Ухвала
від 03.05.2024 по справі 371/110/19
МИРОНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

03.05.2024 Єдиний унікальний № 371/110/19

У х в а л а

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 травня 2024 року м. Миронівка

ЄУН 371/110/19

Провадження № 1-кп/371/11/24

Миронівський районний суд Київської області у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю:

секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

обвинуваченої ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції кримінальне провадження № 42017111190000064, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17 травня 2017 року, за обвинуваченням ОСОБА_4 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 у селі Яхни Миронівського району Київської області, зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , адреса місця проживання : АДРЕСА_2 , має повну вищу освіту, офіційно не працевлаштований, розлучена, раніше не судима,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,

У С Т А Н О В И В :

За обставинами кримінального правопорушення, обвинувачену ОСОБА_4 розпорядженням голови Миронівської районної державної адміністрації Київської області № 21-к від 01 квітня 2016 року призначено на посаду начальника відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області.

Відповідно до посадової інструкції начальника відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області, затвердженої головою Миронівської районної державної адміністрації 22 квітня 2016 року, а також Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області, затвердженого розпорядженням голови Миронівської районної державної адміністрації Київської області № 144 від 22 квітня 2016 року, на ОСОБА_4 покладені, серед інших, наступні завдання та обов`язки:

Організація виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, розпоряджень голови Київської обласної державної адміністрації, голови Миронівської районної державної адміністрації Київської області та здійснення контролю за їх реалізацією;

Забезпечення ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

проведення дій щодо реєстрації юридичних та фізичних осіб - підприємців, реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до вимог чинного законодавства, отримання ідентифікаторів доступу до відповідних реєстрів.

Зважаючи на обсяг повноважень, начальник відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб - підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_4 , згідно ч. 3 ст. 18, п. 4 примітки до ст. 364 КК України, станом на 2016 рік була службовою особою.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, яке перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно зі ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» № 1952-IV від 01 липня 2004 року (далі - Закон № 1952-IV). У змісті ухвали положення Закону № 1952-IV застосовуються станом на час вчинення кримінального правопорушення.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 6 Закону № 1952-IV, організаційну систему державної реєстрації прав становлять, в тому числі, державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі - державні реєстратори).

У точно невстановлений досудовим розслідуванням час у серпні 2016 року до відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 , зокрема до начальника вказаного відділу ОСОБА_4 звернулась невстановлена досудовим слідством особа, матеріали щодо якої виділені в окреме провадження за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 358 КК України, із заявою про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 45,0000 га, розташовану на території Дмитренківської сільської ради Богуславського району Київської області (місце розташування зазначається на час вчинення дій щодо земельної ділянки).

До вказаної заяви зазначеною особою додано оригінал та копію державного акта на право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3229681100:01:001:0004 КМ № 081178 від 16 листопада 2005 року, виданого на ім`я ОСОБА_6 без будь-яких записів та підпису у графі: «Голова, назва місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування», що суперечить формі державного акта на право власності на земельну ділянку, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження форм державного акта на право власності на земельну ділянку та державного акта на право постійного користування земельною ділянкою» від 2 квітня 2002 року № 449, чинної на момент видачі зазначеного державного акта, що свідчить про оформлення даного документу з порушеннями вимог законодавства.

Відповідно до інформації Головного управління Держгеокадастру у Київській області № 32-10-0.331-8229/2-17 від 05 травня 2017 року, інформація та документи, на підставі яких прийнято рішення щодо видачі державного акту серії КМ №081178 від 16 листопада 2005 року на земельну ділянку з кадастровим номером 3229681100:01:001:0004, у Відділі у Богуславському районі Держгеокадастру у Київській області відсутні.

Згідно з інформацією Головного управління Держгеокадастру у Київській області №10-10-0.222-11010/2-17 від 30 червня 2017 року, бланк державного акта на право власності на земельну ділянку серії КМ № 081178 Головне управління не отримувало, відомості про видачу державного акта на право власності на земельну ділянку серії КМ № 081178 у Відділі у Богуславському районі відсутні.

За відомостями Книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі Відділу Богуславському районі Держгеокадастру у Київській області, запис про видачу державного акта на право власності серії НОМЕР_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 3229681100:01:001:0004, розташовану на території Дмитренківської сільської ради Богуславського району Київської області, від 16 листопада 2005 року на ім`я ОСОБА_6 відсутній. Натомість за зазначеним у вказаному державному акті порядковим реєстраційним № 00689 міститься запис про видачу іншого державного акта - серії НОМЕР_2 , виданого 12 лютого 2009 року на ім`я ОСОБА_7 .

Відповідно до даних картки прийому заяви № 68219582, 31 серпня 2016 року начальником відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_4 прийнята заява про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку з доданим до неї підробленим Витягом з Державного земельного кадастру серія та номер НОМЕР_3 , який сформовано Управлінням земельних ресурсів у Богуславському районі 05 вересня 2016 року від імені державного кадастрового реєстратора ОСОБА_8 .

Статтею 10 Закону № 1952-IV встановлені повноваження державних реєстраторів, зокрема передбачено, що під час проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки державний реєстратор використовує відомості Державного земельного кадастру шляхом безпосереднього доступу до нього у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 27 вказаного Закону, державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку та державного акта на право постійного користування землею, виданих до 01 січня 2013 року.

Згідно з п. 9 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Україна за № 1127 від 25 грудня 2015 року (далі - Порядок), разом із заявою заявник подає оригінали документів, необхідні для відповідної реєстрації, та документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та / або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав.

Відповідно до п. 12 Порядку, під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор обов`язково використовує відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено відповідно до законодавства, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Крім цього, відповідно до п. 59 Порядку, для державної реєстрації права власності на земельну ділянку, в разі, коли в документах, що подаються для такої реєстрації, відсутні відомості про її кадастровий номер, а також у разі, коли в результаті доступу до Державного земельного кадастру державним реєстратором встановлено відсутність відомостей про відповідну земельну ділянку, також подається витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку.

Державний реєстратор ОСОБА_4 , під час розгляду заяви про державну реєстрацію права власності на вказану земельну ділянку та проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку, будучи службовою особою, проявляючи службову недбалість, що виразилась в неналежному виконанні своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, передбачаючи можливість настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння, легковажно розраховуючи на їх відвернення, належним чином не перевірила надані їй документи, не відмовила в державній реєстрації прав, за наявності достатніх законних підстав для такої відмови, передбачених ст. 24 Закону № 1952-IV, оскільки заява про державну реєстрацію прав була подана неналежною особою; подані документи не відповідали вимогам, встановленим цим Законом; подані документи не давали змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; існували наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.

Такі дії обвинувачена ОСОБА_4 вчинила всупереч ст. 10, п. 8 ч. 1 ст. 27 Закону № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. п. 9, 12, 59 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, та всупереч інтересам служби.

16 вересня 2016 року ОСОБА_4 прийняла рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №31426760 щодо права власності ОСОБА_6 на земельну ділянку площею 45,0000 га, розташовану на території Дмитренківської сільської ради Богуславського району Київської області, та незаконно здійснила державну реєстрацію права власності на вищевказану земельну ділянку з кадастровим номером 3229681100:01:001:0004, чим спричинила протиправне вибуття земельної ділянки площею 45,0000 га з державної власності.

Відповідно до висновку судової оціночно-земельної експертизи № 647/12-2017 від 04 грудня 2017 року, ринкова вартість земельної ділянки площею 45,0000 га, що розташована за адресою: Київська область, Богуславський район, територія Дмитренківської сільської ради, кадастровий номер 3220681100:01:001:0004, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, в цінах станом на 31 серпня 2016 року становить 3 106 200 (три мільйона сто шість тисяч двісті) гривень.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що 12 жовтня 2016 року, у невстановлений досудовим розслідуванням час, до начальника відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_4 , яка відповідно до розпорядження голови Миронівської районної державної Київської області від 30 вересня 2016 року №114-в, в період часу з 10 жовтня 2016 року до 25 жовтня 2016 року перебувала у щорічній основній відпустці, згідно з табелем обліку робочого часу за жовтень 2016 року, затвердженим головою Миронівської районної державної адміністрації Київської області, звернулась невстановлена досудовим розслідуванням особа, матеріали щодо якої виділені в окреме провадження, із заявою про внесення змін до запису Державного реєстру прав, а саме до запису про державну реєстрацію права власності за ОСОБА_6 на земельну ділянку площею 45,0000 га, розташовану на території Дмитренківської сільської ради Богуславського району Київської області.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону № 1952-IV, у разі зміни ідентифікаційних даних суб`єкта права, відомостей про об`єкт нерухомого майна, у тому числі зміни його технічних характеристик, виявлення технічної помилки в записах Державного реєстру прав чи документах, виданих за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), за заявою власника чи іншого правонабувача, а також у випадку, передбаченому підпунктом "в" пункту 2 ч. 6 ст. 37 цього Закону, вносяться зміни до записів Державного реєстру прав.

У разі якщо помилка в реєстрі впливає на права третіх осіб, зміни до Державного реєстру прав вносяться на підставі відповідного рішення суду.

Подання та отримання документів за заявою про внесення змін до записів Державного реєстру прав здійснюються у порядку, передбаченому для державної реєстрації прав.

У приміщенні кабінету зазначеного відділу, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 , невстановлена досудовим слідством особа, матеріали щодо якої виділені в окреме провадження, з метою незаконного отримання права власності на земельну ділянку, надала ОСОБА_4 підроблену довідку відділу Держгеокадастру у Богуславському районі Київської за вих. № 361/2 від 04 жовтня 2016 року про те, що в кадастровому номері 3229681100:01:001:0004 державного акта про право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 від 16 листопада 2005 року була допущена технічна помилка.

Також до довідки було долучено підроблені витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 04 жовтня 2016 року про те, що земельна ділянка для ведення особистого селянського господарства на території Дмитренківської сільської ради Богуславського району Київської області площею 45,000 га належить ОСОБА_6 та зареєстрована за кадастровим номером 3220681100:01:001:0004, а також витяг з Державного земельного кадастру НВ-3206875482016 від 04 жовтня 2016 року з зазначенням кадастрового номеру земельної ділянки 3220681100:01:001:0004, складеного та посвідченого підписом від імені державного кадастрового реєстратора ОСОБА_8 та копію паспорта ОСОБА_6 серії НОМЕР_4, виданого Білоцерківським МВ УДМС України в Київській області.

Під час розгляду заяви та доданих до неї документів, ОСОБА_4 , будучи службовою особою, проявляючи службову недбалість, що виразилась у неналежному виконанні своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до. них, передбачаючи можливість настання суспільно - небезпечних наслідків свого діяння, легковажно розраховуючи на їх відвернення, 12 жовтня 2016 року у службовому кабінеті, що знаходиться у приміщенні Миронівської районної державної адміністрації Київської області за адресою: вулиця Соборності, 58, місто Миронівка Київської області, в період часу приблизно з 08 до 12 год 07 хв прийняла від невстановленої досудовим слідством особи заяву про внесення змін до Державного реєстру прав разом з доданими до неї документами, без надання вказаною особою документу, що підтверджує сплату ним як особою, яка звернулась із заявою про внесення змін до запису Державного реєстру прав, адміністративного збору чи документу, що підтверджував її право на звільнення від сплати таких коштів.

Такі дії обвинувачена вчинила у порушення п. п. 9, 12, 59 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, ст. 10, ч. 4 ст. 20, ч. 1 ст. 26, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» № 1952-IV, відповідно до якого заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень не приймається за відсутності документа, що підтверджує оплату послуг, та у разі внесення відповідної плати не в повному обсязі.

При цьому, за наявності достатніх законних підстав для відмови в державні реєстрації прав, передбачених ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», оскільки заява про внесення змін до Державного реєстру прав була подана неналежною особою; подані документи не відповідали вимогам, встановленим цим Законом; подані документи не давали змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; існували наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, державний реєстратор - начальник відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_4 не відмовила у внесенні змін до запису про державну реєстрацію права, а натомість 12 жовтня 2016 року прийняла рішення №31839732 про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та внесла зміни до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо права власності ОСОБА_6 на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства на території Дмитренківської сільської ради Богуславського району Київської області площею 45,000 га вартістю 3 106 200, 00 гривень.

Внаслідок службової недбалості, що виразилась в неналежному виконанні своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них начальником відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_4 земельна ділянка площею 45,000 га, розташована на території Дмитренківської сільської ради Богуславського району Київської області, вибула з державної власності.

Таким чином, охоронюваним законом державним інтересам заподіяно збитки у розмірі 3 106 200, 00 гривень, що відповідно до п. 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

Органом досудового розслідування дії ОСОБА_4 кваліфіковані за ч. 2 ст. 367 КК України. Правова кваліфікація кримінального правопорушення - службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки.

В ході судового розгляду кримінального провадження захисник обвинуваченої ОСОБА_5 подав письмове клопотання про закриття кримінального провадження у зв`язку із закінченням строків давності.

В судовому засіданні захисник обвинуваченої та обвинувачена підтримали подане клопотання.

Обвинувачена не заперечила проти закриття кримінального провадження у зв`язку із закінченням строків давності, пояснила, що не ухилялася від слідства і суду та не вчинила нового злочину, вважає наявними підстави для її звільнення від кримінальної відповідальності, оскільки сплив строк давності, розуміє наслідки закриття кримінального провадження з таких правових підстав.

Частиною 4 ст. 286 КПК України встановлено, що в разі, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.

Прокурор не заперечив проти задоволення клопотання та звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності на підставі ст. 49 КК України.

Розглянувши заявлене клопотання, з'ясувавши позиції учасників кримінального провадження, суд дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.

На підставі ч. 1 ст. 285 КПК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених Законом України про кримінальну відповідальність.

Відповідно до ч. 3 ст. 288 КПК України, суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Статтею 44 КК України передбачено, що особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом.

Положеннями ст. 49 КК України визначено строки давності з огляду на тяжкість вчиненого кримінального правопорушення, після закінчення яких особа звільняється від кримінальної відповідальності; підстави такого звільнення від кримінальної відповідальності; обчислення перебігу строків давності, його відновлення, зупинення та переривання.

Строк давності - це передбачений ст. 49 КК України певний проміжок часу з дня вчинення кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили, закінчення якого є підставою звільнення особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, від кримінальної відповідальності.

Таким чином, згідно приписів вказаної статті, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання чинності вироком суду законної сили минули встановлені законом строки, обчислення яких призупиняється в разі ухилення особи, яка вчинила кримінальне правопорушення від слідства та суду та переривається у випадку скоєння зазначеною особою нового кримінального правопорушення.

У пункті 8 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності» № 12 від 23 грудня 2005 року роз`яснено, що особа підлягає звільненню від кримінальної відповідальності за статтею 49 КК України, якщо з дня вчинення нею злочину до набрання вироком законної сили минули певні строки давності і вона не ухилялася від слідства або суду та не вчинила нового злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки: п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини.

По закінченню зазначеного строку, обвинувачений має право заявити відповідне клопотання про закриття кримінального провадження. В такому разі суд, який здійснює судове слідство кримінального провадження буде зобов`язаний закрити кримінальне провадження у зв`язку із закінченням строків притягнення до кримінальної відповідальності.

Імперативні вимоги закону щодо закриття кримінального провадження підтвердив Касаційний кримінальний суд Верховного Суду у постанові від 19.11.2019 у справі № 345/2618/16-к, провадження № 51-1491км19, у постанові від 06.12.2021 у справі № 521/8873/18, провадження № 51-413 кмо 21.

У вказаних справах Суд відзначив, що звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку із закінченням строків давності є обов'язковим і застосовується за таких умов: 1) вчинення особою злочину; 2) з дня вчинення злочину до набрання вироком законної сили минули визначені ч. 1 ст. 49 КК України строки давності; 3) особа не ухилялася від досудового слідства або суду (перебіг давності не зупинявся); 4) особа до закінчення зазначених у ч. 1 ст. 49 КК України строків не вчинила нового злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину.

Верховний Суд констатував, що звільнення особи від кримінальної відповідальності є обов'язком суду у разі настання обставин, передбачених ч. 1 ст. 49 КК України, за наявності згоди обвинуваченого на звільнення на підставі спливу строків давності. На суд покладено імперативний обов'язок звільнення особи від кримінальної відповідальності у зв'язку із закінченням строків давності.

Як вбачається з матеріалів кримінального провадження, ОСОБА_4 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

За вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, передбачене покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

З огляду на положення ст. 12 КК України, кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України, віднесено до категорії нетяжкого злочину.

Згідно з відомостями обвинувального акту, кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України, вчинене не пізніше жовтня 2016 року. З моменту вчинення кримінального правопорушення, в якому обвинувачується ОСОБА_4 , минуло більше п`яти років.

Судом встановлено, що від слідства та суду ОСОБА_4 не ухилялася і у даному кримінальному провадженні не мали місця обставини, передбачені ч. 2 та ч. 3 ст. 49 КК України, які б зупиняли або переривали перебіг давності.

Наведені обставини вказують на те, що строк притягнення ОСОБА_4 до кримінальної відповідальності закінчився. Докази вчинення ОСОБА_4 нового злочину відсутні.

Звільнення від кримінальної відповідальності за ст. 49 КК України у зв`язку зі спливом строків давності є безумовним і здійснюється судом незалежно від факту відшкодування обвинуваченою шкоди, щирого каяття тощо.

Судом встановлено, що обвинувачена розуміє права, передбачені ч. 3 ст. 285 КПК України, підставу звільнення від кримінальної відповідальності за ст. 49 КК України, а також наслідки закриття кримінального провадження з цієї підстави.

Згідно з правилами п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України, кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

У кримінальному провадженні отримано висновки експертних досліджень у виді : судової земельно-оціночної експертизи № 647/12-2017 від 04 грудня 2017 року в розмірі 6927, 20 гривень; судової земельно-оціночної експертизи № 239/1 від 30 серпня 2019 в розмірі 2599, 80 гривень; судової почеркознавчої експертизи № 8-4/1346 від 08 вересня 2017 року в розмірі 2379, 52 гривень; судової почеркознавчої експертизи № 8-4/2672 від 31 січня 2018 року в розмірі 2288, 00 гривень та судово-технічної експертизи документів № 8-4/2223 від 27 листопада 2017 року в розмірі 2379, 52 гривень, всього на суму в розмірі 16574 гривні.

Об`єднана палата Касаційного кримінального суду Верховного Суду у постанові від 12 вересня 2022 року по справі 203/241/17 дійшла висновку, що в разі, якщо особа звільняється від кримінальної відповідальності на підставі ст. 49 КК України у зв`язку із закінченням строків давності, процесуальні витрати, понесені органом досудового розслідування та пов`язані зі здійсненням кримінального провадження, в тому числі й витрати на проведення експертизи, не стягуються з особи, кримінальне провадження щодо якої закрито на цій підставі, а відносяться на рахунок держави, окрім витрат, пов`язаних, зокрема, із залученням експерта стороною захисту.

Враховуючи наведені висновки Об'єднаної палати ККС ВС, процесуальні витрати необхідно віднести на рахунок держави.

Долю речових доказів суд вирішує на підставі ст. 100 КПК України.

Застосовані ухвалами Богуславського районного суду Київської області від 26 травня 2017 року, 27 жовтня 2017 року та Апеляційного суду Київської області від 02 квітня 2018 року заходи забезпечення кримінального провадження у виді арешту майна підлягають скасуванню.

На підставі п. 3 ч. 1 ст. 49 КК України, керуючись п. 1 ч. 2 ст. 284, ст.ст. 100, 285, 286, 288, 369-372, 376 КПК України, суд

У Х В А Л И В :

Клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності задовольнити.

ОСОБА_4 звільнити від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, на підставі п. 3 ч. 1 ст. 49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.

Кримінальне провадження № 42017111190000064, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17 травня 2017 року, за обвинуваченням ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, закрити у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Процесуальні витрати у кримінальному провадженні в розмірі 16574 (шістнадцять тисяч п'ятсот сімдесят чотири) гривні віднести на рахунок держави.

Скасувати арешт майна, застосований ухвалою слідчого судді Богуславського районного суду Київської області від 26 травня 2017 року щодо майна у виді земельної ділянки з кадастровим номером 3220681100:01:001:0004 площею 45 га.

Скасувати арешт майна, застосований ухвалою слідчого судді Богуславського районного суду Київської області від 27 жовтня 2017 року щодо майна у виді табелів обліку робочого часу працівників Миронівської районної державної адміністрації Київської області за серпень, вересень та жовтень 2016 року, посадової інструкція начальника відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб - підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області; Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації фізичних та юридичних та фізичних осіб, Розпорядження про затвердження у новій редакції Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області № 476 від 15 листопада 2016 року.

Скасувати арешт майна, застосований ухвалою Апеляційного суду Київської області від 02 квітня 2018 року щодо майна у виді земельної ділянки з кадастровим номером 3222989100:07:004:0011 площею 4,13 га.

На підставі ст. 100 КПК України, після набрання ухвалою чинності вирішити долю речових доказів та документів:

1. Реєстраційну справу № 1028889032229 про реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3220681100:01:001 площею 45 га за ОСОБА_6 та договір оренди земельної ділянки, укладений 16 вересня 2011 року між Богуславською районною державною адміністрацією Київської області та ОСОБА_9 залишити в матеріалах судового провадження;

2. Земельну ділянку з кадастровим номером 3220681100:01:001:0004 площею 45 га, повернути власнику Головному управлінню Держгеокадастру у Київській області;

3. Книгу записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі (розділ книги 1АА 000765) повернути Головному управлінню Держгеокадастру у Київській області;

4. Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації фізичних та юридичних та фізичних осіб, розпорядження про затвердження у новій редакції Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області № 476 від 15 листопада 2016 року, розпорядження Миронівської районної державної адміністрації Київської області № 114-в від 30 вересня 2016 року «Про надання частини щорічної основної відпустки ОСОБА_4 », розпорядження Миронівської районної державної адміністрації Київської області № 21-к від 01 квітня 2016 року «Про призначення ОСОБА_4 на посаду начальника відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Миронівської районної державної адміністрації», табелі обліку робочого часу працівників Миронівської районної державної адміністрації Київської області за серпень, вересень та жовтень 2016 року, посадову інструкцію начальника відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних та фізичних осіб - підприємців Миронівської районної державної адміністрації Київської області повернути правонаступнику Миронівської районної державної адміністрації Київської області - Обухівській районній державній адміністрації Київської області.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Миронівський районний суд протягом семи діб з дня оголошення.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги за відсутності такої скарги, а при оскарженні ухвали - після постановлення ухвали апеляційним судом.

Суддя ОСОБА_1

СудМиронівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення03.05.2024
Оприлюднено08.05.2024
Номер документу118851429
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем

Судовий реєстр по справі —371/110/19

Ухвала від 03.05.2024

Кримінальне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

Ухвала від 25.01.2024

Кримінальне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

Ухвала від 10.10.2023

Кримінальне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

Ухвала від 06.04.2021

Кримінальне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

Ухвала від 04.02.2020

Кримінальне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

Ухвала від 27.02.2019

Кримінальне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

Ухвала від 27.02.2019

Кримінальне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

Ухвала від 27.02.2019

Кримінальне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

Ухвала від 29.01.2019

Кримінальне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Л. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні