Ухвала
від 26.02.2024 по справі 202/267/23
ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 202/267/23

Провадження № 1-кс/202/1616/2024

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2024 року м. Дніпро

Слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання ОСОБА_2

за участю

прокурора ОСОБА_3

підозрюваного ОСОБА_4

захисника ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпрі клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12022040000000663 від 13.12.2022, про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який займає посаду начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області, який підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.364 КК України , -

ВСТАНОВИВ:

23.02.2024 прокурор звернувся до слідчого судді із вказаним клопотанням, яке мотивував тим, що Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12022040000000663 від 13.12.2022 за ч.2 ст.364 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що 24.03.2021 на підставі Наказу Начальника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДСНС) №107 ОСОБА_4 призначено на посаду начальника сектору маркетингу та тендерних процедур центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС.

Також Наказом ГУ ДСНС №208 від 21.05.2021 «Про призначення уповноваженої особи з проведення спрощених закупівель та закупівель, вартість яких перевищує 50 тис. гривень, та затвердження Положення про уповноважену особу» (далі-Наказ №208) начальника сектору маркетингу та {тендерних процедур центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС (далі - Сектор), ОСОБА_4 призначено уповноваженою особою, відповідальною з проведення спрощених закупівель та закупівель, вартість яких перевищує 50 тис. гривень та затверджено Положення про уповноважену особу.

Відповідно до пунктів 4, 5 Наказу №208, координація роботи з планування закупівель та розподіл закупівель, вартість яких перевищує 50 тисяч гривень, покладається на начальника Сектору підполковника служби цивільного захисту ОСОБА_4 .

Також Наказом ГУ ДСНС №239 від 03.06.2021 затверджено Положення про сектор маркетингу та тендерних процедур Центру забезпечення діяльності Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області (далі - Положення про сектор), з яким ознайомлено ОСОБА_4 .

Відповідно до Положення про сектор, Сектор входить до складу Центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області, безпосередньо підпорядковується начальнику Управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС. Сектор у своїй діяльності керується: Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України нормативно-правовими, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем`єр-міністра України, наказами Міністерства внутрішніх справ України, дорученнями Міністра внутрішніх справ України, наказами ДСНС України окремими дорученнями Голови ДСНС України, дорученнями першого заступника та заступника Голови ДСНС України, наказами Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області, актами Дніпропетровської обласної державної адміністрації, місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, а також цим Положенням про сектор.

Отже, ОСОБА_4 , обіймаючи в ГУ ДСНС посаду начальника Сектору, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, відповідно до ч.3ст.18 КК України та примітки 1 ст.364 КК України, є службовою особою.

Так, 10.08.2022 ОСОБА_4 займаючи посаду начальника Сектору, будучи уповноваженою особою, яка зобов`язана проводити моніторинг цін на товари, роботи і послуги для більш ефективного використання бюджетних коштів, виділених Головному управлінню, із дотриманням принципу максимальної економії та ефективності, у невстановлений в ході досудового розслідування час, знаходячись в службовому кабінеті у приміщенні ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області за адресою: вул. Короленка, 4, місто Дніпро, будучи службовою особою, яка наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, умисно, маючи єдиний злочинний умисел, що охоплював заздалегідь поставлену ним мету на одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, а саме: ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Укрпожстандарт» (далі - ТОВ НВП «Укрпожстандарт») у розмірі 739 920,00 грн., використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, у порушення вимог ст.5 Закону України «Про державні закупівлі», ст.7 Бюджетного Кодексу України, підпункту 3 пункту 1 Постанови №169, в частині дотримання принципів максимальної економії, ефективності при здійсненні публічних закупівель, склав та підписав Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №10-08-2022, відповідно до якого, за результатами проведення моніторингу ринкових цін, вирішив: укласти договір з ТОВ НВП і «Укрпожстандарт», на закупівлю комплектів піротехніка локатор (міношукач) (для пошуку металів (в комплекті котушка 200 мм mono, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 12 рівні чутливості) в кількості 2 комплектів на загальну суму У 043 280,00 грн., так як пропозиція даного підприємства визначена найбільш економічно вигідною.

Так, відповідно комерційної пропозиції ТОВ НВП «Укрпожстандарт» від 12.07.2022 року, вартість локатора Garrett Recon-PRO AML-1000, до складу комплекту якого включено стандартну 8" (20 см) пошукову котушку, зарядний пристрій та додатковий комплект акумуляторних батарей визначено у сумі 199 080,00 грн (з ПДВ). При цьому, комерційна пропозиція містить інформацію щодо можливості постачання додаткової комплектації: котушка 200 мм mono, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 2 рівні чутливості вартістю комплекту 322 560,00 грн. (з ПДВ).

У подальшому, 16.08.2022 ГУ ДСНС України в Дніпропетровській (області, в особі начальника Головного управління ОСОБА_6 , та ТОВ НВП «Укрпожстандарт», в особі ОСОБА_7 , укладено договір купівлі- продажу від 16.08.2022 №98 (далі - договір №98) на закупівлю товару: комплект піротехніка локатор (міношукач) для пошуку металів (в комплекті котушка 200 мм, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 2 рівні чутливості), у кількості 2-х комплектів на загальну суму 1 043 280,00 грн.

Так, на виконання умов договору №98 15.09.2022 ГУ ДСНС з рахунку ГУ ДСНС № НОМЕР_1 , відкритому в Держказначейській Службі України м. Київ, на рахунок отримувача ТОВ НВП «Укрпожстандарт» відкритому в АТ «ПУМБ» перераховано кошти у розмірі 1 043 280,00 грн.

Разом з цим, відповідно до Акту ревізії, в ході перевірки об`єктивності проведення моніторингу ринкових цін під час організації ГУ ДСНС закупівлі локатора (міношукача) для пошуку металів (в комплекті котушка 200 мм, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 2 рівні чутливості) згідно відкритої інформації у мережі Інтернет встановлено, що офіційними дистриб`ютором на території України виробника обладнання Garrett Recon-PRO є Товариство з обмеженою відповідальністю «Діджетал ЕНД АНАЛОГ СІСТЕМС» (ЕДРПОУ: 30113136) (далі - ТОВ «D.A.S»).

За результатами отриманої на запит інформації від ТОВ «D.A.S» щодо комплектації та вартості локаторів (міношукачів) моделі Garrett Recon-PRO AML-1000 встановлено, що до комплектації детектора входить: прилад, котушка зі штангою 20 см (8) або 28x33 см (11*13), навушники, сумка для транспортування, акумулятор АА ємністю не менше 2500 мА г та зарядний пристрій для 8 акумуляторів (або 2 на 4 ак.). Реалізація комплекту детектора моделі Garrett Recon-PRO AML-1000 без котушки (або 20 см, або і 28x33 см) неможлива. Вартість комплекту локатора (міношукача) Garrett Recon-PRO AML-1000, враховуючи вищенаведену комплектацію, у ТОВ «D.A.S» у серпні, вересні 2022 року складала 151 680,00 грн (з ПДВ), доставка обладнання здійснювалась за рахунок ТОВ «D.A.S».

Так, проведеним під час ревізії порівнянням цін на придбаний товар - локатор (міношукач) моделі Garrett Recon-PRO AML-1000 для пошуку металів в комплекті котушка 200 мм mono, навушники, кейс для переноски, АКБ із зарядним пристроєм, 2 рівні чутливості) установлено, що вартість комплекту локатора (міношукача) Garrett Recon-PRO AML-1000 у офіційного дистриб`ютора виробника обладнання Garrett на території України - ТОВ «D.A.S» складала 151 680,00 грн., що на 739 920,00грн. менше за ціну придбання товару у ТОВ НВП «Укрпожстандарт».

Таким чином, різниця між вартістю придбання 2 локаторів (міношукачів) для пошуку металів, відповідно до договору №98 та ринковою вартістю складає 739 920,00 грн., що підтверджується висновком експерта, за результатами проведення економічної експертизи.

Ревізією встановлено, що внаслідок недотримання принципу максимальної економії, ефективності, Головним управлінням неефективно використані котити та втрачено можливість заощадження коштів, виділених у вигляді субвенції з місцевого бюджету державному бюджету за КЕКВ 3110 і «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» на суму 739 920,00 грн.

Отже, внаслідок використання ОСОБА_4 службового становища всупереч інтересам служби, який діяв з прямим умислом (умисно) та з метою одержання неправомірної вигоди ТОВ НВП «Укрпожстандарт», 10.08.2022 складено та підписано Протокол щодо прийняття /рішення уповноваженою особою №10-08-2022, відповідно до якого, вирішено укласти договір на закупівлю 2 комплектів піротехніка локатор (міношукач) для пошуку металів на загальну суму 1 043 280,00 грн. з ТОВ НВП «Укрпожстандарт», не зважаючи на економічно вигідні ціни офіційного дистриб`ютора виробника вказаного обладнання, що призвело до збитків ГУ ДСНС на загальну суму 739 920,00 грн., які у 590 разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

01.02.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Обґрунтованість повідомленої ОСОБА_4 підозри у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.364 КК України підтверджується зібраними під час досудового розслідування належними та допустимими доказами у їх сукупності.

Вважає, що перебування ОСОБА_4 на посаді начальника сектору маркетингу та тендерних процедур центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області сприяло вчиненню кримінального правопорушення.

05.02.2024, тобто вже після вчинення кримінального правопорушення, ОСОБА_4 , наказом ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області призначено на посаду начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області.

До посадових обов`язків ОСОБА_4 на вказаній посаді входить здійснення контролю за ощадливим витрачанням і правильністю застосування пального та мастильних матеріалів, що передбачає наявність можливих корупційних ризиків.

Отже вважає, що займана ОСОБА_4 посада суперечить виконанню завдань загальної відомчої політики ГУ ДСНС України щодо запобігання та протидії корупції.

Крім того, на думку прокурора, ОСОБА_4 повинен бути відсторонений від посади на підставі ст.86 постанови КМУ «Про затвердження Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов КМУ» від 11.07.2013 №593.

Враховуючи викладене просив слідчого суддю відсторонити ОСОБА_4 від начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області строком на 2 місяці.

У судовому засіданні прокурор доводи клопотання підтримала та наполягала на його задоволенні.

Підозрюваний та його захисник заперечували проти доводів клопотання та пояснили, що посада, яку займає ОСОБА_4 ніяким чином не пов`язана з обставинами інкримінованого йому злочину. Прокурором не доведені підстави для відсторонення. Просили у задоволенні клопотання відмовити.

Заслухавши учасників судового засідання, дослідивши матеріали, якими обґрунтовуються доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.

У провадженні СУ ГУНП в Дніпропетровській області перебуває кримінальне провадження №12022040000000663 від 13.12.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.

01.02.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.

Відповідно до обставин, які встановлені під час досудового розслідування, події, які інкримінуються ОСОБА_4 мали місце влітку 2022 року.

05.02.2024 ОСОБА_4 , наказом ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області №63 від 05.02.2024 призначено на посаду начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області.

Частиною 1 статті 154 КПК України встановлено, що відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Відповідно до ст.131 КПК України відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються. (ч.5 ст. 132 КПК України)

Відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Під час судового розгляду клопотання прокурором не доведено, що станом на 26.02.2024 існують потреби досудового розслідування, які виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи ОСОБА_4 , як відсторонення його від посади начальника групи життєзабезпечення частини спеціального призначення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області.

Так, слідчий суддя не погоджується з доводами прокурора про існування ризику того, що подальше перебування ОСОБА_4 на посаді може негативно позначитися на розслідуванні кримінального провадження.

Крім того, у судовому засіданні не знайшов свого підтвердження і ризик продовження ОСОБА_4 протиправної діяльності. Додатково слідчий суддя зазначає, що на час подій, які інкримінуються ОСОБА_4 він займав іншу посаду, що також дає підстави вважати, що ризику вчинення ОСОБА_4 іншого кримінального правопорушення не існує.

Слідчий суддя також зазначає, що доводи прокурора про те, що посада, яку займає ОСОБА_4 суперечить виконанню завдань загальної відомчої політики ГУ ДСНС України щодо запобігання та протидії корупції, а також те, що ОСОБА_4 повинен бути відсторонений від посади на підставі ст.86 постанови КМУ «Про затвердження Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов КМУ» від 11.07.2013 №593, є такими, що не заслуговують на увагу, оскільки підстави відсторонення від посади чітко визначені у ч.1 ст.157 КПК України (припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином).

Відтак, прокурором не доведена наявність достатніх підстав вважати, що відсторонення ОСОБА_4 від посади необхідно для запобігання протиправній поведінці підозрюваного.

Враховуючи викладене, а також не доведення прокурором потреб досудового розслідування, які виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні, а також того, що відстороненням ОСОБА_4 від посади може бути виконане завдання, для виконання якого прокурор звернувся із клопотанням, приходжу до висновку про відмову у задоволенні клопотання.

Керуючись ст. ст. 132, 154-157 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання відмовити.

На ухвалу слідчого судді може бути подана апеляційна скарга протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду.

Повний текст ухвали складений 27.02.2024

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудІндустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення26.02.2024
Оприлюднено29.02.2024
Номер документу117261330
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —202/267/23

Ухвала від 21.03.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 21.03.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Михальченко А. О.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Руденко В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Михальченко А. О.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Михальченко А. О.

Ухвала від 07.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Михальченко А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні