Ухвала
від 28.02.2024 по справі 456/2813/22
СТРИЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 456/2813/22

Провадження № 1-кс/456/258/2024

УХВАЛА

"28" лютого 2024 р. слідчий суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисників ОСОБА_4 , ОСОБА_5 розглянувши клопотання слідчого Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_6 погодженого з прокурором Стрийської окружної прокуратури ОСОБА_3 про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Волосянка, Сколівського району, Львівської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , громадянина України, із вищою освітою, раніше не судимого,

встановив:

Слідчий Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_6 звернулася до суду з клопотанням в кримінальному провадженні №42022142330000007 від 13.01.2022 року, погодженого з прокурором Стрийської окружної прокуратури ОСОБА_3 , про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області ОСОБА_7 на строк досудового розслідування, тобто до 29.03.2024. В обгрунтування клопотання слідчий покликається на те, що слідчим відділенням Стрийського РУП ГУНП у Львівській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42022142330000007 від 13.01.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ст. 236, ч. 1 ст. 366 КК України, за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Славської селищної ради Стрийського району за попередньою змовою групою осіб, що виразилося у порушенні правил екологічної безпеки при експлуатації об`єктів, що спричинило тяжкі наслідки, та за фактом розтрати майна шляхом зловживання службовим становищем посадовими особами комунальних підприємств Славської селищної ради Стрийського району та ряду суб`єктів підприємницької діяльності міста Стрий та Стрийського району.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно Статутів Славського комунального водо-каналізаційного підприємства (далі по тексту - Славське КВКП), затверджених рішеннями Славської селищної ради № 650 від 24.10.2018 та № 1859 від 11.08.2022 (далі по тексту - Статут), вказане комунальне підприємство засноване на власності Славської об`єднаної територіальної громади. Засновником підприємства є Славська селищна рада Сколівського (на даний час - Стрийського) району Львівської області (ідентифікаційний код: 04370314).

Відповідно до пункту 2.1. Статутів підприємство є юридичною особою, здійснює свою господарську діяльність на засадах повної самостійності, несе відповідні обов`язки, укладає угоди (договори, контракти) з юридичними та фізичними особами, має закріплене майно, поточний та інші рахунки в установах банків, казначейства, печатки з власним найменуванням, штампи, затверджені в установленому порядку, фірмовий знак чи знак обслуговування, бланки з власними реквізитами та інші атрибути, а також згідно пункту 2.4. виконує роботи та надає послуги за цінами і тарифами, встановленими самостійно або на підставі підписаних договорів, а у випадках, визначених законодавством, за державними розцінками.

Згідно абзацу 1 пункту 3.1. Статутів підприємство створено з метою ведення господарської діяльності і надання послуг юридичним, фізичним особам у сфері водопостачання, водовідведення та вивезення твердих побутових відходів.

Крім цього, згідно підпунктів 3.2.1., 3.2.2., 3.2.4 пункту 3.2. Статутів предметом діяльності підприємства є вивіз та переробка сміття та твердих побутових відходів, заготівля та переробка вторинної сировини та утримання полігону твердих побутових відходів.

Згідно Статутів керівництво підприємством здійснюється директором, який відповідно до пункту 6.2 призначається на посаду та звільняється з посади Славським селищним головою на контрактній основі.

Так, згідно розпорядження селищного голови Славської селищної ради №04-01/33 від 20.03.2018, на посаду директора Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час - Стрийського) району Львівської області, код ЄДРПОУ: 32747220, з 22.03.2018 призначено ОСОБА_7 .

Відповідно до посадової інструкції № 1 директора Славського КВКП, затвердженої наказом № 02 від 16.02.2018, директор підприємства визначає, формулює, планує, здійснює і координує всі види діяльності підприємства; вживає заходів щодо додержання вимог законодавства про охорону навколишнього середовища; несе відповідальність: за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, в тому числі за правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.

Таким чином, ОСОБА_7 , працюючи з 17.04.2018 по 14.03.2019 на посаді директора Славського КВКП, постійно обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно?розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України був службовою особою.

Разом з тим, ОСОБА_7 , як керівник Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час - Стрийського) району Львівської області, за попередньою змовою в групі осіб із ОСОБА_8 , який до 20.03.2019 перебував на посаді головного інженера Славського КВКП, а з 21.03.2019 по даний час перебуває на посаді директора Славського КВКП, розуміючи та усвідомлюючи заборону використання полігону ТПВ, вдались до злочинної змови, направленої на умисне порушення правил екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ, який знаходиться за адресою: вул. І. Франка, смт. Славське, Стрийського району, Львівської області, що в подальшому спричинило тяжкі наслідки, за наступних обставин.

Так, за наслідками перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Славської селищної ради 27-31.05.2010 № 122, 11.06.2010 виконуючим обов`язки головного державного інспектора охорони навколишнього природного середовища Львівської області винесено рішення № 13 про зупинення (тимчасово) захоронення ТПВ на Славському полігоні твердих побутових відходів.

Попри це, ОСОБА_7 , як директор Славського КВКП, будучи добре обізнаним про необхідність проводити збір та вивезення побутових відходів на території населених пунктів Славської територіальної громади та надавати споживачам послуги з поводження з побутовими відходами, що включає збирання, вивезення та захоронення твердих побутових відходів, володіючи інформацією про надходження комунальному підприємству бюджетних коштів та коштів споживачів, діючи умисно, всупереч інтересам служби та підпорядкованого йому підприємства, усвідомлюючи можливість настання негативних наслідків у вигляді забруднення земельних ділянок, за попередньою змовою в групі із ОСОБА_8 , в невстановленому досудовим розслідуванням місці та часі, але не раніше 17 квітня 2018 року, вступили в змову щодо спільного вчинення дій, направлених на систематичне порушення правил екологічної безпеки, під час експлуатації Славського міського полігону твердих побутових відходів (далі по тексту - Славський полігон ТПВ), організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття), на заборонений для використання Славський міський полігон ТПВ, при цьому створюючи документальну видимість вивезення твердих побутових відходів на Стрийський полігон твердих побутових відходів (далі по тексту - Стрийський полігон ТПВ), що по вул. Нижанківського у місті Стрий Львівської області, таким чином надавши ознак законності діяльності підприємства щодо вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття), шляхом підписання актів приймання-виконання робіт, інших документів за договорами №253 від 17.10.2017 та від 17.04.2018 «Про надання послуг по вивезенню побутових відходів», укладеним між Славським КВКП (споживач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець), хоча фактично такі не надавалися.

Рішенням Славської селищної ради від 12.04.2018 № 259 «Про визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради», яке підписано головою Славської селищної ради ОСОБА_9 , затверджено протокол засідання конкурсної комісії по організації та проведенню конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради від 28.03.2018, визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради ТзОВ «Комунальник-2», визначено укласти з ТзОВ «Комунальник-2» строком на 5 років договір про надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. На виконання вищевказаного рішення, 17.04.2018 між Славською селищною радою (замовник), в особі Славського селищного голови ОСОБА_9 , з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник 2» (виконавець), в особі директора ОСОБА_10 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, предметом якого є надання виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. Відповідно до договору послуги надаються на території Славської селищної ради, до якої входять населені пункти - селище Славське, села Волосянка, Ялинкувате, Хащованя, Нижня Рожанка, Верхня Рожанка, Либохора, Грабовець.

Одночасно із підписанням Славською ОТГ вищевказаного договору, 17.04.2018 між Славським КВКП (споживач), в особі директора ОСОБА_7 з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець), в особі директора ОСОБА_10 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, тим самим продублювавши зазначений вище договір, хоча наміру виконувати такі у сторін не було, виходячи із наведеного нижче.

Зокрема, встановлено, що між ТзОВ «Комунальник-2» (замовник) і Стрийським міським комбінатом комунальних підприємств не укладались договори, предметом яких є надання виконавцями за завданням замовника послуг по захороненню твердих побутових відходів на Стрийському полігоні ТПВ у м. Стрий, вул. Нижанківського, вивезених з смт. Славське, Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.

Таким чином, у виконавця робіт ТзОВ «Комунальник 2» були відсутні будь-які законні підстави для здійснення захоронення ТПВ на Стрийському полігоні ТПВ.

В той же час, фактично побутові відходи ТзОВ «Комунальник 2» з території Славської селищної ради не вивозилися, а також даним підприємством будь-які роботи пов`язані із збиранням, вивозом чи утилізацією ТПВ не виконувались.

Таким чином, укладенні угоди між Славським КВКП та ТзОВ «Комунальник 2» містять ознаки формальності, а їх виконання зведено до підписання фіктивних актів про приймання-виконання робіт та інших документів.

Як наслідок, на виконання вказівок ОСОБА_7 та ОСОБА_8 та під їх особистим контролем, починаючи з 17.04.2018 до 31.08.2022, працівниками Славського КВКП за допомогою техніки вищевказаного комунального підприємства, здійснено збір та вивезення твердих побутових відходів (сміття) з селища Славське, сіл Волосянка, Ялинкувате, Хащованя, Нижня Рожанка, Верхня Рожанка, Либохора, Грабовець, та в подальшому їх незаконне захоронення на закритому Славському міському полігоні ТПВ, в загальній кількості 48 869,25 м.куб., на земельній ділянці з кадастровим № 4624555700:01:005:0103, площею 1,1553 га, що розташованій в смт. Славське, вул. Ів. Франка, з цільовим призначенням: для обслуговування Славського полігону твердих побутових відходів, постійним користувачем якої, відповідно до державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ №183473, є Славське КВКП.

Як наслідок, відповідно до результатів проведених ДУ «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» досліджень встановлено наступне: відібрані грунти на Славському міському полігоні ТПВ та прилеглій території за мікробіологічними показниками помірно забруднені бактеріями групи кишкової палички Клостридіум перфрінгенс (Clostridium perfringens), санітарно-показовим мікроорганізмом, що є збудником харчових отруєнь людини і одним із збудників газової гангрени людини.

Згідно проведених досліджень поверхневої води р. Опір вище скиду стічних вод з КОС смт. Славське, за санітарно-хімічними показниками вода відповідає вимогам для задоволення питних та госп-побутових потреб. Разом, з тим, нижче скиду стічних вод з КОС смт. Славське, за санітарно-хімічними показниками вода не відповідає вимогам для задоволення питних та госп-побутових потреб, виявлено патогенного мікроорганізму Salmonella Enteriditis var.jena (сальмонела).

Крім цього, відповідно до висновку судової інженерно-екологічної експертизи встановлено, що розмір шкоди (збитків), завданих державі внаслідок забруднення земель у смт. Славське по вул. І. Франка за кадастровим номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138, що є суміжними із земельною ділянкою з кадастровим № 4624555700:01:005:0103 на якій розміщений Славський міський полігон ТПВ, та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір, становить 2 416 120,05 грн. Перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин у пробах ґрунту, відібраних на земельних ділянках у смт. Славське по вул. І. Франка з кадастровим номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу призвело до забруднення земельних ресурсів, що в свою чергу може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.

Таким чином, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 у період 17.04.2018 до 31.08.2022, будучи службовими особами, які в силу своїх повноважень здійснювали керівництво господарською діяльністю Славського КВКП та експлуатацію Славського міського полігону ТПВ, діючи за попередньою змовою групою осіб, умисно порушуючи правила екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ, а саме вимоги Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991, Закону України «Про відходи» від 05.03.1998, Закону України «Про охорону земель» від 19.06.2003, Земельного кодексу України від 25.10.2001, організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття) на території забороненого для використання Славського міського полігону ТПВ, що знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 4624555700:01:005:0103, чим допустили тяжкі наслідки у вигляді забруднення суміжних земельних ділянок за кадастровими номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір, що в свою чергу може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.

Таким чином, в діях ОСОБА_7 наявні всі підстави для обґрунтованої підозри його у порушенні правил екологічної безпеки під час експлуатації інших об`єктів, що спричинило інші тяжкі наслідки, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України.

29.09.2023 ОСОБА_7 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України.

10.10.2023 допитаний як підозрюваний ОСОБА_7 відмовився від дачі показань на підставі ст. 63 Конституції України.

Підставність підозри ОСОБА_7 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: розпорядження селищного голови Славської селищної ради №04-01/33 від 20.03.2018 про призначення на посаду директора Славського КВКП ОСОБА_7 ; рішенням № 13 від 11.06.2010 виконуючого обов`язки головного державного інспектора охорони навколишнього природного середовища Львівської області про зупинення (тимчасово) захоронення ТПВ на Славському полігоні твердих побутових відходів; договорами №253 від 17.10.2017 та від 17.04.2018 «Про надання послуг по вивезенню побутових відходів», укладеним між Славським КВКП (споживач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець); протоколами огляду місця події від 08.11.2022 в ході яких відбирались проби води та ґрунту працівниками державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України»; листом ТОВ «Комунальник 2» №1 від 02.01.2023 (про те, що сміття з Славська не вивозили); рішенням виконкому Славської ОТГ № 157 від 08.08.2019 «Про затвердження схеми санітарної очистки населених пунктів» - де вказано, що вивозить сміття ТзОВ «Комунальник2» на Стрийський полігон ТПВ; актами відбору проб грунтів/протоколами вимірювання показників складу та властивостей грунтів/ актом складеним за - результатами планового заходу/ розрахунками завданої шкоди; результатами проведених ДУ «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» від 29.11.2022 №2814/03; висновком судової інженерно-екологічної експертизи № 4574-Е від 17.02.2023; результатами протоколу аудіо-, відеоконтролю місця від 15.08.2022 - зафіксовано процес вивезення ТПВ на Славський міський полігон ТПВ, діяльність якого зупинена; результатами протоколу проведення НСРД - зняття інформації з електронних комунікаційних мереж від 30.01.2023 - зафіксовано, як ОСОБА_7 надає вказівку працівникам Славського КВКП, що вони маєть говорити під час їхнього допиту в слідчого; додатковим допитом свідка ОСОБА_11 від 15.12.2022, який вказує процес вивезення ТПВ на Славський міський полігон ТПВ та своє підпорядкування ОСОБА_8 та ОСОБА_7 ; допитом свідка ОСОБА_12 від 20.12.2022, який вказує процес вивезення ТПВ на Славський міський полігон ТПВ та своє підпорядкування ОСОБА_8 та ОСОБА_7 .

Зокрема, встановлено, що згідно розпорядження селищного голови Славської селищної ради №04-01/33 від 20.03.2018, на посаду директора Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час - Стрийського) району Львівської області, код ЄДРПОУ: 32747220, з 22.03.2018 призначено ОСОБА_7 , який був наділений правами та обов`язками згідно своєї посадової інструкції.

Окрім цього, згідно розпорядження селищного голови Славської селищної ради №04-01/11 від 14.03.2019, з 21.03.2019 по даний час ОСОБА_7 перебуває на посаді директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Сколівського (на даний час - Стрийського) району Львівської області.

Таким чином, ОСОБА_7 , працюючи з 17.04.2018 по 14.03.2019 на посаді директора Славського КВКП, а з 21.03.2019 по даний час на посаді директора комунального підприємства «Громадське господарство», постійно обіймав посади, пов`язані з виконанням організаційно?розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, був і є службовою особою.

В діях ОСОБА_7 наявні всі підстави для обґрунтованої підозри у вчиненні тяжкого злочину, вчиненого при виконанні своїх службових обов`язків, за який законом передбачено покарання у виді позбавленням волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

11.10.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області обрано захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_7 у вигляді відсторонення від посади директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області строком на два місяці - з 12 жовтня 2023 року до 10 грудня 2023 року.

22.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено строк досудового розслідування даного кримінального провадження до п`яти місяців, тобто до 29.02.2024.

28.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_7 у вигляді відсторонення від посади директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області до 25.02.2024 включно.

26.02.2024 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено строк досудового розслідування даного кримінального провадження до шести місяців, тобто до 29.03.2024.

Встановлені досудовим розслідуванням факти дають підстави вважати, що перебування ОСОБА_7 на займаній посаді сприяло йому у вчиненні тяжкого злочину. Відтак, є підстави вважати, що ОСОБА_7 перебуваючи й надалі на займаній посаді директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, з метою ухилення від кримінальної відповідальності за вчинення тяжкого злочину, зможе знищити чи підробити документи, які мають суттєве значення для здійснення досудового розслідування, а в подальшому для судового розгляду, а також незаконними засобами впливатиме на свідків з числа працівників комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, які перебувають в його підпорядкуванні, чи повторно вчинити кримінальне правопорушення, аналогічне вчиненому, а також зможе, перебуваючи на вказаній посаді, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задоволити.

Підозрюваний ОСОБА_7 та його захисники заперечили проти заявленого клопотання та просили відмовити в його задоволенні за безпідставністю.

Заслухавши думку прокурора, захисників, пояснення підозрюваного, дослідивши матеріали клопотання, вважаю, що в задоволенні клопотання слід відмовити з наступних підстав.

Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 131КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження, які застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, визначене відсторонення від посади.

Статтею 132 КПК України встановлені загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускаються, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Згідно зі ст. 43 Конституції України кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.

Відповідно до ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Як передбачено вимогами ч. 2 ст. 157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Як вбачається з витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань, 13.01.2022 року внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України (кримінальне провадження № 42022142330000007).

Згідно розпорядження селищного голови Славської селищної ради №04-01/11 від 14.03.2019, з 21.03.2019 по даний час ОСОБА_7 перебуває на посаді директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.

29.09.2023 ОСОБА_7 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України, тобто у порушенні правил екологічної безпеки під час експлуатації інших об`єктів, що спричинило інші тяжкі наслідки, вчиненого за попередньою змовою групою осіб.

11.10.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області обрано захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_7 у вигляді відсторонення від посади директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області строком на два місяці - з 12 жовтня 2023 року до 10 грудня 2023 року.

04.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_7 у вигляді відсторонення від посади директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області до 29.12.2023 року включно.

22.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено строк досудового розслідування даного кримінального провадження до п`яти місяців, тобто до 29.02.2024.

28.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_7 у вигляді відсторонення від посади директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області до 25.02.2024 включно.

26.02.2024 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено строк досудового розслідування даного кримінального провадження до шести місяців, тобто до 29.03.2024.

Для вирішення питання про відсторонення від посади у відповідності до вимог закону слідчий суддя зобов`язаний перевірити, чи подано прокурором клопотання із додержанням вимог закону та врахувати наявність правової підстави для відсторонення від посади, достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення, та наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження, що суттєво обмежує право на працю і на заробіток, та негативно впливає на обов`язок особи утримувати інших осіб. Загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження визначені у ст. 132 КПК України. У ній зазначено, що застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо прокурор, серед іншого, не доведе, що застосування певного заходу виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні прокурора, та може бути виконане завдання, для виконання якого прокурор звертається із клопотанням.

Проте, прокурор в судовому засіданні при розгляді даного клопотання не довів, що ОСОБА_7 обіймаючи посаду директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, зможе впливати на свідків чи продовжувати вчиняти кримінальне правопорушення, або зможе знищити чи підробити документи, які мають суттєве значення для здійснення досудового розслідування, оскільки будь-яких доказів вчинення таких дій прокурор не надав, обставин, які б про це свідчили, не вказав.

Прокурор також не надав доказів того, що усунення від займаної посади є необхідним заходом, який допоможе органу досудового розслідування краще здійснювати досудове розслідування.

Крім того, згідно наказу №5-в від 26.02.2024 року на підставі розпорядження голови Славської селищної ради №04- 01/5 про допуск до виконання обов`язків, ОСОБА_7 приступив до виконання обов`язків директора Комунального підприємства «Громадське господарство» з 26.02.2024 року.

Також прокурором не доведено, що ОСОБА_7 може продовжити протиправну діяльність та вчинити повторно кримінальне правопорушення, оскільки останній раніше до кримінальної відповідальності не притягався, в інших провадженнях про підозру йому не повідомлено, а тому жодних доказів, які б свідчили про існування цього ризику, прокурор слідчому судді не надав.

Таким чином, підстав позбавляти ОСОБА_7 права на працю і отримання заробітку за виконану роботу не має, адже це негативно вплине на його стан здоров`я, різко знизить рівень життя підозрюваного та його сім`ї.

З врахуванням цих обставин, вважаю, що відсторонення ОСОБА_7 від займаної посади потягне негативні наслідки для інших осіб - членів його сім`ї, що має враховуватись судом в силу вимог ч.2 п.3 ст. 157 КПК України. Так, застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження негативно впливатиме на обов`язок утримання сім`ї підозрюваного, порушуватиме його право на працю і право на оплату праці.

Також слідчий у клопотанні зазначає, що перебування ОСОБА_7 на посаді безпосередньо сприяло вчиненню ним кримінального правопорушення.

Проте, судом встановлено, що події, про які викладені у клопотанні та в підозрі ОСОБА_7 , відбувались в період з 17.04.2018 по 14.03.2019, і в цей час ОСОБА_7 перебував на посаді директора Славського КВКП. Станом на даний час ОСОБА_7 працює на посаді директора іншого підприємства, а саме комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, а тому перебуваючи на даній посаді ОСОБА_7 не має доступу до документів, які мають значення для даного кримінального провадження, а його підлеглими є інші працівники, які не є свідками у даному кримінальному провадженні.

Наведене в сукупності свідчить про відсутність правових і фактичних підстав для відсторонення від посади ОСОБА_7 , а тому в задоволенні клопотання слідчого слід відмовити за безпідставністю.

Керуючись ст.ст. 110, 131, 132, 154-158, 309, 395, 376 КПК України, -

ухвалив:

Відмовити у задоволенні клопотання слідчого Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_6 погодженого з прокурором Стрийської окружної прокуратури ОСОБА_3 про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області ОСОБА_7 .

Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Повний текст ухвали складений 01.03.2024 року.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення28.02.2024
Оприлюднено05.03.2024
Номер документу117386145
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —456/2813/22

Ухвала від 03.04.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 02.04.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Стельмах І. О.

Ухвала від 01.04.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Маліновська-Микич О. В.

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні