Постанова
від 07.09.2010 по справі 2а-1772/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" вересня 2010 р. Справа № 2a-1772/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Скільського І.І.

при секретарі Дякун М.М.

за участю:

представника позивача - Сенчук І.В., Гейко В.Я.,

представника відповідача - Круль М.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної інспекції України з контролю за цінами в Івано-Франківській області, вул. Шашкевича, 6,м. Івано-Франківськ,76018

до відповідача: Богородчанського виробничого управління водо-каналізаційного господарства, вул. Петраша, 6а,смт. Богородчани,Богородчанський район, Івано-Франківська область,77701

про стягнення коштів в сумі 285374,22 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

12.05.2010 року Державна інспекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області звернулась в суд з адміністративним позовом до Богородчанського виробничого управління водо-каналізаційного господарства про стягнення необґрунтовано одержаної виручки та економічних санкцій, застосованих рішенням за № 88 від 22.03.2010 року, всього в розмірі 285374,22 гривень.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Пояснили, що відповідачем застосовувались тарифи на послуги водопостачання та водовідведення в порушення законодавчо встановлених вимог, в результаті чого була отримана необґрунтована виручка в розмірі 95124,74 грн. До відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 190249,48 грн. Посили позов задовольнити повністю.

Представник відповідача, в судовому засіданні позов визнав у повному обсязі, зазначив, що економічні санкції Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області, правомірно застосовані до Богородчанського виробничого управління водо-каналізаційного господарства.

Суд, розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи із таких підстав.

Судом встановлено, що 04.03.2010 року позивачем, у відповідності до статті 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», постанови Кабінету Міністрів України за №1819 від 13.12.2000 року «Питання Державної інспекції з контролю за цінами»та п.4.1.2 плану роботи Державної інспекції з контролю за цінами на 1-й квартал 2010 року проведено перевірку відповідача на предмет дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення. За результатами перевірки складено акт від 16.03.2010 року, за № 0000160 в якому зазначено, що відповідачем у період з 15.05.2009 року по 28.02.2010 року застосовувались тарифи на послуги водопостачання та водовідведення для бюджетних споживачів з рентабельністю 100%, а для інших споживачів -60%. Формування та застосування тарифів для бюджетних та інших споживачів з рентабельністю 15 та 50% призвело до перевищення 6% (шести відсотків) законодавчо встановленого граничного рівня рентабельності в цілому по підприємству. Так, перевіркою встановлено, що при формуванні та застосуванні тарифів плановий рівень рентабельності на послуги водопостачання в цілому по підприємству становив 100 відсотків, а на послуги водовідведення -60 відсотків, у результаті чого відповідачем необґрунтовано нараховано 212924,74 грн., з них необґрунтовано одержано виручки 95124,74 грн.

22.03.2010 року позивачем, на підставі вказаного акту прийнято рішення за № 88 про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким вирішено вилучити у відповідача в дохід державного бюджету 95124,74 гривень необґрунтовано отриманої виручки та стягнути штраф в розмірі 190249,48 гривень.

У відповідності до статті 8 Закону України «Про ціни і ціноутворення»державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів) та граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів. Стаття 9 вказаного Закону України передбачає, що державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються державними органами України.

Статтею 4 Закону України «Про ціни і ціноутворення»встановлені повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення. Згідно абзацу 1 частини 1 вказаної статті Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення державної політики цін.

Постановою Кабінету Міністрів України за №959 від 12.07.2006 року затверджено Порядок формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення (далі -Порядок), яким визначено механізм формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

У відповідності до пункту 3 Порядку, формування тарифів підприємствами здійснюється відповідно до річних планів виробництва і надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення і економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних і галузевих нормативів (норм) витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків та кошторисів, ставок податків і зборів (обов'язкових платежів) та цін у планованому періоді, встановлених на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції.

До фінансових витрат, які включаються в регульований тариф, пунктом 21 вказаного Порядку включено рівень рентабельності, у відповідності до якого, останній формується з урахуванням необхідності сплати податку на прибуток підприємств та спрямування частини отриманого прибутку на технічне переоснащення підприємств і не повинен перевищувати в цілому по підприємству 12 відсотків, а для категорій споживачів - бюджетних установ та інших споживачів - не повинен перевищувати 15 та 50 відсотків відповідно (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України за № 400 від 02.04.2009 року).

Таким чином, суд приходить до висновку, що тариф на послуги централізованого водопостачання та водовідведення є регульованим тарифом, щодо якого встановлено граничний рівень.

Суд вважає вірним висновок позивача про порушення відповідачем державної дисципліни цін та про безпідставність застосування ним в період з 15.05.2009 року по 28.02.2010 року тарифів для бюджетних та інших споживачів, які забезпечували планову рентабельність в цілому по підприємству - 100% по водопостачанню та - 60% по водовідведенню, що перевищило гранично встановлений розмір - 12%. На підставі вказаного висновку позивачем до відповідача і були застосовані економічні санкції.

Статтею 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення»встановлена відповідальність за порушення державної дисципліни цін. У відповідності до частини 1 якої вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації.

Стаття 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», якою встановлена відповідальність за порушення державної дисципліни цін, передбачає стягнення штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Здійснення стягнення даного штрафу вказаною нормою Закону не пов'язано з відшкодуванням спричиненої шкоди чи поверненням необґрунтовано отриманої виручки підприємством, організацією, що допустила порушення державної дисципліни цін.

Враховуючи викладене, суд вважає рішення № 88 від 22.03.2010 року Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області про стягнення штрафу з Богородчанського виробничого управління водо-каналізаційного господарства за порушення державної дисципліни цін - правомірним, а позовні вимоги про стягнення застосованого штрафу в розмірі 190249,48 грн., такими, що підлягають до задоволення.

На підставі ст.124 Конституції України, ст.ст.158-163, ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Богородчанського виробничого управління водо-каналізаційного господарства, вул.Петраша, 6а, смт.Богородчани, Богородчанський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 03345834 в доход державного бюджету економічні санкції в сумі 285374,22 грн. ( двісті вісімдесят п`ять тисяч триста сімдесят чотири гривні 22 копійки).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Скільський І.І.

Постанова буде складена в повному обсязі 10.09.2010 року.

Постанова в повному обсязі складена 10.09.2010 року

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2010
Оприлюднено04.11.2014
Номер документу41132385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1772/10/0970

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні