Постанова
від 17.04.2024 по справі 160/21219/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 квітня 2024 року м. Дніпросправа № 160/21219/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Олефіренко Н.А. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Суховарова А.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2023 ( суддя першої інстанції Голобутовський Р.З.) в адміністративній справі №160/21219/23 за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління про встановлення наявності компетенції, визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» (далі - позивач) до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління (далі - відповідач), в якій, з урахуванням уточненої позовної заяви від 04.09.2023, просить:

встановити наявність компетенції у сфері управління у Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління, а саме, щодо обов`язкового погодження дозволу на розміщення реклами із спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури при оформленні дозволів на розміщення реклами для ОСББ «Зоряний-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4;

визнати протиправними дії Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління щодо відмови у наданні погодження дозволів на розміщення реклами ОСББ «Зоряний-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4;

зобов`язати Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління надати погодження дозволів ОСББ «Зоряний-4» на розміщення реклами за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4 на конструкціях для розміщення банерів розміром 8,42х23,15 м та 6,33х20,24 м.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 04.04.2023 ОСББ «Зоряний» направлено Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради погодження зі спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури дозволів на розміщення реклами за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4. Департаментом по роботі з активами Дніпровської міської ради за №7/20-196 від 21.04.2023 направлено лист щодо відмови у погодженні дозволів. 03.05.2023 позивачем направлені пояснення, проте листом від 17.05.2023 №7/20-222 відповідачем відмовлено в наданні погодження дозволів на розміщення реклами. Позивач вважає, що вимоги щодо обов`язкового погодження дозволу на розміщення реклами із спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури не передбачено загальнодержавними нормативними актами і є такими, що не відповідають чинному законодавству, а навіть у разі відповідності законодавству, бульвар Зоряний не включено до переліку зон А чи Б, де Принципи розміщення реклами носять обов`язків характер. На думку позивача, у Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління, відсутня компетенція у сфері управління, а саме, щодо обов`язкового погодження дозволу на розміщення реклами із спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури при оформленні дозволів на розміщення реклами для ОСББ «Зоряний-4» за адресою: м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4. На підставі викладеного, позивач просить задовольнити позовні вимоги.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2023 адміністративний позов задоволено частково.

Встановлено наявність компетенції у сфері управління у Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління в частині наявності повноважень на погодження дозволів на розміщення реклами із спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури при оформленні дозволів на розміщення реклами для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.

Визнано протиправними дії Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління щодо відмови у наданні погодження дозволів на розміщення реклами Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.

Зобов`язано Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління повторно розглянути заяви Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» від 04.04.2023 №9 та від 03.05.2023 №12 про надання погодження дозволів на розміщення реклами за адресою: м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у цьому рішенні.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

З рішенням суду першої інстанції не погодився відповідач та подав апеляційну скаргу. Посилаючись на порушення судом норм матеріального права, помилковість висновків в частині задоволених позовних вимог, відповідач просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2023 та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову позивача в повному обсязі.

Доводи апеляційної скарги зводяться до того, що суд першої інстанції при дослідженні обставин справи дійшов помилкових висновків про часткове задоволення позовних вимог.

У відзиві позивач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, відмовивши у задоволенні апеляційної скарги.

Згідно п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши наявні по справі матеріали та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої без змін, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» (код ЄДРПОУ 40060840) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 09.10.2015.

Основним видом діяльності за КВЕД є: 81.10 Комплексне обслуговування об`єктів.

04.04.2023 голова правління ОСББ «Зоряний-4» звернувся до директора Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради з листом вих. №9 (зареєстрований 10.04.2023 вх. №16/8), в якому направив для погодження із спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури дозволи та матеріали щодо отримання погодження дозволів на розміщення реклами за адресою: м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.

До листа від 04.04.2023 вих. №9 додано:

-матеріали для отримання погодження дозволу на розміщення реклами, що містить фотокартку, яка зображує частину фасаду з фрагментом місцевості, на якому планується розташування рекламного засобу, фотокартку з зображенням повного фасаду будівлі або споруди, на якій планується розташування конструкції, ескіз з конструктивним рішенням рекламного засобу, який містить масштабну схему фасаду з розмірами прилеглих елементів фасаду до запланованої конструкції, які мають казані з допуском 10 мм, та зображення фасаду з запланованою на ньому конструкцією на 3 арк;

-лист про наявність проектної документації, реєстраційний номер ЄДЕССБ: PD01:7624-0389-4054-2890 на 1 арк.;

-копія листа Департаменту торгівлі та реклами Дніпровської міської ради про встановлення пріоритетів на розміщення рекламних засобів за адресою бульв. Зоряний, буд. 1, секція 4;

-дозвіл на розміщення зовнішньої реклами банерна конструкція 6,33х20,24 м на 1 арк. у 2 прим.;

-дозвіл на розміщення зовнішньої реклами банерна конструкція 8,42х23,15 м на 1 арк. у 2 прим.

Листом від 21.04.2023 №7/20-196 Головне архітектурно-планувальне управління Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради «Про розгляд звернення» повідомило позивача, що розміщення рекламних конструкцій (реклами) на глухому фасаді зазначеного будинку під час капітального ремонту з утепленням фасаду житлового будинку і, відповідно, погодження та отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами потребує розроблення відповідної проєктної документації та отримання документа, що надає право на виконання будівельних робіт з капітального ремонту. Інформація про розроблення проєктної документації підлягає внесенню до електронної системи.

За реєстраційним номером запису в електронній системі PD01:7624-0389-4054-2890 міститься інформація про внесення до електронної системи проєктної документації, на яку заявник посилається у своєму зверненні, але при цьому відсутня інформація щодо замовника будівництва, найменування проєктної документації, місцезнаходження об`єкта будівництва, виду будівництва тощо. Відсутність зазначеної інформації не дає можливості ознайомитись з проєктною документацією, визначитись з місцем розташування рекламної конструкції (реклами) в проєктній документації та її відповідністю з передпроєктними матеріалами, які були розглянуті на засіданні архітектурно-містобудівної ради при головному архітектурно-планувальному управлінні департаменту по роботі з активами ДМР (протокол від 23.08.2019 №165).

Відповідно до наданих ОСББ «Зоряний-4» на розгляд управління матеріалів, а саме фотокартки, яка зображує частину фасаду з фрагментом місцевості, на якому планується розташування рекламного засобу, встановлено, що на фасаді будинку по бульвару Зоряний, 1 секція 4 вже виконані будівельні роботи зі встановлення конструкції для розміщення реклами та влаштовано освітлення, яке необхідно для підсвічування реклами в темний час доби.

Проте, за даними електронної системи відсутня інформація щодо отримання ОСББ «Зоряний-4» документа, що дає право на виконання будівельних робіт.

Відповідно до ч.7 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Згідно з передпроєктними матеріалами, які були розглянуті на засіданні архітектурно-містобудівної ради при головному архітектурно-планувальному управлінні департаменту по роботі з активами ДМР (протокол від 23.08.2019 №165), та згідно із п. 4.4.9. Принципів за даною адресою ОСББ «Зоряний-4» має можливість розмістити рекламну конструкцію на даху будинку.

Відповідачем зазначено, що відповідно до наявної інформації погодити дозвіл на розміщення зовнішньої реклами не є можливим.

03.05.2023 позивачем направлено на адресу Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради лист за вих. №12 (зареєстрований 10.05.2023 за вх. №16/8), в якому зазначено, що вказана відмова мотивована відсутністю в проектній документації зареєстрованій в електронній системі у сфері будівництва реєстраційним номером ЄДЕССБ: PD01:7624-0389-4054-2890 щодо замовника будівництва, найменування проектної документації, місцезнаходження об`єкта будівництва, виду будівництва, тощо, а також, відсутності інформації щодо отримання ОСББ «Зоряний-4 документа, що дає право на виконання робіт.

У зв`язку з цим позивачем зазначено, що електронну систему у сфері будівництва, а саме «Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» введено в дію постановою Кабінету Міністрів України №681 від 23.06.2021. Проектну документацію по об`єкту «Капітальний ремонт з утеплення фасаду житлового будинку за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4» виготовлено та передано замовнику в особі ОСББ «Зоряний-4» 17.09.2019, тобто, до введення в дію електронної системи у сфері будівництва.

На даний момент відсутній жодний нормативно-правовий акт який зобов`язує вносити в електронну систему у сфері будівництва проектну документацію, розроблену до введення в цієї системи в дію, а вимоги щодо її внесення є незаконними.

Однак, ОСББ «Зоряний-4» виконало законні вимоги щодо реєстрації в електронній системі у сфері будівництва проектної документації по об`єкту «Капітальний ремонт з утеплення фасаду житлового будинку за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4» та 02.05.2023 зареєструвало вказану проектну документацію за номером ЄДЕССБ: PD01:3928-0902-3399-6749, з вказівкою замовника будівництва, найменування проектної документації, місцезнаходження об`єкта будівництва, виду будівництва тощо.

Паперовий примірник проектної документації зберігається в ОСББ «Зоряний-4» та може бути наданий для ознайомлення у будь-який час, а разом із цим листом надаються аркуші документації, що стосуються безпосередньо розміщення рекламних конструкцій.

Щодо відсутності у ОСББ «Зоряний-4» документа, що дає право на виконання робіт, повідомлено, що вказані роботи віднесено до «Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію» затвердженого постановою КМУ №406 від 07.06.2017, а саме, п.1 та п.2.

Додатково повідомлено, що роботи із розробки проектної документації та будівельні роботи проводились із залученням бюджетних коштів, а саме, коштів співфінансування проектів Дніпровської міськради і відповідно їх використання та законність проведення робіт контролювались співробітниками Дніпровської міськради та Держказначейства.

Також на цей час відсутній будь-який акт перевірки відповідним контролюючим органом, що підтверджує порушення при проведенні будівництва.

Враховуючи викладене, заявник просив повторно розглянути направлені листом ОСББ «Зоряний-4» №9 від 04.04.2023 для погодження із спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури дозволи та матеріали щодо отримання погодження дозволів на розміщення реклами за адресою АДРЕСА_1 .

До листа додані:

- лист про наявність проектної документації, реєстраційний номер ЄДЕССБ: Р01:3928-0902-3399-6749, та витяг з реєстру будівельної діяльності з вказівкою замовника будівництва, найменування проектної документації, місцезнаходження об`єкта будівництва, виду будівництва, тощо на 7 арк.;

- копії окремих аркушів проектної документації по об`єкту «Капітальний ремонт з теплоізоляції огороджувальних конструкцій та внутрішніх інженерних мереж багатоквартирного будинку ОСББ «Зоряний-4», що розташований за адресою м.Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4, що містять містобудівний розрахунок розглянутий містобудівною радою на 2 арк. та архітектурно-будівельні рішення робочого проекту на 4 арк.

Листом від 17.05.2023 №7/20-222 Головне архітектурно-планувальне управління Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради «Про розгляд звернення» повідомило позивача, що в попередньому листі-повідомленні на звернення від 10.04.2023 вх. №16/8 стосовно погодження дозволів на розміщення реклами за адресою АДРЕСА_2 , секція 4 головним архітектурно-планувальним управлінням було зазначено, що надана проєктна документація не відповідає вимогам чинного законодавства. Департаментом по роботі з активами Дніпровської міської ради було докладно описано алгоритм дій щодо приведення проектної документації відповідність чинному законодавству з наданням конкретних посилань. Зазначено, що без належного оформлення наданої проектної документації за вказаною адресою погодити дозвіл на розміщення зовнішньої реклами на фасаді будинку не є можливим. Також департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради у своїх відповідях позивачу неодноразово зазначав, що згідно із передпроектними матеріалами, які були розглянуті на засіданні архітектурно-містобудівної ради при Головному архітектурно-планувальному управлінні департаменту по роботі з активами ДМР (протокол від 23.08.2019 №165), та згідно з п. 4.4.9. Принципів візуальної організації розміщення рекламних засобів, вивісок і табличок на фасадах будівель, ОСББ «Зоряний-4» має можливість розмістити рекламну конструкцію на даху будинку.

Не погодившись з відмовою у погодженні дозволів на розміщення реклами, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, колегія суддів виходить з наступного.

Нормативно-правовим актом, який визначає засади рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, є Закон України «Про рекламу».

Засади рекламної діяльності в Україні, відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами визначає Закон України «Про рекламу» від 03.07.1996 року №270/96-ВР.

В статті 1 Закону України «Про рекламу» наведені визначення наступних термінів, а саме: реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; внутрішня реклама - реклама, що розміщується всередині будинків, споруд, у тому числі в кінотеатрах і театрах під час, до і після демонстрації кінофільмів та вистав, концертів, а також під час спортивних змагань, що проходять у закритих приміщеннях, крім місць торгівлі (у тому числі буфетів, кіосків, яток), де може розміщуватись інформація про товари, що безпосередньо в цих місцях продаються; зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Правила розміщення зовнішньої реклами регламентовані статтею 16 Закону України «Про рекламу», а також Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року №2067 (далі по тексту - Типові правила №2067).

Так, відповідно до частини 1 статті 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставітипових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється. Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб). Стягнення плати за видачу дозволів забороняється.

Частиною 2 статті 16 Закону України «Про рекламу» визначені вимоги, яким повинна відповідати зовнішня реклама, а саме: розміщуватись із дотриманням вимог техніки безпеки та із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків; освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків; фундаменти наземної зовнішньої реклами, що виступають над поверхнею землі, можуть бути декоративно оформлені; опори наземної зовнішньої реклами, що розташована вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, повинні мати вертикальну дорожню розмітку, нанесену світлоповертаючими матеріалами, заввишки до 2 метрів від поверхні землі; нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менше ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття; у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.

Відповідно до визначення пункту 2 Типових правил, дозвіл - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці.

За приписами пункту 3 Типових правил № 2067 зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу (пункт 24 Типових правил №2067).

Згідно пункту 5 Типових правил №2067 для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган). Робочий орган не вправі подавати заяву та одержувати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.

Як визначено пунктом 6 Типових правил №2067 до повноважень робочого органу належать: розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії; надання у разі потреби розповсюджувачам зовнішньої реклами архітектурно-планувальних завдань на опрацювання проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) рекламних засобів; прийняття рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, продовження строку, на який встановлено зазначений пріоритет, або про відмову в установленні такого пріоритету; підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу (у тому числі погодження з органами та особами, зазначеними упункті 16цих Правил) чи про відмову у його наданні; видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради; ведення інформаційного банку даних місць розташування рекламних засобів, плану їх розміщення та надання в установленому порядку інформації для оновлення даних містобудівного кадастру населених пунктів; подання територіальним органам спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі матеріалів про порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами; підготовка і подання виконавчому органу ради пропозицій щодо розмірів плати за надання послуг робочим органом на підставі калькуляції витрат для прийняття відповідного рішення.

У відповідності до наведених вимог Закону України «Про рекламу »та на підставі наведених Типових правил №2067 розроблено Порядок розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпрі, який затверджено рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 16.02.2004 року №325 (регуляторний акт).

Так, підставами для відмови у погодженні дозволів на розміщення реклами ОСББ «Зоряний-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4, в листі відповідача від 21.04.2023 №7/20-196 визначено наступне:

-за реєстраційним номером запису в електронній системі PD01:7624-0389-4054-2890 міститься інформація про внесення до електронної системи проєктної документації, на яку заявник посилається у своєму зверненні, але при цьому відсутня інформація щодо замовника будівництва, найменування проєктної документації, місцезнаходження об`єкта будівництва, виду будівництва тощо. Відсутність зазначеної інформації не дає можливості ознайомитись з проєктною документацією, визначитись з місцем розташування рекламної конструкції (реклами) в проєктній документації та її відповідністю з передпроєктними матеріалами, які були розглянуті на засіданні архітектурно-містобудівної ради при Головному архітектурно-планувальному управлінні департаменту по роботі з активами ДМР (протокол від 23.08.2019 №165);

-за даними електронної системи відсутня інформація щодо отримання ОСББ «Зоряний-4» документа, що дає право на виконання будівельних робіт.

Відповідно до п. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населеному пункті проводиться на підставі дозволу, що надається виконавчим органом міської ради в порядку, встановленим цим органом на підставі типових правил, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067, на територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою територій населених пунктів.

Відповідно п. 2.1 рішення №325 функції робочого органу з регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами у місті Дніпрі здійснює робочий орган, яким визначено департамент торгівлі та реклами Дніпровської міської ради.

Згідно з п. 3.1 рішення №325 для одержання дозволу заявник подає робочому органу через Центр надання адміністративних послуг м. Дніпра заяву за формою згідно з додатком №1.

Пунктом 3.3 рішення №325 передбачено, що робочий орган протягом п`яти днів з дати реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет наявності на це місце пріоритету іншого заявника або надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу.

Після зазначеної перевірки місця робочим органом, а також після одночасної перевірки КП «Земград» на місцевості щодо можливості розташування рекламного засобу відповідно до встановлених цим Порядком вимог до зовнішньої реклами та відповідності принципам візуальної організації розміщення рекламних засобів, вивісок і табличок на фасадах будівель міста Дніпра, керівник робочого органу приймає рішення про встановлення за заявником пріоритету на заявлене місце або про відмову у встановленні пріоритету.

У разі прийняття рішення про встановлення пріоритету робочий орган через ЦНАП повідомляє у письмовій формі про це заявника та видає йому для оформлення два примірники дозволу за формою згідно з додатком 3 та визначає заінтересовані органи (особи), з якими необхідно їх погодити.

Судом першої інстанції встановлено, що Департаментом торгівлі та реклами Дніпровської міської ради листом від 04.04.2023 №2/2-104 повідомлено позивача, що за ОСББ «Зоряний-4» встановлено пріоритети на розміщення рекламних засобів з 04.04.2023 за адресою: бульв. Зоряний, буд. 1, секція 4.

Відповідно до п. 3.13 рішення №325 дозвіл погоджується зі спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури.

Згідно з п. 3.15 рішення №325 зазначені в пунктах 3.12-3.14 органи та особи погоджують дозвіл протягом п`яти робочих днів з дати звернення заявника. У разі відмови у погодженні дозволу зазначеними органами (особами) заявнику надсилається вмотивоване повідомлення за підписом уповноваженої особи підприємства, установи та організації.

Рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 18.12.2018 № 1250 затверджено Принципи візуальної організації розміщення рекламних засобів, вивісок і табличок на фасадах будівель (далі - Принципи). Принципи покликані запровадити чіткі вимоги до зовнішнього вигляду рекламних засобів, вивісок і табличок, а також поліпшити зовнішній вигляд міського середовища.

Відповідно до п. 4.4.17 Принципів розміщення фасадних конструкцій на глухих стінах і великих площинах бокових фасадів можливе, якщо це передбачено проєктною документацією для будівництва об`єкта.

Проєктна документація розробляється відповідно до Порядку розроблення проєктної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 16.05.2011 №45.

Відповідно до пп. 4 п. 5 ст. 22-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Єдина державна електронна система у сфері будівництва (далі - електронна система) створюється та функціонує за принципом обов`язковості внесення до електронної системи інформації (даних), визначеної частиною першою статті 22-2, в тому числі інформації про проєктну документацію на будівництво об`єктів та документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт.

Відповідно до листа від 03.05.2023 за вих. №12 позивачем подано до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради зареєстровану проєктну документацію від 02.05.2023 PD01:3928-0902-3399-6749 з визначенням замовника будівництва проєктної документації, місцезнаходження об`єкта будівництва, виду будівництва тощо.

Вказана проєктна документація від 02.05.2023 PD01:3928-0902-3399-6749 зареєстрована на виконання вказівок, визначених в первісному листі-відмові від 21.04.2023 №7/20-196.

Проте, відповідачем не було надано оцінки вказаній зареєстрованій проєктній документації від 02.05.2023 PD01:3928-0902-3399-6749. Оцінка відповідачем надана первісно зареєстрованій проєктній документації PD01:7624-0389-4054-2890.

Отже, відповідачем не було належним чином розглянуто подані позивачем документи для погодження дозволів на розміщення реклами. Відповідачем не було досліджено та надано правову оцінку всім документам, що надавались позивачем, а саме не надано правову оцінку зареєстрованій проєктній документації від 02.05.2023 PD01:3928-0902-3399-6749.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що в данному випадку ефективним способом захисту прав позивача є зобов`язання Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради повторно розглянути заяви Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» від 04.04.2023 №9 та від 03.05.2023 №12 про надання дозволів на розміщення реклами за адресою: м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.

Рішенням Дніпровської міської ради від 22.07.2020 за №98/59 затверджено Положення про департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради.

Відповідно до п. 1.1 Положення Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради (далі - Департамент) створено згідно з рішенням міської ради від 16.03.2016 № 7/3 «Про затвердження структури Дніпропетровської міської ради та її виконавчих органів, граничної чисельності працівників міської ради та її виконавчих органів», є виконавчим органом Дніпровської міської ради і правонаступником прав та обов`язків (у тому числі майнових, фінансових, немайнових і корпоративних) департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради у зв`язку з його реорганізацією з припиненням шляхом перетворення, крім повноважень щодо представлення інтересів територіальної громади міста Дніпра у судових органах усіх інстанцій та юрисдикцій та у виконавчих провадженнях, супроводження яких здійснювалося працівниками управління правового забезпечення департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради.

Пунктом 3.4 Положення визначено, що Департамент здійснює повноваження у сфері містобудування та архітектури, зокрема:

3.4.1. Реалізовує повноваження міської ради та її виконавчих органів у сфері містобудування, архітектури;

3.4.2. Здійснює впровадження містобудівної та архітектурної діяльності на території міста Дніпра, виходячи з напрямків державної політики у сфері містобудування та архітектури;

3.4.3. Реалізовує заходи, пов`язані зі створенням та веденням містобудівної документації;

3.4.38. Здійснює інші повноваження у сфері містобудування та архітектури, визначені чинним законодавством України, рішеннями Дніпровської міської ради та її виконавчих органів.

З аналізу положень рішення №325 та Положення про департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради судом встановлено, що в розумінні пункту 3.13 рішення №325 департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради є спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури Дніпровської міської ради, якому надані повноваження погодження дозволу на розміщення реклами.

Головне архітектурно-планувального управління є структурним підрозділом департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради, безпосередньо уповноваженим на виконання функцій, передбачених п. 3.4 Положення.

Отже, суд першої інстанції дійшов правомірна висновку, про наявність компетенції у сфері управління у Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління в частині наявності повноважень на погодження дозволу на розміщення реклами із спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури при оформленні дозволів на розміщення реклами для ОСББ «Зоряний-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.

Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Доводи відповідача, наведені в апеляційній скарзі, висновків суду першої інстанції не спростовують та свідчать про незгоду із правовою оцінкою суду першої інстанції обставин справи.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Згідно зі статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення із додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2023 в адміністративній справі №160/21219/23 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 17 квітня 2024 року та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 19 квітня 2024 року.

Головуючий - суддяН.А. Олефіренко

суддяЛ.А. Божко

суддяА.В. Суховаров

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу118564347
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —160/21219/23

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 05.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 16.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні