Справа № 420/11131/22
УХВАЛА
19 січня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в письмовому провадженні звіт Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про виконання рішення у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до суду з позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, в якому просили:
- визнати протиправними дії Управління державного архітектурно-будівельного контролю ОМР щодо повернення на доопрацювання Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подано 13.06.2022 року;
- зобов`язати Управління державного архітектурно-будівельного контролю ОМР зареєструвати Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подане 13.06.2022 року.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року позов задоволено повністю. Суд визнав протиправними протиправними дії Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради щодо повернення на доопрацювання Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подане 13.06.2022 року; а також зобов`язав Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради зареєструвати Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подане 13.06.2022 року.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 06.03.2023 року апеляційну скаргу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради залишено без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2022 року залишено без змін.
Ухвалою від 21.04.2023 року задоволено заяву Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про роз`яснення судового рішення. Роз`яснено рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2022 року у справі №420/11131/22, що зобов`язання Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради зареєструвати Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) №ОД051220613697, найменування об`єкта - Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 , яке було подане 13.06.2022 року, передбачає обов`язок Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради усунути наслідки своїх протиправних дій з повернення вказаного Повідомлення на доопрацювання шляхом зміни у Реєстрі будівельної діяльності статусу цього Повідомлення з «Повернуто на доопрацювання» на такий статус, який дозволяє ОСОБА_1 та ОСОБА_2 виконувати будівельні роботи на зазначеному вище об`єкті.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02.06.2023 року ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 21 квітня 2023 року скасовано. Прийнято нове судове рішення, яким відмовлено у задоволенні заяви Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про роз`яснення рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року по справі №420/11131/22.
Постановою Верховного Суду від 24.10.2023 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2022 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 6 березня 2023 року залишено без змін.
21.06.2023 року, під час знаходження даної справи у Верховному Суді, до суду від представника ОСОБА_1 надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.
Із суду касаційної інстанції справа надійшла 12.12.2023 року.
Ухвалою від 15.12.2023 року встановлено Управлінню державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради строк для подання звіту про виконання судового рішення у справі №420/11131/22. Зобов`язано Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подати протягом одного місяця з дати отримання цієї ухвали звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року у справі №420/11131/22.
29.12.2023 року до суду надійшов звіт Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про виконання рішення суду у справі №420/11131/22.
У звіті про виконання судового рішення відповідач зазначив таке.
Відповідач вказав, що відділом примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного регіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) 14.04.2023 було відкрито виконавчі провадження ВП №71576883, ВП №71576725 щодо зобов`язання зареєструвати повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) № ОД051220613697, найменування об`єкта «Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 », яке було подане 13.06.2022.
Нині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 у справі №420/11131/22 виконано шляхом реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) № ОД051220613697, найменування об`єкта «Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 », яке було подане 13.06.2022.
Як вбачається з Витягу з Реєстру будівельної діяльності (додається) вищевказане повідомлення, яке Управління зобов`язане зареєструвати на підставі рішення суду є зареєстрованим, підстава внесення змін рішення суду, рішення щодо зміни запит прийнято, опис зміни рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 по справі № 420/11131/22, джерело зміни даних внесено реєстратором, дата підписання 29.06.2023.
З огляду на вищевикладене, Управлінням 04.07.2023 направлено заяву № 01-6/236-ПР на адресу Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного регіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) з проханням закрити виконавчі провадження ВП № 71576725, ВП № 71576883 у зв`язку із виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 по справі № 420/11131/22, яке набрало законної сили 06.03.2023 з відповідними додатками, що підтверджують дані.
Відділом примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного регіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) 06.07.2023 винесені постанови про закриття виконавчого провадження ВП № 71576883, та ВП № 71576725 у зв`язку з фактичним виконанням рішення згідно з виконавчим документом.
Також відповідач зазначив, що 17.07.2023 позивачі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, в якому просили суд: визнати протиправною та скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження №71576883 від 06.07.2023 Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса); визнати протиправною та скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження №71576725 від 06.07.2023 Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2023 у справі №420/18049/23, залишеним без зміни постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 22.11.2023, відмовлено у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
З огляду на вищевказане, як зазначив відповідач, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 у справі № 420/11131/22 виконано.
Розглянувши звіт Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про виконання рішення суду у справі №420/11131/22, суд дійшов наступного.
Статтею 1291 Конституції України визначено, що держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно з ч.1 ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Згідно ч.2 ст.382 КАС України, за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Вирішуючи питання прийняття звіту відповідача про виконання судового рішення у даній справі, суд бере до уваги, що постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02.06.2023 року ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 21 квітня 2023 року скасовано. Прийнято нове судове рішення, яким відмовлено у задоволенні заяви Управління ДАБК Одеської міської ради про роз`яснення рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року по справі №420/11131/22.
У вказаній постанові колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення поданої Управлінням ДАБК Одеської міської ради заяви про роз`яснення рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 року, оскільки судове рішення є чітким, зрозумілим та належним чином вмотивованим з посиланням на відповідні норми чинного законодавства України.
На даний час рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 у справі № 420/11131/22 виконано шляхом реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CC1) № ОД051220613697, найменування об`єкта «Капітальний ремонт по відновленню нежитлового приміщення бару та магазину, без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_1 », яке було подане 13.06.2022.
Як вбачається з наявного у справі Витягу з Реєстру будівельної діяльності, вищевказане повідомлення, яке Управління було зобов`язане зареєструвати на підставі рішення суду, є зареєстрованим, підстава внесення змін рішення суду, рішення щодо зміни запит прийнято, опис зміни рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 по справі № 420/11131/22, джерело зміни даних внесено реєстратором, дата підписання 29.06.2023.
Також суд бере до уваги, за виданими Одеським окружним адміністративним судом виконавчими листами: від 28.03.2023, в якому стягувачем є ОСОБА_2 , та від 10.04.2023, в якому стягувачем є ОСОБА_1 , було відкрито виконавчі провадження №71576725 та №71576883 відповідно.
Постановою старшого державного виконавця Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Пхіденка О.С. від 06.07.2023, у зв`язку з фактичним виконанням виконавчого листа № 420/11131/22, виданого 28.03.2023 Одеським окружним адміністративним судом, закінчене виконавче провадження №71576725, відповідно до п.9 ч.1 ст.39, ст.40 Закону України «Про виконавче провадження».
Також постановою старшого державного виконавця Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Пхіденка О.С. від 06.07.2023, у зв`язку з фактичним виконанням виконавчого листа №420/11131/22, виданого 10.04.2023 Одеським окружним адміністративним судом, закінчене виконавче провадження №715768835, відповідно до п.9 ч.1 ст.39, ст.40 Закону України «Про виконавче провадження».
ОСОБА_1 та ОСОБА_2 оскаржили до суду вказані постанови про закінчення виконавчих проваджень.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2023 у справі №420/18049/23, залишеним без зміни постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 22.11.2023, відмовлено у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
Ухвалою Верховного Суду від 28.12.2023 року у справі №420/18049/23 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою адвоката Савицької Оксани Миколаївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2023 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2023 року у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), третя особа Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, про визнання протиправними та скасування постанов про закінчення виконавчого провадження від 06 липня 2023 року ВП №71576883, ВП №71576725.
Ухвалою Верховного Суду від 16.01.2024 року у справі №420/18049/23 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою адвоката Савицької Оксани Миколаївни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2023 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2023 року у зазначеній справі про визнання протиправними та скасування постанов про закінчення виконавчого провадження від 06 липня 2023 року ВП №71576883, ВП №71576725.
Таким чином, вказаними судовими рішеннями у справі №420/18049/23 підтверджено правомірність закінчення виконавчих проваджень ВП №71576883, ВП №71576725 з примусового виконання виконавчих листів, виданих на виконання судового рішення у справі № 420/11131/22, у зв`язку з фактичним виконанням виконавчих документів.
За таких обставин, суд не вбачає підстав для неприйняття поданого відповідачем звіту про виконання судового рішення у справі №420/11131/22 та приймає зазначений звіт.
При цьому, оскільки суд приймає поданий Управлінням ДАБК Одеської міської ради звіт про виконання даного судового рішення, відсутні підстави для накладення на керівника Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради штрафу за невиконання судового рішення.
Керуючись ч.9 ст.205, ч.4 ст.229, ст.ст. 248, 256, 293, 382 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Прийняти звіт Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про виконання рішення судового рішення у справі №420/11131/22 за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
У задоволенні клопотання представника ОСОБА_1 про накладення штрафу на керівника Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради за невиконання судового рішення - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з дня складення ухвали.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2024 |
Оприлюднено | 22.01.2024 |
Номер документу | 116425704 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні