Справа № 752/9946/21
Провадження № 1-кс/752/7657/21
У Х В А Л А
28 вересня 2021 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , у приміщенні Голосіївського районного суду м. Києва, розглянувши клопотання поданепрокурором першоговідділу процесуальногокерівництва Другогоуправління організаціїі процесуальногокерівництва укримінальних провадженняхорганів Державногобюро розслідуваньДепартаменту організаціїі процесуальногокерівництва досудовимрозслідуванням органівДержавного бюророзслідувань танагляду зайого оперативнимипідрозділами Державногобюро розслідуваньОфісу Генеральногопрокурора ОСОБА_3 в межах кримінального провадження № 42020000000001266 від 09.07.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 1, 3 ст. 197-1, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364-1, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України про накладення арешту,
ВСТАНОВИВ:
до провадженняслідчого суддіГолосіївського районногосуду м.Києванадійшло клопотанняподане прокуроромпершого відділупроцесуального керівництваДругого управлінняорганізації іпроцесуального керівництвау кримінальнихпровадженнях органівДержавного бюророзслідувань Департаментуорганізації іпроцесуального керівництвадосудовим розслідуванняморганів Державногобюро розслідуваньта наглядуза йогооперативними підрозділамиДержавного бюророзслідувань ОфісуГенерального прокурора ОСОБА_3 в межах кримінального провадження № 42020000000001266 від 09.07.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 1, 3 ст. 197-1, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364-1, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України про накладення арешту.
В обгрунтування заявлених вимог прокурор зазначив, що Головним управлінням НП в місті Києві під процесуальним керівництвом Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020000000001266 від 09.07.2020 за фактом незаконних дій службових осіб органів державної влади у сфері містобудування та земельних правовідносин, а також окремих суб`єктів господарювання, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 1, 3 ст. 197-1, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364-1, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.
Зазначив, що за даними матеріалів кримінального провадження, посадовцями органів державної влади, що здійснюють правозастосовні та правоохоронні функції у сфері земельного та містобудівного контролю, налагоджено систему незаконної видачі та реєстрації дозвільних документів, що дають право на здійснення містобудівної діяльності, видачі містобудівних умов та обмежень, інших документів дозвільного характеру на початок будівництва, реєстрації документів про готовність об`єкту до експлуатації, сертифікатів відповідності, ліцензій, проведенні перевірок контролюючими органами.
У зв`язку з чим просив накласти арешт на майно належне ОСОБА_4 , з метою його збереження, як речових доказів, а саме на:
земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 з кадастровим номером№3222485900:03:002:0025,площею 0,1002га,
земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером №3222485900:03:002:0026, площею 0, 1002 га,
житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями, загальною площею, 292,1 кв.м., адреса: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2135883632224),
будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами, загальною площею, 229,5 кв.м., адреса: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2135908632224),
Власники майнана якепросить накластиарешт прокурор у судове засідання не викликалися, оскільки звертаючись з клопотанням про накладення арешту на нерухоме майно просив не викликати у судове засідання його власника, що було прийнято слідчим суддею до уваги при призначенні клопотання до розгляду, а також задоволено перед початком розгляду клопотання.
Прокурор відділу Офісу Генерального прокурора, який входить до складу групи прокурорів у межах кримінального провадження № 42020000000001266 подав до суду клопотання про розгляд заявлених у клопотанні вимог за його відсутності, з викладених у ньому підстав, просив задовольнити.
За правилами ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання про накладення арешту, фіксування технічними засобами судового засідання не здійснювалось у зв`язку з відсутністю у судовому засіданні осіб, які беруть участь у судовому провадженні.
Дослідивши клопотання та додані до нього додатки, приходжу до висновку, що заявлені вимоги про накладення арешту підлягають задоволенню з наступних підстав.
Слідчим суддею встановлено, що Головним управлінням НП в місті Києві під процесуальним керівництвом Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020000000001266 від 09.07.2020 за фактом незаконних дій службових осіб органів державної влади у сфері містобудування та земельних правовідносин, а також окремих суб`єктів господарювання, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 1, 3 ст. 197-1, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364-1, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.
Так, в ході досудового розслідування перевіряються обставини здійснення за межами міста Києва незаконної забудови комерційної нерухомості, з порушенням містобудівних нормативних приписів без належного оформлення містобудівних умов, проектної документації, будівельного паспорту та декларації про готовність об`єкту будівництва.
При цьому з порушенням цільового призначення земельних ділянок, без його зміни у встановленому законом порядку та розроблення відповідного проекту землеустрою, всупереч Генеральному плану території, в межах земель кооперативів, призначених для індивідуального житлового будівництва, ОСОБА_4 за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ «ЧПШ «Успіх», ФОП ОСОБА_5 та службовими особами контролюючих органів у сфері містобудування та органами Держгеокадастру завершено будівництво з метою подальшого використання її як комерційної нерухомості в порушення положень Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законів України «Про архітектурну діяльність» та «Про основи містобудування» в межах земельних ділянок з кадастровими номерами 3222485900:03:002:0026 та 3222485900:03:002:0025 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
відповідно до ч. ч. 2, 4 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого законодавством. Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та\або детальному плану території забороняється.
Відповідно до ст. 39 ЗК України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
Частиною 1 ст. 41 ЗК України визначено, що житлово-будівельним (житловим) та гаражно-будівельним кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються безоплатно у власність або надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації.
Згідно з ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських, приватних інтересів.
Відповідно до Генерального плану села Чайки, Києво-Святошинського району Київської області, ці земельні ділянки з кадастровими номерами 3222485900:03:002:0025 та 3222485900:03:002:0026 призначені для індивідуального будівництва та обслуговування приватного житлового будинку.
Згідно ч. 2 ст. 24 Закону забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Згідно установчих документів Кооперативу, в межах якого знаходяться вказані земельні ділянки власникам та/або орендарям земельних ділянок та житлових будинків, допоміжних приміщень та прибудинкових територій, що розташовані в межах Кооперативу заборонено здійснюватина земельних ділянках, у житлових будинках, допоміжних приміщеннях та прибудинкових територіяхбудь-яку підприємницьку діяльність,що заважатиме нормальним умовам проживання їх сусідів та членів Кооперативу,зокрема, заборонено засновувати та створювати розважальні заклади, заклади громадського харчуання, медичні заклади та центри надання медичних послуг, станції технічного обслуговування автомобілів та будь-які інші заклади пов`язані з обслуговуванням автомобілів (автомийки, центри шиномонтажу та інше), магазини та інші заклади роздрібної або оптової торгівлі, заклади пов`язані з наданням населенню санаторно-лікувальних, рекреаційних, готельних послуг, реабілітаційні центри, релігійні центри, заклади освітивсіх форм власності, їх структурні підрозділи; здійснювати освітню діяльність на усіх рівнях освіти та за усіма видами освіти, утворювати для цього структурні підрозділи, надавати індивідуальні освітні послуги, здійснювати репетиторство, консультування тощо.
Отже, використання таких земельних ділянок для будівництва будь-яких об`єктів інфраструктури без внесення змін до Генерального плану забороняється і є порушенням містобудівного законодавства.
При цьому, в подальшому, незважаючи на відомі факти незаконного будівництва та нецільового використання земельних ділянок, службові особи відповідних дозвільних органів, якими визначено обласні державні адміністрації, а також контролюючих органів, які мають здійснювати контрольні функції щодо дотримання містобудівних, землевпорядних, протипожежних, санітарно-епідеміологічних умов, діючи в інтересах фактичних бенефіціарів нерухомого майна з метою отримання неправомірної вигоди, сприяють у здійсненні незаконної комерційної забудови, не здійснюючи відповідний відомчий контроль за їх функціонуванням та дотриманням прав інших учасників відповідних правовідносин.
На земельних ділянках, які знаходяться на території Кооперативу за адресами АДРЕСА_2 (кадастровий № 3222485900:03:002:0026) та 2) АДРЕСА_1 (кадастровий № 3222485900:03:002:0025), функціонує приватна школа, як заклад середньої освіти, освітня діяльність здійснюється ТОВ «Чайківська школа «Успіх» (код ЄДРПОУ 43775653).
Відповідно до Інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, земельні ділянки, на яких ведеться будівництво та здійснюється освітній процес, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 належить фізичній особі ОСОБА_4 на праві приватної власності, і належать згідно ст.19 Земельного кодексу України до категорії земель житлової та громадської забудови (присадибна ділянка).
При цьому згідно відомостей з Державного реєстру речових пра на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно право власності на житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями, загальною площею, 292,1 кв.м., адреса: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2135883632224), та будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами, загальною площею, 229,5 кв.м., адреса: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2135908632224), зареєстровано за ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , на підставі довідок Асоціації «Авіатор-Буд» № 1521 від 15.07.2020 та № 1520 від 15.07.2020 відповідно державним реєстратором Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області 27.07.2020 та 28.07.2020.
Згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженим наказом Держкомзему від 23.07.2010 № 548, обидві земельні ділянки зареєстровані за кодом КВЦПЗ 02.01 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Тобто, Класифікацією передбачено, що земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлових будинків і господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) віднесені до земель житлової забудови та мають свій код КВЦПЗ 02.01, а земельні ділянки для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти віднесені до земель громадської забудови і мають код КВЦПЗ 03.02. Отже, це земельні ділянки різного цільового призначення і при використанні присадибної земельної ділянки під розміщення об`єкта освіти необхідно змінювати цільове призначення такої земельної ділянки або її частини.
Частинами 2 та 4 статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства. Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності розташованих у межах населеного пункту, провадиться сільською, селищною, міською радою.
Зміна цільового призначення земельної ділянки необхідна у випадку прийняття рішення землевласником використовувати її інакшим чином, ніж це було передбачено у проекті землеустрою та рішенні про передачу її у власність. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється, розробляється землевпорядною організацією на замовлення власників, погоджується згідно з вимогами статті 186-1 Земельного кодексу України органами виконавчої влади та подається на затвердження раді.
Як вбачається з реєстру дозвільних документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України, доступного за веб-посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 , жодних дозволів, декларацій та оформлення введених в експлуатацію об`єктів на земельних ділянках з кадастровим № 3222485900:03:002:0025 та № 3222485900:03:002:0026 не видавалось. Вказане свідчить про самовільне будівництво приміщень закладу освіту, без оформлення передбачених законодавством документів та за відсутності технічного нагляду за будівництвом об`єкту.
Згідно частини 2 статті 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», виконання підготовчих робіт без подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт забороняється.
Відповідно до приписів частини 2 статті 36 наведеного вище Закону, виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється.
Частиною 8 статті 39 цитованого Закону встановлено, що експлуатація закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію, забороняється.
Попри це в порушення положень ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» розпорядженням Київської обласної державної адміністрації від 30 вересня 2020 р. № 530 ТОВ «Чайківська початкова шкода «Успіх» (код 43775653) видано ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері повної загальної середньої освіти за рівнем початкової освіти з ліцензованим обсягом 80 осіб за місцем провадження освітньої діяльності: АДРЕСА_4 .
Таким чином,вказані земельніділянки табудинки,розташовані наних,мають значеннядля кримінальногопровадження,оскільки міститьвідомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, та визначені відповідною постановою речовими доказами.
Вказані вище обставини підтверджується зібраними матеріалами кримінального провадження №42020000000001266 копії яких додано до клопотання про арешт майна.
Відповідно до п. 7 ч. 2ст. 131 КПК Україниодним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна.
Відповідно до ч. 1ст. 170 КПК Україниарештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98 цього Кодексу.
Згідно з вимогами ч.ч. 10,11ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Відповідно дост. 98 КПК Україниречовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Прокурором у клопотанні доведено, що майно, на як просить накалсти арешт є речовим доказом у кримінальному провадженні № 42020000000001266, і на теперішній час з метою його збереження, є необхідність в накладенні арешту.
Зважаючи на зазначене вище, слідчий суддя приходить висновку, що прокурором в клопотанні доведено, що з метою забезпечення збереження речових доказів у органу досудового розслідування виникла обґрунтована потреба у накладенні арешту, у зв`язку з чим клопотання про арешт майна підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 170-175 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
клопотання поданепрокурором першоговідділу процесуальногокерівництва Другогоуправління організаціїі процесуальногокерівництва укримінальних провадженняхорганів Державногобюро розслідуваньДепартаменту організаціїі процесуальногокерівництва досудовимрозслідуванням органівДержавного бюророзслідувань танагляду зайого оперативнимипідрозділами Державногобюро розслідуваньОфісу Генеральногопрокурора ОСОБА_3 в межах кримінального провадження № 42020000000001266 від 09.07.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 1, 3 ст. 197-1, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364-1, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України про накладення арешту, задовольнити.
Накласти арешт із забороною розпорядження, а саме на :
земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 з кадастровим номером№3222485900:03:002:0025,площею 0,1002га,
земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером №3222485900:03:002:0026, площею 0, 1002 га,
житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями, загальною площею, 292,1 кв.м., адреса: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2135883632224),
будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами, загальною площею, 229,5 кв.м., адреса: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2135908632224), які зареєстровані на праві приватної власності за ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 .
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2021 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118457713 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Плахотнюк К. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні