Ухвала
від 19.01.2024 по справі 420/11131/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/11131/22

УХВАЛА

19 січня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в письмовому провадженні звіт Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про виконання рішення у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до суду з позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, в якому просили:

- визнати протиправними дії Управління державного архітектурно-будівельного контролю ОМР щодо повернення на доопрацювання Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подано 13.06.2022 року;

- зобов`язати Управління державного архітектурно-будівельного контролю ОМР зареєструвати Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подане 13.06.2022 року.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року позов задоволено повністю. Суд визнав протиправними протиправними дії Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради щодо повернення на доопрацювання Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подане 13.06.2022 року; а також зобов`язав Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради зареєструвати Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подане 13.06.2022 року.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 06.03.2023 року апеляційну скаргу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради залишено без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2022 року залишено без змін.

Ухвалою від 21.04.2023 року задоволено заяву Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про роз`яснення судового рішення. Роз`яснено рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2022 року у справі №420/11131/22, що зобов`язання Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради зареєструвати Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подане 13.06.2022 року, передбачає обов`язок Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради усунути наслідки своїх протиправних дій з повернення вказаного Повідомлення на доопрацювання шляхом зміни у Реєстрі будівельної діяльності статусу цього Повідомлення з «Повернуто на доопрацювання» на такий статус, який дозволяє ОСОБА_1 та ОСОБА_2 виконувати будівельні роботи на зазначеному вище об`єкті.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02.06.2023 року ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 21 квітня 2023 року скасовано. Прийнято нове судове рішення, яким відмовлено у задоволенні заяви Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про роз`яснення рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року по справі №420/11131/22.

Постановою Верховного Суду від 24.10.2023 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2022 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 6 березня 2023 року залишено без змін.

21.06.2023 року, під час знаходження даної справи у Верховному Суді, до суду від представника ОСОБА_1 надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.

Із суду касаційної інстанції справа надійшла 12.12.2023 року.

Ухвалою від 15.12.2023 року встановлено Управлінню державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради строк для подання звіту про виконання судового рішення у справі №420/11131/22. Зобов`язано Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подати протягом одного місяця з дати отримання цієї ухвали звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року у справі №420/11131/22.

29.12.2023 року до суду надійшов звіт Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про виконання рішення суду у справі №420/11131/22.

У звіті про виконання судового рішення відповідач зазначив таке.

Відповідач вказав, що відділом примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного регіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) 14.04.2023 було відкрито виконавчі провадження ВП №71576883, ВП №71576725 щодо зобов`язання зареєструвати повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) № ОД051220613697, найменування об`єкта «Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 », яке було подане 13.06.2022.

Нині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 у справі №420/11131/22 виконано шляхом реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) № ОД051220613697, найменування об`єкта «Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 », яке було подане 13.06.2022.

Як вбачається з Витягу з Реєстру будівельної діяльності (додається) вищевказане повідомлення, яке Управління зобов`язане зареєструвати на підставі рішення суду є зареєстрованим, підстава внесення змін рішення суду, рішення щодо зміни запит прийнято, опис зміни рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 по справі № 420/11131/22, джерело зміни даних внесено реєстратором, дата підписання 29.06.2023.

З огляду на вищевикладене, Управлінням 04.07.2023 направлено заяву № 01-6/236-ПР на адресу Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного регіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) з проханням закрити виконавчі провадження ВП № 71576725, ВП № 71576883 у зв`язку із виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 по справі № 420/11131/22, яке набрало законної сили 06.03.2023 з відповідними додатками, що підтверджують дані.

Відділом примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного регіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) 06.07.2023 винесені постанови про закриття виконавчого провадження ВП № 71576883, та ВП № 71576725 у зв`язку з фактичним виконанням рішення згідно з виконавчим документом.

Також відповідач зазначив, що 17.07.2023 позивачі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, в якому просили суд: визнати протиправною та скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження №71576883 від 06.07.2023 Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса); визнати протиправною та скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження №71576725 від 06.07.2023 Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2023 у справі №420/18049/23, залишеним без зміни постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 22.11.2023, відмовлено у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

З огляду на вищевказане, як зазначив відповідач, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 у справі № 420/11131/22 виконано.

Розглянувши звіт Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про виконання рішення суду у справі №420/11131/22, суд дійшов наступного.

Статтею 1291 Конституції України визначено, що держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно з ч.1 ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Згідно ч.2 ст.382 КАС України, за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Вирішуючи питання прийняття звіту відповідача про виконання судового рішення у даній справі, суд бере до уваги, що постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02.06.2023 року ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 21 квітня 2023 року скасовано. Прийнято нове судове рішення, яким відмовлено у задоволенні заяви Управління ДАБК Одеської міської ради про роз`яснення рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року по справі №420/11131/22.

У вказаній постанові колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення поданої Управлінням ДАБК Одеської міської ради заяви про роз`яснення рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року, оскільки судове рішення є чітким, зрозумілим та належним чином вмотивованим з посиланням на відповідні норми чинного законодавства України.

На даний час рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 у справі № 420/11131/22 виконано шляхом реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) № ОД051220613697, найменування об`єкта «Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 », яке було подане 13.06.2022.

Як вбачається з наявного у справі Витягу з Реєстру будівельної діяльності, вищевказане повідомлення, яке Управління було зобов`язане зареєструвати на підставі рішення суду, є зареєстрованим, підстава внесення змін рішення суду, рішення щодо зміни запит прийнято, опис зміни рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 по справі № 420/11131/22, джерело зміни даних внесено реєстратором, дата підписання 29.06.2023.

Також суд бере до уваги, за виданими Одеським окружним адміністративним судом виконавчими листами: від 28.03.2023, в якому стягувачем є ОСОБА_2 , та від 10.04.2023, в якому стягувачем є ОСОБА_1 , було відкрито виконавчі провадження №71576725 та №71576883 відповідно.

Постановою старшого державного виконавця Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Пхіденка О.С. від 06.07.2023, у зв`язку з фактичним виконанням виконавчого листа № 420/11131/22, виданого 28.03.2023 Одеським окружним адміністративним судом, закінчене виконавче провадження №71576725, відповідно до п.9 ч.1 ст.39, ст.40 Закону України «Про виконавче провадження».

Також постановою старшого державного виконавця Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Пхіденка О.С. від 06.07.2023, у зв`язку з фактичним виконанням виконавчого листа №420/11131/22, виданого 10.04.2023 Одеським окружним адміністративним судом, закінчене виконавче провадження №715768835, відповідно до п.9 ч.1 ст.39, ст.40 Закону України «Про виконавче провадження».

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 оскаржили до суду вказані постанови про закінчення виконавчих проваджень.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2023 у справі №420/18049/23, залишеним без зміни постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 22.11.2023, відмовлено у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

Ухвалою Верховного Суду від 28.12.2023 року у справі №420/18049/23 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою адвоката Савицької Оксани Миколаївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2023 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2023 року у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), третя особа Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, про визнання протиправними та скасування постанов про закінчення виконавчого провадження від 06 липня 2023 року ВП №71576883, ВП №71576725.

Ухвалою Верховного Суду від 16.01.2024 року у справі №420/18049/23 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою адвоката Савицької Оксани Миколаївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2023 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2023 року у зазначеній справі про визнання протиправними та скасування постанов про закінчення виконавчого провадження від 06 липня 2023 року ВП №71576883, ВП №71576725.

Таким чином, вказаними судовими рішеннями у справі №420/18049/23 підтверджено правомірність закінчення виконавчих проваджень ВП №71576883, ВП №71576725 з примусового виконання виконавчих листів, виданих на виконання судового рішення у справі № 420/11131/22, у зв`язку з фактичним виконанням виконавчих документів.

За таких обставин, суд не вбачає підстав для неприйняття поданого відповідачем звіту про виконання судового рішення у справі №420/11131/22 та приймає зазначений звіт.

При цьому, оскільки суд приймає поданий Управлінням ДАБК Одеської міської ради звіт про виконання даного судового рішення, відсутні підстави для накладення на керівника Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради штрафу за невиконання судового рішення.

Керуючись ч.9 ст.205, ч.4 ст.229, ст.ст. 248, 256, 293, 382 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Прийняти звіт Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про виконання рішення судового рішення у справі №420/11131/22 за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

У задоволенні клопотання представника ОСОБА_1 про накладення штрафу на керівника Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради за невиконання судового рішення - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з дня складення ухвали.

Суддя В.В. Андрухів

Дата ухвалення рішення19.01.2024
Оприлюднено22.01.2024
Номер документу116425704
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/11131/22

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 15.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Постанова від 24.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 24.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 29.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 02.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 10.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 10.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні