Ухвала
від 30.04.2024 по справі 540/7633/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 540/7633/21

УХВАЛА

25 квітня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Грекової К.М.,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні заяву представника ОСОБА_1 від 28.02.2024 про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом, у якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просив: визнати протиправним та скасувати розпорядження Херсонського міського голови від 26 липня 2021 року №332рр "Про внесення змін до штатного розпису департаменту адміністративних послуг Херсонської міської ради"; визнати протиправним та скасувати розпорядження Херсонського міського голови від 5 серпня 2021 року за № 349рр "Про внесення змін до розпорядження міського голови від 26.07.2021 №332рр"; визнати протиправним та скасувати розпорядження Херсонського міського голови від 27 жовтня 2021 року за № 1425-к "Про звільнення ОСОБА_1 "; поновити ОСОБА_1 на посаді державного реєстратора відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Департаменту адміністративних послуг Херсонської міської ради; допустити негайне виконання судового рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді державного реєстратора відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Департаменту адміністративних послуг Херсонської міської ради; стягнути з Херсонської міської ради Херсонської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу в сумі 44818,20 грн.; стягнути з Херсонської міської ради Херсонської області на користь ОСОБА_1 моральну шкоду в сумі 30000,00 грн. та витрати на лікування в сумі 2159,60 грн.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 13.01.2022 по справі №540/7633/21 відмовлено у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 .

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 24.01.2023 по справі №540/7633/21 залишено без змін рішення Херсонського окружного адміністративного суду.

Постановою Верховного Суду від 23.11.2023 по справі №540/7633/21 рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 13.01.2022 постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 24.01.2023 скасовано в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування розпорядження про звільнення, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, стягнення моральної шкоди та витрат на лікування, а справу у цій частині направлено на новий розгляд до суду першої інстанції - Одеського окружного адміністративного суду. В іншій частині рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 13 січня 2022 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2023 року залишено без змін.

Поряд з цим, додатковою постановою Верховного Суду від 07.12.2023 по справі №540/7633/21 частково задоволено заяву представника позивача про ухвалення додаткового судового рішення у справі №540/7633/21; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Херсонської міської ради Херсонської області (код ЄДРПОУ 26347681, Україна, 73000, Херсонська область, місто Херсон, проспект Ушакова, будинок 37) на користь ОСОБА_1 судові витрати, понесені у зв`язку з переглядом справи у суді касаційної інстанції, у сумі: 13632 (тринадцять тисяч шістсот тридцять дві) грн 00 коп, що складається із судового збору за подання касаційної скарги у розмірі: 3632,00 грн та витрат на правничу допомогу, понесені під час касаційного перегляду, у розмірі: 10000,00 грн; у задоволенні решти вимог заяви відмовлено.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25.12.2023 справу передано для розгляду судді Танцюрі К.О.

Ухвалою суду від 29.12.2023 прийнято до провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Херсонського міського голови Колихаєва Ігоря Вікторовича, Херсонської міської ради Херсонської області, треті особи: директор департаменту адміністративних послуг Херсонської міської ради Херсонської області Хутковський Костянтин Валентинович, Начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту адміністративних послуг Херсонської міської ради Херсонської області Купліванчук Галина Павлівна, про визнання протиправним та скасування розпорядження про звільнення, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, стягнення моральної шкоди та витрат на лікування.

28.02.2024 до суду від представника позивача надійшла заява про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення у прохальній частині якої представник просить суд встановити спосіб і порядок виконання додаткової постанови Верховного Суду від 7 грудня 2023 року по справі № 540/7633/21, а саме, - стягнути на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДР 04059958; 73000, Херсонська область, м. Херсон, прос. Ушакова, буд. 37) судові витрати, понесені у зв`язку з переглядом справи у суді касаційної інстанції, у сумі 13632,00грн. (тринадцять тисяч шістсот тридцять дві гривні), що складається із судового збору за подання касаційної скарги у розмірі: 3632,00грн. та витрат на правничу допомогу, понесені під час касаційного перегляду, у розмірі: 10000,00грн.

Представник позивача підтримала вказану заяву у підготовчому засіданні по справі, вказавши, що стягнення судових витрат з Херсонської міської ради за відсутності відкритих рахунків в органі Казначейства є неможливим, у зв`язку з чим додаткова постанова Верховного Суду від 7 грудня 2023 року по справі № 540/7633/21 залишається невиконаною та не може бути виконана. Водночас, як вказала представник позивача, розпорядником бюджетних коштів відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів є Виконавчий комітет Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 04059958).

Представник відповідача, Херсонської міської ради Херсонської області заперечував проти задоволення вказаної заяви з підстав, викладених у запереченнях від 18.03.2024, вказавши, що Херсонська міська рада (ідентифікаційний код 26347681) та виконавчий комітет Херсонської міської ради (ідентифікаційний код 04059964) є різними, самостійними юридичними особами органів місцевого самоврядування, суб`єктами права, які наділені цивільною правоздатністю і дієздатністю, тобто здатністю від свого імені набувати майнових та особистих немайнових прав і нести обов`язки та самостійно брати участь у правовідносинах, бути позивачем та відповідачем у суді. При цьому, як вважає представник відповідача, позивачем у зазначеній заяві, підміняються поняття інституту заміни сторони інститутом зміни способу і порядку виконання. На думку представника відповідача, у випадку задоволення заяви позивача суд по суті не змінює спосіб та порядок виконання рішення, а залучає до виконання рішення третю особу, яка не була учасником справи, здійснивши, таким чином заміну сторони виконавчого провадження, тоді як юридична особа - Херсонська міська рада не є припиненою і не перебуває у стані припинення, жодних рішень про перехід прав та обов`язків від однієї юридичної особи до іншої не приймалося.

Розглянувши заяву представника ОСОБА_1 від 28.02.2024 про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення, судом встановлено наступне.

Частинами 1-3 ст.378 КАС України встановлено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Як зазначено судом, додатковою постановою Верховного Суду від 07.12.2023 по справі №540/7633/21 частково задоволено заяву представника позивача про ухвалення додаткового судового рішення у справі №540/7633/21; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Херсонської міської ради Херсонської області (код ЄДРПОУ 26347681, Україна, 73000, Херсонська область, місто Херсон, проспект Ушакова, будинок 37) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) судові витрати, понесені у зв`язку з переглядом справи у суді касаційної інстанції, у сумі: 13632 (тринадцять тисяч шістсот тридцять дві) грн 00 коп, що складається із судового збору за подання касаційної скарги у розмірі: 3632,00 грн та витрат на правничу допомогу, понесені під час касаційного перегляду, у розмірі: 10000,00 грн; у задоволенні решти вимог заяви відмовлено.

При цьому, 22.12.2023 Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №540/7633/21, на виконання додаткової постанови ВС.

Відповідно до відмітки УДКСУ у м.Херсоні від 16.02.2024 на вказаному виконавчому листі, виконавчий лист повернуто згідно п.п. 3. п.9 Порядку №845, боржник не має відкритих рахунків в органі казначейства.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України

від 3 серпня 2011 р. № 845.

Пунктом 3 Порядку №845 визначено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

У відповідності до п.п. 3 п.9 Порядку №845 орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.

При цьому, суд враховує, що згідно положень ч.1, 8 ст.51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

Як вбачається з листа Департаменту бюджету і фінансів Херсонської міської ради від 09.04.2023 №02-01-24/162 головним розпорядником коштів бюджету Херсонської міської територіальної громади на утримання департаменту адміністративних послуг Херсонської міської ради з чисельністю 68 штатних одиниць визначено виконавчий комітет Херсонської міської ради. У кошторисі виконавчого комітету Херсонської міської ради та розрахунках до нього бюджетні асигнування передбачено в цілому, тобто без розподілу за 19 структурними підрозділами міської ради та виконкому, які не мають статусу юридичної особи.

Частиною 1, 2 ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно із положеннями п. 20, 29 ст.116 Бюджетного кодексу України порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме: взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України; здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням всупереч цьому Кодексу чи закону про Державний бюджет України.

Відповідно до ст.129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим та належних доказів, які би підтверджували наявність визначених вказаною нормою обставин, заявником не надано.

Поряд з цим, суд враховує, що рішення суду є обов`язковим до виконання, однак у межах цієї справи вбачається, що рішення суду не виконано з огляду на відсутність у Херсонської міської ради відкритих рахунків в органі казначейства, а зміна способу та порядку виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду шляхом стягнення визначених судом касаційної інстанції коштів на користь позивача з Херсонської міської ради Херсонської області за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Херсонської міської ради, який є виконавчим органом Херсонської міської ради та головним розпорядником коштів бюджету Херсонської міської територіальної громади, зокрема щодо утримання Херсонської міської ради та її виконавчих органів, сприятиме його виконанню.

У зв`язку з викладеним, суд вважає, що наявні підстави для встановлення способу і порядку виконання додаткової постанови Верховного Суду від 7 грудня 2023 року по справі № 540/7633/21, а саме, шляхом стягнення на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) з Херсонської міської ради Херсонської області за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДР 04059958; 73000, Херсонська область, м. Херсон, прос. Ушакова, буд. 37) судові витрати, понесені у зв`язку з переглядом справи у суді касаційної інстанції, у сумі 13632,00грн. (тринадцять тисяч шістсот тридцять дві гривні), що складається із судового збору за подання касаційної скарги у розмірі 3632,00грн. та витрат на правничу допомогу, понесені під час касаційного перегляду, у розмірі 10000,00грн.

За таких обставин, суд прийшов до висновку, що заява представника позивача про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення є такою, що підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 248, 378 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

Заяву представника ОСОБА_1 від 28.02.2024 про встановлення або зміну способу та порядку виконання судового рішення - задовольнити.

Встановити спосіб і порядок виконання додаткової постанови Верховного Суду від 7 грудня 2023 року по справі № 540/7633/21, а саме, стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) з Херсонської міської ради Херсонської області за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДР 04059958; 73000, Херсонська область, м. Херсон, прос. Ушакова, буд. 37) судові витрати, понесені у зв`язку з переглядом справи у суді касаційної інстанції, у сумі 13632,00грн. (тринадцять тисяч шістсот тридцять дві гривні), що складається із судового збору за подання касаційної скарги у розмірі 3632,00грн. та витрат на правничу допомогу, понесені під час касаційного перегляду, у розмірі 10000,00грн.

Ухвала суду набирає законної сили у строк та порядок визначений ст. 256 КАС України та оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.294- 296 КАС України.

Суддя К.О. Танцюра

Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118794076
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —540/7633/21

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 07.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 23.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 11.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні