02.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 16.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 23.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Постанова від 30.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Попович О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні