Жовтневий районний суд м. запоріжжя
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
Реєстрація22.01.2024
Справа № 331/2025/23
Провадження № 1-кп/331/198/2024
ВИРОК
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
«22» січня 2024 року колегія суддів Жовтневого районного суду м. Запоріжжя в складі:
Головуючого - судді ОСОБА_1
Суддів: ОСОБА_2 , ОСОБА_3
з участю секретаря судового засідання ОСОБА_4
за участі: прокурора ОСОБА_5
захисника ОСОБА_6
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжі, в порядку спеціального судового провадження за відсутності обвинуваченого (in absentia), кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62022080010000099 від 27.07.2022 року відносно
ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Бердянськ Запорізької області, громадянина України, освіта - вища, сімейний стан - одружений, на момент вчинення кримінального правопорушення обіймав посаду інспектора відділу реагування патрульної поліції Бердянського ВП ГУНП в Запорізькій області, який зареєстрований та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , який не має судимості,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України,
ВСТАНОВИЛА:
Згідно з наказом Головного управління Національної поліції в Запорізькій області № 22 о/с від 12.01.2021 старшого лейтенанта поліції ОСОБА_7 призначено на посаду інспектора відділу реагування патрульної поліції Бердянського районного відділу поліції ГУНП в Запорізькій області.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», правоохоронні органи - це органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, Бюро економічної безпеки України, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Наказом № 626 о/с від 23.05.2022 на підставі п. 7 ч. 1 ст. 77 Закону України «Про Національну поліцію» ОСОБА_7 звільнено зі служби в поліції.
Таким чином ОСОБА_7 до 23.05.2022 являвся службовою особою - працівником правоохоронного органу.
Згідно зі ст. 17 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про Національну поліцію» поліцейський зобов`язаний:
1) неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги поліцейського;
2) професійно виконувати свої службові обов`язки відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов`язків, наказів керівництва;
3) поважати і не порушувати прав і свобод людини;
4) надавати невідкладну, зокрема домедичну і медичну, допомогу особам, які постраждали внаслідок правопорушень, нещасних випадків, а також особам, які опинилися в безпорадному стані або стані, небезпечному для їхнього життя чи здоров`я;
5) зберігати інформацію з обмеженим доступом, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків;
6) інформувати безпосереднього керівника про обставини, що унеможливлюють його подальшу службу в поліції або перебування на займаній посаді.
Поліцейський на всій території України незалежно від посади, яку він займає, місцезнаходження і часу доби в разі звернення до нього будь-якої особи із заявою чи повідомленням про події, що загрожують особистій чи публічній безпеці, або в разі безпосереднього виявлення таких подій зобов`язаний вжити необхідних заходів з метою рятування людей, надання допомоги особам, які її потребують, і повідомити про це найближчий орган поліції.
Відповідно до ст. 64 Закону України «Про Національну поліцію» ОСОБА_7 присягнув на вірність Українському народові та зобов`язався, усвідомлюючи свою високу відповідальність, вірно служити Українському народові, дотримуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти права і свободи людини, честь держави, з гідністю нести високе звання поліцейського та сумлінно виконувати свої службові обов`язки.
Водночас, ОСОБА_7 складеної ним присяги не дотримався та в умовах, коли Український народ героїчно протистоїть російському агресору, у порушення вимог ст. 1, 2, 17 Конституції України, ст.ст. 2, 64 Закону України «Про Національну поліцію», зрадив Українській державі та всьому Українському народові, вчинивши злочин проти основ національної безпеки України за наступних обставин.
Так, 24.08.1991 Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено «Акт проголошення незалежності України», яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави - Україна. У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах. Відповідно до розділу V Декларації, територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.
Положеннями статей 1 та 2 Основного Закону України - Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Відповідно до ч. 1 ст. 17, ч. 1 ст. 65 Конституції України захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України є справою всього Українського народу та обов`язком громадян України, а на території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом.
Статтями 132, 133 Конституції України визначено, що територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території, поєднання централізації і децентралізації у здійсненні державної влади, збалансованості і соціально-економічного розвитку регіонів, з урахуванням їх історичних, економічних, екологічних, географічних і демографічних особливостей, етнічних і культурних традицій. До системи адміністративно-територіального устрою України входить АР Крим, області, зокрема, Запорізька область, а також райони, міста, райони у містах, селища і села.
Згідно з вимогами ст. ст. 72, 73 Конституції України питання про зміну території України вирішуються виключно всеукраїнським референдумом, який призначається Верховною Радою України або Президентом України відповідно до їхніх повноважень, встановлених Конституцією, та проголошується за народною ініціативою на вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.
Всупереч нормам міжнародного гуманітарного права президент Російської Федерації (далі - РФ) ОСОБА_8 , а також інші представники влади РФ, діючи всупереч вимогам п.п. 1,2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV) від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів збройних сил РФ на територію України.
Так, 24.02.2022, на виконання вищевказаного наказу, військовослужбовці збройних сил РФ, шляхом збройної агресії, з погрозою застосування зброї та її фактичним застосуванням, незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони України в Автономній республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили часткову окупацію території України, чим вчинили дії з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується по теперішній час та призводить до загибелі значної кількості людей та інших тяжких наслідків.
Згідно з Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», введено воєнний стан на всій території України, починаючи з 24.02.2022, дію якого у подальшому неодноразово продовжено.
Згідно з вимогами ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 (в редакції від 07.05.2022), тимчасово окупована Російською Федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Тимчасова окупація Російською Федерацією територій України, визначених частиною першою статті 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для російської федерації жодних територіальних прав.
Тимчасово окупованою територією, відповідно до п. 7 ч. 1 ст.1-1 вказаного вище Закону є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
Відтак, Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022 «Про затвердження Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 25 квітня 2022 року» (в редакції станом на 25.04.2022) Бердянська міська територіальна громада внесена до вказаного переліку територіальних громад, розташованих в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
Після початку агресивної війни проти України з використанням підпорядкованих підрозділів і військовослужбовців збройних сил РФ було тимчасово взято під контроль Бердянський район та частину інших населених пунктів на території Запорізької області з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, іншими об`єктами.
Також п. 6 ч. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» № 1207-VII від 15 квітня 2014 року передбачено, що окупаційна адміністрація Російської Федерації - сукупність державних органів і структур Російської Федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних Російській Федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.
Так, з 28.02.2022 після окупації військами РФ м. Бердянськ та Бердянського району Запорізької області, зметою встановлення контролю та політичної влади на території тимчасово окупованого м. Бердянська Запорізької області, невстановлені особи з числа військової адміністрації Російської Федерації створили незаконний правоохоронний орган, а саме так звану «народну міліцію» м. Бердянськ Запорізької області, куди почали підшукувати осіб, які б співпрацювали з ними, для призначення на посади в незаконно створеному правоохоронному органі.
Так, приблизно у першій декаді квітня 2022 року, але не пізніше 23 травня 2022 року (більш точна дата та час невідомі), ОСОБА_7 , будучи громадянином України, знаходячись на території м. Бердянська Запорізької області, діючи умисно, усвідомлюючи протиправність своїх дій та бажаючи настання негативних наслідків, сповідуючи проросійські погляди, з метою підтримання окупаційної влади, встановленої збройними формуваннями Російської Федерації, підтримуючи агресію Російської Федерації на території України, добровільно погодився на пропозицію невстановлених осіб із числа представників окупаційної влади м. Бердянська Запорізької області та добровільно зайняв посаду у незаконно створеному правоохоронному органі - так званій «народній міліції» м. Бердянська Запорізької області.
Після чого, обіймаючи посаду у незаконно створеному правоохоронному органі та здійснюючи свою протиправну діяльність в інтересах держави-агресора та з метою посилення контролю окупаційної влади у м. Бердянську Запорізької області, ОСОБА_7 виконував вказівки і розпорядження керівників окупаційної адміністрації РФ, здійснював патрулювання на території м. Бердянська від імені окупаційної влади, а також здійснював схиляння до колабораційної діяльності та переходу на бік окупаційної влади країни-агресора для виконання обов`язків під керівництвом військової адміністрації Російської Федерації співробітників Бердянського РВП ГУ НП в Запорізькій області, проводив з ними агітацію щодо співпраці з окупаційною адміністрацією РФ.
Судовий розгляд вказаного кримінального провадження здійснювався за відсутністю обвинуваченого ОСОБА_7 у спеціальному судовому провадженні на підставі ухвали колегії суддів від 28.06.2023 року, прийнятої з урахуванням тих обставин, що ОСОБА_7 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, обізнаний про розпочате щодо нього кримінальне провадження та переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України (м. Бердянськ), з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
Разом з тим, судом при проведенні спеціального судового провадження були виконані вимоги, передбачені ст. 297-5, 323 КПК України. Так, обвинувачений ОСОБА_7 неодноразово викликався до суду шляхом надсилання повісток за останнім відомим місцем його проживання, яке розташоване на тимчасово окупованій території України, шляхом публікації судових повісток про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження - газеті «Урядовий кур`єр», також повідомлення про дату, час та місце розгляду провадження розміщувались на офіційному веб-сайті Жовтневого районного суду м. Запоріжжя та вручались особисто його захиснику - адвокату ОСОБА_6 .
В призначені судові засідання обвинувачений ОСОБА_7 не з`явився, не повідомив суд про поважність причин свого неприбуття, і від нього не надійшло заяв або клопотань про неможливість прийняття участі в судовому засіданні або відкладення судового розгляду.
У зв`язку з цим обвинувачений ОСОБА_7 не був допитаний судом в якості обвинуваченого по суті висунутого йому обвинувачення.
Разом з тим, захист обвинуваченого за призначенням здійснював фахівець в галузі права - адвокат ОСОБА_6 .
Так, провина обвинуваченого ОСОБА_7 у вчиненні вказаного кримінального правопорушення підтверджується наступними доказами, наданими стороною обвинувачення та дослідженими безпосередньо в судовому засіданні.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_9 , який обіймає посаду інспектора ГРПП Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, пояснив суду, що через колег по роботі йому стало відомо, що всім працівникам поліції, які не погодились на співпрацю з окупаційною владою, необхідно здати вогнепальну зброю, відносно тих працівників поліції, які не погоджувались на здачу табельної зброї, окупаційна влада проводила незаконні обшуки та погрожувала застосуванням фізичної розправи, в тому числі і до членів їх сімей. 09.04.2022 року він разом із своїм колегою ОСОБА_10 прибув до будівлі Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області по вулиці Горбенка в м. Бердянську, яка на той момент вже перебувала під контролем так званої «народної міліції», для здачі зброї. При цьому, безперешкодний вхід до приміщення вказаної будівлі мали лише ті працівники, які погодились на співпрацю з окупаційною владою, ті працівники, які не погодились - потрапляли в приміщення лише за викликом і в супроводі. В цей час до будівлі відділу поліції під`їхав автомобіль Mitsubishi Outlander, який до повномасштабного вторгнення використовувався працівниками патрульної поліції Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області. На вказаному автомобілі були сині номери та проблискові маячки, проте на ньому вже не було будь-яких розпізнавальних знаків, які були раніше встановлені. З вказаного автомобіля вийшов ОСОБА_7 , який раніше обіймав посаду інспектора відділу реагування патрульної поліції Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, та ще один колишній колега, які були одягнені в чорний формений одяг працівника поліції українського зразка, проте без розпізнавальних знаків. У ході спілкування ОСОБА_7 повідомив, що він вже здав табельну зброю, написав рапорт та перейшов в ряди так званої «народної міліції», не називаючи при цьому своєї посади, пропонував йому та ОСОБА_11 написати рапорти і також приєднатися до незаконно створеного правоохоронного утворення. Після цього ОСОБА_7 вільно зайшов до будівлі відділу поліції попри наявну охорону. Разом з тим додав, що з ОСОБА_7 він знайомий з 2008 року, так як працювали разом та охарактеризував його як особу, яка до 24.02.2022 року займала проросійську позицію та відкрито про це говорила. Після здачі табельної вогнепальної зброї, 10.04.2022 року він покинув територію м. Бердянська та прибув до м. Запоріжжя.
Допитаний судовому засіданні свідок ОСОБА_10 , який обіймає посаду інспектора ГРПП Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, надав суду пояснення, аналогічні поясненням свідка ОСОБА_9 . Разом з тим зазначив, що в мережі Інтернет було розповсюджено відео, зняте окупаційною владою м. Бердянська 09.05.2022 року, на якому ОСОБА_7 був одягнутий у форму працівника правоохоронного органу Російської Федерації з відповідними розпізнавальними знаками, з яких вбачалось, що останній має звання старшого лейтенанта. Пізніше, зі слів колег, йому стало відомо, що ОСОБА_7 обійняв посаду в ДАІ так званої «народної поліції», яке розташовується в будівлі колишньої державтоінспекції по вул. Свободи, буд. 95 в м. Бердянську. Охарактеризував ОСОБА_7 як особу, яка до 24.02.2022 року займала відверту проросійську позицію.
Допитаний у судовому засіданні свідок ОСОБА_12 , який обіймає посаду старшого інспектора відділу моніторингу Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, пояснив суду, що 08.04.2022 року він прибув до будівлі Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області по вул. Горбенка в м. Бердянськ, де вже на той час розташовувалась так звана «народна міліція», щоб здати табельну вогнепальну зброю через те, що окупаційна влада погрожувала всім співробітникам поліції та членам їх сімей фізичною розправою в разі її не здачі. Після того, як у нього відібрали табельну зброю, при цьому в цей час там перебував ОСОБА_7 , йому було запропоновано написати рапорт та приєднатися до так званої «народної міліції», на що він відповів відмовою. Через деякий час, перебуваючи за вказаною адресою, він був свідком того, як ОСОБА_7 , який вже погодився на співпрацю з окупаційною владою та працював в так званій «народній міліції», виконуючи вказівки так званого керівника незаконно створеного правоохоронного органу «народної міліції» м. Бердянська ОСОБА_13 , здійснював конвоювання двох затриманих співробітників поліції, яких виводили з будівлі відділу поліції з пакетами на голові, допомагав саджати їх до російського транспортного засобу з чорними номерами для перевезення особового складу, за кермом якого були військовослужбовці РФ. Згодом йому стало відомо, що один із затриманих працівників поліції, через декілька днів загинув. Також зазначив, що він неодноразово бачив ОСОБА_7 , який здійснював патрулювання м. Бердянська, використовуючи службовий автомобіль Mitsubishi Outlander з номерами на синьому фоні та з проблисковими маячками, проте без будь-яких розпізнавальних знаків, який до повномасштабного вторгнення використовувався працівниками патрульної поліції Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області. Разом з тим додав, що ОСОБА_7 був одягнутий у чорний формений одяг, який використовують українські працівники поліції, проте без відповідних розпізнавальних знаків.
Допитаний у судовому засіданні свідок ОСОБА_14 пояснив суду, що він обіймає посаду начальника Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, до 24.02.2022 року обіймав посаду заступника начальника з превентивної діяльності Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області. Так, зранку 24.02.2022 року у зв`язку із повномасштабним вторгненням РФ на територію України та ракетними обстрілами м. Бердянська, особовий склад Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області отримав усний наказ від керівництва ГУНП в Запорізькій області про негайну дислокацію до м. Пологи з подальшим виїздом до м. Запоріжжя. Зокрема, він та приблизно 40 працівників Бердянського РВП, забравши із собою частину зброї, виконали даний наказ та прибули до м. Пологи, а у вечірній час доби цим складом виїхали до м. Запоріжжя. Перебуваючи в м. Запоріжжі, він допомагав організовувати виїзд для працівників Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області та їх сімей, які залишись на тимчасово окупованій території м. Бердянськ. Після фактичної окупації м. Бердянськ, приблизно 28.02.2022 року, він дізнався, що деякі його колеги почали ігнорувати накази керівництва та перейшли на бік ворога. Приблизно у цей же час представники ФСБ почали створювати незаконний правоохоронний орган, а саме так звану «народну міліцію» та підшукували осіб, які б співпрацювали з ними. Згодом йому стало відомо про те, що ОСОБА_7 разом з іншими працівниками поліції Бердянського РВП, які на той час вже погодились на співпрацю з окупаційною владою, одягнуті у чорний формений одяг без жодних розпізнавальних знаків, використовували в інтересах окупаційної влади службовий автомобіль патрульної поліції Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області Mitsubishi Outlander, на якому була відсутня українська символіка та розпізнавальні емблеми Національної поліції України. Також пояснив, що 09.05.2022 року в мессенджерах та соціальних мережах з`явились публікації пропагандистського характеру від представників окупаційної влади про організований та проведений ними парад, який відбувся в м. Бердянськ, на якому від впізнав ОСОБА_7 , який був одягнутий у форму співробітника російської поліції з шевронами РФ. Також зазначив, що до 24.02.2022 року ОСОБА_7 обіймав посаду інспектора РВПП Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області. За час роботи проявив себе як досить конфліктний працівник, який не підпорядковується наказам керівництва та трудовій дисципліні, мав проблеми із законом, зокрема відносно до нього до суду був скерований обвинувальний акт за організацію азартних ігор.
Також додав, що у квітні 2022 року начальником ГУНП в Запорізькій області був виданий письмовий наказ про необхідність працівникам поліції покинути тимчасово окуповану територію м. Бердянськ та прибути для несення служби до м. Запоріжжя. Вказаний наказ доводився до відома особового складу, який залишився на тимчасово окупованій території, через всі можливі мессенджери та телефонні дзвінки. ОСОБА_7 вказаний наказ не виконав, залишився на тимчасово окупованій території, погодився на співпрацю з окупаційною владою м. Бердянська та добровільно зайняв посаду у незаконно створеному правоохоронному органі - так званій «народній міліції», при цьому у телефонній розмові ОСОБА_7 пропонував йому перейти на бік ворога. Переконаний в тому, що за сприяння ОСОБА_7 , у ворога з`явились відповідні списки особового складу діючих працівників Бердянського РВП та інформація щодо наявної зброї, внаслідок чого двоє працівників Бердянського РВП, при спробі покинути м. Бердянськ та прибути до м. Запоріжжя, були взяті в полон, проте в подальшому вони були обміняні українською владою.
Зі змісту повідомлення заступника начальника УСБУ в Запорізькій області про вчинення кримінального правопорушення (відповідно до ст. 214 КПК України) № 59/5/2-516нт від 07.04.2022 року слідує, що старший лейтенант поліції ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженець м. Бердянська Запорізької області, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , який використовує термінал мобільного зв`язку ІМЕІ НОМЕР_1 з мобільним номером НОМЕР_2 , після початку збройної агресії військами РФ та окупації населених пунктів, де розташовані територіальні підрозділи поліції, після фактичного припинення правоохоронної діяльності вказаними підрозділами, не прийняв негайних заходів щодо переміщення на територію, підконтрольну органам влади України, а перейшов на бік ворога та почав здійснювати правоохоронну діяльність в інтересах РФ, використовуючи матеріально-технічну базу Національної поліції України. Зокрема, з початку квітня 2022 року на території м. Бердянська почали патрулювання співробітники поліції з використанням патрульних автомобілів «Mitsubishi Outlander» реєстраційні номери на синьому фоні НОМЕР_3 , з яких знято українську символіку та розпізнавальні емблеми Національної поліції України. при цьому у складі екіпажу патрульного автомобіля реєстраційний номер 1621 перебувають працівники поліції, серед яких зазначений ОСОБА_7 , які здійснюють патрулювання та правоохоронну діяльність разом з невстановленими військовими РФ на окупованій території м. Бердянська (т. 1, а.п. 226-227).
Відповідно до відповіді заступника начальника УСБУ в Запорізькій області № 59/5/2-96нт від 09.06.2022 року, наданої на доручення слідчого в порядку ст. 40 КПК України, встановлено діючих працівників Бердянського РУП ГУНП в Запорізькій області, які перейшли на сторону ворога, працевлаштувались до так званої «народної міліції (поліції)» РФ та підпорядковуються безпосередньо керівнику «народної міліції (поліції)» РФ ОСОБА_13 , зокрема, серед вказаних осіб зазначений ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , обіймає посаду інспектора ВРПП Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області, який з 24.02.2022 року знаходиться на непідконтрольній території Запорізької області в окупованому м. Бердянськ, не звільнений, з початку російської агресії приблизно з перших чисел березня 2022 року перейшов на сторону ворога та працевлаштувався до так званої «народної міліції (поліції)» РФ (т. 1, а.п. 230-242).
Відповідно до протоколу про результати зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж (електронних інформаційних систем) від 18.06.2022 року, дозвіл на проведення якого надано ухвалою слідчого судді Запорізького апеляційного суду, проводилось зняття інформації з терміналу мобільного зв`язку з номером мобільного телефону НОМЕР_4 , яким користується керівник незаконно створеного правоохоронну органу, так званої «народній міліції» м. Бердянська ОСОБА_13 , в ході якого були зафіксовані телефонні розмови між ОСОБА_13 та ОСОБА_7 від 27.05.2022 року, під час яких останні обговорювали питання щодо повернення володільцю його транспортного засобу марки «Сітроен», яким користуються військовослужбовці РФ та необхідності встановлення спец сигналу на автомобіль «Урал», який перебуває у розпорядженні окупаційної комендатури (т. 2, а.п. 9-20).
Протоколом огляду від 09.03.2023 року зафіксований огляд телеграм каналу з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_4 », де містяться публікації, викладені окупаційною владою щодо подій, які відбуваються у тимчасово окупованому м. Бердянську Запорізької області. Під час введення у пошуковому вікні телеграм каналу « ІНФОРМАЦІЯ_3 » тексту « ОСОБА_15 » висвітлюється публікація під назвою (мовою оригіналу) « ІНФОРМАЦІЯ_5 » за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_4 », яка викладена ІНФОРМАЦІЯ_6 . У вказаній публікації міститься на ступний текст:
«Поздравление начальника отдела ГИБДД по городу Бердянску и Бердянскому району с Новым годом и Рождеством Христовым!!! Новый год - это один из любимых праздников взрослых и детворы, время радости, отличного настроения! Все подводят итоги этого не простого 2022 года, и с надеждой планируют свое будущее. Именно в эти дни всем хочется забыть о проблемах и заботах и в Новый год взять с собой только самое лучшее. От имени коллектива Госавтоинспекции и от себя лично, сердечно поздравляю всех, вас водителей, пешеходов и пассажиров с Новым 2023 годом и Рождеством! Пусть следующий год каждому из вас принесет благополучие и успех! Пусть на пути к осуществлению ваших планов и самых заветных желаний горит только «зеленый свет»! Пусть в ваших семьях царит мир и взаимопонимание! Здоровья, счастья, благополучия, добра и безопасных дорог вам и вашим близким! Отдельно хочется выразить благодарность всем, кто своим каждодневным трудом вносил вклад в обеспечение безопасности дорожного движения! С Новым годом! С новым счастьем! С уважением, начальник Отдела ГИБДД УВД по городу Бердянску и Бердянскому району ОСОБА_15 » (т. 2, а.п. 21-25).
Згідно з витягом з наказу по особовому складу від 12.01.2021 № 22 о/с призначено старшого лейтенанта поліції ОСОБА_7 (0085726) інспектором відділу реагування патрульної поліції Бердянського районного відділу поліції, увільнивши його з посади інспектора сектору реагування патрульної поліції № 4 Бердянського відділу поліції, у зв`язку зі скороченням штатів або проведенням реорганізації, за ініціативою поліцейського (т. 2, а.п. 28).
Згідно з витягом з наказу по особовому складу від 20.12.2021 № 706 о/с скасовано наказ ГУПН від 23.07.2021 № 337 о/с про звільнення зі служби в поліції за пунктом 6 частини 1 статті 77 (у зв`язку із реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби, накладеного відповідно до Дисциплінарного статуту Національної поліції України) Закону України «Про Національну поліцію» старшого лейтенанта поліції ОСОБА_7 (0085726), інспектора відділу реагування патрульної поліції Бердянського районного відділу поліції, з 23 липня 2021 року. Поновлено старшого лейтенанта поліції ОСОБА_7 (0085726) на посаді інспектора відділу реагування патрульної поліції Бердянського районного відділу поліції (т. 2, а.п. 29).
У відповідності до витягу з наказу по особовому складу від 23.05.2022 року № 626 о/с старшого лейтенанта поліції ОСОБА_7 , інспектора відділу реагування патрульної поліції Бердянського районного відділу поліції з 23 травня 2022 року звільнено зі служби в поліції за пунктом 6 частини 1 статті 77 Закону України «про Національну поліцію» (у зв`язку із реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби, накладеного відповідно до Дисциплінарного статуту Національної поліції України). на день звільнення стаж служби в поліції становив 19 років 08 місяців 05 днів, вислуга років на пільгових умовах - 00 років 02 місяці 17 днів (т. 2, а.п. 30).
У відповідності до змісту присяги від 07.11.2015 року ОСОБА_7 присягнув на вірність Українському народові (т. 2, а.п. 31).
Висновком службового розслідування, проведеного за відомостями, викладеними у рапорті т.в.о. начальника Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області підполковника поліції ОСОБА_14 від 17.05.2022 року, складеного уповноваженими особами ГУНП в Запорізькій області, встановлено, що станом на 16.04.2022 року, у порушення вимог пунктів 3 та 5 наказу ГУНП в Запорізькій області від 04.04.2022 № 282 «Про тимчасове визначення місця розташування (дислокації) територіальних підрозділів (відділів, відділень), підпорядкованих (окремих) підрозділів ГУНП в Запорізькій області та необхідності прибуття поліцейських, державних службовців і працівників (цивільного персоналу) територіальних підрозділів (відділів, відділень), підпорядкованих (окремих) підрозділів ГУНП в Запорізькій області, територія обслуговування (дислокація) яких захоплена окупаційними військами Російської Федерації, до м. Запоріжжя», до м. Запоріжжя з території Бердянського району Запорізької області, яка є захопленою окупаційними військами РФ, інспектор ВРПП Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області старший лейтенант поліції ОСОБА_7 , для несення служби не прибув та на облік у ГУНП в Запорізькій області не став, у зв`язку з чим прийнято рішення застосувати до нього дисциплінарне стягнення у виді звільнення зі служби в поліції (т. 2, а.п. 44-169).
Отже, з досліджених в судовому засіданні доказів встановлено, що ОСОБА_7 , будучи громадянином України, перебуваючи на посаді інспектора відділу реагування патрульної поліції Бердянського районного відділу поліції ГУНП в Запорізькій області, маючи достатній рівень освіти, спеціальних знань і життєвого досвіду для розуміння факту захоплення та подальшого утримання РФ території Бердянського району та інших населених пунктів Запорізької області, після окупації збройними силами РФ території м. Бердянська, підтримуючи агресію РФ на території України, добровільно зайняв посаду у незаконно створеному правоохоронному органі, так званій - «народній міліції», діючи умисно, будучи проросійськи налаштованою особою, усвідомлюючи протиправність своїх дій, виконував вказівки і розпорядження керівників окупаційної адміністрації РФ, здійснював патрулювання на території м. Бердянська від імені окупаційної влади, а також здійснював схиляння до колабораційної діяльності та переходу на бік окупаційної влади країни-агресора для виконання обов`язків під керівництвом військової адміністрації Російської Федерації співробітників Бердянського РВП ГУ НП в Запорізькій області, проводив з ними агітацію щодо співпраці з окупаційною адміністрацією РФ.
Вказаний висновок суду ґрунтується на аналізі показань, наданих в судовому засіданні свідками ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 , ОСОБА_14 , матеріалами негласних слідчих (розшукових) дій, інформацією з мережі Інтернет ресурсів, з яких слідує, що ОСОБА_7 проігнорував наказ керівництва ГУНП в Запорізькій області про виїзд з тимчасово окупованої території, який був доведений до відома всіх працівників Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області та залишився в м. Бердянську, який був окупований збройними формуваннями РФ. ОСОБА_7 , одягнутий в однострій без розпізнавальних знаків працівника української поліції, здійснював патрулювання по м. Бердянську на службовому автомобілі із видаленими знаками української символіки та розпізнавальними емблемами Національної поліції України. Вільно заходив та виходив в приміщення будівлі, де розташовувалась «народна міліція», що було неможливо для поліцейських, які не надали згоду на співпрацю з окупантами. ОСОБА_7 особисто повідомив свідкам про те, що здав зброю, написав рапорт та вже працює на окупаційну владу в так званій «народній міліції» та пропонував свідкам вчинити так само. Вільно спілкувався з керівником так званої «народної міліції» ОСОБА_13 , виконував його вказівки та розпорядження, зокрема здійснював супроводження військового автомобіля, на якому окупанти конвоювали затриманих поліцейських, був присутнім при здачі поліцейськими зброї в інтересах окупаційної влади, вирішував питання щодо повернення володільцю його транспортного засобу марки «Сітроен», яким користувались військовослужбовці РФ та необхідності встановлення спец сигналу на автомобіль «Урал», який перебував у розпорядженні окупаційної комендатури. Крім того, в якості «начальника отдела ГИБДД по городу Бердянску и Бердянскому району» висловлював вітання мешканцям м. Бердянська з Новим роком та Різдвом Христовим.
При цьому, як встановлено в ході досудового розслідування, так і під час судового розгляду, вказаний злочин був вчинений ОСОБА_7 приблизно у першій декаді квітня 2022 року, але не пізніше 23.05.2022 року, на що також вказували свідки у судовому засіданні.
При цьому, дії ОСОБА_7 щодо добровільної «служби» в підпорядкуванні окупаційної адміністрації РФ, а саме, у незаконно створеному органі - «народній міліції м. Бердянськ» органом досудового розслідування кваліфіковані за ч. 2 ст. 111 КК України, як державна зрада, тобто діяння, умисно вчинене громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканості, обороноздатності, державній, економічній чи інформаційній безпеці України шляхом переходу на бік ворога в період збройного конфлікту в умовах воєнного стану.
Однак, 03.03.2022 було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за колабораційну діяльність», яким Кримінальний кодекс України доповнено статтею 111-1 «Колабораційна діяльність». Зокрема, з 15 березня 2022 року встановлена кримінальна відповідальність за добровільне зайняття громадянином України посади в незаконних судових або правоохоронних органах, створених на тимчасово окупованій території, а також добровільна участь громадянина України в незаконних збройних чи воєнізованих формуваннях, створених на тимчасово окупованій території, та/або в збройних формуваннях держави-агресора чи надання таким формуванням допомоги у веденні бойових дій проти Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізовувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, тобто за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 7 ст. 111-1 КК України.
Таким чином, колегія суддів вважає, що до запровадження кримінальної відповідальності за колабораційну діяльність (ст. 111-1 КК України) частина форм об`єктивної сторони кримінальних правопорушень охоплювалась ознаками державної зради у формі переходу на бік ворога в умовах воєнного стану або в період збройного конфлікту (в редакції Закону України від 07.10.2014) або надання допомоги іноземній державі, іноземній організації чи їхнім представникам в проведенні підривної діяльності проти України. Після ж запровадження кримінальної відповідальності за колабораційну діяльність, обсяг способів вчинення переходу на бік ворога, на думку колегії суддів, значно звузився та може бути визначений тільки з урахуванням об`єктивної сторони складів вказаних вище кримінальних правопорушень.
Так, в судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_7 приблизно у першій декаді квітня 2022 року (тобто у період дії кримінальної відповідальності за ч. 7 ст. 111-1 КК України), після окупації збройними формуваннями РФ м. Бердянськ та Бердянського району Запорізької області, перебуваючи на території м. Бердянська Запорізької області, з власної ініціативи, добровільно, розпочав службу в підпорядкуванні окупаційної адміністрації РФ, а саме, у незаконно створеному органі «народній міліції м. Бердянськ».
Такі ж самі обставини були встановлені і органом досудового слідства під час проведення досудового розслідування та викладені в обвинувальному акті, однак, на думку колегії суддів, знайшли невірну кваліфікацію за ч. 2 ст. 111 КК України.
Так, з 15.03.2022 державна зрада у формі переходу на бік ворога в період збройного конфлікту становить умисні дії громадянина України, вчинені в період збройного конфлікту з наміром сприяти військовому противнику України в спричиненні шкоди суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній та інформаційній безпеці України шляхом ведення бойових дій на його боці або вчиненні інших дій воєнного характеру в його інтересах.
Державна зрада у формі переходу громадянина України на бік ворога в період збройного конфлікту є закінченим злочином з моменту, коли особа вступає на службу чи входить до складу воєнізованого чи збройного формування іноземної держави, яка знаходиться в збройному конфлікті з Україною та веде проти неї бойові дії, зокрема.
В ході судового розгляду встановлено, що ОСОБА_7 вступив на службу до «народної міліції м. Бердянська», яка була створена окупаційною владою РФ, з якою Україна перебуває у стані збройного конфлікту. Однак, з наданих суду доказів, явно слідує, що «народна міліція м. Бердянська» створена окупаційною владою з метою підтримання громадського порядку на окупованих територіях та протидії злочинності тощо, оскільки фактично розташована у приміщеннях, які раніше використовувались Бердянським районним відділом поліції. ОСОБА_7 був одягнутий в однострій, який використовувався працівниками поліції України, здійснював патрулювання на службовому автомобілі, який раніше був у користуванні працівників патрульної поліції Бердянського РВП і в загалі здійснював діяльність, якою займався відповідно до тих його повноважень, які ним виконувались до окупації міста Бердянська. При цьому, жодної інформації про те, що «народна міліції м. Бердянська» та її службові особи використовувались РФ для ведення бойових дій на стороні РІ проти України, під час судового розгляду не отримано. Даних про те, що на території м. Бердянська у першій декаді квітня 2022 року велись бойові дії і ОСОБА_7 брав у них участь, матеріали кримінального провадження не містять.
Крім того, колегія суддів вважає необхідним зауважити, що відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», а саме частиною другою передбачено, що правоохоронні органи - органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, Бюро економічної безпеки України, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Також, відповідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про Національну поліцію» передбачено, що завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: 1) забезпечення публічної безпеки і порядку; 2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; 3) протидії злочинності; 4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
Пунктом 6 ст. 1-1 Закону України ««Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» окупаційна адміністрація Російської Федерації - сукупність державних органів і структур російської федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних російській федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що ОСОБА_7 зайняв посаду у правоохоронному органі, який був створений окупаційною владою РФ незаконно та внаслідок окупації території м. Бердянська, під час дії воєнного стану в Україні. При цьому, вказані умисні дії він вчинив добровільно, без жодного примусу з боку представників окупаційної влади, про що свідчать пояснення свідків.
За таких обставин, беручи до уваги встановлення кримінальної відповідальності за добровільне зайняття громадянином України посади в незаконних правоохоронних органах, створених на тимчасово окупованій території за спеціальною по відношенню до статті 111 КК України нормою саме з 15.03.2022, а також той факт, що вказаний злочин був вчинений ОСОБА_7 після набрання чинності ч. 7 ст. 111-1 КК України, проаналізувавши його дії на предмет наявності у них ознак кримінального правопорушення, передбаченого як ч. 2 ст. 111, так і ч. 7 ст. 111-1 КК України, колегія суддів приходить до висновку про необхідність перекваліфікувати його дії на ч. 7 ст. 111-1 КК України.
При цьому колегія суддів керується ч. 3 ст. 337 КПК України, якою передбачено, що з метою ухвалення справедливого судового рішення та захисту прав людини і її основоположних свобод суд має право вийти за межі висунутого обвинувачення, зазначеного в обвинувальному акті, лише в частині зміни правової кваліфікації кримінального правопорушення, якщо це покращує становище особи, стосовно якої здійснюється кримінальне провадження.
Також колегією суддів встановлено, що дане кримінальне провадження за відсутності підозрюваного або обвинуваченого (in absentia) відповідає загальним засадам кримінального провадження, з урахуванням особливостей, встановлених законом. Стороною обвинувачення та судом використані всі передбачені законом заходи для дотримання прав обвинуваченого, зокрема, право на захист, на доступ до правосуддя, таємницю спілкування, невтручання у приватне життя.
Про час та дату всіх судових засідань ОСОБА_7 повідомлявся у передбачений законом спосіб як через публікацію виклику у газеті «Урядовий кур`єр», так і на офіційному веб-сайті судової влади України.
З огляду на докази, здобуті у даному кримінальному провадженні та досліджені під час судового розгляду, колегія суддівприходить до висновку, що винуватість обвинуваченого ОСОБА_7 у вчиненні ним кримінального правопорушення, доведена в ході судового розгляду, а його дії необхідно кваліфікувати за ч. 7 ст. 111-1 КК України, як добровільне зайняття громадянином України посади в незаконних правоохоронних органах, створених на тимчасово окупованій території.
При призначенні виду та розміру покарання обвинуваченому колегія суддів враховує характер та ступінь тяжкості вчиненого правопорушення, його наслідки, дані про особу обвинуваченого, його відношення до скоєного, пом`якшуючі та обтяжуючі покарання обставини.
Обвинувачений ОСОБА_7 не має судимості, проте притягався до кримінальної відповідальності, у зв`язку з чим відносно нього 30.09.2021 року Запорізькою обласною прокуратурою в провадження Бердянського міськрайонного суду запорізької області був скерований обвинувальний акт за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 203-2 КК України, одружений. Має на утриманні дітей 2005 року народження та 2010 року народження, вчинив особливо тяжкий злочин, проживає на тимчасово окупованій території, на диспансерному обліку в спеціальних медичних лікувальних закладах не перебуває.
Обставин, які пом`якшують або обтяжують покарання обвинуваченому, судом не встановлено.
При призначенні покарання обвинуваченому, колегія суддів керується поняттям судової дискреції (судового розсуду) у кримінальному судочинстві, яка охоплює повноваження суду (права та обов`язки), надані йому державою, обирати між альтернативами, кожна з яких є законною, та інтелектуально-вольову владну діяльність суду з вирішення у визначених законом випадках спірних правових питань, виходячи із цілей та принципів права, загальних засад судочинства, конкретних обставин справи, даних про особу винного, справедливості й достатності обраного покарання.
На підставі вищевикладеного, з урахуванням вчиненого та відомостей про особу обвинуваченого, відсутність обставин, що пом`якшують або обтяжують покарання, беручи до уваги, обставини скоєного ОСОБА_7 злочину, який ним був вчинений в період дії в Україні воєнного стану, його тяжкість, враховуючи дані біографії обвинуваченого, колегія суддів приходить до висновку, що виправлення та перевиховання обвинуваченого можливе лише в умовах ізоляції від суспільства, та з цих підстав вважає за необхідне призначити йому покарання в межах санкції статті, за якою кваліфікуються його діяння у вигляді позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади та в правоохоронних органах з конфіскацією майна, вважаючи, що таке покарання буде необхідним та достатнім для його виправлення та запобігання вчиненню ним нових кримінальних правопорушень.
Крім того, враховуючи, що ОСОБА_7 вчинив особливо тяжкий злочин, який пов`язаний із зайняття ним посади в незаконно створеному правоохоронному органі, колегія суддів вважає за необхідне на підставі ст. 54 КК України, позбавити його спеціального звання - «старший лейтенант поліції».
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 368, 370, 373, 374 КПК України, колегія суддів,
УХВАЛИЛА:
ОСОБА_7 визнати винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 7 ст. 111-1 КК України та призначити йому покарання у вигляді 14 (чотирнадцяти) років позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади та в правоохоронних органах на строк 14 (чотирнадцять) років та з конфіскацією усього, належному йому на праві власності, майна.
На підставі ст. 54 КК України позбавити ОСОБА_7 спеціального звання - «старший лейтенант поліції».
Строк відбування покарання ОСОБА_7 обчислювати з моменту його фактичного затримання, після набрання вироком законної сили.
Вирок може бути оскаржений до Запорізького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Жовтневий районний суд м. Запоріжжя протягом 30 днів з дня його проголошення.
Копію вироку після його проголошення негайно вручити захиснику обвинуваченого та прокурору.
Інформацію про прийняте судом рішення відносно обвинуваченого ОСОБА_7 публікувати у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті суду.
Інші учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку, подавши відповідну заяву.
Головуючий ОСОБА_1
Судді: ОСОБА_2
ОСОБА_3
Суд | Жовтневий районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2024 |
Оприлюднено | 23.01.2024 |
Номер документу | 116428596 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Державна зрада |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м. Запоріжжя
Клименко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні