Справа № 947/29342/22
Провадження № 1-кс/947/4005/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.03.2024 року місто Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 підозрюваного ОСОБА_4 його захисника адвоката ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання детектива Підрозділу Територіального управління БЕБ в Одеській області ОСОБА_6 погодженого з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Велика Михайлівка Великомихайлівського району Одеської області, з вищою освітою, одруженого, неповнолітних дітей не має, фізичної особи підприємця, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
якому повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 204, ч. 3 ст. 209 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
І. Суть клопотання
Детектив звернувся до Київського районного суду м. Одеси з клопотання погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до ОСОБА_4 ..
Згідно клопотання вбачається, що у провадженні Підрозділу Територіального управління БЕБ в Одеській області знаходиться кримінальне провадження № 42021162240000053 від 28.09.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч. 1 ст. 204, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 204, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 204, ч. 3 ст. 209 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що на початку 2022 року (більш точну дату та час органом досудового розслідування встановити не виявилось за можливе), мешканець м. Одеси ОСОБА_4 , керуючись прагненням до наживи, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, тобто діючи з прямим умислом, всупереч вимогам Податкового кодексу України, Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 за № 481/95-ВР, із змінами і доповненнями та Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року № 222-VIII, із змінами і доповненнями, іншого законодавства України, перебуваючи у межах міста Одеси, з корисливих мотивів, вирішив здійснити незаконне придбання з метою збуту, транспортування з метою збуту, зберігання з цією метою, а також збут незаконно виготовлених тютюнових виробів на території м. Одеси, Одеської області та інших регіонів України.
Задля реалізації свого злочинного умислу ОСОБА_4 у не встановлений час та місце досудовим розслідуванням розробив план вчинення кримінального правопорушення, який полягав у наступному:
-підбір співучасників кримінального правопорушення та розподіл функцій кожного;
-оренда відповідного приміщення, яке за своїми будівельними параметрами, формою, площею, розташуванням та місцезнаходженням, дозволяє встановити та розмістити тютюнові вироби, необхідні для зберігання у значному обсязі;
-незаконне ввезення через митний кордон України незаконно виготовлених тютюнових виробів;
-оренда кіосків з вигідним розташуванням та місцезнаходженням, для оптового та дрібнооптового продажу тютюнових виробів;
-розподіл грошових коштів, отриманих від реалізації тютюнових виробів без марок акцизного податку між співучасниками кримінального правопорушення;
-використання грошових коштів, одержаних від реалізації незаконно виготовлених тютюнових виробів для організації подальшого безперервного вчинення кримінального правопорушення.
При цьому, розуміючи, що реалізувати злочинний умисел та виконати всі етапи злочинного плану самотужки не вдасться та існує значний ризик бути викритим, ОСОБА_4 , з метою придбання, транспортування, зберігання та збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів в межах території України, вирішив залучити ряд довірених осіб із кола своєї родини та своїх знайомих, які володіють необхідними навичками та знаннями, з метою досягнення злочинного результату, а саме: ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_7 .
ОСОБА_4 та ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою групою осіб, відповідали за ввезення контрабандним шляхом тютюнових виробів від постачальників, розташованих за кордоном, придбання незаконно виготовлених тютюнових виробів на території України, організацію зберігання оптових партій підакцизних товарів у складських приміщеннях, прикриття незаконної діяльності злочинної групи від правоохоронних органів, організацію та контроль роботи кіосків (торгових павільйонів), пошук нових місць збуту, акумулювання грошових коштів від реалізації незаконно виготовлених тютюнових виробів та розподіл доходів між учасниками злочинної групи.
Інші учасники групи, а саме ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_4 та ОСОБА_7 , відповідали за зберігання, транспортування незаконно виготовлених тютюнових виробів з поштових відділень, місць зберігання до місць збуту, пошук нових місць збуту, організацію роботи реалізаторів, збір коштів від продажу незаконно виготовлених тютюнових виробів у торгівельних точках (кіосках), зокрема за адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , м. Чорноморськ, вул. Олександрійська та вул. Торгова, а також АДРЕСА_8 .
З метою конспірації своєї протиправної діяльності та унеможливлення викриття правоохоронними органами протиправної діяльності, мінімізуючи спілкування за допомогою відкритого телефонного зв`язку, ОСОБА_4 та іншими залученими ним особами для спілкування та листування між собою започатковано групи у мессенджері Signal, Telegram, Whatsapp, Viber, такі, як: «Штат Одессы», «Безопасность», «Расходы», «Заказы».
З початку 2022 року, точну дату та час досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_4 , отримав у користування від ТОВ «ЕКСПОЮГ» складські приміщення, розташовані за адресою: АДРЕСА_9 , де облаштував їх таємними підземними сховищами для зберігання незаконно виготовлених тютюнових виробів з метою подальшого збуту.
Так, у період 2022 - 2023 років, точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено ОСОБА_4 діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , здійснив з метою подальшого збуту незаконне придбання у невстановлених слідством осіб незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, зокрема: Сorsair у кількості 82 500 пачок, Golden Deer у кількості 114 000 пачок, Regina у кількості 4500 пачок, Marlboro у кількості 4290 пачок, Winston у кількості 21 160 пачок, Man у кількості 24 000 пачок, Brut у кількості 25 000 пачок, Rothmans у кількості 51 000 пачок, DB у кількості 520 пачок, Bond у кількості 500 пачок, Marshall у кількості 3010 пачок, Compliment у кількості 150 пачок, Lucky Strike у кількості 990 пачок, Lifa у кількості 710 пачок, Kvin у кількості 400 пачок, Witton у кількості 380 пачок, Palermo у кількості 1000 пачок, Director у кількості 122 000 пачок, Urta у кількості 1630 пачок, Ritm у кількості 3000 пачок, UT у кількості 150 пачок, Dove у кількості 580 пачок, Kent у кількості 500 пачок, Tifos у кількості 38 пачок, Pull у кількості 425 пачок, Selfie у кількості 130 пачок, Blue у кількості 2480 пачок, Dandy у кількості 500 пачок, Ashima у кількості 480 пачок, Армейские у кількості 640 пачок, Прима у кількості 360 пачок, Marvell у кількості 500 пачок, Nero у кількості 820 пачок, Parliament у кількості 450 пачок, LM у кількості 3000 пачок, JM у кількості 6000 пачок, тютюнові вироби розсипом марки Compliment, Bond та ін. у загальній кількості 14 740 пачок, тютюн для кальяну загальною вагою 75 кг., цигарки поштучно у загальній кількості 974 200 штук.
У цей же час, придбані ОСОБА_4 незаконно виготовлені тютюнові вироби без марок акцизного податку ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , використовуючи, зокрема, транспортний засіб «Mercedes-Benz Sprinter 216 CDI», реєстраційний номер НОМЕР_1 , який використовувався злочинною групою для транспортування незаконно виготовлених тютюнових виробів, перемістили до місць зберігання, а саме до підземного сховища, розміщеного у складському приміщенні, розташованому за адресою: АДРЕСА_8 , з метою подальшого збуту.
Вилучені 04.10.2023 у ході обшуку тютюнові вироби за адресою: АДРЕСА_8 не відповідають вимогам статей 11, 111 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та ст. 12 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
Продовжуючи злочинний умисел направлений на придбання, зберігання та збут незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, ОСОБА_4 , за попередньою змовою з ОСОБА_7 , у вищезазначений період часу з метою подальшого збуту здійснив придбання у невстановлених слідством осіб незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, зокрема: Marlboro flavor plus 18 коробок по 500 пачок в кожній, Marlboro king size 4 коробки по 500 пачок в кожній, Marlboro touch - 5 коробок по 500 пачок в кожній, JIN LING - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Basio White - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Basio RED - 11 коробок по 500 пачок в кожній, Marlboro micro 2 коробки по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE King Size - 5 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE Super Slims - 7 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT AMBER Super Slims - 7 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT Violet Super Slims - 1 коробка по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT Menthol Super Slims - 7 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE King Size 25 - 7 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE Demi Slims 25 - 12 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT BLUE Demi Slims - 5 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT RED King Size - 4 коробки по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT Violet Super Slims - 8 коробок по 500 пачок в кожній, COMPLIMENT Violet Turbo Demi Slims - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Lifa Classic Demi slims 7 коробок по 500 пачок в кожній, Regina RED - 16 коробок по 500 пачок в кожній, Regina Blue - 8 коробок по 500 пачок в кожній, Ashima luxury super slims - 3 коробки по 500 пачок в кожній, Brut leader 2 коробки по 500 пачок в кожній, Marshal Classik - 6 коробок по 500 пачок в кожній, KENT BLUE - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Ritm - 7 коробок по 750 пачок в кожній, THE KING king size 4 коробки по 500 пачок в кожній, URTA filter slims - 3 коробки по 500 пачок в кожній, BRUT Black Slims 5 коробок по 500 пачок в кожній, MARSHAL 100s 1 коробка по 500 пачок в кожній, BRUT ROYAL - 2 коробки по 500 пачок в кожній, DESERT EVENING - 6 коробок по 500 пачок в кожній, Selfie RED - 11 коробок по 500 пачок в кожній, Selfie BLUE - 7 коробок по 500 пачок в кожній, BRUT WHITE Slims - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Golden Deer king size - 8 коробок по 500 пачок в кожній, Lifa Blue king size - 1 коробка по 500 пачок в кожній, Man demi - 2 коробки по 500 пачок в кожній, MARVEL BLUE 1 коробка по 500 пачок в кожній, Focus American BLEND - 2 коробки по 500 пачок в кожній, PERFECT White - 1 коробка по 500 пачок в кожній, MILANO Superslims BLUE - 6 коробок по 500 пачок в кожній, MILANO Superslims Green - 3 коробки по 500 пачок в кожній, MILANO Superslims Silver - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Ashima luxury super slims 1 коробка по 500 пачок в кожній, SOBRANIE golds - 7 коробок по 500 пачок в кожній, Lifa Strawberry - 5 коробок по 500 пачок в кожній, Lifa menthol - 7 коробок по 500 пачок в кожній, LM Loft - 2 коробки по 500 пачок в кожній, Kyiv classic - 3 коробки по 500 пачок в кожній, CORSAIR RED - 4 коробки по 500 пачок в кожній, DB comfort - 2 коробки по 500 пачок в кожній, KANSAS - 9 коробок по 500 пачок в кожній, BRUT Leader - 1 коробка по 500 пачок в кожній, OSKAR RED - 7 коробок по 500 пачок в кожній, JM Black - 1 коробка по 500 пачок в кожній, MARVEL BLUE DEMI RC - 3 коробки по 500 пачок в кожній, ГУЦУЛЬСЬКІ - 3 коробки по 750 пачок в кожній, SELFIE special 4 коробки по 500 пачок в кожній, Marble - 3 коробки по 500 пачок в кожній, CAMEL - 1 коробка по 500 пачок в кожній, Winston BLUE - 2 коробки по 500 пачок в кожній, DIRECTOR King size - 3 коробки по 500 пачок в кожній, Lifa RED - 3 коробки по 500 пачок в кожній, SOPRANO special white - 2 коробки по 500 пачок в кожній, LUCKY STRIKE RED - 7 коробок по 500 пачок в кожній, Rothmans king size - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Winston XS - 4 коробки по 500 пачок в кожній, Winston XS Impulse - 4 коробки по 500 пачок в кожній, MILANO super slims green - 1 коробка по 500 пачок в кожній, URTA Mint Slims - 1 коробка по 500 пачок в кожній, Rothmans royals - 2 коробки по 500 пачок в кожній, Mustang RED demi - 1 коробка по 500 пачок в кожній, Mustang Black demi - 2 коробки по 500 пачок в кожній, тютюнові вироби цигарки без марок акцизного податку розсипом різних марок у загальній кількості 38355 (тридцять вісім тисяч триста п`ятдесят п`ять) пачок, цигарки поштучно у кількості 15100 штук, які поміщено в 4 картонні коробки, а також 660 електронних цигарок, які поміщено в 3 картонні коробки.
Придбані ОСОБА_4 , ОСОБА_7 незаконно виготовлені тютюнові вироби без марок акцизного податку, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , використовуючи, зокрема, вищезазначений транспортний засіб, перемістили до місць зберігання, а саме до підземного сховища, розміщеного у складському приміщенні, розташованого, за адресою: АДРЕСА_8 , з метою подальшого збуту.
Вилучені 04.10.2023 у ході обшуку тютюнові вироби за адресою: АДРЕСА_8 не відповідають вимогам статей 11, 111 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та ст. 12 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
Таким чином, придбані у 2022 - 2023 році (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено) незаконно виготовлені тютюнові вироби без марок акцизного податку ОСОБА_4 , ОСОБА_7 а також залучені ними особи зберігали з метою збуту за адресою: АДРЕСА_8 та АДРЕСА_10 по 04.10.2023, поки їх діяльність не було викрито.
З метою досягнення злочинної мети ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_4 , ОСОБА_7 у період 2022 2023 років орендували приміщення для подальшої реалізації незаконно виготовлених тютюнових виробів за наступних обставин.
Так, ОСОБА_8 16.12.2022 уклав з ОСОБА_13 договір оренди приміщення за адресою: АДРЕСА_11 , 21.03.2023 уклав з ОСОБА_14 договір оренди приміщення за адресою: АДРЕСА_8 , 21.04.2023 уклав з Концерном «Веселка» (юридична особа, яка експлуатує торгові приміщення ринку «Новий» у м. Одесі) приміщення за адресою: АДРЕСА_8 , а також 01.09.2023 уклав з ТОВ «Юртал» (юридична особа, яка експлуатує торгові приміщення ринку « ІНФОРМАЦІЯ_8 » у м. Одесі) договір оренди торгівельного місця № 365 за адресою: АДРЕСА_5 .
Також, ОСОБА_10 , зокрема 01.09.2023 уклав з ТОВ «Юртал» (юридична особа, яка експлуатує торгові приміщення ринку « ІНФОРМАЦІЯ_8 » у м. Одесі) договір оренди торгівельного місця № 2014 за адресою: АДРЕСА_5 .
Також, ОСОБА_12 , 30.09.2022 уклав з ТОВ «Юртал» (юридична особа, яка експлуатує торгові приміщення ринку « ІНФОРМАЦІЯ_8 » у м. Одесі) договір оренди торгівельного місця № 2036 за адресою: АДРЕСА_5 , а також 01.04.2023 уклав з Концерном «Веселка» (юридична особа, яка експлуатує торгові приміщення ринку « ІНФОРМАЦІЯ_9 » у м. Одесі) приміщення за адресою: АДРЕСА_8 .
У подальшому, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 у період 2022-2023 років на платній основі, без відповідного оформлення трудових відносин, залучили осіб до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів через торгові павільйони (кіоски), розташовані за наступними адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , м. Чорноморськ, вул. Олександрійська та вул. Торгова, а також АДРЕСА_8 , не роз`яснюючи останнім обставини придбання вказаних тютюнових виробів та незаконність їх походження, у подальшому контролював їх роботу, здійснював збір отриманих коштів від збуту таких товарів за вказаними адресами та здійснював виплату заробітної плати з незаконно отриманих доходів.
Зокрема ОСОБА_8 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_15 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_2 , ОСОБА_16 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_12 , а також ОСОБА_17 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_6 .
Також, ОСОБА_12 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_18 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_13 , а також ОСОБА_19 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_14 .
Також, ОСОБА_9 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_20 , визначивши його робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_4 , а також ОСОБА_21 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_7 .
Також, ОСОБА_10 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , визначивши їх робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_15 , а також ОСОБА_24 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_8 .
Крім того, ОСОБА_11 залучив до збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів ОСОБА_25 , визначивши її робочим місцем кіоск за адресою: АДРЕСА_8 .
Також, ОСОБА_8 , з метою досягнення злочинного умислу, перебуваючи у м. Одесі, 19.12.2022 уклав договір № К-5-518/22 на охорону об`єкта за допомогою ПЦС з ТОВ «Карабінер 5» (код ЄДРПОУ 43128445), зокрема щодо охорони об`єктів (приміщень) за допомогою пульта централізованого спостереження з використанням групи швидкого реагування, зокрема кіоску за адресою: АДРЕСА_8 , також зазначивши при цьому відповідальною особою ОСОБА_9
ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 для транспортування незаконно виготовлених тютюнових виробів, придбаних ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , до місць збуту використовували, зокрема, транспортний засіб Volkswagen Caddy, реєстраційний номер НОМЕР_2 , який перебуває у користуванні ОСОБА_9 , транспортний засіб «Mercedes-Benz Sprinter 216 СDI», реєстраційний номер НОМЕР_3 , який перебуває у користуванні ОСОБА_10 , транспортні засоби Hyundai H200, реєстраційний номер НОМЕР_4 , Dodge Sprinter, реєстраційний номер НОМЕР_5 , які перебувають у користуванні ОСОБА_11 , транспортний засіб Ford Transit, реєстраційний номер НОМЕР_6 , який перебуває у користуванні ОСОБА_12 .
У період 2022- 2023 року, точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_4 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , здійснили транспортування з метою збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів із місць зберігання до місць їх збуту, зокрема ОСОБА_8 до торгових павільйонів (кіосків), розташованих за наступними адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_5 , кіоск № 365, АДРЕСА_6 , ОСОБА_12 за адресами: АДРЕСА_16 , кіоск № 2036, ОСОБА_10 за адресою: АДРЕСА_15 , ОСОБА_9 за адресами: АДРЕСА_4 , АДРЕСА_7 , ОСОБА_11 за адресою: АДРЕСА_8 , з яких у вказаний період залученими особами здійснювався роздрібний збут незаконно виготовлених тютюнових виробів населенню.
При цьому ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , у період 2022 2023 років, яким відповідно до попередніх домовленостей з ОСОБА_4 та ОСОБА_7 , було довірено контроль за здійсненням збуту тютюнових виробів у кіосках, доставку товару та інкасацію, отримуючи від реалізаторів вказаних кіосків грошові кошти, одержані внаслідок збуту у роздріб населенню незаконно виготовлених тютюнових виробів, передавали вказані кошти безпосередньо ОСОБА_7 та ОСОБА_4 .
Продовжуючи свій злочинний умисел у період 2023 року, точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено ОСОБА_4 , ОСОБА_7 та залучені ними особи здійснили придбання у невстановлених слідством осіб незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, а саме: цигарки марки «Jin Ling» у загальній кількості 4000 пачок, «Lifa» у загальній кількості 12500 пачок, «Marvel» у загальній кількості 4000 пачок, «Compliment» у загальній кількості 3360 пачок.
З метою забезпечення діяльності кіосків, ОСОБА_10 , діючи за попередньою змовою з вказаними особами, використовуючи транспортний засіб марки «Mercedes-Benz Sprinter 216 СDI», реєстраційний номер НОМЕР_3 , який перебуває у власності ОСОБА_8 , здійснив 06.08.2023 транспортування з метою збуту придбаних незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку, а саме: цигарки марки «Jin Ling» у загальній кількості 4000 пачок, «Lifa» у загальній кількості 12500 пачок, «Marvel» у загальній кількості 4000 пачок, «Compliment» у загальній кількості 3360 пачок, діяльність яких було припинено правоохоронними органами.
Вилучені 06.08.2023 у ході обшуку транспортного засобу марки «Mercedes-Benz Sprinter 216 СDI», реєстраційний номер НОМЕР_3 , не відповідають вимогам статей 11, 111 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та ст. 12 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
Незважаючи на те, що правоохоронними органами неодноразово упродовж 2023 року припинялась протиправна діяльність ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , а також залучених ними осіб щодо незаконного придбання з метою збуту, транспортування, зберігання з цією метою та збут на території м. Одеси та Одеської області незаконно виготовлених підакцизних товарів, вищезазначена група осіб продовжила вчинення кримінального правопорушення, за наступних обставин.
Так, у липні серпні 2023 року, більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_4 , діючи за попередньою змовою з іншими учасниками групи, використовуючи платіжну систему «Binance», здійснили придбання у невстановлених досудовим розслідуванням осіб з Республіки Пакистан незаконно виготовлених тютюнових виробів без марок акцизного податку різних найменувань, з метою подальшого збуту.
З метою збуту на території України придбаних у Республіці Пакистан тютюнових виробів, ОСОБА_4 , діючи за попередньою змовою з іншими учасниками групи, організував їх незаконне переміщення у контейнері № GCXU5574977 через митний кордон України, зазначивши отримувача товару ПП «СПЕЦСЕРВІСГРУПП» (код ЄДРПОУ 35873276).
Так, під час проведення 24.11.2023 обшуку у контейнері № GCXU5574977, розташованого за адресою: АДРЕСА_17 , виявлено та вилучено наступні незаконно виготовлені тютюнові вироби без марок акцизного податку України, а саме: «Gold 22 blue» в кількості 2000 пачок, «Navy» в кількості 500 пачок, «Kingdom» в кількості 15870 пачок, «Cosmos» в кількості 13000 пачок, «Clegance» в кількості 92000 пачок, «Contintnt» в кількості 4000 пачок, «Cosmos rad» в кількості 7000 пачок, «Corsair» в кількості 15000 пачок, «Mens bild» в кількості 16500 пачок, «King» в кількості 12500 пачок, «Neko» в кількості 6000 пачок, «Conkad» в кількості 500 пачок, «Forman» в кількості 500 пачок, «Bahman» в кількості 32000 пачок, «Miles» в кількості 500 пачок, «Sutmarine silver» в кількості 500 пачок, «Betli» в кількості 500 пачок, «Mens llacr» в кількості 990 пачок, «Alhama» в кількості 1500 пачок, «Crome» в кількості 500 пачок, «Crem» в кількості 500 пачок, «Smart» в кількості 15500 пачок, «Darver» в кількості 500 пачок, «Lucries» в кількості 500 пачок, «Lonng» в кількості 500 пачок, «MG» в кількості 500 пачок, «Miami» в кількості 5500 пачок, «Fisher» в кількості 3500 пачок, «Time» в кількості 25000 пачок, «Ice cafe» в кількості 500 пачок, «Selfie» в кількості 4500 пачок, «Manchester» в кількості 17000 пачок, «Smart Blue» в кількості 2000 пачок, «Mind» в кількості 500 пачок, «Ella» в кількості 4500 пачок, «Burton» в кількості 500 пачок, «West Crester» в кількості 8500 пачок, «1970» в кількості 32500 пачок, «Bon» в кількості 500 пачок, «1970 Blue» в кількості 11000 пачок, «UNITED» в кількості 420 пачок, «Kington red» в кількості 1000 пачок, тютюнові вироби без марок акцизного податку України різних найменувань у загальній кількості 43650 пачок.
Вилучені 24.11.2023 у ході обшуку вказаного контейнеру № GCXU5574977 тютюнові вироби не відповідають вимогам статей 11, 111 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та ст. 12 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
Таким чином, ОСОБА_4 , не маючи відповідних ліцензій на оптову та роздрібну торгівлю тютюновими виробами, діючи умисно, всупереч положень Податкового кодексу України, Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення», діючи за попередньою змовою групою осіб, здійснив придбання з метою збуту, транспортування з метою збуту, зберігання з цією метою, а також збут незаконно виготовлених тютюнових виробів.
Крім того, у ОСОБА_4 , який внаслідок вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 204 КК України, отримав незаконний дохід від збуту у період 2022 - 2023 року, точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, незаконно виготовлених тютюнових виробів, а саме шляхом здійснення підконтрольними йому особами роздрібної торгівлі тютюновими виробами через мережу кіосків, у тому числі розташованих за адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , м. Чорноморськ, вул. Олександрійська та вул. Торгова, а також АДРЕСА_8 , виник умисел на легалізацію (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом.
Згідно пункту 1 статті 5 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 6 грудня 2019 рок №631-IX (із змінами та доповненнями) у редакції, чинній з 28.04.2020 року, до легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, належать будь-які дії, пов`язані із вчиненням фінансової операції чи правочину з доходами, одержаними злочинним шляхом, а також вчиненням дій, спрямованих на приховання чи маскування незаконного походження таких доходів, чи володіння ними, прав на такі доходи, джерел їх походження, місцезнаходження, переміщення, зміну їх форми (перетворення), а так само набуттям, володінням або використанням доходів, одержаних злочинним шляхом.
Доходами, одержаними злочинним шляхом, згідно з п.п. 23) п. 1 ст.1 Закону, визнаються будь-які активи, одержані прямо чи опосередковано внаслідок вчинення злочину, зокрема валютні цінності, рухоме та нерухоме майно, майнові та немайнові права, незалежно від їх вартості.
Активи кошти, у тому числі електронні гроші, інше майно, майнові та немайнові права (п.п. 2) п. 1 ст. 1 Закону).
Видаткова фінансова операція фінансова операція, яка призводить до зменшення активів на рахунку клієнта власника активів (п.п. 10) п.1 ст. 1 Закону).
Так, готівкові кошти, одержані внаслідок збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів у період 2022 - 2023 року через мережу кіосків, передавались ОСОБА_4 особами, з якими він вступив у злочинну змову, яким він довірив контроль за здійсненням збуту тютюнових виробів у кіосках, доставку товару та інкасацію, а саме ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , внаслідок чого ОСОБА_4 отримано у невстановленому слідством місці готівкові кошти, у загальній сумі 40 387 437 грн, у тому числі в 2022 році у сумі 36 619 408 грн та у 2023 році 3 768 029грн.
При цьому, ОСОБА_4 , знаючи, що таке майно (кошти) прямо та повністю одержано внаслідок вчинення кримінального правопорушення, набув майно (кошти), щодо якого фактичні обставини свідчать про його одержання злочинним шляхом, та у період 2022-2023 років здійснив їх внесення на особисті банківські рахунки, відкриті у ПАТ КБ «Приватбанк», до яких випущено картки №№ НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , а також на особистий рахунок № НОМЕР_9 , відкритий а АТ «Універсал Банк», через каси вказаних банківських установ, термінали самообслуговування, вчинивши дії, спрямовані на приховання незаконного походження таких коштів, зміну форми майна, з готівкових на безготівкові кошти, якими володів до вчинення фінансових операцій за обставин, викладених нижче.
Так, у період 2022 - 2023 року, здійснюючи оплату за придбані незаконно виготовлені тютюнові вироби, ОСОБА_4 , перебуваючи у невстановленому слідством місці, здійснив фінансові операції з перерахування безготівкових коштів, одержаних злочинним шляхом, з особистого рахунку № НОМЕР_9 , відкритого у АТ «Універсал Банк», на особистий рахунок ОСОБА_10 , а саме: 3 транзакції на суму 57 000 грн.
Також, у період 2022 - 2023 року, здійснюючи оплату за оренду вищевказаних кіосків, ОСОБА_4 , перебуваючи у невстановленому слідством місці, здійснив фінансові операції з перерахування безготівкових коштів, одержаних злочинним шляхом, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_7 , на рахунок ОСОБА_26 , а саме: 2 транзакції на суму 33 320 грн.
Крім того, у період 2022 - 2023 року, ОСОБА_4 , перебуваючи у невстановленому слідством місці, придбав туристичні послуги, здійснивши фінансову операцію з перерахування безготівкових коштів, одержаних злочинним шляхом, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_7 , на рахунок ФОП ОСОБА_27 , а саме: 2 транзакції на суму 174 000 грн. у 2022 році, 3 транзакції на суму 261 200 грн у 2023 році, а також з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_8 , на рахунок ФОП ОСОБА_27 , а саме: 11 транзакцій на суму 1 068 660 грн. у 2022 році, 6 транзакцій на суму 408 334 грн у 2023 році.
Також, у період 2022 - 2023 року, ОСОБА_4 , перебуваючи у невстановленому слідством місці, здійснив фінансові операції з перерахування безготівкових коштів, одержаних злочинним шляхом, з особистого рахунку № НОМЕР_9 , відкритого у АТ «Універсал Банк», на особистий рахунок ОСОБА_28 , а саме: 2 транзакції на суму 75 000 грн, а також з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк» до якого випущено банківську картку № НОМЕР_8 , на особистий рахунок ОСОБА_28 , а саме: 57 транзакції на суму 9 092 685 грн.
Також, у період 2022 - 2023 року, ОСОБА_4 , перебуваючи у невстановленому слідством місці, здійснив фінансові операції з перерахування безготівкових коштів, одержаних злочинним шляхом, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_7 , на особистий рахунок ОСОБА_29 , а саме: 1 транзакцію на суму 30 000 грн. у 2022 році, 8 транзакцій на суму 222 700 грн у 2023 році, а також з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_8 , на особистий рахунок ОСОБА_29 , а саме: 35 транзакцій на суму 3 430 100 грн. у 2022 році, 4 транзакцій на суму 356 000 грн у 2023 році.
Також, у період 2022 - 2023 року, ОСОБА_4 , перебуваючи у невстановленому слідством місці, здійснив фінансові операції з перерахування безготівкових коштів, одержаних злочинним шляхом, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_8 , на особистий рахунок ОСОБА_30 , а саме 74 транзакцій на суму 8 591 000 грн.
Також, у період 2022 - 2023 року, ОСОБА_4 , перебуваючи у невстановленому слідством місці, здійснив фінансові операції з перерахування безготівкових коштів, одержаних злочинним шляхом, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_7 , на особистий рахунок ОСОБА_31 , а саме 10 транзакцій на суму 128 050 грн. у 2022 році, 18 транзакцій на суму 166 215 грн у 2023 році, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_8 , на особистий рахунок ОСОБА_31 , а саме 96 транзакцій на суму 1 135 000 грн. у 2022 році, 8 транзакцій на суму 164 130 грн у 2023 році, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_7 , на особистий рахунок ОСОБА_32 , а саме 1 транзакцію на суму 18 000 грн. у 2022 році, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_7 , на особистий рахунок ОСОБА_33 , а саме: 1 транзакцію на суму 15 558,38 грн. у 2022 році, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_8 , на особистий рахунок ОСОБА_34 , а саме: 1 транзакцію на суму 320 000 грн. у 2022 році, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_8 , на особистий рахунок ОСОБА_35 , а саме 3 транзакції на суму 300 000 грн. у 2022 році, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_7 , на рахунок ФОП ОСОБА_36 , а саме 1 транзакцію на суму 157 923 грн. у 2023 році, з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_7 , на рахунки інших фізичних осіб, а саме 13 транзакцій на суму 258 677 грн. у 2022 році, 54 транзакції на суму 611 936,8 грн. у 2023 році, а також з особистого рахунку, відкритого у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_8 , на рахунки інших фізичних осіб, а саме 196 транзакцій на суму 4 062 995,23 грн. у 2022 році, 36 транзакції на суму 718 930,6 грн. у 2023 році.
Так, у період 2022 - 2023 року, ОСОБА_4 , здійснивши вищевказані фінансові операції з перерахування коштів на рахунки інших осіб, розпорядився майном (коштами), щодо якого фактичні обставини свідчать про його одержання злочинним шляхом.
Крім того, у період 2022 - 2023 року, ОСОБА_4 , у невстановленому місці здійснив зняття з власних банківських рахунків, відкритих у ПАТ КБ «Приватбанк», до яких випущено банківські картки №№ НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , через каси банківських установ, термінали самообслуговування, змінивши форму майна, одержаного злочинним шляхом, з безготівкових на готівкові кошти, на суму 380 000 грн у 2022 році, та на суму 700 000 грн. у 2023 році.
Крім того, за період 2022-2023, ОСОБА_4 , перебуваючи у невстановленому слідством місці, здійснив конвертацію коштів, які перебували на особистому рахунку, відкритому у ПАТ КБ «Приватбанк», до якого випущено банківську картку № НОМЕР_8 з національної валюти у іноземну валюту, а саме у Євро, змінивши форму майна, одержаного злочинним шляхом, у 2022 році на суму 1 044 998,01 грн., та у 2023 році на суму 111 862,9, а також здійснив конвертацію коштів, які перебували на особистому рахунку № НОМЕР_9 , відкритому у АТ «Універсал Банк», з національної валюти у іноземну валюту, а саме у долари США, змінивши форму майна, одержаного злочинним шляхом, у 2022 році на суму 199 089,92 грн.
Встановлено, що ОСОБА_4 , будучи зареєстрованим як фізична особа підприємець, за період з 01.01.2022 по 01.01.2024 задекларував доходи від провадження господарської діяльності у загальній сумі 1 342 000 грн., у тому числі за 2022 рік у сумі 807 000 грн, та за 2023 рік в сумі 535 000 грн.
Сума коштів , отриманих за вказаний період ОСОБА_4 на банківські рахунки становить 43 465 246 грн., у тому числі у 2022 році 38 659 047 грн, у 2023 році 4 806 199 грн.
Різниця між задекларованими ОСОБА_4 показниками та отриманими грошовими коштами становить 42 123 246 грн., з яких суму коштів у розмірі 36 527 791 грн ОСОБА_4 легалізував шляхом перерахування на інші рахунки, використання у якості оплати за товари (послуги), зняття готівкою через банкомати та каси банків, конвертування в іншу валюту (USD, EUR).
Так, ОСОБА_4 внаслідок вчинення протиправного діяння отримав у вищезазначений період часу дохід від незаконної діяльності у вигляді коштів в готівковій формі, знаючи, що таке майно прямо та повністю одержано злочинним шляхом, набув, володів, розпорядився майном, щодо якого фактичні обставини свідчать про його одержання злочинним шляхом, у тому числі здійснив фінансові операції, дії спрямовані на приховання незаконного походження таких коштів, зміну форми майна, а саме шляхом:
перерахування коштів на інші рахунки у загальній сумі 32 147 041 грн. у т. ч. у 2022 році на загальну суму 29 715 886 грн. та у 2023 році на загальну суму 2 431 155 грн.;
отримання (зняття) готівки з банківських рахунків у загальній сумі 1 080 000 грн. у т. ч. у 2022 році на загальну суму 380 000 грн. та у 2023 році на загальну суму 700 000 грн. (тобто зміну форми (перетворення));
оплати товарів та послуг у загальній сумі 1 944 799 грн. у т. ч. у 2022 році на загальну суму 1 242 660 грн. та у 2023 році на загальну суму 702 139 грн.;
придбання валюти (USD, EUR) на загальну суму 1 355 951 грн. в т.ч. у 2022 році на загальну суму 1 244 088 грн. та у 2023 році на загальну суму 111 863 гривень.
ІІ. Позиція учасників судового засідання
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.
Захисник та підозрюваний заперечували, проти задоволення клопотання, просили застосувати запобіжний захід не пов`язаний із триманням під вартою.
ІІІ. Мотиви слідчого судді
3.1 Вислухавши доводи учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.
3.2. Норми кримінального процесуального закону, якими керується слідчий суддя
Відповідно до ст.131КПК України з метою досягнення дієвості кримінального провадження застосовуються заходи його забезпечення, до яких віднесені, зокрема і запобіжні заходи.
Згідно з ч. 1 ст.177КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється.
Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені ч. 1 цієї статті (ч. 2 ст. 177 КПК України).
Частиною 6 ст.193КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених ст. 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук.
Згідно з визначеним Європейським судом прав людини поняття, обґрунтована підозра - це добровільне припущення про вчинення особою певного діяння, ґрунтується на об`єктивних відомостях, які можна перевірити у судовому розгляді та які спонукали б неупереджену та розумну людину вдатися до практичних дій, щоб з`ясувати, чи є така підозра обґрунтованою.
Підозра, виходячи з постанови Судової палати у кримінальних справах Верховного Суду України від 24.11.2016р. № 5 - 328 кс 16, є обґрунтованим припущенням про вчинення особою кримінального правопорушення.
У відповідності до норм КПК України, на даному етапі кримінального провадження не допускається вирішення тих питань, які повинен вирішувати суд під час розгляду провадження по суті, а саме питань пов`язаних з оцінкою доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи не винною у вчиненні злочину.
3.3. Обставини, встановлені слідчим суддею
19.03.2024 року ОСОБА_4 повідомлений про підозру за ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 204 КК України, за кваліфікуючими ознаками: незаконне придбання з метою збуту, зберігання з цією метою, збут та транспортування з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів, вчинене за попередньою змовою групою осіб та за ч. 3 ст. 209 КК України, за кваліфікуючими ознаками: набуття, володіння, розпорядження майном, щодо якого фактичні обставини свідчать про його одержання злочинним шляхом, у тому числі здійснення фінансових операцій, зміна форми (перетворення) такого майна, вчинення дій, спрямованих на приховування походження такого майна, вчинені особою, яка знала, що таке майно прямо та повністю одержано злочинним шляхом, вчинені в особливо великому розмірі.
3.4. Оцінка обґрунтованості підозри
Оцінюючи обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінальних правопорушень за наведених у повідомленні про підозру обставин, слідчий суддя керується стандартом доказування «обґрунтована підозра». Цей стандарт є менш суворим у порівнянні зі стандартом доказування «поза розумним сумнівом», який застосовується під час розгляду висунутого особі обвинувачення по суті, та не передбачає оцінку доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчиненні злочину.
Як зазначав Європейський Суд з прав людини у рішеннях «Фокс, Кемпбел і Гартлі проти Сполученого Королівства», «Нечипорук та Йонкало проти України» під обґрунтованою підозрою Європейський суд розуміє існуючі факти або інформацію, яка може переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити кримінальне правопорушення. Отже, факти, які є причиною виникнення підозри, не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтування обвинувального вироку чи висунення обвинувачення особі, але вони мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування та застосування заходів забезпечення кримінального провадження.
На підставі оцінки сукупності наведених прокурором фактів та обставин суд лише визначає, що причетність тієї чи іншої особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї запобіжного заходу.
На переконання слідчого судді, наведені прокурором обставини та надані на їх підтвердження матеріали свідчать про існування достатніх підстав вважати, що сталися події зазначених кримінальних правопорушень, які дали підстави для повідомлення ОСОБА_4 про підозру, та останній має зв`язок з цими подіями.
Такі висновкислідчого суддіпідтверджуються наданимипрокурором матеріалами,зокрема:
- протокол обшуку від 12.07.2023 за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем проживання ОСОБА_4 , у ході якого вилучено використовуваний останнім мобільний телефон Iphone 14 Pro, серійний номер НОМЕР_10 ;
- протокол огляду мобільного телефону Iphone 14 Pro, серійний номер НОМЕР_10 , вилученого 12.07.2023 за адресою проживання ОСОБА_4 , в ході якого виявлено відомості, що свідчать про організацію ним діяльності незаконної мережі, яка складається приблизно із 50 точок із реалізації контрафактних тютюнових виробів без марок акцизного податку на території Одеської області, а саме:
?обмін повідомленнями, зображеннями тютюнових виробів без марок акцизного податку, голосовими повідомленнями в месенджерах Signal, Telegram Whatsapp, Viber, з ОСОБА_7 та іншими задіяними ним до вчинення злочину особами, щодо транспортування товарів, їх зберігання та подальшого збуту;
?обмін повідомленнями із вищевказаними особами щодо отриманих доходів від злочинної діяльності та розподілу між учасниками злочинної групи, в розрізі по місяцям;
?обмін повідомленнями із вищевказаними особами щодо розподілу обов`язків пов`язаних із контролем (транспортування товару, збір каси, організація оплати орендної плати за кіоски, контроль продавців) діяльності мережі кіосків за принципом територіальності АДРЕСА_8 ;
?обмін повідомленнями з вищевказаними особами щодо сплати коштів постачальникам підакцизних товарів, у тому числі за допомогою платіжних систем Binance, Wise;
?обмін повідомленнями з вищевказаними особами щодо зберігання підакцизних товарів за адресами: АДРЕСА_9 ;
?обмін повідомленнями з вищевказаними особами щодо транспортування підакцизних товарів за допомогою транспортного засобу «MERCEDES-BENZ SPRINTER 216 CDI», реєстраційний номер « НОМЕР_1 »;
?обмін повідомленнями з вищевказаними особами щодо транспортування підакцизних товарів у контейнері GCXU5574977, який був вилучений у порту м. Рені;
?транспортування підакцизних товарів за допомогою транспортного засобу «MERCEDES-BENZ SPRINTER 216 CDI», реєстраційний номер « НОМЕР_1 »;
?обмін повідомленнями з ОСОБА_7 щодо придбання у туристичному агентстві послуг з відпочинку за кордоном, з подальшою оплатою коштами, здобутими внаслідок вчинення злочину;
- протокол обшуку від 12.07.2023 транспортного засобу Hyundai, реєстраційний номер НОМЕР_4 , який знаходився на території домоволодіння за місцем проживання ОСОБА_4 у ході якого вилучено тютюнові вироби без марок акцизного податку у кількості 36 блоків, які згідно проведеної експертизи не відповідають вимогам чинного законодавства;
- протокол обшуку від 04.10.2023 за адресою: АДРЕСА_8 , у ході якого вилучено тютюнові вироби без марок акцизного податку у кількості приблизно 500 коробів, які згідно проведеної експертизи не відповідають вимогам чинного законодавства;
- протокол обшуку від 04.10.2023 за адресою: АДРЕСА_8 у ході якого вилучено тютюнові вироби без марок акцизного податку у кількості приблизно 1200 коробів, які згідно проведеної експертизи не відповідають вимогам чинного законодавства;
- протокол допиту свідка ОСОБА_37 , який надав показання про те, що здійснював продаж картонних коробок ОСОБА_4 , який за вказану продукцію здійснював в його адресу перерахування безготівкових коштів. Згідно протоколу огляду телефону ОСОБА_4 , вказані коробки, придбані у ОСОБА_37 , використовувались для зберігання тютюнових виробів без марок акцизного податку України;
- протокол обшуку від 06.08.2023 транспортного засобу транспортний засіб «MERCEDES-BENZ SPRINTER 216 CDI», д.н.з. « НОМЕР_1 », у ході якого вилучено тютюнові вироби без марок акцизного податку у кількості приблизно 50 коробів, які згідно проведеної експертизи не відповідають вимогам чинного законодавства;
- протокол обшуку від 24.11.2023 контейнеру GCXU5574977, який був вилучений у порту м. Рені, у ході якого вилучено тютюнові вироби без марок акцизного податку у кількості приблизно 900 коробів, які згідно проведеної експертизи не відповідають вимогам чинного законодавства;
- протокол допиту свідка ОСОБА_38 , директора ПП «Спецсервісгруп», яке згідно коносаменту було отримувачем вантажу контейнеру GCXU5574977, який було вилучено у порту м. Рені, який надав показання про те, що ОСОБА_4 звернувся до нього з проханням здійснити послуги з експедирування вантажу до України, із зазначенням отримувача вантажу ПП «Спецсервісгруп»;
- протоколи обшуків, проведених протягом 2023 року, торгових павільйонів (кіосків), розташованих за наступними адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , м. Чорноморськ, вулиця Олександрійська та вулиця Торгова, а також АДРЕСА_8 , у ході яких вилучено тютюнові вироби без марок акцизного податку, які згідно проведених експертиз не відповідають вимогам чинного законодавства;
- протокол обшуку від 04.10.2023 за адресою: АДРЕСА_8 , у ході якого вилучено відеореєстратор та журнал в`їзду-виїзду автотранспорту на територію, де зберігались тютюнові вироби;
- протокол огляду журналу в`їзду-виїзду автотранспорту на територію, де зберігались тютюнові вироби, вилученого за адресою: АДРЕСА_8 , у якому відображені відомості щодо руху транспортних засобів, належних учасникам злочинної групи;
- протокол огляду відеореєстратору на територію, де зберігались тютюнові вироби, вилученого за адресою: АДРЕСА_8 , у якому відображені відомості щодо руху транспортних засобів, належних учасникам злочинної групи;
- відомості щодо руху коштів по рахункам ОСОБА_4 та інших задіяних ним до вчинення злочину осіб, у тому числі фінансові операції щодо сплати коштів за орендовані кіоски, що додатково підтверджується оглядом телефону ОСОБА_4 ;
- відповідь на запит у порядку ст. 93 КПК Украъни від адміністрації ринку «Черемушки» щодо оренди кіосків особами, задіяними ОСОБА_4 до вчинення злочину, а саме ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 ;
- протокол за результатами спостереження за особою, річчю або місцем, за адресою: АДРЕСА_1 від 02.08.2023, за результатами якого встановлено, що до вказаної адреси, за місцем проживання ОСОБА_4 , у період вчинення кримінального правопорушення прибувають особи, задіяні у вчинення злочину, у тому числі, на транспортному засобі «MERCEDES-BENZ SPRINTER 216 CDI», д.н.з. « НОМЕР_1 »;
- протокол тимчасового доступу до речей і документів, а саме до відомостей, які перебували у володінні ГУ ДПС в Одеській області, стосовно доходів, отриманих ОСОБА_4 за період з 2014 р. по теперішній час;
- аналітичний продукт від 01.03.2024, складений відділом Управління аналізу інформації та управління ризиками Територіального управління БЕБ в Одеській області;
Відомості, які містяться у наведених матеріалах, узгоджуються з обставинами, зазначеними у повідомленні про підозру, підтверджують їх, та у своїй сукупності дають вагомі підстави для висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 28 ч. 1 ст. 204ч.3 ст.209 КК України.
Слід наголосити, що стандарт доказування «обґрунтована підозра» обмежує міру, до якої слідчий суддя може оцінювати обставини, відомості про які надані сторонами. Ті докази, які б під час судового розгляду могли б бути приводом для розумного сумніву, під час оцінки обґрунтованості підозри не переконують слідчого суддю в іншому.
3.5. Щодо наявності ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України
Ризиком у контексті кримінального провадження є певна ступінь можливості, що особа вдасться до вчинків, які будуть перешкоджати досудовому розслідуванню та судовому розгляду або ж створять загрозу суспільству. Слідчий суддя, оцінюючи вірогідність такої поведінки підозрюваного, має дійти обґрунтованого висновку про високу ступінь ймовірності позапроцесуальних дій зазначеної особи.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини у справі «Клішин проти України» наявність кожного ризику повинна носити не абстрактний, а конкретний характер та доводитися відповідними доказами.
Обґрунтовуючи клопотання, прокурор послався на існування ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, отже слідчий суддя має оцінити їх наявність, зокрема:
- переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду;
- незаконно впливати на свідків, експерта у цьому ж кримінальному провадженні;
3.6. Щодо ризику переховуватись від органів досудового розслідування та суду
Слідчий суддя вважає обґрунтованими доводи прокурора про те, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого за ч.3 ст.209 КК України, яке згідно класифікації, передбаченої ст. 12 КК України, належить до особливо тяжких злочинів.
На переконання слідчого судді, очікування можливого суворого покарання саме по собі може бути реальним мотивом та підставою для підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування чи суду. Це твердження узгоджується з позицією Європейського суду з прав людини, який зазначав, що суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризиків переховування (п. 80 рішення у справі «Ілійков проти Болгарії»).
Разом з тим, сама лише тяжкість кримінального правопорушення та суворість можливого покарання без врахування інших факторів не є достатньою підставою для висновку про наявність такого ризику.
Слідчий суддя вважає обґрунтованими доводи прокурора про те, що підозрюваний впродовж значного періоду часу займається діяльністю, пов`язаною з придбанням з метою збуту, зберіганням із цією метою, транспортуванням з метою збуту та збутом незаконно виготовлених підакцизних товарів. Це зумовлює наявність широкого кола впливових зв`язків у нього.
Так, у ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 має документи, що надають право на виїзд за межі України, а також документи, які дозволяють здійснювати перетин кордону у військовий час.
Також встановлено, що протягом останнього часу ОСОБА_4 неодноразово, та на тривалий час залишав межі України.
В рамках кримінального провадження, будучи викликаним у якості свідка на допит, для проведення слідчої дії до органу досудового розслідування не з`являвся.
Крім того, у ході слідства досліджуються обставини ймовірного використання ОСОБА_4 підроблених документів, зокрема тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довіди ВЛК про непридатність до військової служби.
Зазначені обставини свідчать про те, що підозрюваний може переховуватися з огляду на покарання, яке загрожує у разі визнання його винним у вчиненні інкримінованого правопорушення. Майновий стан підозрюваного та наявність у нього впливого кола зв`язків свідчать про реальну можливість впродовж тривалого часу ухилятися від кримінальної відповідальності, та в такий спосіб переховуватись від органів досудового розслідування та суду.
Наведені обставини у своїй сукупності свідчать про обґрунтованість доводів прокурора щодо існування зазначеного ризику.
3.7. Щодо ризику незаконно впливати на свідків, експертів у кримінальному провадженні
Під час оцінки цього ризику слідчий суддя виходить з того, що:
- по-перше, показання свідків, як тих, що вже допитані в ході досудового розслідування, так і тих, які можуть бути допитані у подальшому, є процесуальними джерелами доказів (ч. 2 ст. 84 КПК України) та можуть мати важливе значення в контексті предмету доказування у цьому кримінальному провадженні;
- по-друге, встановлена кримінальним процесуальним законом процедура отримання показань свідків передбачає безпосереднє сприйняття їх судом у судовому засіданні (ст. 23, 224 КПК України). Отже, ризик впливу на свідків існує не лише на початковому етапі кримінального провадження при зібранні доказів, а й продовжує існувати на стадії судового розгляду до моменту безпосереднього отримання судом показань від свідків та дослідження їх судом.
Наведені обставини свідчать про обґрунтованість доводів прокурора в частині наявності ризику незаконного впливу на свідків та експертів у цьому кримінальному провадженні.
Зокрема, ОСОБА_4 підзвітні та підконтрольні продавці кіосків, з яких протягом зазначеного періоду здійснювався збут незаконно виготовлених тютюнових виробів, у зв`язку з чим у нього наявна можливість здійснювати на них тиск з метою зміни показань, або відмови від дачі показань у кримінальному провадженню.
Зокрема, у ході досудового розслідування неодноразово допитувались особи, відповідальні за збут у кіосках незаконно виготовлених тютюнових виробів, які у ході допитів від дачі показань відмовлялись, необґрунтовано посилаючись на ст. 63 Конституції України.
Наявність зазначеного ризику обґрунтовується характером та обставинами вчинення інкримінованого ОСОБА_4 злочину, зокрема, залучення на окремих його етапах інших осіб, використання службових зв`язків. Викладене свідчить про існування ризику впливу на цих осіб з боку підозрюваного з метою підбурювання їх до дачі неправдивих показань.
3.8 Щодо можливого застосування іншого запобіжного заходу
При вирішенні питання щодо обрання запобіжного заходу підозрюваному необхідно врахувати, що жоден з більш м`яких запобіжних заходів не може запобігти зазначеним ризикам.
При вирішенні питання щодо обрання запобіжного заходу підозрюваному необхідно врахувати, що жоден з більш м`яких запобіжних заходів не може запобігти зазначеним ризикам.
Так, особисте зобов`язання не може бути застосовано, у зв`язку з тим, що це найбільш м`який запобіжний захід і він не відповідає тяжкості вчиненого злочину. Особиста порука не може бути застосована в силу того, що не встановлено осіб, які заслуговують на довіру та можуть поручитися за виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України і зобов`язуються за необхідності доставити його до органу досудового розслідування чи в суд на першу вимогу.
Обрати відносно підозрюваного запобіжний захід у вигляді домашнього арешту недоцільно, оскільки такий захід забезпечення кримінального провадження в цілому не зможе гарантовано запобігти ризикам, зазначеним вище, для досягнення завдання кримінального провадження, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини.
3.9. Висновки слідчого судді
Слідчий суддя, враховуючи встановлені обставини, існування ризиків в їх сукупності та взаємозв`язку, на переконання слідчого судді запобіжний захід не пов`язаний з позбавленням волі у подальшому може негативно вплинути на проведення повного та неупередженого розслідування кримінального провадження та не забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків.
Таким чином, прокурором під час розгляду клопотання, відповідно до вимог п. 3 ч. 1 ст. 194 КПК України, доведено недостатність для запобігання вказаному ризику застосування до підозрюваного більш м`яких ніж тримання під вартою запобіжних заходів, а це у свою чергу, враховуючи обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 204, ч. 3 ст. 209 КК України, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до дванадцяти років, згідно ч.1, п.5 ч.2 ст.183 КПК України, є підставою для застосування до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
3.10. Щодо визначення розміру застави
Слідчий суддя при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов`язаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним обов`язків, передбачених КПК України (ч. 3 ст. 183 КПК України).
Розмір застави визначається слідчим суддею з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, інших даних про його особу та встановлених ризиків, передбачених статтею 177 КПК України. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього (ч. 4 ст. 182 КПК України).
Відповідно до п. 3 ч. 5 ст. 182 КПК України розмір застави щодо особи, підозрюваної у вчиненні особливо тяжкого злочину, визначається у межах від вісімдесяти до трьохсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У виключних випадках, якщо слідчий суддя встановить, що застава у зазначених межах не здатна забезпечити виконання особою, що підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, покладених на неї обов`язків, застава може бути призначена у розмірі, який перевищує вісімдесят чи триста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно (ч. 5 ст. 182 КПК України).
У рішенні «Мангурас проти Іспанії» (п. 78, 820) ЄСПЛ зазначив, що гарантії, передбачені п. 3 ст. 5 Конвенції, покликані забезпечити не компенсацію втрат, а, зокрема, прибуття обвинуваченого на судове засідання. Таким чином, сума (застави) повинна бути оцінена враховуючи самого обвинуваченого, його активи та його взаємовідносини з особами, які мають забезпечити його безпеку, іншими словами, розмір застави повинен визначатися тим ступенем довіри (впевненості) при якому перспектива втрати застави, у випадку відсутності на суді, буде достатнім стримуючим засобом, щоб унеможливити перешкоджання особою встановленню істини у кримінальному провадженні. При цьому має бути враховано наявність грошових засобів у обвинуваченого.
Отже, розмір застави повинен бути таким, щоб загроза її втрати утримувала б підозрюваного від намірів та спроб порушити покладені на нього обов`язки.
Разом з тим, запропонований стороною обвинувачення розмір застави є вочевидь неспівмірним з відомостями про майновий стан підозрюваного, обставинами кримінального правопорушення та буде завідомо непомірним для ОСОБА_4 .
На переконання слідчого судді, підозрюваному ОСОБА_4 має бути визначена застава у розмірі, який відповідає вимогам КПК Україи, а саме - 80 (вісімдесят) розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб в сумі 242 240 (двохсот сорока двох тисяч двісті сорока) гривень. Зазначений розмір застави є значним та цілком здатен забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного та виконання покладених на нього процесуальних обов`язків.
3.11. Щодо покладення на підозрюваного обов`язків
У разі внесення застави, з метою мінімізації ризиків, встановлених у судовому засіданні, а також запобігання позапроцесуальній поведінці підозрюваного, наявні підстави для покладення на ОСОБА_4 обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України та необхідність покладення яких була доведена стороною обвинувачення, а саме:
не відлучатися із міста Одеси без дозволу слідчого, прокурора або суду;
повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
утримуватися від спілкування із підозрюваними, свідками у даному кримінальному провадженні, що визначені детективом або прокурором;
здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Зазначені обов`язки релевантні встановленим ризикам та здатні їм запобігти у випадку внесення застави. Строк дії обов`язків слідчий суддя визначає у межах, передбачених ч. 7 ст. 194 КПК України.
За таких підстав клопотання детектива про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 176-178, 182, 193, 194 КПК України, -
У Х В А Л И В :
Клопотання детектива Підрозділу Територіального управління БЕБ в Одеській області ОСОБА_6 погодженого з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до ОСОБА_4 задовольнити частково.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком до 16 травня 2024 року включно.
Визначити розмір застави - 80 (вісімдесят) розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб в сумі 242 240 (двохсот сорока двох тисяч двісті сорока) гривень, за умови внесення якої на призначений для цього депозитний рахунок територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеської області, ОСОБА_4 слід негайно звільнити з - під варти.
Роз`яснити підозрюваному, що він або заставодавець мають право у будь який момент внести заставу на розрахунковий рахунок № НОМЕР_11 , код отримувача (ЄДРПОУ) - 26302945, банк отримувача - ДКСУ м.Київ, отримувач - Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Одеській області.
У разі внесення застави підозрюваного звільнити з-під варти негайно та покласти на підозрюваного ОСОБА_4 , обов`язки строком до 16 травня 2024 року включно, передбачені ч.5 ст.194 КПК України:
не відлучатися із міста Одеси без дозволу слідчого, прокурора або суду;
повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
утримуватися від спілкування із підозрюваними, свідками у даному кримінальному провадженні, що визначені детективом або прокурором;
здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_4 , що відповідно до ч.8, ч.10, ч.11 ст.182 КПК України, у разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, якщо підозрюваний, обвинувачений, будучи належним чином повідомлений не з`явиться за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду без поважних причин чи не повідомить про причини своєї неявки, або якщо порушить інші покладені на нього при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України й використовується у порядку, встановленому законом для використання коштів судового збору. У разі звернення застави в дохід держави слідчий суддя, суд вирішує питання про застосування до підозрюваного, обвинуваченого запобіжного заходу у вигляді застави у більшому розмірі або іншого запобіжного заходу з урахуванням положень ч.7 ст.194 КПК України. Застава внесена підозрюваним, обвинуваченим, може бути повністю або частково звернена судом на виконання вироку в частині майнових стягнень. Застава внесена заставодавцем, може бути звернена судом на виконання вироку в частині майнових стягнень тільки за його згодою.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її проголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Подання апеляційної скарги зупиняє набрання ухвалою законної сили, але не зупиняє її виконання.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2024 |
Оприлюднено | 01.04.2024 |
Номер документу | 117976540 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні