Справа № 202/4580/24
Провадження № 1-кс/202/2591/2024
УХВАЛА
про тимчасовий доступ до речей і документів
08 квітня 2024 року м. Дніпро
Слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,
секретар судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпро клопотання слідчого СВ ВП № 2 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні № 42024042010000051 від 22.02.2024, за ознаками злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
04.04.2024 слідчий звернувся до слідчого судді із вказаним клопотанням, яке мотивовано тим, що у провадженні СВ ВП № 2 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області знаходиться кримінальне провадження № 42024042010000051 від 22.02.2024, за ознаками злочину передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
До Лівобережної окружної прокуратури міста Дніпра з УСР в Дніпропетровській області ДСР НП України надійшли матеріали стосовно службових осіб одного з органів місцевого самоврядування Дніпропетровської області, які діючи в складі організованої групи спільно із підконтрольними суб`єктами господарювання та фізичними особами підприємцями, шляхом зловживання своїм службовим становищем, здійснюють привласнення бюджетних коштів в особливо великих розмірах, тобто за фактом розкрадання коштів місцевого бюджету службовими особами, ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також службових осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДМР (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та підконтрольних суб`єктів господарської діяльності.
Так попередньо встановлено, що директор ІНФОРМАЦІЯ_1 є ОСОБА_4 організував злочинну схему розтрати коштів органу місцевого самоврядування, шляхом завищення вартості та об`ємів виконаних будівельних робіт, до якої залучив службових осіб комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Дніпровської міської ради (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), а саме: директора ОСОБА_5 та головного інженера ОСОБА_6 .
В подальшому службові особи комунального підприємства, з метою розкрадання коштів органу місцевого самоврядування залучили директора ТОВ НВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ОСОБА_7 та фізичну особу-підприємця ОСОБА_8 (ІПН НОМЕР_3 ), які в свою чергу залучили підконтрольних ФОП ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_4 ), ФОП ОСОБА_10 (ІПН НОМЕР_5 ), ФОП ОСОБА_11 (ІПН НОМЕР_6 ).
Аналізом закупівель встановлено, що між КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДМР (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_8 укладено ряд договорів щодо надання послуг з благоустрою територій (облаштування гумового покриття), аналогічні договори укладені з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (керівник ОСОБА_7 , АДРЕСА_1 ), ФОП ОСОБА_9 , ( АДРЕСА_2 ) та ФОП ОСОБА_12 .
Вибірковим аналізом встановлено, що між КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДМР, 30,09.2023 р. укладено договір № 125/30-08-2023 щодо благоустрою території дитячих майданчиків (ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор), на загальну суму 1 731 600,00 грн. Відповідно до специфікації договору, вартість гойдалки «Конячка» - 29 800,00 грн; «Дельфін» - 29 800,00 грн; «Гелікоптер» - 51 070,00 грн; «Слоник» - 29 800,00 грн; «Гойдалка-балансир металевий» - 33 900,00 грн; Гірка 32 350,00 грн; Карусель 14 000,00 грн. Завищення вартості товарів складає більше ніж в 3 рази, тобто службові особи комунального підприємства, вступивши у злочинну змову із комерційними структурами, здійснюють розкрадання коштів місцевого бюджету, шляхом внесення до актів КБ-2в, завідомо неправдивої відомості, щодо фактичних об`ємів та вартості товарів.
В ході розслідування кримінального провадження виникла необхідність вилучення в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресою АДРЕСА_3 , оригіналів документів, а саме:
- договорів підряду, укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДМР (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), з усіма додатками та специфікаціями, проектно-кошторисною документацією, актами виконаних робіт форми КБ-2В, КБ-ЗВ, відомостями ресурсів, розрахунками загальновиробничих витрат, накладними, податковими накладними, платіжними дорученнями, товарно-транспортними накладними, дефектними актами та іншими документами згідно договору № 151/20-11-2023 на Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_4 , договору № 161/28-11-2023 на Послуги з благоустрою територій ІНФОРМАЦІЯ_5 , договору № 150/20-11-2023 на Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_6 , договору № 142/31-10-2023 на поставку Обладнання для благоустрою території дитячих майданчиків ІНФОРМАЦІЯ_7 , договору № 136/11-09-2023 на Послуги з благоустрою територій (облаштування гумового покриття) ІНФОРМАЦІЯ_8 , договору № 135/08-09-2023 на Послуги з благоустрою територій ІНФОРМАЦІЯ_9 , договору № 134/07-09-2023 На Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою, розташованих на об`єкті благоустрою: АДРЕСА_4 ІНФОРМАЦІЯ_10 , договору № 130/01-09-2023 Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_11 , договору № 128/01-09-2023 Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_12 , договору № 129/01-09-2023 на послуги з благоустрою територій (облаштування гумового покриття) ІНФОРМАЦІЯ_13 , договору № 126/31-08-2023 на Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_14 , договору № 119/25-08-2023 на Послуги з благоустрою територій (облаштування покриття зі штучної трави), розташованих за адресою: АДРЕСА_5 . UA-2023-08-04-005640-a, договору № 118/25-08-2023 на Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_15 , договору № 117/25-08-2023 на Послуги з благоустрою територій (облаштування гумового покриття, елементів мощення) ІНФОРМАЦІЯ_16 , договору № 103/08-08-2023 на Послуги з благоустрою територій ігрового/дитячого, спортивного майданчика та мультиполя (облаштування гумового покриття та елементів мощення), розташованих за адресою: АДРЕСА_6 . UA-2023-07-19-008961-a, договору № 94/26-07-2023 на Обладнання для благоустрою території дитячого/ігрового майданчика ІНФОРМАЦІЯ_17 (далі договори 1 16);
- договорів на виконання технічного та авторського нагляду під час виконання робіт згідно договорів 1 16, з актами виконаних робіт, платіжними дорученнями та усіма додатками до них;
- договори з усіма додатками та специфікаціями, актами виконаних робіт, накладними, податковими накладними, платіжними дорученнями, дефектними актами та іншими документами щодо виготовлення проектно-кошторисної документації згідно договорів 1 16;
- проектно-кошторисну документацію згідно договорів 1 16;
- накази (контракт) на призначення (звільнення, переведення) на посаду відповідальних осіб за технічний нагляд з виконанням робіт згідно договорів 1 16;
- посадові інструкції відповідальних осіб за технічний нагляд з виконанням робіт згідно договорів 1 16.
Вказані документи мають суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, та подальшого об`єктивного розслідування а також в подальшому будуть необхідні при проведенні судової будівельно-технічної та судово-почеркознавчих експертиз, оскільки зазначені документи містять вільні зразки підписів і почерку службових осіб, а також при проведенні судово-будівельних та судово-економічних експертиз, оскільки мають фактичні данні щодо виконання обсягів робіт та оплати за вказані роботи.
Повідомлений належним чином про час та місце розгляду клопотання слідчий до суду не з`явився.
Представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у судове засідання не з`явився. Про час та місце судового розгляду клопотання повідомлений належним чином. Причини неявки слідчому судді не повідомив.
Відповідно до ч.4 ст. 163 КПК України неприбуття представника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », як особи, у володінні якої знаходяться документи, не є перешкодою для розгляду клопотання.
Перевіривши матеріали, якими обґрунтовуються доводи клопотання, у тому числі витяг з ЄРДР, слідчий суддя прийшов до наступного.
У провадженні СВ ВП № 2 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області знаходиться кримінальне провадження № 42024042010000051 від 22.02.2024, за ознаками злочину передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
До Лівобережної окружної прокуратури міста Дніпра з УСР в Дніпропетровській області ДСР НП України надійшли матеріали стосовно службових осіб одного з органів місцевого самоврядування Дніпропетровської області, які діючи в складі організованої групи спільно із підконтрольними суб`єктами господарювання та фізичними особами підприємцями, шляхом зловживання своїм службовим становищем, здійснюють привласнення бюджетних коштів в особливо великих розмірах, тобто за фактом розкрадання коштів місцевого бюджету службовими особами, ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також службових осіб КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДМР (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та підконтрольних суб`єктів господарської діяльності.
З метою встановлення обставин у кримінальному провадженні, та подальшого об`єктивного розслідування, а також проведенні судової будівельно-технічної та судово-почеркознавчих експертиз, судово-будівельних та судово-економічних експертиз, у органу досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресою АДРЕСА_3 , а саме оригіналів документів стосовно договорів підряду, укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДМР (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).
Відповідно до вимог ст.ст.2, 38, 91 КПК України на орган досудового розслідування покладається вжиття заходів щодо швидкого, всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, виявлення події кримінального правопорушення, осіб, які його вчинили, інших обставин, що підлягають доказуванню, і тим самим забезпечення ефективного досудового розслідування.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 КК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
З метою виконання завдань кримінального провадження, у сторони обвинувачення виникла необхідність у дослідженні та використанні зазначених у клопотанні документів, проведення експертних досліджень.
Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу стороною обвинувачення подані слідчому судді докази обставин, на які вони посилаються.
Таким чином, слідчий суддя приходить до висновку, що у розпорядженні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » об`єктивно можуть знаходитись оригінали документів зазначені у клопотанні, що мають значення для досудового розслідування.
Отже, слідчим доведено значення документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні, можливість використання як доказів відомостей, що містяться у них, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою даних, які містяться у документах.
Щодо вилучення оригіналів слід зазначити, що слідчий суддя не вбачає підстав для задоволення клопотання в частині вилучення оригіналів документів, так як матеріали клопотання не містять даних щодо призначення будь яких експертиз та підстав для вилучення оригіналів.
Враховуючи наведене, слідчий суддя приходить до висновку про часткове задоволення клопотання слідчого.
Керуючись ст. ст. 159, 163-164 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити частково.
Зобов`язати уповноважених осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресою АДРЕСА_3 , надати прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні, слідчому СВ ВП № 2 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 та/чи слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні № 42024042010000051 від 22.02.2024, тимчасовий доступ до оригіналів документів, з можливістю вилучення їх копій, а саме:
- договорів підряду, укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДМР (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), з усіма додатками та специфікаціями, проектно-кошторисною документацією, актами виконаних робіт форми КБ-2В, КБ-ЗВ, відомостями ресурсів, розрахунками загальновиробничих витрат, накладними, податковими накладними, платіжними дорученнями, товарно-транспортними накладними, дефектними актами та іншими документами згідно договору № 151/20-11-2023 на Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_4 , договору № 161/28-11-2023 на Послуги з благоустрою територій ІНФОРМАЦІЯ_5 , договору № 150/20-11-2023 на Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_6 , договору № 142/31-10-2023 на поставку Обладнання для благоустрою території дитячих майданчиків ІНФОРМАЦІЯ_7 , договору № 136/11-09-2023 на Послуги з благоустрою територій (облаштування гумового покриття) ІНФОРМАЦІЯ_8 , договору № 135/08-09-2023 на Послуги з благоустрою територій ІНФОРМАЦІЯ_9 , договору № 134/07-09-2023 На Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою, розташованих на об`єкті благоустрою: АДРЕСА_4 ІНФОРМАЦІЯ_10 , договору № 130/01-09-2023 Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_11 , договору № 128/01-09-2023 Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_12 , договору № 129/01-09-2023 на послуги з благоустрою територій (облаштування гумового покриття) ІНФОРМАЦІЯ_13 , договору № 126/31-08-2023 на Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_14 , договору № 119/25-08-2023 на Послуги з благоустрою територій (облаштування покриття зі штучної трави), розташованих за адресою: АДРЕСА_5 . UA-2023-08-04-005640-a, договору № 118/25-08-2023 на Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою ІНФОРМАЦІЯ_15 , договору № 117/25-08-2023 на Послуги з благоустрою територій (облаштування гумового покриття, елементів мощення) ІНФОРМАЦІЯ_16 , договору № 103/08-08-2023 на Послуги з благоустрою територій ігрового/дитячого, спортивного майданчика та мультиполя (облаштування гумового покриття та елементів мощення), розташованих за адресою: АДРЕСА_6 . UA-2023-07-19-008961-a, договору № 94/26-07-2023 на Обладнання для благоустрою території дитячого/ігрового майданчика ІНФОРМАЦІЯ_17 (далі договори 1 16);
- договорів на виконання технічного та авторського нагляду під час виконання робіт згідно договорів 1 16, з актами виконаних робіт, платіжними дорученнями та усіма додатками до них;
- договори з усіма додатками та специфікаціями, актами виконаних робіт, накладними, податковими накладними, платіжними дорученнями, дефектними актами та іншими документами щодо виготовлення проектно-кошторисної документації згідно договорів 1 16;
- проектно-кошторисну документацію згідно договорів 1 16;
- накази (контракт) на призначення (звільнення, переведення) на посаду відповідальних осіб за технічний нагляд з виконанням робіт згідно договорів 1 16;
- посадові інструкції відповідальних осіб за технічний нагляд з виконанням робіт згідно договорів 1 16.
В іншій частині клопотання відмовити.
Відповідно до ч.1 ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала діє до 08.06.2024 року та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2024 |
Оприлюднено | 23.04.2024 |
Номер документу | 118253351 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні