ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" вересня 2010 р. Справ а № 2a-1772/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
Судді Скільського І.І.
при секретарі Дяк ун М.М.
за участю:
представника позивача - С енчук І.В., Гейко В.Я.,
представника відповідача - Круль М.Ф.,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду адміністратив ну справу
за позовом: Державн ої інспекції України з контр олю за цінами в Івано-Франків ській області, вул. Шашкевича , 6,м. Івано-Франківськ,76018
до відповідача: Богородчанського виробничо го управління водо-каналізац ійного господарства, вул. Пет раша, 6а,смт. Богородчани,Богор одчанський район, Івано-Фран ківська область,77701
про стягнення коштів в сумі 285374,22 грн.,-
ВСТАНОВ ИВ:
12.05.2010 року Державна інс пекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області звернулась в суд з адміністр ативним позовом до Богородча нського виробничого управлі ння водо-каналізаційного гос подарства про стягнення необ ґрунтовано одержаної виручк и та економічних санкцій, зас тосованих рішенням за № 88 від 22.03.2010 року, всього в розмірі 285374,22 г ривень.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Пояснили, що відповідачем застосовували сь тарифи на послуги водопос тачання та водовідведення в порушення законодавчо встан овлених вимог, в результаті ч ого була отримана необґрунто вана виручка в розмірі 95124,74 грн . До відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 190249,48 грн . Посили позов задовольнити п овністю.
Представник відповідача, в судовому засіданні позов ви знав у повному обсязі, зазнач ив, що економічні санкції Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківськ ій області, правомірно засто совані до Богородчанського в иробничого управління водо-к аналізаційного господарств а.
Суд, розглянувши позовну з аяву, заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши докази, приходить до висн овку, що позов підлягає до зад оволення, виходячи із таких п ідстав.
Судом встановлено, що 04.03.2010 р оку позивачем, у відповіднос ті до статті 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», п останови Кабінету Міністрів України за №1819 від 13.12.2000 року «Пи тання Державної інспекції з контролю за цінами»та п.4.1.2 пла ну роботи Державної інспекці ї з контролю за цінами на 1-й кв артал 2010 року проведено перев ірку відповідача на предмет дотримання державної дисцип ліни цін при формуванні, вста новленні та застосуванні тар ифів на послуги з централізо ваного водопостачання та вод овідведення. За результатами перевірки складено акт від 16. 03.2010 року, за № 0000160 в якому зазначе но, що відповідачем у період з 15.05.2009 року по 28.02.2010 року застосову вались тарифи на послуги вод опостачання та водовідведен ня для бюджетних споживачів з рентабельністю 100%, а для інши х споживачів - 60%. Формування та застосування тарифів для бюджетних та інших споживачі в з рентабельністю 15 та 50% призв ело до перевищення 6% (шести ві дсотків) законодавчо встанов леного граничного рівня рент абельності в цілому по підпр иємству. Так, перевіркою вста новлено, що при формуванні та застосуванні тарифів планов ий рівень рентабельності на послуги водопостачання в ціл ому по підприємству становив 100 відсотків, а на послуги водо відведення - 60 відсотків, у ре зультаті чого відповідачем н еобґрунтовано нараховано 212924 ,74 грн., з них необґрунтовано од ержано виручки 95124,74 грн.
22.03.2010 року позивачем, на підст аві вказаного акту прийнято рішення за № 88 про застосуванн я до відповідача економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін, яким вирі шено вилучити у відповідача в дохід державного бюджету 9512 4,74 гривень необґрунтовано отр иманої виручки та стягнути ш траф в розмірі 190249,48 гривень.
У відповідності до статті 8 Закону України «Про ціни і ці ноутворення»державне регул ювання цін і тарифів здійсню ється шляхом встановлення де ржавних фіксованих цін (тари фів) та граничних рівнів цін (т арифів) або граничних відхил ень від державних фіксованих цін і тарифів. Стаття 9 вказан ого Закону України передбача є, що державні фіксовані та ре гульовані ціни і тарифи вста новлюються державними орган ами України.
Статтею 4 Закону України « Про ціни і ціноутворення»вст ановлені повноваження Кабін ету Міністрів України в галу зі ціноутворення. Згідно абз ацу 1 частини 1 вказаної статті Кабінет Міністрів України з абезпечує здійснення держав ної політики цін.
Постановою Кабінету Мініс трів України за №959 від 12.07.2006 року затверджено Порядок формува ння тарифів на послуги з цент ралізованого водопостачанн я та водовідведення (далі - П орядок), яким визначено механ ізм формування тарифів на по слуги з централізованого вод опостачання та водовідведен ня.
У відповідності до пункту 3 Порядку, формування тарифів підприємствами здійснюєтьс я відповідно до річних плані в виробництва і надання посл уг з централізованого водопо стачання та водовідведення і економічно обґрунтованих пл анованих витрат, визначених на підставі державних і галу зевих нормативів (норм) витра т ресурсів, техніко-економіч них розрахунків та кошторисі в, ставок податків і зборів (об ов'язкових платежів) та цін у п ланованому періоді, встановл ених на підставі прогнозних індексів цін виробників пром ислової продукції.
До фінансових витрат, які вк лючаються в регульований тар иф, пунктом 21 вказаного Порядк у включено рівень рентабельн ості, у відповідності до яког о, останній формується з урах уванням необхідності сплати податку на прибуток підприє мств та спрямування частини отриманого прибутку на техні чне переоснащення підприємс тв і не повинен перевищувати в цілому по підприємству 12 ві дсотків, а для категорій спож ивачів - бюджетних установ та інших споживачів - не повинен перевищувати 15 та 50 відсотків відповідно (із змінами, внесе ними постановою Кабінету Мін істрів України за № 400 від 02.04.2009 р оку).
Таким чином, суд приходить до висновку, що тариф на послу ги централізованого водопос тачання та водовідведення є регульованим тарифом, щодо я кого встановлено граничний р івень.
Суд вважає вірним висновок позивача про порушення відп овідачем державної дисциплі ни цін та про безпідставніст ь застосування ним в період з 15.05.2009 року по 28.02.2010 року тарифів дл я бюджетних та інших спожива чів, які забезпечували плано ву рентабельність в цілому п о підприємству - 100% по водопост ачанню та - 60% по водовідведенн ю, що перевищило гранично вст ановлений розмір - 12%. На підста ві вказаного висновку позива чем до відповідача і були зас тосовані економічні санкції .
Статтею 14 Закону України « Про ціни і ціноутворення»вст ановлена відповідальність з а порушення державної дисцип ліни цін. У відповідності до ч астини 1 якої вся необґрунтов ано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення держав ної дисципліни цін та діючог о порядку визначення вартост і будівництва, що здійснюєть ся із залученням коштів Держ авного бюджету України, бюдж ету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а т акож коштів державних підпри ємств, установ та організаці й підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежн о від підпорядкованості підп риємства, організації.
Стаття 14 Закону України «П ро ціни і ціноутворення», яко ю встановлена відповідальні сть за порушення державної д исципліни цін, передбачає ст ягнення штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки. Здійснен ня стягнення даного штрафу в казаною нормою Закону не пов ' язано з відшкодуванням спр ичиненої шкоди чи повернення м необґрунтовано отриманої в иручки підприємством, органі зацією, що допустила порушен ня державної дисципліни цін.
Враховуючи викладене, суд в важає рішення № 88 від 22.03.2010 року Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Івано-Франківсь кій області про стягнення шт рафу з Богородчанського виро бничого управління водо-кана лізаційного господарства за порушення державної дисципл іни цін - правомірним, а позовн і вимоги про стягнення засто сованого штрафу в розмірі 190249,4 8 грн., такими, що підлягають до задоволення.
На підставі ст.124 Констит уції України, ст.ст.158-163, ст.167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повніс тю.
Стягнути з Богородчансько го виробничого управління во до-каналізаційного господар ства, вул.Петраша, 6а, смт.Богор одчани, Богородчанський райо н, Івано-Франківська область , код ЄДРПОУ 03345834 в доход державн ого бюджету економічні санкц ії в сумі 285374,22 грн. ( двісті вісім десят п`ять тисяч триста сімд есят чотири гривні 22 копійки).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України, апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає законно ї сили в порядку та строки вст ановлені статтею 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя Скільський І. І.
Постанова буде складена в повному обсязі 10.09.20 10 року.
Постанова в повном у обсязі складена 10.09.2010 року
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2010 |
Оприлюднено | 22.10.2010 |
Номер документу | 11707773 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні