17/452
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"21" листопада 2007 р. Справа № 17/452
Господарський суд Кіровоградської області в складі головуючого суддіТаран С.В., суддів - Хилько Ю.І. та Деревінської Л.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні 21.11.2007 року об 11 год. 25 хв. при секретарі Патлаченко А.Л. матеріали адміністративної справи №17/452
за позовом: Компаніївської районної державної адміністрації Кіровоградської області, смт. Компаніївка Компаніївського району Кіровоградської області
до відповідача: Компаніївської районної ради Кіровоградської області, смт.Компаніївка Компаніївського району Кіровоградської області
про визнання бездіяльності
ПРЕДСТАВНИКИ:
від позивача - Пономарьов М.В., довіреність №15-102-1 від 13.11.07р., представник;
від відповідача - Саліхов А.А., довіреність №18-143/1 від 07.05.07р., представник.
Компаніївською районною державною адміністрацією Кіровоградської області подано позов до Компаніївської районної ради про визнання бездіяльності останньої щодо ухвалення рішень "Про виконання районного бюджету за дев'ять місяців 2006 року", "Про виконання районного бюджету за 2006 рік".
В судовому засіданні 21.11.2007 р. представником позивача подано заяву №10-459 від 19.11.2007 р. (вх.№02-05/43140 від 21.11.2007 р.), в якій він просить також зобов'язати Компаніївську районну раду Кіровоградської області прийняти рішення "Про звіт про виконання районного бюджету за дев'ять місяців 2006 року" та рішення "Про звіт про виконання районного бюджету за 2006 рік".
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, оцінивши наявні в матеріалах справи та досліджені в судовому засіданні докази, господарський суд встановив наступне.
Відповідно до частини другої статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Компаніївська районна рада є органом місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.
Згідно правил статті 1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
Компаніївська районна державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади; в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Пунктами 4, 5 статті 2 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначено, що місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечують підготовку та виконання відповідних бюджетів та звіт про виконання відповідних бюджетів та програм.
Відповідно до правил статті 80 Бюджетного кодексу України періодичність, структура та терміни подання звітності про виконання місцевих бюджетів визначаються Державним казначейством України відповідно до вимог, встановлених для подання звітності про виконання Державного бюджету в статтях 58-61 цього Кодексу. Квартальний та річний звіти про виконання місцевого бюджету подаються до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної ради Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією, виконавчим органом відповідної ради чи міським, селищним, сільським головою (у разі, якщо відповідні виконавчі органи не створені) у двомісячний строк після завершення відповідного бюджетного періоду. Перевірка звіту здійснюється Рахунковою палатою Автономної Республіки Крим (щодо використання органами виконавчої влади коштів бюджету Автономної Республіки Крим) чи комісією з питань бюджету відповідної ради, після чого відповідні ради затверджують звіт про виконання бюджету або приймають інше рішення з цього приводу.
Компаніївською районною державною адміністрацією 22.11.2006 р., 05.03.2007 р. та 15.05.2007 р. було направлено на розгляд сесії Компаніївської районної ради Кіровоградської області проекти рішення та звіти про виконання районного бюджету за 9 місяців 2006 р. та за 2006 рік відповідно (а.с.5,7).
Вказані проекти та звіти було повернуто відповідачем на доопрацювання (а.с.6, 8, 9).
Позивач стверджує, що вказані дії Компаніївської районної ради свідчать про її бездіяльність та просить зобов'язати відповідача прийняти рішення "Про звіт про виконання районного бюджету за дев'ять місяців 2006 року" та рішення "Про звіт про виконання районного бюджету за 2006 рік".
Позовні вимоги задоволенню не підлягають з огляду на наступне.
Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради (пункт 14 статті 46 закону України "Про місцеве самоврядування").
Згідно пункту 3.8.8 регламенту Компаніївської районної ради п'ятого скликання, затвердженого рішенням Компаніївської районної ради від 29.05.2006 р. №29 (далі-Регламент) звіти про виконання районного бюджету подаються до ради районною державною адміністрацією у двомісячний строк після завершення відповідного бюджетного періоду. Перевірка звіту здійснюється постійною комісією ради з питань бюджету, фінансів, економічного, соціального розвитку, після чого він затверджується радою або приймається інше рішення з цього приводу.
Постійною комісією з питань бюджету, фінансів, економічного, соціального розвитку Компаніївської районної ради було надано висновки від 10.01.2007 р., від 18.04.2007 р., від 22.06.2007 р. про відхилення проектів рішень позивача (а.с.55-57).
Пунктом 3.10.5 Регламенту визначено, що проект рішення, який не одержав потрібної кількості голосів депутатів, вважається відхиленим як такий, що не отримав підтримки більшості депутатів ради. Таке відхилення проекту рішення заноситься до протоколу пленарного засідання як рішення районної ради: "Відхилити проект рішення..." і супровідним листом разом із проектом рішення та інформаційно-довідковими матеріалами надсилається суб'єкту внесення пропозиції на розгляд ради.
Як вбачається із матеріалів справи проекти рішень позивача "Про звіт про виконання районного бюджету за 9 місяців 2006 року" та "Про звіт про виконання районного бюджету за 2006 рік" розглядались на сесіях Компаніївської районної ради і не одержали підтримки більшості депутатів ради. Таке відхилення проектів рішення було оформлено протокольними рішеннями Компаніївської районної ради Кіровоградської області від 12.01.2007 р., 20.04.2007 р., 27.06.2007 р. (а.с.50-54).
За таких обставин у господарського суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог в частині визнання бездіяльності Компаніївської районної ради.
Не підлягають задоволенню і позовні вимоги в частині зобов'язання колегіального органу прийняти рішення "Про звіт про виконання районного бюджету за 9 місяців 2006 року" та рішення "Про звіт про виконання районного бюджету за 2006 рік", оскільки позивачем не надано доказів звернення після прийняття відповідних протокольних рішень відповідачем до Компаніївської районної ради Кіровоградської області.
Відтак позовні вимоги заявлені необґрунтовано і задоволенню не підлягають.
Керуючись статтями 160, 162, 163, частинами 1-4 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, пунктом 6 "Прикінцевих та перехідних положень" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позовних вимог відмовити.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Кіровоградської області. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлено 23.11.2007 року.
Суддя
С.В. Таран
Суддя Л.В.Деревінська
Суддя Ю.І.Хилько
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2007 |
Оприлюднено | 12.12.2007 |
Номер документу | 1187884 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Таран С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні