ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
18.01.2024Справа № 910/13055/23Господарський суд міста Києва у складі судді Полякової К.В., за участі секретаря судового засідання Саруханян Д.С., розглянувши за правилами загального позовного провадження матеріали справи
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКТС"
до Акціонерного товариства "Українська залізниця"
про зобов`язання вчинити дії
за участі представників:
від позивача: Андрощук С.В.
від відповідача: Решетняк О.М.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ВКТС" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до Акціонерного товариства "Українська залізниця", в якій просило заборонити АТ "Укрзалізниця" та/або його структурним підрозділам та/або підприємствами, які йому підпорядковані, вчиняти будь-які дії по забороні допуску вагону № 52815750 з 31.12.2025 у зв`язку з його курсуванням шляхами загального користування залізницями України у навантаженому стані; зобов`язати АТ "Укрзалізниця" видалити з Автоматизованої бази даних парку вантажних вагонів дані щодо граничного строку (дати) експлуатації вагона № 52815750 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічним рішенням № 4701 від 18.08.2020 року.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.08.2023 позовну заяву залишено без руху та надано строк на усунення її недоліків.
25.08.2023 через відділ діловодства та документообігу суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.08.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
Протокольною ухвалою суду від 16.11.2023 прийнято до розгляду заяву позивача від 28.09.2023 про збільшення розміру позовних вимог (з урахуванням письмових пояснень від 25.10.2023 щодо виправлення помилки), в якій позивач просив: заборонити Акціонерному товариству "Українська залізниця" та/або його структурним підрозділам та/або підприємствами, які йому підпорядковані, вчиняти будь-які дії по забороні допуску вагонів №№ 56006679 з 31.12.2024, 56323611 з 31.12.2024, 52196078 з 31.12.2025, 52196086 з 31.12.2025, 52815750 з 31.12.2025, 52815768 з 31.12.2025, 52815784 з 31.12.2025, 52881240 з 31.12.2025, 53586442 з 31.12.2025, 53599304 з 31.12.2025, 56133457 з 31.12.2025, 56419302 з 31.12.2025, 56419310 з 31.12.2025, 56419328 з 31.12.2025, 56419336 з 31.12.2025, 56419344 з 31.12.2025, 56419351 з 31.12.2025, 56419369 з 31.12.2025, 56419377 з 31.12.2025, 56419385 з 31.12.2025, 56419401 з 31.12.2025, 56439334 з 31.12.2025, 56439375 з 31.12.2025, 56439417 з 31.12.2025, 56439615 з 31.12.2025, 56663586 з 31.12.2025, 57584310 з 31.12.2025, 57584328 з 31.12.2025, 60842622 з 31.12.2025, 53599270 з 01.01.2026, 53599288 з 01.02.2026, 55276489 з 01.02.2026, 53586459 з 01.09.2026, 56918717 з 01.12.2026, 53603288 з 20.12.2026, 53603296 з 20.12.2026, 52193083 з 31.12.2026, 52200102 з 31.12.2026, 52370731 з 31.12.2026, 53143483 з 31.12.2026, 53143491 з 31.12.2026, 55211361 з 31.12.2026, 55229892 з 31.12.2026, 55405179 з 31.12.2026, 55418701 з 31.12.2026, 55472336 з 31.12.2026, 55472351 з 31.12.2026, 56187412 з 31.12.2026, 56233356 з 31.12.2026, 56472368 з 31.12.2026, 56506629 з 31.12.2026, 56523459 з 31.12.2026, 56541618 з 31.12.2026, 56552425 з 31.12.2026, 56565450 з 31.12.2026, 54894332 з 31.12.2027, 54894340 з 31.12.2027, 54894373 з 31.12.2027 і 54894381 з 31.12.2027 у зв`язку з їх курсуванням шляхами загального користування залізницями України у навантаженому стані; зобов`язати Акціонерне товариство "Українська залізниця" видалити з Автоматизованої бази даних парку вантажних вагонів дані щодо граничного строку (дати) експлуатації вагонів №№ 52815750 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4701 від 18.08.2020, 52193083 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5032 від 9.11.2020; 52196078 і привести дані щодо 13 цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3772 від 22.10.2019; 52196086 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3485 від 20.05.2019; 52200102 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5243 від 24.02.2021; 52370731 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5310 від 23.03.2021; 52815768 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3848 від 19.11.2019; 52815784 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні №4434 від 18.05.2020; 52881240 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4305 від 10.04.2020; 53143483 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5404 від 27.04.2021; 53143491 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5404 від 27.04.2021; 53586442 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4434 від 18.05.2020; 53586459 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4874 від 1.10.2020; 53599270 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5143 від 4.12.2020; 53599288 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5135 від 3.12.2020; 53599304 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4315 від 14.04.2020; 53603288 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4783 від 18.09.2020; 53603296 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5056 від 13.11.2020; 54894332 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 54894340 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 54894373 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 54894381 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 55211361 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4930 від 26.10.2020; 55229892 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5243 від 24.02.2021; 55276489 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5056 від 13.11.2020; 55405179 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4993 від 29.10.2020; 55418701 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5310 від 23.03.2021; 55472336 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4539 від 25.06.2020; 55472351 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4473 від 1.06.2020; 56006679 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5055 від 13.11.2020; 56133457 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3601 від 6.08.2019; 56187412 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4593 від 16.07.2020; 56233356 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4994 від 29.10.2020; 56323611 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4874 від 1.10.2020; 56419302 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419310 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56419328 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56419336 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419344 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419351 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419369 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419377 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56419385 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56419401 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56439334 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3601 від 6.08.2019; 56439375 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3485 від 20.05.2019; 56439417 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3485 від 20.05.2019; 56439615 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3485 від 20.05.2019; 56472368 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5008 від 3.11.2020; 56506629 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5030 від 5.11.2020; 56523459 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5310 від 23.03.2021; 56541618 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 56552425 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3648 від 28.08.2019; 56565450 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4962 від 26.10.2020; 56663586 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3601 від 6.08.2019; 56918717 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5088 від 25.11.2020; 57584310 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3396 від 27.12.2018; 57584328 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3396 від 27.12.2018; 60842622 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3601 від 6.08.2019.
Відхиляючи заперечення відповідача проти прийняття заяви про збільшення розміру позовних вимог, суд звернув увагу на наступне.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 46 ГПК України, крім прав та обов`язків, визначених у статті 42 цього Кодексу позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Під збільшенням або зменшенням розміру позовних вимог слід розуміти відповідно збільшення або зменшення кількісних показників за тією ж самою вимогою, яку було заявлено в позовній заяві. Збільшено (чи зменшено) може бути лише розмір вимог майнового характеру.
Згідно з частиною 3 статті 46 ГПК України до закінчення підготовчого засідання позивач має право змінити предмет або підстави позову шляхом подання письмової заяви. У справі, що розглядається за правилами спрощеного позовного провадження, зміна предмета або підстав позову допускається не пізніше ніж за п`ять днів до початку першого судового засідання у справі.
Під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення.
Підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.
Слід зазначити, що правові підстави позову - це зазначена у позовній заяві нормативно-правова кваліфікація обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
Зміна предмету позову можлива, зокрема у такі способи: 1) заміна одних позовних вимог іншими; 2) доповнення позовних вимог новими; 3) вилучення деяких із позовних вимог; 4) пред`явлення цих вимог іншому відповідачу в межах спірних правовідносин.
Як зазначено в постанові Верховного Суду від 22.07.2021 у справі № 910/18389/20, збільшити або зменшити розмір позовних вимог можна лише тоді, коли вони виражені у певному цифровому еквіваленті, наприклад, у грошовому розмірі. Доповнення позовних вимог новими відбувається шляхом зміни предмету позову, а не через збільшення розміру позовних вимог.
Таким чином, подана позивачем заява від 28.09.2023 про збільшення розміру позовних фактично є заявою про зміну предмету позову, оскільки позивачем доповнено позовні вимоги немайнового характеру новими вимогами при збереженні первісних підстав позову.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.01.2024 задоволено клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКТС" про повернення без розгляду заяви про зміну предмету позову від 25.10.2023, що надійшла до суду 18.01.2024 року. Повернуто заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКТС" про зміну предмету позову від 25.10.2023, що надійшла до суду 18.01.2024, без розгляду.
У відзиві на позовну заяву (з урахуванням збільшення розміру позовних вимог) відповідач наголосив, що до моменту прийняття наказу Міністерства інфраструктури України від 30.11.2021 № 674 випуск приватних вагонів осіб на колії загального користування в навантаженому стані був законодавчо не врегульований. У той же час, на дію даного наказу не розповсюджуються положення пункту 1 статті 58 Конституції України. Разом із цим, відповідач на виконання наказу привів у відповідність Автоматизовану базу даних парку вантажних вагонів, додатково додавши позицію «дата закінчення граничного терміну експлуатації». Також відповідач зауважив, що досягнення вагоном граничного строку експлуатації лише обмежує курсування вагона на коліях загального користування України та в навантаженому стані, однак не стосується експлуатації за межами України. До того ж, наразі вантажні вагони позивача курсують без обмежень. Одночасно відповідач навів заперечення проти обраного позивачем способу захисту та вказав на передчасність позову.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
20.12.2021 між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «Вагонна компанія «Транссистема» укладено договір № 201221, за яким на підставі специфікацій № 1-7 та актів № 1-7 приймання-передачі передані у власність позивача вагони №№ 56006679, 56323611, 52196078, 52196086, 52815750, 52815768, 52815784, 52881240, 53586442, 53599304, 56133457, 56419302, 56419310, 56419328, 56419336, 56419344 з 31.12.2025, 56419351, 56419369, 56419377, 56419385, 56419401, 56439334, 56439375, 56439417, 56439615, 56663586, 57584310, 57584328, 60842622, 53599270, 53599288, 55276489, 53586459, 56918717, 53603288, 53603296, 52193083, 52200102, 52370731, 53143483, 53143491, 55211361, 55229892, 55405179, 55418701, 55472336, 55472351, 56187412, 56233356, 56472368, 56506629, 56523459, 56541618, 56552425, 56565450, 54894332, 54894340, 54894373, 54894381.
Відповідно до технічних рішень, підписаних в тому числі відповідачем, строк служби вагонів, що наразі перебувають у власності позивача, продовжено на підставі Положення про продовження строку служби вантажних вагонів Укрзалізниці (затверджене наказом Укрзалізниці № 148-Ц/од від 21.05.2015), що підтверджується відповідними технічними рішеннями та технічними паспортами, а саме: строк служби вагону № 52815750 за технічним рішенням № 4701 від 18.08.2020 продовжено до 18.08.2031; строк служби вагону 52193083 за технічним рішенням № 5032 від 9.11.2020 продовжено до 09.11.2031; строк служби вагону 52196078 за технічним рішення № 3772 від 22.10.2019 продовжено до 22.10.2030; строк служби вагону № 52196086 за технічним рішенням № 3485 від 20.05.2019 продовжено до 20.05.2030; строк служби вагону № 52200102 за технічним рішенням № 5243 від 24.02.2021 продовжено до 24.02.2032; строк служби вагону № 52370731 за технічним рішенням № 5310 від 23.03.2021 продовжено до 23.03.2032; строк служби вагону № 52815768 за технічним рішенням № 3848 від 19.11.2019 продовжено до 19.11.2030; строк служби вагону № 52815784 за технічним рішенням №4434 від 18.05.2020 продовжено до 18.05.2031; строк служби вагону № 52881240 за технічним рішенням № 4305 від 10.04.2020 продовжено до 10.04.2031; строк служби вагону № 53143483 за технічним рішенням № 5404 від 27.04.2021 продовжено до 27.04.2032; строк служби вагону № 53143491 за технічним рішенням № 5404 від 27.04.2021 продовжено до 27.04.2032; строк служби вагону № 53586442 за технічним рішенням № 4434 від 18.05.2020 продовжено до 18.05.2031; строк служби вагону № 53586459 за технічним рішенням № 4874 від 1.10.2020 продовжено до 01.10.2031; строк служби вагону № 53599270 за технічним рішенням № 5143 від 4.12.2020 продовжено до 04.12.2031; строк служби вагону № 53599288 за технічним рішенням № 5135 від 3.12.2020 продовжено до 03.12.2031; строк служби вагону № 53599304 за технічним рішенням № 4315 від 14.04.2020 продовжено до 14.04.2031; строк служби вагону № 53603288 за технічним рішенням № 4783 від 18.09.2020 продовжено до 18.09.2031; строк служби вагону № 53603296 за технічним рішенням № 5056 від 13.11.2020 продовжено до 13.11.2031; строк служби вагону № 54894332 за технічним рішенням № 3468 від 2.05.2019 продовжено до 02.05.2030; строк служби вагону № 54894340 і за технічним рішенням № 3468 від 2.05.2019 продовжено до 02.05.2030; строк служби вагону № 54894373 за технічним рішенням № 3468 від 2.05.2019 продовжено до 02.05.2030; строк служби вагону № 54894381 за технічним рішенням № 3468 від 2.05.2019 продовжено до 02.05.2030; строк служби вагону № 55211361 за технічним рішенням № 4930 від 26.10.2020 продовжено до 26.10.2031; строк служби вагону № 55229892 за технічним рішенням № 5243 від 24.02.2021 продовжено до 24.02.2032; строк служби вагону № 55276489 за технічним рішенням № 5056 від 13.11.2020 продовжено до 13.11.2031; строк служби вагону № 55405179 за технічним рішенням № 4993 від 29.10.2020 продовжено до 29.10.2031; строк служби вагону № 55418701 за технічним рішенням № 5310 від 23.03.2021 продовжено до 25.06.2031; строк служби вагону № 55472336 за технічним рішенням № 4539 від 25.06.2020 продовжено до 25.06.2031; строк служби вагону № 55472351 за технічним рішенням № 4473 від 1.06.2020 продовжено до 01.06.2031; строк служби вагону № 56006679 за технічним рішенням № 5055 від 13.11.2020 продовжено до 01.01.2029; строк служби вагону № 56133457 за технічним рішенням № 3601 від 6.08.2019 продовжено до 06.08.2030; строк служби вагону № 56187412 за технічним рішенням № 4593 від 16.07.2020 продовжено до 16.07.2031; строк служби вагону № 56233356 за технічним рішенням № 4994 від 29.10.2020 продовжено до 29.10.2031; строк служби вагону № 56323611 за технічним рішенням № 4874 від 1.10.2020 продовжено до 01.01.2029; строк служби вагону № 56419302 за технічним рішенням № 3444 від 7.03.2019 продовжено до 07.03.2030; строк служби вагону № 56419310 за технічним рішенням № 3427 від 11.02.2019 продовжено до 11.02.2030; строк служби вагону № 56419328 за технічним рішенням № 3427 від 11.02.2019 продовжено до 11.02.2030; строк служби вагону № 56419336 за технічним рішенням № 3444 від 7.03.2019 продовжено до 07.03.2030; строк служби вагону № 56419344 за технічним рішенням № 3444 від 7.03.2019 продовжено до 07.03.2030; строк служби вагону № 56419351 за технічним рішенням № 3444 від 7.03.2019 продовжено до 07.03.2030; строк служби вагону № 56419369 за технічним рішенням № 3444 від 7.03.2019 продовжено до 07.03.2030; строк служби вагону № 56419377 за технічним рішенням № 3427 від 11.02.2019 продовжено до 11.02.2030; строк служби вагону № 56419385 за технічним рішенням № 3427 від 11.02.2019 продовжено до 01.01.2030; строк служби вагону № 56419401 за технічним рішенням № 3427 від 11.02.2019 продовжено до 11.02.2030; строк служби вагону № 56439334 за технічним рішенням № 3601 від 6.08.2019 продовжено до 06.08.2030; строк служби вагону № 56439375 за технічним рішенням № 3485 від 20.05.2019 продовжено до 20.05.2030; строк служби вагону № 56439417 за технічним рішенням № 3485 від 20.05.2019 продовжено до 20.05.2030; строк служби вагону № 56439615 за технічним рішенням № 3485 від 20.05.2019 продовжено до 20.05.2030; строк служби вагону № 56472368 за технічним рішенням № 5008 від 3.11.2020 продовжено до 03.11.2031; строк служби вагону № 56506629 за технічним рішенням № 5030 від 5.11.2020 продовжено до 05.11.2031; строк служби вагону № 56523459 за технічним рішенням № 5310 від 23.03.2021 продовжено до 23.03.2032; строк служби вагону № 56541618 за технічним рішенням № 3468 від 2.05.2019 продовжено до 02.05.2030; строк служби вагону № 56552425 за технічним рішенням № 3648 від 28.08.2019 продовжено до 28.08.2030; строк служби вагону № 56565450 за технічним рішенням № 4962 від 26.10.2020 продовжено до 26.10.2031; строк служби вагону № 56663586 за технічним рішенням № 3601 від 6.08.2019 продовжено до 06.08.2030; строк служби вагону № 56918717 за технічним рішенням № 5088 від 25.11.2020 продовжено до 25.11.2031; строк служби вагону № 57584310 за технічним рішенням № 3396 від 27.12.2018 продовжено до 01.10.2029; строк служби вагону № 57584328 за технічним рішенням № 3396 від 27.12.2018 продовжено до 01.10.2029; строк служби вагону № 60842622 за технічним рішенням № 3601 від 6.08.2019 продовжено до 06.08.2030 року.
30.11.2021 Міністерством інфраструктури України прийнято наказ № 647, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.12.2021 за № 1677/37299, «Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), установленого виробником, строків продовження експлуатації таких вагонів».
Відповідно до пункту 1 наказу затверджено Порядок проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), установленого виробником, що додається.
Затверджено строки продовження експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), що додаються (пункт 2 наказу).
У пункті 5 наказу зазначено, що останній набирає чинності з 01.01.2022, але не раніше ніж через один місяць з дня його офіційного опублікування.
03.08.2023 позивач звернувся до відповідача із адвокатським запитом про надання інформації про граничний строк (дату) експлуатації належних позивачу вагонів.
У відповідь відповідач листом від 10.08.2023 надав інформацію щодо дати побудови вагонів, а також щодо дати перебігу граничного строку експлуатації вагонів позивача, а саме: №№ 56006679 з 31.12.2024, 52196086 з 31.12.2025, 52815750 з 31.12.2025, 52815768 з 31.12.2025, 52815784 з 31.12.2025, 52881240 з 31.12.2025, 53586442 з 31.12.2025, 53599304 з 31.12.2025, 56419302 з 31.12.2025, 56419310 з 31.12.2025, 56419328 з 31.12.2025, 56419336 з 31.12.2025, 56419344 з 31.12.2025, 56419369 з 31.12.2025, 56419377 з 31.12.2025, 56419401 з 31.12.2025, 56439615 з 31.12.2025, 57584328 з 31.12.2025, 53603296 з 20.12.2026, 52200102 з 31.12.2026, 55229892 з 31.12.2026, 55405179 з 31.12.2026, 55472351 з 31.12.2026, 56187412 з 31.12.2026, 56233356 з 31.12.2026, 56472368 з 31.12.2026, 56506629 з 31.12.2026, 56541618 з 31.12.2026, 54894340 з 31.12.2027, 54894373 з 31.12.2027 і 54894381 з 31.12.2027 року.
Як слідує з долучених відповідачем до матеріалів справи карткових довідок СОСВАГ УЗ-2610У від 06.10.2023 (електронної роздруківки з Автоматизованої бази даних парку вантажних вагонів), відповідачем внесено до Автоматизованої бази даних парку вантажних вагонів дані щодо граничного терміну експлуатації вагонів на коліях загального користування, а саме встановлено, що для наступних вагонів строк експлуатації у навантаженому стані припиняється з: №№ 56006679 з 31.12.2024, 56323611 з 31.12.2024, 52196078 з 31.12.2025, 52196086 з 31.12.2025, 52815750 з 31.12.2025, 52815768 з 31.12.2025, 52815784 з 31.12.2025, 52881240 з 31.12.2025, 53586442 з 31.12.2025, 53599304 з 31.12.2025, 56133457 з 31.12.2025, 56419302 з 31.12.2025, 56419310 з 31.12.2025, 56419328 з 31.12.2025, 56419336 з 31.12.2025, 56419344 з 31.12.2025, 56419351 з 31.12.2025, 56419369 з 31.12.2025, 56419377 з 31.12.2025, 56419385 з 31.12.2025, 56419401 з 31.12.2025, 56439334 з 31.12.2025, 56439375 з 31.12.2025, 56439417 з 31.12.2025, 56439615 з 31.12.2025, 56663586 з 31.12.2025, 57584310 з 31.12.2025, 57584328 з 31.12.2025, 60842622 з 31.12.2025, 53599270 з 01.01.2026, 53599288 з 01.02.2026, 55276489 з 01.02.2026, 53586459 з 01.09.2026, 56918717 з 01.12.2026, 53603288 з 20.12.2026, 53603296 з 20.12.2026, 52193083 з 31.12.2026, 52200102 з 31.12.2026, 52370731 з 31.12.2026, 53143483 з 31.12.2026, 53143491 з 31.12.2026, 55211361 з 31.12.2026, 55229892 з 31.12.2026, 55405179 з 31.12.2026, 55418701 з 31.12.2026, 55472336 з 31.12.2026, 55472351 з 31.12.2026, 56187412 з 31.12.2026, 56233356 з 31.12.2026, 56472368 з 31.12.2026, 56506629 з 31.12.2026, 56523459 з 31.12.2026, 56541618 з 31.12.2026, 56552425 з 31.12.2026, 56565450 з 31.12.2026, 54894332 з 31.12.2027, 54894340 з 31.12.2027, 54894373 з 31.12.2027 і 54894381 з 31.12.2027 року.
За частиною першою статті 3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону про банкрутство, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Закріплений у наведеній нормі принцип незворотності дії закону та інших нормативно-правових актів у часі (lex ad praeterian non valet) полягає в тому, що дія їх не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання ними чинності, за винятком випадку коли закон або інші нормативно-правові акти пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Позицію щодо незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів неодноразово висловлював і Конституційний Суд України. Зокрема, згідно з висновками щодо тлумачення змісту статті 58 Конституції України, викладеними у рішеннях Конституційного Суду України від 13.05.1997 № 1-зп, від 09.02.1999 № 1-рп/99, від 05.04.2001 № 3-рп/2001, від 13.03.2012 № 6-рп/2012, закони та інші нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності; дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.
Отже, за загальним правилом норма права діє стосовно фактів і відносин, які виникли після набрання чинності цією нормою. Тобто до події, факту застосовується закон (інший нормативно-правовий акт), під час дії якого вони настали або мали місце (див. висновок щодо застосування частини першої статті 58 Конституції України, викладений у постанові Верховного Суду України від 02.12.2015 у справі № 3-1085гс15).
Статтею 5 ЦК України визначено, що акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. Акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом`якшує або скасовує цивільну відповідальність особи. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов`язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.
У Рішенні від 03.10.1997 № 4-зп Конституційний Суд України надав роз`яснення стосовно порядку набрання чинності Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами: конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному; звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього; загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше, тобто діє правило Lex posterior derogat priori - "наступний закон скасовує попередній".
Положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. Але це не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватися на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Проте надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті (Рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 № 1-рп/99).
Отже, за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі.
Закріплення названого принципу є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта (Рішення Конституційного Суду України від 13.05.1997 у справі № 1-зп).
Водночас цивільне/господарське законодавство не забороняє застосування нових положень зі зворотною силою, але виключно тоді, коли зворотна дія цих актів, по-перше, встановлена в них самих, а по-друге, якщо темпоральний прояв не суперечить принципу, вираженому в статті 58 Конституції України щодо застосування до події, факту того закону (нормативно-правового акта) під час дії якого вони настали або мали місце.
Саме з такого розуміння принципу дії закону в часі слід виходити під час вирішення питання щодо застосування норм закону, що набрав чинності на зміну попередньому, який регулював аналогічні правовідносини.
Із положень наказу Міністерства інфраструктури України від 30.11.2021 № 647 слідує, що останній набирає чинності з 01.01.2022, але не раніше ніж через один місяць з дня його офіційного опублікування.
Оскільки наказ Міністерства інфраструктури України від 30.11.2021 № 647 набрав законної сили 01.01.2022 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/z1677-21), та цей наказ не встановлює застосування його положень зі зворотною силою.
За пунктами 1 та 2 Порядку, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 30.11.2021 № 647, останній встановлює механізм проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), установленого виробником. Цей Порядок є обов`язковим при проведенні комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів, у тому числі вагонів загального користування, установленого виробником.
За визначеннями, наведеними у пункті 4 Порядку, продовження строку експлуатації вантажного вагона - здійснення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій з вантажним вагоном, строк експлуатації якого, установлений виробником, закінчився або закінчується протягом останнього міжремонтного періоду, а термін продовження строку експлуатації вантажного вагона - календарна дата, до якої може бути продовжено експлуатацію вантажного вагона в межах строку продовження експлуатації вантажного вагона.
Відповідно граничний строк експлуатації вантажного вагона (за пунктом 4 Порядку) - строк, який складається із строку експлуатації вантажного вагона та строку продовження експлуатації вантажного вагона, після перебігу якого його експлуатація у навантаженому стані припиняється.
За положеннями Порядку, документом, який видається спеціалізованою організацією за результатами проведення комплексу діагностичних операцій вантажного вагона з метою продовження строку експлуатації вантажних вагонів, є технічне рішення.
Натомість, наказ Міністерства інфраструктури України від 30.11.2021 № 647 не містить положень про те, що технічні рішення, якими продовжений строк експлуатації вантажних вагонів, видані до 01.01.2022, скасовуються чи втрачають чинність.
Разом із цим, відповідачем на підставі наказу Міністерства інфраструктури України від 30.11.2021 № 647 внесені до Автоматизованої бази даних парку вантажних вагонів дані щодо граничного терміну експлуатації належних позивачу вагонів, що не відповідають зазначеним у технічних рішеннях та технічних паспортах відомостям про строк служби спірних вагонів з урахуванням продовження.
Утім, реалізуючи повноваження власника спірного вагона, позивач вчинив необхідні у відповідний період дії з визначення строку служби вагона, які давали йому можливість в розумних межах передбачити використання майна у своїй господарській діяльності та розраховувати на таке майно.
Поряд із цим, відповідач не наголошував на відсутності підстав для використання позивачем спірних вагонів відповідно до технічних рішень, складених Департаментом вагонного господарства AT "Українська залізниця", у період до набрання чинності наказом Міністерства інфраструктури України від 30.11.2021 № 647.
Таким чином, за наявності відповідних технічних рішень, якими строк служби спірних вагонів був продовжений, що також відображено в технічних паспортах вагонів, відповідач не мав підстав для зміни строку використання вагонів на підставі наказу Міністерства інфраструктури України від 30.11.2021 № 647.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 07.06.2023 у справі № 910/8493/22.
Щодо зауважень відповідача про обрання позивачем неналежного способу захисту, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною 1 статті 5 Господарського процесуального кодексу України здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних і юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту права чи інтересу, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення, невизнання або оспорення. Такі право чи інтерес мають бути захищені судом у спосіб, який є ефективним, тобто таким, що відповідає змісту відповідного права чи інтересу, характеру його порушення, невизнання або оспорення та спричиненим цими діяннями наслідкам. Спосіб захисту порушеного права або інтересу має бути таким, щоб у позивача не виникала необхідність повторного звернення до суду.
Статтею 16 Цивільного кодексу України, положення якої кореспондуються зі статтею 20 Господарського кодексу України, визначено способи захисту прав та інтересів, і цей перелік не є вичерпним. Отже, суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що не передбачено положеннями статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України.
У постанові Верховного Суду від 03.03.2021 у справі № 915/161/20 зазначено, що спосіб захисту права чи інтересу може бути визначено як вираз змісту (суті) міри державного примусу, за допомогою якого відбувається досягнення бажаного для особи, право чи інтерес якої порушені, правового результату.
Оцінюючи ефективність способу захисту, суд встановлює чи в межах відповідної вимоги може бути захищене право або інтерес позивача та чи відповідне рішення призведе до того, що заявнику не потрібно буде додатково звертатися до суду із позовом.
Нормами статей 317, 319 Цивільного кодексу України визначений зміст права власності: власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном; а також здійснення права власності: власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд; власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.
Частиною 2 статті 321 Цивільного кодексу України передбачено, що особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.
Відповідно до пункту 1.2 Правил експлуатації власних вантажних вагонів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 29.01.2015 № 17 (далі - Правила), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України від 14.02.2015 № 168/26613, заборона курсування - неможливість вагона рухатися коліями загального користування у порожньому і навантаженому станах за наявності перешкод, зазначених в Автоматизованому банку даних парку вантажних вагонів.
Згідно з пунктом 3.2 Правил не допускається випуск на колії загального користування власних вантажних вагонів, не занесених до АБД ПВ, крім випадків, передбачених пунктом 4.14 розділу IV цих Правил.
Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачає, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. При цьому як ефективний засіб (спосіб) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Оцінюючи належність обраного позивачем способу захисту та обґрунтовуючи відповідний висновок, судам слід виходити із його ефективності, а це означає, що вимога на захист цивільного права має відповідати змісту порушеного права та характеру правопорушення, забезпечити поновлення порушеного права, а у разі неможливості такого поновлення - гарантувати особі можливість отримання нею відповідного відшкодування.
Аналогічну правову позицію викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 22.08.2018 у справі № 925/1265/16, від 12.12.2018 у справі № 570/3439/16-ц, від 27.11.2018 у справі № 905/2260/17.
За даними з Автоматизованої бази даних парку вантажних вагонів, витягі з якої долучені відповідачем до матеріалів справи, граничний термін експлуатації належних позивачу вагонів, після настання якого курсування шляхами загального користування залізницями України у навантаженому стані забороняється, встановлений відповідачем без урахування чинних технічних рішень щодо продовження строку служби таких вагонів.
З огляду на наведене, оскільки відповідно до технічних рішень строк служби спірних вагонів позивача продовжені до грудня 2024 року - грудня 2027 року, та підстави для застосування положень наказу Міністерства інфраструктури України від 30.11.2021 №647 щодо зміни граничного строку використання вагону відсутні, суд дійшов висновку про належність обраного позивачем способу захисту та про обґрунтованість позовних вимог щодо заборони відповідачу та його структурним підрозділам та/або підприємствами, які йому підпорядковані, вчиняти будь-які дії по забороні допуску для курсування на шляхах загального користування залізницями України у навантаженому стані спірних вагонів позивача та зобов`язання відповідача видалити з Автоматизованої бази даних парку вантажних вагонів дані щодо граничного строку (дати) експлуатації вагонів та привести дані щодо цих вагонів у відповідність до параметрів, визначених у відповідних технічних рішеннях.
Відповідно до частини 1 статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно з частиною 1 статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до частини 1 статті 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За приписами частини 1 статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Понесені позивачем витрати по оплаті судового збору відповідно до статі 129 ГПК України покладаються на відповідача.
Керуючись статтями 86, 129, 232, 236-241 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКТС" задовольнити повністю.
Заборонити Акціонерному товариству "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, 5; ідентифікаційний код 40075815) та/або його структурним підрозділам та/або підприємствами, які йому підпорядковані, вчиняти будь-які дії по забороні допуску вагонів №№ 56006679 з 31.12.2024, 56323611 з 31.12.2024, 52196078 з 31.12.2025, 52196086 з 31.12.2025, 52815750 з 31.12.2025, 52815768 з 31.12.2025, 52815784 з 31.12.2025, 52881240 з 31.12.2025, 53586442 з 31.12.2025, 53599304 з 31.12.2025, 56133457 з 31.12.2025, 56419302 з 31.12.2025, 56419310 з 31.12.2025, 56419328 з 31.12.2025, 56419336 з 31.12.2025, 56419344 з 31.12.2025, 56419351 з 31.12.2025, 56419369 з 31.12.2025, 56419377 з 31.12.2025, 56419385 з 31.12.2025, 56419401 з 31.12.2025, 56439334 з 31.12.2025, 56439375 з 31.12.2025, 56439417 з 31.12.2025, 56439615 з 31.12.2025, 56663586 з 31.12.2025, 57584310 з 31.12.2025, 57584328 з 31.12.2025, 60842622 з 31.12.2025, 53599270 з 01.01.2026, 53599288 з 01.02.2026, 55276489 з 01.02.2026, 53586459 з 01.09.2026, 56918717 з 01.12.2026, 53603288 з 20.12.2026, 53603296 з 20.12.2026, 52193083 з 31.12.2026, 52200102 з 31.12.2026, 52370731 з 31.12.2026, 53143483 з 31.12.2026, 53143491 з 31.12.2026, 55211361 з 31.12.2026, 55229892 з 31.12.2026, 55405179 з 31.12.2026, 55418701 з 31.12.2026, 55472336 з 31.12.2026, 55472351 з 31.12.2026, 56187412 з 31.12.2026, 56233356 з 31.12.2026, 56472368 з 31.12.2026, 56506629 з 31.12.2026, 56523459 з 31.12.2026, 56541618 з 31.12.2026, 56552425 з 31.12.2026, 56565450 з 31.12.2026, 54894332 з 31.12.2027, 54894340 з 31.12.2027, 54894373 з 31.12.2027 і 54894381 з 31.12.2027 у зв`язку з їх курсуванням шляхами загального користування залізницями України у навантаженому стані.
Зобов`язати Акціонерне товариство "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, 5; ідентифікаційний код 40075815) видалити з Автоматизованої бази даних парку вантажних вагонів дані щодо граничного строку (дати) експлуатації вагонів №№ 52815750 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4701 від 18.08.2020, 52193083 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5032 від 9.11.2020; 52196078 і привести дані щодо 13 цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3772 від 22.10.2019; 52196086 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3485 від 20.05.2019; 52200102 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5243 від 24.02.2021; 52370731 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5310 від 23.03.2021; 52815768 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3848 від 19.11.2019; 52815784 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні №4434 від 18.05.2020; 52881240 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4305 від 10.04.2020; 53143483 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5404 від 27.04.2021; 53143491 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5404 від 27.04.2021; 53586442 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4434 від 18.05.2020; 53586459 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4874 від 1.10.2020; 53599270 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5143 від 4.12.2020; 53599288 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5135 від 3.12.2020; 53599304 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4315 від 14.04.2020; 53603288 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4783 від 18.09.2020; 53603296 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5056 від 13.11.2020; 54894332 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 54894340 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 54894373 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 54894381 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 55211361 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4930 від 26.10.2020; 55229892 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5243 від 24.02.2021; 55276489 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5056 від 13.11.2020; 55405179 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4993 від 29.10.2020; 55418701 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5310 від 23.03.2021; 55472336 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4539 від 25.06.2020; 55472351 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4473 від 1.06.2020; 56006679 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5055 від 13.11.2020; 56133457 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3601 від 6.08.2019; 56187412 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4593 від 16.07.2020; 56233356 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4994 від 29.10.2020; 56323611 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4874 від 1.10.2020; 56419302 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419310 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56419328 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56419336 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419344 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419351 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419369 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3444 від 7.03.2019; 56419377 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56419385 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56419401 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3427 від 11.02.2019; 56439334 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3601 від 6.08.2019; 56439375 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3485 від 20.05.2019; 56439417 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3485 від 20.05.2019; 56439615 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3485 від 20.05.2019; 56472368 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5008 від 3.11.2020; 56506629 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5030 від 5.11.2020; 56523459 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5310 від 23.03.2021; 56541618 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3468 від 2.05.2019; 56552425 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3648 від 28.08.2019; 56565450 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 4962 від 26.10.2020; 56663586 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3601 від 6.08.2019; 56918717 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 5088 від 25.11.2020; 57584310 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3396 від 27.12.2018; 57584328 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3396 від 27.12.2018; 60842622 і привести дані щодо цього вагону у відповідність до параметрів, визначених у технічному рішенні № 3601 від 6.08.2019.
Стягнути з Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, 5; ідентифікаційний код 40075815) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКТС" (01042, м. Київ, вул. Чигоріна, 18, оф. 225; ідентифікаційний код 44474079) 316712 (триста шістнадцять тисяч сімсот дванадцять) витрат зі сплати судового збору.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повне судове рішення складено: 29.01.2024 року.
Суддя К.В. Полякова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2024 |
Оприлюднено | 01.02.2024 |
Номер документу | 116637415 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Полякова К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні