Постанова
від 06.11.2007 по справі 34/242-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

34/242-А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

06.11.2007р.м.Київ№ 34/242-А

09 год. 40 хв.

                              

За позовомКонтрольно-ревізійного управління в Київській області

доУкраїнської державної акціонерної холдингової компанії «Укрпапірпром»

третя особаФонд державного майна України

простягнення 6 416 000 грн.

                         

СуддяСташків Р.Б.

секретар судового засіданняПоліщук О.В.

                   

Представники:

від позивача Калінін І.М. (довіреність б/н від 15.10.2007);

від відповідача

від третьої особиРоменюк В.О. (довіреність № 203/02 від 30.10.2007);Косинська Н.П. (довіреність № 202/02 від 30.10.2007);не з'явився.

Розгляд справи здійснюється за правилами Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України) відповідно до пункту 6 Розділу VІІ цього Кодексу.  

СУТЬ СПОРУ:

Контрольно-ревізійне управління в Київській області (далі –КРУ) звернулось до Господарського суду м. Києва з позовом до Української державної акціонерної холдингової компанії «Укрпапірпром»(далі –Компанія) про стягнення в доход Державного бюджету України 6 416 000 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що зазначені вимоги стосуються пакетів акцій чотирьох відкритих акціонерних товариств, продаж яких здійснено протягом 2003 - І кварталу 2004, тобто до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144», якою виключено норму, яка передбачала перерахування відповідних коштів до Державного бюджету України. Це пакети акцій ВАТ «Київський картонно-паперовий комбінат», ВАТ «Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат», ВАТ «Львівкартонпласт» та ВАТ «Ізмаїльський ЦКК, номінальна вартість яких становить 6 480 900 грн.

Вказані пакети акцій продано на загальну суму 15 204 000 грн., в т.ч. пакет акцій ВАТ «Київський картонно-паперовий комбінат»- 8 100 000 грн., ВАТ «Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат»- 6 410 011,34 грн., ВАТ «Львівкартонпласт»- 177 923,13 грн. та ВАТ „Ізмаїльський ЦКК" -516 040,33 грн. Таким чином, продаж пакетів акцій здійснено вище їх номінальної вартості на суму 8 723 100 грн., які повинні бути перераховані до державного бюджету на виконання підпункту 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 №1144.

Крім того, КРУ наголошує, що при постійній наявності на розрахунковому рахунку Компанії коштів, які забезпечили відшкодування вартості активів у сумі 6 480 900 грн., Компанією, за рахунок решти коштів від продажу державних пакетів акцій, передано ДП «Український папір»кошти у сумі 6 416 000 грн., а не до Державного бюджету України, чим порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002  № 1144.

При цьому, наявність на банківському рахунку Компанії коштів, які забезпечили відшкодування вартості активів у сумі 6 480 900 грн. після продажу державних пакетів акцій, є забезпеченням відшкодування вартості активів.

Компанія позов не визнала. Свої заперечення мотивував тим, що відповідно до статті 20 Закону України «Про власність», Компанія є суб'єктом права колективної власності. Окрім цього, згідно статті 12 Закону України «Про господарські товариства»Компанія є власником усього майна, яке передане засновниками і учасниками до статутного фонду, а тому, все її майно також являється колективним. Таким чином, Компанія здійснює право власності по володінню, користуванню, розпорядженню майном, яке належить їй на правах власника, згідно з чинним законодавством. При цьому слід зазначити, що статутом Компанії передбачено, що вона має право, за погодженням із засновником, продавати, обмінювати, передавати в оренду державні пакети акцій відкритих акціонерних товариств, які були передані до статутного фонду за рішенням засновника. Виходячи з цього, Фонд державного майна України (далі –ФДМУ), на виконання урядового рішення, своїм наказом від 20.08.2003 № 1488 «Про забезпечення продажу пакетів акцій ВАТ «ДАХК «Укрпапірпром»виявив свою волю на відчуження акцій ВАТ «Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат», ВАТ «Ізмаїльський целюлозно-картонний комбінат», ВАТ «Рубіжаський картонно-тарний комбінат», ВАТ «Львівкартонопласт»шляхом продажу їх через фондову біржу, а ВАТ «Київський картонно-паперовий комбінат»- за конкурсом.

Вказані пакети акцій, які були передані ФДМУ до статутного фонду Компанії, є об'єктом колективної власності, а законодавство про приватизацію не поширюється на відносини щодо розпорядження майном, яке перебуває у колективній власності. Отже, в цьому випадку, до компетенції ФДМУ належало лише прийняття рішення про відчуження пакетів акцій, а не про приватизацію цих пакетів акцій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 «Про заходи, пов'язані із задоволенням державних потреб у друкованій продукції»(із змінами внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 31.07.2003 № 1190 та від 03.04.2004 № 434), визначено, що фінансові кошти, які отримано Компанією від продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, переданих до статутного фонду Компанії, спрямовуються на запуск та модернізацію виробничих потужностей ВАТ «Понінківський КПК», а саме Програму розвитку друкарських видів паперу і картону на цьому підприємстві, що затверджена 31.03.2004 ФДМУ.

Також Компанія зазначає, що виконати вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 у частині перерахування коштів до Державного бюджету України, які не були використані для відшкодування вартості активів Компанії, в першому кварталі 2004 року не представлялось можливим, тому що це суперечило Закону України «Про державний бюджет на 2004 рік». Вказаним законом передбачалось надходження до Державного бюджету України коштів лише від приватизації державного майна, а в даному випадку було здійснено реалізацію колективного майна за процедурою, не передбаченою законодавством про приватизацію. Тому, враховуючи вказану правову невизначеність з цього питання, Компанією отримані кошти в сумі, що перевищувала номінальну вартість проданих акцій, тимчасово були залишені у своєму розпорядженні до часу упорядкування цього питання у правовому полі. Прийнятою постановою Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434 «Про внесення змін до постанови  Кабінету  Міністрів  України  від   17.08.2002   № 1144» дане  питання  було врегульовано, а саме   -   Компанії дозволено кошти, отримані від реалізації пакетів акцій вищевказаних відкритих акціонерних товариств, залишити у своєму розпорядження.   При цьому, відповідно до статті 58 Конституції України, закони та інші правові акти не мають зворотної дії крім випадків, коли вони скасовують відповідальність особи.

До вищевказаного Компанія додає, що на виконання доручення Прем'єр - міністра України, ФДМУ наказом від 20.05.2005 № 1334 створив міжвідомчу робочу групу у складі представників МВС, ГоловКРУ, ДПА та ФДМУ для перевірки фінансово-господарської діяльності Компанії, за результатами якої було зроблено висновок про те, що продаж вищевказаних пакетів акцій здійснювався поза межами законодавства про приватизацію державного майна, оскільки ці пакети не є державним майном і належать Компанії на правах власності.

Компанія підкреслює, що її кошти, які було отримано від продажу власних активів, у відповідності з рішенням вищого державного органу виконавчої влади, спрямовано на фінансування інженерно-технічних заходів у відповідності до Програми.

КРУ звернулось до суду із клопотанням про залучення ФДМУ до участі у справі в якості третьої особи на стороні КРУ, який не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

Компанія проти клопотання КРУ не заперечувала.

Ухвалою суду від 05.07.2007 задоволено клопотання КРУ про залучення ФДМУ до участі у справі в якості третьої особи та залучено останнього до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні КРУ.

ФДМУ позов підтримав, мотивуючи це тим, що відповідно до свого наказу від 22.02.06 № 343 Департаментом контрольно-ревізійної роботи та економічної розвідки за участю інших департаментів ФДМУ було проведено перевірку законності відчуження Компанією пакетів акцій ВАТ «Рубіжанський картонно-тарний комбінат», ВАТ «Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат», ВАТ «Ізмаїльський целюлозно-картонний комбінат».

У ході перевірки встановлено, що продаж державних пакетів акцій Компанією від свого імені, як власником, здійснено з порушенням норм чинного законодавства України, а саме статті 6 Закону України «Про приватизацію державного майна», статті 146 Господарського кодексу України, Указу Президента України «Про єдину систему органів приватизації в Україні»та статті 19 Конституції України.

ФДМУ вважає, що відповідно до підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 №1144 «Про заходи, пов'язані із задоволенням державних потреб у друкованій  продукції» (із  змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 31.07.2003 №1190) ФДМУ забезпечує за участю Компанії проведення на конкурентних засадах продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств «Рубіжанський картонно-тарний комбінат», «Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат»та «Ізмаїльський целюлозно-картонний комбінат».

Підпунктом 2 пункту 1 вказаної постанови встановлювалось, що ФДМУ забезпечує з метою запобігання зменшенню статутного фонду Компанії відшкодування вартості активів за рахунок коштів, отриманих від продажу акцій зазначених товариств, а решта коштів перераховується до Державного бюджету України. Відповідно до пункту 6 наказу ФДМУ від 20.08.2003 №1488 голова правління Компанії С. Погорєлов мав забезпечити перерахування до Державного бюджету України коштів від продажу пакетів акцій відповідно до законодавства. Однак, постановою Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144»підпункт 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України  від 17.08.2002 №1144 «Про заходи, пов'язані із задоволенням державних потреб у друкованій продукції»було виключено.

ФДМУ вважає, що застосування пункту 2 підпункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 Компанією відбулося з порушенням норм законодавства, оскільки зазначені пакети акцій залишалися у загальнодержавній власності, їх власником залишалась держава Україна, а Компанія ніколи не набувала права власності на зазначені пакети акцій та не могла здійснювати будь-яких юридично-значимих дій щодо таких пакетів, зокрема, здійснювати їх продаж.

Водночас ФДМУ вважає, що відчуження Компанією державних пакетів акцій, як власником від свого імені, здійснено з порушенням вимог статей 4, 32 Закону України «Про власність»та статей 317,319 та 326 ЦК України.

Розглянувши подані сторонами документи, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, –

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 «Про заходи, пов'язані із задоволенням державних потреб у друковані продукції»ФДМУ було доручено забезпечити за участю Компанії проведення на конкурсних засадах продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств «Київський картонно-паперовий комбінат»(м. Обухів), «Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат»(Львівська область), «Львівкартонопласт», «Рубіжанський картонно-тарний комбінат»(Луганська область) та «Ізмаїльський целюлозно-картонний комбінат»(Одеська область), що перебувають у загальнодержавні власності та передані до статутного фонду Компанії, відповідно у розмірі 30, 26, 26, 20 та 18,5 відсотка.

Підпунктом 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 ФДМУ доручено забезпечити з метою запобігання зменшенню статутного фонду Компанії відшкодування вартості активів за рахунок коштів, отриманих від продажу акцій зазначених товариств. Решту коштів перерахувати до державного бюджету.

20.08.2003 ФДМУ на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 видав наказ № 1488 про забезпечення продажу пакетів акцій Компанії.

Згідно з пунктом 6 вказаного наказу голові правління Компанії С. Погорєлову доручено забезпечити перерахування до Державного бюджету України коштів від продажу пакетів акцій відповідно до законодавства.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144»підпункт 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 виключити.

24.05.2004 ФДМУ на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434 видав наказ № 990 про забезпечення продажу пакетів акцій Компанії.

Підпунктом «б»пункту 1 вказаного наказу Компанії в особі голові правління С. Погорєлова було доручено забезпечити спрямування коштів, отриманих від продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, визначених у постановах Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144, від 03.04.2004 № 434 на компенсацію зменшення статутного фонду і активів Компанії та фінансування програми розвитку виробництва друкарських видів паперу і картону на ВАТ «Понінківський картонно-паперовий комбінат», а також встановити жорсткий контроль за цільовим використанням цих коштів.

24-30.05.2005 на виконання доручення Прем'єр-Міністра України від 30.03.2005 № 7592/7/1-05 до листа Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації від 22.03.2005 № 06-24/15-415 щодо продажу Компанією державних пакетів акцій, переданих до її статутного фонду, та отримання виручених коштів на свій рахунок, для розгляду окремих питань фінансово-господарської діяльності створена міжвідомча робоча група, яка склала акт перевірки фінансово-господарської діяльності Компанії.

Відповідно до вказаного акта за результатами перевірки встановлено, що продаж державних пакетів акцій здійснювався поза межами законодавства про приватизацію державного майна, оскільки ці пакети не є державним майном.

07.04.2006 на виконання наказу ФДМУ від 22.02.2006 № 343 «Про проведення перевірки відчуження  пакетів акцій»комісією було складено довідку про вивчення ситуації щодо відчуження Компанією пакетів акцій ВАТ «Рубіжанський картонно-тарний комбінат»у розмірі 20 % статутного фонду товариства,  ВАТ «Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат»у розмірі 26 % статутного фонду товариства, ВАТ «Ізмаїльський целюлозно-картонний комбінат»у розмірі 18,5 % статутного фонду товариства (затверджено головою ФДМУ 07.04.2006).

Згідно з вказаною довідкою за висновками комісії ФДМУ видав наказ від 20.08.2003 № 1488 з порушенням чинного законодавства та з перевищенням своїх повноважень, у зв'язку з чим комісія вважала за доцільне скасувати наказ ФДМУ від 20.08.2003 № 1488, оскільки його видано з порушеннями чинного законодавства України. Продаж державних пакетів акцій Компанією як власником від свого імені здійснено з порушеннями норм чинного законодавства України, а саме статей 5, 6 Закону України «Про приватизацію державного майна», статті 146 ГК України, Указу Президента України «Про єдину систему органів приватизації в Україні»та статті 19 Конституції України.

18.04.2006 з метою усунення виявлених порушень законодавства щодо приватизації державного майна, захисту права державної власності у майні господарських товариств, повернення у державну власність незаконно відчужених державних пакетів акцій відкритих акціонерних товариств «Рубіжанський картонно-тарний комбінат»(20% статутного фонду), "Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат»(25% статутного фонду), «Ізмаїльський целюлозно-паперовий комбінат»(18,5 % статутного фонду), діючи відповідно до статей 5,6 Закону України «Про приватизацію державного майна», статей 4, 32 Закону України «Про власність», статей 73, 74, 146 ГК України, Указу Президента України «Про єдину систему органів приватизації в Україні», довідки про проведення перевірки відчуження пакетів акцій Компанією від 07.04.2006 року, постанови Кабінету Міністрів України «Про створення Компанії», пунктів 7.2.1, 7.2.2, 7.4.6 Статуту Компанії ФДМУ видав наказ № 651 щодо повернення до державної власності акцій, що належать державі.

21.04.2006 ФДМУ направив КРУ листа № 10-26-6169 щодо використання коштів від продажу пакету акцій Компанії.

У вказаному листі ФДМУ повідомляє КРУ про порушення вимог чинного законодавства України посадовими особами Компанії при використанні коштів від продажу державних пакетів акцій. Зокрема, неперерахування до Державного бюджету України належних коштів, а також містилося прохання провести у зв'язку з цим відповідний контрольний захід.

Відповідно до звернення ФДМУ та на виконання доручення ГоловКРУ, КРУ проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Компанії.

18.01.2007 за результатами ревізії складено акт ревізії фінансово-господарської діяльності Компанії з 01.01.2004 до 01.10.2006.

Вказаним актом встановлено, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.1996 № 981 «Про створення Компанії» до статутного фонду Компанії передано пакети акцій 8 відкритих акціонерних товариств, які належать державі, на загальну суму 8 523 000 грн.

В ході проведення ревізії з'ясовано, що протягом 2003 - 1 кварталу 2004 років пакети акцій 4 відкритих акціонерних товариств номінальною вартістю 6 480 900 грн. (ВАТ «Київський картонно-паперовий комбінат», ВАТ «Жидачівський целюлозно-паперовий комбінат», ВАТ «Львівкартонпласт»та ВАТ «Ізмаїльський ЦКК») продано на загальну суму 15 203 900 грн.

Продаж вищезазначених пакетів акцій Компанією здійснено відповідно до підпункту 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 №1144.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434 підпункт 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 виключено.

Після прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434 Компанією реалізовано пакети акцій ще двох господарських товариств (ВАТ «Рубіжанський КТК»та ВАТ «Малинська ПФ») на загальну суму 14 330 000 грн.

Таким чином, за рахунок коштів від продажу державних пакетів акцій, який здійснено до прийняття постанови Кабінету Міністрів України  від 03.04.2004 № 434, Компанія для запобігання зменшення статутного фонду зобов'язана була відшкодувати вартість активів, а решту коштів, відповідно до підпункту 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 №1144, перерахувати до Державного бюджету України.

Однак, незважаючи, що продаж державних пакетів акцій здійснено значно вище їх номінальної вартості, Компанією не забезпечено виконання вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України.

Наявність на банківському рахунку Компанії коштів, які забезпечили відшкодування вартості активів у сумі 6 480 900 грн. після продажу державних пакетів акцій здійсненого до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434, підтверджується виписками банку станом на 01.01.2004 на розрахунковому рахунку Відповідача від реалізації пакетів акцій знаходилися кошти у сумі 7 856 100 грн., станом на 01.02.2004 –14 198 800 грн., на 01.03.2004 –8 609 300 грн., на 01.04.2004 –8 773 800 грн. тобто, наявність коштів на рахунку Компанії є забезпеченням відшкодування вартості активів.

Крім того, кошти у сумі 6 416 000 грн. передано ДП «Український папір»Компанією (надання фінансової допомоги ДП «Український папір»Компанією в сумі 110 000 грн. (платіжне доручення від 31.01.2004 № 16), придбання обладнання та матеріалів в сумі 5 500 000 грн. платіжні доручення від 18.02.2004 №№ 21, 22, 23,24) та оплату послуг в сумі 30 000 грн. (платіжне доручення від 20.01.2004 № 15), внесків в спільну діяльність в сумі 766 000 грн. (платіжні доручення від 04.03.2004 № 25 та від 02.04.2006 № 27). Дані фінансово-господарські операції здійснено також до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434, тобто Компанією порушено вимоги підпункту 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України  від 17.08.2002 №1144.

Як наслідок державним бюджетом втрачено доходи на суму 6 416 000 грн.

05.02.2007 Компанія направила КРУ листа № 19/06 зі своїми поясненнями та запереченнями до акта від 18.01.2007 № 10-06-05/01.

У вказаному листі, зокрема зазначено, що  на виконання доручення Прем'єр-Міністра України ФДМУ наказом від 20.05.2005 № 1334 створив міжвідомчу робочу групу у складі представників МВС, ГоловКРУ, ДПА та ФДМУ для перевірки фінансово-господарської діяльності Компанії, за результатами якої було зроблено висновок про те, що продаж вказаних пакетів акцій здійснювався поза межами законодавства про приватизацію державного майна, оскільки ці пакети не є державним майном.

Міністерство внутрішніх справ України проводило перевірку цього питання і матеріали було передано в прокуратуру. По результатах розгляду прокуратурою відзначено, що у відповідності до статті 58 ЦК України закони та інші правові акти не мають зворотної дії, крім випадків, коли вони скасовують відповідальність особи. Таким чином, державним органом була підтверджена законність продажу цих пакетів акцій та визнана власність компанії на кошти, які отримано від цієї операції.

Від продажу акцій  чотирьох  вказаних підприємств, сума коштів, яка була необхідна для забезпечення відшкодування активів Компанії, склала 6 480 900 грн. Виходячи з цього, лише виключно ця сума, була спрямована до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434  на інвестування Програми розвитку друкарських видів паперу і картону на ВАТ «Понінківський КПК» шляхом створення спільної діяльності (Договір № 1/2-04 від 12.02.2004). Таким чином, до ДП «Український папір»було перераховано 5 500 000 грн. на закупівлю сировини, матеріалів, обладнання і 726 000 грн. - грошовий внесок безпосередньо на спільну діяльність. Всього було перераховано 6 226 000 грн. тоді, коли Компанія отримала для відшкодування вартості власних активів суму 6 480 900 грн. Таким чином, залишається незрозумілою сума 6 416 000 грн., яка вказана в акті.

Залишок коштів, отриманих від продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, знаходився на розрахунковому рахунку Компанії у зв'язку з вирішенням в Кабінеті Міністрів України питання цільового використання коштів в повному обсязі на фінансування Програми по ВАТ «Понінківський КПК».

15.02.2007 з метою усунення порушень та керуючись статтями 10, 15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»КРУ направило Компанії лист від № 06-13/788, яким зобов'язано Компанію вжити заходи щодо повернення до Державного бюджету України коштів у сумі 6 416 000 грн. до 20.03.2006 та проінформувати КРУ.

01.03.2007 Компанія направила КРУ лист № 36/05, який свідчить, що Компанією не виконано вимогу КРУ про усунення порушень, виявлених ревізією. У вказаному листі Компанія повідомлено про відмову виконувати вимоги КРУ з посиланням на ті самі доводи, що містилися в листі № 19/06 від 05.02.2007.

За таких обставин справи позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Компанія створена у формі відкритого акціонерного товариства на базі Українського науково-дослідного інституту целюлозно-паперової промисловості «УкрНДІП». Засновником є ФДМУ, який 11.03.1997 затвердив Статут Компанії.

Пунктами 3.4, 3.5 вказаного Статуту передбачено, що майно Компанії складається з основних засобів виробництва, обігових коштів, акцій підприємств відповідно до додатку № 1 вказаного Статуту, які передаються Компанії у власність. Компанія є власником майна та акцій, переданих їх засновником у власність, як внесок до статутного фонду.

На підставі статті 12 Закону України «Про господарські товариства», статті 26 Закону України «Про власність», пунктів 3.4, 3.5 Статуту Компанії, Компанія є власником майна і пакеті в акцій переданих засновником до статутного фонду.

Держава, в особі ФДМУ здійснивши внесок до статутного фонду Компанії у вигляді державних пакетів акцій відкритих акціонерних товариств стала власником самої Компанії.

Отже, висновок Компанії про те, що вона є власником коштів отриманих від продажу вищевказаних пакетів акцій відкритих акціонерних товариств є правомірним.

Разом з тим, ФДМУ, як єдиний засновник та розпорядник усього пакету акцій Компанії, і, відповідно, вищий орган Компанії, виконуючи вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 (до внесення змін до неї постановою Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434) доручив Компанії, зокрема, після отримання коштів від продажу визначених пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, забезпечити перерахування до Державного бюджету України частину цих коштів відповідно до законодавства.

Таким чином, Компанія зобов'язана була керуючись пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144 та наказом ФДМУ № 1488 від 20.08.2003 забезпечити перерахування коштів отриманих від продажу вищезазначених пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, за винятком тих коштів, які забезпечували відшкодування вартості активів Компанії, до Державного бюджету України.

Проте, Компанія зазначено обов'язку не виконала, натомість при постійній наявності на її розрахунковому рахунку коштів, які забезпечили відшкодування вартості активів у сумі 6 480 900 грн., за рахунок решти коштів від продажу державних пакетів акцій, здійсненого до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434, передала ДП «Український папір»кошти у сумі  6 416 000 грн.

Згідно з пунктом 2 Положення про порядок збільшення (зменшення) розміру статутного фонду акціонерного товариства, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.04.1998 № 44 (в редакції, затвердженій наказом ДКЦПФР від 16.10.2000 № 158 та зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 27.10.2000 за № 753/4974) джерелами збільшення розміру статутного фонду акціонерного товариства є додаткові внески (вклади), якими можуть бути будинки, споруди, обладнання та інші матеріальні цінності, цінні папери, права користування землею, водою та іншими природними ресурсами, будинками, спорудами, обладнанням, а також інші майнові права (у тому числі на інтелектуальну власність), грошові кошти, у тому числі в іноземній валюті, та реінвестиція дивідендів.

Оскільки, Компанія на розрахунковому рахунку мала кошти, які забезпечили відшкодування вартості активів у сумі 6 480 900 грн., КРУ правомірно поставлено вимогу перерахувати кошти від продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств у сумі 6 416 000 грн.

Таким чином, оскільки положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 №1144 були врегульовані організаційні заходи пов'язані з продажем державних пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, в тому числі в частині подальшого використання коштів, що надійдуть від продажу пакетів акцій, Компанія зобов'язана була не лише відшкодувати вартість активів Компанії, а й перерахувати відповідну суму коштів до Державного бюджету України, а не очікувати внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002  №1144.

Статтею 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Посилання Компанії на вказану норму в частині звільнення її, після внесення постановою Кабінету Міністрів України від 03.04.2004 № 434 змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1144, від обов'язку перераховувати спірну суму коштів до Державного бюджету України, суд визнає помилковим, позаяк у даному випадку обов'язок Компанії перерахувати кошти до Державного бюджету України не є мірою її відповідальності.

Відповідно до частини першої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Виходячи з викладеного та керуючись статтями 23, 71, 86, 94, 98, 158-163, 167, пунктом 6 Розділу VІІ КАС України, суд –

 

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Української державної акціонерної холдингової компанії «Укрпапірпром»(02002, м. Київ, вул. М Раскової, 19, ідентифікаційний код 16464888, р/р 2600109447 у АБ «Ажіо», МФО 300175) в доход Державного бюджету України (р/р № 31110090700005, одержувач УДК у Дніпровському районі м. Києва, код одержувача 26077906, код платежу 21080500, код банку 820019) 6 416 000 грн. (шість мільйонів чотириста шістнадцять тисяч) грн.

Постанова відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня її складання у повному обсязі, шляхом подання через Господарський суд міста Києва заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

СуддяСташків Р.Б.

           

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –26.11.2007.

Дата ухвалення рішення06.11.2007
Оприлюднено05.12.2007
Номер документу1171080
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —34/242-а

Ухвала від 30.01.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сташків Р.Б.

Ухвала від 30.01.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сташків Р.Б.

Ухвала від 28.04.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сташків Р.Б.

Ухвала від 24.11.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сташків Р.Б.

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 14.12.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сташків Р.Б.

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 26.10.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сташків Р.Б.

Ухвала від 22.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні