Справа № 405/2460/23
провадження № 1-кс/405/1210/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.04.2024 м. Кропивницький
Ленінський районний суд м. Кіровограда у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,
з участю прокурора ОСОБА_3 ,
підозрюваного ОСОБА_4 ,
захисника ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу УСБУ в Кіровоградській області ОСОБА_6 , яке погоджено прокурором відділу Кіровоградської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю м. Запоріжжя, зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 , громадянину України, раніше не судимому,
підозрюваному у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч.4 ст. 28 ч.3 ст. 332, ч. 4 ст. 28 ч.1 ст. 358, ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 358 КК України, у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № №22023120000000040 від 23.03.2023, -
ВСТАНОВИВ:
13.04.2023 до Ленінського районного суду м. Кіровограда від старшого слідчого в ОВС слідчого відділу УСБУ в Кіровоградській області ОСОБА_6 надійшло клопотання, у якому слідчий просить застосувати запобіжний захід у вигляді тримання під вартою до підозрюваного ОСОБА_4 .
В обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що органом досудового розслідування ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч.4 ст. 28 ч.3 ст. 332, ч. 4 ст. 28 ч.1 ст. 358, ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 358 КК України.
Також, слідчим наголошується про існування ризиків, які передбачені п. п. 1-5 ч. 1 ст. 177 КПК України та неможливість їх запобігання в разі застосування менш суворого запобіжного заходу.
В судовому засіданні прокурор клопотання про застосування до ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підтримав, за обставин, які в ньому викладені. Також додав, що підозрюваного екстрадовано та затримано 25.04.2024, о 21 год. 40 хв.; двох місячний строк досудового розслідування становить до 15.06.2024; просив не визначати підозрюваному альтернативний запобіжний захід у вигляді застави, оскільки ОСОБА_4 підозрюється, зокрема і за ч. 1 ст. 255 КК України.
Захисник заперечив відносно задоволення клопотання слідчого про застосування до ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою мотивуючи це тим, що кримінальне провадження з якого були виділені матеріали відносно ОСОБА_4 розглядається Залізничним районним судом м. Львова; запобіжний захід у вигляді тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, а слідчим та прокурором не обґрунтовано неможливість застосування до його підзахисного більш м`якого запобіжного заходу; просив врахувати і те, що його підзахисний є фізичною особою - підприємцем, але розмір застави, який просить слідчий та прокурор у сумі 1500000 грн., є для нього непомірним, а тому, просить визначити заставу в межах, які визначені п. 3 ч. 5 ст. 182 КПК України, а саме від 80 до 300 прожиткових мінімум для працездатних осіб, наявність у підозрюваного дружини, дочки, постійного місця проживання; процедура екстрадиції почалась саме з ініціативи ОСОБА_4 , а тому, заявлені стороною ризики вважає необґрунтованими. За вказаних підстав просить застосувати більш м`який запобіжний захід у вигляді домашнього арешту з забороною покидати житло з 20 год. 00 хв. по 06 год. 00 хв.
Підозрюваний підтримав позицію захисника та додав, що зможе внести заставу в розмірі до 800 тис. грн.
Слідчий суддя, заслухавши доводи прокурора, підозрюваного, захисника, дослідивши матеріали клопотання, якими обґрунтовується необхідність застосування до ОСОБА_4 запобіжного заходу у виді тримання під вартою, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.
Встановлено, що слідчими відділу УСБУ в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному 23.03.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань №22023120000000040 за підозрою ОСОБА_4 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.255, ч. 4 ст.28 ч.3 ст.332, ч.4 ст.28 ч.1 ст.358, ч.4 ст.28 ч.4 ст.358 КК України, ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.255, ч.4 ст.28 ч.3 ст.332, ч.4 ст.28 ч.1 ст.358, ч.4 ст.28 ч.4 ст.358 КК України.
11.04.2023 відносно ОСОБА_4 складено повідомлення про нову підозру та зміну підозри у вчиненні злочинів, передбачених ч.1 ст.255, ч.4 ст.28 ч.3 ст.332, ч.4 ст.28 ч.1 ст.358, ч.4 ст.28 ч.4 ст.358 КК України.
25.04.2024 о 21 год. 45 хв. ОСОБА_4 затримано за підозрою у вчиненні злочинів, передбачених ч.1 ст.255, ч.4 ст.28 ч.3 ст.332, ч.4 ст.28 ч.1 ст.358, ч.4 ст.28 ч.4 ст.358 КК України.
ОСОБА_4 підозрюється у наступному:
В серпні 2022 року (точної дати слідством не встановлено) громадянин України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , достовірно знаючи про порядок виїзду громадян України за кордон в умовах діючого воєнного стану, маючи умисел на незаконне переправлення громадян України через державний кордон України, усвідомлюючи, що самостійно здійснити зазначені протиправні дії не зможе, вирішив створити злочинну організацію з числа знайомих осіб, здатних забезпечити виконання вказаних злочинних дій з дотриманням вимог конспірації, детально розподілити між ними обов`язки, об`єднавши зусилля, спрямовані на незаконне переправлення громадян України через державний кордон, з корисливих мотивів, створив злочинну організацію у складі його як організатора, керівника, координатора, ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), як співкерівника та координатора, ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), як учасника, адміністратора, ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), і ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (досудове розслідування щодо якої здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), як учасників, операторів, для систематичного вчинення тяжких злочинів з корисливих мотивів, а саме незаконного переправлення осіб через державний кордон України.
Крім цього, усвідомлюючи, що в умовах діючого на всій території України воєнного стану для виїзду за кордон необхідні відповідні документи, для виконання єдиного умислу злочинної організації та злочинного плану ОСОБА_4 залучив як учасників злочинної організації для виготовлення підроблених документів ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 та ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_7 (досудове розслідування щодо якої здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), а ОСОБА_8 , в свою чергу - як учасника-кур`єра ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_8 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження).
За вищевказаними ознаками дане злочинне об`єднання являло собою злочинну організацію, учасники якої були націлені на досягнення єдиного для них злочинного результату - систематичного вчинення умисних дій щодо незаконного переправлення осіб через державний кордон України з корисливих мотивів.
Реалізуючи свої злочинні наміри, ОСОБА_4 з метою підготовки до вчинення злочинів та досягнення свого злочинного умислу розробив план злочинної діяльності, який передбачав наступне:
-координація незаконних дій з організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України шляхом надання вказівок і настанов, контроль за їх виконанням як особисто так і через ОСОБА_8 ;
-встановлення, при цьому, взаємного зв`язку та принципу взаємозалежності учасників протиправної діяльності, чіткий розподіл між ними злочинних функцій;
-використання в ході здійснення злочинної діяльності мобільних терміналів з метою координації дій учасників злочинної організації, надання порад і вказівок особам, яких незаконно переправляли через державний кордон України, передачі паспортних даних та документів, які дають право виїзду за кордон, визначення місця, дати, часу передачі документів, отримання грошових коштів;
-отримання як особисто, так і через ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 фотографій паспортів клієнтів для виготовлення пакету підроблених документів, які дають право на незаконний перетин державного кордону України;
-систематичного виготовлення через ОСОБА_7 і ОСОБА_12 пакету підроблених документів, які дають право на незаконний перетин державного кордону України;
-надання як особисто, так і через ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 порад і вказівок особам, щодо порядку дій, для незаконного перетину державного кордону України (виїзду) в умовах діючого воєнного стану.
Таким чином, ОСОБА_4 в серпні 2022 року, створив злочинну організацію у складі його самого, як керівника, координатора, ОСОБА_8 як співкерівника та координатора, ОСОБА_9 як учасника, координатора, ОСОБА_10 і ОСОБА_11 як учасників, безпосередніх виконавців, ОСОБА_7 і ОСОБА_12 як учасників, посібників.
ОСОБА_4 як організатор та керівник злочинної організації взяв на себе наступні функції:
-здійснення за участі ОСОБА_8 керівництва, координації дій учасників шляхом надання вказівок і настанов, контроль за їх виконанням;
-забезпечення безперервної діяльності злочинної організації, спрямування частини виручених коштів розподілених ним або ОСОБА_8 , на виплати учасникам злочинної діяльності;
-надання засобів та усунення перешкод, шляхом виготовлення через ОСОБА_14 і ОСОБА_12 пакету документів, необхідних для незаконного переправлення осіб через державний кордон України.
ОСОБА_8 , як співкерівник та координатор надавав вказівки і настанови учасникам злочинної організації, контролював їх виконання, отримував через ОСОБА_13 основну суму грошових коштів та спрямовував їх частину, розподілену ним або ОСОБА_4 , на виплати учасникам злочинної діяльності, особисто давав вказівки і роз`яснення «клієнтам», передавав ним через ОСОБА_13 пакет документів, необхідний для незаконного перетину державного кордону України, які були заздалегідь виготовлені ОСОБА_14 і ОСОБА_12 .
У свою чергу ОСОБА_9 , як учасник злочинної організації, виконував функцію адміністратора, надавав поради і вказівки ОСОБА_10 і ОСОБА_11 , особисто надавав поради і вказівки особам для незаконного перетину державного кордону України, отримував від «клієнтів» фотографії паспортів для передачі їх ОСОБА_7 і ОСОБА_12 для виготовлення підроблених документів.
ОСОБА_10 і ОСОБА_11 , як учасники злочинної організації, виконували функції операторів, підшукували осіб для їх незаконного переправлення через державний кордон України, надавали їм поради і вказівки, отримували від них передоплату та передавали їх паспортні дані ОСОБА_4 для того щоб останній виготовив пакет документів, необхідних для незаконного перетину державного кордону України.
ОСОБА_7 і ОСОБА_12 , як учасники злочинної організації, виконували функції пособників, на підставі паспортних даних «клієнтів» виготовляли пакет підроблених документів, який надавав право на перетин державного кордону України.
ОСОБА_13 , як учасник злочинної організації, виконував функції кур`єра, отримував у відділеннях ТОВ «Нова Пошта» виготовлені ОСОБА_7 і ОСОБА_12 підроблені документи, безпосередньо зустрічався з «клієнтами» та передавав їм підроблені документи, отримував від «клієнтів» основну частину грошей, надавав пояснення та поради щодо використання підроблених документів під час перетину державного кордону України.
На виконання розробленого плану у невстановлений досудовим слідством час було створено аккаунти у застосунку «Telegram» під назвою ІНФОРМАЦІЯ_9 та ІНФОРМАЦІЯ_10 , де були розміщені оголошення щодо організації виїзду військовозобов`язаних громадян України за кордон.
Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , створив злочинну організацію та здійснював керівництво такою організацією, тобто вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 255 КК України.
Окрім цього, Достовірно знаючи про порядок виїзду громадян України в умовах діючого воєнного стану, на виконання єдиного злочинного плану, який передбачав здійснення незаконного переправлення громадян України через державний кордон України злочинною організацією, ОСОБА_4 надав вказівки ОСОБА_7 та через нього ОСОБА_12 (досудове розслідування щодо якої здійснюється в рамках іншого кримінального провадження) на підроблення офіційних документів, які дають право на перетин державного кордону України.
Для досягнення єдиного злочинного умислу, ОСОБА_7 виготовив у невстановлений досудовим розслідуванням час у фізичної особи-підприємця ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_11 (матеріали щодо якого виділені в окреме кримінальне провадження), підроблені печатки і штампи « ІНФОРМАЦІЯ_12 », « ІНФОРМАЦІЯ_13 . код 09927402. Міністерство оборони України», «Відділ документообігу, роботи зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації. Миколаївська районна Державна адміністрація. Україна. Миколаївська область. Ідентифікаційний код 04056500», «Відстрочка надана з Начальник ІНФОРМАЦІЯ_14 полковник ОСОБА_16 », «Згідно з оригіналом», які надіслав через ТОВ «Нова Пошта» ОСОБА_12 .
Для виготовлення підробних документів, які надають право на перетин державного кордону України (виїзд) в умовах воєнного стану, керуючись єдиним злочинним планом, ОСОБА_10 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), ОСОБА_11 (досудове розслідування щодо якої здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), ОСОБА_9 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), ОСОБА_8 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), ОСОБА_4 отримували від «клієнтів» фотографії паспортів та через ОСОБА_4 передавали ОСОБА_7 .
В подальшому, в невстановлений досудовим розслідування час та місці, ОСОБА_7 виготовляв підроблені офіційні документи, які дають право на виїзд за межі України в умовах діючого воєнного стану, на підставі паспортних даних, які отримував від ОСОБА_4 , а саме: 1) наказ ФГ «Смарт-Агро»; 2) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5723 від 20.04.2022; 3) лист Міноборони України № 220/2676 від 18.04.2022; 4) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5505 від 13.04.2022; 5) пропозиції щодо бронювання військовозобов`язаних, яким надається відстрочка; 6) лист Міноборони України № 220/1469 від 11.03.2022; 7) наказ Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 8) витяг з наказу Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 9) наказ Мінекономіки України № 3071 від 13.10.2022. Електронну версію підроблених документів ОСОБА_7 відсилав ОСОБА_12 , яка їх роздруковувала та засвідчувала проставляючи відтиски печаток і штампів «СМАРТ-АГРО. Україна. Херсонська область. Фермерське господарство. код 43480516», « ІНФОРМАЦІЯ_13 . код 09927402. Міністерство оборони України», «Відділ документообігу, роботи зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації. Миколаївська районна Державна адміністрація. Україна. Миколаївська область. Ідентифікаційний код 04056500», «Відстрочка надана з Начальник ІНФОРМАЦІЯ_14 полковник ОСОБА_16 », «Згідно з оригіналом», та виконуючи на них засвідчувальні написи і підписи від імені відповідних посадових осіб вказаного підприємства і установ.
З метою конспірації своїх протиправних дій і запобігання їх викриття правоохоронними органами, ОСОБА_12 відправляла виготовлені підроблені документи через поштового оператора ТОВ «Нова Пошта» з використанням псевдоніму « ОСОБА_17 » до ОСОБА_8 в м. Львів. За вказівкою ОСОБА_8 зазначені підроблені документи у відділеннях ТОВ «Нова Пошта» отримував ОСОБА_13 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження) та під час особистою зустрічі передавав «клієнтам» і отримував від останніх основну частину грошей.
Всього у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці було виготовлено пакети підроблених документів, які надавали право на виїзд за межі України в умовах діючого воєнного стану на ім`я наступних громадян України: ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_21 , ОСОБА_25 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , ОСОБА_26 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , ОСОБА_27 , ІНФОРМАЦІЯ_23 , ОСОБА_28 , ІНФОРМАЦІЯ_24 , ОСОБА_29 , ІНФОРМАЦІЯ_25 , ОСОБА_30 , ІНФОРМАЦІЯ_26 , ОСОБА_31 , ІНФОРМАЦІЯ_27 , ОСОБА_32 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_33 , ІНФОРМАЦІЯ_28 , ОСОБА_34 , ІНФОРМАЦІЯ_29 , ОСОБА_35 , ІНФОРМАЦІЯ_30 , ОСОБА_36 , ІНФОРМАЦІЯ_31 , ОСОБА_37 , ІНФОРМАЦІЯ_32 , ОСОБА_38 , ІНФОРМАЦІЯ_33 , ОСОБА_39 , ІНФОРМАЦІЯ_34 , ОСОБА_40 , ІНФОРМАЦІЯ_35 , ОСОБА_41 , ІНФОРМАЦІЯ_36 , ОСОБА_42 , ІНФОРМАЦІЯ_37 , ОСОБА_43 , ІНФОРМАЦІЯ_38 , ОСОБА_44 , ІНФОРМАЦІЯ_39 , ОСОБА_45 , ІНФОРМАЦІЯ_40 , ОСОБА_46 , ІНФОРМАЦІЯ_41 , ОСОБА_47 , ІНФОРМАЦІЯ_42 , ОСОБА_48 , ІНФОРМАЦІЯ_43 , ОСОБА_49 , ІНФОРМАЦІЯ_44 , ОСОБА_50 , ІНФОРМАЦІЯ_45 , ОСОБА_51 , ІНФОРМАЦІЯ_46 , ОСОБА_52 , ІНФОРМАЦІЯ_47 , ОСОБА_53 , ІНФОРМАЦІЯ_48
15.11.2022 в ході проведення обшуку за адресою проживання ОСОБА_12 : АДРЕСА_2 , виявлено та вилучено печатки і штампи «СМАРТ-АГРО. Україна. Херсонська область. Фермерське господарство. код 43480516», « ІНФОРМАЦІЯ_13 . код 09927402. Міністерство оборони України», «Відділ документообігу, роботи зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації. Миколаївська районна Державна адміністрація. Україна. Миколаївська область. Ідентифікаційний код 04056500», «Відстрочка надана з Начальник ІНФОРМАЦІЯ_14 полковник ОСОБА_16 », «Згідно з оригіналом», які були виготовлені ОСОБА_7 у фізичної особи-підприємця ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_11 (матеріали щодо якого виділені в окреме кримінальне провадження) та використовувались ОСОБА_12 для підроблення офіційних документів.
Відповідно до висновків судових технічних експертиз №№ СЕ-19/112-22/10539-ДД від 28.12.2022, СЕ-19/112-22/10540-ДД від 30.12.2022, СЕ-19/112-22/10538-ДД від 28.12.2022, СЕ-19/112-22/10535-ДД від 30.12.2022, СЕ-19/112-22/10527-ДД від 30.12.2022, відтиски печаток і штампів на документах ОСОБА_54 , ОСОБА_55 , ОСОБА_56 , для виїзду за кордон, а саме: 1) наказі ФГ «Смарт-Агро»; 2) листі Мінагрополітики України № 21-1540-05/5723 від 20.04.2022; 3) листі Міноборони України № 220/2676 від 18.04.2022; 4) листі Мінагрополітики України № 21-1540-05/5505 від 13.04.2022; 5) пропозиції щодо бронювання військовозобов`язаних, яким надається відстрочка; 6) листі Міноборони України № 220/1469 від 11.03.2022; 7) наказі Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 8) витязі з наказу Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 9) наказі Мінекономіки України № 3071 від 13.10.2022, нанесені кліше печаток і штампів, вилученими 15.11.2022 в ході проведення обшуку за адресою проживання ОСОБА_12 : АДРЕСА_2 .
Відповідно до висновку судової почеркознавчої експертизи № 1 від 19.01.2023, підписи в графах «голова ФГ «Смарт-Агро», «Гол. спеціаліст» та рукописні тексти в документах для виїзду за кордон ОСОБА_54 , ОСОБА_55 , ОСОБА_56 , виконані ОСОБА_12 .
Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , здійснив підроблення офіційних документів, які видаються чи посвідчуються підприємством, установою, і які надають права або звільняють від обов`язків, з метою використання їх підроблювачем чи іншою особою та збут таких документів, а також виготовлення підроблених печаток і штампів, вчинені злочинною організацією, тобто вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч.4 ст.28 ч.1 ст.358 КК України.
Окрім цього, достовірно знаючи про порядок виїзду громадян України в умовах діючого воєнного стану, на виконання єдиного злочинного плану, злочинна організація у складі ОСОБА_4 , ОСОБА_8 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), ОСОБА_10 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), ОСОБА_11 (досудове розслідування щодо якої здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), ОСОБА_9 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), ОСОБА_7 , ОСОБА_12 (досудове розслідування щодо якої здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), ОСОБА_13 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження) підробила офіційні документи, які дають право на перетин державного кордону України наступними громадянами України: ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_21 , ОСОБА_25 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , ОСОБА_26 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , ОСОБА_27 , ІНФОРМАЦІЯ_23 , ОСОБА_28 , ІНФОРМАЦІЯ_24 , ОСОБА_29 , ІНФОРМАЦІЯ_25 , ОСОБА_30 , ІНФОРМАЦІЯ_26 , ОСОБА_31 , ІНФОРМАЦІЯ_27 , ОСОБА_32 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_33 , ІНФОРМАЦІЯ_28 , ОСОБА_34 , ІНФОРМАЦІЯ_29 , ОСОБА_35 , ІНФОРМАЦІЯ_30 , ОСОБА_36 , ІНФОРМАЦІЯ_31 , ОСОБА_37 , ІНФОРМАЦІЯ_32 , ОСОБА_38 , ІНФОРМАЦІЯ_33 , ОСОБА_39 , ІНФОРМАЦІЯ_34 , ОСОБА_40 , ІНФОРМАЦІЯ_35 , ОСОБА_41 , ІНФОРМАЦІЯ_36 , ОСОБА_42 , ІНФОРМАЦІЯ_37 , ОСОБА_43 , ІНФОРМАЦІЯ_38 , ОСОБА_44 , ІНФОРМАЦІЯ_39 , ОСОБА_45 , ІНФОРМАЦІЯ_40 , ОСОБА_46 , ІНФОРМАЦІЯ_41 , ОСОБА_47 , ІНФОРМАЦІЯ_42 , ОСОБА_48 , ІНФОРМАЦІЯ_43 , ОСОБА_49 , ІНФОРМАЦІЯ_44 , ОСОБА_50 , ІНФОРМАЦІЯ_45 , ОСОБА_51 , ІНФОРМАЦІЯ_46 , ОСОБА_52 , ІНФОРМАЦІЯ_47 , ОСОБА_53 , ІНФОРМАЦІЯ_49 ..
Зазначені підроблені документи, а саме: 1) наказ ФГ «Смарт-Агро»; 2) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5723 від 20.04.2022; 3) лист Міноборони України № 220/2676 від 18.04.2022; 4) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5505 від 13.04.2022; 5) пропозиції щодо бронювання військовозобов`язаних, яким надається відстрочка; 6) лист Міноборони України № 220/1469 від 11.03.2022; 7) наказ Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 8) витяг з наказу Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 9) наказ Мінекономіки України № 3071 від 13.10.2022, були використані учасниками злочинної організації ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 в ході організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, а саме:
19.10.2022 о 02 год. 47 хв. у ПП «Мостиська» на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_57 , ІНФОРМАЦІЯ_42 , до Республіки Польща;
19.10.2022 о 23 год. 11 хв. у ПП «Смільниця», на автобусі д.н.з. НОМЕР_1 , громадянина України ОСОБА_58 , ІНФОРМАЦІЯ_43 , до Республіки Польща;
20.10.2022 о 02 год. 50 хв. у ПП «Грушів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_2 , громадянина України ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , до Республіки Польща;
20.10.2022 о 03 год. 54 хв. у ПП «Устилуг», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_3 , громадянина України ОСОБА_59 , ІНФОРМАЦІЯ_41 , до Республіки Польща;
21.10.2022 о 05 год. 05 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_4 , громадянина України ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , до Республіки Польща;
23.10.2022 о 04 год. 59 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_60 , ІНФОРМАЦІЯ_32 , до Республіки Польща;
24.10.2022 о 01 год. 59 хв. у ПП «Грушів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_5 , громадянина України ОСОБА_61 , ІНФОРМАЦІЯ_38 , до Республіки Польща;
24.10.2022 о 05 год. 25 хв. у ПП «Угринів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_6 , громадянина України ОСОБА_62 , ІНФОРМАЦІЯ_35 , до Республіки Польща;
24.10.2022 о 09 год. 53 хв. у ПП «Ягодин», на потягу №23, сполученням Київ - Хелм, громадянина України ОСОБА_63 , ІНФОРМАЦІЯ_33 , до Республіки Польща;
25.10.2022 о 01 год. 57 хв. у ПП «Шегині», на автобусі д.н.з. НОМЕР_7 , громадянина України ОСОБА_64 , ІНФОРМАЦІЯ_34 , до Республіки Польща;
27.10.2022 о 02 год. 20 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_8 , громадянина України ОСОБА_25 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , до Республіки Польща;
28.10.2022 о 03 год. 25 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_27 , ІНФОРМАЦІЯ_23 , до Республіки Польща;
28.10.2022 о 03 год. 18 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_9 , громадянина України ОСОБА_65 , ІНФОРМАЦІЯ_31 , до Республіки Польща;
29.10.2022 о 22 год. 32 хв. у ПП «Грушів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_10 , громадянина України ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , до Республіки Польща;
30.10.2022 о 02 год. 15 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_11 , громадянина України ОСОБА_66 , ІНФОРМАЦІЯ_30 , до Республіки Польща;
30.10.2022 о 04 год. 53 хв. у ПП «Шегині», на автобусі д.н.з. НОМЕР_12 , громадянина України ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_21 , до Республіки Польща;
31.10.2022 о 03 год. 16 хв. у ПП «Мостиська», на потягу № 705 сполученням «Київ - Перемишль», громадянина України ОСОБА_67 , 07.07.1988 до Республіки Польща
31.10.2022 о 17 год. 17 хв. у ПП «Шегині», на автобусі д.н.з. НОМЕР_13 , громадянина України ОСОБА_68 , ІНФОРМАЦІЯ_39 , до Республіки Польща;
02.11.2022 о 03 год. 38 хв. у ПП «Угринів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_14 , громадянина України ОСОБА_26 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , до Республіки Польща;
03.11.2022 о 02 год. 15 хв. у ПП «Грушів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_2 , громадянина України ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , до Республіки Польща;
03.11.2022 о 03 год. 07 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , до Республіки Польща;
04.11.2022 о 04 год. 18 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , до Республіки Польща;
06.11.2022 о 12 год. 35 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_15 , громадянина України ОСОБА_69 , ІНФОРМАЦІЯ_37 , до Республіки Польща;
07.11.2022 о 02 год. 11 хв. у ПП «Устилуг», на автобусі д.н.з. НОМЕР_16 , громадянина України ОСОБА_70 , ІНФОРМАЦІЯ_36 , до Республіки Польща;
08.11.2022 о 00 год. 01 хв. у ПП «Грушів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_17 , громадянина України ОСОБА_29 , ІНФОРМАЦІЯ_25 , до Республіки Польща;
08.11.2022 о 05 год. 39 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №35, сполученням Одеса - Перемишль, громадянина України ОСОБА_28 , ІНФОРМАЦІЯ_24 , до Республіки Польща;
09.11.2022 о 05 год. 41 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №35, сполученням Одеса - Перемишль, громадянина України ОСОБА_71 , ІНФОРМАЦІЯ_40 , до Республіки Польща;
10.11.2022 о 02 год. 59 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_18 , громадянина України ОСОБА_72 , ІНФОРМАЦІЯ_26 , до Республіки Польща;
11.11.2022 о 22 год. 40 хв. у ПП «Грушів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_19 , громадянина України ОСОБА_73 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , до Республіки Польща;
12.11.2022 о 02 год. 05 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_20 , громадянина України ОСОБА_74 , ІНФОРМАЦІЯ_28 , до Республіки Польща;
12.11.2022 о 05 год. 11 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №35, сполученням Одеса - Перемишль, громадянина України ОСОБА_75 , ІНФОРМАЦІЯ_27 , до Республіки Польща;
12.11.2022 о 08 год. 34 хв. у ПП «Угринів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_21 , громадянина України ОСОБА_76 , ІНФОРМАЦІЯ_45 , до Республіки Польща;
13.11.2022 о 00 год. 27 хв. у ПП «Угринів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_22 , громадянина України ОСОБА_77 , ІНФОРМАЦІЯ_29 , до Республіки Польща;
14.11.2022 о 06 год. 02 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №35, сполученням Одеса - Перемишль, громадянина України ОСОБА_78 , ІНФОРМАЦІЯ_44 , до Республіки Польща.
Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , здійснив використання завідомо підроблених документів, вчинене злочинною організацією, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч.4 ст.28 ч.4 ст.358 КК України.
Окрім цього, в серпні 2022 року (точної дати слідством не встановлено) громадянин України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , достовірно знаючи про порядок виїзду громадян України за кордон в умовах діючого воєнного стану, маючи умисел на незаконне переправлення громадян України через державний кордон України, усвідомлюючи, що самостійно здійснити зазначені протиправні дії не зможе, створив злочинну організацію у складі його як організатора, керівника, координатора, ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), як співкерівника та координатора, ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), як учасника, адміністратора, ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), і ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (досудове розслідування щодо якої здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), як учасників, операторів, для систематичного вчинення тяжких злочинів з корисливих мотивів, а саме незаконного переправлення осіб через державний кордон України.
Крім цього, усвідомлюючи, що в умовах діючого на всій території України воєнного стану для виїзду за кордон необхідні відповідні документи, для виконання єдиного умислу злочинної організації та злочинного плану ОСОБА_4 залучив як учасників злочинної організації для виготовлення підроблених документів ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 та ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_7 (досудове розслідування щодо якої здійснюється в рамках іншого кримінального провадження), а ОСОБА_8 , в свою чергу - як учасника-кур`єра ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_8 (досудове розслідування щодо якого здійснюється в рамках іншого кримінального провадження).
Так, в результаті заздалегідь спланованих дій учасників вказаної злочинної організації: ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , які виконували детально розподілені між ними обов`язки та діяли з дотриманням вимог конспірації, об`єднавши зусилля, здійснено незаконне переправлення наступних громадян України через державний кордон, з корисливих мотивів, у період з 19.10.2022 по 14.11.2022, а саме:
19.10.2022 о 02 год. 47 хв. у ПП «Мостиська» на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_57 , ІНФОРМАЦІЯ_42 , до Республіки Польща;
19.10.2022 о 23 год. 11 хв. у ПП «Смільниця», на автобусі д.н.з. НОМЕР_1 , громадянина України ОСОБА_58 , ІНФОРМАЦІЯ_43 , до Республіки Польща;
20.10.2022 о 02 год. 50 хв. у ПП «Грушів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_2 , громадянина України ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , до Республіки Польща;
20.10.2022 о 03 год. 54 хв. у ПП «Устилуг», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_3 , громадянина України ОСОБА_59 , ІНФОРМАЦІЯ_41 , до Республіки Польща;
21.10.2022 о 05 год. 05 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_4 , громадянина України ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , до Республіки Польща;
23.10.2022 о 04 год. 59 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_60 , ІНФОРМАЦІЯ_32 , до Республіки Польща;
24.10.2022 о 01 год. 59 хв. у ПП «Грушів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_5 , громадянина України ОСОБА_61 , ІНФОРМАЦІЯ_38 , до Республіки Польща;
24.10.2022 о 05 год. 25 хв. у ПП «Угринів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_6 , громадянина України ОСОБА_62 , ІНФОРМАЦІЯ_35 , до Республіки Польща;
24.10.2022 о 09 год. 53 хв. у ПП «Ягодин», на потягу №23, сполученням Київ - Хелм, громадянина України ОСОБА_63 , ІНФОРМАЦІЯ_33 , до Республіки Польща;
25.10.2022 о 01 год. 57 хв. у ПП «Шегині», на автобусі д.н.з. НОМЕР_7 , громадянина України ОСОБА_64 , ІНФОРМАЦІЯ_34 , до Республіки Польща;
27.10.2022 о 02 год. 20 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_8 , громадянина України ОСОБА_25 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , до Республіки Польща;
28.10.2022 о 03 год. 25 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_27 , ІНФОРМАЦІЯ_23 , до Республіки Польща;
28.10.2022 о 03 год. 18 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_9 , громадянина України ОСОБА_65 , ІНФОРМАЦІЯ_31 , до Республіки Польща;
29.10.2022 о 22 год. 32 хв. у ПП «Грушів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_10 , громадянина України ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , до Республіки Польща;
30.10.2022 о 02 год. 15 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_11 , громадянина України ОСОБА_66 , ІНФОРМАЦІЯ_30 , до Республіки Польща;
30.10.2022 о 04 год. 53 хв. у ПП «Шегині», на автобусі д.н.з. НОМЕР_12 , громадянина України ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_21 , до Республіки Польща;
31.10.2022 о 17 год. 17 хв. у ПП «Шегині», на автобусі д.н.з. НОМЕР_13 , громадянина України ОСОБА_68 , ІНФОРМАЦІЯ_39 , до Республіки Польща;
02.11.2022 о 03 год. 38 хв. у ПП «Угринів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_14 , громадянина України ОСОБА_26 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , до Республіки Польща;
03.11.2022 о 02 год. 15 хв. у ПП «Грушів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_2 , громадянина України ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , до Республіки Польща;
03.11.2022 о 03 год. 07 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , до Республіки Польща;
04.11.2022 о 04 год. 18 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №705, сполученням Київ - Перемишль, громадянина України ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , до Республіки Польща;
06.11.2022 о 12 год. 35 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_15 , громадянина України ОСОБА_69 , ІНФОРМАЦІЯ_37 , до Республіки Польща;
07.11.2022 о 02 год. 11 хв. у ПП «Устилуг», на автобусі д.н.з. НОМЕР_16 , громадянина України ОСОБА_70 , ІНФОРМАЦІЯ_36 , до Республіки Польща;
08.11.2022 о 00 год. 01 хв. у ПП «Грушів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_17 , громадянина України ОСОБА_29 , ІНФОРМАЦІЯ_25 , до Республіки Польща;
08.11.2022 о 05 год. 39 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №35, сполученням Одеса - Перемишль, громадянина України ОСОБА_28 , ІНФОРМАЦІЯ_24 , до Республіки Польща;
09.11.2022 о 05 год. 41 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №35, сполученням Одеса - Перемишль, громадянина України ОСОБА_71 , ІНФОРМАЦІЯ_40 , до Республіки Польща;
10.11.2022 о 02 год. 59 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_18 , громадянина України ОСОБА_72 , ІНФОРМАЦІЯ_26 , до Республіки Польща;
11.11.2022 о 22 год. 40 хв. у ПП «Грушів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_19 , громадянина України ОСОБА_73 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , до Республіки Польща;
12.11.2022 о 02 год. 05 хв. у ПП «Рава-Руська», на автобусі д.н.з. НОМЕР_20 , громадянина України ОСОБА_74 , ІНФОРМАЦІЯ_28 , до Республіки Польща;
12.11.2022 о 05 год. 11 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №35, сполученням Одеса - Перемишль, громадянина України ОСОБА_75 , ІНФОРМАЦІЯ_27 , до Республіки Польща;
12.11.2022 о 08 год. 34 хв. у ПП «Угринів», на автомобілі д.н.з. НОМЕР_21 , громадянина України ОСОБА_76 , ІНФОРМАЦІЯ_45 , до Республіки Польща;
13.11.2022 о 00 год. 27 хв. у ПП «Угринів», на автобусі д.н.з. НОМЕР_22 , громадянина України ОСОБА_77 , ІНФОРМАЦІЯ_29 , до Республіки Польща;
14.11.2022 о 06 год. 02 хв. у ПП «Мостиська», на потягу №35, сполученням Одеса - Перемишль, громадянина України ОСОБА_78 , ІНФОРМАЦІЯ_44 , до Республіки Польща.
Крім того, в ході проведення органом досудового розслідування негласних слідчих (розшукових) дій - контролю за вчиненням злочину у формі спеціального слідчого експерименту задокументовано організацію незаконного переправлення через державний кордон України громадян України ОСОБА_54 , ОСОБА_55 , ОСОБА_79 .
Так, 19.10.2022, громадянин України ОСОБА_51 , ІНФОРМАЦІЯ_50 , якого було залучено до проведення негласної слідчої (розшукової) дії - контролю за вчиненням злочину у формі спеціального слідчого експерименту та який діяв під контролем співробітників УСБУ в Кіровоградській області, звернувся до учасника злочинної організації ОСОБА_10 з приводу організації незаконного виїзду за кордон. ОСОБА_10 , діючи за заздалегідь розробленого плану та розподілу ролей, надав ОСОБА_80 поради і вказівки щодо організації незаконного переправлення через державний кордон України та отримав від останнього паспортні дані (фотографії паспорта громадянина України та паспорту для виїзду за кордон) і завдаток в розмірі 20250 гривень (що є еквівалентом 500 доларів США), що був перерахований на банківську картку ОСОБА_10 . НОМЕР_24. Фотографії паспортів ОСОБА_10 переслав організатору ОСОБА_4 , а також переслав дані клієнта адміністратору ОСОБА_9 . В подальшому, ОСОБА_4 через посібників ОСОБА_7 та ОСОБА_12 виготовив пакет підроблених документів, які дають право на перетин кордону України в умовах воєнного стану, а саме: 1) наказ ФГ «Смарт-Агро» № 83 від 25.10.2022; 2) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5723 від 20.04.2022; 3) лист Міноборони України № 220/2676 від 18.04.2022; 4) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5505 від 13.04.2022; 5) пропозиції щодо бронювання військовозобов`язаних, яким надається відстрочка; 6) лист Міноборони України № 220/1469 від 11.03.2022; 7) наказ Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 8) витяг з наказу Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 9) наказ Мінекономіки України № 3071 від 13.10.2022. Виготовлені підроблені документи були направлені через ТОВ «Нова Пошта» ОСОБА_8 до м. Львів. В свою чергу, ОСОБА_9 здійснював інструктаж ОСОБА_54 , надавав йому поради та вказівки, повідомив про дату виїзду та місце, де він може забрати документи і передати основну частину оплати.
30.10.2022 ОСОБА_13 , який діяв за вказівкою ОСОБА_8 , отримав в ТОВ «Нова Пошта» у м. Львів підроблені ОСОБА_7 та ОСОБА_12 документи та о 12 год. 44 хв. 30.10.2022, перебуваючи на парковці залізничного вокзалу м. Львів за адресою: АДРЕСА_3 , передав їх ОСОБА_80 та надав поради щодо їх використання під час перетину державного кордону України. Натомість ОСОБА_81 передав ОСОБА_13 основну частину оплати - грошові кошти в сумі 6000 доларів США.
Таким чином, 31.10.2022 о 03 год. 16 хв. ОСОБА_81 за порад та вказівок ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , з використанням підроблених документів, виготовлених ОСОБА_12 та ОСОБА_7 , за загального керівництва ОСОБА_4 та ОСОБА_8 , за сприяння ОСОБА_13 , перетнув державний кордон України в пункті пропуску «Мостиська» до Республіки Польща, на потягу № 705 сполученням «Київ - Перемишль».
01.11.2022 громадянин України ОСОБА_52 , ІНФОРМАЦІЯ_51 , якого було залучено до проведення негласної слідчої (розшукової) дії - контролю за вчиненням злочину у формі спеціального слідчого експерименту та який діяв під контролем співробітників УСБУ в Кіровоградській області, звернувся до ОСОБА_4 з приводу організації незаконного виїзду за кордон. ОСОБА_4 , діючи за заздалегідь розробленим планом і у відповідності розподілу ролей, передав вказані дані ОСОБА_11 , яка, в свою чергу, надала ОСОБА_82 поради і вказівки щодо організації незаконного переправлення через державний кордон України та отримала від останнього паспортні дані (фотографії паспорта громадянина України та паспорту для виїзду за кордон) і завдаток в розмірі 20400 гривень (що є еквівалентом 500 доларів США), що був перерахований на банківську картку ОСОБА_11 . НОМЕР_23. Фотографії паспортів ОСОБА_11 переслала ОСОБА_4 , а також переслала дані клієнта ОСОБА_9 . В подальшому, ОСОБА_4 через ОСОБА_7 та ОСОБА_12 виготовив пакет підроблених документів, які дають право на перетин кордону України в умовах воєнного стану, а саме: 1) наказ ФГ «Смарт-Агро» № 112 від 09.11.2022; 2) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5723 від 20.04.2022; 3) лист Міноборони України № 220/2676 від 18.04.2022; 4) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5505 від 13.04.2022; 5) пропозиції щодо бронювання військовозобов`язаних, яким надається відстрочка; 6) лист Міноборони України № 220/1469 від 11.03.2022; 7) наказ Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 8) витяг з наказу Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 9) наказ Мінекономіки України № 3071 від 13.10.2022. Виготовлені підроблені документи були направлені через ТОВ «Нова Пошта» ОСОБА_8 до м. Львів. В свою чергу, ОСОБА_9 здійснював інструктаж ОСОБА_55 , надавав йому поради та вказівки, повідомив про дату виїзду та місце, де він може забрати документи і передати основну частину оплати.
11.11.2022 громадянин України ОСОБА_53 , ІНФОРМАЦІЯ_52 , якого було залучено до проведення негласної слідчої (розшукової) дії - контролю за вчиненням злочину у формі спеціального слідчого експерименту та який діяв під контролем співробітників УСБУ в Кіровоградській області, звернувся до ОСОБА_11 з приводу організації незаконного виїзду за кордон. ОСОБА_11 надала ОСОБА_83 поради і вказівки щодо організації незаконного переправлення через державний кордон України та отримала від останнього паспортні дані (фотографії паспорта громадянина України та паспорту для виїзду за кордон) і завдаток в розмірі 20400 гривень (що є еквівалентом 500 доларів США), що був перерахований на банківську картку ОСОБА_11 . НОМЕР_23. Фотографії паспортів ОСОБА_11 переслала ОСОБА_4 , а також переслала дані клієнта ОСОБА_9 . В подальшому, ОСОБА_4 через ОСОБА_7 та ОСОБА_12 виготовив пакет підроблених документів, які дають право на перетин кордону України в умовах воєнного стану, а саме: 1) наказ ФГ «Смарт-Агро» № 113 від 10.11.2022; 2) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5723 від 20.04.2022; 3) лист Міноборони України № 220/2676 від 18.04.2022; 4) лист Мінагрополітики України № 21-1540-05/5505 від 13.04.2022; 5) пропозиції щодо бронювання військовозобов`язаних, яким надається відстрочка; 6) лист Міноборони України № 220/1469 від 11.03.2022; 7) наказ Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 8) витяг з наказу Мінекономіки України № 986-22 від 23.04.2022; 9) наказ Мінекономіки України № 3071 від 13.10.2022. Виготовлені підроблені документи були направлені через ТОВ «Нова Пошта» ОСОБА_8 до м. Львів. В свою чергу, ОСОБА_9 здійснював інструктаж ОСОБА_56 , надавав йому поради та вказівки, повідомив про дату виїзду та місце, де він може забрати документи і передати основну частину оплати.
13.11.2022 ОСОБА_13 , який діяв за вказівкою ОСОБА_8 , отримав в ТОВ «Нова Пошта» у м. Львів виготовлені ОСОБА_7 та ОСОБА_12 підроблені документи та о 15 год. 59 хв. 14.11.2022, перебуваючи на парковці залізничного вокзалу м. Львів за адресою: АДРЕСА_3 , передав їх ОСОБА_82 та ОСОБА_83 , які в свою чергу передали ОСОБА_13 грошові кошти в сумі 12000 доларів США. Одразу після отримання грошових коштів ОСОБА_13 було затримано в порядку ст.208 КПК України.
Таким чином за порад та вказівок ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , з використанням підроблених документів, виготовлених посібниками ОСОБА_12 та ОСОБА_7 , за загального керівництва ОСОБА_4 та ОСОБА_8 , за сприяння ОСОБА_13 , з корисливих мотивів, за грошові кошти в сумі 40800 гривень (що є еквівалентом 1000 доларів США) та 12000 доларів США, було організоване незаконне переправлення громадян України ОСОБА_55 та ОСОБА_56 , через державний кордон України.
Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , здійснив організацію незаконного переправлення осіб через державний кордон України, керівництво такими діями, сприяння їх вчиненню порадами, вказівками, наданням засобів та усуненням перешкод, вчиненими щодо кількох осіб, з корисливих мотивів, злочинною організацією, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 28 ч. 3 ст. 332 КК України.
За практикою Європейського суду з прав людини розумна підозра у вчиненні кримінального правопорушення, про яку йдеться у статті 5 (підпункт «с» пункту 1) Конвенції, передбачає наявність обставин або відомостей, які переконали б неупередженого спостерігача, що ця особа, можливо, вчинила злочин. Також ЄСПЛ у своїй практиці неодноразово зазначав, що факти, які є причиною виникнення підозри, не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтування обвинувального вироку чи висунення обвинувачення.
Вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення обвинувачення, відповідно обставини здійснення підозрюваним конкретних дій та доведеність його вини потребують перевірки та оцінки у сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні під час подальшого досудового розслідування.
Термін «обґрунтована підозра», згідно практики ЄСПЛ у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.04.2011 року, означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа про яку йдеться мова, могла вчинити правопорушення.
Для цілей повідомлення особі про підозру стандарт «достатніх підстав (доказів)» передбачає наявність доказів, які лише об`єктивно пов`язують підозрюваного з певним кримінальним правопорушенням (демонструють причетність до його вчинення) і є достатніми, щоб виправдати подальше розслідування для висунення обвинувачення або спростування такої підозри (рішення ЄСПЛ у справах «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994 та «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990).
У п. 48 рішення «Чеботарь проти Молдови» № 35615/06 від 13.11.07 року ЄСПЛ зазначив: «Суд повторює, що для того, щоб арешт по обґрунтованій підозрі був виправданий у відповідності з статтею 5 1 (с), поліція не зобов`язана мати докази, достатні для пред`явлення обвинувачення, ні в момент арешту ні під час перебування заявника під вартою. Також не обов`язково, щоб затриманій особі були, по кінцевому рахунку, пред`явлені обвинувачення, або щоб ця особа була піддана суду. Метою попереднього тримання під вартою є подальше розслідування кримінальної справи, яке повинно підтвердити або розвіяти підозру, яка є підставою для затримання».
Надані слідчим докази, а саме: протокол огляду місця водії від 14.11.2022, протоколи обшуку від 14.11.2022, 15.11.2022, матеріали виконаного доручення від 09.11.2022 №61/5/1/4668/нт, 24.11.2022 №61/5/1/5061/нт, протоколи проведення негласної слідчої (розшукової) дії - контроль за вчинення злочину у формі спеціального слідчого експерименту від 31.10.2022, від 15.11.2022, протокол допиту свідка ОСОБА_54 від 09.11.2022, протокол огляду від 09.11.2022, протокол допиту свідків ОСОБА_55 від 15.11.2022, ОСОБА_56 від 15.11.2022, протокол допиту підозрюваного ОСОБА_12 від 17.11.2022, протокол огляду від 30.12.2022, у сукупності свідчать про обґрунтованість пред`явленої ОСОБА_4 , підозри у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч.4 ст. 28 ч.3 ст. 332, ч. 4 ст. 28 ч.1 ст. 358, ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 358 КК України.
Слідчий суддя вважає, що викладені вище обставини на даному етапі досудового розслідування з розумною достатністю та вірогідністю пов`язують підозрюваного з вчиненим кримінальним правопорушенням, оскільки для стороннього спостерігача прослідковувався б зв`язок між описаними діями та наслідками. В подальшому, такі обставини мають бути перевірені та оцінені в сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні.
Оскільки на даному етапі кримінального провадження на стадії вирішення питання про застосування запобіжного заходу не допускається вирішення тих питань, які повинен вирішувати суд під час розгляду по суті, а саме питань, пов`язаних з оцінкою доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчиненні злочину, слідчий суддя на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів лише визначив про причетність ОСОБА_4 до вчинення злочинів, в яких він підозрюється, а пред`явлена підозра, є вірогідною та достатньою для застосування щодо нього запобіжного заходу.
Слідчим суддею звертається увага на те, що ризики, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може здійснити спробу протидії кримінальному провадженню у формах, що передбачені ч.1 ст.177 КПК України, слід вважати наявними за умови встановлення обґрунтованої ймовірності можливості здійснення підозрюваним зазначених дій.
При цьому, КПК України не вимагає доказів того, що підозрюваний обов`язково (поза всяким сумнівом) здійснюватиме відповідні дії, однак вимагає доказів того, що він має реальну можливість їх здійснити у конкретному кримінальному провадженні в майбутньому, оскільки під поняттям «ризик» - слід розуміти обґрунтовану ймовірність протидії підозрюваного кримінальному провадженню у формах, передбачених ч.1 ст.177 КПК України.
Запобіжний захід застосовується з метою попередження ризиків здійснення такої поведінки підозрюваного та, як наслідок, унеможливлення здійснення негативного впливу на хід та результати кримінального провадження. Тобто, в даному випадку, слідчий, прокурор, слідчий суддя чи суд мають зробити висновки прогностичного характеру, коли доказування спрямоване не на подію, яка відбулася в минулому, а на встановлення фактичних даних, які дозволять стверджувати про подію, яка може статися з достатньою долею ймовірності у майбутньому.
Слідчий суддя також вважає, що прокурором та слідчим обґрунтовано наведений перелік ризиків, що передбачений п.п. 1, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме те, що підозрюваний може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду, оскільки обґрунтовано підозрюється у вчиненні низки кримінальних правопорушень, найтяжче з яких, а саме за ч. 1 ст. 255 КК України, відноситься до категорії особливо тяжких злочинів, санкція якої передбачає покарання у виді позбавлення волі строком до 12 років, а тому, ризик втечі для підозрюваного у цьому випадку може бути визнаним як менш небезпечним, ніж покарання та процедура його відбування. Такий висновок слідчого судді узгоджується із позицією ЄСПЛ у справі Ilijkov v. Bulgaria від 26.06.2001 (§ 80, заява № 33977/96), за якою суворість можливого вироку є відповідним елементом в оцінці ризику ухилення, а погляд на серйозність обвинувачення проти заявника давав уповноваженим органам можливість обґрунтовано вважати, що такий початковий ризик був встановлений.
Окрім того, ОСОБА_4 тривалий час перебував у розшуку, в тому числі і міжнародному, з 09.12.2022, і лише після проведених розшукових заходів 22.01.2024, ОСОБА_4 , затримано на території Республіки Болгарія, 25.01.2024 його передано представнику органу досудового розслідування, цього ж дня складено протокол затримання ОСОБА_4 на підставі ст. 208 КПК України. Вказане свідчить, що протягом тривалого часу ОСОБА_4 переховувався від слідства
Має під собою підґрунтя й зазначений прокурором та слідчим ризик того, що підозрюваний ОСОБА_4 може незаконно прямо чи через третіх осіб впливати як на свідків у кримінальному провадженні, оскільки його захисник - адвокат Бахмут МС. 02.02.2024 ознайомився з клопотанням та додатками до нього, а тому, стороні захисту відомі анкетні дані свідків, що зможе призвести до зміни їх показань або відмови від давання показань. Окрім цього, ОСОБА_4 за матеріалами клопотання є організатором злочинної організації, що свідчить про наявність у підозрюваного можливості впливу на осіб, які мають статус обвинувачених у кримінальному провадженні, з якого були виділені матеріали відносно ОСОБА_4 та ОСОБА_7 .
Враховуючи, що досудове розслідування наразі триває, ОСОБА_4 може впливати на свідків, обвинувачених у іншому кримінальному провадженні, а також, шляхом застосування підкупу, шантажу та погроз, тим саме матиме можливість перешкоджати кримінальному провадженню, шляхом впливу на них.
При встановленні наявності ризику впливу на свідків, обвинувачених, слід враховувати встановлену Кримінальним процесуальним кодексом України процедуру отримання показань від осіб, які є свідками, у кримінальному провадженні, відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 23, ст. 224, ч. 4 ст. 95 КПК України.
Також є обґрунтованим ризик вчинення підозрюваним іншого кримінального правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, оскільки встановлення такого ризику передбачає таку ймовірність у перспективі за факторами небезпеки із врахуванням інших обставин та особи підозрюваного. ОСОБА_4 будучи організатором злочинної організації, здійснюючи підроблена офіційних документів, використовував завідомо підроблені документи, використовував їх (документи), для систематичного, незаконного переправлення осіб через державний кордон. Тобто, вчинення умисних кримінальних правопорушення в період дії воєнного стану на території України з метою незаконного збагачення, які вчинялись протягом тривалого часу, свідчить про можливість продовження вчинення ОСОБА_4 кримінального правопорушення у якому підозрюється або вчинення нового кримінального правопорушення.
Водночас, слідчим прокурором не наведено достатніх та переконливих підстав вважати про можливість вчинення ОСОБА_4 протиправної поведінки у формі ризиків, які передбачені п. 2, 4 ч. 1 ст. 177 КПК України, що свідчить про необґрунтованість клопотання у цій частині.
Європейським судом з прав людини у рішенні по справі «Белчев проти Болгарії» наголошено на тому, що обґрунтування будь-якого періоду позбавлення свободи повинно бути переконливо доведено державними органами.
Кримінальний процесуальний закон покладає аналогічний обов`язок на сторону обвинувачення, зазначаючи, що остання має довести суду, крім обґрунтованості підозри та наявності ризиків не процесуальної поведінки особи, ще й неможливість застосування більш м`якого запобіжного заходу.
Відповідно до сформованої практики Європейського суду з прав людини, тримання особи під вартою може бути виправдане, якщо існують реальні ознаки наявності справжнього суспільного інтересу, який незважаючи на презумпцію невинуватості, переважає принцип поваги до особистої свободи. Застосовуючи запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, необхідно виходити із того, що судове рішення повинно забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони прав і інтересів як суспільства, так і потерпілого. Визначення таких прав, як підкреслює Європейський суд з прав людини, вимагає від суспільства більшої суворості в оцінці цінностей суспільства («Летельє проти Франції»).
ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні у вчиненні низки кримінальних правопорушень, найтяжче з яких, а саме за ч. 1 ст. 255 КК України, відноситься до категорії особливо тяжких злочинів, санкція якої передбачає покарання у виді позбавлення волі строком до 12 років, раніше не судимий, а тому, відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 183 КПК України, до нього може бути застосований запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
При застосуванні до ОСОБА_4 запобіжного заходу, слідчий суддя враховує також обставини, передбачені ч. 1 ст. 178 КПК України, а саме те, що підозрюваний являється фізичною особою - підприємцем, одружений, має неповнолітню доньку, характеризуючих даних та відомостей про стан здоров`я підозрюваного сторонам не надано, раніше не судимий, наявні вагомі докази про вчинення ним кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч.4 ст. 28 ч.3 ст. 332, ч. 4 ст. 28 ч.1 ст. 358, ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 358 КК України, та тяжкість покарання, що загрожує підозрюваному у разі визнання його винуватим у вчиненні злочину, у вчиненні якого він підозрюється.
Таким чином, враховуючи ту обставину, що сторонами кримінального провадження не надані докази, які б свідчили про достатність застосування до ОСОБА_4 більш м`якого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, для запобігання зазначеним вище ризикам, слідчий суддя дійшов висновку, що до підозрюваного необхідно застосувати винятковий запобіжний захід - тримання під вартою, оскільки обмеження його права на свободу в даному випадку є виправданим та необхідним через неможливість в жодний інший спосіб забезпечити його належну процесуальну поведінку під час здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні.
Слідчий суддя вважає невмотивованим клопотання захисника щодо застосування до ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, оскільки застосування менш суворого запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту не зможе забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного та беручи до уваги те, що ОСОБА_4 тривалий час переховувався від органу досудового розслідування, перебував у розшуку, як на території України так і в міжнародному, і лише 22.04.2024 затриманий на території іншої держави, а саме - Республіки Болгарія, а 25.04.2024 екстрадований на територію України. Отже, протиправна поведінка підозрюваного, яка виразилась у тривалому переховуванні від органу досудового розслідування свідчить, що запобіжний захід у вигляді домашнього арешту не є тим запобіжним заходом, який зможе забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного.
Відповідно до п. 4, 5 ч. 4 ст. 183 КПК України слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо особливо тяжкого злочину у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, та щодо злочину, передбаченого ст. 255 КК України.
Враховуючи наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч.4 ст. 28 ч.3 ст. 332, ч. 4 ст. 28 ч.1 ст. 358, ч. 4 ст. 28 ч. 4 ст. 358 КК України, а також наявність ризику, дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду, незаконно впливати на свідків, інших обвинувачених; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, у яких він підозрюється, вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним ОСОБА_4 тяжких злочинів, та злочину, передбаченого ч. 1 ст. 255 КК України, суд не визначає розмір застави.
На підставі викладеного, керуючись вимогами статей 40, 131, 132, 176-178, 182-184, 194, 196 - 197, 309, 395 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу УСБУ в Кіровоградській області ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до ОСОБА_4 - задовольнити.
Застосувати до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у виді тримання під вартою з 21 год. 40 хв. 25.04.2024 по 15.06.2024 включно, в межах строку досудового розслідування.
Вручити копію цієї ухвали прокурору, підозрюваному, захиснику негайно після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Кропивницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення. А особою, яка перебуває під вартою, строк подачі апеляційної скарги обчислюється з моменту вручення їй копії судового рішення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2024 |
Оприлюднено | 07.05.2024 |
Номер документу | 118827748 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Юр'єва К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні