Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
03 квітня 2024 р. Справа № 120/15750/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Крапівницької Н.Л.,
розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
доУправління праці і соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації
про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В :
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі-позивач) до Управлінню соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації (далі відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації щодо невиплати ОСОБА_1 допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з лютого 2021 року;
- стягнути з управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 неотриману допомогу на проживання внутрішньо переміщеній особі з лютого 2021 року по березень 2022 року включно у розмірі 14 000 грн.;
- стягнути з управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 неотриману допомогу на проживання внутрішньо переміщеній особі з квітня 2022 року по жовтень 2023 року включно у розмірі 38000 грн.;
- зобов`язати управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації поновити ОСОБА_1 виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з листопада 2023 року.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що відповідачем протиправно припинено виплату позивачу допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з лютого 2021 року.
Ухвалою від 17.10.2023 позовну заяву залишено без руху та встановлено строк для усунення недоліків.
Ухвалою суду від 06.11.2023 позовну заяву ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації в частині позовних вимог, що стосуються оскарження бездіяльності щодо не виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі та стягнення не отриманої допомоги за період з лютого 2021 по 11.04.2023 - повернуто позивачеві у зв`язку із пропуском строку звернення до суду.
Ухвалою від 06.11.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Ухвалою від 07.03.2024 витребувано у ОСОБА_1 та відповідача УСЗН Ямпільської РДА: докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 призначалась виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі та коли саме припинено таку виплату та причини припинення даної допомоги з лютого 2021 та копії справи (матеріалів) щодо призначення допомоги ОСОБА_1 .
Ухвалою від 12.03.2024 змінено відповідача у справі Управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації на його правонаступника Управління соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03191816).
Встановлено Управлінню соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації строк з дня отримання даної ухвали для подачі до суду відзиву на позовну заяву, а також витребувано докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 призначалась виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі та коли саме припинено таку виплату та причини припинення даної допомоги з лютого 2021 та копії справи (матеріалів) щодо призначення допомоги ОСОБА_1 .
20.03.2024 від представника позивача надійшла заява, в якій останній вказав, що на виконання вимог ухвали суду від 07.03.2024 зазначає, що у позивача немає і не може бути підтверджень призначення допомоги на проживання, оскільки така допомога йому не призначалася, відповідно вона йому не могла припинятися. При цьому вказав, що відповідно до частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, на думку представника позивача, позивачу достатньо заявити про порушення свого права, тоді як обов`язки доведення правомірності своїх дій, бездіяльності чи рішення покладено на відповідача - суб`єкт владних повноважень.
01.04.2024 від Управління соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації надійшов відзив на позову, в якому останній заперечив щодо задоволення позову. Зазначив, що механізм надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, до 20.03.2022 визначався Порядком надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» (далі по тексту - Порядок). Абзацом восьмим пункту 12 Порядку 505 було передбачено, що виплата грошової допомоги може бути поновлена, якщо протягом місяця з місяця припинення її виплати уповноважений представник сім`ї повідомив уповноваженому органу про зміну обставин, які вплинули на припинення виплати грошової допомоги.
Вказав, що припинення або відновлення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам проводилося структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад або територіальними органами Пенсійного фонду України згідно з Порядком здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 р. № 365 «Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» (далі по тексту Порядок 365).
Відповідач зазначив, що в 2021 році заява щодо відновлення виплати щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, від ОСОБА_1 до відповідача не надходила. Рішення щодо припинення чи відновлення щомісячної адресної допомоги на проживання ОСОБА_1 комісією не приймалося, припинення виплати допомоги позивачу УСЗН Могилів-Подільської РДА не проводилось. Серед особових справ одержувачів щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, які були передані УСЗН Ямпільської РДА до УСЗН Могилів-Подільської РДА у лютому 2021 року, особова справа ОСОБА_1 не значиться. Особові справи одержувачів, виплату допомоги яким було припинено до приєднання, УСЗН Ямпільської РДА до правонаступника не передавались.
Також зазначив, що з жовтня 2022 року призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам здійснюється у програмному комплексі Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС), до якої з програмного комплексу АСОПД мігровано особові справи тільки тих отримувачів щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, які були отримувачами допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (міграція здійснювалася тільки по коду виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам).
Відповідач вказав, що оскільки позивач не був отримувачем допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, його електронна справа не була замігрована до ЄІССС. У програмному комплексі АСОПД, в якому раніше здійснювалися призначення та виплата щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово- комунальних послуг, інформація щодо призначення та виплати допомог внутрішньо переміщеним особам на даний час в актуальному стані не підтримується.
Зважаючи на вищезазначене, відповідач вказав що немає можливості надати докази того, чи призначалась ОСОБА_1 щомісячна адресна допомога відповідно до Порядку надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505, а також коли саме припинено таку виплату та причини її припинення.
Також вказав, що оскільки позивач був облікований як внутрішньо переміщена особа до 24 лютого 2022 року на території, що не включена до переліку, зазначеному в абзаці першому пункту 2 Порядку № 332 та станом на 1 березня 2022 р. не отримував щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, правових підстав для автоматичного призначення позивачу допомоги у відповідача не було.
Враховуючи наведене, відповідач вважає, що у задоволенні позову слід відмовити.
Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, встановив наступне.
ОСОБА_1 є громадянином України згідно із паспортом серії НОМЕР_1 , та має статус внутрішньо переміщеної особи, що підтверджується довідкою від 21.01.2015 №2699650099 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , як внутрішньо переміщена особа проживає за адресою: АДРЕСА_2 . Перебуває на обліку в Єдиній інформаційній базі даних внутрішньо переміщених осіб з 21.01.2015 року.
29.08.2023 представник позивача звернувся із адвокатським запитом до відповідача у якому просив повідомити з яких причин ОСОБА_1 з лютого 2021 року припинили виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі та у який термін буде поновлено виплату допомоги на проживання та сплачено заборгованість з лютого 2021 року по теперішній час.
Представник позивача зазначає, що відповіді за запит не отримав.
Враховуючи наявний у позивача статус внутрішньо переміщеної особи, представник позивача вважає, що ОСОБА_1 має право на отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі, тому просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невиплати допомоги з лютого 2021 року, стягнути неотриману допомогу та зобов`язати поновити виплату допомоги з листопада 2023 року.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 20.10.2014 № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (далі - Закон № 1706-VII) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об`єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення.
Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті (частина друга статті Закону № 1706-VII).
Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону. Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення (частина перша та друга статті 4 Закону №1706-VII).
Частиною першою статті 5 Закону №1706-VII визначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.
За змістом статті 2 Закону №1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, передбачених Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, щодо запобігання виникненню передумов вимушеного внутрішнього переміщення осіб, захисту та дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні.
При цьому, згідно із частинами другою та третьою статті 7 Закону №1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв`язання проблем, пов`язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
За приписами частини першої статті 9 Закону №1706-VII внутрішньо переміщена особа має право, зокрема, на створення належних умов для її постійного чи тимчасового проживання.
До 20.03.2022 механізм надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг визначався Порядком № 505, пунктом 2 якого передбачено, що грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, їх дітям, які народилися після дати початку проведення антитерористичної операції, тимчасової окупації або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.
Також Порядком 505 було передбачено, що для призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк уповноважений представник сім`ї подає заяву. Таку заяву на наступний шестимісячний строк можна було подати з дати його початку або не раніше ніж за 15 днів до закінчення поточного шестимісячного строку.
Пунктом 12 Порядку 505 було визначено підстави припинення зазначеної допомоги.
Так, виплата грошової допомоги припинялася з наступного місяця у разі: подання уповноваженим представником сім`ї заяви про припинення виплати грошової допомоги; надання інформації державної служби зайнятості про те, що працездатні члени сім`ї протягом чотирьох місяців не працевлаштувалися за сприянням державної служби зайнятості або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють; зняття з обліку внутрішньо переміщеної особи; виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги; у разі смерті внутрішньо переміщеної особи.
Абзацом восьмим пункту 12 Порядку 505 було передбачено, що виплата грошової допомоги може бути поновлена, якщо протягом місяця з місяця припинення її виплати уповноважений представник сім`ї повідомив уповноваженому органу про зміну обставин, які вплинули на припинення виплати грошової допомоги.
Припинення або відновлення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам проводилося структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад або територіальними органами Пенсійного фонду України згідно з Порядком здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 р. № 365 «Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» (далі по тексту Порядок 365).
Відповідно до Порядку 365, для призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщена особа, а у визначених законодавством випадках - її законний представник, подавала відповідну заяву до органу, що здійснює соціальні виплати на території, де зазначена особа перебувала на обліку за місцем її фактичного проживання/перебування, незалежно від факту реєстрації місця проживання/ перебування. До заяви додавалася копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та пред`являвся оригінал такої довідки.
Орган соціального захисту, після проведення перевірки достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи, вносив на розгляд комісій з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, утворених районними, районними у мм. Києві і Севастополі держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - комісії), подання про призначення (відновлення) або про відмову в призначенні (відновленні) відповідної соціальної виплати.
Пунктом 13 Порядку 365 було передбачено, що комісія, крім підстав відмови у призначенні (відновленні) соціальної виплати, передбачених законодавством, могла відмовити заявникові у призначенні (відновленні) такої виплати в разі його відсутності за фактичним місцем проживання/перебування, зазначеним у заяві про призначення (відновлення) соціальної виплати).
Рішення комісії про відмову у призначенні (відновленні) соціальної виплати може бути оскаржене до суду.
Як зазначив відповідач, Рішення про призначення (відновлення) або відмову у призначенні (відновленні) соціальних виплат у Могилів-Подільському районі приймалось Комісією з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, що діяла при Могилів-Подільській районній державній адміністрації. Копії рішень комісії в установленому порядку передавались до УСЗН Могилів-Подільської РДА для подальшого призначення чи припинення соціальних виплат.
Так, як зазначив відповідач і не заперечував позивач, в 2021 році заява щодо відновлення виплати щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово- комунальних послуг від ОСОБА_1 до відповідача не надходила.
Так, судом для з`ясування обставин справи витребовувались у позивача докази на підтвердження того, що йому призначалась виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі та коли саме припинено таку виплату.
Разом з тим, представник позивача у свій заяві від 20.03.2024 вказав, що у позивача немає і не може бути підтверджень призначення допомоги на проживання, оскільки така допомога йому не призначалася, відповідно вона йому не могла припинятися.
При цьому, відповідач вказав, що рішення щодо припинення чи відновлення щомісячної адресної допомоги на проживання ОСОБА_1 комісією не приймалося, припинення виплати допомоги позивачу УСЗН Могилів-Подільської РДА не проводилось.
Відомості про призначення позивачу допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з лютого 2021 року в матеріалах справи відсутні.
Про вчинення дій щодо оскарження відмови у призначенні такої виплати позивачу з лютого 2021 року представником позивача не зазначено.
При цьому, судом враховано пояснення відповідача, в яких останній вказав, що серед особових справ одержувачів щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, які були передані УСЗН Ямпільської РДА до УСЗН Могилів-Подільської РДА у лютому 2021 року, особова справа ОСОБА_1 не значиться. Особові справи одержувачів, виплату допомоги яким було припинено до приєднання, УСЗН Ямпільської РДА до правонаступника не передавались.
Відповідно до абзацу 6 пункту 8 Порядку 505, інформація про призначення грошової допомоги відображається з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб. Інформація про призначення допомоги для покриття витрат на проживання ОСОБА_1 в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб (ІСОІ ВПО) не відображена.
Також вказав, з жовтня 2022 року призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам здійснюється у програмному комплексі Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС), до якої з програмного комплексу АСОПД мігровано особові справи тільки тих отримувачів щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, які були отримувачами допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (міграція здійснювалася тільки по коду виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам).
Таким чином, оскільки позивач не був отримувачем допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, його електронна справа не була замігрована до ЄІССС. У програмному комплексі АСОПД, в якому раніше здійснювалися призначення та виплата щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово- комунальних послуг, інформація щодо призначення та виплати допомог внутрішньо переміщеним особам на даний час в актуальному стані не підтримується.
20.03.2022 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», якою затверджено Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.
Відповідно до п.1 Порядку №332 Цей Порядок визначає механізм надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (далі - допомога).
Пунктом 2 Порядку №332 передбачено, що допомога надається особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території російською федерацією території України, а також території адміністративно-територіальних одиниць, де проводяться бойові дії та що визначені в переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках Програми «єПідтримка», затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 №204.
Згідно з п.3 Порядку №332 допомога надається щомісячно з місяця звернення до квітня 2022 року включно на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах:
для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;
для інших осіб - 2000 гривень.
Допомога виплачується за повний місяць незалежно від дати звернення за її наданням. Допомога внутрішньо переміщеним особам, які звернулися за її наданням до 30.04.2022 включно, надається починаючи з березня 2022 року.
Допомога на проживання призначається автоматично без подання додаткового звернення внутрішньо переміщеним особам, які станом на 01.03.2022 отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, відповідно до Порядку №505. Виплата допомоги внутрішньо переміщеним особам за місяці, у яких вони отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, не здійснюється.
Допомога не надається внутрішньо переміщеним особам, які були обліковані як внутрішньо переміщені особи до 24.02.2022 у регіонах, що не включені до переліку, зазначеному в абзаці першому пункту 2 цього Порядку, за винятком осіб, які отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Станом на 24.02.2022 ОСОБА_1 не отримував державної допомоги у вигляді щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг за новим місцем проживання, яка виплачувалася відповідно до положень Постанови КМУ №505 від 01.10.2014 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», що сторонами не заперечується.
Отже, у відповідача були відсутні підстави для автоматичного призначення допомоги позивачу з 01.03.2023 відповідно до порядку №332, у зв`язку з чим відсутні підстави для задоволення позовної вимоги щодо стягнення на користь позивача неотриманої допомоги.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання Управління соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації поновити ОСОБА_2 виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі, то суд зазначає наступне.
Як було встановлено судом вище, представник позивача в позовній заяві вказав, що відповідачем протиправно припинено виплату позивачу допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з лютого 2021 року.
В подальшому, представник позивача на виконання вимог ухвали суду від 07.03.2024 зазначив, що у позивача немає і не може бути підтверджень призначення допомоги на проживання, оскільки така допомога йому не призначалася, відповідно вона йому не могла припинятися.
Більше того, як з`ясовано судом, відповідач вказав, що ОСОБА_1 із заявою щодо відновлення виплати до УСЗН Ямпільської районної державної адміністрації та до УСЗН Могилів- Подільської районної державної адміністрації не звертався.
Отже, оскільки позивач не отримував таку допомогу, що не заперечується представником позивача, то у ОСОБА_1 відсутні підстави для поновлення виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі, то така вимога задоволенню не підлягає.
Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши обґрунтованість доводів сторін та оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В :
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 )
Відповідач: Управління праці і соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації (вул. Володимирська, 18, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, код ЄДРПОУ 03191816)
СуддяКрапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2024 |
Оприлюднено | 08.04.2024 |
Номер документу | 118139844 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні