Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 лютого 2024 р. № 520/36431/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «А-ГАЗ» до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ГАЗ» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Харківській області за формою «ПС» від 22.08.2023 № 025995/0902.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідача є протиправним та таким, що прийняте всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.
Ухвалою суду від 20.12.2023 відкрито спрощене провадження у справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу, що підтверджується матеріалами справи.
Представником відповідача 08.01.2024 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення відповідача є правомірним, та прийнятим з дотриманням вимог чинного законодавства. Зазначено, що у період з 24.11.2021 по 18.05.2023 ТОВ «А-ГАЗ» не здійснювало повірку витратоміра-лічильника «АСТРА-2-07» заводський номер 191011, тобто у періоді, який перевірявся, з 24.02.2023 по 23.06.2023 у ТОВ «А-ГАЗ» відсутній позитивний результат повірки або оцінки відповідності витратоміра-лічильника «АСТРА-2-07» заводський номер 191011. Також зазначено, що у період з 30.03.2021 по 18.05.2023 ТОВ «А-ГАЗ» не здійснювало повірку витратомірів-лічильників «ШЕЛЬФ 1_00» 2 КЕД -50-0,25-1-1» заводські номери 77 та 76, «ШЕЛЬФ 1_00» 1 КЕД -50-0,25-1-1» заводський номер 78, тобто у періоді, який перевірявся, з 24.02.2023 по 23.06.2023 у ТОВ «А-ГАЗ» відсутній позитивний результат повірки або оцінки 3 паливо роздавальних колонок. Крім того, станом на 23.06.2023 у ТОВ «А-ГАЗ» був відсутній позитивний результат повірки або оцінки відповідності одного рівноміра-лічильника ЗО-В053 Зонд 053, тип 924В заводський номер 2001172012 зареєстрований на акцизному складі 1013629. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
На підставі ст. 80.2.5, п.п. 191.1.14, 191.1.16, 191.1.20 п. 191.1 ст. 191 Податкового кодексу України (далі - ПК України) Головним управлінням ДПС у Харківській області проведено фактичну перевірку - ТОВ «А-ГАЗ» з питань дотриманням вимог ПК України, Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон № 481) та інших нормативно-правових актів у сфері виробництва та обігу пального.
Наказом ГУ ДПС у Харківській області від 14.06.2023 №2388-п визначено період перевірки ТОВ «А-ГАЗ» з 24.02.2023 по день закінчення перевірки (23.06.2023).
За результатами зазначеної перевірки ГУ ДПС у Харківській області (далі - ГУ ДПС, відповідач) складено Акт фактичної перевірки від 23.06.2023 № б/н на бланку №002030 (надалі - Акт перевірки), отриманий ТОВ «А-ГАЗ» засобами поштового зв`язку 20.07.2023.
Згідно з висновками Акту перевірки ГУ ДПС у Харківській області встановлено порушення ТОВ «А-ГАЗ» (код за ЄДРПОУ 43277316) п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового Кодексу України - відсутній позитивний результат повірки або оцінки відповідності одного рівноміра-лічильника та чотирьох витратомірів-лічильників на акцизному складі з уніфікованим номером 1013629.
Не погодившись з висновками, викладеними в Акті перевірки, ТОВ «А-ГАЗ» 03.08.2023 за вих. № 02/08-23 подано до ГУ ДПС у Харківській області заперечення на Акт фактичної перевірки в установленому законодавством порядку.
Листом від 17.08.2023 ГУ ДПС у Харківській області повідомило ТОВ «А-ГАЗ», що за результатами розгляду підстав для задоволення заперечення не встановлено, висновки акту фактичної перевірки від 23.06.2023 №19952/20/32/РРО/43277316 (дата реєстрації акту 26.06.2023) залишено без змін.
На підставі Акту фактичної перевірки Головним управлінням ДПС у Харківській області було прийнято податкове повідомлення-рішення за формою «ПС» від 22.08.2023 № 025995/0902, яким на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 і пункту 1281.1 ст. 1281 Податкового кодексу України до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 100 000,00 (сто тисяч) грн.
На податкове повідомлення-рішення від 22.08.2023 № 025995/0902 ТОВ «А-ГАЗ» 11.09.2023 було подано скаргу за вих. № 11/09-2023 до Державної податкової служби України, яка Рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від 09.11.2023 № 33657/6/99-00-06-03-01-06 була залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 22.08.2023 № 025995/0902 - залишено без змін.
Рішення ДПС України про результати розгляду скарги від 09.11.2023 № 33657/6/99-00-06-03-01-06 отримано ТОВ «А-ГАЗ» засобами поштового зв`язку 22.11.2023.
Позивач, вважаючи податкове повідомлення-рішення від 22.08.2023 № 025995/0902 про застосування штрафних (фінансових) санкцій, прийняте Головним управлінням ДПС у Харківській області, протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з даним позовом.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 92 Конституції України визначено, що виключно законами України встановлюються, зокрема, система оподаткування, податки і збори.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно пункту 230.1 статті 230 ПК України, акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Відповідно до п.п. 230.1.2. п. 230.1 ст. 230 ПК України, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
З матеріалів справи встановлено, що 31.03.2020 на підставі поданої до ГУ ДПС у Харківській області Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри ТОВ «А-ГАЗ» за адресою: м. Харків, вул. Таборова, 1-А було зареєстровано акцизний склад 1013585 (для реалізації скрапленого газу) з зареєстрованим рівнеміром-лічильником модель ЗО-В053 ЗОНД 053, тип 924В LPG серійний номер 2001172012, та акцизний склад 1013629 (для реалізації бензину та дизеля) з зареєстрованим рівноміром-лічильником модель ЗО-В053 ЗОНД 053, тип 924В LPG серійний номер 2001212001.
Відповідно до даних проведеної перевірки встановлено, що для відпуску пального ТОВ «А-ГАЗ» використовує паливо-роздавальну колонку, яка виконує функцію витратоміра-лічильника, «АСТРА-2-07» заводський номер 191011, передостанню повірку здійснено 24.11.2020 та визначено термін чергової повірки 24.11.2021. Проте повірку паливо-роздавальної колонки, яка виконує функцію витратоміра-лічильника, «АСТРА-2-07» заводський номер 191011 здійснено позивачем лише 19.05.2023. Доказів про інші дати проведення повірки зазначеної паливо-роздавальної колонки матеріали справи не містять.
Відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями» від 13.10.2016 №1747, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2016 за №1417/29547, міжповірочні інтервали паливороздавальних колонок для заправки автомобілів, у тому числі скрапленим газом, складають 1 рік.
Отже, суд приходить до висновку, що чергова повірка паливо-роздавальної колонки «АСТРА-2-07» заводський номер 191011 мала бути проведена не пізніше 24.11.2021. Проте, така повірка позивачем була проведена лише 19.05.2023, тобто з порушенням встановлених законом норм.
Крім того, відповідно до даних проведеної перевірки встановлено, що для відпуску пального ТОВ «А-ГАЗ» використовує для відпуску пального три (3) паливо роздавальні колонки (ГРК), які виконують функції витратомірів-лічильників «ШЕЛЬФ 1_00 2 КЕД - 50 - 0,25 -1-1», заводські номери 77 та 76, «ШЕЛЬФ 1_00 1 КЕД - 50 - 0,85 -1-1», заводський номер 78, передостанню повірку здійснено 30.03.2020 та чергова повірка мала бути проведена 30.03.2021. Проте повірку паливо-роздавальних колонок (ГРК), які виконують функції витратомірів-лічильників, «ШЕЛЬФ 1_00 2 КЕД - 50 - 0,25 -1-1», заводські номери 77 та 76, «ШЕЛЬФ 1_00 1 КЕД - 50 - 0,85 -1-1», заводський номер 78 здійснено позивачем лише 19.05.2023. Доказів про інші дати проведення повірки зазначеної паливо-роздавальної колонки матеріали справи не містять.
Отже, суд приходить до висновку, що чергова повірка паливо-роздавальних колонок (ГРК), які виконують функції витратомірів-лічильників, «ШЕЛЬФ 1_00 2 КЕД - 50 - 0,25 -1-1», заводські номери 77 та 76, «ШЕЛЬФ 1_00 1 КЕД - 50 - 0,85 -1-1», заводський номер 78 мала бути проведена позивачем не пізніше 30.03.2021. Проте, така повірка позивачем була проведена лише 19.05.2023, тобто з порушенням встановлених законом норм.
Також, станом на 23.06.2023 відсутній позитивний результат повірки або оцінки відповідності рівноміра-лічильника ЗО-В053 ЗОНД 053, тип 924В заводський номер 2041172012, зареєстрований на акцизному складі 1013629, що є порушенням п.п.230.1.2. п. 230.1 ст.230 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ.
Позивач у позовній заяві зазначає, що з метою приведення у відповідність кількості зареєстрованих акцизних складів з кількістю отриманих ліцензій, 19.05.2023 року ТОВ «А-ГАЗ» було зареєстровано Довідку розпорядника акцизного складу пального про об`єднання акцизних складів в один з переміщенням обладнання зі складу 1013585 на склад 1013629.
19.05.2023 під час подання до ГУ ДПС у Харківській області Довідки розпорядника акцизного складу пального, ТОВ «А-ГАЗ» була допущена технічна помилка, а саме, невірно вказаний серійний номер рівнеміра-лічильника ЗО-В053 Зонд 053, тип 924В LPG - 2001172012, який рахувався за ліквідованим складом 1013585.
Вказаний факт був виявлений 23.06.2023 під час проведення фактичної перевірки, отже, для усунення технічної помилки ТОВ «А-ГАЗ» 26.06.2023 була зареєстрована коригуюча Довідка розпорядника акцизного складу пального, в якій зазначено вірний серійний номер рівнеміра-лічильника модель ЗО-В053 Зонд 053, тип 924В LPG - 2001212001, що дійсно використовується на діючому акцизному складі 1013629.
Повірка зазначеного рівнеміра - лічильника модель 30-В053 Зонд 053, тип 924В ТРО серійний номер 2001212001 була проведена 17 квітня 2023 року, та чинна до 16 квітня 2025 року.
Проте суд зазначає, що подання коригуючої довідки відносно рівнеміра-лічильника ЗО-В053 Зонд 053, тип 924В LPG серійний номер - 2001212001 не відміняє того факту, що з 31.03.2020 (дати реєстрації акцизного складу) до 17.04.2023, останньої дати проведення повірки вказаного рівнеміра-лічильника, ТОВ "А-ГАЗ" використовувало його без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, міжповірочний інтервал якого відповідно до Наказу від 13.10.2016 №1747 складає 1 рік, оскільки доказів про інші дати проведення повірки вказаного рівнеміра-лічильника матеріали справи не містять.
Таким чином, оскільки перевірка податковим органом проводилась за період діяльності ТОВ "А-ГАЗ" з 24.02.2023 по 19.05.2023, відповідач дійшов обґрунтованого висновку про порушення з боку позивача пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України в частині відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності одного рівноміра-лічильника та чотирьох витратомірів-лічильників на акцизному складі пального з уніфікованим номером №1013629 за період з 24.02.2023 по 19.05.2023.
Суд не приймає посилання позивача на Постанову КМ України №440 від 07.04.2023 «Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного стану», якою встановлювалось, що позитивні результати періодичної, позачергової повірки та повірки після ремонту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, засвідчені відбитком повірочного тавра на таких засобах чи записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів та/або оформлені свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, строк дії яких закінчився у період воєнного і надзвичайного стану та протягом місяця після його припинення чи скасування, чинні на період воєнного і надзвичайного стану та протягом трьох місяців після його припинення чи скасування на всій території України або в окремих її місцевостях.
Так, аналіз зазначеної Постанови свідчить про те, що нею регулюються відносини щодо повірки вимірювальної техніки лише за умови, якщо строк такої повірки закінчується у період дії воєнного стану та протягом місяця після його закінчення.
В даному випадку, як встановлено судом, строк повірки паливо-роздавальної колонки «АСТРА-2-07» заводський номер 191011 закінчувався 24.11.2021, строк повірки паливо-роздавальних колонок (ГРК), які виконують функції витратомірів-лічильників, «ШЕЛЬФ 1_00 2 КЕД - 50 - 0,25 -1-1», заводські номери 77 та 76, «ШЕЛЬФ 1_00 1 КЕД - 50 - 0,85 -1-1», заводський номер 78 закінчувався 30.03.2021, тобто задовго до оголошення воєнного стану в Україні, що мало місце 24.02.2022 відповідно до Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" №64/2022 від 24.02.2022.
Отже, положення Постанови КМ України №440 від 07.04.2023 не підлягають застосуванню до спірних правовідносин.
Як вже зазначалось судом, підпунктом 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України встановлено, що у разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Отже, за встановлених обставин суд погоджується з висновком податкового органу про те, що у період з 24.02.2023 по 19.05.2023 акцизний склад позивача не був обладнаний витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, оскільки були відсутні позитивні результати повірки або оцінки відповідності, чим порушено пп. 230.1.2. п. 230.1. ст. 230 ПК України, що в свою чергу свідчить про правомірність винесеного Головним управлінням ДПС у Харківській області спірного податкового повідомлення-рішення від 22.08.2023 № 025995/0902.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «А-ГАЗ» про скасування податкового повідомлення-рішення не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 255, 257-262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «А-ГАЗ» (вул. Юри Зойфера, буд. 3, офіс 22, м. Харків, 61058, ЄДРПОУ 43277316) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495) про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М.Панов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2024 |
Оприлюднено | 23.02.2024 |
Номер документу | 117150014 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні