Рішення
від 19.04.2024 по справі 498/1982/23
ВЕЛИКОМИХАЙЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №498/1982/23

Провадження по справі №2-о/498/12/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2024 року Великомихайлівський районний суд Одеської області в складі:

головуючої судді - Чернецької Н.С.,

за участі секретаря судового засідання - Поліщук А.С.,

представника заявника ОСОБА_1 ,

заінтересованих осіб:

представника органу опіки та піклування Цебриківської селищної ради - Тихончик Т.П.,

ОСОБА_2 ,

представника Військової частини НОМЕР_1 - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду в сел. Велика Михайлівка цивільну справу за заявою ОСОБА_4 , заінтересовані особи: Орган опіки та піклування Цебриківської селищної ради, ОСОБА_2 , Військова частина НОМЕР_1 про встановлення факту перебування фізичної особи на утриманні,

ВСТАНОВИВ:

25 грудня 2023 року заявник ОСОБА_4 звернувся до суду з заявою про встановлення факту перебування фізичної особи на утриманні, заінтересовані особи: орган опіки та піклування Цебриківської селищної ради, ОСОБА_2 , Військова частина НОМЕР_1 . Свої вимоги мотивує тим, що 22 жовтня 2022 року він уклав шлюб з ОСОБА_2 від якого вона народила одну дитину - ОСОБА_5 , що підтверджується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_2 виданим Великомихайлівським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Роздільнянському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, актовий запис № 16. До того як вони уклали шлюб ОСОБА_6 мала трьох дітей, яких виховувала сама. ІНФОРМАЦІЯ_1 народилась ОСОБА_7 , що засвідчується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_3 видане Кіровською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області, актовий запис № 02. ІНФОРМАЦІЯ_2 народилась ОСОБА_8 , що засвідчується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_3 видане Кіровською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області, актовий запис № 02. ІНФОРМАЦІЯ_2 народилась ОСОБА_8 , що засвідчується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_4 , виданий відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Великомихайлівському управлінні юстиції Одеської області, актовий запис № 105. ІНФОРМАЦІЯ_3 народився ОСОБА_9 , що засвідчується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_5 відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби по Великомихайлівському району Великомихайлівського міжрайонного управління юстиції Одеської області, актовий запис № 77. Довідкою про склад сім`ї зазначено, що за адресою: АДРЕСА_1 проживають: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_9 . До того ж довідка батьків багатодітної сім`ї № 31 від 01.02.2023 року свідчить про те, що він та ОСОБА_2 перебувають на обліку багатодітних сімей у Цебриківській селищній раді Роздільнянського району Одеської області. Також потрібно зазначити , що витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до частини 1 ст. 135 Сімейного кодексу України зазначаються що у свідоцтвах про народження ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 батько дітей ОСОБА_10 записаний зі слів матері, тобто фактично ніяких відомостей та фактичних підтверджень існування цієї людини немає. Окрім цього підтвердженням відсутності батька у дітей, народжених поза їх з ОСОБА_2 шлюбом є довідка видана ОСОБА_2 про те, що вона є одинокою матір`ю. Необхідно зазначити також той факт, що ОСОБА_2 знаходиться у декретній відпустці, через що не має можливості влаштуватися на роботу. Через це вона зверталась у Великомихайлівський відділ управління соціального захисту населення Роздільнянської РДА для отримання соціальної допомоги. Відповіддю на дану заяву є повідомлення № 967 від 11.09.2023 року де відмовлено в наданні державної соціальної допомоги по причині того, що середньомісячний сукупний дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім`ї. Це підтверджує факт утримання нею його сім`ї, зважаючи на відсутність доходу у дружини. Наразі вона є військовослужбовцем та має намір звільнятись зі служби за сімейними обставинами, проте це неможливо без підтвердження факту утримання ним дітей які входять до складу його сім`ї. Тому вони просять суд встановити факт перебування на її утриманні: ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 .

Заявник ОСОБА_4 в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином.

Представник заявника ОСОБА_1 в судовому засіданні просила задовольнити заяву ОСОБА_4 посилаючи на обставини викладені у заяві.

Представник заінтересованої особи органу опіки та піклування Цебриківської селищної ради в судовому засіданні зазначила, що неовнолітні діти: ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 дійсно перебувають на утриманні ОСОБА_4 .

Представник заінтересованої особи військової частини НОМЕР_1 в судовому засіданні просила відмовити заявнику ОСОБА_4 в задоволенні заяви, оскільки він насамперед переслідує власні інтереси, а не діє в інтересах дітей і задоволення заяви про встановлення факту перебування неповнолітніх дітей на його утриманні йому необхідні для того, щоб звільнитися зі служби.

Заінтересована особа ОСОБА_2 в судовому засіданні просила задовольнити вимоги ОСОБА_4 та зазначила, що вона хоче щоб він звільнився зі служби та був вдома.

Вислухавши пояснення сторін, вивчивши та дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що заявлені вимоги не підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що 22 жовтня 2022 року між ОСОБА_4 та ОСОБА_11 було укладено шлюб про що 22 жовтня 2022 року було складено відповідний актовий запис№ 118. Після реєстрації шлюбу дружині присвоєно прізвище « ОСОБА_12 », що підтверджується копією свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_6 виданого Великомихайлівським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Роздільнянському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції ( м. Одеса) від 22 жовтня 2022 року.

З наявного в матеріалах справи військового квитка серії НОМЕР_7 ОСОБА_4 є військовослужбовцем і наразі проходить службу у військовій частині НОМЕР_1 .

В матеріалах справи наявна копія свідоцтва про народження серії НОМЕР_8 виданого 11 лютого 2009 року Кіровською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області, з якого вбачається, що ОСОБА_7 народилась ІНФОРМАЦІЯ_10 про що в Книзі реєстрації народжень 11 лютого 2009 року було зроблено відповідний актовий запис № 02. В графі батьки зазначено: батько « ОСОБА_10 », мати « ОСОБА_11 » .

З витягу з державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до ч.1 ст. 135 Сімейного кодексу України, вбачається що ОСОБА_7 народилась ІНФОРМАЦІЯ_10 , про що 11 лютого 2009 року Виконавчим комітетом Вишневської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області було складено актовий запис № 02, відомості про батька внесені відповідно до ч. 1 ст. 135 Сімейного кодексу України.

Крім того, в матеріалах справи наявна копія свідоцтва про народження серії НОМЕР_9 виданого 20 квітня 2011 року відділом державної реєстрації актів цивільного стану Великомихайлівського районного управління юстиції Одеської області, з якого вбачається, що ОСОБА_8 народилась ІНФОРМАЦІЯ_11 про що в Книзі реєстрації народжень 20 квітня 2011 року було зроблено відповідний актовий запис № 105. В графі батьки зазначено: батько « ОСОБА_13 », мати « ОСОБА_11 ».

З актового запису про народження № 105 від 20 квітня 2011 року складеного відділом реєстрації актів цивільного стану Великомихайлівського районного управління юстиції Одеської області, вбачається, що ОСОБА_8 народилась ІНФОРМАЦІЯ_11 . в графі відомості про батька внесені відповідно до ч. 1 ст. 135 Сімейного кодексу України.

Також в матеріалах справи наявна копія свідоцтва про народження серії НОМЕР_5 виданого 04 березня 2014 року відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби по Великомихайлівському району Великомихайлівського міжрайонного управління юстиції в Одеській області з якого вбачається, що ОСОБА_9 народився ІНФОРМАЦІЯ_12 про що 04 березня 2014 року було зроблено відповідний актовий запис № 77. В графі батьки зазначено: батько « ОСОБА_13 », мати « ОСОБА_11 ».

З актового запису про народження № 77 від 04 березня 2014 року складеного відділом реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби по Великомихайлівському району Великомихайлівського районного управління юстиції в Одеській області, вбачається, що ОСОБА_9 народився ІНФОРМАЦІЯ_12 , в графі відомості про батька внесені відповідно до ч. 1 ст. 135 Сімейного кодексу України.

Крім того, в матеріалах справи наявна копія свідоцтва про народження серії НОМЕР_2 виданого 23 грудня 2022 року Великомихайлівським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Роздільнянському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) з якого вбачається, що ОСОБА_5 народилась ІНФОРМАЦІЯ_13 про що 23 грудня 2022 року було зроблено відповідний актовий запис № 162. В графі батьки зазначено: батько « ОСОБА_4 », мати « ОСОБА_2 ».

Також в матеріалах справи наявна довідка про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб № 126 від 01.02.2023 року, видана Цебриківською селищною радою Роздільнянського району Одеської області ОСОБА_2 , як уповноваженому власнику житлового приміщення, з якої вбачається, що до складу її сім`ї входять: чоловік ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ; донька ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; донька ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; син ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; донька ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_9 .

В матеріалах справи наявна довідка батьків багатодітної сім`ї № 31 від 01 лютого 2023 року, з якої вбачається, що ОСОБА_2 та ОСОБА_4 перебувають на обліку багатодітних сімей у Цебриківській селищній раді Роздільнянського району Одеської області. термін видачі довідки з 01.02.2023 року по 13.04.2029 року.

В матеріалах справи наявна довідка № 975 від 29.08.2023 року видана виконкомом Цебриківської селищної ради Роздільнянського району Одеської області, з якої вбачається , що ОСОБА_2 , проживає на території Цебриківської селищної ради за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 . Дійсно виховує дитину до 3-х років ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_14 .

На підтвердження доходів ОСОБА_2 до матеріалів справи було долучено довідку з Пенсійного фонду України.

Крім того на підтвердження того факту, що заявник ОСОБА_4 дійсно перераховував на картку ОСОБА_2 гроші було надано довідки видані АТ КБ « Приватбанк».

Також в матріалах справи наявна довідка № 194 від 23 лютого 2024 року видана управлінням соціального захисту населення Роздільнянської районної державної адміністрації, з якої вбачається, що ОСОБА_2 з січня 2023 року по грудень 2023 року отримала щомісячну одноразову допомогу при народженні 1 -ї дитини в розмірі 10320,00 грн.

Крім того в матеріалах справи наявний акт обстеження умов проживання неповнолітніх дітей від 15.02.2024 року, з якого вбачається, що умови проживання задовільні в будинку наявні всі необхідні меблі та побутова техніка. Господарі дбайливі про стан будинку та двору. В дітей є окрема кімната, одяг по сезону наявний, продукти харчування в достатній кількості. Батьків попереджено про відповідальність за життя, здоров`я та виховання неповнолітніх дітей.

В матеріалах справи наявний лист Роздільнянської районної державної адміністрації управління соціального захисту населення № 242 від 21.02.2024 року, на звернення ОСОБА_2 від 19.02.2024 року, з якого вбачається, що оскільки в період за який враховувались доходи ( з 01.04.2022 року по 30.06.2022 року) її чоловік ОСОБА_4 не працював, не навчався , не перебував на обліку в центрі зайнятості та ним не сплачено єдиний соціальний внесок, права на призначення соціальної допомоги вона не має.

Крім того , в матеріалах справи наявна копія довідки № 1970/С/ВНЗП від 25.03.2024 року видана ТОВ « АТБ -Маркет» ОСОБА_4 в тому, що він дійсно працював в ТОВ « АТБ -Маркет» з 03.06.2021 року по 20.05.2022 року на посаді охоронника і його заробітна плата з червня 2021 року по травень 2022 року становила 177968,09 грн.

В матеріалах справи наявне повідомлення № 767 надана УСЗН Роздільнянського РДА від 11.09.2023 року про відмову в наданні державно-соціальної допомоги уповноваженому представнику сім`ї ОСОБА_2 , з якого вбачається, що державна соціальна допомога сім`ї Коковських не призначена з таких причин: середньомісячний сукупний дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім`ї.

Також в матеріалах справи наявна відповідь на адвокатський запит від управління соціального захисту населення Роздільнянської районної державної адміністрації № 588/21 від 04.04.2024 року, з якого, зокрема, вбачається, що так як середньомісячний дохід члена сім`ї ( 17600,81 грн.) перевищує прожиткові мінімуми для дітей відповідного віку ( 2563,00 грн. та 3196,00 грн. ) допомогу на дітей одиноким матерям березня 2024 року не призначено. Звертають увагу на те, що відповідно до пункту 8 Методики до середньомісячного сукупного доходу осіб, які беруть ( брали) безпосередню участь у здійсненні заходів забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації не враховуються отриманні ними у період безпосередньої участі зазначених заходах грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги передбачені законодавством для працівників правоохоронних органів військовослужбовців працівників Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, служби зовнішньої розвідки Держприкордон служби, Держспецтрансслужби, МВС, Національної поліції, Управління державної охорони, Держспецзв`язку, інших військових формувань, утворених відповідно до закону. Згідно вимог чинного законодавства для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям уповноважений представник сім`ї до заяви та декларації додає такі документи: довідку про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення з зазначенням їх розміру; довідку встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі, стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях. Довідка про безпосередню участь є підставою для надання особі статусу учасника бойових дій. Така довідка формується командиром військової частини , начальником органу або військового підрозділу. Так як, під час розгляду документів від 24.08.2023 року та 11.03.2024 року довідка про безпосередню участь відсутня, в розрахунок було враховано грошове забезпечення чоловіка заявниці, як військовослужбовця.

У відповідності 315 - 318 ЦПК України суди розглядають справи про встановлення фактів перебування на утриманні, якщо вони мають значення для охорони прав та інтересів особи або створення умов для здійснення особистих немайнових чи майнових прав.

Відповідно до ст. 3 СК України сім`ю складають особи, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки. Сім`я утворюється на підставі шлюбу, кровного споріднення, усиновлення, а також на інших підставах, не заборонених законом і таких, що не суперечать моральним засадам суспільства.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 293 ЦПК України суд розглядає справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Абзацом 4 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» 3543-XII від 21 жовтня 1993 року, передбачено, що не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані, зокрема, жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років.

Таким чином, визначальним фактом є не батьківство, а саме утримання трьох і більше дітей.

З огляду на викладене, для отримання правової підстави для звільнення з військової служби заявник повинен довести факт перебування на його утриманні трьох дітей віком до 18 років.

Частиною 1 статті 121 СК України передбачено, що права та обов`язки матері, батька і дитини ґрунтуються на походженні дитини від них, засвідченому органом державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому статтями 122 та 125 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 141 СК України мати, батько мають рівні права та обов`язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебували вони у шлюбі між собою. Розірвання шлюбу між батьками, проживання їх окремо від дитини не впливає на обсяг їхніх прав і не звільняє від обов`язків щодо дитини, крім випадку, передбаченого частиною п`ятою статті 157 цього Кодексу.

Сімейні права та обов`язки є такими, що тісно пов`язані з особою, а тому не можуть бути передані іншій особі (ч.1 ст. 14, ч.1 ст. 15 СК України).

Права та обов`язки батьків щодо виховання дитини передбачені ст.ст. 150-151 СК України.

З цього слідує, що підставою встановлення факту самостійного виховання та утримання неповнолітньої дитини особою, яка не має з нею кровного споріднення (як заявник у цій справі), є доведеність існування обставин, в силу яких обсяг прав матері або біологічного батька дитини обмежується або припиняється.

У даній справі заявник стверджує про те, що з моменту перебування у шлюбних стосунках з ОСОБА_2 її неповнолітні діти від попередніх відносин проживають разом з ними та знаходяться на його одноособовому утриманні.

Положеннями ст. 268 СК України закріплений обов`язок вітчима утримувати малолітніх, неповнолітніх падчерку, пасинка, які з ними проживають, якщо у них немає матері, батька, діда, баби, повнолітніх братів, сестер, або ці особи з поважних причин не можуть надавати їм належного утримання, за умови, що мачуха, вітчим можуть надавати матеріальну допомогу.

Вітчим- це чоловік (нерідний батько) рідної матері дитини, з яким мати й дитина постійно проживають однією сім`єю.

Вітчим має особливий правовий статус, що істотно відрізняється від статусу батька, усиновлювача, опікуна та піклувальника, характеризується мінімально необхідним набором прав та обов`язків щодо пасинка, падчерки.

Як було зазначено вище, сімейне законодавство передбачає права та обов`язки щодо утримання вітчимом падчерки, пасинка (ст.268 Сімейного кодексу України).

Відносини, які виникають між дитиною та особами, у сім`ї яких вона виховувалась, є подібними до стосунків між рідними батьками та дітьми. Але наявність у дитини родичів за походженням при визначенні кола осіб, які мають обов`язки щодо її утримання, відповідно до законодавства підлягає врахуванню.

Тому обов`язок осіб, у сім`ї яких виховувалась дитина, щодо її утримання виникає за умови відсутності у неї батьків, баби, діда, повнолітніх братів і сестер.

Отже, за встановлених обставин не можна вважати, що заявник є особою, яка самостійно утримує неповнолітніх дітей дружини, оскільки суду не було надано доказів, що така допомога надається саме ним, а не матір`ю неповнолітніх дітей , на яку такий обов`язок покладений у силу вимог ст. 180 СК України. Оскільки, надані заявником довідки АТ КБ «Приватбанк» про перерахування ОСОБА_2 коштів не доводять, що вказані кошти були витрачені саме на утримання неповнолітніх дітей.

Таким чином, суд приходить до висновку, що у заявника ОСОБА_4 відсутній правовий обов`язок утримувати неповнолітніх дітей дружини і таке утримання ним здійснюється добровільно, отже відсутні підстави для встановлення судом юридичного факту перебування на утриманні заявника неповнолітніх дітей, матір`ю яких є його дружина ОСОБА_2 .

Крім того, судом встановлено що батько дітей записаний в порядку ст. 135 Сімейного Кодексу України, тобто ОСОБА_2 має статус одинокої матері.

До моменту укладення шлюбу ОСОБА_2 отримувала від держави допомогу на утримання дітей як одинока матір на яку і утримувала дітей. Однак з моменту укладення шлюбу з ОСОБА_4 її перестали виплачувати дану допомогу, оскільки їх середньомісячний сукупний дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім`ї.

Так, з відповіді на адвокатський запит від управління соціального захисту населення Роздільнянської районної державної адміністрації слідує, що так як середньомісячний дохід члена сім`ї ( 17600,81 грн.) перевищує прожиткові мінімуми для дітей відповідного віку (2563,00 грн. та 3196,00 грн. ) допомогу на дітей одиноким матерям березня 2024 року не призначено. Однак, відповідно до пункту 8 Методики до середньомісячного сукупного доходу осіб, які беруть ( брали) безпосередню участь у здійсненні заходів забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації не враховуються отриманні ними у період безпосередньої участі зазначених заходах грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги передбачені законодавством для працівників правоохоронних органів військовослужбовців працівників Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, служби зовнішньої розвідки Держприкордон служби, Держспецтранс служби, МВС, Національної поліції, Управління державної охорони, Держспецзв`язку, інших військових формувань, утворених відповідно до закону. Згідно вимог чинного законодавства для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям уповноважений представник сім`ї до заяви та декларації додає такі документи: довідку про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення з зазначенням їх розміру; довідку встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі, стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях. Довідка про безпосередню участь є підставою для надання особі статусу учасника бойових дій. Така довідка формується командиром військової частини , начальником органу або військового підрозділу. Так як , під час розгляду документів від 24.08.2023 року та 11.03.2024 року довідка про безпосередню участь відсутня, в розрахунок було враховано грошове забезпечення чоловіка заявниці, як військовослужбовця.

Отже при наданні заявником ОСОБА_4 даної довідки , ОСОБА_2 буде мати змогу надалі отримувати кошти на утримання неповнолітніх дітей від держави.

З чого суд робить висновок що дані обставини на які посилається заявник є штучно створеними для того, щоб заявник міг звільнитись з лав ЗСУ.

Крім того, як роз`яснено в пункті 8 постанови Пленуму Верховного Суду України від 31 березня 1995 року № 5 «Про судову практику по справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення», встановлення факту перебування особи на утриманні померлого має значення для одержання призначення пенсії, якщо допомога, яка надавалась, була для заявника постійним і основним джерелом засобів до існування.

Одержання заявником заробітку, пенсії, стипендії, інших доходів не є підставою для відмови у встановленні факту перебування на утриманні, коли суд встановить, що основним і постійним джерелом засобів до існування була для заявника допомога з боку особи, яка надавала йому утримання.

З вищевикладеного слідує, що судом може бути встановлено факт перебування особи на утриманні померлої особи, оскільки це має значення для одержання призначення пенсії, якщо допомога, яка надавалась, була для заявника постійним і основним джерелом засобів до існування.

Крім того, суд звертає увагу на те, що заявником не доведено відсутність можливості встановити факт знаходження дітей на утриманні через відповідні організації, органи місцевого самоврядування (в позасудовому порядку).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні заяви ОСОБА_4 , заінтересовані особи: Орган опіки та піклування Цебриківської селищної ради, ОСОБА_2 , Військова частина НОМЕР_1 про встановлення факту перебування фізичної особи на утриманні.

Керуючись статтями 12, 81, 263 -265, 268, 293, 315 ЦПК України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви ОСОБА_4 , заінтересовані особи: Орган опіки та піклування Цебриківської селищної ради, ОСОБА_2 , Військова частина НОМЕР_1 про встановлення факту перебування фізичної особи на утриманні - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Одеського апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 19 квітня 2024 року.

Суддя Н.С. Чернецька

СудВеликомихайлівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.04.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу118510293
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:.

Судовий реєстр по справі —498/1982/23

Постанова від 18.09.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Громік Р. Д.

Ухвала від 17.09.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Громік Р. Д.

Ухвала від 11.06.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Громік Р. Д.

Ухвала від 29.05.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Громік Р. Д.

Рішення від 19.04.2024

Цивільне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Чернецька Н. С.

Рішення від 11.04.2024

Цивільне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Чернецька Н. С.

Ухвала від 26.02.2024

Цивільне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Чернецька Н. С.

Ухвала від 16.01.2024

Цивільне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Чернецька Н. С.

Ухвала від 28.12.2023

Цивільне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Чернецька Н. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні