Ухвала
від 07.03.2024 по справі 461/10654/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/10654/23

Провадження № 1-кс/461/1514/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.03.2024 року слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , захисника ОСОБА_6 , розглянувши клопотання слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України у Львівській області майора юстиції ОСОБА_4 про продовження строкутримання підвартою підозрюваному ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,

у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023141410000026 від 02.03.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, за підозрою ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України,-

в с т а н о в и в :

слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України у Львівській області майора юстиції ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023141410000026 від 02.03.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, за підозрою ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, про продовження строку тримання під вартою підозрюваному ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю міста Києва, громадянину України, проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , на строк 60 діб, з утриманням у Львівській установі виконання покарань №19, з визначенням застави у розмірі 3302 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 9998456 грн.

Мотивує клопотання тим, що в органу досудового розслідування є всі достатні та обґрунтовані підстави вважати, що будь-який інший запобіжний захід, не пов`язаний з позбавленням волі, не зможе забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного ОСОБА_7 , тому останньому необхідно продовжити строк дії запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, що зумовлено виконанням передбаченого ст. 2 КПК України завданням кримінального провадження, для виконання якого орган досудового розслідування звертається із клопотанням до слідчого судді.

В судовому засіданні слідчий та прокурор вимоги клопотання підтримали з підстав, викладених у клопотанні. Просили клопотання задовольнити та продовжити строк тримання під вартою.

Підозрюваний та його захисник проти продовження запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою заперечували, оскільки вважають, що підозра є не обґрунтованою. Крім того, стороною обвинувачення не доведено належними та допустимими доказами наявність ризиків, передбачених ст.177 КПК України. Вважають, що запобіжний захід у виді тримання під вартою є занадто суворим, та просили застосувати запобіжний захід у виді домашнього арешту у нічний час доби.

Заслухавши думку сторін кримінального провадження, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Частиною четвертою статті 199 КПК України визначено, що слідчий суддя зобов`язаний розглянути клопотання про продовження строку тримання під вартою до закінчення строку дії попередньої ухвали згідно з правилами, передбаченими для розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу.

Відповідно до ч.1 ст.194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ст. 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Слідчим суддею встановлено, що слідчими СВ Управління СБ України у Львівській області, за процесуального керівництва Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023141410000026 від 02.03.2023, за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, та ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, а також за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

15.01.2024 ОСОБА_7 затримано в порядку ст. 208 КПК України.

Повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, складено 16.01.2024 та цього ж дня вручено ОСОБА_7 .

ОСОБА_7 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, за наступних обставин.

Наказом МО України № 71 від 12.02.2020 полковника ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 17.02.2020 призначено на посаду начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України начальника Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту ІНФОРМАЦІЯ_2 , яку він обіймає по даний час.

Відтак, починаючи з 17.02.2020 ОСОБА_7 , обіймає посаду начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України начальника Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, та як керівник структурного підрозділу органу державної влади (Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту Командування Сил підтримки ЗС України) згідно з п. 2 примітки ст.368 КК України, являється службовою особою, яка займає відповідальне становище.

Відповідно до вимог ст. ст. 19, 68 Конституції України, ОСОБА_7 зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також неухильно їх додержуватись.

Згідно зі ст. 18 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, яка ратифікована Верховною Радою України 18.10.2006 та набрала чинності для України 01.01.2010, кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочинами наступних дій, якщо вони вчинені умисно:

a) обіцянка, пропозиція або надання державній посадовій особі чи будь-якій іншій особі, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги, щоб ця посадова особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації чи державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги для ініціатора таких дій чи будь-якої іншої особи;

b) вимагання або прийняття державною посадовою особою чи будь-якою іншою особою, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги для самої себе чи для іншої особи, щоб ця особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації або державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Закону України «Про Збройні Сили України», Збройні Сили України - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Згідно із п. г) ч.1 ст. 3 положення Закону України «Про запобігання корупції» поширюються, у т.ч. на військових посадових осіб Збройних Сил України.

Згідно положень ст. ст. 3, 22, 24 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_7 , як військовій службовій особі ЗС України, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, а у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язаний невідкладно вжити таких заходів: відмовитися від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.

Згідно із ст. ст. 11, 16, 97 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженого Законом України «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України», ст. 4 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, затвердженого Законом України «Про Дисциплінарний статут Збройних Сил України», ОСОБА_7 зобов`язаний свято і непорушно додержуватися Конституції України та законів України, знати та виконувати свої обов`язки та додержуватися вимог статутів Збройних Сил України, показувати приклад дисциплінованості, неухильного виконання вимог законодавства, наказів і розпоряджень командирів (начальників), подавати підлеглим приклад зразкового виконання військового обов`язку, сумлінно і чесно виконувати військовий обов`язок, виконувати службові обов`язки, що визначають обсяг виконання завдань, передбачених посадою, керуватися тільки законами України, діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Ніхто інший, за винятком уповноважених посадових осіб державних органів у передбачених Конституцією та законами України випадках, не вправі втручатися у законну діяльність військовослужбовців.

У той же час, відповідно до ч.1 ст. 16, ст. 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких закупівель: 1) закрита закупівля (переговори; поетапні переговори) 2) торги з обмеженою участю; 3) спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель. Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного станувизначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Згідно із ст. 33, абз. 2 ст. 34, ст. 38 «Питань оборонних закупівель», затверджених постановою КМУ від 03.03.2021 № 363, державні замовники виходячи із затверджених річного плану закупівель та зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями на відповідний бюджетний період проводять відбір виконавців державних контрактів (договорів) у порядку, встановленому Законами України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі» з додержанням вимог законодавства про державну таємницю. Переможець переговорів за закритими закупівлями визначається державним замовником за критеріями та методикою оцінювання найбільш економічно вигідної пропозиції учасника закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення. Відбір виконавців державних контрактів (договорів) за закритими закупівлями здійснюється державним замовником шляхом конкурентної процедури «поетапні переговори» або неконкурентної процедури «переговори». Неконкурентна процедура відбору виконавця державного контракту (договору) за закритими закупівлями застосовується у разі закупівлі в єдиного виконавця.

Згідно ст. 47 «Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», затвердженого постановою КМУ від 11.11.2022 № 1275, вітчизняний або іноземний суб`єкт господарювання несе відповідальність за формування комерційної пропозиції на постачання товару, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення, повноту та достовірність зазначених даних, у тому числі в частині розрахунку вартості (ціни).

В свою чергу, 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» через військову агресію РФ проти України, на підставі пропозицій Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Зазначений Указ затверджений прийнятим Верховною Радою України Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, продовжений та діє станом на даний час на всій території України, що пов`язано із розв`язанням рф військової агресії проти України та веденням повномасштабних бойових дій на території України.

Однак, діючи у порушення вимог вищевказаних нормативно-правових актів, ОСОБА_7 , будучи достовірно обізнаним про заборону використовувати свої службові повноваження або своє службове становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, як це передбачено ст. 22 Закону України «Про запобігання корупції», діючи у порушення наведених вимог закону ОСОБА_7 , будучи службовою особою, яка займає відповідальне становище, зловживаючи своїм службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для себе та третіх осіб, діючи з прямим умислом та корисливих мотивів, вчинив умисні дії, спрямовані на одержання неправомірної вигоди в великих розмірах при наступних обставинах.

Так, у невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, начальник військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України начальник Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту Командування Сил підтримки Збройних Сил України ОСОБА_7 , діючи з використанням наданого службового становища, досяг злочинної домовленості із генеральним директором ТОВ «Профф», код ЄДРПОУ 43960635 (далі ТОВ «Профф»), ОСОБА_8 щодо надання першому неправомірної вигоди за його сприяння в укладенні та виконанні господарських договорів між ТОВ «Профф» та Міністерством оборони України.

Поряд із цим, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.12.2023, ТОВ «Профф» зареєстроване як юридична особа з 19.02.2021.

Відповідно до наказу генерального директора Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОФФ», код ЄДРПОУ 43960635 (далі ТОВ «Профф») № 23 від 26.12.2022 ОСОБА_8 у період з 26.12.2022 по даний час обіймає посаду генерального директора ТОВ «Профф», основним видом діяльності якого, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є неспеціалізована оптова торгівля (виробництво неметалевих мінеральних виробів, н.в.і.у.; виробництво електричного освітлювального устатковання; виробництво інших машин і устатковання загального призначення, н.в.і.у.; виробництво інших вузлів, деталей і приладдя для автотранспортних засобів; оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; оптова торгівля одягом і взуттям; оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям; оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням; оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього; оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; складське господарство; надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; консультування з питань комерційної діяльності й керування; інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.; діяльність у сфері зв`язків із громадськістю; організування конгресів і торговельних виставок; інші види освіти, н.в.і.у.; виробництво готових текстильних виробів, крім одягу; виробництво інших гумових виробів; виробництво іншої продукції, н.в.і.у.; пакування).

У подальшому, 15.11.2023 між Міністерством оборони України (Замовник), в особі начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту начальника Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту Командування Сил підтримки ЗС України ОСОБА_7 та ТОВ «Проффф» (Постачальник), в особі генерального директора ОСОБА_8 укладено договір №343/4/2023/58 про закупівлю товарів (індивідуальних комплектів РХБ захисту ІКЗ-1 в загальній кількості 4290 шт.) за державні кошти на загальну суму 36446553 грн. з ПДВ.

Після цього, 26.12.2023 за результатами поставки ТОВ «Профф» для потреб Міністерства оборони України за господарським договором №343/4/2023/58 від 15.11.2023 частини продукції 1290 індивідуальних комплектів РХБ захисту ІКЗ-1, замовником організовано переказ грошових коштів комерційній структурі на банківський рахунок ТОВ «Профф» НОМЕР_1 (відкритий в АТ «АКБ «Львів») у сумі 10 959 453 гривень з ПДВ від загальної ціни договору.

В подальшому, приблизно о 14 год. 40 хв. 15.01.2024 ОСОБА_7 , будучи начальником військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України начальником Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту ІНФОРМАЦІЯ_2 , реалізовуючи свій злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою особистого збагачення, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, діючи на виконання наперед досягнутої злочинної домовленості із ОСОБА_8 , перебуваючи на автомобільній парковці, розташованій біля будинку за адресою: АДРЕСА_2 , зустрівся із останнім та одержав від директора ТОВ «Профф» ОСОБА_8 неправомірну вигоду у великому розмірі - в сумі 14600 доларів США (що становило 552318 грн. за курсом НБУ станом на 15.01.2024), за його ( ОСОБА_7 ) сприяння в укладенні та виконанні договору №343/4/2023/58 від 15.11.2023, які вилучені 15.01.2024 в ході затримання ОСОБА_7 .

16.01.2024 ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю міста Києва, громадянину України, проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 ККУкраїни.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_7 у вчиненні вказаного кримінального правопорушення підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, зокрема:

-рапортом про виявлення кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 КК України з ВКІБ УСБУ у Львівській області;

-рапортом про виявлення кримінального правопорушення, передбаченого ст.ст. 368, 369 КК України з ВКІБ УСБУ у Львівській області;

-відповіддю оперативного підрозділу ВКІБ УСБУ у Львівській області від 06.12.2023;на доручення слідчого

-відповіддю оперативного підрозділу ВКІБ УСБУ у Львівській області від 14.01.2024 на доручення слідчого

-відповіддю оперативного підрозділу ВКІБ УСБУ у Львівській області від 30.12.2023 на доручення слідчого

-протоколом огляду мережі Інтернет від 20.12.2023;

-протоколом огляду мережі Інтернет, а саме Інтернет-ресурсу «Prozorro»;

-протоколом проведення НСРД обстеження публічно недоступного місця та зняття інформації з електронних інформаційних систем від 10.11.2023;

-протоколом проведення НСРД аудіо-, відеоконтроль особи від 23.11.2023;

-протоколом візуального спостереження за особою в публічно доступних місцях від 30.11.2023;

-протоколом проведення НСРД - обстеження публічно недоступного місця від 29.07.2023;

-протоколом проведення НСРД зняття інформації з електронних інформаційних мереж від 05.07.2023;

-протоколом проведення НСРД - обстеження публічно недоступного місця та зняття інформації з електронних інформаційинх систем від 23.08.2023;

-протоколом проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_7 за адресою: АДРЕСА_1 від 15.01.2024;

-протоколом проведення обшуку службових кабінетів (приміщень) будівлі Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту Командування Сил підтримки ЗС України, за адресою: АДРЕСА_3 .

-протоколом проведення обшуку автомобіля Мітсубісі Паджеро Спорт, який перебуває у власності (користуванні) ОСОБА_7 за адресою: АДРЕСА_2 від 15.01.2024;

-протоколом проведення обшуку службових приміщень ТОВ «Профф» за адресою: м. Львів, вул.Б. Хмельницького, буд. 176;

-протоколом проведення обшуку складського приміщення ТОВ «Профф» за адресою: м. Львів, вул. Хмельницького, 172;

-протоколом обшуку банківської скриньки (індивідуального банківського сейфу ОСОБА_8 ) в АТ «АКБ «Львів» (ЄДРПОУ: 09801546) за адресою: м.Львів, вул. Сербська, буд. 1;

-протоколом проведення обшуку автомобіля ТОВ Профф, який перебуває у користуванні ОСОБА_8 за адресою: АДРЕСА_2 від 15.01.2024;

-протоколом затримання ОСОБА_7 від 15.01.2024 за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 368 КК України;

-протоколом затримання ОСОБА_8 від 15.01.2024 за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 369 КК України;

-висновком експерта за результатами проведення технічної експертизи документів, а саме дослідження грошових коштів у кількості 146 купюр номіналом по 100 доларів США, на загальну суму 14600 доларів США, на предмет відповідності банкнотам, випущеним в обіг Федеральною резервною системою США.

-протоколами оглядів окремої документації та предметів, вилучених 15-16.01.2024 під час проведення обшуку за місцем знаходження ТОВ «Профф» за адресою: м.Львів, вул.Б.Хмельницького, 176;

-протоколом огляду документації, вилученої 15.01.2024 під час проведення обшуку кабінету № 104 фінансового управління військової частини НОМЕР_2 за адресою: АДРЕСА_3 ;

-протоколом огляду документації, вилученої 15.01.2024 під час проведення обшуку в Управлінні радіаційного, хімічного та біологічного захисту командування сил підтримки ЗСУ за адресою: АДРЕСА_4 ;

-протоколом огляду документації, вилученої 15.01.2024 під час проведення обшуку в офісі ТОВ «ІТЕЗ» за адресою: АДРЕСА_5 ;

-протоколом допиту співробітника КСП ЗС України ОСОБА_9 ;

-протоколом допиту начальника групи 4762 ВП МО України ОСОБА_10 ;

-протоколом допиту офіцера юридичного відділу КСП ЗС України ОСОБА_11

-протоколом допиту начальника відділу РХБ захисту УРЗХБ КСП ЗСУ ОСОБА_12

-протоколом допиту заступника начальника УРХБЗ КСП ЗСУ ОСОБА_13

-протоколом допиту начальника управління екологічної безпеки ГУ протимінної діяльності, цивільного захисту та цивільної безпеки МОУ ОСОБА_14

-протоколом допиту т.в.о. начальника фінансово-економічного управління КСП ЗСУ ОСОБА_15

-матеріалами проведення негласних слідчих (розшукових) дій, які розтаємнені у встановленому законом порядку

-висновком експерта за результатами проведення компютерно-технічної експертизи № Л/68 від 27.02.2024.

-протоколом огляду відомостей, отриманих із флеш накопичувача Patriot 64 GB чорного кольору; вилученого 15.01.2024 в ході проведення обшуку автомобіля «JEEP Grand Cherokee» д.н.з. НОМЕР_3 , який перебуває у володінні (користуванні) ТОВ «Профф» (ЄДРПОУ: 43960635).

-іншими матеріалами кримінального провадження.

Ураховуючи вищезазначені загальні підходи до обґрунтованості підозри, а також встановлені згідно з матеріалами судового провадження факти, слідчий суддя вважає, що наявна інформація, яка може переконати об`єктивного спостерігача у тому, що підозрюваний своїми діями, про які йдеться у повідомленні про підозру, міг вчинити інкриміноване йому кримінальне правопорушення.

Обставини здійснення підозрюваним конкретних дій та доведеність його вини потребують перевірки та оцінки у сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні під час подальшого досудового розслідування.

За такого, доводи сторони захисту щодо необґрунтованості підозри, про яку повідомлено ОСОБА_7 , відхиляються, оскільки обґрунтованість такої підозри підтверджується наявними в матеріалах клопотання доказами, які об`єктивно пов`язують підозрюваного із кримінальним правопорушенням, яке йому інкримінується, тобто підтверджують існування фактів та інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що підозрюваний міг вчинити таке кримінальне правопорушення за викладених у повідомленні про підозру обставин, що є достатнім для висновку, що підозра не є вочевидь необґрунтованою та відповідає стандарту переконання «обґрунтована підозра».

17.01.2024 слідчим суддею Галицького районного суду м. Львова було обрано щодо ОСОБА_7 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою із правом внесення застави у сумі 9998456 грн, строком на 60 діб, тобто до 14.03.2024 включно.

07.03.2024 слідчим суддею Галицького районного суду міста Львова продовжено строк досудового розслідування до чотирьох місяців, тобто до 15 травня 2024 року.

Обставинами, що перешкоджають завершенню досудового розслідування до закінчення дії попередньої ухвали про тримання під вартою є, зокрема:

-тривалість та багатоетапність проведення судових копютерно-технічних та почеркознавчих експертиз, а також технічних експертиз документів (призначено більше 12 експертиз, у т.ч. компютерно-технічних, судових почеркознавчих екзпертиз, а також технічних експертихз документів)

-необхідність отримання зразків голосу ОСОБА_7 та ОСОБА_8 для призначення відповідних експертиз відео,звукозапису;

-багатоетапність виконання доручень слідчого відповідними оперативними працівниками, необхідність встановлення актуальних місць проживань контрагентів із числа керівників суб`єктів господарювання та фізичних осіб-підприємців (скеровано більше 10 доручень слідчого оперативним підрозділам УСБ України у Львівській області на проведення оглядів мобільних телефонів, компютерної техніки та фленш-носіїв інформації, вилучених 15.01.2024 під час проведення обшуків за місцями проживання та місцезнаходження фігурантів вказаного кримінального провадження; скеровано відповідні доручення слідчого щодо встановлення та допиту осіб із числа співробітників ТОВ «Профф», а також їх контрагентів із числа керівників субєктів господарювання та фізичних осіб-підприємців на предмет відомих їм обставин ціноутворення продукції, яка постачалась ТОВ «Профф» для потреб МОУ, а також причетності до вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 368, 369, 191 КК України)

-обмеження (часткова відсутність актуальних адрес) щодо скерування кореспонденції (зокрема, окремих запитів слідчого в порядку ст. 93 КПК України, супровідних листів та ухвал слідчого судді щодо надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів) у зв`язку із оголошення по всій території України військового стану;

-тривалість проведення тимчасових доступів до речей та документів у приміщеннях банківських установ, що повязано із великою кількістю запитуваних відомостей та визначеним законодавчим строком виоконання відповідних ухвал 2 місяці (скеровано на виконання до АТ КБ «Приватбанк», АТ «Ощадбанк», АТ «Універсалбанк», АТ АКБ «Львів», ПАТ «АБ «Укргазбанк», АТ «РайффайзенБанк»,АТ «Кредобанк» ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова про тимчасові доступи до банківських рахунків ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ФОП « ОСОБА_16 »,ТОВ «ІТЕЗ»(ЄДРПОУ:42656601), ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ФОП « ОСОБА_17 », ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ФОП « ОСОБА_18 », ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ФОП « ОСОБА_19 », ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ФОП « ОСОБА_20 », ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ФОП « ОСОБА_21 », ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ФОП « ОСОБА_22 », ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ПП « ОСОБА_24 », ФОП « ОСОБА_23 », ОСОБА_25 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ФОП « ОСОБА_25 », ОСОБА_26 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , ФОП « ОСОБА_26 », ОСОБА_27 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ФОП « ОСОБА_27 », ОСОБА_28 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , ФОП « ОСОБА_28 » з метою встановлення обставин, що мають значення для криміналдьного провадження (у т.ч. можливих схем виводу надміру сплачених грошових коштів за відповідними державними замовленнями та ін.);

-тривалість проведенняоглядів речовихдоказів,вилучених вході проведенняобшуків замісцями проживаннята веденнянезаконної діяльності вказаними вище особами (зокрема, необхідність одержання результатів та проведення огляду вмісту декількох десятків мобільних телефонів, комп`ютерів, флеш-носіїв та ін. )

-одержання додаткових доказів щодо можливої причетності до вчинення вказаних кримінальних правопорушень осіб які займають відповідальне становище та перебувають на посадах, пов`язаних із виконанням адміністративно-розпорядчих функцій;

-короткий період часу, що пройшов із моменту затримання та виявлення предмету неправомірної вигоди грошових коштів у сумі 14600 доларів США;

-необхідність проведення додаткових слідчих та процесуальних дій у зв`язку із нововиявленими фактичними даними чорнової бухгалтерії із сумами переданих грошових коштів на виконання різних державних закупівель.

Частиною 1 статті 177 КПК України передбачено, що метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Згідно ч. 2 ст. 177 КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений може здійснити дії, передбачені ч.1 ст.177 КПК України.

Відповідно до ст.183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 цього Кодексу.

Враховуючи, що строк тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_7 завершується, виникла необхідність у продовженні вищевказаного строку, оскільки ризики, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України, які були встановлені під час застосування до підозрюваного ОСОБА_7 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, не зменшились та продовжують існувати.

Слідчий суддя вважає, що стороною обвинувачення доведене існування ризиків, а саме:

-ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, тобто переховування підозрюваного від органу досудового розслідування та/або суду свідчить те, що у разі визнання підозрюваного винуватим у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення, останньому загрожує покарання у виді позбавлення волі на строк від п`яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатись певною діяльністю на строк до трьох років, а тому страх та невідворотність в майбутньому покарання за вчинене ним діяння, може спонукати останнього перебуваючи на волі ухилитися (змінити місце проживання, виїзд на непідконтрольні території у т.ч. шляхом виїзду за кордон, тощо) від органів досудового розслідування, суду з метою уникнення покарання.

Оцінюючи питання стійкості соціальних зв`язків підозрюваного, слідчий суддя зазначає, що сімейний стан підозрюваного, кількість та вік дітей враховується під час їх оцінки. ОСОБА_7 має родину (одружений, батьків похилого віку, сина), що без сумніву, свідчить про існування у нього соціальних зв`язків належного рівня, але окрім зазначеного, слідчий суддя враховує викладені вище факти та обставини, коло його спілкування, як такі, що підвищують ризик переховування;

-ризик, передбачений п.2 ч.1 ст. 177 КПК України, тобто знищити, сховати документи, речі, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення. Даний ризик підтверджується тим, що на даний час у рамках досудового розслідування зазначеного кримінального провадження не встановлено усі обставини, що мають значення для досудового розслідування (не встановлені всі причетні особи до вчинення кримінального правопорушень, перевіряється можлива причетність ОСОБА_7 до інших епізодів протиправної діяльності щодо одержання неправомірної вигоди від суб`єктів підприємницької діяльності).

Згідно матеріалів клопотання ОСОБА_7 є начальником військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України начальником Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту Командування Сил підтримки Збройних Сил України, який від імені Міністерства оборони України укладав договір №343/4/2023/58 про закупівлю товарів (індивідуальних комплектів РХБ захисту ІКЗ-1 в загальній кількості 4290 шт.), та діє на підставі довіреності, що дає обґрунтовані підстави стверджувати про наявність в останнього повноважень щодо укладення, внесення змін, погодження та контролю за виконанням положень вказаного господарського договору та додатків до нього. Викладене у своїй сукупності, свідчить про наявність реальної можливості у підозрюваного знищити, сховати або спотворити будь-яку господарську документацію, яка стосується виконання договорів поставки продукції для потреб МОУ.

Ураховуючи вищевикладене, у випадку обрання стосовно ОСОБА_7 більш м`якого запобіжного заходу ніж тримання під вартою, останній достовірно знаючи про місце перебування документів або речей, за допомогою яких було реалізовано злочинний намір, може їх знищити, спотворити, приховати, не надавши органам досудового розслідування можливості встановити місце їх перебування та вилучити у встановленому законом порядку.

ризик, передбачений п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, тобто незаконного впливу на свідків та на іншого підозрюваного у даному кримінальному провадженні.

Ризик впливу на свідків існує не лише на початковому етапі кримінального провадження при зібранні доказів, а й на стадії судового розгляду до моменту безпосереднього отримання судом показань від свідків та дослідження їх судом. Вказане надає підстави обґрунтовано припускати ймовірну можливість незаконного впливу зі сторони зацікавлених осіб на свідків з метою зміни чи відмови від раніше наданих ними свідчень. При цьому, слідчий суддя бере до уваги:

-інкримінований підозрюваному злочин ймовірно вчинений у співучасті, що дозволяє координувати свої дії та показання з іншими співучасниками;

-імовірне вчинення злочину з використанням службового становища, що зумовило можливість впливу на осіб, та наявність робочих стосунків із деякими свідками у цьому кримінальному провадженні;

-підозрюваний ОСОБА_7 на даний час обіймає посаду начальника Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту Командування Сил підтримки Збройних Сил України, що уможливлює використання ним посади для впливу на працівників органів державної влади;

-на цій стадії досудового розслідування не допитані всі особи, яким можуть бути відомі обставини розслідуваного злочину;

Вказані обставини формують у слідчого судді переконання щодо наявності ризику впливу на учасників цього кримінального провадження.

Слідчий суддя вважає також доведеним той факт, що продовжує існувати ризик незаконного впливу на іншого підозрюваного у кримінальному провадженні. Так, в цій частині зазначений ризик підтверджується як спільною зацікавленістю в узгодженні показань з метою уникнення кримінальної відповідальності;

- ризик, передбачений п.4 ч.1 ст. 177 КПК України, тобто перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. Вказаний ризик підтверджується тим, що з огляду на посаду підозрюваного, останній має широке коло зв`язків, користуючись якими він може опосередковано здійснювати тиск на учасників кримінального провадження з метою незаконного впливу на перебіг досудового розслідування та прийняття процесуальних рішень.

Також слідчий суддя зауважує, що обставини та характер вчинення розслідуваних злочинів, зафіксовані факти конспірації у телефонних розмовах, вказують про високий рівень підготовки та конспіративності дій співучасників, що підтверджує схильність та здатність, зокрема і підозрюваного ОСОБА_7 приховувати та маскувати свої протиправні дії всіма доступними силами та засобами. Більше того, у контексті вказаного ризику слідчий суддя враховує, що інкримінований ОСОБА_7 злочин вчинений ним у співучасті з іншими особами. Враховуючи невстановлення наразі усіх ймовірно причетних осіб існує загроза вчинення дій, направлених на перешкоджанню досудовому розслідування для невикриття таких осіб.

Враховуючи зазначене, слідчий суддя вважає, що заявлений ризик дійсно має місце.

При оцінці обставин, передбачених ст. 178 КПК України, слідчий суддя приходить до висновку, що:

- зібрані під час досудового розслідування докази є вагомими та підтверджують причетність ОСОБА_7 до вчинення ним тяжкого корупційного злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України;

- тяжкість покарання, що загрожує ОСОБА_7 у разі визнання його винуватим у кримінальному правопорушенні (злочині), у вчиненні якого він підозрюється, є достатньою та співрозмірною для обрання останньому запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою;

- вік та стан здоров`я підозрюваного ОСОБА_7 дозволяють йому перебувати в слідчому ізоляторі під час досудового розслідування, що є необхідним для забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного.

Ризики, які були встановлені під час застосування до підозрюваного ОСОБА_7 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, зі спливом часу не зменшились та продовжують існувати.

За таких обставин, з урахуванням викладених ризиків та особи підозрюваного, обставин вчинення та суспільної небезпеки кримінального правопорушення, у скоєнні якого підозрюється ОСОБА_7 , приходжу до висновку про необхідність продовження застосовування підозрюваному запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, оскільки більш м`які запобіжні заходи не зможуть запобігти вищевказаним ризикам та забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного.

На підставі ч. 3 ст. 183, ч. 5 ст. 182 КПК України, з врахуванням особи підозрюваного, інших обставин встановлених під час розгляду клопотання, в тому числі обставин визначених ст. 178 КПК України, матеріального та сімейного становища підозрюваного, беручи до уваги те, що ОСОБА_7 підозрюється у вчиненні злочину, який відносяться до категорії тяжких, вчинених умисно з корисливих мотивів, вважаю за необхідне визначити підозрюваному розмір застави, достатньої для забезпечення виконання ним своїх процесуальних обов`язків, у сумі, що становить 9 998 456 гривень, тобто попередньо визначену слідчим суддею.

Таким чином, виходячи з наведеного вище, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 176-178, 183, 193, 194, 196, 199 КПК України, слідчий суддя,-

ухвалив:

клопотання задовольнити.

Продовжити підозрюваному ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , строк тримання під вартою на строк60діб, тобто до 05.05.2024 року, включно, з утриманням у Державній установі «Львівська установа виконання покарань (№19)».

Визначену раніше, ухвалою слідчого судді від 17.01.2024 року, заставу в розмірі 3302 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 9 998 456 грн. залишити без змін, та у разі внесення застави покласти на підозрюваного строком на 60 діб, тобто до05.05.2024року, наступні обов`язки:

- прибувати до слідчого, прокурора, суду за кожною вимогою;

- не відлучатися із населеного пункту (м. Київ), в якому він проживає, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватися від спілкування зі свідками сторони обвинувачення у даному кримінальному провадженні, та іншим підозрюваним в даному кримінальному провадженні ОСОБА_8 ;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Контроль за виконанням ухвали покласти на уповноваженого прокурора, який здійснює процесуальне керівництво у даному кримінальному провадженні.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення, а особою, яка перебуває під вартою протягом п`яти днів з моменту вручення їй копії судового рішення.

Повний текст ухвали складено та підписано 11.03.2024 року.

Слідчий суддя ОСОБА_29

Дата ухвалення рішення07.03.2024
Оприлюднено13.03.2024
Номер документу117566408
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строкутримання підвартою підозрюваному ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023141410000026 від 02.03.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, за підозрою ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369 КК України, за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України

Судовий реєстр по справі —461/10654/23

Ухвала від 16.04.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Кітов О. В.

Ухвала від 16.04.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Кітов О. В.

Ухвала від 26.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Галапац І. І.

Ухвала від 26.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Галапац І. І.

Ухвала від 19.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Ухвала від 19.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Ухвала від 07.03.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Кітов О. В.

Ухвала від 07.03.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Кітов О. В.

Ухвала від 07.03.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Кітов О. В.

Ухвала від 11.03.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Кітов О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні