Ухвала
від 31.01.2024 по справі 545/1444/20
ПОЛТАВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 545/1444/20

Провадження № 2/545/22/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31.01.2024 року Полтавський районний суд Полтавської області у складі:

головуючого судді Потетія А.Г.,

за участю секретаря Мамишевій А.Е.,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні заяву представникапозивача про зміну предмета позову у цивільній справі за позовомПершого заступника керівника Полтавської місцевої прокуратури в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, ОСОБА_1 , третя особа Полтавська міська рада, про визнання незаконним та скасування наказу, припинення права приватної власності, повернення земельної ділянки,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Полтавського районного суду Полтавської області перебуває цивільна справа за позовом Першого заступника керівника Полтавської місцевої прокуратури в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, ОСОБА_1 , третя особа Полтавська міська рада про визнання незаконним та скасування наказу, припинення права приватної власності, повернення земельної ділянки.

В матеріалах справи міститься клопотання представника відповідача ОСОБА_1 адвоката Кумечко М.С. про призначення судової земельно-технічної експертизи. В обґрунтування клопотання остання зазначила наступне. Відповідач у справі N? 545/1444/20 не погоджується із висновком експертів КНДІСЕ за результатами проведення комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою N?29639/18-41/24238-24272/19-41 від 04.09.2019 року, оскільки вона є неповною та за своєю природою проведена за постановою прокурора у кримінальному провадженні із її завданням щодо захисту особи, суспільства, держави від кримінальних правопорушень, охорони прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження (ст. 2 КПК України).

Завданням та засадами цивільного судочинства (ст. 2 ЦПК України) є справедливий. неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб.

Отже, мета та завдання кримінального та цивільного судочинства за своєю природою є різні.

Відповіді у висновку експертів КНДІСЕ за результатами проведення комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою N?29639/18-41/24238.

24272/19-41 від 04.09.2019 року на питання 3 та 4 с взаємо виключаючими одна одну.

До того ж, експертиза проведена на підставі копій робочих проектів «Паспортизація водних об`єктів в межах м. Полтава з визначенням водоохоронних зон р.Коломак. Книга 3. ОСОБА_2 . Пояснювальна записка. 01037488-219.27-3, та «Паспортизація водних обєктів в межах м. Полтава з визначенням водоохоронних зон р.Коломак. Книга 4. Річка Коломак. Креслення. 01037488-219.27-4.

Чіткого визначення робочого проекту, у законодавстві не міститься, бо це є проект, який створений для внесення змін, поправок під час здійснення роботи, який є внутрішнім документом, та який передує затвердженню остаточного проекту, тобто, не носить характеру точності. визначеності та конкретизації, а отже, не може бути застосована при проведенні судової експертизи.

На замовлення прокуратури (так зазначено у самому експертному висновку) геодезистом підприємства КП «Центр Державного земельного кадастру» 12.08.2019 року були визначені, в присутності прокурора Полтавської місцевої прокуратури Лебединської А.С., координати берегової лінії річки Коломак, тоді як, відповідно до ч. 1-2 ст. 55 Закону України «Про землеустрій», встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, матеріалів Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, матеріалів топографо-геодезичних робіт.

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється за рішенням власника (розпорядника) земельної ділянки, землекористувача. Тобто, у нашому випадку, прокуратура стверджує, що наявна «Техническая документация по установлению водоохранных зон и прибрежных полос малых рек и водоемов Полтавского район, Полтавской областы» 1981 року «Книга 2. Графические материалы», отже, враховуючи пункт | Перехідних Положень Земельного кодексу України. - внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, місце розташування яких визначено за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв), які розроблені до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою", відомості про які не внесені до Державного земельного кадастру, здійснюється за технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Крім цього, у Постанові КМУ від 8 травня 1996 року N?486 «Про затвердження Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них» в пунктах:

3. До складу водоохоронних зон обов`язково входять заплава річки, перша надзаплавна тераса, бровки і круті схили берегів, а також прилеглі балки та яри.

5. Межі водоохоронних зон визначаються згідно з проектами землеустрою щодо організації і встановлення природоохоронного меж територій природно-заповідного фонду та іншого призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень У використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів, крім випадків, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", та/або комплексними планами просторового розвитку територій територіальних громад, та/або генеральними планами Законами країни "Про землеустрій" і "Про регулювання містобудівної діяльності, зазначаються в документації із землеустрою, містобудівній документації на місцевому та регіональному рівні.

Відомості про межі водоохоронних зон, прибережних захисних смуг та пляжних зон вносяться до Державного земельного кадастру як відомості про обмеження у використанні

В нашому випадку експертам не була надана «Техническая документация по установлению водоохранных зон и прибрежных полос малых рек и водоемов Полтавского

район, Полтавской области» 1981 року «Книга 2. Графические материалы»», оскільки прокуратура віднайшла її в архівах уже після отримання експертного висновку, тому висновок уже є неповним.

До того ж, на підставі проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронних зон, відомості повинні були внестися до Державного земельного та водного кадастру, та на підставі ст. 79-1 Земельного кодексу України. формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру... Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера, та повинні були бути відображені на Публічній кадастровій карті України та Водній карті України, що в свою чергу здійснено НЕ БУЛО, а також НЕ ЗАЗНАЧЕНО в документації із землеустрою, містобудівній документації на місцевому та регіональному рівні.

Тобто, треба було спочатку сформувати водоохоронну зону річки Коломак. внести відомості до Державного земельного кадастру України, присвоїти кадастровий номер та відобразити на Публічній кадастровій карті України та Водній карті України.

Надана прокуратурою «Техническая документация по установлению водоохранных зон и прибрежных полос малых рек и водоемов Полтавского района, Полтавской области» 1981 року «Книга 2. Графические материалы»», 1981 року, яка вже станом на 2022 рік втратила свою актуальність, так як за 40 років з моменту складення, річка Коломак змінила своє русло, змінилась глибина дна, ширина, можливість підтоплення та затоплення, берегоруйнування, а також відбувалось розчищення річки Коломак. а відповідно до чинного законодавства проект землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронних зон повинен розроблятися з урахуванням п.6. Постанови КМУ від 8 травня 1996 року N?486 «Про затвердження Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них», межі водоохоронних зон встановлюються з урахуванням: рельєфу місцевості, затоплення, підтоплення, інтенсивності берегоруйнування, конструкції інженерного захисту берега, цільового призначення земель, що входять до складу водоохоронної зони.

Отже, по суті у водоохоронній зоні річки Коломак не розроблено проект землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронних зон, який

передбачений чинним законодавством, водоохоронну зону не ідентифіковано та не сформовано, як результат - відсутність кадастрового номера, тобто у Державному земельному кадастрі відсутні відомості про водоохоронну зону, що в свою чергу не відображується на Публічній кадастровій карті України та Водній карті України та документації із землеустрою, містобудівній документації на місцевому та регіональному рівні. ТОМУ експертний висновок за результатами проведення комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою N?29639/18-41/24238-24272/19-41 с неповним, так як, в основу експертного висновку покладені копії робочих проектів «Паспортизація водних об`єктів в межах м. Полтави з визначенням водоохоронних зон р.Коломак. Книга 3. Річка Коломак. Креслення. 01037488-219.27-3», «Паспортизація водних об`єктів в межах м. Полтави з визначенням водоохоронних зон р.Коломак. Книга 4. Річка Коломак. Креслення. 01037488-219.27-4» та «Техническая документация по установлению водоохранных зон и прибрежных полос малых рек и водоемов Полтавского район, Полтавской областы» 1981 року «Книга 2. Графические материалы», відомості в яких станом на 2022 рік не відповідають дійсності, натурі (на місцевості) та є не актуальними, а проект землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронних зон, надано прокуратурою не було.

Вважаємо, що експертами в основу судової земельно-технічної експертизи взято матеріали та дані, які суперечать вимогам прямих норм Закону, що є не припустимим.

В свою чергу, експерти, на підставі матеріалів, які не відповідають законодавству роблять висновок, про невідповідність проектної документації нормам земельного

законодавства.

Просила, призначити у справі N?545/1444/20 судову земельно-технічну експертизу, проведення якої доручити експертам Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім.засл. проф. М.С.Бокаріуса» Полтавське відділення.

Згідно ч.1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Дослідивши матеріали справи та враховуючи той факт, що по справі вже надано відповідний висновок експерта, а тому відсутні підстави для задоволення клопотання.

Керуючись ст.ст.76 ЦК України, ст.ст.81,110 ЦПК України, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання представника відповідача ОСОБА_1 адвоката Кумечко М.С. про призначення судової земельно-технічної експертизи відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя: А. Г. Потетій

СудПолтавський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення31.01.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116720962
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: спори про припинення права власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —545/1444/20

Ухвала від 25.04.2024

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Пилипчук Л. І.

Ухвала від 26.03.2024

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Пилипчук Л. І.

Ухвала від 14.03.2024

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Пилипчук Л. І.

Рішення від 29.02.2024

Цивільне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 31.01.2024

Цивільне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 31.01.2024

Цивільне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 31.01.2024

Цивільне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 14.11.2023

Цивільне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 24.10.2023

Цивільне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 18.05.2023

Цивільне

Полтавський районний суд Полтавської області

Кіндяк І. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні