Кагарлицький районний суд Київської області
Справа № 2-а-253/09
Номер провадження 2-ав/368/3/24
У Х В А Л А
Іменем України
13.03.2024 Кагарлицький районний суд Київської області в складі: головуючого судді Кириченка В.І., при секретарі Марчук Н.М.
розглянувши у відкритомусудовому засіданнів м.Кагарлику заявупровідновлення втраченогопровадження зініціативи судув справіза позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 до Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області про зобов`язання провести перерахунок доплати до пенсії,-
Встановив:
20.02.2024 року до Кагарлицького районного суду надійшла заява Управління забезпеченняпримусового виконаннярішень умісті Києвіта Київськійобласті про виправлення описки, допущеної в постанові суду від 24.03.2009 року в справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 до Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області про зобов`язання провести перерахунок доплати до пенсії.
Ухвалою суду від 26.02.2024 року судом ініційовано питання про відновлення провадження у справі, так як згідно з Актом справу №2-а-253/09 знищено у зв`язку із закінчення строку зберігання судового провадження, що необхідно для вирішення питання про виправлення описки в постанові.
Сторони по справі в судове засідання не з`явилися.
Судом встановлено, що Кагарлицьким районним судом від 24.03.2009 року винесено постанову (згідно з оригіналом постанови наданою Кагарлицьким районним судом з наряду 05-06 з архіву суду за 2021 рік) наступного змісту:
«24 березня 2009 року Кагарлицький районний суд Київської області в складі:
головуючого судді Кириченка В.І. при секретарі Марчук Н.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кагарлику справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 до Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області про зобов`язання провести перерахунок доплати до пенсії,-
ВСТАНОВИВ:
29.10.2008року позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_24 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 звернувся кожен до суду з позовом, які об`єднані судом в одне провадження, мотивуючи тим, що відповідно до ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» кожен має право, як непрацюючий пенсіонер, на доплату до пенсії за проживання на території радіоактивного забруднення в розмірі однієї мінімальної заробітної плати, але відповідачем вказана доплата проводиться в значно нижчому розмірі. Посилаючись на зазначені обставини, кожен просив суд зобов`язати відповідача провести перерахунок вказаної доплати до пенсії, встановивши її на рівн`Ьоднієї мінімальної заробітної плати з 01.07. 2007 р. в розмірі 440 грн.
В судовому засіданні позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_24 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 та представники позивачів ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_17 пояснили, що позови підтримують.
Відповідач надіслав заяву про розгляд справи за відсутності відповідача. В письмових запереченнях позов не визнав з тих підстав, що вказана доплата до пенсії кожному позивачу проводиться в розмірах, передбачених постановою КМ України від 26.07.1996 року за № 836. Саме Кабінету Міністрів України надано право встановлювати розміри соціальних виплат та здійснювати видатки на реалізацію положень Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в межах асигнувань, затверджених Верховною Радою України в Законі України «Про Державний бюджет України» на відповідний рік, крім того, згідно ст.62 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи його застосування провадиться у порядку, визначеному КМ України, рішення якого є обов`язковими для виконання міністерствами та іншими центральними органами державної виконавчої влади України, місцевими органами державної виконавчої влади, всіма суб`єктами господарювання незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності. І саме в розмірах, які і визначені КМ України, згідно з бюджетними призначеннями провадиться позивачам виплата зазначеної доплати, а тому відповідач діє в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. Також просив відповідач відмовити у задоволенні позовів з підстав пропуску кожним позивачем строку звернення до суду в 1 рік за захистом своїх прав.
Суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення частково із слідуючих міркувань.
Судом встановлено, що кожен позивач перебуває на обліку в Управлінні ПФУ в Кагарлицькому районі Київської області, як непрацюючий пенсіонер, що підтверджується матеріалами справи: копією пенсійного посвідчення кожного позивача, письмовими запереченнями на позови.
В судовому засіданні встановлено, що кожен позивач зареєстрований і постійно проживає в с. Сущани Кагарлицького району Київської області. А відповідно до постанови КМ України за № 106 від 23.07.1991 року (додаток № 1) с. Сущани віднесено до зони посиленого радіоекологічного контролю. Згідно ч.1 ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, провадиться доплата в таких розмірах: -у зоні посиленого радіоекологічного контролю - одна мінімальна заробітна плата.
Відповідно до ч.3 ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, підвищуються у розмірах, встановлених частиною першою цієї статті.
За рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року за № 6-рп визнано неконституційними деякі положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», зокрема, п.30 ст.71 цього Закону, яким було зупинено дію статті 39 Закону «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в частині виплати компенсацій і допомог у розмірах відповідно до мінімальної заробітної плати.
Законом України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів частину першу та другу ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» було замінено одною частиною, згідно якої громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, проводиться доплата в порядку та розмірах, встановлених КМ України і цю зміну визнано неконституційною рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року.
Отже, кожен позивач, як непрацюючий пенсіонер, відповідно до Закону має право на доплату до пенсії за проживання на території радіоактивного забруднення в розмірі однієї мінімальної заробітної плати.
Судом встановлено, що вказана доплата до пенсії проводилася відповідачем в період на який вказали позивачі з липня 2007 року по день подання позову кожним позивачем у розмірі , передбаченому постановою КМ України від 26.07.1996 року за № 836 «Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» по 5 грн. 20 коп. кожному.
За період з 01.07.2007 року по 09.07.2007 року і за період з 01.01.2008 року по 21.05.2008 року, коли діяли вказані вище неконституційні положення, вимоги позивачів до відповідача не підлягають задоволенню, так як рішеннями Конституційного Суду України на відповідача не покладався обов`язок перерахувати пенсії та виплатити доплату до пенсії у звязку з дією неконституційних положень і такий же обов`язок на відповідача не покладався будь-яким Законом України на виконання вказаного рішення та такий обов`язок не передбачений Законом України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а питання відшкодування шкоди вирішується в порядку цивільного судочинства. Тому в цій частині позовних вимог слід відмовити.
За період з 09.07.2007 року по 29.10.2007 року позовні вимоги позивачів не підлягають задоволенню у зв`язку з пропуском без поважних причин кожним позивачем строку звернення до суду за захистом своїх прав в 1 рік який обчислюється з дня коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення свого права відповідно до ст.99 ч.2 КАС України. Суд враховує, що про порушення своїх прав кожен позивач повинен був дізнатись в момент здійснення йому щомісячно виплати без доплати до пенсії на яку вказують позивачі. А коли позивачі подали заяви жо суду вказувалось вже вище. Згідно ст.100 ч.1 КАС України пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні позову, так як на цьому наполягає відповідач. Тому в цій частині позовних вимог слід відмовити.
Розмір доплати до пенсії, визначений постановою КМ України від 26.07.1996 року за № 836 «Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», суперечить вимогам ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
Так, згідно Закону України Про встановлення мінімальної заробітної плати на 2003 рік розмір мінімальної заробітної плати встановлений 185 грн., який згідно внесень послідуючих змін до Державного бюджету України зростав кожен наступний рік і в жодному з цих законів не було обмежень щодо застосування розміру мінімальної заробітної плати як розрахункової величини при визначенні компенсаційних виплат відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Статтею 76 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» визначено розмір мінімальної заробітної плати з 1.10.2007 року-460 грн.
Статтею 59 Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів визначено розмір мінімальної заробітної плати з 1.04.2008 року-525 грн., з 1.10.2008 року-545 грн., з 1.12.2008 року-605 грн.
Слід було нарахувати та виплатити доплату до пенсії в 2007 році за 3 дні жовтня по 460:31x3=44,52 грн., за листопад і грудень по 460 грн. за період з 29.10.2007 року по
31.12.2007 року пенсіонерам - позивачам кожному окремо.
Слід було нарахувати та виплатити доплату до пенсії в 2008 році за 10 дні травня по 525:31x10=169,35 грн., за червень, липень, серпень і вересень по 525 грн. за кожен місяць, за 29 днів жовтня по 545:31x29= 509,84грн. за період з 22.05.2008 року по
29.10.2008 року пенсіонерам - позивачам кожному окремо.
З урахуваннямнарахованих івиплачених сумзалишилось ненараховано тане виплаченодоплату допенсії кожномупенсіонеру-позивачуокремо в2007році за3дні жовтняпо 44,52-5,20=39,32грн.і залистопад тагрудень по460-5,20=454,80грн.,і в2008році за10дні травняпо 169,35-5,20=164,15грн.,за червень,липень,серпень івересень по525-5,20=519,80грн.за коженмісяць,за 29днів жовтняпо 509,84-5,20=504,64грн.,а всього3696,91грн.із розрахунку39,32+454,80+454,80+164,15+519,80x4+504,64=3696,91
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За ст. 113 Конституції України КМ України у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України.
Згідно ч.1 ст.9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, ' відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, оскільки закони України мають вищу юридичну силу над урядовими нормативними актами, то суд вважає, що при вирішенні даного спору підлягають застосуванню саме положення ст.39 Закону Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та положення зазначених вище Законів про встановлення розміру мінімальної заробітної плати, а не постанова КМ України.
Згідно ч.4 ст.9 КАС України у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.
Суд вважає, що при вирішенні спірних правовідносин слід керуватися нормами Закону, а не постанови КМ України. Пункт 5 постанови №9 Пленуму Верховного Суду України від 1 листопада 1996 року Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя вказує, що судам необхідно виходити з того, що нормативно - правові акти будь-якого державного чи іншого органу підлягають оцінці на відповідність як Конституції, так і закону. Якщо при розгляді справи буде встановлено, що нормативно - правовий акт , який підлягає застосуванню, не відповідає чи суперечить законові, суд зобов`язаний застосувати закон, який регулює ці правовідносини.
Тому слід визнати неправомірною бездіяльність відповідача у не проведенні перерахування пенсії та не проведенні виплати доплати до пенсії, як непрацюючому пенсіонеру який проживає в зоні посиленого радіологічного контролю і відповідно до ст.39 Закону Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з розрахунку мінімального розміру зарплати, встановленого ст.76 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік кожному позивачу за період з 29.10.2007 року по 31.12.2007 року в межах річного строку позовної давності, а також з розрахунку мінімального розміру зарплати, встановленого ст.59 Законом України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів за період з 22.05.2008 року по 29.10.2008 року в межах річного строку позовної давності та зобов`язати відповідача провести перерахунок пенсії та виплатити доплату до пенсії кожному вказаному вище пенсіонеру за період неправомірної бездіяльності.
Керуючись ст.ст.19,113, 152 Конституції України, ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп, Законом України від 15.03.2007 року «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», Законом України Про Державний бюджет України на 2008 рік, ст.ст. 6,9,17, 158-163, 167,185,186 КАС України, суд,-
П ОСТАНОВИВ:
Визнати неправомірною бездіяльність Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області у не проведенні перерахування пенсії та не проведенні виплати доплати до пенсії, як непрацюючому пенсіонеру який проживає в зоні посиленого радіологічного контролю і відповідно до ст.39 Закону Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з розрахунку мінімального розміру зарплати, встановленого ст.76 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік за період з 29.10.2007 року по 31.12.2007 року, а також з розрахунку мінімального розміру зарплати, встановленого ст.59 Законом України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів за період з 22.05.2008 року по 29.10.2008 року слідучим пенсіонерам кожному окремо: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 та зобов`язати відповідача провести перерахунок пенсії та виплатити доплату до пенсії кожному вказаному вище пенсіонеру за період неправомірної бездіяльності.
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом 10 днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом 20 днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.»
На підставіухвали Київськогоапеляційного адміністративногосуду від29.06.2011року постановаКагарлицького районногосуду Київськоїобласті від 24.03.2009року набралазаконної сили29.06.2011року.(оригіналухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 29.06.2011 року отримано з наряду 05-06 з архіву суду за 2021 рік).
Також з вказаної постанови вбачається, що на час розгляду справи особа позивача ОСОБА_21 встановлювалась на підставі копії 1-2 сторінки паспорту серії НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_21 , що наявна з матеріалах заяви Управління забезпечення примусового виконання рішень у місті Києві та Київській області про виправлення описки, допущеної в постанові суду від 24.03.2009 року.
За приписами ч. 1 ст. 273 КАС України відновлення повністю або частково втраченого судового провадження в адміністративній справі, закінченій ухваленням судового рішення або в якій провадження закрите, проводиться в порядку, встановленому цим Кодексом.
Втрачене судове провадження в адміністративній справі може бути відновлене за заявою осіб, які беруть участь у справі, або за ініціативою суду, що визначено ч. 1 ст. 274 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 275 КАС України заява про відновлення втраченого судового провадження подається до суду, який ухвалив рішення по суті справи або постановив ухвалу про закриття провадження у справі.
Згідно ч. 1ст. 279 КАС України - на підставі зібраних матеріалів суд ухвалює рішення про відновлення втраченого провадження або в частині , яку, на його думку,необхідно поновити.
Відповідно до ч. 2 ст. 279 КАС України у рішенні суду про відновлення втраченого судового провадження зазначається, на підставі яких конкретно даних, поданих до суду і досліджених у судовому засіданні за участю усіх учасників адміністративного процесу з втраченого провадження, суд вважає установленим зміст відновленого судового рішення, наводяться висновки суду про доведеність того, які докази досліджувалися судом і які процесуальні дії вчинялись з втраченого провадження.
А тому враховуючи вище зазначене, слід відновити з ініціативи суду втрачене судове провадження у зв`язку із закінчення строку зберігання судового провадження №2-а-253/09 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 до Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області про зобов`язання провести перерахунок доплати до пенсії в частині:
- процесуальних документів, постановлених Кагарлицьким районним судом Київської області під час розгляду та вирішення справи № 2 а 253/09 по суті, а саме: постанови від 24 березня 2009 року.
- процесуальних документів, постановлених Київським апеляційним адміністративним судом під час розгляду та вирішення справи № 2 а 253/09 по суті, а саме: ухвали від 29 червня 2011 року.
- змісту дослідженого в судовому засіданні паспорта заявника на підтвердження його особи.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.160,165,254,273,274,275,278,279 КАС України,суд,-
ухвалив:
Відновити з ініціативи суду втрачене судове провадження у зв`язку із закінчення строку зберігання судового провадження №2-а-253/09 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 до Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області про зобов`язання провести перерахунок доплати до пенсії в частині:
- процесуальних документів, постановлених Кагарлицьким районним судом Київської області під час розгляду та вирішення справи № 2 а 253/09 по суті, а саме: постанови від 24 березня 2009 року.
- процесуальних документів, постановлених Київським апеляційним адміністративним судом під час розгляду та вирішення справи № 2 а 253/09 по суті, а саме: ухвали від 29 червня 2011 року.
- змісту дослідженого в судовому засіданні паспорта заявника на підтвердження його особи.
Апеляційна скарга подається протягом 15 днів з дня складення повної ухвали.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 256 КАС України.
Повний текст ухвали складено 13.03.2024 року.
Суддя: В.І. Кириченко
Суд | Кагарлицький районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2024 |
Оприлюднено | 14.03.2024 |
Номер документу | 117609469 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Заява про відновлення втраченого провадження |
Цивільне
Кагарлицький районний суд Київської області
Кириченко В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні