Ухвала
від 18.03.2024 по справі 752/13953/23
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/13953/23

Провадження № 1-кс/752/1879/24

У Х В А Л А

18 березня 2024 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , в приміщенні Голосіївського районного суду м. Києва, розглянувши клопотання, подане в кримінальному провадженні №42022100000000625 від 14.12.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, старшою слідчою слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві ОСОБА_3 , погоджене заступником начальника відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів, з вилученням їх оригіналів, подане в порядку глави 15 Кримінального процесуального кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

до провадження слідчого судді Голосіївського районного суду м.Києва надійшло клопотання, подане в кримінальному провадженні №42022100000000625 від 14.12.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, старшою слідчою слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві ОСОБА_3 , погоджене заступником начальника відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів, з вилученням їх оригіналів.

В обґрунтування заявлених вимог, слідча зазначила, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у місті Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42022100000000625 від 14.12.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

В ходіпроведення досудовогорозслідування,відповідно доотриманої оперативноїінформації оперативнихпрацівників СБУкраїни встановлено,що у 2020 - 2022 роках АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) прийняло участь у конкурсних торгах та наданні послуг страхування цивільних ризиків на суму понад 555 млн. грн., страхувальниками яких є підприємства державного сектору економіки, а саме: ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), державне спеціалізоване підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), державна організація « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ), Національний науковий центр « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ), ІНФОРМАЦІЯ_7 (код НОМЕР_7 ) та інші.

При цьому, за змовою службових осіб державних підприємств та АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », очікувана вартість закупівлі страхових послуг та суми укладених договорів є значно завищеними, а ризики страхових випадків мінімальними.

У подальшому,частина грошовихкоштів вобсязі близько30%від сумидоговорів,отриманих АТ« ІНФОРМАЦІЯ_1 »від підприємствдержавного секторуекономіки,переводиться втіньовий обігчерез схемиперестрахування тафіктивні агентськіпослуги,обготівковується тапередається службовимособам підприємствдержавного секторуекономіки увигляді неправомірноївинагороди занадання перемогАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у конкурсних торгах.

Інша частина грошових коштів, за допомогою ряду підконтрольних громадянам російської федерації юридичних та фізичних осіб, в тому числі підприємств-нерезидентів, переводиться до офшорних юрисдикцій та країни агресора де може використовуватись на шкоду національним інтересам, у тому числі для фінансування збройної агресії проти України.

Встановлено, що АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) до 20.06.2023 була членом об`єднання « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ) та обиралась гарантом від членів об`єднання під час обов`язкового страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду.

В ході проведення досудового розслідування, залучено спеціаліста ІНФОРМАЦІЯ_9 для проведення дослідження з окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 », об`єднання « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » та міжнародних ядерний страхових пулів, під час укладання договору обов`язкового страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду №92-010-04-22-01585 від 01.08.2022 та додаткової угоди №1 від 12.08.2022.

Листом від 15.02.2024 ІНФОРМАЦІЯ_12 для проведення дослідження просить забезпечити надання ряду документів відповідно до переліку, а саме:

- накази на розподіл обов`язків між керівниками ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » протягом періоду з 01.01.2022 по 30.09.2023;

-положення про підрозділи (департаменти, управління, відділи та ін) ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 », які відповідальні за проведення закупівлі ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ), укладання, виконання та контролю за виконанням договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585;

-посадові інструкції (та інші документи) осіб, які відповідальні за проведення закупівлі ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ), укладання, виконання та контролю за виконанням договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585;

- регістри синтетичного та аналітичного обліку (оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та ін) стану взаємних розрахунків, здійснених при виконані договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585, а також первинні документи (виписки банку, платіжні доручення тощо), на підставі яких відображено в бухгалтерських регістрах ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » господарські операції, пов`язані з виконанням наведеного договору;

- регістри синтетичного та аналітичного обліку щодо визнання штрафних санкцій пов`язаних з виконанням договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585;

- документи, що стосуються зарахуванням зустрічних вимог, проведення взаємозаліків розрахунків, проведення претензійно позовної роботи та інших господарських операцій, інформацію про наявні претензії ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » разом з листами, претензіями, відповідями, актами про невідповідність, актами узгодження, іншими документами щодо наявних претензій, пов`язаних з виконанням договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585;

- положення про порядок укладання та ведення договорів (контрактів) (в редакції чинній протягом 2022-2023 років);

- інструкція з проведення перевірки учасників (контрагентів) ДП« ІНФОРМАЦІЯ_10 » щодо належності до осіб, пов`язаних з державою агресором;

- документальне підтвердження проведення відповідальними структурними підрозділами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » перевірки учасника (контрагента) ПрАТ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (закупівля ID: ІНФОРМАЦІЯ_13 ,договір від01.08.2022№ 92-010-04-22-01585) щодо належності до осіб, пов`язаних з державою агресором у відповідності із вимогами законодавства та внутрішніми нормативними, організаційно-розпорядчими та іншими документами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 »;

- документи (розрахунки, звіти, службові записки, протоколи та ін) щодо визначення очікуваної вартості закупівлі, яка оприлюднена в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: ІНФОРМАЦІЯ_13 , у відповідності із внутрішніми нормативними, організаційно-розпорядчими та іншими документами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 »;

- внутрішні нормативні, організаційно-розпорядчі та інші документи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 », які регулюють та визначають порядок формування очікуваної вартості закупівель (в редакції чинній протягом 2022-2023 років);

- обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, яка оприлюднена в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: ІНФОРМАЦІЯ_13 , а також документальне підтвердження наявності підстав для її застосування;

- ЗРПЗ Протокол УО від 21.07.2022 №01/45;

- річний план закупівель товарів, робіт та послуг ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » на 2022 рік (із змінами), документи (протокольні рішення уповноваженої особи та ін.) на внесення відповідних змін до Річного плану на 2022 рік зокрема в частині проведення закупівлі, яка наведена у пункті 9, а також документальне підтвердження необхідності їх внесення;

- поліс обов`язкового страхування цивільної відповідальності ДП« ІНФОРМАЦІЯ_10 » за ядерну шкоду відповідно до якого підтверджено, що Страховик прийняв на страхування цивільну відповідальність Страхувальника за ядерну шкоду згідно із договором від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585 (із змінами), де страхова сума становить 100500000 СПЗ, річний страховий тариф 2,7% від страхової суми;

- документальне підтвердження надання ПрАТ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » відповіді на лист ДП НАЕК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » від 15.07.2022 №01-9028/10-вих (лист-відповідь з додатками);

- листи-відповіді страхових компаній на лист ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » від 07.07.2022 №01-8581/10-вих;

- договір з вхідного перестрахування (факультативного непропорційного перестрахування цивільної відповідальності ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » за ядерну шкоду) по договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585, укладений із ІНФОРМАЦІЯ_14 .

Крім того, в органу досудового розслідування виникала необхідність у вилученні завірених належним чином копій документів особових справ працівників ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) ОСОБА_5 та ОСОБА_6 (накази про призначення, функціональні обов`язки і тд.).

У зв`язку із вищевикладеними, виникла необхідність в тимчасовому доступі до речей та документів, із можливістю вилучення їх оригіналів, які знаходяться в розпорядженні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ).

Звертаючись з зазначеним клопотанням слідча просила розглянути його за відсутності володільців майна, з метою унеможливлення останніми завчасного знищення або зміни документів, до яких просить надати тимчасовий доступ, що було взято до уваги, а тому судовий виклик останніх не здійснювався.

Слідча подала до суду клопотання про розгляд заявлених у клопотанні вимог за її відсутності, з викладених у ньому підстав, просила задовольнити.

За правилами ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, фіксування технічними засобами судового засідання не здійснювалось у зв`язку з відсутністю у судовому засіданні осіб, які беруть участь у судовому провадженні.

Дослідивши клопотання та додані до нього додатки, приходжу до висновку про часткове задоволення клопотання, виходячи з наступного.

Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у місті Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42022100000000625 від 14.12.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Виходячи зі змісту вимог ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, одним із яких є тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити виїмку).

Відповідно до ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Звертаючись до слідчого судді з клопотанням слідча зазначила, отримані відомості з документів, до яких просить надати доступ, можуть бути використані як докази у вказаному провадженні.

При цьому вказала, що отримання тимчасового доступу до речей і оригіналів документів викликається тим, що зазначені оригінали документів необхідні для проведення призначеного дослідження ІНФОРМАЦІЯ_15 , а також необхідності проведення комплексної судово-почеркознавчої експертизи та технічної експертизи документів.

При цьому, відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Разом з цим, слідчий суддя вважає, що передбачених законом підстав для надання розпорядження щодо вилучення оригіналів вказаних документів в клопотанні не наведено та не вбачається із наданих матеріалах, якими слідчий обґрунтував вказане клопотання. При цьому вважає, що досягнення зазначеної слідчим в клопотанні мети проведення призначеного дослідження ІНФОРМАЦІЯ_15 , може бути досягнуто на цьому етапі досудового розслідування без вилучення оригіналів вищевказаних документів.

Посилання слідчого на необхідність вилучення оригіналів документів з метою проведення експертиз не обгрунтовано та не підтверджено жодними належними доказами, зокрема щодо призначення відповідних експертиз, проведення яких неможливе без оригіналів документів.

Враховуючи вищевикладене та з огляду на те, що вказані документи, дозвіл на тимчасовий доступ до яких просить надати слідчий, мають суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, слідчий суддя прийшов до висновку про наявність достатніх підстав для надання тимчасового доступу до вказаних документів, які перебувають у розпорядженні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), з можливістю вилучення копій вказаних документів, у зв`язку із цим клопотання слідчого підлягає задоволенню частково.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 107, 108, 159-166, 309 КПК України слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

клопотання, подане в кримінальному провадженні №42022100000000625 від 14.12.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, старшою слідчою слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві ОСОБА_3 , погоджене заступникомначальника відділуКиївської міськоїпрокуратури ОСОБА_4 про тимчасовийдоступ доречей ідокументів,з вилученнямїх оригіналів, задовольнити частково.

Надати дозвіл старшій слідчій в ОВС СУ ГУ Національної поліції у місті Києві ОСОБА_3 , іншим слідчим, які входять до складу слідчої групи у кримінальному провадженні №42022100000000625, на тимчасовий доступ до речей та документів, які знаходяться в розпорядженні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), з можливістю вилучення належно засвідчених копій документів:

- наказів на розподіл обов`язків між керівниками ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » протягом періоду з 01.01.2022 по 30.09.2023;

-положення про підрозділи (департаменти, управління, відділи та ін) ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 », які відповідальні за проведення закупівлі ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ), укладання, виконання та контролю за виконанням договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585;

-посадових інструкцій (та інших документів) осіб, які відповідальні за проведення закупівлі ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ), укладання, виконання та контролю за виконанням договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585;

- регістрів синтетичного та аналітичного обліку (оборотно-сальдові відомості, карток рахунків та ін) стану взаємних розрахунків, здійснених при виконані договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585, а також первинних документів (виписок банку, платіжних доручень тощо), на підставі яких відображено в бухгалтерських регістрах ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » господарські операції, пов`язані з виконанням наведеного договору;

- регістрів синтетичного та аналітичного обліку щодо визнання штрафних санкцій пов`язаних з виконанням договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585;

- документів, що стосуються зарахуванням зустрічних вимог, проведення взаємозаліків розрахунків, проведення претензійно позовної роботи та інших господарських операцій, інформацію про наявні претензії ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » разом з листами, претензіями, відповідями, актами про невідповідність, актами узгодження, іншими документами щодо наявних претензій, пов`язаних з виконанням договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585;

- положення про порядок укладання та ведення договорів (контрактів) (в редакції чинній протягом 2022-2023 років);

- інструкції з проведення перевірки учасників (контрагентів) ДП« ІНФОРМАЦІЯ_10 » щодо належності до осіб, пов`язаних з державою агресором;

-документального підтвердження проведення відповідальними структурними підрозділами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » перевірки учасника (контрагента) ПрАТ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (закупівля ID: ІНФОРМАЦІЯ_13 ,договір від01.08.2022№ 92-010-04-22-01585) щодо належності до осіб, пов`язаних з державою агресором у відповідності із вимогами законодавства та внутрішніми нормативними, організаційно-розпорядчими та іншими документами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 »;

- документів (розрахунків, звітів, службових записок, протоколів та ін) щодо визначення очікуваної вартості закупівлі, яка оприлюднена в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: ІНФОРМАЦІЯ_13 , у відповідності із внутрішніми нормативними, організаційно-розпорядчими та іншими документами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 »;

- внутрішніх нормативних, організаційно-розпорядчих та інших документів ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 », які регулюють та визначають порядок формування очікуваної вартості закупівель (в редакції чинній протягом 2022-2023 років);

- обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, яка оприлюднена в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: ІНФОРМАЦІЯ_13 , а також документальне підтвердження наявності підстав для її застосування;

- ЗРПЗ Протокол УО від 21.07.2022 №01/45;

- річного плану закупівель товарів, робіт та послуг ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » на 2022 рік (із змінами), документи (протокольні рішення уповноваженої особи та ін.) на внесення відповідних змін до Річного плану на 2022 рік зокрема в частині проведення закупівлі, яка наведена у пункті 9, а також документальне підтвердження необхідності їх внесення;

- поліса обов`язкового страхування цивільної відповідальності ДП« ІНФОРМАЦІЯ_10 » за ядерну шкоду відповідно до якого підтверджено, що Страховик прийняв на страхування цивільну відповідальність Страхувальника за ядерну шкоду згідно із договором від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585 (із змінами), де страхова сума становить 100500000 СПЗ, річний страховий тариф 2,7% від страхової суми;

- документального підтвердження надання ПрАТ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » відповіді на лист ДП НАЕК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » від 15.07.2022 №01-9028/10-вих (лист-відповідь з додатками);

- листів-відповідей страхових компаній на лист ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » від 07.07.2022 №01-8581/10-вих;

- договіру з вхідного перестрахування (факультативного непропорційного перестрахування цивільної відповідальності ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » за ядерну шкоду) по договору від 01.08.2022 № 92-010-04-22-01585, укладений із ІНФОРМАЦІЯ_14 ;

- завірених належним чином копій документів особових справ працівників ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) ОСОБА_5 та ОСОБА_6 (накази про призначення, функціональні обов`язки і тд.).

Роз`яснити положення ч. 4 ст. 165 ч. 1 ст. 166 КПК України, відповідно до змісту яких: на вимогу володільця особою, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, має бути залишено копію вилучених документів. Копії вилучених документів виготовляються з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів; у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.03.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117963556
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —752/13953/23

Ухвала від 31.10.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Лашевич Валерій Миколайович

Ухвала від 18.03.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 18.03.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 18.03.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 11.12.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Лашевич Валерій Миколайович

Ухвала від 08.12.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 27.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 13.10.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 10.10.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні