ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2010 року 15:05 Справа № 2а-3764/1 0/0870
Запорізький окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судді - Садов ого І.В.
при секретарі судового зас ідання - Сірик К.Л.
за участю:
позивач не з' явився
відповідач не з' явився
третя особа не з' явилась
розглянувши судовому засі данні адміністративну справ у
за позовною заявою: Нововол инської об' єднаної Державн ої податкової інспекції Воли нської області
до: Державного реєстратора виконавчого комітету Запорі зької міської ради
третя особа: Товариство з об меженою відповідальністю «А лк - Компані»
про: зобов' язання скасува ти державну реєстрацію змін до установчих документів
ВСТАНОВИВ:
24.06.2010 Нововолинська об' єдна на Державна податкова інспек ція Волинської області зверн улася до Запорізького окружн ого адміністративного суду і з позовною заявою до Державн ого реєстратора виконавчого комітету Запорізької місько ї ради, третя особа - Товариств о з обмеженою відповідальніс тю «Алк - Компані» про зобов ' язання відповідача вчини ти дії щодо скасування держа вної реєстрації змін до уста новчих документів юридичної особи Товариства з обмежено ю відповідальністю «Алк - К омпані» про зміну місцезнахо дження підприємства на адрес у: Волинська область, м.Новово линськ, вул.І.Франка, буд.32.
Ухвалою суду від 25.06.2010 позовн у заяву залишено без руху на п ідставі ст.108 КАС України для п риведення її у відповідність до ст.106 КАС України.
Позивач усунув недоліки по зовної заяви, а тому ухвалою с уду від 26.08.2010 відкрито провадже ння в адміністративній справ і №2а-3764/10/0870, до участі у справі за лучено третю особу, яка не зая вляє самостійних вимог на пр едмет спору на стороні відпо відача - Товариство з обмеж еною відповідальністю «Алк - Компані», закінчено підгото вче провадження та призначен ий судовий розгляд на 13.09.2010. Роз гляд справи відкладався до 27.0 9.2010 у зв' язку із неявкою сторі н.
Позивач у судове засідання не з' явився, направив суду к лопотання про розгляд справи без його участі. В позовній за яві просить зобов'язати Держ авного реєстратора виконавч ого комітету Запорізької міс ької ради вчинити дії щодо ск асування державної реєстрац ії змін до установчих докуме нтів юридичної особи ТОВ «Ал к-Компані» за № 11031070008015056 про зміну місцезнаходження підприємс тва на адресу: Волинська обла сть, м.Нововолинськ, вул.І.Фран ка, буд.32.
Зазначає, що ТОВ «Алк - Ком пані» зареєстроване Державн им реєстратором виконавчого комітету Запорізької місько ї ради 05.09.2006. Згідно запису №110310700080 15056 внесеного до ЄДР держреєст ратором виконавчого комітет у Запорізької міської ради в ід 23.12.2009 ТОВ «Алк - Компані» змін ило місцезнаходження з м.Зап оріжжя, пр.Маяковського, буд.11 на м.Нововолинськ, вул.І.Франк а, буд.32, Волинська область. Про те, фактично ТОВ «Алк - Компа ні» не знаходиться за зазнач еною адресою і ніколи не знах одилось. Отже, підприємство п ри зміні юридичної адреси по дало Державному реєстратору виконавчого комітету Запорі зької міської ради недостові рні дані - зокрема відносно зм іни своєї юридичної адреси, о скільки за новою адресою нік оли не знаходилося, внаслідо к чого реєстратор вніс до Дер жавного реєстру неправомірн ий запис №11031070008015056 в реєстраційн ій справі ТОВ «Алк-Компані», а тому відповідно до статті 16 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» від 15.05.2003 №755, відомості, що міс тяться в державному реєстрі є недостовірними. Просить по зов задовольнити.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, направив су ду письмові заперечення на п озов та додаткові пояснення. З позовними вимогами не пого джується, зазначає, що згідно ст.19 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців» уповноваженою особою ке рівника ТОВ «Алк - Компані» (Панфіловою Іриною Володим ирівною, доручення від 21.12.2009) 2 4.12.2009 були надані документи, які передбачені п.1 цього Закону, а саме: реєстраційна картка н а внесення змін до відомосте й про юридичну особу,які міст яться в державному реєстрі ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців - форма №4; Свідоцтво про державну реєстрацію юри дичної особи. Підстав для від мови у проведені державної р еєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Алк - Компані» у державного реєст ратора не було. Реєстраційну справу передано до викона вчого комітету Нововолинськ ої міської ради. Просить у зад оволенні адміністративного позову за позовною заявою Но воволинської ОДПІ Волинсько ї області до державного реєс тратора виконавчого комітет у Запорізької міської ради п ро скасування запису про змі ну місцезнаходження ТОВ «Алк - Компані» відмовити.
Третя особа у судове засіда ння не з' явилась. На адресу с уду повернулись повістки про виклик, які були направлені т ретій особі на адреси: пр.Маяк овського, буд.11, м.Запоріжжя, 69035, з відміткою поштового відді лення зв'язку: «за закінчення м терміну зберігання» та на а дресу: м.Нововолинськ, Волинс ька область, вул.Франка, буд.32 з відміткою поштового відділе ння зв' язку: «по вулиці буди нку №32 немає».
Згідно з ч.1 ст.41 КАС України с уд під час судового розгляду адміністративної справи зді йснює повне фіксування судов ого засідання за допомогою з вукозаписувального технічн ого засобу. У разі неявки у суд ове засідання всіх осіб, які б еруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цьог о Кодексу розгляд справи зді йснюється за відсутності осі б, які беруть участь у справі ( у тому числі при розгляді спр ави в порядку письмового про вадження), фіксування судово го засідання за допомогою зв укозаписувального технічно го засобу не здійснюється.
Керуючись приписами стате й 33, 35, 41 КАС України суд розгляну в справу на підставі наявних доказів, фіксування судовог о засідання за допомогою зву козаписувального технічног о засобу не здійснювалось.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмежен ою відповідальністю «Алк-Ком пані» (код ЄДРПОУ 34595204) зареєстр оване 05.09.2006 виконавчим комітет ом Запорізької міської ради, про що свідчить свідоцтво пр о державну реєстрацію серії А01 №023376 за юридичною адресою: пр .Маяковського, буд.11, м.Запоріж жя, 69035.
23.12.2009 державним реєстратором виконавчого комітету Запорі зької міської ради було пров едено реєстраційну дію №1 103 107 000 8 015056 «Внесення змін до відомос тей про юридичну особу, що не п ов'язані зі змінами в установ чих документах» в частині зм іни місцезнаходження ТОВ «АЛ К-Компані» (код ЄДРПОУ 34595204) з ад реси: 69035 Запорізька область, мі сто Запоріжжя, проспект Маяк овського, будинок 11 на адресу: 45400, Волинська область, місто Н ововолинськ, вулиця Франка, б удинок 32.
Згідно акту перевірки місц езнаходження підприємства з а юридичною адресою від 09.04.2010 вс тановлено, що за адресою: АД РЕСА_1 знаходиться земельна ділянка, яка згідно договору від 18.10.1960 надана в безстрокове користування громадянці О СОБА_2, яка на даний час в м.Но воволинську не зареєстрован а. На ділянці відсутня будь-як а забудова, немає жодних прим іщень. Про місцезнаходження чи діяльність ТОВ «Алк - Ком пані» по даній адресі мешкан цям будинків, що розташовані поряд нічого невідомо. Вивіс ки чи інших форм ідентифікац ії об'єкта юридичної особи ТО В «Алк - Компані» при обстеж енні адреси не встановлено. Д е саме, по адресі вул. І.Франка , 32 може знаходитись юридична особа ТОВ «Алк - Компані» вс тановити шляхом обстеження н е є можливим.
Акт складений начальником ВОО НОДПІ ГВПМ Луцької ОДПІ Івченко О.Ф., старшим о/у ВО О НОДПІ ГВПМ Луцької ОДПІ Д ячишиним Б.І., старшим держа вним інспектором Крась Р.П.
Оцінивши надані документи та матеріали, вважаю, що позов ні вимоги не підлягають задо воленню з огляду на наступне .
Пунктом 1 частини першої ста тті 3 КАС України справу адмін істративної юрисдикції визн ачено як переданий на виріше ння адміністративного суду п ублічно-правовий спір, у яком у хоча б однією зі сторін є орг ан виконавчої влади, орган мі сцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа а бо інший суб'єкт, який здійсню є владні управлінські функці ї на основі законодавства, вт ому числі на виконання делег ованих повноважень.
Держава делегувала держав ному реєстратору Законом Укр аїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців» здій снювати від імені Держави де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців.
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни від 15.05.2003 №755-IV «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в», державний реєстратор на т ериторії відповідної адміні стративно-територіальної од иниці:
- проводить державну р еєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців ;
- проводить резервува ння найменувань юридичних ос іб;
- передає органам держ авної статистики (далі - орг ани статистики), державної по даткової служби, Пенсійного фонду України та фондів соц іального страхування повід омлення та відомості з реєст раційних карток про вчинення реєстраційних дій, які перед бачені цим Законом, у тому чи слі щодо створення або лікві дації відокремлених підрозд ілів юридичних осіб;
- формує, веде та забезп ечує зберігання реєстраційн их справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєс трованих відповідно до части ни четвертої статті 3 цього За кону). Якщо кількість державн их реєстраторів у виконавчом у комітеті міської ради міст а обласного значення або рай онної, районної в містах Києв і та Севастополі державної а дміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєс траційних справ забезпечує в ідповідна посадова особа стр уктурного підрозділу (відділ у, управління), який створюєть ся для організаційного та ма теріально-технічного забезп ечення роботи державних реєс траторів;
- здійснює оформлення та видачу свідоцтв про держа вну реєстрацію (крім видачі с відоцтв юридичним особам, за реєстрованим відповідно до ч астини четвертої статті 3 цьо го Закону), а також їх заміну;
- оформлює та видає вип иски, довідки з Єдиного держа вного реєстру;
- проводить державну р еєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб т а державну реєстрацію зміни імені або місця проживання ф ізичних осіб - підприємців;
- проводить державну реєстрацію припинення юриди чних осіб та державну реєстр ацію припинення підприємни цької діяльності фізичними о собами - підприємцями;
- звертається до суду і з заявою про зміну мети устан ови у встановленому законом порядку;
- здійснює оформлення , видачу та засвідчення юриди чним особам дублікатів ориг іналів їх установчих докум ентів та змін до них;
- вносить до Єдиного де ржавного реєстру відомості п ро державну реєстрацію особ и на підставі рішення суду;
- здійснює інші дії, пер едбачені цим Законом.
Як свідчать викладені повн оваження державного реєстра тора, ним не здійснюється під час проведення реєстрації п еревірка документів на відпо відність вимогам чинного зак онодавства, а лише перевіряє ться комплектність документ ів. Також він не зобов' язани й перевіряти мету суб' єкта господарювання спрямовану а бо не спрямовану на здійснен ня підприємницької діяльнос ті, та в подальшому ведення фі нансово - господарської дія льності.
Згідно ч.1 ст.19 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців» (в редакції, що діяла на момент в несення змін щодо юридичної адреси) у разі, якщо зміна відо мостей про юридичну особу, як і містяться в Єдиному держав ному реєстрі, не пов'язана із з мінами до установчих докумен тів юридичної особи або не пі длягає державній реєстрації , виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним о соба зобов'язаний подати (над іслати рекомендованим листо м) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстрац ійної справи юридичної особи заповнену реєстраційну карт ку про внесення змін до відом остей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державн ому реєстрі. У разі, якщо подає ться (надсилається) реєстрац ійна картка про внесення змі н до відомостей про місцезна ходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичн ої особи.
Відповідно до ч.2 ст.19 зазначе ного Закону державному реєст ратору забороняється вимага ти додаткові документи для в несення змін до відомостей п ро юридичну особу, які містят ься в Єдиному державному реє стрі, якщо вони не передбачен і частиною першою цієї статт і.
Як було встановлено матері алами справи, 23.12.2009 державним ре єстратором Виконавчого комі тету Запорізької міської рад и було проведено реєстраційн у дію №1 103 107 0008 015056 «Внесення змін д о відомостей про юридичну ос обу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» в ч астині зміни місцезнаходжен ня товариства з обмеженою ві дповідальністю «АЛК-Компані » (код ЄДРПОУ 34595204) з адреси: 69035 Зап орізька область, місто Запор іжжя, проспект Маяковського, будинок 11 на адресу: 45400, Волинсь ка область, місто Нововолинс ьк, вулиця Франка, будинок 32.
Для проведення вищезазнач ених змін юридична особа над ала державному реєстратору н аступні документи: реєстраці йна картка на внесення змін д о відомостей про юридичну ос обу, які містяться в державно му реєстрі юридичних та фізи чних осіб - підприємців - фор ма №4; Свідоцтво про державну р еєстрацію юридичної особи.
Згідно ч.5 ст.19 цього Закону д ержавний реєстратор має прав о залишити без розгляду реєс траційну картку про внесення змін до відомостей про юриди чну особу, які містяться в Єди ному державному реєстрі, якщ о реєстраційна картка оформл ена з порушенням вимог, які вс тановлені частинами першою т а другою статті 8 цього Закону , або якщо до реєстраційної ка ртки не додано документи, пер едбачені частиною першою ціє ї статті, або якщо до державно го реєстратора надійшло ріше ння суду щодо заборони у пров еденні реєстраційних дій.
Підстав для залишення без р озгляду документів про внесе ння змін до відомостей про юр идичну особу у державного ре єстратора не було.
Відповідно до статті 14 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців» ТОВ «Алк - Компані» 24.12.2009 знято з обл іку у зв'язку зі зміною місцез находження юридичної особи. Реєстраційну справу передан о до виконавчого комітету Но воволинської міської ради.
Крім того, приймаючи дане рі шення, суд також враховує нас тупне.
Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та Законами України.
Державна податкова адміні страція України, до складу як ого входить Новолинська ОДПІ Волинської області, є одним і з органів державної виконавч ої влади. Відповідно, її діяль ність має підпорядковуватис ь вимогам наведеної норми Ко нституції України та аналогі чним вимогам ст.11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні».
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Діяльність Державної пода ткової інспекції та її повно важення регламентуються Зак оном України «Про державну п одаткову службу в Україні» в ід 04.12.1990 №509-ХІІ.
Стаття 11 Закону України «Пр о Державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ встан овлює права органів державно ї податкової служби.
Зокрема, відповідно до п.17 ст .11 Закону України «Про Державн у податкову службу в Україні » від 04.12.1990 №509-ХІІ, органи держав ної податкової служби у випа дках, в межах компетенції та у порядку, встановлених закон ами України, мають право, зокр ема, звертатися у передбаче них законом випадках до суд ових органів із заявою (позо вною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єк та підприємницької діяльнос ті.
Зазначена норма не передба чає права звернення податков ого органу з позовом щодо ска сування державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів юридичної особи.
Згідно з вимогами ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб'єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони: на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використ анням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння; безсторонньо (неупередж ено); добросовісно: розсудлив о; з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За правилами ч.4 ст.94 КАС Укра їни, у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Кр ім цього, позивачем не було на дано суду доказів понесених ним судових витрат.
Керуючись ст.ст. 94, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Новов олинської об' єднаної Держа вної податкової інспекції Во линської області до Державно го реєстратора виконавчого к омітету Запорізької міської ради, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальніст ю «Алк - Компані» про зобов' язання відповідача вчинити дії щодо скасування державн ої реєстрації змін до устано вчих документів юридичної ос оби Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Алк - Комп ані» про зміну місцезнаходже ння підприємства на адресу: В олинська область, м.Нововоли нськ, вул.І.Франка, буд.32 відмов ити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України, або прийняття пос танови у письмовому провадже нні - з дня отримання копії пос танови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, т о десятиденний строк на апел яційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Суддя І.В.Садов ий
Постанова складена у повно му обсязі 27.09.2010
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2010 |
Оприлюднено | 26.10.2010 |
Номер документу | 11770142 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні