Ухвала
від 16.04.2024 по справі 640/37717/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про прийняття адміністративної справи до провадження та

залишення позовної заяви без руху

16 квітня 2024 року Київ № 640/37717/21

Суддя Київського окружного адміністративного суду Скрипка І.М., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом Приватного підприємства «Дубекспо» до Головного управління ДПС у м. Києві, третя особа: Головне управління Державної казначейської служби України в м. Києві, про стягнення суми пені, інфляційних витрат та суму за користування чужими грошовими коштами,

в с т а н о в и в:

до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Приватне підприємство «Дубекспо» з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, третя особа: Головне управління Державної казначейської служби України в м. Києві.

Просили суд:

- стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Дубекспо» суму пені за період із 01.08.2021 по 30.11.2021 щодо протермінування бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 133871, 60 грн.;

- стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Дубекспо» суму інфляційних втрат за період із 01.08.2021 по 30.11.2021 у розмірі 37780, 62 грн.;

- стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Дубекспо» суму, за користування чужими грошовими коштами за період із 01.08.2021 по 30.11.2021 у розмірі 12939, 95 грн.;

- стягнути з Головного Управління ДПС у м. Києві на користь Приватного підприємства «Дубекспо» за рахунок усіх наявних коштів судовий збір у розмірі 2768, 87 грн.;

- зобов`язати Головне Управління ДПС у м. Києві подати звіт про виконання судового рішення у термін 10 календарних днів із моменту набрання законної сили рішення;

- стягнути з Головного управління ДПС у м. Києві на користь Приватного підприємства «Дубекспо» за рахунок усіх наявних коштів витрати на правову допомогу, у розмірі 7800, 00 грн.;

- стягнути з Головного управління ДПС у м. Києві на користь Приватного підприємства «Дубекспо» за рахунок усіх наявних коштів будь-які супутні витрати.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.01.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання.

У матеріалах справи наявний відзив на позовну заяву, відповідь на відзив, пояснення третьої особи.

На виконання положень пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України № 2825-ІХ, Окружним адміністративним судом міста Києва скеровано за належністю матеріали цієї справи до Київського окружного адміністративного суду.

За результатом автоматизованого розподілу, справу передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Скрипці І.М.

Частиною другою статті 30 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.

Відповідно до частини другої статті 35 Кодексу, у разі зміни складу суду розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.

За змістом частини тринадцятої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.

Адміністративний позов не відповідає вимогам процесуального закону, з огляду на таке.

Позовні вимоги відповідно до прохальної частини позову, зокрема про: стягнення з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Дубекспо» суму пені за період із 01.08.2021 по 30.11.2021, щодо протермінування бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 133871, 60 грн.; стягнення з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Дубекспо» суму інфляційних втрат за період із 01.08.2021 по 30.11.2021 у розмірі 37780, 62 грн.; стягнення з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Дубекспо» суму, за користування чужими грошовими коштами за період із 01.08.2021 по 30.11.2021 у розмірі 12939, 95 грн. та стягнення з Головного Управління ДПС у м. Києві на користь Приватного підприємства «Дубекспо» за рахунок усіх наявних коштів судовий збір у розмірі 2768, 87 грн., не є конкретними, оскільки не відповідають способам судового захисту, передбачених статтею 5 Кодексу.

При цьому, решта вимог прохальної частини не є позовними вимогами, а є процесуальними питаннями щодо судових витрат, а також питання, передбаченого статтею 382 Кодексу, яке регламентує судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах, тож ці прохання позивача не є позовними вимогами, які має вирішувати суд під час розгляду справи по суті, із урахуванням способів судового захисту та повноважень суду при вирішенні справи, що передбачено статями 5 та 245 Кодексу адміністративного судочинства України.

У силу приписів пункту 4 частини п`ятої статті 160 Кодексу, в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Частиною першою статті 5 Кодексу передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

У той же час, у розумінні процесуального закону, передумовою для зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії є встановлення наявності порушених прав позивача протиправними, на його думку, рішенням або діями чи бездіяльністю такого суб`єкта.

При цьому, прохальна частина позову не містить конкретно сформульованих вимог до відповідача із урахуванням фактичних обставин та поданих доказів, а також доказів на їх обґрунтування.

Разом із тим, таких способів судового захисту, про які просить позивач, як юридична особа приватного права, адміністративним процесуальним законом не передбачено.

У той же час, позивач, обґрунтовуючи підстави цього позову зазначає, що його дії спрямовані на дисциплінуючий характер, при цьому фактично спірні правовідносини щодо права позивача на бюджетне відшкодування вже раніше вирішені в судовому порядку, на що позивач власне і посилається у позові.

У силу приписів пункту 9 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

У той же час, цитування окремих нормативно-правових актів без конкретизації та обґрунтування з підтвердженням відповідними доказами порушеного права не є обґрунтуванням позовних вимог.

У зв`язку із цим позивачеві необхідно уточнити обґрунтування його позовних вимог у контексті публічно-правових відносин із відповідачем у період з 01.08.2021 по 30.11.2021, у зв`язку з якими виник ініційований на розгляд адміністративного суду спір.

Оскільки зазначена категорія справ розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі, якщо позовна заява буде приведена у відповідність до вимог процесуального закону, то суд роз`яснює позивачу, що у силу вимог статей 44 та 45 Кодексу, учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки. Учасники судового процесу та їхні представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами. Зловживання процесуальними правами не допускається. З урахуванням конкретних обставин справи суд може визнати зловживанням процесуальними правами дії, що суперечать завданню адміністративного судочинства, зокрема: подання завідомо безпідставного позову, позову за відсутності предмета спору або у спорі, який має очевидно штучний характер. Якщо подання скарги, заяви, клопотання визнається зловживанням процесуальними правами, суд з урахуванням обставин справи має право залишити без розгляду або повернути скаргу, заяву, клопотання. Суд зобов`язаний вживати заходів для запобігання зловживанню процесуальними правами.

Учасники справи зобов`язані: виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.

Крім того, судом із ЄДРСР установлено, що позивач звертався до Господарського суду міста Києва з позовом, предметом якого була упущена вигода, спричинена бездіяльністю податкового органу, справі присвоєно номер 910/3306/22. Обґрунтування позову у межах справи № 910/3306/22 аналогічне розглядуваній справі. Рішенням Господарського суду міста Києва, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 18.01.2024, у задоволенні позову відмовлено.

Таким чином позивачеві також із цього приводу суду слід надати окремі письмові пояснення.

У силу вимог частини третьої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Частиною другою статті 132 цього Кодексу встановлено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Частиною першою статті 4 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» (зі змінами та доповненнями) передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» (зі змінами та доповненнями), за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою, встановлюється ставка судового збору 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, встановлюється ставка судового збору 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно із частиною третьою статті 6 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» (зі змінами та доповненнями), за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

Суд звертає увагу заявника на те, що майновими вимогами є будь-які вимоги суб`єктів права, що пов`язані з володінням, користуванням, розпорядженням, обміном, розподілом майна, у тому числі нерухомими та рухомими речами, грошовими коштами тощо.

Суд констатує, що вимоги позивача носять майновий характер, ціна позову складає 184592, 17 грн. Тож 1,5% ціни позову становить 2768, 88 грн., а фактично сплачено 2768, 87 грн.

Крім того, позивачем зазначена невірна ціна позову, а саме 184591, 57 грн., у той час як вірна ціна позову 184592, 17 грн.

У порушення частини четвертої статті 161 Кодексу, до позовної заяви не додано всіх доказів, що підтверджують обставини, на яких ґрунтується позов, зокрема, але не виключно, усіх рішень судів, рішень Правління НБУ, на які посилається позивач.

Наведені обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам процесуального закону.

Вказані недоліки повинні бути усунені шляхом подання до суду:

- уточненої позовної заяви, яка відповідає вимогам, установленим статтями 160, 161 та 172 Кодексу адміністративного судочинства України (у кількості примірників, відповідно до кількості учасників справи, один з яких до суду), зокрема: із зазначенням правильної ціни позову; із приведенням прохальної частини позову у відповідність до вимог статті 5 Кодексу з урахуванням фактичних обставин та поданих доказів; належним обґрунтуванням позовних вимог із урахуванням висновків суду, викладених у мотивувальній частині цієї ухвали;

- письмових пояснень з посиланням на конкретні норми процесуального та матеріального права, що дають можливість розглядати заявлені позивачем вимоги в адміністративному судочинстві;

- письмових пояснень, що вказана категорія справ, предмет спору в якій ініційований перед адміністративним судом, не повинна розглядатись за правилами господарського судочинства, а також пояснень із приводу справи в порядку господарського судочинства за № 910/3306/22;

- доказів доплати судового збору у розмірі 0, 01 грн. за місцем розгляду справи Київським окружним адміністративним судом;

- всіх доказів, на які у позовній заяві посилається позивач, окрім тих, що вже надані до суду.

Керуючись статтями 30, 35, 160, 161, 169, 171, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

у х в а л и в:

адміністративну справу прийняти до свого провадження. Справа розглядатиметься одноособово суддею Скрипкою І.М.

Позовну заяву Приватного підприємства «Дубекспо» - залишити без руху.

Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви, зазначених у мотивувальній частині ухвали.

Роз`яснити позивачу, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде залишена без розгляду відповідно до пункту 7 частини першої статті 240 з урахуванням частини п`ятнадцятої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію ухвали надіслати особі, яка подала позов.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Скрипка І.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2024
Оприлюднено19.04.2024
Номер документу118427681
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —640/37717/21

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Постанова від 25.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні