465/5536/22
1-кс/465/635/24
У Х В А Л А
судового засідання
28.03.2024 року м. Львів
Слідчий суддя Франківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , заступник начальника ВРЗЗС СВ ЛРУП №2 ГУ НП у Львівської області капітан поліції ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , захисника ОСОБА_6 , розглянувши клопотання заступник начальника ВРЗЗС СВ ЛРУП №2 ГУ НП у Львівської області капітан поліції ОСОБА_4 , погодженого з прокурором Франківської окружної прокуратури м.Львова Львівської області ОСОБА_7 у кримінальномупровадженні №42021142080000009від 24квітня 2021 року, про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно:
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Острів, Сокальського району, Львівської області, громадянин України, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
підозрюваного увчиненні кримінальнихправопорушень,передбачених ч.3ст.362,ч.3ст.362, ч.3ст.365-2КК України,-
встановив:
заступник начальника ВРЗЗС СВ ЛРУП №2 ГУ НП у Львівської області капітан поліції ОСОБА_4 , звернулася до слідчого судді із клопотанням, погодженим прокурором Франківської окружної прокуратури м. Львова Львівської області ОСОБА_7 , про застосування до підозрюваного ОСОБА_8 запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання.
Мотивує клопотання тим, що ОСОБА_8 , призначений, відповідно до розпорядження голови Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області №19 від 29.04.2016, на посаду державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради з 4.05.2016, маючи 15 ранг сьомої категорії посадової особи місцевого самоврядування, будучи належним чином обізнаний та ознайомлений з положеннями чинного законодавства України, що регламентує надання публічних послуг у сфері державної реєстрації, а саме, що відповідно до норм Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (в редакції чинній станом на 26.07.2016).
Достовірно знаючи та усвідомлюючи, що згідно Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25.12.2015 (в редакції чинній станом на 26.07.2016) (надалі Порядку).
Зокрема, державний реєстратор речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_8 , в порушення зазначених вище норм чинного законодавства України, що регламентує надання публічних послуг у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майна, перебуваючи на робочому місці по АДРЕСА_2 (на той час Пустомитівського району Львівської області), маючи умисел на вчинення несанкціонованої зміни інформації, яка оброблюється в автоматизованих системах мережах або зберігається на носіях такої інформації, в державний реєстр речових прав на нерухоме майно, будучи особою, яка має право доступу до такої інформації та відповідно до Державного реєстру прав, одержав від ОСОБА_9 , документи, в частині яких були вказані неправдиві відомості, про що ОСОБА_9 було достовірно відомо, а саме:
- заяви про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, квартиру АДРЕСА_3 , складену від імені ОСОБА_9 26.07.2016 року;
- засвідчені написами «з оригіналом вірно», копії особистих документів, що посвідчують особу, паспорту громадянина України на ім`я ОСОБА_9 , копію картки фізичної особи платника податків ОСОБА_9 ;
- технічний паспорт, складений ФОП ОСОБА_10 30.06.2016 на квартиру АДРЕСА_3 загальною площею 25,3 кв.м. та комору в підвалі під літерою VІ площею 37,8 кв.м., що на АДРЕСА_4 , в якому ОСОБА_10 на технічному плані зображено неіснуючий прохід в несучій стіні вказаного підвального приміщення до суміжних підвальних приміщень на АДРЕСА_5 (фактично вказаний прохід в стіні відсутній і ніколи не існував; згідно висновків експерта при співставленні фактичного планування та обмірів з технічним паспортом від 30.06.2016, виданого ФОП « ОСОБА_10 », інвентаризаційною справою на будинок АДРЕСА_6 встановлено, що фактичне планування та площа підвального приміщення під літерою VІ площею 37,8 кв.м., що на АДРЕСА_4 відповідає вказаній інвентаризаційній справі №866/3 та не відповідає технічному паспорту від 30.06.2016, виданого ФОП « ОСОБА_10 »);
- копію повністю за змістом підробленої довідки виконуючого обов`язки директора ЛКП «Старий Львів» №847 від 18.08.2014, згідно якої при проведеному нібито обстеженні квартири АДРЕСА_3 встановлено, що мешканці даної квартири займають та користуються підвальними приміщеннями під літерою VІ площею 37,8 кв. м. у будинку АДРЕСА_4 , з вказанням власнику квартири АДРЕСА_7 внести відповідні зміни на право власності на квартиру (вказаними нежитловими приміщеннями ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 ніколи не користувались, натомість згідно свідоцтва № НОМЕР_1 від 14.05.2015 Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради про право власності вказаними громадянами, на підставі Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», було приватизовано квартиру АДРЕСА_3 площею 25,3 кв.м., комірку під літерою XI площею 4,6 кв.м., та зовсім інше підвальне приміщення у будинку АДРЕСА_5 - комору в підвалі під літерою V площею 33,5 кв.м.).
У подальшому, державний реєстратор речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_8 , за обставин, коли ОСОБА_9 забезпечив здійснення оплати за надання послуг державного реєстратора, діючи в інтересах ОСОБА_9 , 26.07.2016, о 17:02 год., перебуваючи по АДРЕСА_2 (на той час Пустомитівського району) Львівської області, всупереч вимогам пунктів 1,2,3 ч. 3 ст. 10, пункти 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, частина 2 ст. 24, пунктів 1,5,6,14 ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктів 12,20,23,53 згаданого вище Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, якими визначено підстави для державної реєстрації права власності та інших речових прав та передбачено гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах в порядку, визначених цим Законом та те, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно, їх обтяженнями, за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, усвідомлюючи, що між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно громадянина ОСОБА_9 на квартиру АДРЕСА_3 , комор та підвалів, за вказаною адресою, є суттєві суперечності, а саме: жоден наданий ОСОБА_9 державному реєстратору документ щодо приміщень комори в підвалі під літерою VІ площею 37,8 кв.м. у будинку АДРЕСА_4 не є правовстановлюючий, не підтверджує право власності ОСОБА_9 , останній згідно договору від 30.11.2015 купівлі-продажу квартири АДРЕСА_3 зазначене підвальне приміщення у громадян ОСОБА_13 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 не купляв; з тексту наданої ОСОБА_9 копії довідки виконуючого обов`язки директора ЛКП «Старий Львів» №847 від 18.08.2014 слідує, що мешканці квартири АДРЕСА_3 лише займають та користуються підвальними приміщеннями в будинку на АДРЕСА_4 , а тому не вбачається підстав вважати, що мешканцями квартири АДРЕСА_3 оформлено право власності на підвальні приміщення в будинку на АДРЕСА_4 ; власником квартири на дату видачі довідки була територіальна громада м. Львова, оскільки така квартира була приватизована громадянами ОСОБА_13 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 тільки 14.05.2015, про що свідчить видане Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради свідоцтво про право власності на квартиру № НОМЕР_1 , при цьому, комора в підвалі під літерою VІ площею 37,8 кв.м. у будинку АДРЕСА_4 взагалі ніким не приватизувались; достовірно знаючи, що, враховуючи норми п.50, 52 Порядку, приміщення комора в підвалі під літерою VІ площею 37,8 кв.м. у будинку АДРЕСА_4 є окремим індивідуально визначеним об`єктом нерухомого майна, а отже мав реєструватись у Державному реєстрі прав вперше, у тому числі у результаті поділу, виділу частки з об`єкта нерухомого майна або об`єднання об`єктів нерухомого майна, він, як державний реєстратор, за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру прав мав відкрити розділ у цьому Реєстрі з присвоєнням нового окремого реєстраційного номера об`єкту нерухомого майна, та сформувати нову реєстраційну справу по цьому об`єкту відповідно до законодавства, незважаючи на всі перелічені обставини, державний реєстратор ОСОБА_8 прийняв незаконне рішення №30641440 від 26.07.2016про внесення змін до запису розділу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, відкритого на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 825382546101 квартири АДРЕСА_3 , маючи,законний доступдо електронногоДержавного реєстру,несанкціоновано,на підставіприйнятого нимнезаконного рішення,вніс зміниу електронномуДержавному реєстріречових правна нерухомемайно доопису вказаноговище об`єктанерухомого майна,зазначивши врозділі «актуальнаінформація продержавну реєстраціюправа власності»у «відомостяхпро об`єктнерухомого майна» квартири АДРЕСА_3 , інформацію про те, що громадянин ОСОБА_9 ,крім іншихприміщень,є власникамипідвалу під літерою VІ площею 37,8 кв.м. у будинку АДРЕСА_4 , що прилягає до будинку АДРЕСА_5 .
Внаслідок таких незаконних дій державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради Пустомитівського району (на даний час Львівського району) Львівської області ОСОБА_8 , при співучасті ОСОБА_9 , із комунальної власності Львівської міської ради незаконно вибули нежитлові приміщення за адресою: АДРЕСА_4 , підвальне приміщення під літерою VI площею 37,8 кв.м. вартістю 1142965,78 грн., що у 300 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та згідно з приміткою до ст. 361 КК України є значною шкодою.
Також ОСОБА_8 , призначений, відповідно до розпорядження голови Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області №19 від 29.04.2016, на посаду державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради з 4.05.2016, маючи 15 ранг сьомої категорії посадової особи місцевого самоврядування, будучи належним чином обізнаний та ознайомлений з положеннями чинного законодавства України, що регламентує надання публічних послуг у сфері державної реєстрації, а саме, що відповідно до норм Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (в редакції чинній станом на 7.11.2017).
Достовірно знаючи та усвідомлюючи, що згідно Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25.12.2015 (в редакції чинній станом на 7.11.2017) (надалі Порядку): державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених цим Порядком (абзац 1 пункту 6 Порядку).
Зокрема, державний реєстратор речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_8 , в порушення зазначених вище норм чинного законодавства України, що регламентує надання публічних послуг у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майна, перебуваючи на робочому місці по АДРЕСА_2 (на той час Пустомитівського району Львівської області), маючи умисел на вчинення несанкціонованої зміни інформації, яка оброблюється в автоматизованих системах мережах або зберігається на носіях такої інформації, в державний реєстр речових прав на нерухоме майно, будучи особою, яка має право доступу до такої інформації та відповідно до Державного реєстру прав, одержав від ОСОБА_9 , документи, в частині яких були вказані неправдиві відомості, про що ОСОБА_9 було достовірно відомо, а саме:
- заяви про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, нежитлові приміщення реєстраційним номером 1367452846101 на АДРЕСА_5 , складену від імені ОСОБА_9 7.11.2017 року;
- копії особистих документів, що посвідчують особу, паспорту громадянина України на ім`я ОСОБА_9 , копію картки фізичної особи платника податків ОСОБА_9 ;
- технічний паспорт, складений ФОП ОСОБА_10 19.09.2017 на нежитлові приміщення будинку АДРЕСА_5 загальною площею 127,2 кв.м., що складаються з підвальних приміщень: літерою І площею 53,9 кв.м., літерою ІІ площею 2,6 кв.м., літерою ІІІ площею 7,4 кв.м., літерою ІV площею 10,8 кв.м., літерою V площею 33,5 кв.м., літерою VІ площею 16,3 кв.м., літерою VІІ площею 2,7 кв.м.;
- завідомо неправдивий висновок №1/160 від 25.09.2017 «Щодо технічної можливості об`єднання об`єктів нерухомого майна в один, виготовлений та складений ОСОБА_10 на замовлення ОСОБА_9 , в якому ОСОБА_10 внесено недостовірні відомості про технічну можливість об`єднати нежитлове приміщення підвалу літерою VІ площею 16,3 кв.м. та нежитлові приміщення підвалу літерами І,ІІ,V загальною площею 90 кв.м. в будинку АДРЕСА_5 , в один самостійний об`єкт нерухомого майна загальною площею по фактичному користуванню 127,2 кв.м. (згідно висновків оціночно-будівельної експертизи об`єднати нежитлове приміщення під літерою І площею 53,9 кв.м., нежитлове приміщення під літерою ІІ площею 2,6 кв.м., нежитлове приміщення під літерою VІ площею 16,3 кв.м., нежитлове приміщення під літерою V площею 33,5 кв.м., які заходяться в будинку АДРЕСА_5 в один самостійний об`єкт нерухомого майна загальною площею 106,3 кв.м. технічно неможливо; для такого об`єднання необхідно було б влаштувати дверні прорізи з приміщення під літерою ІІ в приміщення під літерою ІV та з приміщення під літерою V в приміщення під літерою VІ, в стінах, які є несучими, враховуючи час побудови будинку наприкінці 17 століття, технічний стан підвальних приміщень матиме негативні наслідки для будівлі вцілому).
У подальшому, державний реєстратор речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_8 , за обставин, коли ОСОБА_9 забезпечив здійснення оплати за надання послуг державного реєстратора, діючи в інтересах ОСОБА_9 , 7.11.2017, перебуваючи по АДРЕСА_2 (на той час Пустомитівського району) Львівської області, всупереч вимогам пункту 4 ч.1 ст.3, пунктів 1,2,3 ч. 3 ст. 10, пункти 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, частина 2 ст. 24, пунктів 1,5,6,14 ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктів 12,20,23,40,45 згаданого вище Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, якими визначено підстави для державної реєстрації права власності та інших речових прав та передбачено гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах в порядку, визначених цим Законом та те, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно, їх обтяженнями, за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, усвідомлюючи, що між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно громадянина ОСОБА_9 на нежитлові приміщення підвалів в будинку АДРЕСА_5 за вказаною адресою, є суттєві суперечності, а саме: жоден наданий ОСОБА_9 державному реєстратору документ щодо нежитлових приміщень під літерою ІІІ площею 7,4 кв.м., літерою ІV площею 10,8 кв.м., літерою VІІ площею 2,7 кв.м. загальною площею 20,9 кв.м. у будинку АДРЕСА_5 не є правовстановлюючий, не підтверджує право власності ОСОБА_9 , останній згідно договору від 30.11.2015 купівлі-продажу квартири АДРЕСА_3 зазначене підвальне приміщення у громадян ОСОБА_13 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 не купляв; при цьому, нежитлові підвальні приміщення під літерами ІІІ,ІV,VІ загальною площею 20,9 кв.м. у будинку АДРЕСА_5 взагалі ніким не приватизувались, а отже є комунальною власністю територіальної громади м. Львова; достовірно знаючи, що, враховуючи норми п.40,45 Порядку, пункту 3.21 Державних будівельних норм А2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» «реконструкція це перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об`єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, для державної реєстрації права власності у зв`язку із зміною суб`єкта такого права в результаті реконструкції об`єкта нерухомого майна, у тому числі в результаті переведення об`єкта нерухомого майна із нежитлового в житлове і навпаки подаються: документ,що посвідчуєправо власностіна об`єктнерухомого майнадо йогореконструкції (крімвипадків,коли правовласності натакий об`єктвже зареєстрованов Державномуреєстрі прав); документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; технічний паспорт на новостворений об`єкт нерухомого майна, незважаючи на всі перелічені обставини, державний реєстратор ОСОБА_8 прийняв незаконне рішення №37988232 від 7.11.2017 про внесення змін до запису розділу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, відкритого на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 1367452846101 нежитлові приміщення площею 106,3 кв.м. в будинку АДРЕСА_5 .
У подальшому ОСОБА_8 , у цей же день 7.11.2017 о 14:35 год., маючи законний доступ до електронного Державного реєстру, несанкціоновано, на підставі прийнятого ним незаконного рішення, вніс зміни у електронному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно до опису вказаного вище об`єкта нерухомого майна в розділі «актуальна інформація про державну реєстрацію права власності» у «відомостях про об`єкт нерухомого майна», «нежитлові приміщення площею 106,3 кв.м. будинку АДРЕСА_5 » зазначив інформацію про те, що громадянин ОСОБА_9 ,«по фактичномукористуванню» євласникомнежитлових підвальних приміщень за вказаною адресою площею 127,2 кв.м., хоча насправді 106,3 кв.м.
Надалі, ОСОБА_8 , продовжуючи свій злочинний умисел на вчинення злочину, 07.11.2017 о 14:40 год., маючи законний доступ до електронного Державного реєстру, несанкціоновано, усвідомлюючи, що раніше, 3.10.2017, як державний реєстратор, особисто виносив рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №37370880 та провів державну реєстрацію права приватної власності ОСОБА_9 на нежитлові приміщення загальною площею саме 106,3 кв.м., а не 127,2 кв.м., що у будинку АДРЕСА_5 , повторно, вніс зміни у електронному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно до опису вказаного вище об`єкта нерухомого майна в розділі «актуальна інформація про державну реєстрацію права власності» у «відомостях про об`єкт нерухомого майна», а саме: безпідставно збільшив загальну площу з 106,3 кв.м. на 127,2 кв.м., а також змінив назву об`єкту нерухомого майна «нежитлове приміщення площею 106,3 кв.м.» на «нежитлове приміщення площею 127,2 кв.м.», таким чином зазначивши ОСОБА_9 власником нежитлове приміщення за вказаною адресою площею саме 127,2 кв.м.
Внаслідок таких незаконних дій державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради Пустомитівського району (на даний час Львівського району) Львівської області ОСОБА_8 , при співучасті ОСОБА_9 , із комунальної власності Львівської міської ради незаконно вибули нежитлові підвальні приміщення під літерою ІІІ площею 7,4 кв.м., літерою ІV площею 10,8 кв.м., літерою VІІ площею 2,7 кв.м. загальною площею 20,9 кв.м. за адресою: АДРЕСА_5 , вартістю 670210,61 грн., що у 300 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та згідно з приміткою до ст. 361 КК України є значною шкодою.
Окрім цього ОСОБА_8 , призначений, відповідно до розпорядження голови Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області №19 від 29.04.2016, на посаду державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради з 4.05.2016, маючи 15 ранг сьомої категорії посадової особи місцевого самоврядування, будучи належним чином обізнаний та ознайомлений з положеннями чинного законодавства України, що регламентує надання публічних послуг у сфері державної реєстрації, а саме, що відповідно до норм Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (в редакції чинній станом на 07.11.2017).
Достовірно знаючи та усвідомлюючи, що згідно Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25.12.2015 (в редакції чинній станом на 07.11.2017) (надалі Порядку).
Зокрема, державний реєстратор речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_8 , в порушення зазначених вище норм чинного законодавства України, що регламентує надання публічних послуг у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майна, перебуваючи на робочому місці по АДРЕСА_2 (на той час Пустомитівського району Львівської області), маючи умисел на вчинення зловживання повноваженнями державним реєстратором, будучи особою, що здійснює професійну діяльність у сфері надання публічних послуг, а саме проведення державної реєстрації прав та обтяжень на нерухоме майно, будучи також особою, яка згідно своїх повноважень має право доступу до такої інформації та відповідно до Державного реєстру прав, з метою одержання неправомірної вигоди для себе та для ОСОБА_9 , одержав від останнього, документи, в частині яких були вказані неправдиві відомості, про що ОСОБА_9 було достовірно відомо, а саме:
- заяви про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, нежитлові приміщення реєстраційним номером 1367452846101 на АДРЕСА_5 , складену від імені ОСОБА_9 7.11.2017 року;
- копії особистих документів, що посвідчують особу, паспорту громадянина України на ім`я ОСОБА_9 , копію картки фізичної особи платника податків ОСОБА_9 ;
- технічний паспорт, складений ФОП ОСОБА_10 19.09.2017 на нежитлові приміщення будинку АДРЕСА_5 загальною площею 127,2 кв.м., що складаються з підвальних приміщень: літерою І площею 53,9 кв.м., літерою ІІ площею 2,6 кв.м., літерою ІІІ площею 7,4 кв.м., літерою ІV площею 10,8 кв.м., літерою V площею 33,5 кв.м., літерою VІ площею 16,3 кв.м., літерою VІІ площею 2,7 кв.м.;
- завідомо неправдивий висновок №1/160 від 25.09.2017 «Щодо технічної можливості об`єднання об`єктів нерухомого майна в один, виготовлений та складений ОСОБА_10 на замовлення ОСОБА_9 , в якому ОСОБА_10 внесено недостовірні відомості про технічну можливість об`єднати нежитлове приміщення підвалу літерою VІ площею 16,3 кв.м. та нежитлові приміщення підвалу літерами І,ІІ,V загальною площею 90 кв.м. в будинку АДРЕСА_5 , в один самостійний об`єкт нерухомого майна загальною площею по фактичному користуванню 127,2 кв.м. (згідно висновків оціночно-будівельної експертизи об`єднати нежитлове приміщення під літерою І площею 53,9 кв.м., нежитлове приміщення під літерою ІІ площею 2,6 кв.м., нежитлове приміщення під літерою VІ площею 16,3 кв.м., нежитлове приміщення під літерою V площею 33,5 кв.м., які заходяться в будинку АДРЕСА_5 в один самостійний об`єкт нерухомого майна загальною площею 106,3 кв.м. технічно неможливо; для такого об`єднання необхідно було б влаштувати дверні прорізи з приміщення під літерою ІІ в приміщення під літерою ІV та з приміщення під літерою V в приміщення під літерою VІ, в стінах, які є несучими, враховуючи час побудови будинку наприкінці 17 століття, технічний стан підвальних приміщень матиме негативні наслідки для будівлі вцілому).
У подальшому, державний реєстратор речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_8 , за обставин, коли ОСОБА_9 забезпечив здійснення оплати за надання послуг державного реєстратора, діючи в інтересах ОСОБА_9 , 7.11.2017, перебуваючи по АДРЕСА_2 (на той час Пустомитівського району) Львівської області, всупереч вимогам пункту 4 ч.1 ст.3, пунктів 1,2,3 ч. 3 ст. 10, пункти 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, частина 2 ст. 24, пунктів 1,5,6,14 ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктів 12,20,23,40,45 згаданого вище Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, якими визначено підстави для державної реєстрації права власності та інших речових прав та передбачено гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах в порядку, визначених цим Законом та те, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно, їх обтяженнями, за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, усвідомлюючи, що між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно громадянина ОСОБА_9 на нежитлові приміщення підвалів в будинку АДРЕСА_5 за вказаною адресою, є суттєві суперечності, а саме: жоден наданий ОСОБА_9 державному реєстратору документ щодо нежитлових приміщень під літерою ІІІ площею 7,4 кв.м., літерою ІV площею 10,8 кв.м., літерою VІІ площею 2,7 кв.м. загальною площею 20,9 кв.м. у будинку АДРЕСА_5 не є правовстановлюючий, не підтверджує право власності ОСОБА_9 , останній згідно договору від 30.11.2015 купівлі-продажу квартири АДРЕСА_3 зазначене підвальне приміщення у громадян ОСОБА_13 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 не купляв; при цьому, нежитлові підвальні приміщення під літерами ІІІ,ІV,VІ загальною площею 20,9 кв.м. у будинку АДРЕСА_5 взагалі ніким не приватизувались, а отже є комунальною власністю територіальної громади м. Львова; достовірно знаючи, що, враховуючи норми п.40,45 Порядку, пункту 3.21 Державних будівельних норм А2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» «реконструкція це перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об`єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, для державної реєстрації права власності у зв`язку із зміною суб`єкта такого права в результаті реконструкції об`єкта нерухомого майна, у тому числі в результаті переведення об`єкта нерухомого майна із нежитлового в житлове і навпаки подаються: документ,що посвідчуєправо власностіна об`єктнерухомого майнадо йогореконструкції (крімвипадків,коли правовласності натакий об`єктвже зареєстрованов Державномуреєстрі прав); документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; технічний паспорт на новостворений об`єкт нерухомого майна, незважаючи на всі перелічені обставини, державний реєстратор ОСОБА_8 прийняв незаконне рішення №37988232 від 7.11.2017 про внесення змін до запису розділу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, відкритого на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 1367452846101 нежитлові приміщення площею 106,3 кв.м. в будинку АДРЕСА_5 .
У подальшому ОСОБА_8 , у цей же день 07.11.2017 о 14:35 год., маючи законний доступ до електронного Державного реєстру, на підставі прийнятого ним незаконного рішення, зловживаючи своїми повноваженнями державного реєстратора, вніс зміни у електронному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно до опису вказаного вище об`єкта нерухомого майна в розділі «актуальна інформація про державну реєстрацію права власності» у «відомостях про об`єкт нерухомого майна», «нежитлові приміщення площею 106,3 кв.м. будинку АДРЕСА_5 » зазначив інформацію про те, що громадянин ОСОБА_9 ,«по фактичномукористуванню» євласникомнежитлових підвальних приміщень за вказаною адресою площею 127,2 кв.м., хоча насправді 106,3 кв. м.
Надалі, ОСОБА_8 , продовжуючи свій злочинний умисел на вчинення злочину, 07.11.2017 о 14:40 год., маючи законний доступ до електронного Державного реєстру, усвідомлюючи, що раніше, 03.10.2017, як державний реєстратор, особисто виносив рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №37370880 та провів державну реєстрацію права приватної власності ОСОБА_9 на нежитлові приміщення загальною площею саме 106,3 кв.м., а не 127,2 кв.м., що у будинку АДРЕСА_5 , зловживаючи своїми повноваженнями державного реєстратора, повторно, вніс зміни у електронному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно до опису вказаного вище об`єкта нерухомого майна в розділі «актуальна інформація про державну реєстрацію права власності» у «відомостях про об`єкт нерухомого майна», а саме: безпідставно збільшив загальну площу з 106,3 кв.м. на 127,2 кв.м. на 20,9 кв.м., а також змінив назву об`єкту нерухомого майна «нежитлове приміщення площею 106,3 кв.м.» на «нежитлове приміщення площею 127,2 кв.м.», таким чином зазначивши ОСОБА_9 власником нежитлове приміщення за вказаною адресою площею саме 127,2 кв.м.
Внаслідок таких незаконних дій державного реєстратора речових прав на нерухоме майно Зубрянської сільської ради Пустомитівського району (на даний час Львівського району) Львівської області ОСОБА_8 , при співучасті ОСОБА_9 , із комунальної власності Львівської міської ради незаконно вибули нежитлові підвальні приміщення під літерою ІІІ площею 7,4 кв.м., літерою ІV площею 10,8 кв.м., літерою VІІ площею 2,7 кв.м. загальною площею 20,9 кв.м. за адресою: АДРЕСА_5 , вартістю 670210,61 грн., чим спричинив охоронюваним законом державним інтересам шкоду, що у 250 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та згідно з приміткою до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.
Вказує, що наявність обгрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_8 інкримінованого йому кримінального правопорушення підтверджується визнанням зібраними у кримінальному провадженні доказами. Окрім цього, слідчий у поданому клопотанні зазначає про існування ризиків, передбачених п.1, 5 ст.177 КПК України.
В судовому засіданні заступник начальника ВРЗЗС СВ ЛРУП №2 ГУ НП у Львівської області та прокурор клопотання підтримали з підстав, викладених у ньому та просили застосувати до підозрюваного запобіжний захід у виді особистого зобов`язання.
Підозрюваний ОСОБА_8 та його захисник щодо задоволення клопотання не заперечив.
Заслухавши думку учасників кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст. 179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені ст. 194 цього Кодексу.
Згідно з ч.2 ст. 177 КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний, обвинувачений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.
Слідчим суддею встановлено, що 25.03.2024 року ОСОБА_8 повідомлено про підозру у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 362, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 365-2 КК України.
В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_8 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 362, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 365-2 КК України.
Наявністьобґрунтованої підозривчинення ОСОБА_8 інкримінованих йомукримінальних правопорушення підтверджуєтьсясукупністю зібраниху даномукримінальному провадженнідоказів,а саме:
- даними матеріалів інвентаризаційних та реєстраційних справ вилучених у ОКП ЛОР « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , які підтверджують, що 24.10.2013 будинок на АДРЕСА_5 в цілому, площею 742 кв. м. та 29.08.2007 будинок на АДРЕСА_4 , площею 1278, 9 кв.м. в цілому зареєстрований за територіальною громадою м. Львова в особі Львівської міської ради, а 12.10.2015, 26.07.2016 та 07.11.2017 ОСОБА_9 подавалися державним реєстраторам перераховані вище документи, зокрема й ті що містили недостовірну інформацію з метою внесення необхідних йому даних про право власності на перелічені об`єкти нерухомості;
- протоколами про результати проведення НСРД зняття інформації з електронних комунікаційних мереж абонентського номера ОСОБА_12 , ОСОБА_14 ;
- висновком почеркознавчої експертизи відповідно до якого записи та підписи на документах поданих для проведення державної реєстрації нерухомого майна виконані не ОСОБА_12 та не ОСОБА_13 ;
- висновком судового експерта ЛНДІСЕ ОСОБА_15 №1409-Е від 21.07.2023 фактичне планування та площа підвального приміщення піл літ. VI загальною площею 37,8 кв. м. відповідає інвентаризаційній справі № 866/3 на будинок АДРЕСА_4 , технічному паспорту на нежитлове приміщення від 05.10.2016 виданого ФОП « ОСОБА_10 » та не відповідає технічному паспорту від 30.06.2016 виданого ФОП « ОСОБА_10 ». Обєднати нежитлове приміщення під літ. І загальною площею 53,9 кв. м., нежитлове приміщення під літ. ІІ загальною площею 2,6 кв. м., нежитлове приміщення під літ. VI загальною площею 16,3 кв. м., нежитлове приміщення під літ. V загальною площею 33,5 кв. м. які знаходяться в будинку АДРЕСА_8 в один самостійний об`єкт нерухомого майна загальною площею 106,3 кв. м. технічно неможливо;
- висновком експерта (за результатами проведення додаткової судової оціночно будівельної експертизи) відповідно до якого: ринкова вартість об`єкта нерухомого майна а саме нежитлового приміщення підвалу під літ. І загальною площею 53,9 кв. м. на АДРЕСА_5 станом на 12.10.2015 могла становити 1768586, 20 грн., ринкова вартість об`єкта нерухомого майна а саме нежитлового приміщення підвалу під літ. ІІ загальною площею 2,6 кв. м. на АДРЕСА_5 станом на 12.10.2015 могла становити 85 312, 14 грн., ринкова вартість об`єкта нерухомого майна а саме нежитлового приміщення підвалу під літ. VІ загальною площею 37,8 кв. м. на АДРЕСА_4 станом на 26.07.2016 могла становити 1142 965, 78 грн., ринкова вартість об`єкта нерухомого майна а саме нежитлового приміщення підвалу під літ. VІ загальною площею 11,3 кв. м. на АДРЕСА_5 станом на 02.03.2015 могла становити 345 683, 16 грн., ринкова вартість об`єкта нерухомого майна а саме нежитлового приміщення підвалу загальною площею 106,3 кв. м. на АДРЕСА_5 станом на 25.09.2017 могла становити 3103 607, 08 грн., ринкова вартість об`єкта нерухомого майна а саме нежитлового приміщення підвалу під літ. ІII загальною площею 7,4 кв. м. на АДРЕСА_5 станом на 07.11.2017 могла становити 216055, 43 грн., ринкова вартість об`єкта нерухомого майна а саме нежитлового приміщення підвалу під літ. ІV загальною площею 10,8 кв. м. на АДРЕСА_5 станом на 07.11.2017 могла становити 315 324, 15 грн., ринкова вартість об`єкта нерухомого майна а саме нежитлового приміщення підвалу під літ. VIІ загальною площею 2,7 кв. м. на АДРЕСА_5 станом на 07.11.2017 могла становити 78830, 03 грн.;
- даними про результати проведення камеральної перевірки державного реєстратора Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_8 останнім порушено вимоги ст. ст. 10, 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень), пунктів 12,14,45 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 25.12.2015 № 1127 оскільки 07.11.2017 проведено державну реєстрацію прав на об`єкт нерухомого майна а саме нежитлове, підвальне приміщення площею 127,2 кв. м. на АДРЕСА_5 за відсутності документа, що відповідно до законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта;
- іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
Наведене здатне переконати стороннього неупередженого спостерігача у наявності підстав підозрювати ОСОБА_8 у вчиненні суспільно небезпечних дій, які йому інкриміновані органом досудового розслідування.
А тому, слідчий суддя вважає, що слідчим та прокурором доведено наявність обґрунтованої підозри вчинення ОСОБА_8 інкримінованого йому кримінального правопорушення та наявності ризиків, передбачених п.1, 5 ч. 1 ст.177 КПК України, а саме, що він може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду та може впливати на свідків у даному кримінальному провадженні.
Згідно усталеної практики Європейського суду з прав людини тяжкість покарання за кримінальне правопорушення, інкриміноване особі, підлягає врахуванню як один із суттєвих критеріїв при обранні запобіжного заходу.
Так, у справі «Ілійков проти Болгарії» № 33977/96 від 25.07.2001 року Європейський суд з прав людини зазначив, що суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризику повторного вчинення злочинів.
Також у своєму рішенні у справі "W проти Швейцарії" від 26.01.1993 року Європейський суд з прав людини вказав, що врахування тяжкості злочину має свій раціональний зміст, оскільки вона свідчить про ступінь суспільної небезпечності цієї особи та дозволяє прогнозувати з достатньо високим ступенем імовірності її поведінку, беручи до уваги, що майбутнє покарання за тяжкий злочин підвищує ризик того, що підозрюваний може ухилитись від слідства.
ОСОБА_8 органом досудового розслідування підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 362, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 365-2 КК України, які відповідно до ст.12 КК України відноситься до категорії тяжких злочинів та за вчинення якого передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до восьми років з конфіскацією майна.
Водночас слідчий суддя погоджується із доводами слідчого, що запобіжний захід у виді особистого зобов`язання достатній для того, щоб запобігти ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України. Тому за наведених обставин підстав для обрання більш суворішого запобіжного заходу немає.
При вирішенні питання щодо строку обрання підозрюваному ОСОБА_8 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, слідчий суддя виходить із положень ч.7 ст.194 КПК України, відповідно до положень якої обов`язки, передбачені частинами п`ятою та шостою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців, що в подальшому не перешкоджає органу досудового розслідування звернутись до слідчого судді з клопотанням про продовження строку запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання слідчого.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.376, 40, 131, 132, 176-179, 184, 194, 395 КПК України, слідчий суддя -
ухвалив:
Клопотання заступник начальника ВРЗЗС СВ ЛРУП №2 ГУ НП у Львівської області капітан поліції ОСОБА_4 , погодженого з прокурором Франківської окружної прокуратури м.Львова Львівської області ОСОБА_7 у кримінальномупровадженні №42021142080000009 від 24 квітня 2021 року,про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання до підозрюваного ОСОБА_8 - задоволити.
Застосувати до ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець с.Острів,Сокальського району,Львівської області,громадянин України,зареєстрованого тапроживаючого заадресою: АДРЕСА_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , такі обов`язки:
- прибувати до заступника начальника ВРЗЗС СВ ЛРУП № 2 ГУНП у Львівській області ОСОБА_4 , з періодичністю 1 раз на тиждень по вівторках з 10-ї до 11-ї години;
- не відлучатися за межі території Львівської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Контроль за виконанням особистого зобов`язання покласти на заступник начальника ВРЗЗС СВ ЛРУП №2 ГУ НП у Львівської області капітан поліції ОСОБА_4 .
Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_8 , що в разі невиконання покладених на нього обов`язків до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Франківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2024 |
Оприлюднено | 03.04.2024 |
Номер документу | 118051214 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання |
Кримінальне
Франківський районний суд м.Львова
Ванівський Ю. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні