Постанова
від 13.02.2024 по справі 520/21988/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2024 р. Справа № 520/21988/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Катунова В.В.

суддів: Ральченка І.М. , Чалого І.С.

за участю секретаря судового засідання Веліток Н.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 10.10.2023 (суддя Полях Н.А., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 12.10.23) по справі № 520/21988/23

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська"

до Головного управління ДПС у Харківській області

про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" (надалі - позивач, ТОВ Агрофірма "Подолівська") звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (надалі також відповідач), у якому позивач просив визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 25.07.2023 р. №00224850701, від 25.07.2023 №00224970701, від 25.07.2023 № 00225000701, від 25.07.2023 №00225090701, від 25.07.2023 №00225150701.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду 10.10.2023 адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №00224850701 від 25.07.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "оренда плата з юридичних осіб" на загальну суму 3 485 670 (три мільйони чотириста вісімдесят п`ять тисяч шістсот сімдесят) гривень 74 копійки, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 2 788 536 (два мільйони сімсот вісімдесят вісім тисяч п`ятсот тридцять шість) гривень 54 копійки, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 697 134 (шістсот дев`яносто сім тисяч сто тридцять чотири) гривні 20 копійок.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №00224970701 від 25.07.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "оренда плата з юридичних осіб" на загальну суму 3 089 094 (три мільйони вісімдесят дев`ять тисяч дев`яносто чотири) гривні 36 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 2 471 275 (два мільйони чотириста сімдесят одна тисяча двісті сімдесят п`ять) гривень 49 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 617 818 (шістсот сімнадцять тисяч вісімсот вісімнадцять) гривень 87 копійок.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 00225000701 від 25.07.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості" на загальну суму 14 069 (чотирнадцять тисяч шістдесят дев`ять) гривень 79 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 11 255 (одинадцять тисяч двісті п`ятдесят п`ять) гривень 83 копійки, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 2 813 (дві тисячі вісімсот тринадцять) гривень 96 копійок.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 00225090701 від 25.07.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості" на загальну суму 30 375 (тридцять тисяч триста сімдесят п`ять) гривень 39 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 24 300 (двадцять чотири тисячі триста) гривень 31 копійка, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 6 075 (шість тисяч сімдесят п`ять) гривень 08 копійок.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 00225150701 від 25.07.2023 року яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості" на загальну суму 45 063 (сорок п`ять тисяч шістдесят три) гривні 13 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 36 050 (тридцять шість тисяч п`ятдесят) гривень 49 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 9 012 (дев`ять тисяч дванадцять) гривень 64 копійки.

Відповідач, не погодившись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 10.10.2023 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач зазначає, що відповідно до пункту 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України, а не Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, тому відсутні юридичні підстави для застосування до уточнюючих податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 20.01.2023 № 9300734115 та від 19.01.2023 № 9300040332, якими зменшено до нарахування та сплати суми податку таких норм, оскільки як на час декларування ТОВ Агрофірма "Подолівська" орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, так і на час проведення перевірки не існує переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначений Кабінетом Міністрів України, як зазначено у пункті 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України. За відсутності юридичних та фактичних підстав ТОВ Агрофірма "Подолівська" було зменшено нарахування орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на суму 4215497,69 грн за березень-грудень 2022 року на підставі поданих уточнюючих декларацій від 20.01.2023 № 9300734115 та від 19.01.2023 № 9300040332. Також ТОВ Агрофірма "Подолівська" не нарахувало податкове зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності у податкових декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 08.02.2023 № 9017662382 та 08.02.2023 року № 9017654724 за січень-березень 2023 року на загальну суму 1044314,34 грн.

Крім того ГУ ДПС у Харківській області звертає увагу, що п. 69.22 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України, а не Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, тому відсутні юридичні підстави для застосування до уточнюючих податкових декларацій з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, від 24.01.2023 № 9301255369 від 24.01.2023 № 9301254680, якими зменшено до нарахування та сплати суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, оскільки як на час проведення перевірки не існує переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначеного Кабінетом Міністрів України, як зазначено у пункті 69.22 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.

Таким чином, ГУ ДПС у Харківській області вважає, що контролюючим органом було правомірно винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення, а, відтак, останні скасуванню не підлягають.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому останній просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги та рішення суду першої інстанції залишити без змін з посиланням на те, що оскаржуване судове рішення відповідає нормам чинного законодавства, а висновки суду є законними та обґрунтованими.

В судовому засіданні представник відповідача (Головаш П.Ю.) підтримав доводи апеляційної скарги. Представник позивача (Гіль Є.В.) заперечив проти доводів апеляційної скарги та просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, вислухавши пояснення учасників судового засідання, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ Агрофірма "Подолівська" зареєстроване як юридична особа 24.02.2005, код ЄДРПОУ 32414467, є платником, зокрема, земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

На підставі направлень №4590 від 02.06.2023 року, №4591 від 02.06.2023 року, наказу Головного управління ДПС у Харківській області №2259-п від 02.06.2023 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Агрофірма "Подолівська" (код ЄДРПОУ 32414467)", а також приписів податкового законодавтсва проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Агрофірма "Подолівська".

Перевірка проводилася з 05 по 16 червня 2023 року.

За результатами перевірки посадовими особами Головного управління ДПС у Харківській області складено акт № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Агрофірма "Подолівська" (код ЄДРПОУ 32414467)".

Відповідно до висновків акту № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року, перевіркою встановлено порушення позивачем:

- пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України, у результаті чого завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 376 251,00 грн, у тому числі за березень 2023 року на суму 376 251,00 грн;

- пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, у результаті чого порушено терміни реєстрації податкових накладних (розрахунків коригувань) у Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму ПДВ 61660,20 грн. в тому числі з порушенням строку реєстрації до 15 календарних днів - на суму ПДВ 45 990,20 грн; з порушенням строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів - на суму ПДВ 15 670,00 грн;

- пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України у результаті чого не зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні на загальну суму ПДВ 376250,95 грн, в тому числі: у серпні 2022 року на суму 179166,82 грн, у березні 2023 року на суму 197084,13 грн;

- пунктів 288.1, 288.2, 288.3, 288.4 статті 288, пункту 69.14 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податкові зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності на суму 5259812,03 грн, у тому числі: за березень 2022 року на суму 492257,99 грн, за квітень 2022 року на суму 492257,99 грн, за травень, 2022 року на суму 492257,99 грн, за червень 2022 року на суму 492257,99 грн, за липень 2022 року на суму 492257,99 грн, за серпень 2022 року на суму 402971,37 грн, за вересень 2022 року на суму 402971,37 грн, за жовтень 2022 року на суму 316088,34 грн, за листопад 2022 року на суму 316088,34 грн, за грудень 2022 року на суму 316088,32 грн, за січень 2023 року на суму 348104,78 грн. за лютий 2023 року на суму 348104,78 грн, за березень 2023 року на суму 348104,78 грн;

- підпункту 266.1.1 пункту 266.1, підпункту 266.7.5 пункту 266.7, підпункту 266.10 статті 266, пункту 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розмірі 71606,63 грн, у тому числі за 1 квартал 2022 року на суму 5735,25 грн, за 2 квартал 2022 року на суму 17205,69 грн, за 3 квартал 2022 року на суму 17205,69 грн, за 4 квартал 2022 року на суму 17205,58 грн, за 1 квартал 2023 року на суму 14254,42 грн.

Позивач листом направив відповідачу заперечення на акт перевірки № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року.

Листом від 24.07.2023 № 38825/6/20-40-07-01-12 Головне управління ДПС у Харківській області повідомило позивача про відхилення його заперечень та залишення без змін висновків акт перевірки № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року.

На підставі висновків, викладених в акті перевірки № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року посадовими особами контролюючого органу було складено наступні податкові повідомлення-рішення:

- №00224850701 від 25.07.2023 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "оренда плата з юридичних осіб" на загальну суму 3 485 670 (три мільйони чотириста вісімдесят п`ять тисяч шістсот сімдесят) гривень 74 копійки, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 2 788 536 (два мільйони сімсот вісімдесят вісім тисяч п`ятсот тридцять шість) гривень 54 копійки, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 697 134 (шістсот дев`яносто сім тисяч сто тридцять чотири) гривні 20 копійок;

- № 00224970701 від 25.07.2023 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "оренда плата з юридичних осіб" на загальну суму 3 089 094 (три мільйони вісімдесят дев`ять тисяч дев`яносто чотири) гривні 36 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 2 471 275 (два мільйони чотириста сімдесят одна тисяча двісті сімдесят п`ять) гривень 49 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 617 818 (шістсот сімнадцять тисяч вісімсот вісімнадцять) гривень 87 копійок;

- № 00225000701 від 25.07.2023 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості» на загальну суму 14 069 (чотирнадцять тисяч шістдесят дев`ять) гривень 79 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 11 255 (одинадцять тисяч двісті п`ятдесят п`ять) гривень 83 копійки, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 2 813 (дві тисячі вісімсот тринадцять) гривень 96 копійок;

- № 00225090701 від 25.07.2023 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості" на загальну суму 30 375 (тридцять тисяч триста сімдесят п`ять) гривень 39 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 24 300 (двадцять чотири тисячі триста) гривень 31 копійка, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 6 075 (шість тисяч сімдесят п`ять) гривень 08 копійок;

- № 00225150701 від 25.07.2023 року яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості" на загальну суму 45 063 (сорок п`ять тисяч шістдесят три) гривні 13 копійок, утому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 36 050 (тридцять шість тисяч п`ятдесят) гривень 49 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 9 012 (дев`ять тисяч дванадцять) гривень 64 копійки.

Не погоджуючись із такими рішеннями контролюючого органу та вважаючи їх такими, що порушує права позивача, ТОВ Агрофірма "Подолівська" звернулося за захистом порушеного права до Харківського окружного адміністративного суду.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем довів належними доказами правомірність та обґрунтованість прийнятих ним податкових повідомлень-рішень.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інтанції з огляду на наступне.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, визначення компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Орендна плата землі державної та комунальної власності - це плата за землю у складі податку на майно і зараховується до місцевого бюджету (стаття 10, 14, 269 ПК України).

Відповідно до пп.14.1.72 п.14.1 ст.14 ПК України - земельний податок обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі податок для цілей розділу XII цього Кодексу назва розділу XII "податок на майно" із змінами, внесеними згідно із Законом №71-VIII від 28.12.2014).

Згідно пп.14.1.73. п.14.1 ст.14 ПК України землекористувачі юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до пп.269.1.1 і 269.1.2 п.269.1 ст.269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Перелік платників податку, об`єкт оподаткування, база оподаткування, пільги із сплати податку, ставка податку, податковий період, порядок обчислення суми податку, порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об`єкта оподаткування податком, порядок сплати податку, строки сплати податку регулюються статтями 269-289 ПК України.

Поряд з тим, відповідно до підпункту 69.14 пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України встановлено, що тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Вказана норма ПК України набрала чинності 17.03.2022 (Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану" від 15.03.2022 №2120-IX").

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією" установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (в подальшому - Перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій. Вказана постанова набрала чинності 25.12.2022.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", 22.12.2022 Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України був прийнятий наказом №309 "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004.

Судовим розглядом встановлено, позивач здійснює користування наступними земельними ділянками державної та комунальної власності, розташованими на території Барвінківської міської територіальної громади Ізюмського району Харківської області та Близнюківської селищної територіальної громади Лозівського району Харківської області, з кадастровим: № 6320410100:00:002:0446, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 01.11.2021 № 282159887; № 6320482000:02:000:0055, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256200798; № 6320482000:02:000:0081, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256217839; № 6320482000:02:000:0101, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 №256201017; № 6320482000:02:000:0159, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 23.03.2021 № 249421151; № 6320482000:04:000:0258, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256208030; № 6320482000:04:000:0259, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256229748; № 6320482000:04:000:0260, витяг з Державного реєстру ечових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 №256205575; № 6320482000:04:000:0261, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256222477; № 6320482000:04:000:0262, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256209995; № 6320482000:04:000:0263, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 №256225811; № 6320482000:04:000:0264, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256200521; № 6320482000:04:000:0266, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256203291; № 6320482000:04:000:0267, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256233134; № 6320482000:04:000:0268, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256212044; № 6320482000:04:000:0269, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.05.2021 № 258275822; №6320482000:04:000:0270, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256201724; № 6320482000:04:000:0282, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256239287; № 6320482500:02:000:0096, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 20.09.2019 № 181785943; № 6320483500:03:000:0405, договір оренди землі від 20.04.2011 (38,7000 га); № 6320483500:03:000:0408, договір оренди землі від 20.04.2011 (47,5013 га); № 6320483500:04:000:0346, договір оренди землі від 20.04.2011 (19,5000 га); № 6320483500:04:000:0347, договір оренди землі від 20.04.2011 (19,7544 га); № 6320483500:04:000:0384. витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.04.2021 № 253200133; № 6320483500:04:000:0385, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.04.2021 №253209651; № 6320483700:06:000:0413, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 20.09.2019 № 181778800; № 6320485500:01:000:0342, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.04.2018 № 120137672; № 6320485500:01:000:0343, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130546024; № 6320485500:01:000:0344, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130544263; № 6320485500:01:000:0345, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130554901; № 6320485500:01:000:0346, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.11.2016 № 72890674; № 6320485500:01:000:0347, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 03.11.2016 № 72189149; № 6320485500:01:000:0348, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.10.2016 № 71344012; № 6320485500:01:000:0349, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72284747; № 6320485500:03:000:0362, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.07.2018 № 130395974; № 6320485500:03:000:0364, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71589383; № 6320485500:03:000:0365, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 01.11.2016 № 71937668; № 6320485500:03:000:0366, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71579431; № 6320485500:03:000:0367, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71475759; № 6320485500:03:000:0368, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.10.2016 № 71313220; № 6320485500:03:000:0369, інформаційна довідка Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71319347; № 6320485500:03:000:0370, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 01.11.2016 № 71932038; № 6320485500:03:000:0371, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72291747; № 6320485500:03:000:0372, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71556421; № 6320485500:03:000:0373, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 03.11.2016 № 72164860; № 6320485500:03:000:0374, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 20.10.2016 № 70975768; № 6320485500:03:000:0375, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71461985; № 6320485500:03:000:0376, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71469109; № 6320485500:03:000:0377, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71481125; № 6320485500:03:000:0378, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71445332; № 6320485500:03:000:0379, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71437865; № 6320485500:03:000:0381, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71549924; № 6320485500:04:000:0177, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.07.2018 № 130395895; № 6320485500:04:000:0178, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72279936; № 6320485500:04:000:0179, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.10.2016 №71351141; № 6320485500:04:000:0180, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71583793; № 6320485500:04:000:0181, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 03.11.2016 № 72180780; № 6320485500:04:000:0255, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 17.11.2021 № 285162642; № 6320485500:05:000:0362, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130554696; № 6320485500:05:000:0363, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130543277; № 6320485500:05:000:0364, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.11.2016 № 72878102; № 6320485500:05:000:0365, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71562061; № 6320485500:05:000:0366, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130545181; № 6320485500:06:000:0166, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 28.01.2016 № 52214588; № 6320485500:06:000:0170, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.12.2017 № 109149810; № 6320485500:06:000:0171, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.04.2018 № 120160928; № 6320485500:06:000:0173, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72310348; № 6320485500:06:000:0174. Інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72296124; № 6320485500:06:000:0175, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 31.10.2016 № 71841544; №320485500:06:000:0176, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72306895; № 6320485500:06:000:0190, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 05.11.2021 № 283104695; № 6320485500:06:000:0191, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 05.11.2021 № 283107317; № 6320485506:00:000:0005, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 17.11.2021 № 285159060; №6320655100:01:003:0151, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 22.06.2017 № 90306400; № 6320655100:01:003:0225, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 06.05.2019 № 165544608; № 6320655100:01:003:0281, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 30.09.2020 № 226213745; № 6320655100:01:003:0293, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 07.09.2020 № 222993026; № 6320655100:01:003:0294, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 07.09.2020 № 222994590.

Також позивач є власником наступних об`єктів нерухомого майна за адресою:

1) АДРЕСА_1 , витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 16.11.2006 № 12533458;

2) АДРЕСА_2 , витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 28.03.2007 № 14044512;

3) АДРЕСА_3 , витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 26.10.2007 № 16422982;

4) АДРЕСА_4 , витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 21.05.2007 № 14614841;

5) АДРЕСА_5 , витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 14.06.2007 № 14903046;

6) Харківська область Ізюмський район, м. Барвінкове, вул. І. Величка (Р. Люксембург), гараж № 29, витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 07.04.2008 № 18396225;

7)Харківська область, Ізюмський район, м. Барвінкове, вул. Скрипника, 6, нежитлові приміщення, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 24.05.2018 № 12536781;

8)Харківська область Ізюмський район, м. Барвінкове, вул. Скрипника, 6, нежитлові приміщення, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.02.2019 № 155773705;

9)Харківська область Лозівський р-н, смт. Близнюки, вул. Гвардійців танкістів, 1, майновий комплекс, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 05.09.2022 № 308932764.

Відповідно до підпункту 2.9 пункту 2 розділу 1 Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309, у період з 24.02.2022 по 11.09.2022 вся територія Барвінківської міської територіальної громади Ізюмського району Харківської області за винятком села Барабашівка та села Велика Комишуваха належала до територій активний бойових дій.

Згідно з підпунктом 1.8 пункту 1 розділу 1 Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, починаючи з 12.09.2022, вся територія Барвінківської міської територіальної громади Ізюмського району Харківської області належить до території можливих бойових дій.

Також підпунктом 1.8 пункту 1 розділу І Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, передбачено, що, починаючи з 24.02.2022, вся територія Лозівського району Харківської області належить до території можливих бойових дій.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" від 15.03.2022 №2120-ІХ (набрав чинності 17.03.2022 у зв`язку з його офіційним опублікуванням у газеті "Голос України" від 17.03.2022 №58) підрозділ 10 розділу XX ПК України доповнено підпунктом 69.14 наступного змісту: "Тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України".

Крім того, пунктом 4 розділу II Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" зобов`язано Кабінет Міністрів України невідкладно забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 № 1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією" (набрала чинності 25.12.2022 у зв`язку з її офіційним опублікуванням у газеті "Урядовий кур`єр" від 10.12.2022 №262) установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони з урахуванням пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 (набрала чинності 27.12.2022 у зв`язку з його офіційним опублікуванням в Офіційному віснику України від 27.12.2022 № 100) затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" від 11.04.2023 № 3050-ІХ (набрав чинності 06.05.2023 у зв`язку з його офіційним опублікуванням у газеті "Голос України" від 05.05.2023 № 90) викладено у новій редакції підпункт 69.14 підрозділу 10 розділу XX ПК України, зокрема, абзаци перший - п`ятий: "За період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Починаючи з 1 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку. Платники плати за землю, які до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" відповідно до пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу задекларували за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов`язання з плати за землю за земельні ділянки, що розташовані на територіях, визначених цим підпунктом, мають право відкоригувати нараховані податкові зобов`язання з плати за землю за період березень 2022 - грудень 2023 року шляхом подання в порядку, визначеному цим Кодексом, уточнюючих податкових декларацій".

Одним із принципів податкового законодавства є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу (підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України).

Пунктом 56.21 статті 56 ПК України передбачено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у своїй постанові від 10.02.2021, прийнятій за наслідками розгляду справи № 380/671/20, висловив наступну правову позицію, що "у положеннях ПК України серед основних засад податкового законодавства передбачено принцип презумпції правомірності рішень платника податків суть якого зводиться до того, що у разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу".

Після прийняття та набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" від 11.04.2023 № 3050-ІХ вищезгадана постанова Кабінету Міністрів України у відповідність до цього Закону не приводилась, предмет її регулювання не змінювався, зміни щодо порядку затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, не вносилися.

Наведене свідчить, що вказана постанова Кабінету Міністрів України застосовується до податкових відносин з метою визначення переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, з моменту набрання нею чинності, а не з 06.05.2023, як вважає відповідач.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів доходить висновку, що податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області 25.07.2023 р. №00224850701, від 25.07.2023 №00224970701, від 25.07.2023 № 00225000701, від 25.07.2023 №00225090701, від 25.07.2023 №00225150701, прийняті протиправно, не на підставі чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, а тому такі підлягають скасуванню.

Зважаючи на встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовано спірні відносини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська".

Посилання відповідача в апеляційній скарзі на те, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затверджений відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 за № 1364 Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України за погодженням з Міністерством оборони України не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України, є необгрунтованим, оскільки саме Кабінетом Міністрів України у пункті 1 Постанови від 06.12.2022 за №1364 визначено орган виконавчої влади (Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій), якому делеговано повноваження щодо затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Суд, у цій справі, також враховує положення Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (п. 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Враховуючи вищезазначені положення, дослідивши фактичні обставини та питання права, що лежать в основі спору по даній справі, колегія суддів прийшла до висновку про відсутність необхідності надання відповіді на інші аргументи сторін, оскільки судом були досліджені усі основні питання, які є важливими для прийняття даного судового рішення.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до п. 2 ч. 1ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно ч. 1ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 245, 246, 250, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області - залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 10.10.2023 по справі № 520/21988/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя В.В. Катунов Судді І.М. Ральченко І.С. Чалий Постанова складена в повному обсязі 23.02.24.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2024
Оприлюднено26.02.2024
Номер документу117212694
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Судовий реєстр по справі —520/21988/23

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 15.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 13.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 13.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні