ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2010 року 15:05 Справа № 2а-3764/10/0870
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Садового І.В.
при секретарі судового засідання - Сірик К.Л.
за участю:
позивач не з'явився
відповідач не з'явився
третя особа не з'явилась
розглянувши судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою: Нововолинської об'єднаної Державної податкової інспекції Волинської області
до: Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради
третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Алк - Компані»
про: зобов'язання скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів
ВСТАНОВИВ:
24.06.2010 Нововолинська об'єднана Державна податкова інспекція Волинської області звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Алк - Компані» про зобов'язання відповідача вчинити дії щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Алк - Компані» про зміну місцезнаходження підприємства на адресу: АДРЕСА_1.
Ухвалою суду від 25.06.2010 позовну заяву залишено без руху на підставі ст.108 КАС України для приведення її у відповідність до ст.106 КАС України.
Позивач усунув недоліки позовної заяви, а тому ухвалою суду від 26.08.2010 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-3764/10/0870, до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Алк - Компані», закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 13.09.2010. Розгляд справи відкладався до 27.09.2010 у зв'язку із неявкою сторін.
Позивач у судове засідання не з'явився, направив суду клопотання про розгляд справи без його участі. В позовній заяві просить зобов'язати Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради вчинити дії щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Алк-Компані» за № 11031070008015056 про зміну місцезнаходження підприємства на адресу: АДРЕСА_1.
Зазначає, що ТОВ «Алк - Компані» зареєстроване Державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради 05.09.2006. Згідно запису №11031070008015056 внесеного до ЄДР держреєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради від 23.12.2009 ТОВ «Алк - Компані» змінило місцезнаходження з м.Запоріжжя, пр.Маяковського, буд.11 на АДРЕСА_1. Проте, фактично ТОВ «Алк - Компані» не знаходиться за зазначеною адресою і ніколи не знаходилось. Отже, підприємство при зміні юридичної адреси подало Державному реєстратору виконавчого комітету Запорізької міської ради недостовірні дані - зокрема відносно зміни своєї юридичної адреси, оскільки за новою адресою ніколи не знаходилося, внаслідок чого реєстратор вніс до Державного реєстру неправомірний запис №11031070008015056 в реєстраційній справі ТОВ «Алк-Компані», а тому відповідно до статті 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755, відомості, що містяться в державному реєстрі є недостовірними. Просить позов задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з'явився, направив суду письмові заперечення на позов та додаткові пояснення. З позовними вимогами не погоджується, зазначає, що згідно ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» уповноваженою особою керівника ТОВ «Алк - Компані» (Панфіловою Іриною Володимирівною, доручення від 21.12.2009) 24.12.2009 були надані документи, які передбачені п.1 цього Закону, а саме: реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу,які містяться в державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців - форма №4; Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи. Підстав для відмови у проведені державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Алк - Компані» у державного реєстратора не було. Реєстраційну справу передано до виконавчого комітету Нововолинської міської ради. Просить у задоволенні адміністративного позову за позовною заявою Нововолинської ОДПІ Волинської області до державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради про скасування запису про зміну місцезнаходження ТОВ «Алк - Компані» відмовити.
Третя особа у судове засідання не з'явилась. На адресу суду повернулись повістки про виклик, які були направлені третій особі на адреси: пр.Маяковського, буд.11, м.Запоріжжя, 69035, з відміткою поштового відділення зв'язку: «за закінченням терміну зберігання» та на адресу: АДРЕСА_1 з відміткою поштового відділення зв'язку: «по вулиці будинку АДРЕСА_1 немає».
Згідно з ч.1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Керуючись приписами статей 33, 35, 41 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Алк-Компані» (код ЄДРПОУ 34595204) зареєстроване 05.09.2006 виконавчим комітетом Запорізької міської ради, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 №023376 за юридичною адресою: пр.Маяковського, буд.11, м.Запоріжжя, 69035.
23.12.2009 державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради було проведено реєстраційну дію №1 103 107 0008 015056 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» в частині зміни місцезнаходження ТОВ «АЛК-Компані» (код ЄДРПОУ 34595204) з адреси: 69035 Запорізька область, місто Запоріжжя, проспект Маяковського, будинок 11 на адресу: АДРЕСА_1.
Згідно акту перевірки місцезнаходження підприємства за юридичною адресою від 09.04.2010 встановлено, що за адресою: АДРЕСА_1 знаходиться земельна ділянка, яка згідно договору від 18.10.1960 надана в безстрокове користування громадянці ОСОБА_2, яка на даний час в м.Нововолинську не зареєстрована. На ділянці відсутня будь-яка забудова, немає жодних приміщень. Про місцезнаходження чи діяльність ТОВ «Алк - Компані» по даній адресі мешканцям будинків, що розташовані поряд нічого невідомо. Вивіски чи інших форм ідентифікації об'єкта юридичної особи ТОВ «Алк - Компані» при обстеженні адреси не встановлено. Де саме, по адресі АДРЕСА_1 може знаходитись юридична особа ТОВ «Алк - Компані» встановити шляхом обстеження не є можливим.
Акт складений начальником ВОО НОДПІ ГВПМ Луцької ОДПІ Івченко О.Ф., старшим о/у ВОО НОДПІ ГВПМ Луцької ОДПІ Дячишиним Б.І., старшим державним інспектором Крась Р.П.
Оцінивши надані документи та матеріали, вважаю, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Пунктом 1 частини першої статті 3 КАС України справу адміністративної юрисдикції визначено як переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, втому числі на виконання делегованих повноважень.
Держава делегувала державному реєстратору Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» здійснювати від імені Держави державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ст.6 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:
- проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- проводить резервування найменувань юридичних осіб;
- передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;
- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;
- здійснює оформлення та видачу свідоцтв про державну реєстрацію (крім видачі свідоцтв юридичним особам, зареєстрованим відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону), а також їх заміну;
- оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державного реєстру;
- проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;
- проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;
- звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;
- здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;
- вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;
- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Як свідчать викладені повноваження державного реєстратора, ним не здійснюється під час проведення реєстрації перевірка документів на відповідність вимогам чинного законодавства, а лише перевіряється комплектність документів. Також він не зобов'язаний перевіряти мету суб'єкта господарювання спрямовану або не спрямовану на здійснення підприємницької діяльності, та в подальшому ведення фінансово - господарської діяльності.
Згідно ч.1 ст.19 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (в редакції, що діяла на момент внесення змін щодо юридичної адреси) у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Відповідно до ч.2 ст.19 зазначеного Закону державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті.
Як було встановлено матеріалами справи, 23.12.2009 державним реєстратором Виконавчого комітету Запорізької міської ради було проведено реєстраційну дію №1 103 107 0008 015056 «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» в частині зміни місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «АЛК-Компані» (код ЄДРПОУ 34595204) з адреси: 69035 Запорізька область, місто Запоріжжя, проспект Маяковського, будинок 11 на адресу: АДРЕСА_1.
Для проведення вищезазначених змін юридична особа надала державному реєстратору наступні документи: реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців - форма №4; Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Згідно ч.5 ст.19 цього Закону державний реєстратор має право залишити без розгляду реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо реєстраційна картка оформлена з порушенням вимог, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до реєстраційної картки не додано документи, передбачені частиною першою цієї статті, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.
Підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу у державного реєстратора не було.
Відповідно до статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» ТОВ «Алк - Компані» 24.12.2009 знято з обліку у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Реєстраційну справу передано до виконавчого комітету Нововолинської міської ради.
Крім того, приймаючи дане рішення, суд також враховує наступне.
Згідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Державна податкова адміністрація України, до складу якого входить Новолинська ОДПІ Волинської області, є одним із органів державної виконавчої влади. Відповідно, її діяльність має підпорядковуватись вимогам наведеної норми Конституції України та аналогічним вимогам ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні».
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Діяльність Державної податкової інспекції та її повноваження регламентуються Законом України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ.
Стаття 11 Закону України «Про Державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ встановлює права органів державної податкової служби.
Зокрема, відповідно до п.17 ст.11 Закону України «Про Державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право, зокрема, звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Зазначена норма не передбачає права звернення податкового органу з позовом щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Згідно з вимогами ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно: розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За правилами ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Крім цього, позивачем не було надано суду доказів понесених ним судових витрат.
Керуючись ст.ст. 94, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Нововолинської об'єднаної Державної податкової інспекції Волинської області до Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Алк - Компані» про зобов'язання відповідача вчинити дії щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Алк - Компані» про зміну місцезнаходження підприємства на адресу: АДРЕСА_1 відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В.Садовий
Постанова складена у повному обсязі 27.09.2010
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2010 |
Оприлюднено | 10.04.2015 |
Номер документу | 43452982 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні