ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" лютого 2024 р. Справа №914/1278/23
Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Галушко Н.А.
суддів Желіка М.Б.
Орищин Г.В.
без повідомлення учасників справи в порядку письмового провадження
розглянувши апеляційну скаргу Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, м. Київ №08/15-2952/13 від 22.11.2023 (вх.ЗАГС 01-05/3640/23 від 29.11.2023)
за позовом Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, м. Київ;
до відповідача: Громадської організації інвалідів "Святий Юрій", м.Львів;
за участю третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, м Львів;
за участю третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області, м Львів;
про стягнення коштів в сумі 187 128,67 грн
ВСТАНОВЛЕНО
Короткий зміст позовних вимог та рішення суду першої інстанції.
На розгляд до Господарського суду Львівської області подано позов Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Громадської організації інвалідів "Святий Юрій" за участю третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, за участю третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області про повернення до Державного бюджету України коштів фінансової підтримки в сумі 187128,67 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, у зв`язку із самостійним зменшенням розміру власного внеску та необхідністю дотримання встановленого як нормативно, так і умовами договору відсотку співфінансування у розмірі 15%, має повернути до Державного бюджету України надлишково профінансовані кошти у сумі 187 128,67 грн.
Як стверджує позивач, уточнений звіт, на який посилається відповідач у листі від 25.08.2022 б/н, до Фонду не подавався та не підписувався, а витрати у сумі 33 258,00 грн за виготовлення позолоченої медалі переможцям Всеукраїнського конкурсу імені Марії Приймаченко та футляру до неї (рамка зі склом та велюровою підкладкою-основою), на підтвердження яких відповідачем надано копії договору №2108ПУ4 від 28.08.2021, рахунку від 19.11.2021 № 19-11, видаткової накладної від 28.12.2021р. №2108ПУ4, не були передбачені кошторисом витрат, який є додатком 2 до договору, тобто не погоджені сторонами договору.
Рішенням Господарського суду Львівської області від 31.10.2023 у справі №914/1278/23 відмовлено у задоволенні позову Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Громадської організації інвалідів "Святий Юрій", за участю третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області про стягнення коштів.
Рішення суду мотивовано тим, що, враховуючи надання доказів співфінансування на виконання програми не менше 15%, відсутність доказів прийняття рішення конкурсною комісією та організатором конкурсу про невиконання програми та про повернення коштів, позитивна оцінка результатів виконання програми конкурсу, що також підтверджує виконання договору, відсутні правові підстави для задоволення заявлених позивачем позовних вимог.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги та узагальнені доводи особи, яка подала апеляційну скаргу.
Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю подано апеляційну скаргу №08/15-2952/13 від 22.11.2023 (вх.ЗАГС 01-05/3640/23 від 29.11.2023), в якій скаржника просить прийняти апеляційну скаргу , відкрити апеляційне провадження у справі №914/1278/23, скасувати рішення Господарського суду Львівської області від 31.10.2023 у даній справі та ухвалити нове рішення, яким задоволити позовні вимоги, стягнути з відповідача витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви та апеляційної скарги, посилаючись на те, що рішення суду ухвалене з порушенням норм процесуального права та неправильним застосуванням норм матеріального права.
Зокрема, скаржник зазначає, що виключний перелік статей витрат на реалізацію Програми «Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко», які мали здійснюватися за рахунок власного внеску відповідача, визначений кошторисом витрат, який є додатком 2 до договору №84: «Художнє та технічне оформлення місць виконання (реалізації) програми (проекту, заходу)» (п. 4 розділу 1) - у сумі 41 000,00 грн, з яких: «Послуги дизайнера з графічного оформлення» - у сумі 41 000,00 грн;
«Оплата поліграфічних та інформаційних послуг (перелік та технічні характеристики)» у сумі 171 000,00 грн (п. 8 розділу 1), з яких: «Банери» - у сумі 30 000,00 грн; «Спецвипуск журналу Пам`ятки України» та «Розмальовки за творами Приймаченко A4 4.1» - у сумі 70 000,00 грн, «Розміщення піар-публікацій та реклами конкурсу» у сумі - 71 000 грн.
Скаржник зазначає, що згідно із п.10.5 договору усі зміни та доповнення до цього договору вносяться за взаємною згодою сторін шляхом укладання письмової угоди про внесення змін до цього договору. Однак, матеріали справи не містять доказів внесення змін в додаток 2 договору № 84, а відтак досліджені судом першої інстанції копії договору від 28.08.2021 №2108ПУ4, рахунку від 19.11.2021 №19-11, видаткової накладної від 28.12.2021 №2108ПУ4 на загальну суму 33 258,00 грн не можуть підтверджувати власний внесок відповідача відповідно до умов договору №84.
Скаржник вважає, що можливість самостійного обрання способів реалізації Програми, на яку посилається суд першої інстанції у оскаржуваному рішенні, не є тотожною можливості самостійно в односторонньому порядку змінювати умови договору №84, зокрема в частині зміни статей витрат. Отже, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку, що відповідач правомірно придбав позолочену медаль для нагородження переможців конкурсу на виконання умов договору №84, оскільки його умовами не було передбачено власного внеску за такою статтею витрат. Відтак, відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції помилково ототожнив поняття: «можливість обрання способів реалізації Програми» та «одностороння зміна умов договору», що суперечить вимогам ч. 1 статті 525 ЦК України.
Скаржник також вважає безпідставними посилання суду першої інстанції на позитивну оцінку результатів виконання відповідачем програми, передбаченої договором №84, як на підтвердження виконання ним всіх умов зазначеного договору (в т.ч. щодо співфінансування), адже така оцінка грунтується на підсумковому висновку і підсумковому звіті. Твердження суду першої інстанції про позитивну оцінку результатів виконання відповідачем програми, передбаченої договором №84 (зокрема досягнення планових показників виконання програми) та висновок про те, що відповідно до п.7.2 договору, договір вважається виконаним, жодним чином не спростовують наявність порушення відповідачем вимоги щодо співфінансування.
На думку скаржника, суд першої інстанції обґрунтував рішення інформацією моніторингового звіту, не врахувавши, що відповідно до п. 3 Порядку проведення моніторингу виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2020 № 579, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.09.2020 за № 943/35226, основними завданнями моніторингу є: отримання об`єктивної інформації про результативність виконання (реалізації) програми (проекту, заходу), а також прогнозування подальшого використання результатів; забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, наданих громадським об`єднанням - переможцям конкурсу; забезпечення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - Фонд) статистичною та аналітичною інформацією про виконання (реалізацію) програми (проекту, заходу). Тобто дослідження питання дотримання відповідачем відсотку співфінансування не є предметом моніторингу, а отже безпідставними є посилання суду першої інстанції на моніторинговий звіт, як доказ дотримання відповідачем умов договору № 84, а саме: в частині співфінансування програми.
Скаржник вважає, що з огляду на встановлені обставини, можна дійти висновку, що в матеріалах справи містяться докази виконання відповідачем встановленого договором № 84 обов`язку щодо співфінансування програми у сумі 178 742,00 грн. При такому розмірі власного внеску відповідача (178 742 грн) та дотримання нормативно встановленого розміру співфінансування - 15% (згідно із п, 24 Порядку № 1049), максимальна сума фінансування Програми становить - 1 191 613,33 грн (178 742*100%/15%). Якщо від цієї суми відняти суму власного внеску відповідача (1 191 613,33 - 178 742,00), отримуємо максимальну суму коштів з Державного бюджету України, яку відповідач мав право отримати, а саме: 1 012 871,33 грн. Отже відповідач, у зв`язку із самостійним зменшенням розміру власного внеску та необхідністю дотримання встановленого як нормативно, так і умовами договору №84 відсотку співфінансування у розмірі 15% має повернути до Державного бюджету України надлишково профінансовані кошти у сумі 187 128,67 грн (1 200 000,00 грн - 1 012 871,33 грн), що свідчить про обґрунтованість позовних вимог та є підставою для скасування оскаржуваного рішення.
Громадська організація інвалідів "Святий Юрій" у відзиві на апеляційну скаргу просить рішення суду залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення, посилаючись на те, що апеляційна скарга є безпідставна та така, що не підлягає задоволенню. Зміст апеляційної скарги зводиться до повторення обставин, встановлених судом першої інстанції та намаганні позивача (апелянта) довести, що здійснення ГО «Святий Юрій» часткового співфінансування шляхом замовлення позолоченої медалі, яка використана для нагородження переможців конкурсу, не може вважатись належним виконанням обов`язку щодо співфінансування. Відповідачем в рамках договору №84 письмово повідомлено позивача, про здійснення фінансування на виконання умов програми з позабюджетних асигнувань в розмірі 33 258,00 грн, про що складено та надіслано уточнений фінансовий звіт. Отримання позивачем даних доказів підтверджується додаванням до позовної заяви вказаних вище документів на виконання програми в розмірі 33 258,00 грн, що складає 2,36 % (від загальної суми програми). Копії платіжних доручень №6 від 20.06.2022 та від 30.06.2022 на загальну суму 33 258,00 грн згідно рахунку № 19-11 від 19.11.2021 підтверджують фактичне виконання програми з позабюджетних асигнувань в загальному розмірі 212 000,00 грн (178742 + 33258), що є не менше 15 %, та відповідає умовам договору №84.
Відповідач зазначає, що, як вбачається із поданого та прийнятого позивачем фінансового звіту включено «банери, дизайн, спецвипуск «Памятки України» сума витрат складає 178 742,00грн, з них ПП ВДЖ «Пам`ятки України» - 80 000,00 грн; ФОП Степаник І.М., дизайн 50 000,00 грн, ФОП Ощіпок М.М., банери 48 742,00 грн та зокрема не включено витрат із власного внеску організації на розміщення ПіаР-публікацій та реклами конкурсу, що передбачено у кошторисі витрат (додаток 2 до договору). За даних обставин вбачається, що представлені докази, зокрема на загальну суму 33 258,00 грн підтверджують використання власних коштів відповідно до умов договору та на виконання безпосередньо програми та договору №84 від 27.07.2021.
Також, відповідач вважає, що відсутній факт невиконання (нереалізації) програми (проекту, заходу), як підстава повернення коштів бюджетного фінансування згідно п. 23 Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2011 № 1049. Таким чином, судом І інстанції повно та всебічно встановлені обставини справи та правильно застосовані норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду І інстанції.
Процесуальні дії суду у справі.
Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 29.11.2024 справу №914/1278/23 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя Галушко Н.А., судді Желіка М.Б.., Орищин Г.В.
Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 04.12.2023 апеляційну скаргу Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, м. Київ залишено без руху для усунення встановлених недоліків, а саме: зобов"язано скаржника надати суду докази направлення апеляційної скарги з додатками третім особам та виконати вимоги ч. 6 ст. 6 ГПК України щодо реєстрації електронного кабінету у Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі) протягом 10 днів з дня вручення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 15.12.2024 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, м. Київ №08/15-2952/13 від 22.11.2023 (вх.ЗАГС 01-05/3640/23 від 29.11.2023) на рішення Господарського суду Львівської області від 31.10.2023 у справі № 914/1278/23.
У відповідності до приписів ч. 10 ст. 270 ГПК України вказана апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції про стягнення 187 128,67 грн, тобто з ціною позову менше ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, розглядається без повідомлення учасників справи.
Обставини справи.
Рішенням №2 конкурсної комісії для розгляду конкурсних пропозицій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, для надання фінансової підтримки за рахунок коштів державного бюджету у 2021 році, а також результатів моніторингу стану виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) від 08.06.2021 Громадська організація інвалідів "Святий Юрій" (відповідач) визнана переможцем конкурсу, програма: Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко.
Наказом Міністерства соціальної політики України № 395 від 08.07.2021 "Про затвердження Розподілу коштів, передбачених у Державному бюджеті України на 2021 рік за програмою 2507020 „Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю" для виконання (реалізації) програм (проектів, заходів), розроблених громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю" затверджено видатки обсягом 1 200 000,00 грн Громадській організації інвалідів "Святий Юрій", програма "Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко".
27.07.2021 Фондом соціального захисту інвалідів з однієї сторони (Сторона 1), Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій" з другої сторони (Сторона 2) та Львівським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів з третьої сторони (Сторона 3) укладено договір № 84 про виконання програми, відповідно до п. 1.1 якого сторона 1 у порядку та на умовах, визначених чинним законодавством та цим договором, забезпечує надання стороні 2 фінансової підтримки для виконання програми: Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко (далі - Програма), в тому числі на здійснення витрат на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності, організаційний розвиток громадського об`єднання (далі - організаційні витрати).
Згідно із п. 1.2 договору фінансова підтримка надається за рахунок коштів Державного бюджету за бюджетною програмою 2507020 "Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю у безготівковій формі шляхом спрямування стороною 3 відкритих асигнувань державного бюджету на рахунок сторони 2, відкритий в територіальному органі Державної казначейської служби України.
Відповідно до п. 1.5 договору у рамках своїх зобов`язань за цим договором сторона 2 здійснює виконання програми у відповідності до затвердженого кошторису витрат, складеного за формою, затвердженою Наказом №111 від 10.12.2020 (Додаток 2).
Згідно із пунктами 2.1 - 2.5 договору загальна сума програми та організаційних витрат визначається у відповідності до затвердженого кошторису витрат та становить 1 412 000,00 грн. Фінансова підтримка програми та організаційних витрат із загального фонду Державного бюджету за бюджетною програмою КПКВК 2507020 "Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю" становить 1 200 000,00 грн. Фінансування програми із загального фонду Державного бюджету за бюджетною програмою КПКВК 2507020 становить 1 066 835,00 грн. Фінансування організаційних витрат із загального фонду Державного бюджету за бюджетною програмою КПКВК 2507020 становить 133 165,00 грн. Співфінансування програми стороною 2 становить 212 000,00 грн., але не менше ніж 15 відсотків від загального обсягу фінансування за даним проектом.
За приписами п. 3.1 договору фінансування програми проводиться відповідно до графіка надання фінансової підтримки (Додаток 3).
За умовами пункту 4.1.2 договору № 84 сторона 1 має право з метою перевірки використання коштів фінансової підтримки на цілі, передбачені програмою, отримувати від сторони 2 документи, що підтверджують напрямки використання фінансової підтримки.
Відповідно до п. 4.1.3 договору сторона 1 має право вимагати повернення виділених коштів фінансової підтримки, зокрема, у разі недотримання вимог щодо співфінансування програми у розмірі не менше 15 відсотків від загального обсягу фінансування програми.
Згідно із пунктами 4.3.1, 4.3.2, 4.3.4 договору сторона 2 має право самостійно обирати способи реалізації програми в межах чинного законодавства та умов цього договору; залучати до реалізації програми спеціалістів на підставі укладених договорів, які призначаються для реалізації проекту; реалізовувати інші права, що випливають з вимог чинного законодавства та умов цього договору.
За приписами пунктів 4.4.1 - 4.4.5 договору сторона 2 зобов`язана: належним чином та в повному обсязі виконати свої зобов`язання за цим договором та реалізувати програму відповідно до опису програми (проекту, заходу); забезпечити співфінансування програми у розмірі не менше 15 відсотків від загального обсягу фінансування програми з документальним підтвердженням зазначених витрат (внесків); копії підтверджувальних документів щодо здійснення співфінансування програми надавати стороні 1 разом з фінансовим звітом про обсяг використаних бюджетних коштів; вчасно та у повному обсязі подавати стороні 1 звіти про виконання програми; після виконання програми, не пізніше п`ятнадцятого числа місяця, наступного за тим, в якому відбувався захід, а у разі проведення заходу наприкінці року - не пізніше 30 січня року, наступного за звітним, надати стороні 1 фінансовий звіт про обсяг використаних бюджетних коштів, за формою, затвердженою Наказом від 10.12.2020 №111 (Додаток 4) та підсумковий звіт про виконання договору за формою, затвердженою Наказом №111 від 10.12.2020 (Додаток 5).
Пунктом 4.4.19 договору № 84 встановлено обов`язок сторони 2 у разі надходження рішення про повернення бюджетних коштів, прийнятого у відповідності до абзацу першого пункту 31 Порядку проведення конкурсу, у бюджетному періоді, в якому надавалася фінансова підтримка, у тижневий строк забезпечити наявність визначеного до повернення обсягу асигнувань на рахунку, відкритому в органах Державної казначейської служби України, для подальшого коригування відкритих асигнувань та бюджетних призначень. У разі надходження рішення про повернення бюджетних коштів, прийнятого у відповідності до абзацу першого пункту 31 Порядку проведення конкурсу, після завершення бюджетного періоду, в якому надавалася фінансова підтримка, сторона 2 зобов`язана у тижневий строк перерахувати кошти в дохід державного бюджету та протягом трьох робочих днів поінформувати про це сторону 1 та сторону 3 з наданням завірених копій підтвердних документів.
Згідно із п.5.2-5.5 договору у випадку дострокового розірвання цього договору Сторона 2 зобов`язана у тижневий строк з моменту отримання відповідного повідомлення забезпечити наявність визначеного до повернення обсягу асигнувань на рахунку, відкритому в органах Державної казначейської служби України, та протягом трьох робочих днів поінформувати про це Сторону 1 та Сторону 3. Сторона 1, Сторона 3 звільняється від відповідальності у випадку відсутності бюджетного фінансування за бюджетною програмою 2507020 "Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю" та затримки фінансування або відкриття асигнувань Мінсоцполітики та органами Державної казначейської служби України. За прострочення строків, зазначених у пунктах 4.4.18, 4.4.19 та 5.2 цього Договору, Сторона 2 сплачує пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України за кожен день прострочення від суми неповернутих коштів. Сторона 1 та Сторона 3 не несуть відповідальності за завдані Стороною2 збитки, а також збитки, спричинені третім особам.
Згідно із п. 7.1 договору цей договір набуває чинності з дати його підписання та діє до 31.12.2021, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цим договором.
За приписами п. 7.2 договору договір вважається виконаним у разі, коли стороною 1 вивчено і позитивно оцінено результати виконання договору стороною 2.
Відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України № 411 від 19.07.2021 "Про внесення змін до наказу Міністерства соціальної політики України від 14 квітня 2011 року № 129" найменування позивача змінено на Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю.
Додатком № 1 до договору про виконання програми № 84 від 27.07.2021 затверджено опис програми "Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко", розробленої громадським об`єднанням осіб з інвалідністю "Святий Юрій", для виконання (реалізації) якої надається фінансова підтримка за рахунок коштів державного бюджету.
Відповідно до опису програми пріоритетним завданням, на розв`язання якого спрямовано програму (проект, захід), визначеним Міністерством соціальної політики України є сприяння забезпеченню реалізації права на освіту осіб з інвалідністю шляхом підтримки впровадження інклюзивного навчання на всіх рівнях освіти; сприяння забезпеченню для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення доступу до фізичного оточення, транспорту, інформаційно-комунікаційних систем і технологій, послуг; інформування суспільства щодо розв`язання проблем осіб з інвалідністю у державі та формування позитивного ставлення суспільства до осіб з інвалідністю; сприяння розвитку творчих здібностей митців з інвалідністю.
Описом програми передбачено, що цільовою аудиторією програми є широкий загал громадськості, який переймається проблемами інклюзії і становить 50-200 тисяч осіб, та люди з обмеженими фізичними можливостями, вродженими і набутими вадами здоров`я. Орієнтовна кількість залучених представників з інвалідністю - 5-10 тисяч. Лауреатами Першого Всеукраїнського конкурсу інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко стане 50-70 осіб з інвалідністю, а переможцями конкурсу 15-20.
Також описом програми встановлено загальну суму витрат на реалізацію програми (проекту, заходу) - 1 412 000,00 грн; очікуване від Мінсоцполітики фінансування програми в розмірі 1 200 000,00 грн, залучення до виконання (реалізації) програми (проекту, заходу) власних коштів (інших джерел) в сумі 212 000,00 грн (кошти меценатів за попередніми домовленостями і власні).
Пунктом 5 розділу ІІІ "Завдання та заходи для реалізації програми (проекту, заходу), очікувані результати та їх використання" опису програми передбачено "Оголошення і вшанування переможців конкурсу, популяризація проекту".
Додатком № 2 до договору про виконання програми № 84 від 27.07.2021 затверджено кошторис витрат, необхідних для виконання (реалізації) програм (проектів, заходів), на які надається фінансова підтримка за рахунок коштів державного бюджету.
Відповідно до кошторису, загальна сума коштів необхідних для реалізації програми встановлена в розмірі 1 412 000,00 грн, з яких сума коштів державного бюджету - 1 200 000,00 грн, власний внесок організації - 212 000,00 грн.
Кошторисом передбачено, що за рахунок коштів власного внеску організації фінансуються витрати на послуги дизайнера з графічного оформлення в сумі 41 000,00 грн та оплата поліграфічних та інформаційних послуг, банери на суму 30 000,00 грн; спецвипуск журналу Пам`ятки України та розмальовки за творами Приймаченко А4 Ч. 1 на загальну суму 70 000,00 грн, а також розміщення ПіаР-публікацій та реклами конкурсу на суму 71 000,00 грн.
Графіком надання фінансової підтримки Громадського об`єднання інвалідів "Святий Юрій" за бюджетною програмою 2507020 "Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю" на 2021 рік, який є додатком № 3 до договору про виконання програми № 84 від 27.07.2021 передбачено надання фінансової підтримки у серпні в розмірі 999 280,00 грн, у вересні - 80 720,00 грн, у жовтні - 100 000,00грн та у листопаді - 20 000,00 грн, всього на суму 1 200 000,00 грн.
Докази в підтвердження перерахування даних коштів та дати їх перерахування в матеріалах справи відсутні.
Додатками № 4-6 до договору про виконання програми № 84 від 27.07.2021 затверджено форми фінансового звіту про обсяг використаних бюджетних коштів, підсумкового звіту про виконання договору та проміжного звіту про виконання договору відповідно.
На виконання програми "Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко" відповідачем представлено та позивачем перевірено та прийнято фінансовий звіт від 22.02.2022 про обсяг використаних бюджетних коштів Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій", наданих на підставі Наказу Фонду соціального захисту інвалідів № 395 від 08.07.2021 за договором про виконання (реалізацію) програми (проекту, заходу) № 84 від 26.07.2021, відповідно до якого відповідачем (п. 3 фінансового звіту) передбачено залучити ресурси з позабюджетних джерел на реалізацію програми (проекту, заходу) - 180 000,00 грн; використано ресурсів з позабюджетних джерел на реалізацію програми (проекту, заходу), зокрема за статтею витрат "банери, дизайн, спецвипуск "Пам`ятки України" сума витрат складає 178 742,00 грн, з них ПП ВДЖ "Пам`ятки України" - 80 000,00 грн; ФОП Степаник І.М., дизайн - 50 000,00 грн, ФОП Ощіпок М.М., банери 48 742,00 грн.
Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю звернувся до Громадського об`єднання інвалідів "Святий Юрій" листом за вих. № 06-01/15-997/08-02 від 21.06.2022, у якому зазначив, що за результатом перевірки отриманих від громадських об`єднань осіб з інвалідністю (далі - ГООІ) фінансових звітів про обсяг використаних бюджетних коштів в межах виконання (реалізації) відповідних програм (проектів, заходів) за бюджетною програмою 2507020 "Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю" у 2021 році сформував відповідні зауваження щодо наявних неточностей у вищезазначених фінансових звітах та просив надати свої пояснення та/або копії документів, яких не вистачає, відповідно до наведених нижче зауважень.
У листі вказано, що сума витрат з держбюджету, затверджена договором № 84 від 27.07.2021 становить 1 200 000,00 грн, співфінансування згідно кошторису - 212 000,00 грн, відсоток співфінансування згідно кошторису - 15,0%. Однак, відповідно до фінансового звіту фактичні видатки (використання коштів з держбюджету) склали 1 200 000,00 грн, використання ресурсів з позабюджетних джерел, фактично - 178 742,00 грн, що складає - 13,0%, що є менше, ніж встановлено пунктом 24 Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затверджений постановою КМУ № 1049 від 12.10.2011.
Відповідач листом від 25.08.2022 надав, зокрема, пояснення, що до статті розділу 3 фінансового звіту не була включена сума витрат 33 258,00 грн за виготовлення позолоченої медалі переможцям Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамка зі склом та велюровою підкладкою-основою) згідно договору №2108ПУ4 від 28.08.2021, оскільки за договором відповідач мав право сплатити кошти в 2022 році. Одразу після повної сплати у фінансовому звіті це було відображено і надіслано Фонду уточнений звіт з поясненнями. Також повідомлено, що керівник Громадської організації інвалідів "Святий Юрій" прийняв військову присягу та в складі військової бригади сил територіальної оборони Збройних Сил України очікує на подальше відправлення до лінії фронту. У зв"язку із цим просить прийняти пояснення, оскільки умови конкурсу були виконані, в тому числі кошти сплачені в повному обсязі.
До матеріалів справи позивачем додано копію договору № 2108ПУ4 від 28.08.2021 укладеного Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій" (покупець) та Приватним підприємством "Видавничий дім журналу "Пам`ятки України" (продавець) відповідно до п. 1.1 - 1.2 якого продавець зобов`язується передати належний йому товар у власність покупцеві, а покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього на умовах договору; найменування - виготовлення позолоченої медалі переможця Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамки зі склом та велюровою підкладкою-основою) згідно із Специфікацією (додаток 1).
Згідно із п. 2.1 договору продавець зобов`язаний передати товар покупцю у повному обсязі протягом 5 місяців з моменту укладання договору, оплата на підставі видаткової накладної здійснюється до 30 червня 2022 року.
За приписами пунктів 3.1-3.2 договору загальна вартість товару становить 33 258,00 грн без ПДВ; оплата товару проводиться в національній грошовій одиниці на розрахунковий рахунок продавця на підставі видаткової накладної від 30.06.2022.
Додатком № 1 до договору № 2108ПУ4 від 28.08.2021 "Специфікація" визначено номенклатуру продукції, а саме: назва - позолочені медалі переможця Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамка зі склом та велюровою підкладкою-основою), кількість 100 прим., ціна за одиницю товару 333,58 грн, загальна вартість 33 258,00 грн.
Продавцем було виставлено покупцеві рахунок № 19-11 від 19.11.2021 за виготовлення позолоченої медалі переможця Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамки зі склом та велюровою підкладкою-основою) у кількості 100 штук на суму 33 258,00 грн.
Видатковою накладною № 2108ПУ4 від 28.12.2021, підписаною обома сторонами та скріпленою їх печатками, підтверджується факт отримання Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій" позолочених медалей переможця Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамки зі склом та велюровою підкладкою-основою) у кількості 100 штук на суму 33 258,00 грн.
Відповідачем додано копії платіжних доручень №6 від 20.06.2022 та від 30.06.2022 на загальну суму 33 258,00 грн згідно рахунку № 19-11 від 19.11.2021.
Позивач надіслав відповідачу претензію № 3 (вих. № 06-01/15-1237/08-02 від 27.07.2022) про повернення виділених коштів фінансової підтримки, якою просив звернутись до відповідного територіального органу Державної казначейської служби України щодо вирішення питання повернення коштів фінансової підтримки у розмірі 187 128,67 грн до Державного бюджету України та про результати вжитих заходів повідомити протягом одного місяця з дня отримання цієї претензії Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю відповідним листом, додавши до листа документальне підтвердження повернутих коштів. Докази надіслання вказаної претензії, а саме копія опису вкладення у цінний лист від 27.07.2022 та поштової накладної № 0407141576642 від 27.07.2022 знаходяться в матеріалах справи
У поясненнях на претензію відповідачем було зазначено, що до статті розділу 3 фінансового звіту не була включена сума витрат 33 258,00 грн за виготовлення позолоченої медалі переможцям Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамка зі склом та велюровою підкладкою-основою) згідно договору №2108ПУ4 від 28.08.2021.
Відповідачем також долучено копію фінансового звіту уточненого про обсяг використання бюджетних коштів Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій", наданих на підставі Наказу Фонду соціального захисту інвалідів № 395 від 08.07.2021 за договором про виконання (реалізацію) програми (проекту, заходу) № 84 від 26.07.2021.
Відповідно до п. 3 фінансового звіту передбачено залучити ресурси з позабюджетних джерел на реалізацію програми (проекту, заходу) - 212 000,00 грн; використано ресурсів з позабюджетних джерел на реалізацію програми (проекту, заходу) в еквіваленті - 212 000,00 грн.
Відповідно до статті витрат (згідно із кошторисом витрат) сума витрат на:
піар публікації в журналах, соцмережах, дизайнерські послуги ПП ВДЖ "Пам`ятки України" складає 80 000,00 грн (дог. №№ 27-09, 28-09, 29-09);
дизайнерські послуги ФОП Степаник І.М.- 50 000,00 грн (дог. № 11/03);
банери, спецвипуск журналу "Пам`ятки України" ФОП Ощіпок М.М. - 48 742,00 грн (дог. № 10/25);
виготовлення позолочених медалей переможців ПП ВДЖ "Пам`ятки України" - 33 258,00 грн (дог. № 2108ПУ4).
Всього витрат на суму 212 000,00 грн.
Фінансовий звіт уточнений підписано керівником Громадського об`єднання інвалідів "Святий Юрій" та скріплено печаткою.
Докази надіслання відповідачем позивачу уточненого фінансового звіту та пояснень до претензії № 3 від 27.07.2022 в матеріалах справи відсутні.
Вищенаведені обставини стали підставою для звернення позивача до відповідача про стягнення 35 264,04 грн завданих збитків.
Норми права та мотиви, якими керується суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови та висновки суду за результатами розгляду апеляційної скарги.
Між сторонами у справі виникли цивільно-правові відносини, пов`язані з виконанням умов договору на виконання програм (проектів, заходів) громадських об`єднань осіб з інвалідністю, які отримують фінансову підтримку за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю".
Відповідно до ст.11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору.
Статтею 627 ЦК України встановлено, що відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Відповідно до ч. 1 Положення про Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України № 129 від 14.04.2011 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 27.03.2017 № 477) Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю є неприбутковою бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Міністерством соціальної політики України (далі - Мінсоцполітики).
За приписами п. 1 ч. 5 Положення про Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю одним із основних завдань Фонду є фінансове забезпечення заходів щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю в Україні.
Пунктом 2 ч. 6 Положення визначено, що Фонд відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та проводить конкурс з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка.
За умовами абзацу 5 п. 10 ч. 6 Положення Фонд відповідно до покладених на нього завдань проводить моніторинг щодо забезпечення виконання (реалізації) всіх програм (проектів, заходів) громадських об`єднань осіб з інвалідністю, які отримують фінансову підтримку за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю", аналізу звітів таких громадських об`єднань тощо.
За приписами п. 1 Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1049 від 12.10.2011 (в редакції чинній на момент укладення договору) цей Порядок установлює процедуру організації та проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка (далі - конкурс) за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів (далі - бюджетні кошти), та проведення моніторингу стану виконання (реалізації) програм (проектів, заходів), визнаних переможцями конкурсу.
Дія цього Порядку поширюється на передбачені законом та рішеннями органів місцевого самоврядування випадки надання фінансової підтримки інститутам громадянського суспільства за рахунок бюджетних коштів.
Згідно із п. 23 Порядку проведення конкурсу на підставі переліку програм (проектів, заходів), для виконання (реалізації) яких надаватиметься фінансова підтримка, договір повинен містити опис та план виконання (реалізації) програми (проекту, заходу) із зазначенням строків та відповідальних виконавців на кожному етапі; обов`язки організатора конкурсу щодо фінансування програми (проекту, заходу) із зазначенням строків такого фінансування; обов`язки інституту громадянського суспільства щодо оприлюднення та подання організаторові конкурсу інформації про час і місце проведення заходів, передбачених у рамках виконання (реалізації) програми (проекту, заходу), матеріалів, підготовлених у рамках виконання (реалізації) програми (проекту, заходу), проміжних та підсумкових звітів; права, обов`язки і відповідальність сторін у разі дострокового припинення виконання (реалізації) програми (проекту, заходу) чи їх фінансування; умови, передбачені законодавством, та умови, щодо яких досягнуто взаємної згоди.
Переможець конкурсу під час укладення договору та затвердження кошторису витрат в межах затвердженого обсягу видатків на програму (проект, захід) може надавати уточнені розрахунки витрат, пов`язані із зміною діючих норм та нормативів, цін та тарифів на товари та послуги. Збільшення загального обсягу витрат за однією статтею або включення статей, які не були передбачені проектом, але які безпосередньо пов`язані з цілями програми (проекту, заходу), можливі лише за поданням переможцем конкурсу відповідного обґрунтування.
За приписами п. 24 Порядку інститут громадянського суспільства, який визнаний переможцем конкурсу та отримав фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, бере участь у співфінансуванні програми (проекту, заходу) в розмірі не менш як 15 відсотків необхідного обсягу фінансування.
Пунктом 27 Порядку встановлено, що інститут громадянського суспільства, який визнаний переможцем конкурсу та отримав фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, подає після виконання (реалізації) програми (проекту, заходу) організаторові конкурсу фінансовий та підсумковий звіти про виконання договору та обсяг використаних бюджетних коштів за формою та у строк, що визначені організатором конкурсу.
За умовами пункту 28 Порядку організатор конкурсу із залученням інститутів громадянського суспільства проводить моніторинг виконання (реалізації) програм (проектів, заходів), які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, у визначеному ним порядку.
Відповідно до п. 29 Порядку організатор конкурсу готує у місячний строк після надходження всіх фінансових та підсумкових звітів інститутів громадянського суспільства, які визнані переможцями конкурсу та отримали фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, підсумковий висновок щодо виконання (реалізації) кожної програми (проекту, заходу), в якому зазначається інформація про: обсяг бюджетних коштів, наданих для виконання (реалізації) програми (проекту, заходу); відповідність результативних показників виконання (реалізації) програми (проекту, заходу) запланованим результативним показникам та обсягу витрачених бюджетних коштів.
Організатор конкурсу оприлюднює підсумковий висновок за результатами моніторингу разом із підсумковими звітами інститутів громадянського суспільства, які визнані переможцями конкурсу та отримали фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, на власному офіційному веб-сайті та подає їх конкурсній комісії.
Згідно із п. 30 Порядку конкурсна комісія на підставі підсумкового висновку за результатами моніторингу і підсумкового звіту інституту громадянського суспільства, який визнаний переможцем конкурсу та отримав фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, може прийняти рішення про невиконання (нереалізацію) програми (проекту, заходу), яке у триденний строк оприлюднюється на офіційному веб-сайті організатора конкурсу.
За приписами п. 31 Порядку організатор конкурсу на підставі рішення конкурсної комісії щодо невиконання (нереалізації) програми (проекту, заходу) інститутом громадянського суспільства, який визнаний переможцем конкурсу та отримав фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, або на підставі встановлення факту фінансування статей витрат кошторису за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів двома та більше організаторами конкурсу, може прийняти рішення про повернення бюджетних коштів, яке у триденний строк надсилається відповідному інституту громадянського суспільства.
Після надходження рішення організатора конкурсу про повернення бюджетних коштів інститут громадянського суспільства у тижневий строк повертає кошти до відповідного бюджету та протягом трьох робочих днів інформує про це організатора конкурсу.
Як правомірно встановлено судом першої інстанції, 27.07.2021 Фондом соціального захисту інвалідів з однієї сторони (Сторона 1), Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій" з другої сторони (Сторона 2) та Львівським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів з третьої сторони (Сторона 3) укладено договір № 84 про виконання програми, у зв`язку із чим сторони набули взаємних прав та обов`язків.
За умовами пунктів 2.1 - 2.5 договору загальна сума програми та організаційних витрат визначається у відповідності до затвердженого кошторису витрат та становить 1 412 000,00 грн. Фінансова підтримка програми та організаційних витрат із загального фонду Державного бюджету за бюджетною програмою КПКВК 2507020 "Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю" становить 1 200 000,00 грн. Фінансування програми із загального фонду Державного бюджету за бюджетною програмою КПКВК 2507020 становить 1 066 835,00 грн. Фінансування організаційних витрат із загального фонду Державного бюджету за бюджетною програмою КПКВК 2507020 становить 133 165,00 грн. Співфінансування програми стороною 2 становить 212 000,00 грн, але не менше ніж 15 відсотків від загального обсягу фінансування за даним проектом.
За приписами п. 3.1 договору фінансування програми проводиться відповідно до графіка надання фінансової підтримки (Додаток 3).
Графіком надання фінансової підтримки Громадського об`єднання інвалідів "Святий Юрій" за бюджетною програмою 2507020 "Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю" на 2021 рік, який є додатком № 3 до договору про виконання програми № 84 від 27.07.2021 передбачено надання фінансової підтримки у серпні в розмірі 999 280,00 грн, у вересні - 80 720,00 грн, у жовтні - 100 000,00 грн та у листопаді - 20 000,00 грн, всього на суму 1 200 000,00 грн.
Докази перерахування коштів фінансової підтримки в матеріалах справи відсутні.
18.10.2023 до додаткових пояснень за вх. № 25157/23 від 11.10.2023 додано копії розподілів відкритих асигнувань № 35 від 27.08.2021 на суму 999 280,00 грн; № 37 від 09.09.2021 на суму 80 720,00 грн; № 43 від 07.10.2021 на суму 100 000,00 грн; № 52 від 11.11.2021 на суму 20 000,00 грн.
Матеріалами справи підтверджується, що на виконання програми "Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко" відповідачем представлено та позивачем перевірено та прийнято фінансовий звіт від 22.02.2022 про обсяг використаних бюджетних коштів Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій", наданих на підставі Наказу Фонду соціального захисту інвалідів № 395 від 08.07.2021 за договором про виконання (реалізацію) програми (проекту, заходу) від 26.07.2021 № 84.
Відповідно до інформації фінансового звіту, виділено бюджетних асигнувань 1 200 000 грн; використано ресурсів з позабюджетних джерел на реалізацію програми - 180 000,00 грн (п. 3 фінансового звіту) з яких, зокрема за статтею витрат "банери, дизайн, спецвипуск "Пам`ятки України" сума витрат складає 178 742,00 грн, з них ПП ВДЖ "Пам`ятки України" - 80 000,00 грн; ФОП Степаник І.М., дизайн - 50 000,00 грн, ФОП Ощіпок М.М., банери 48 742,00 грн.
Отже, матеріалами справи підтверджується, що із перевіреного та прийнятого позивачем звіту вбачається реалізація проекту на загальну суму 1 378 742,00 грн, з яких 1 200 000,00 грн бюджетних асигнувань та 178 742,00 грн із позабюджетних джерел, що складає 12,66 % (від загальної суми програми).
Згідно із п.4.4.6, 10.7 договору №84 у разі тривалості Програми більше одного календарного місяця Сторона 2 подавати Стороні 1 до 1 числа місяця, наступного за звітнім, проміжні звіти про виконання договору за формою, затвердженою Наказом №111 від 10.12.2020 (Додаток 6).
Будь-які повідомлення, які направляються сторонами одна одній в рамках цього договору, повинні бути здійснені в письмовій формі та будуть вважатись поданими належним чином, якщо вони надіслані рекомендованим листом або доставлені особисто на адресу сторін.
Як вбачається із матеріалів справи відповідачем листом від 25.08.2022 у відповідь на лист позивача №06-01/15-997/08 від 21.06.2022 надано роз`яснення щодо заданих питань та, зокрема, зазначено, що до статті розділу 3 фінансового звіту не була включена сума витрат 33 258,00 грн за виготовлення позолоченої медалі переможцям Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамка зі склом та велюровою підкладкою-основою) згідно договору №2108ПУ4 від 28.08.2021, оскільки за договором відповідач мав право сплатити кошти в 2022році. Одразу після повної сплати у фінансовому звіті це було відображено і надіслано Фонду уточнений звіт з поясненнями. У зв"язку із цим відповідач просить прийняти пояснення, оскільки умови конкурсу були виконані, в тому числі кошти сплачені в повному обсязі.
Позивачем до позовної заяви додано, зокрема, копію договору № 2108ПУ4 від 28.08.2021 укладеного Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій" (покупець) та Приватним підприємством "Видавничий дім журналу "Пам`ятки України" (продавець) , копії додатку № 1 до договору № 2108ПУ4 від 28.08.2021 "Специфікація", рахунку № 19-11 від 19.11.2021, видаткової накладної № 2108ПУ4 від 28.12.2021.
Згідно п. 1.1 - 1.2 умов договору продавець зобов`язується передати належний йому товар у власність покупцеві, а покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього на умовах договору; найменування - виготовлення позолоченої медалі переможця Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамки зі склом та велюровою підкладкою-основою) згідно із Специфікацією (додаток 1). Згідно із п. 2.1 договору продавець зобов`язаний передати товар покупцю у повному обсязі протягом 5 місяців з моменту укладання договору, оплата на підставі видаткової накладної здійснюється до 30 червня 2022 року. За приписами пунктів 3.1-3.2 договору загальна вартість товару становить 33 258,00 грн без ПДВ; оплата товару проводиться в національній грошовій одиниці на розрахунковий рахунок продавця на підставі видаткової накладної 30.06.2022.
Продавцем було виставлено покупцеві рахунок № 19-11 від 19.11.2021 за виготовлення позолоченої медалі переможця Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамки зі склом та велюровою підкладкою-основою) у кількості 100 штук на суму 33 258,00 грн.
Видатковою накладною № 2108ПУ4 від 28.12.2021, підписаною обома сторонами та скріпленою їх печатками підтверджується факт отримання Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій" позолочених медалей переможця Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамки зі склом та велюровою підкладкою-основою) у кількості 100 штук на суму 33 258,00 грн.
Отже, судом першої інстанції правомірно встановлено, що відповідачем в рамках договору № 84 письмово повідомлено позивача про здійснення фінансування на виконання умов програми з позабюджетних асигнувань в розмірі 33 258,00 грн, про що складено та надіслано уточнений фінансовий звіт.
Окрім того, додані відповідачем копії платіжних доручень №6 від 20.06.2022 та від 30.06.2022 на загальну суму 33 258,00 грн згідно рахунку № 19-11 від 19.11.2021 підтверджують фактичне виконання програми з позабюджетних асигнувань в загальному розмірі 212 000,00 грн (178742+33258), що є не менше 15 %, та відповідає умовам договору №84.
Матеріалами справи підтверджується, що кошти в сумі 33 258,00грн витрачено на виготовлення медалей із футляром (рамка зі склом та велюровою підкладною-основою), саме для нагородження переможців Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко .
Щодо посилання скаржника на те, що витрати у сумі 33 258,00 грн за виготовлення позолоченої медалі переможцям Всеукраїнського конкурсу Марії Приймаченко та футляру до неї (рамка зі склом та велюровою підкладкою-основою) не були передбачені кошторисом витрат, який є додатком 2 до договору, судова колегія зазначає, що наявні в матеріалах справи докази, зокрема на загальну суму 33 258,00 грн, підтверджують використання власних коштів відповідача відповідно до умов договору та на виконання безпосередньо програми та договору №84 від 27.07.2021.
Відповідно до п. 4.1.3 договору сторона 1 має право вимагати повернення виділених коштів фінансової підтримки, зокрема, у разі недотримання вимог щодо співфінансування програми у розмірі не менше 15 відсотків від загального обсягу фінансування програми.
З огляду на викладене та враховуючи підтвердження доказами виконання договору №84 відповідачем в частині співфінасування, що складає не менше 15%, правомірним є висновок суду першої інстанції, щодо відсутності правових підстав для повернення реалізованих коштів на виконання програми, яка є предметом договору.
Як вбачається із позовних вимог, позивач просить зобов"язати відповідача повернути кошти фінансової підтримки у розмірі 187 128,67 грн, покликаючись на п.4.1.3 договору у зв"язку із недотриманням вимог щодо співфінансування програми у розмірі менше 15 відсотків від загального обсягу співфінансування програми, однак доказів прийняття рішення конкурсною комісією про невиконання (нереалізацію) програми (проекту, заходу) та прийняття організатором конкурсу рішення про повернення бюджетних коштів, в матеріалах справи відсутні.
Окрім того, судом першої інстанції правомірно встановлено, що відповідно до інформації моніторингового звіту- додаток до Порядку проведення моніторингу виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів (пункт 6) наказу Мінсоцполітики № 579 від 18.08.2020 про виконання програми Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко, розміщеного в мережі Інтернет на офіційному вебсайті Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій" під час реалізації програми "Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко" було досягнуто всі очікувані заплановані результати. Всі етапи виконано. Відповідно до виконання програми ГО був проведений перший Всеукраїнський конкурс інклюзивного образотворчого мистецтва імені Марії Приймаченко, визначені переможці конкурсу, підготовлені пропозиції допомоги їм в т.ч. у здобутті освіти, відкриття нових талантів серед українців з інвалідністю. Проект виконано в повному обсязі. Показники відповідають запланованим. Проведений конкурс виявив сотні талантів серед українців з інвалідністю. Фіналістами стали понад 150 осіб з інвалідністю, з них 135 осіб відзначені званням Лауреатів конкурсу, переможцями конкурсу в трьох номінаціях стали 12 осіб з інвалідністю. Планові показники в ході проведення заходу були досягнені і виконані в повному обсязі.
Відповідно до п.7.2 договору №84 договір вважається виконаним у разі коли Стороною 1 вивчено і позитивно оцінено результати виконання Договору Стороною 2.
З огляду на вищенаведене, Фондом соціального захисту інвалідів позитивно оцінено результати виконання Громадською організацією інвалідів "Святий Юрій" програми передбаченої договором №84, відтак відповідно до п.7.2 договору, договір вважається виконаним.
Враховуючи надання доказів співфінансування на виконання програми не менше 15%, відсутність доказів прийняття рішення конкурсною комісією та організатором конкурсу про невиконання програми та про повернення коштів, позитивну оцінку результатів виконання програми конкурсу, що також підтверджує виконання договору, судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції щодо відсутності правових підстав для задоволення заявлених позивачем позовних вимог.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 129 Конституції України, одною із основних засад судочинства є, зокрема, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст.13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до статті 73 ГПК України доказами у справі є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно з частинами першою, третьою статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Згідно із п.1 ст.76 ГПК України суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об"єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв"язок доказів у їх сукупності.
Доводи, наведені скаржником в апеляційній скарзі, не спростовують висновків суду першої інстанції, ґрунтуються на його власній оцінці та спростовуються наведеними та встановленими судом обставинами справи.
У рішеннях Європейського суду з прав людини у справах «Ryabykh v.Russia» від 24.07.2003 року, «Svitlana Naumenko v. Ukraine» від 09.11.2014 року зазначено, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване частиною 1 статті 6 Конвенції, повинно тлумачитись у світлі Преамбули Конвенції, яка проголошує верховенство права спільною спадщиною Високих Договірних Сторін.
Відповідно до частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення
У відповідності до ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обгрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
За змістом частини 1 статті 237 ГПК України при ухваленні рішення суд вирішує, зокрема, такі питання: чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин.
Судова колегія, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення у рішенні місцевого суду, дійшла висновків, що суд першої інстанції всебічно, повно та об`єктивно розглянув в судовому процесі всі обставини справи в їх сукупності, правильно застосував норми матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини та прийшла до висновку, що судом першої інстанції правомірно відмовлено у задоволенні позовних вимог
З врахуванням вищенаведеного, колегія суддів Західного апеляційного господарського суду вважає рішення місцевого господарського суду таким, що прийняте з дотриманням норм процесуального права та правильним застосуванням норм матеріального права, підстав для задоволення вимог апеляційної скарги та скасування оскаржуваного рішення не вбачає.
Відповідно до ст.129 ГПК України судовий збір за перегляд рішення в апеляційному порядку покладається на скаржника.
Керуючись ст. ст. 129, 269, 270, 273, 275, 276, 282, 284 ГПК України,
Західний апеляційний господарський суд ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, м. Київ №08/15-2952/13 від 22.11.2023 (вх.ЗАГС 01-05/3640/23 від 29.11.2023) залишити без задоволення.
2.Рішення Господарського суду Львівської області від 31.10.2023 у справі №914/1278/23 залишити без змін.
Судовий збір за розгляд апеляційної скарги покласти на скаржника.
3. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Галушко Н.А.
Суддя Желік М.Б.
Суддя Орищин Г.В.
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2024 |
Оприлюднено | 06.03.2024 |
Номер документу | 117397703 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Галушко Наталія Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні