Ухвала
від 18.01.2024 по справі 815/1452/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1452/15

УХВАЛА

про призначення судово-економічної експертизи

18 січня 2024 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника позивача про призначення судово-економічної експертизи в адміністративній справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛК Енергомир" до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛК Енергомир" звернулося з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 18 лютого 2015 року № 0000112200 та № 0000122200.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 27.10.2015 р., залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.03.2016 р., позовні вимоги задоволено частково: визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення-рішення від 18.02.2015 р. № 0000112200 та від 18.02.2015 р. № 0000122200, в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 4126101 грн., у тому числі 2750734 грн. за основним платежем та 1375367 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Постановою Верховного Суду від 17.12.2020 р. скасовано постанову Одеського окружного адміністративного суду від 27.10.2015 р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.03.2016 р. в частині задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 18.02.2015 р. № 0000112200 та № 0000122200 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 4126101 грн., у тому числі 2750734 грн. за основним платежем та 1375367 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, з направленням справи до суду першої інстанції на новий розгляд в цій частині. В іншій частині постанову Одеського окружного адміністративного суду від 27.10.2015 р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.03.2016 р. залишено без змін.

За результатами нового розгляду рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10.12.2021 р. позовні вимоги задоволено: визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення від 18.02.2015 р. № 0000112200 та податкове повідомлення-рішення від 18.02.2015 р. № 0000122200 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 4126101 грн., у тому числі 2750734 грн. за основним платежем та 1375367 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2022 р. скасовано рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10.12.2021 р. та ухвалено нове рішення про залишення без задоволення позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення від 18.02.2015 р. № 0000112200 та податкового повідомлення-рішення від 18.02.2015 р. № 0000122200 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 4126101 грн., у тому числі 2750734 грн. за основним платежем та 1375367 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Постановою Верховного Суду від 13.11.2023 р. касаційну скаргу ТОВ "ЛК Енергомир" задоволено частково: рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10.12.2021 р. та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 06.12.2022 р. у справі № 815/1452/15 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

На підставі протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 29.11.2023 р., адміністративна справа № 815/1452/15 передана на розгляд судді Бездрабку О.І.

Ухвалою від 01.12.2023 р. справу № 815/1452/15 прийнято до провадження, призначено підготовче засідання на 09.01.2024 р. о 10:00 год.

Протокольною ухвалою від 09.01.2024 р. за клопотанням представника відповідача відкладено підготовче засідання на 18.01.2024 р. на 10:00 год.

25.12.2023 р. від представника позивача надійшло клопотання про призначення судово-економічної експертизи. Клопотання мотивоване тим, що з урахуванням висновків Верховного Суду, викладених у постанові від 13.11.2023 р., для повного та всебічного розгляду справи необхідно з`ясувати чи підтверджено документально фінансово-господарські операції ТОВ "ЛК Енергомир" з ТОВ "Брокбудкепітал", ТОВ "Дартон Білдінг", ТОВ "Кемпторг", ТОВ "Лора Трейд", ТОВ "Екстрабілдінг груп", ТОВ "СКМПН", ТОВ "Бауен-Cтрой", для чого потрібні спеціальні знання в галузі економіки та бухгалтерського обліку. Проведення експертизи просить доручити Одеському науково-дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції.

Від представників позивача та відповідача надійшли клопотання про розгляд даного клопотання в порядку письмового провадження.

При вирішенні даного клопотання суд виходить з наступного.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про судову експертизу" судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 р. № 53/5 затверджено Інструкцію про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, та Науково-методичні рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, які визначають певний порядок призначення експертизи та регулює порядок визначення питань, які можуть ставитись експерту під час проведення експертизи, зокрема і економічної.

Пунктом 1.1 Інструкції визначено, що призначення судових експертиз та експертних досліджень (далі - експертизи та дослідження) судовим експертам державних спеціалізованих науково-дослідних установ судових експертиз Міністерства юстиції України (далі - експертні установи) та атестованим судовим експертам, які не є працівниками державних спеціалізованих установ (далі - експерти), їх обов`язки, права та відповідальність, організація проведення експертиз та оформлення їх результатів здійснюються у порядку, визначеному Кримінальним процесуальним, Цивільним процесуальним, Господарським процесуальним кодексами України, Кодексом України про адміністративні правопорушення, Кодексом адміністративного судочинства України, Митним кодексом України, Законами України "Про судову експертизу", "Про виконавче провадження", іншими нормативно-правовими актами з питань судово-експертної діяльності та цією Інструкцією.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно ч.1 ст.101 КАС України висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені перед експертом, складений у порядку, визначеному законодавством.

Частиною 2 статті 101 КАС України визначено, що предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань. Предметом висновку експерта не можуть бути питання права.

Відповідно до приписів ч.1 ст.102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

Згідно із положеннями ч.2 ст.102 КАС України у разі необхідності суд може призначити декілька експертиз, додаткову чи повторну експертизу.

З огляду на викладене, враховуючи висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 13.11.2023 р. у даній справі, з метою повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи для з`ясування обставин, що мають значення для вирішення даної адміністративної справи і потребують спеціальних знань у галузі економіки, суд дійшов висновку про задоволення клопотання позивача та призначення судово-економічної експертизи.

Відповідно до ч.3 ст.102 КАС України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Враховуючи викладене, суд вбачає за необхідне доручити проведення судово-економічної експертизи Одеському науково-дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.

Витрати, пов`язані з проведенням експертизи, відповідно до приписів ст.137 КАС України покласти на позивача.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.

Згідно п.8 ч.2 ст.180 та ч.1 ст.183 КАС України суд у підготовчому засіданні вирішує питання про призначення експертизи та постановляє ухвалу (ухвали) про процесуальні дії, що необхідно вчинити до закінчення підготовчого провадження та початку судового розгляду справи по суті.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про задоволення клопотання представника позивача про призначення судово-економічної експертизи.

Керуючись ст.ст.102, 103, 183, 236, 243, 248 КАС України, суд -

ухвалив:

Клопотання представника позивача про призначення судово-економічної експертизи задовольнити.

Призначити у справі № 815/1452/15 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛК Енергомир" до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень судово-економічну експертизу.

На розгляд та вирішення експерта поставити наступні питання:

- чи підтверджується документально зазначене в акті ДПІ в Біляївському районі ГУ ДФС в Одеській області від 06.02.2015 р. № 145/22-00/34321228 заниження об`єкта оподаткування ТОВ "ЛК Енергомир" за період 2014 рік і донарахування до сплати податків та обов`язкових платежів до бюджету (ПДВ, податок на прибуток)?

- чи відповідають визначені та задекларовані підприємством ТОВ "ЛК Енергомир" доходи за період 2014 рік первинним документам та вимогам Податкового кодексу України?

- чи відповідають визначені та задекларовані витрати підприємством ТОВ "ЛК Енаргомир" за період 2014 рік наданим первинним документам та вимогам Податкового кодексу України?

- чи підтверджуються документально витрати підприємства ТОВ "ЛК Енергомир" за період 2014 рік, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг?

- чи підтверджуються документально обсяги господарських операцій та проведення розрахунків з ТОВ "Брокбудкепітал", ТОВ "Дартон Білдінг", ТОВ "Кемпторг", ТОВ "Лора Трейд", ТОВ "Екстрабілдінг груп", ТОВ "СКМПН", ТОВ "Бауен-строй"?

- чи підтверджуються документально висновок в акті ДПІ в Біляївському районі ГУДФС в Одеській області від 06.02.2015 р. № 145/22-00/34321228 про встановлення порушень ТОВ "ЛК Енергомир" п.44.1 ст.44, п.138.2, пп.138.8.1 п.138.8 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України та заниження податку на прибуток у періоді, що перевірявся на загальну суму 2343065 грн., в тому числи за 2014 рік занижено на 2343065 грн., порушення п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.189.4 ст.189, абз."а" п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, та заниження податку на додану вартість у періоді, що перевірявся на загальну суму 2904242, грн., у тому числі: у лютому 2014 року на суму 114982 грн., у квітні 2014 року на суму 184626 грн., у липні 2014 року на суму 9984 грн., у серпні 2014 року на суму 99657 грн., у вересні 2014 року на суму 202450 грн., у жовтні 2014 року на суму 395718 грн., у листопаді 2014 року на суму 517994 грн., у грудні 2014 року на суму 1378833 грн.

Проведення судово-економічної експертизи доручити Одеському науково-дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (65026, м.Одеса, вул.Ланжеронівська, 21).

Попередити експертів, які проводитимуть експертизу Одеського науково-дослідницького інституту судових експертиз Міністерства юстиції України, про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 Кримінального кодексу України за завідомо неправдивий висновок або за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків.

Для проведення експертизи направити до Одеського науково-дослідницького інституту судових експертиз Міністерства юстиції України матеріали адміністративної справи № 815/1452/15.

Витрати за проведення експертизи покласти на Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛК Енергомир".

Зобов`язати сторони (позивача та відповідача) надати до Одеського науково-дослідницького інституту судових експертиз Міністерства юстиції України всі необхідні документи та матеріали.

Зупинити провадження в адміністративній справі № 815/1452/15 до одержання результатів експертизи.

Копію ухвали направити Одеському науково-дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції України та учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.

Суддя О.І.Бездрабко

Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено22.01.2024
Номер документу116422301
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —815/1452/15

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 01.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 13.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 13.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні