Номер провадження: 22-ц/813/2791/24
Справа № 496/3659/16-ц
Головуючий у першій інстанції Трушина О.І.
Доповідач Кострицький В. В.
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
УХВАЛА
06.02.2024 року м. Одеса
Одеський апеляційний суд у складі:
головуючий суддя Кострицький В.В. (суддя - доповідач),
судді Назарова М.В., Стахова Н.В.
за участю секретаря судового засідання Пухи А.М.,
учасники справи:
позивач заступник прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Троїцької сільської ради
відповідач ОСОБА_1
третя особа Головне управління Держгеокадастру в Одеській області
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Одеського апеляційного суду клопотання представника заступника прокурора Одеської області про залучення в якості правонаступника Троїцької сільської ради на рішення Біляївського районного суду Одеської області - Яськівської сільської ради Одеського району Одеської області
у справі за апеляційною скаргою заступника прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Троїцької сільської ради на рішення Біляївського районного суду Одеської області від 15 травня 2018 року за позовом Заступника прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Троїцької сільської ради до ОСОБА_1 , третя особа Головне управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання недійсним державного акту, витребування земельної ділянки
В С Т А Н О В И В:
У провадженні Одеського апеляційного суду перебуває апеляційна скарга Заступника прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Троїцької сільської ради на рішення Біляївського районного суду Одеської області від 15 травня 2018 року.
В ході апеляційного розгляду справи, заступник прокурора Одеської області заявив клопотання про залучення Яськівську сільську раду Одеського району Одеської області в якості правонаступника позивача - Троїцької сільської ради на рішення Біляївського районного суду Одеської області.
В судове засідання суду апеляційної інстанції, призначеного на 06.02.2024 року з`явився представник Одеської обласної прокуратури.
Інші учасники процесу були повідомлені належним чином про дату, час і місце розгляду справи, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Відповідно до ч. 2 ст. 372 ЦПК України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Апеляційний суд з метою дотримання строків розгляду справи, вважає можливим слухати справу у відсутність не з`явившихся учасників справи, які своєчасно і належним чином були повідомлені про час і місце розгляду справи.
Заслухавши пояснення представника Одеської обласної прокуратури, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд приходить до висновку про задоволення вказаного клопотання, з таких підстав.
Так, відповідно до ст. 55 ЦПК України, у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судовогопроцесу.
Процесуальне правонаступництво - це заміна сторони або третьої особи (право-попередника) іншою особою (правонаступником) у зв`язку з вибуттям із процесу суб`єкта спірного або встановленого рішенням суду правовідношення, за якої до правонаступника переходять усі процесуальні права та обов`язки правопопередника і він продовжує в цивільному судочинстві участь останнього.
У позовному провадженні процесуальне правонаступництво відбувається в тих випадках, коли права або обов`язки одного із суб`єктів спірного матеріального правовідношення в силу тих або інших причин переходять до іншої особи, яка не брала участі у цьому процесі.
Отже, процесуальне правонаступництво тісно пов`язане з матеріальним, оскільки процесуальне правонаступництво передбачає перехід суб`єктивного права або обов`язку від однієї особи до іншої в матеріальному праві. При цьому незалежно від підстав матеріального правонаступництва, процесуальне правонаступництво допускається лише після того, як відбудеться заміна в матеріальному правовідношенні.
Згідно з ч. 1, 5 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов?язки переходять до правонаступників.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Відповідно до ч. 1, 3, 4, 11 ст. 8 Закону України «Про добровільне об?єднання територіальних громад» об?єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об?єднання територіальних громад.
Об?єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов?язків територіальних громад, що об?єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об?єднаною територіальною громадою.
З дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об?єднаною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об?єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об?єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об?єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим Законом.
Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об?єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов?язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об?єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об?єднаною територіальною громадою.
Найменування представницького органу місцевого самоврядування об?єднаної територіальної громади як юридичної особи складається з частини, яка є похідною від власного найменування населеного пункту, визначеного її адміністративним центром, у формі прикметника та відповідного загального найменування представницького органу місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада).
Юридична особа-сільська,селищна,міська рада,її виконавчийкомітет єтакою,що припинилася,з днявнесення записупро їїприпинення доЄдиного державногореєстру юридичнихосіб,фізичних осіб-підприємців тагромадських формувань.
Згідно з п. 6 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України сільських, закінчення повноважень селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв?язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень: - у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі розформовані територіальні громади); - сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов?язків розформованої територіальної громади; - після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи; - юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, € правонаступником прав та обов?язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою; - сільські, селищні, міські ради та їхні виконавчі органи розформованих територіальних громад припиняються як юридичні особи з дня внесення запису про їх припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; - найменування представницького органу місцевого самоврядування сформованої територіальної громади як юридичної особи, як правило, складається з частини, яка є похідною від власного найменування населеного пункту, визначеного і адміністративним центром, у формі прикметника та відповідного загального найменування представницького органу місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада).
Відповідно до п. 7' розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад здійснює Кабінет Міністрів України (далі - КМУ).
Троїцька та Яськівська сільські ради рішеннями від 19 і 27 жовтня 2016 року об?єднались у Яськівську сільську територіальну громаду з адміністративним центром у с. Яськи, включивши до її складу с. Троїцьке.
Згідно звідомостями Єдиногодержавного реєструюридичних осіб,фізичних осіб-підприємців тагромадських формуваньТроїцька сільськарада Біляївськогорайону Одеськоїобласті (кодЄДРПОУ -04377761)припинилась як юридична особа 03.09.2018 (номер запису - 15571120008000660), підстава - рішення щодо реорганізації.
Відповідно до розпорядження КМУ від 12.06.2020 N? 720-р «Про визначення адміністративних центрів TA затвердження територій територіальних громад Одеської області» територія Троїцької сільської територіальної громади увійшла до складу території Яськівської об?єднаної територіальної громади з адміністративним центром у с. Яськи Біляївського району.
На підставі постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 N? 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів» в Одеській області утворено Одеський район (з адміністративним центром у м. Одеса), до складу якого увійшла територія Яськівської сільської територіальної громади, затверджена КМУ, і ліквідовано Біляївський район.
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань повним найменуванням Яськівської сільської ради є Яськівська сільська рада Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ - 04377894).
Отже,правонаступником Троїцькоїсільської радиБіляївського районуОдеської областіє Яськівськасільська радаОдеського районуОдеської області.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 55 ЦПК України, апеляційний суд,-
У Х В А Л И В:
Клопотання заступника прокурора Одеської області - задовольнити.
Залучити в якості правонаступника Троїцької сільської ради Біляївського району Одеської області - Яськівську сільську раду Одеського району Одеської області (67642, Одеська область, Одеський район, с. Яськи, вул. Центральна , 78, ЄДРПОУ 04377894).
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст ухвали буде складено 08 лютого 2024 року.
Судді
Суд | Одеський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2024 |
Оприлюднено | 12.02.2024 |
Номер документу | 116889372 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Одеський апеляційний суд
Кострицький В. В.
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Карпенко Світлана Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні