РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2024 року справа № 580/10614/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тимошенко В.П., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в приміщенні суду адміністративну справу за позовом приватного підприємства Фішинг Компані МЖХ до Державного агентства меліорації та рибного господарства України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
09 листопада 2023 року до Черкаського окружного адміністративного суду звернулося приватне підприємство Фішинг Компані МЖХ з позовною заявою до Державного агентства меліорації та рибного господарства України, в якому просить:
1) визнати протиправною та скасувати відмову Державного агентства меліорації та рибного господарства України щодо затвердження ПП Фішинг Компані МЖХ Режиму рибогосподарської експлуатації водойми площею 96,4 га (розташована в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області), що викладено листах від 04.08.2023 за № 3-6.2.3-16/4530-23 та від 02.10.2023 за № 3-6.2.3-16/5730-23;
2) зобов`язати Державного агентства меліорації та рибного господарства України з дотриманням процедур і принципів належного врядування повторно розглянути матеріали про затвердження ПП «Фішинг Компані МЖХ» Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га (розташована в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 30.06.2023 Інститутом рибного господарства НААН України розроблено для ПП «Фішинг Компані МЖХ» Режим рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області та розроблено відповідне Науково біологічне обґрунтування. 03.07.2023 ПП «Фішинг Компані МЖХ» звернулось до Державного агентства меліорації та рибного господарства України із заявою про затвердження Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області. Листом від 04.08.2023 за № 3-6.2.3-16/4530-23 позивачу відмовлено у погоджені Режиму в зв`язку із виявленням Держрибагентством ряду недоліків. Після усунення недоліків ПП «Фішинг Компані МЖХ» повторно 10.08.2023 звернулось до Державного агентства меліорації та рибного господарства України із про проектом Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області, розробленого Інститутом рибного господарства НААН. Листом від 02.10.2023 за № 3-6.2.3-16/5730-23 Держрибагентство повторно відмовило ПП «Фішинг Компані МЖХ» у погодженні Режиму, посилаючись на те, що пункт 12 Режиму не відповідає Правилам промислового рибальства та не надано згоду всіх учасників водогосподарського комплексу на обмеження господарської діяльності в інтересах рибного господарства. Позивач вважає, що відмова позивачу в погодженні проекту Режиму у спосіб, що не передбачений нормативними документами, а саме Інструкцією «Про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах», затвердженої наказом Державного комітету рибного господарства України 15.01.2008 № 4, є порушенням його прав, а також принципів «належного урядування» та «правової визначеності».
Ухвалою суду від 14.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження та постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Відповідач подав відзив на позов, у якому зазначив, що за результатами розгляду проекту Режиму та Науково-біологічного обґрунтування Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в межах Леськівської територіальної громади (Черкаський район, Черкаська область), Держрибагентством встановлено недоліки, які суперечили вимогам нормативно-правових актів, що є підставою для відмови у затверджені проекту Режиму, а саме:
1) у пункті 2.2 проекту Режиму нумерація підпунктів не відповідала вимогам додатку 2 Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затвердженої наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.01.2008 № 4, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.01.2008 за № 64/14755 (далі - Інструкція);
2) у пункті 4 проекту Режиму не вказано інформацію стосовно трубопроводів, каналів, рибозахисних пристроїв, стоків;
3) пункт 12 проекту Режиму не приведений у відповідність до Правил промислового рибальства у внутрішніх рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах), затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.04.2023 № 785, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.04.2023 за № 665/39721. Листом від 04.08.2023 № 3-6.2.3-16/4530-23 відповідач відмовив у затвердженні проекту Режиму та повернув його на доопрацювання. 10.08.2023 позивач повторно звернувся до Державного агентства меліорації та рибного господарства України із про проектом Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області, розробленого Інститутом рибного господарства НААН. За результатами опрацювання отриманих матеріалів встановлено, що зауваження викладені у листі Держрибагентства від 04.08.2023 № 3-6.2.3-16/4530-23 враховані частково, а тому листом Держрибагентства від 02.10.2023 № 3-6.2.2-16/5730-23 повторно відмовлено у затвердженні проекту Режиму та повернуто на доопрацювання ПП «Фішинг Компані МЖХ». Відповідач зазначив, що відповідач діяв до вимог Закону та Інструкції № 4, а тому позовні вимоги позивача є безпідставними, необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.
30.06.2023 Інститутом рибного господарства НААН України розроблено для ПП «Фішинг Компані МЖХ» Режим рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області та розроблено відповідне Науково біологічне обґрунтування.
03.07.2023 ПП «Фішинг Компані МЖХ» звернулось до Державного агентства меліорації та рибного господарства України із заявою про затвердження Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області.
За результатами розгляду проекту Режиму та Науково-біологічного обґрунтування Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в межах Леськівської територіальної громади (Черкаський район, Черкаська область), Держрибагентством встановлено недоліки, які суперечили вимогам нормативно-правових актів, що є підставою для відмови у затверджені проекту Режиму, а саме:
1) у пункті 2.2 проекту Режиму нумерація підпунктів не відповідала вимогам додатку 2 Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затвердженої наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.01.2008 № 4, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.01.2008 за № 64/14755 (далі - Інструкція);
2) у пункті 4 проекту Режиму не вказано інформацію стосовно трубопроводів, каналів, рибозахисних пристроїв, стоків;
3) пункт 12 проекту Режиму не приведений у відповідність до Правил промислового рибальства у внутрішніх рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах), затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.04.2023 № 785, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.04.2023 за № 665/39721.
Враховуючи недоліки проекту Режиму, Держрибагентство листом від 04.08.2023 № 3-6.2.3-16/4530-23 відмовило у затвердженні проекту Режиму та повернуло його на доопрацювання.
10.08.2023 позивач повторно звернувся до Державного агентства меліорації та рибного господарства України із про проектом Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області, розробленого Інститутом рибного господарства НААН.
За результатами опрацювання отриманих матеріалів встановлено, що зауваження викладені у листі Держрибагентства від 04.08.2023 № 3-6.2.3-16/4530-23 враховані частково, а тому листом Держрибагентства від 02.10.2023 № 3-6.2.2-16/5730-23 повторно відмовлено у затвердженні проекту Режиму та повернуто на доопрацювання ПП «Фішинг Компані МЖХ».
Не погоджуючись з такими відмовами відповідача позивач звернувся до суду з даним позовом.
Під час вирішення спору по суті суд зазначає таке.
Статтею 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до вимог частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог статті 1 Закону України від 08.07.2011 року № 3677-VI Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів режим рибогосподарської експлуатації водного об`єкта - установлена на відповідний термін сукупність вимог, умов та заходів щодо обсягів робіт з відтворення водних біоресурсів за їх віковими та видовими характеристиками, строків лову, типів і кількості знарядь та засобів лову, обсягів вилучення, регламентації любительського і спортивного рибальства, ощадливого використання водних біоресурсів рибогосподарського водного об`єкта (його частини).
Порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, погодження режиму рибогосподарської експлуатації водного об`єкту регламентується Інструкцією про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затвердженою наказом Державного комітетом рибного господарства України № 4 від 15.01.2008 (далі також - Інструкція № 4).
Згідно з пунктом 1.1 Інструкції № 4 штучне розведення, вирощування водних живих ресурсів, їх використання здійснюються з метою підвищення рибопродуктивності рибогосподарських водних об`єктів (їх ділянок) шляхом спрямованого формування видового складу (відтворення риб та інших водних живих ресурсів) та запасів водних живих ресурсів без скидання води з цих об`єктів з метою їх вилову.
Відповідно до пункту 2.1 Інструкції № 4 для здійснення штучного розведення, вирощування риби та інших водних ресурсів та їх використання користувач подає до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань рибного господарства України:
- Заяву (додаток 1), погоджену з територіальним органом рибоохорони, у зоні контролю якого перебуває рибогосподарський водний об`єкт (його ділянка).
- Режим (додаток 2), погоджений з територіальним органом рибоохорони та територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, у зоні діяльності яких є рибогосподарський водний об`єкт, який розробляється на підставі науково-біологічного обґрунтування.
- Науково-біологічне обґрунтування (далі - НБО) щодо рибогосподарського водного об`єкта (його ділянки), на якому створюється спеціальне товарне рибне господарство (СТРГ).
- Карту-схему розташування СТРГ.
- Документи (засвідчені у встановленому законодавством порядку копії): свідоцтво про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності (для фізичної особи); статут, свідоцтво про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності (для юридичної особи); при розробці Режиму на водні об`єкти об`ємом більше 1 млн куб.м (водосховища) - ліцензію на право господарської діяльності, пов`язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств.
Пунктом 2.3 Інструкції № 4 передбачено, що режим погоджується територіальним органом рибоохорони, у зоні якого здійснюватимуть діяльність, та територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України протягом місяця з дня його отримання.
Згідно з п. 2.3. режим погоджується територіальним органом рибоохорони, у зоні якого здійснюватимуть діяльність, та територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України протягом місяця з дня його отримання. Якщо Режим не погоджується, то в місячний термін він надсилається користувачу з мотивованим повідомленням та відправляється на доопрацювання.
Відповідно до п. 2.4., 2.5. спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України протягом місяця після отримання розглядаються надіслані користувачем документи і приймається відповідне рішення щодо затвердження Режиму. У разі відмови в затвердженні Режиму спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань рибного господарства України в триденний термін надсилає користувачу мотивоване рішення та відправляє Режим на доопрацювання.
Повноваження Держрибагентства у спірних правовідносинах визначені, зокрема, Земельним кодексом України (далі - ЗК України), Водним кодексом України (далі - ВК України), законами України Про тваринний світ, Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів (тут і далі - у редакціях, чинних на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до статті 59 ЗК України землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Землі водного фонду за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються у постійне користування, зокрема, державним водогосподарським організаціям для догляду за водними об`єктами, прибережними захисними смугами, смугами відведення, береговими смугами водних шляхів, гідротехнічними спорудами, а також ведення аквакультури тощо.
Статтею 1 ВК України передбачено, що водний об`єкт - це природний або створений штучно елемент довкілля, в якому зосереджуються води (море, річка, озеро, водосховище, ставок, канал, водоносний горизонт); водосховище - штучна водойма місткістю більше 1 млн. кубічних метрів, збудована для створення запасу води та регулювання її стоку.
Води (водні об`єкти) є виключно власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Окремі повноваження щодо розпорядження водами (водними об`єктами) можуть надаватися відповідним органам виконавчої влади та Раді міністрів Автономної Республіки Крим (стаття 6 ВК України).
Зі змісту наведених правових норм вбачається, що спеціальне використання водних біоресурсів фізичними та юридичними особами державної та комунальної власності може здійснюватися на умовах оренди, постійного або тимчасового користування. При цьому вимоги такого користування можуть визначатися режимом рибогосподарської експлуатації водного об`єкта.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 22 листопада 2018 року у справі № 806/449/15, від 16 травня 2019 року у справі № 806/3184/18, від 19 листопада 2019 року у справі № 806/1350/15.
Статтею 6 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів передбачено, що державне управління та регулювання у галузі рибного господарства здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації.
Центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства, безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства є Державне агентство рибного господарства України.
Згідно з положеннями статті 8 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів до повноваження Державного агентства рибного господарства України як центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості, серед іншого, належить затвердження правил та режимів рибальства, добування (вилучення, вилову) та відтворення водних біоресурсів.
Державне агентство рибного господарства України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, та здійснюється згідно з Положенням про Державне агентство рибного господарства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 895(далі - Положення № 895).
Згідно з підпунктом 44 пункту 3 Положення № 895 основними завданнями Держрибагентства є, зокрема, погодження режиму рибогосподарської експлуатації водних об`єктів та контроль діяльності спеціальних товарних рибних господарств.
Відповідно до вимог пункту 2.14 Інструкції № 4 контроль за виконанням режиму, спеціальним використанням риби та інших водних живих ресурсів (далі - ВЖР) під час проведення рибогосподарської експлуатації водних об`єктів та охороною користувачем водних живих ресурсів здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України, територіальними органами рибоохорони та іншими органами відповідно до законодавства України.
Отже, державним органом, уповноваженим затверджувати правила та режими рибогосподарської діяльності, є Держрибагентство, а повноваженнями щодо здійснення контролю за дотриманням такого режиму наділені також територіальні органи Держрибагентства.
Судом встановлено, 30.06.2023 Інститутом рибного господарства НААН України розроблено для ПП «Фішинг Компані МЖХ» Режим рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області та розроблено відповідне Науково біологічне обґрунтування, який 11.07.2023 погоджено заступником начальника Управління Державного агентства меліорації та рибного господарства у Черкаській області.
03.07.2023 та 04.08.2023 ПП «Фішинг Компані МЖХ» зверталось до Державного агентства меліорації та рибного господарства України із заявою про затвердження Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області.
За результатами розгляду проекту Режиму та Науково-біологічного обґрунтування Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в межах Леськівської територіальної громади (Черкаський район, Черкаська область), Держрибагентством встановлено недоліки та листом від 04.08.2023 № 3-6.2.3-16/4530-23 та від 02.10.2023 № 3-6.2.2-16/5730-23 повторно відмовлено у затвердженні проекту Режиму та повернуто на доопрацювання ПП «Фішинг Компані МЖХ».
Щодо виконання позивачем вимог Інструкції №4, суд зазначає таке.
Режим рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га, який розташований в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області, погоджений з територіальним органом рибоохорони та територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, у зоні діяльності яких є рибогосподарський водний об єкт, який розробляється на підставі науково-біологічного обґрунтування.
Відповідно до пункту 2.1. Інструкції № 4 позивачем поданий весь перелік документів.
Таким чином, позивачем розроблено проект Режиму та направлено його на затвердження відповідно до вимог Інструкції № 4, проте Державне агентство меліорації та рибного господарства протиправно відмовляє у його погодженні.
Щодо не надання згоди всіх учасників водогосподарського комплексу на обмеження господарської діяльності в інтересах рибного господарства, суд зазначає таке.
Статтею 1 Водного кодексу України передбачено, що водний об`єкт це природний або створений штучно елемент довкілля, в якому зосереджуються води (море, лиман, річка, струмок, озеро, водосховище, ставок, канал, а також водоносний горизонт).
Відповідно до інструкції № 4 зазначено, що рибогосподарські водні об`єкти - це озера, річки, моря з лиманами та естуаріями, водосховища, ставки, а також окремі технологічні водойми, які використовуються або можуть використовуватись для розведення, вирощування, відтворення та (або) вилову риби та інших водних живих ресурсів, де господарська діяльність усіх учасників водогосподарського комплексу обмежується в інтересах рибного господарства.
Таким чином, в рибогосподарських водних об`єктах, які вже використовуються або можуть бути використані для розведення риби, господарська діяльність усіх учасників водогосподарського комплексу обмежується в інтересах рибного господарства незалежновід того є від них згода чи немає. Суд зазначає, що інструкція № 4 не вимагає від осіб, які розробляють Режими рибогосподарської експлуатації водного об`єкта, надання згоди усіх учасників водогосподарського комплексу.
Щодо п. 12 Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га (розташована в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області) зазначає таке.
Судом встановлено, що в пункті 12 Режиму науковою установою наведено повна характеристика знарядь і засобів лову та їх кількість.
Відповідно до пункту 2.10 Інструкції № 4 штучне розведення, вирощування, вселення ВЖР, проведення меліоративних робіт тощо виконуються користувачем згідно з Режимом та Інструкцією про порядок проведення робіт з відтворення водних живих ресурсів, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики України від 08.06.2004 N 215, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.09.2004 № 1142/9741.
Пунктом 2.12. Інструкції передбачено, що використання ВЖР здійснюється згідно з Режимом та відповідно до вимог Інструкції про порядок спеціального використання риби та інших водних живих ресурсів, затвердженої спільним наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерством охорони навколишнього природного середовища України від 11.11.2005 № 623/404 , зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 06.12.2005 за N 1458/11738.
Суд звертає увагу, що Інструкція про порядок спеціального використання риби та інших водних живих ресурсів, затверджена спільним наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерством охорони навколишнього природного середовища України від 11.11.2005 № 623/404, зареєстрована у Міністерстві юстиції України 06.12.2005 за № 1458/11738 втратила чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства № 208/179 від 03.06.2015.
Таким чином, використання, штучне розведення, вирощування, вселення ВЖР (водних біоресурсів) здійснюється на підставі Режиму.
Прописані в пункті 12 проекту Режиму характеристика знарядь лову та їх кількість зазначені науково-дослідною установою під час дослідження конкретної водойми площею 96,4 га (розташована в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області) та використовується тільки для цієї водойми.
Таким чином, суд зазначає, що відповідачем не доведено, що Правила промислового рибальства в рибогосподарських водних об`єктах розповсюджуються на водойми, на які розроблено та затверджено Режими рибогосподарської експлуатації.
Принцип «належного урядування» не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість. Будь-яка інша позиція була б рівнозначною санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам. З іншого боку, потреба виправити минулу «помилку» не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу.
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ст. 90 КАС України).
Згідно з нормами ч. 1, 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідачем як суб`єктами владних повноважень не доведено правомірності своїх дій (рішень) у спірних правовідносинах.
Враховуючи викладене, на підставі оцінки поданих доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи та системного аналізу положень законодавства України, суд дійшов до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до приписів ст. 139 КАС України.
Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною відмову Державного агентства меліорації та рибного господарства України в затвердженні ПП «Фішинг Компані МЖХ» Режиму рибогосподарської експлуатації водойми площею 96,4 га (розташована в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області, з поверненням на доопрацювання, що викладена у ), що викладена в листах від 04.08.2023 № 3-6.2.3-16/4530-23 та від 02.10.2023 № 3-6.2.3-16/5730-23.
Зобов`язати Державне агентство меліорації та рибного господарства України повторно розглянути матеріали про затвердження ПП «Фішинг Компані МЖХ» Режиму рибогосподарської експлуатації ставу площею 96,4 га (розташована в адміністративних межах Леськівської територіальної громади Черкаського району Черкаської області) із врахуванням висновків суду.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державного агентства меліорації та рибного господарства України на користь приватного підприємства «Фішинг Компані МЖХ» судові витрати зі сплати судового збору в сумі у сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 60 коп.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Валентина ТИМОШЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2024 |
Оприлюднено | 25.01.2024 |
Номер документу | 116484641 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Валентина ТИМОШЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні