Справа №463/10203/23
Провадження №1-кс/463/988/24
У Х В А Л А
30 січня 2024 року слідчий суддя Личаківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши клопотання слідчого Другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Львові) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові ОСОБА_6 , що погоджено прокурором Львівської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону ОСОБА_7 , у кримінальному провадженні, що внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023142410000084 від 03.10.2023 про відсторонення від посади ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
в с т а н о в и в :
слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням про відсторонення підозрюваного ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади спеціаліста (з оперативних питань) 2 сектору 2 відділу центру оперативно-технічних заходів Управління Служби безпеки України у Львівській області строком на 2 місяці.
Клопотання мотивує тим, що в провадженні Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, перебуває кримінальне провадження №42023142410000084 від 03.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.332 КК України. 26.01.2023 ОСОБА_8 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.332 КК України, а саме в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб.
Вважає, що перебування ОСОБА_8 на посаді спеціаліста (з оперативних питань) 2 сектору 2 відділу центру оперативно-технічних заходів Управління СБ України у Львівській області, сприяло вчиненню ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 332 КК України. Його дії, як і сам ОСОБА_8 як особа, представляють підвищену суспільну небезпеку, а тому є всі підстави вважати, що ОСОБА_8 , перебуваючи на займаній посаді під час досудового розслідування кримінального провадження може знищувати та приховувати або спотворити речі, документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків вчиненого ним злочину, зокрема службових осіб Львівської митниці, іншим чином перешкоджати кримінальному провадженню, використовуючи при цьому набуті ним зв`язки під час перебування його, ОСОБА_8 , на вказаній посаді, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити вчиняти злочин, в якому підозрюється.
Обставинами, що дають підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_8 , перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, що мають істотне значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином, є те, що кримінальне правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_8 , безпосередньо пов`язане з механізмом перетину через державний кордон України, тобто ОСОБА_8 у своїх злочинних намірах використовував службові зв`язки, набуті в УСБУ у Львівській області, відтак існує обґрунтований ризик продовження вчинення ОСОБА_8 аналогічних дій щодо інших осіб. Також, з урахуванням здобутих соціальних зв`язків за час обіймання указаної посади ОСОБА_8 може впливати на ключових свідків вчиненого кримінального правопорушення, у тому числі які ще на даний час не встановлені органом досудового розслідування, що може негативно позначитись на повноті, всебічності та об`єктивності судового розгляду та порушити принцип невідворотності покарання за вчинене кримінальне правопорушення. Також, зважаючи на те, що злочинна діяльність ОСОБА_8 , пов`язана із вчиненням організації незаконного перетину державного кордону, підробленням документів під час перебування на займаній посаді, існує ризик того, що продовжуючи перебувати на займаній посаді ОСОБА_8 знищить чи підробить речі і документи, що мають істотне значення для досудового розслідування, та у яких міститься інформація, що викриває протиправну діяльність останнього та інших осіб.
Беручи до уваги викладене, та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що припинення та запобігання у подальшому протиправній поведінці підозрюваного ОСОБА_8 щодо перешкоджання кримінальному провадженню не можливе без відсторонення останнього від посади спеціаліста (з оперативних питань) 2 сектору 2 відділу центру оперативно-технічних заходів Управління СБ у Львівській області, з метою забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного ОСОБА_8 , просить клопотання задоволити.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, дав аналогічні пояснення.
Підозрюваний та його захисник в судовому засіданні відносно відсторонення заперечили. Вважають, що доводи прокурора є надуманими та необґрунтованим.
Так адвокат зазначає, що до матеріалів клопотання долучено ряд документів, якими сторона обвинувачення обґрунтовує свою підозру та заявлені ризики. Серед таких - оперативні матеріали (рапорти та довідки оперативного підрозділу), які відображають звичайну службову діяльність та не можуть бути доказами в порядку ст.99 КПК України; статусу у провадженні не мають, їх пояснення з приводу обставин, які підлягають встановленню, відсутні; протокол обшуку від 13 грудня 2023 року. 13 грудня 2023 року за місцем фактичного проживання ОСОБА_8 проведено обшук, в ході якого вилучено мобільний телефон, ноутбук, флеш носій, документи щодо діяльності БФ «Вікторіус», договір купівлі - продажу корпоративних прав від 23 березня 2023 року з додатками, акти приймання - передачі благодійної допомоги, квитанції.
З 13 грудня 2023 року органу досудового розслідування відомо про те, що 23 березня 2023 року ОСОБА_8 відчужив корпоративні права ТОВ «ФАРТ ПЛЮС КОМПАНІ» на користь третьої особи. В момент підписання угоди було передано також ноутбук, на якому були ліцензії, програмне забезпечення та флеш - носії із ключами доступу до них, зокрема, до системи «Шлях». Фактично, з 23 березня 2023 року ОСОБА_8 позбавлений можливості здійснювати будь - які реєстраційні дії, вчиняти правочини і виступати представником згаданого підприємства, оскільки фізично передав необхідну для цього техніку та ключі третім особам. Маючи інформацію про вказані обставини, маючи півтора місяці для перевірки вказаних обставин, орган досудового розслідування відверто це ігнорує і замовчує у підозрі та у поданому клопотанні. Більше того, зрозумілим для захисту є те, що інформація, яка міститься на мобільному телефоні і ноутбуці, який був вилучений вдома у ОСОБА_8 ніякого відношення до справи не має, ніяким чином не стосується обґрунтованості підозри. інакше, відповідні протоколи огляду вже були би долучені до клопотання.
Також ні в підозрі, ні в матеріалах клопотання на підтвердження кваліфікуючих ознак інкримінованого правопорушення не наведено жодного переконливого доказу. Сторона обвинувачення інкримінуючи таку кваліфікуючу ознаку як «вчинений за попередньою змовою групою осіб», в тексті підозри розподіляючи певні ролі між ними, не наводить жодного доказу про те, що взагалі існували ще якісь особи і яка була їх роль, обмежуючись калькою «невстановлені на даний час особи».
Разом з тим, на даний час не розкритим як у підозрі, так і в тексті самого клопотання залишається питання того, в чому ж все таки полягала незаконність перетину кордону цими п`ятьма особами, які описані в тексті підозри, адже незаконний перетин кордону має місце, зокрема, у випадках його перетину поза пунктами пропуску, у пунктах пропуску, але без відповідних документів, з використанням (поданням) підроблених документів, або без відповідного дозволу органу влади тощо.
Окреслені вище обставини у своїй сукупності впливають на таку підставу застосування будь - якого запобіжного заходу як обґрунтована підозра і свідчать про те, що на даний час така підозра, її формулювання і кваліфікація правопорушення не підтверджуються.
Вважає, що в поданому клопотанні відсутні будь-які відомості про те, яким чином перебування підозрюваного на посаді вплине на доказову базу у провадженні і таке перебування на посаді суперечитиме інтересам досудового розслідування.
Також просить врахувати, що підозрюваний має зареєстроване місце проживання, перебуває у зареєстрованому шлюбі, виховує трьох дітей. Разом з тим, на його утриманні перебувають і непрацездатні батьки, які потребують допомоги у вирішенні побутових питань та відповідного лікування, що надається ОСОБА_8 . Молодша донька підозрюваного на даний час проходить обстеження і цілком імовірно, потребуватиме подальшого лікування.
Заслухавши пояснення сторін, оглянувши та перевіривши надані матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до наступних висновків.
Як вбачається із матеріалів клопотання, у провадженні Державного бюро розслідувань перебуває кримінальне провадження за №42023142410000084 від 03 жовтня 2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.332 КК України, в ході якого слідство перевіряє дані щодо того, що співробітник УСБУ у Львівській області ОСОБА_8 , будучи засновником та керівником ТОВ «Фарт плюс компані» (код ЄДРПОУ 43349411), отримавши ліцензію на перевезення вантажів згідно наказу Державної служби України з безпеки на транспорті від 21.03.2023 №176, за попередньою змовою групою осіб з своєю дружиною ОСОБА_9 та ОСОБА_10 організували незаконне переправлення осіб чоловічої статі призивного віку через державний кордон України в умовах дії воєнного стану.
Як вбачається із копії повідомлення про підозру, 26.01.2023 ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , письмово повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 332 КК України, а саме в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу; відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.
Відповідно до вимог ст.157 КПК України при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
Слідчий суддявважає,що слідчимнадано достатньодоказів,які наданому етапіслідства вказуютьна можливевчинення особоюкримінального правопорушення,зокрема обґрунтованістьвисунутої підозрислідство мотивує: матеріалами ПВБ у Львівській області 2 управління ГУ ВБ УСБ України, відповіддю з Державної служби України з безпеки на транспорті; листом Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України; листом ПП «Астра-нет»; листом Головного управління ДПС у Львівській області; протоколом допиту свідка ОСОБА_11 ; іншими матеріалами кримінального провадження №42023142410000084 від 03.10.2023.
А тому виходячи із наведеного, слідчий суддя погоджується з тим, що перелічені вище докази вказують на те, що підозрюваний міг вчините кримінальне правопорушення, а отже підозра на даному етапі слідства є достатнього обґрунтованою.
Окрім того, слідчий суддя вважає, що слідчим достатньо обґрунтовано наявність обставин, які доводять, що такий захід, як відсторонення від посади, необхідний для запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді спеціаліста (з оперативних питань) 2 сектору 2 відділу центру оперативно-технічних заходів Управління Служби безпеки України у Львівській області, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, використовуючи надані йому повноваження та зв`язки, може знищувати та приховувати або спотворити речі, документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків, іншим чином перешкоджати кримінальному провадженню, використовуючи при цьому набуті ним зв`язки під час перебування на вказаній посаді, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити вчиняти злочин, в якому підозрюється.
Слідчий суддя погоджується із доводами слідства щодо того, що кримінальне правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_8 , безпосередньо пов`язане з механізмом перетину через державний кордон України, тобто ОСОБА_8 у своїх злочинних намірах використовував службові зв`язки, набуті в УСБУ у Львівській області, відтак існує обґрунтований ризик продовження вчинення ОСОБА_8 аналогічних дій щодо інших осіб. Також, з урахуванням здобутих соціальних зв`язків за час обіймання указаної посади ОСОБА_8 може впливати на ключових свідків вчиненого кримінального правопорушення, у тому числі які ще на даний час не встановлені органом досудового розслідування, що може негативно позначитись на повноті, всебічності та об`єктивності судового розгляду та порушити принцип невідворотності покарання за вчинене кримінальне правопорушення. Також, зважаючи на те, що злочинна діяльність ОСОБА_8 , пов`язана із вчиненням організації незаконного перетину державного кордону, підробленням документів під час перебування на займаній посаді, існує ризик того, що продовжуючи перебувати на займаній посаді ОСОБА_8 знищить чи підробить речі і документи, що мають істотне значення для досудового розслідування, та у яких міститься інформація, що викриває протиправну діяльність останнього та інших осіб.
Тому, на думку слідчого судді, клопотання підставне та підлягає до задоволення.
Із врахуванням повідомлення ОСОБА_8 про підозру у вчиненні кримінального провадження 26.08.2021, слід визначити строк відсторонення від посади в межах визначеного на даний час двомісячного строку досудового розслідування - до 25 березня 2024 року включно.
Керуючись вимогами ст.ст. 40, 131, 132, 154, 155 КПК України, суд -
у х в а л и в :
клопотання задовольнити.
Відсторонити підозрюваного ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади спеціаліста (з оперативних питань) 2 сектору 2 відділу центру оперативно-технічних заходів Управління Служби безпеки України у Львівській області до 25 березня 2024 року включно.
Обов`язок по контролю за виконанням ухвали покласти на слідчого Другого слідчого відділу (з дислокацією у м. Львові) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові ОСОБА_6 .
Ухвала підлягає негайному виконанню в порядку, передбаченому для виконання судових рішень.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Повний текст ухвали складено 02 лютого 2024 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2024 |
Оприлюднено | 07.02.2024 |
Номер документу | 116762353 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Личаківський районний суд м.Львова
Гирич С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні