Постанова
від 07.09.2010 по справі 2а-1772/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" вересня 2010 р. Справ а № 2a-1772/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

Судді Скільського І.І.

при секретарі Дяк ун М.М.

за участю:

представника позивача - С енчук І.В., Гейко В.Я.,

представника відповідача - Круль М.Ф.,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду адміністратив ну справу

за позовом: Державн ої інспекції України з контр олю за цінами в Івано-Франків ській області, вул. Шашкевича , 6,м. Івано-Франківськ,76018

до відповідача: Богородчанського виробничо го управління водо-каналізац ійного господарства, вул. Пет раша, 6а,смт. Богородчани,Богор одчанський район, Івано-Фран ківська область,77701

про стягнення коштів в сумі 285374,22 грн.,-

ВСТАНОВ ИВ:

12.05.2010 року Державна інс пекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області звернулась в суд з адміністр ативним позовом до Богородча нського виробничого управлі ння водо-каналізаційного гос подарства про стягнення необ ґрунтовано одержаної виручк и та економічних санкцій, зас тосованих рішенням за № 88 від 22.03.2010 року, всього в розмірі 285374,22 г ривень.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Пояснили, що відповідачем застосовували сь тарифи на послуги водопос тачання та водовідведення в порушення законодавчо встан овлених вимог, в результаті ч ого була отримана необґрунто вана виручка в розмірі 95124,74 грн . До відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 190249,48 грн . Посили позов задовольнити п овністю.

Представник відповідача, в судовому засіданні позов ви знав у повному обсязі, зазнач ив, що економічні санкції Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківськ ій області, правомірно засто совані до Богородчанського в иробничого управління водо-к аналізаційного господарств а.

Суд, розглянувши позовну з аяву, заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши докази, приходить до висн овку, що позов підлягає до зад оволення, виходячи із таких п ідстав.

Судом встановлено, що 04.03.2010 р оку позивачем, у відповіднос ті до статті 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», п останови Кабінету Міністрів України за №1819 від 13.12.2000 року «Пи тання Державної інспекції з контролю за цінами»та п.4.1.2 пла ну роботи Державної інспекці ї з контролю за цінами на 1-й кв артал 2010 року проведено перев ірку відповідача на предмет дотримання державної дисцип ліни цін при формуванні, вста новленні та застосуванні тар ифів на послуги з централізо ваного водопостачання та вод овідведення. За результатами перевірки складено акт від 16. 03.2010 року, за № 0000160 в якому зазначе но, що відповідачем у період з 15.05.2009 року по 28.02.2010 року застосову вались тарифи на послуги вод опостачання та водовідведен ня для бюджетних споживачів з рентабельністю 100%, а для інши х споживачів - 60%. Формування та застосування тарифів для бюджетних та інших споживачі в з рентабельністю 15 та 50% призв ело до перевищення 6% (шести ві дсотків) законодавчо встанов леного граничного рівня рент абельності в цілому по підпр иємству. Так, перевіркою вста новлено, що при формуванні та застосуванні тарифів планов ий рівень рентабельності на послуги водопостачання в ціл ому по підприємству становив 100 відсотків, а на послуги водо відведення - 60 відсотків, у ре зультаті чого відповідачем н еобґрунтовано нараховано 212924 ,74 грн., з них необґрунтовано од ержано виручки 95124,74 грн.

22.03.2010 року позивачем, на підст аві вказаного акту прийнято рішення за № 88 про застосуванн я до відповідача економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін, яким вирі шено вилучити у відповідача в дохід державного бюджету 9512 4,74 гривень необґрунтовано отр иманої виручки та стягнути ш траф в розмірі 190249,48 гривень.

У відповідності до статті 8 Закону України «Про ціни і ці ноутворення»державне регул ювання цін і тарифів здійсню ється шляхом встановлення де ржавних фіксованих цін (тари фів) та граничних рівнів цін (т арифів) або граничних відхил ень від державних фіксованих цін і тарифів. Стаття 9 вказан ого Закону України передбача є, що державні фіксовані та ре гульовані ціни і тарифи вста новлюються державними орган ами України.

Статтею 4 Закону України « Про ціни і ціноутворення»вст ановлені повноваження Кабін ету Міністрів України в галу зі ціноутворення. Згідно абз ацу 1 частини 1 вказаної статті Кабінет Міністрів України з абезпечує здійснення держав ної політики цін.

Постановою Кабінету Мініс трів України за №959 від 12.07.2006 року затверджено Порядок формува ння тарифів на послуги з цент ралізованого водопостачанн я та водовідведення (далі - П орядок), яким визначено механ ізм формування тарифів на по слуги з централізованого вод опостачання та водовідведен ня.

У відповідності до пункту 3 Порядку, формування тарифів підприємствами здійснюєтьс я відповідно до річних плані в виробництва і надання посл уг з централізованого водопо стачання та водовідведення і економічно обґрунтованих пл анованих витрат, визначених на підставі державних і галу зевих нормативів (норм) витра т ресурсів, техніко-економіч них розрахунків та кошторисі в, ставок податків і зборів (об ов'язкових платежів) та цін у п ланованому періоді, встановл ених на підставі прогнозних індексів цін виробників пром ислової продукції.

До фінансових витрат, які вк лючаються в регульований тар иф, пунктом 21 вказаного Порядк у включено рівень рентабельн ості, у відповідності до яког о, останній формується з урах уванням необхідності сплати податку на прибуток підприє мств та спрямування частини отриманого прибутку на техні чне переоснащення підприємс тв і не повинен перевищувати в цілому по підприємству 12 ві дсотків, а для категорій спож ивачів - бюджетних установ та інших споживачів - не повинен перевищувати 15 та 50 відсотків відповідно (із змінами, внесе ними постановою Кабінету Мін істрів України за № 400 від 02.04.2009 р оку).

Таким чином, суд приходить до висновку, що тариф на послу ги централізованого водопос тачання та водовідведення є регульованим тарифом, щодо я кого встановлено граничний р івень.

Суд вважає вірним висновок позивача про порушення відп овідачем державної дисциплі ни цін та про безпідставніст ь застосування ним в період з 15.05.2009 року по 28.02.2010 року тарифів дл я бюджетних та інших спожива чів, які забезпечували плано ву рентабельність в цілому п о підприємству - 100% по водопост ачанню та - 60% по водовідведенн ю, що перевищило гранично вст ановлений розмір - 12%. На підста ві вказаного висновку позива чем до відповідача і були зас тосовані економічні санкції .

Статтею 14 Закону України « Про ціни і ціноутворення»вст ановлена відповідальність з а порушення державної дисцип ліни цін. У відповідності до ч астини 1 якої вся необґрунтов ано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення держав ної дисципліни цін та діючог о порядку визначення вартост і будівництва, що здійснюєть ся із залученням коштів Держ авного бюджету України, бюдж ету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а т акож коштів державних підпри ємств, установ та організаці й підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежн о від підпорядкованості підп риємства, організації.

Стаття 14 Закону України «П ро ціни і ціноутворення», яко ю встановлена відповідальні сть за порушення державної д исципліни цін, передбачає ст ягнення штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки. Здійснен ня стягнення даного штрафу в казаною нормою Закону не пов ' язано з відшкодуванням спр ичиненої шкоди чи повернення м необґрунтовано отриманої в иручки підприємством, органі зацією, що допустила порушен ня державної дисципліни цін.

Враховуючи викладене, суд в важає рішення № 88 від 22.03.2010 року Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Івано-Франківсь кій області про стягнення шт рафу з Богородчанського виро бничого управління водо-кана лізаційного господарства за порушення державної дисципл іни цін - правомірним, а позовн і вимоги про стягнення засто сованого штрафу в розмірі 190249,4 8 грн., такими, що підлягають до задоволення.

На підставі ст.124 Констит уції України, ст.ст.158-163, ст.167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повніс тю.

Стягнути з Богородчансько го виробничого управління во до-каналізаційного господар ства, вул.Петраша, 6а, смт.Богор одчани, Богородчанський райо н, Івано-Франківська область , код ЄДРПОУ 03345834 в доход державн ого бюджету економічні санкц ії в сумі 285374,22 грн. ( двісті вісім десят п`ять тисяч триста сімд есят чотири гривні 22 копійки).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України, апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає законно ї сили в порядку та строки вст ановлені статтею 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя Скільський І. І.

Постанова буде складена в повному обсязі 10.09.20 10 року.

Постанова в повном у обсязі складена 10.09.2010 року

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу11707773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1772/10/0970

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні