Ухвала
від 03.03.2015 по справі 2а-1772/10/0970
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 березня 2015 року м. Київ К/800/56679/14

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

Єрьоміна А.В.(головуючий); Кравцова О.В., Цуркана М.І.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області до Богородчанського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства про стягнення коштів, що переглядається за касаційною скаргою комунального підприємства «Богородчанське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Богородчанської районної ради Івано-Франківської області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 7 вересня 2010 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 2 жовтня 2014 року,

ВСТАНОВИВ:

У травні 2014 року Державна інспекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулась до Івано-Франківського окружного адміністративного суду з позовом до Богородчанського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства (далі - відповідач), в якому просила стягнути з відповідача суми необґрунтовано одержану виручку 95124,74 грн., штраф в сумі 190249,48 грн., всього 285374,22 грн.

В обґрунтування вимог позовної заяви позивач зазначав, що відповідачем при нарахуванні плати за послуги водопостачання та водовідведення застосовувалися тарифи з рентабельністю 100 відсотків та 60 відсотків відповідно, що перевищує законодавчо встановлений граничний рівень.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 7 вересня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 2 жовтня 2014 року, позов задоволено.

Стягнуто з Богородчанського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства в доход державного бюджету економічні санкції в сумі 285374,22 грн.

У касаційній скарзі, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, відповідач просить оскаржувані рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасувати, ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Заслухавши доповідача, перевіривши оскаржувані рішення судів та матеріали справи в межах доводів касаційної скарги, колегія суддів вважає, що скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.

Як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, 4 березня 2010 року позивачем проведено перевірку відповідача щодо дотримання ним державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, за результатами проведення якої складено акт № 0000160 від 16 березня 2010 року.

В акті зазначено, що відповідачем у період з 15 травня 2009 року по 28 лютого 2010 року застосовувались тарифи на послуги водопостачання та водовідведення для бюджетних споживачів з рентабельністю 100 відсотків, а для інших споживачів 60 відсотків. Формування та застосування тарифів для бюджетних та інших споживачів з рентабельністю 15 та 50 відсотків призвело до перевищення 6 відсотків законодавчо встановленого граничного рівня рентабельності в цілому по підприємству.

Перевіркою було встановлено, що при формуванні та застосуванні тарифів плановий рівень рентабельності на послуги водопостачання в цілому по підприємству становив 100 відсотків, а на послуги водовідведення - 60 відсотків, у результаті чого відповідачем необґрунтовано нараховано 212924,74 грн., з них необґрунтовано одержано виручки 95124,74 грн.

Позивачем 22 березня 2010 року, на підставі вище вказаного акту було прийнято рішення № 88 про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким вирішено вилучити у відповідача в дохід державного бюджету 95124,74 грн. необґрунтовано отриманої виручки та стягнути штраф в розмірі 190249,48 грн.

У відповідності до статті 8 Закону України «Про ціни і ціноутворення» державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів) та граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів.

Відповідно до статті 9 вказаного Закону, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються державними органами України.

Статтею 4 Закону України «Про ціни і ціноутворення» встановлені повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення.

Згідно абзацу 1 частини 1 першої вказаної статті, Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення державної політики цін.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006 року № 959 затверджено Порядок формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення (далі Порядок), яким визначено механізм формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

Відповідно до пункту 3 Порядку, формування тарифів підприємствами здійснюється відповідно до річних планів виробництва і надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення і економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних і галузевих нормативів (норм) витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків та кошторисів, ставок податків і зборів (обов'язкових платежів) та цін у планованому періоді, встановлених на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції.

До фінансових витрат, які включаються в регульований тариф, пунктом 21 вказаного Порядку включено рівень рентабельності, у відповідності до якого, останній формується з урахуванням необхідності сплати податку на прибуток підприємств та спрямування частини отриманого прибутку на технічне переоснащення підприємств і не повинен перевищувати в цілому по підприємству 12 відсотків, а для категорій споживачів - бюджетних установ та інших споживачів - не повинен перевищувати 15 та 50 відсотків відповідно.

Суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку про порушення відповідачем державної дисципліни цін та про безпідставність застосування ним в період з 15 травня 2009 року по 28 лютого 2010 року тарифів для бюджетних та інших споживачів, які забезпечували планову рентабельність в цілому по підприємству - 100 відсотків по водопостачанню та - 60 відсотків по водовідведенню, що перевищило гранично встановлений розмір - 12 відсотків. На підставі вказаного висновку позивачем до відповідача були обґрунтовано застосовані економічні санкції.

Стаття 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» встановлює відповідальність за порушення державної дисципліни цін.

Відповідно до частини першої статті 14 цього Закону, вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації.

Стаття 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», якою встановлена відповідальність за порушення державної дисципліни цін, передбачає стягнення штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Здійснення стягнення даного штрафу вказаною нормою Закону не пов'язано з відшкодуванням спричиненої шкоди чи поверненням необґрунтовано отриманої виручки підприємством, організацією, що допустила порушення державної дисципліни цін.

З урахуванням викладеного, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли правильного висновку про те, що рішення № 88 від 22 березня 2010 року Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області про стягнення штрафу прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

На підставі викладеного, керуючись статтями 220, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу комунального підприємства «Богородчанське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Богородчанської районної ради Івано-Франківської області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 7 вересня 2010 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 2 жовтня 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, оскарженню не підлягає та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді :

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення03.03.2015
Оприлюднено11.03.2015
Номер документу43029071
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1772/10/0970

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні